160. forduló, 162. forduló, Ezüst Larian összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. szept. 2. 12h:43'
EZ A 228. JÁTÉKHETED, 161. FORDULÓD
229. játékheted kezdete: szept. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5001
SZÁMLA : XXXX

EZÜST LARIAN KALANDJAI


11 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [113,99] koordinátán.
Hosszúkarom Kriton, amikor összefutottatok, adott neked egy varkaudar csontot.
A horizonton hatalmas, menetelő fémóriásokat látsz. Hátukon ládákat cipelnek, tele aranypénzzel. Döbbenten, kimeresztett szemmel bámulsz. Hát ez meg mi? Egy pattanás, ahogy kinyílik a szemed, és körbenézel. Igen, semmi kétség - álmodtál! De kár, szontyolodsz el, biztos elpotyogtattak néhány pénzt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+120 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+22 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a gyilkos sallank. (+3 kaja.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy drótszőrű pincsi nyomok után kutattál. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [7 pontot használtál fel, van még 294.]

* 1. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 294.]

* 2. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Megidézted a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 289.]

* 3. KP: v 4 0 0 elmormolod a 4. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Sikerült elmondanod az auralátás varázslatot! Felkészültél az aurák kilesésére. [-8 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 284.]

* 4. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Összpontosítani kezdesz. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Kiengeded magadból a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 279.]

* 5. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
17 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 20 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 279.]

kf 329 1 kézbeveszed/felveszed a 329. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a vaskardot, majd a jobb kezedbe veszed a csontpálcát. [0 pontot használtál fel, van még 279.]

a 235 3906 1 átadod a 235. tárgyat a 3906. kalandozónak (1 darabot)
Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 dorony dudát Vörös Gondró részére. [5 pontot használtál fel, van még 274.]

dd 242 267 14 eldobod a 242. tárgyat a 267. tárgyat a 14. tárgyat
Elhajítasz 1 tüskecsapdát. Elhajítasz 2 fülemüle agyart. Elhajítasz 8 sünmedve tüskét. [0 pontot használtál fel, van még 274.]

d 92 1 eldobod a 92. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 kötelet. [0 pontot használtál fel, van még 274.]

d 70 7 eldobod a 70. tárgyat (7 darabot)
Elhajítasz 7 rézdarabot. [0 pontot használtál fel, van még 274.]

fkt 311 5 1 felt. készítesz a 311. tárgyat (5 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 274.]

fkt 69 3 1 felt. készítesz a 69. tárgyat (3 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 274.]

fkt 313 5 1 felt. készítesz a 313. tárgyat (5 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 274.]

p 65 1 használod a 65. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Kiengeded magadból az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 jóság.) [-10 pszi pont.] IQ-d TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 264.]

m 6 6 7 mozogsz nyugatra, nyugatra, északnyugatra
[112,99] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Elérted az Óriások Földjének határát. A távolban gigantikus alakok mászkálnak, irtják a békés kalandozókat. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Úgy gondolod, hogy a közeledő bávatag golombár nem jelenthet komoly veszélyt. Távolságot tartva, de kultúrált kalandozóhoz és szörnyhöz méltó udvariassággal szemlélitek egymást. A találkozó vér nélkül folyt le.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy púdersziklát. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Észreveszel egy olvasztókemencét. Látsz egy Chara-din monolitját. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém (rézdarab) van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Legyártottál 3 bronzhegyű nyilat. IQ-d TF-elődött.

(Továbbmész...) [111,99] A dombvidék átvált alacsonyabb hegyekbe. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy fémbontó szójer. Itt csata lesz.

Meglengetve a csontpálcát ellenfeledre támadsz. Csontpálcával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a fémbontó szójer testét. (3 támadással 86 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor megpöccinted a fémbontó szójer kitinpáncélját. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő rövid kard felszínére. Mázli! Semmi baja sem esett. Csontpálcával megcsapod a fémbontó szójer kitinpáncélját. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a fémbontó szójer kitinpáncélját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a fémbontó szójer. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő vaskulcs felületére. Mázli! Semmi baja sem esett. A fémbontó szójer szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Elvesztette a varázserejét a csontpálca. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 779 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

A vadszőlő még egy kicsit éretlen, de azért Te érdemesnek tartod egy kis előszüretre. Mazsola lesz belőle vagy bor? Hmm, inkább ebéd. (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [110,98] Még mindig hegyvidéken vagy. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy földsárkány került az utadba. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 55 életpontot sebeztél. A lény villámokat köp rád. Villámgyorsan lehajolsz, de még így is görcsbe rándulnak az izmaid. (12 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával megdöfködöd a földsárkány jobb hátsó lábát. (3 támadással 39 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor súrolva eltalálod a földsárkány kőfejét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a földsárkány, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A földsárkány farkával a kezedre csap. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a földsárkány fejét. (4 támadással 46 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor épp csak megérinted a földsárkány testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A földsárkány belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A földsárkány farkával megérint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A földsárkány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 1 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Felfedeztél egy elhagyott bányát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját.
(Feltételes mászás:) Gyorsan leereszkedsz a bányajáratot indító mélyedésbe. Odalent világítanak a falak, a sűrűn növő különleges moszattól. De várjunk csak! Ott mintha mozdulna valami a félhomályban! Ez egy fémbontó szójer!

Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a fémbontó szójer bal oldalát. (2 támadással 49 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod a fémbontó szójer kitinpáncélját. (3 támadással 22 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a fémbontó szójer többször is megmar! (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő vasérc felszínére. Mázli! Semmi baja sem esett. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a fémbontó szójer kitinpáncélját. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a fémbontó szójer fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a fémbontó szójer. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő ezüst kulcs felszínére. Folyadékká válik a maró sav hatására! A teremtmény gyorsan felhabzsolja. A fémbontó szójer összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 807 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 127, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Mintha mindez nem lenne elég, újabb lény ugrik elő a semmiből! Ez egy bányarém! (ld. enc.)

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Távolról gigaököl varázslatot lősz a másikra. 17 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a tünde íjjal. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a bányarém nyakát. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) A szörny megpróbálja pillantás-fegyverét alkalmazni. Ellenállsz a kővéváltoztató varázsnak. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával megdöfködöd a bányarém bal oldalát. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhány helyen meghorzsolod a bányarém árnyéktestét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A bányarém többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 29 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a bányarém jobb oldalát. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a bányarém bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a bányarém megcsapja a fejedet. (2 támadástól 48 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Elhajítod a vacak varkaudar bajnok trófeát, és diadalmasan beszerzel egy bányarém trófeát. 1 815 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 233, sebződés: 77, gyógyulás: 0, összesen: -77 ÉP}

Az egyik oldaljáratban végre találsz valamit, amit magaddal vihetnél: 1 pular kristályt (ld. enc.). A távolból dübörgést hallasz. Hűha, lehet, hogy beomlik az egész járat? Rohanni kezdesz a kijárat felé, a nyomodban a morajlással, talpad alatt remeg a talaj, a plafonról kövek hullanak alá, de végül eléred a bejáratot. Felmászol gyorsan, a felfelé törő gomolygó porfelhőbe burkolózva érsz a felszínre. Huh, ezt épphogy megúsztad! Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet (óndarab) találsz.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 óndarabot! Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 szögletes követ. IQ-d TF-elődött. [104 pontot használtál fel, van még 160.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[109,98] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. A Szürke hegyeknek ezt a kisebb vonulatát hívják Kalimaron vonulatnak. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy bávatag golombár egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Felfedeztél egy Chara-din monolitját. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém (ilkin érc) van a föld alatt! Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Úgy gondolod, hogy a közeledő pattanóböde nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre gigaököl varázslatot lősz. 35 életpontot sebeztél. Porrá zúzod az ellenfeledet. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a tünde íjjal célba találj. Elrepül 2 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a pattanóböde testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) A lény jeget köp rád. Telibe kapod a jégcsóvát. (24 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a vaskardot. Elszántan ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vaskarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a pattanóböde tüskés bőrét. (4 támadással 77 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a pattanóböde testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A pattanóböde beleharap a kezedbe. (1 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a pattanóböde száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 5 kaktusztüskét. 967 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 szögletes követ. IQ-d TF-elődött.

(Továbbmész...) [108,98] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Egy alaposan kitaposott csapást fedezel fel nem messze. Nem kell sok ész ahhoz, hogy kitaláld: az izmos talpnyomok varkaudaroktól származnak. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Apa Tifusz előtt. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Megragadod a kölyök grabancát, és a rémült fiúcskát a hátizsákod mögé bújtatod. Heves integetéssel felhívod magadra a troll figyelmét, majd mikor lihegve megáll előtted, elmagyarázod neki, hogy elkaptad azt a szemtelen tolvajt, s visszaszerezted az ebédjét. Ezek után meggyőző mosoly kíséretében átnyújtod a trollnak a két kaját. Az döbbenten bámul rád, majd dörmögve köszönetet mond, és fejcsóválva távozik. (+2 jóság.)
Látsz egy oltárt. Dornodon hívői építették.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
Megállsz a céllövölde előtt és bekukkantasz. Az óriási méretekkel rendelkező ceremóniamester rögtön előtted terem, és beljebb tessékel.
- Gyere, mérd össze tudásod Ghalla legkülönösebb szörnyeivel! - mondja.
- Rendben - válaszolod, és a következő pillanatban már a csatatéren találod magad. A smaragdgólem csak a pillanatra várt, hogy belépj hozzá.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Ellenfeledre gigaököl varázslatot lősz. 18 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a tünde íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 2 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a smaragdgólem smaragd testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vaskardot. Meglengetve a vaskardot a másikra támadsz. {CSTT:} Vaskarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a smaragdgólem bal oldalát. (4 támadással 114 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a smaragdgólem smaragd testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a smaragdgólem megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 45 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Iszonyatos erővel kezdi el a szörny a testedet összepréselni. 81 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 177, sebződés: 126, gyógyulás: 0, összesen: -126 ÉP}

Az ajtó előtt még mindig ott álldogál az óriás.
- Legyőztem - mondod neki lihegve, majd a tenyered az orra alá tartod, remélve, hogy a kívánt jutalmat megkaphatod tőle. Ő megrázza a fejét.
- Hát nem elég neked az élvezet, ami az iménti testmozgásodat kísérte? - kérdezi, majd morcos arckifejezésedre pillantva, folytatja: - A kincset nem tőlem kapod! Minden legyőzött bestia egy különös ékszert tartogat számodra, csak az a kérdés, megtalálod-e nála.
- Ahamm - dörmögöd, majd hátat fordítasz, és továbbindulsz.
(Feltételes gyógyítás:) Kutyaharapást szőrivel, mondja a közmondás. Mivel jobb nem jut eszedbe, a zsákod alján talált állati szőröket a sebeidre helyezed, majd egy lábon állva koncentrálsz tíz percig. Az eredmény még téged is meglep. (+20 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+20 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás).
(Feltételes gyógyítás:) Amikor észreveszed a miksziszi fakopácsot a fa tetején, már tudod, hogy nyert ügyed van. Két perc múlva a kis állat a tenyeredben ül, és te a nagyapádtól tanult módszerrel elkezded gyógyítani magad a fakopács mentális energiasugarainak segítségével. Mikor a kissé elpilledt madár ismét a fa tetején csücsül, te már sokkal jobban érzed magad. (+23 életerő.)
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ez nem lehet más, mint egy vadász varkaudar. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [107,98] Továbbra is síkságon vagy. Kis híján megbotlasz egy földön fekvő részeg árnymanóban. Cuccait már élelmes alakok meglovasították. Megpróbálod felpofozni, ami alatt majd elhányod magad a pálinkaillatú leheletétől. Életet viszont nem sikerül bele lehelni. Biztos nehéz lesz az ébredése. Nincs mit tenni, indulsz tovább. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy legyengült szutykos remák. {max. életpontja: 131-155.} Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Dornodon híveié. Észreveszel egy varkaudar falut.
(Feltételes kutatás:) Minden mozdulatod a vakmerőséget sugall, miközben berontasz a varkaudar sátrak közé. Nagy rohantadban elsuhansz egy kardját éppen felcsatoló behemót, és egy ijedten a talizmánja után kapó kuruzsló mellett is. Meg sem állsz, míg a főtérre nem érsz, ahol már nyüzsögnek a kinyuvasztásodra vágyó varkaudarok. Egy élőholt mirg készül a lemészárlásodra. {max. életpontja: 39-44.} Menekülsz, mint akit sóspuskával lőttek fenékbe.
Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Előhalászol erszényed mélyéről egy aranyat, és odaadod a trollnak. Elmeséli, hogy őt manyulával és nyunyóval gyógyították, ami igen jónak bizonyult. (+2 jóság.)
Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rát-fát. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Cras Lorg. Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Észreveszel egy nekrofunt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy barátság szent tüzét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Körbevizsgálódsz. Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
Találkozol Camargh. Raia misszionáriusa. Egy arany masszariasztót, egy gólem talizmánt, egy griff nyakéket, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy lánckesztyűt, egy mentát karkötőt, egy Métely páncélját, egy nap szimbólumot, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy Poomr Ko trófea, egy hegyi góliát trófea és egy borzalmas varkaudar trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: Aranysárkány. Jobb kezében egy Krogan buzogányát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Hátasállata egy kőszáli disznó! Érzékeled auráját: jó jellemű, ahogy Te is az vagy.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
[146 pontot használtál fel, van még 14.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[106,98] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Mint valami pentagramma, körkörös lábnyomokra bukkansz egy lapos szikla körül, melyre egy denevér szimbólum jelét vésték. Nem kell nagy tudás ahhoz, hogy kitaláld: a lábnyomok varkaudaroktól származnak. Vajon milyen titokzatos szeánszot ülhettek itt? Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy élőholt mirg közeledik. {támadása: 8.} Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a vaskardot. Marokra fogva a vaskardot ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vaskarddal kegyetlenül összevagdalod az élőholt mirg jobb lábát. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az élőholt mirg farkát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az élőholt mirg. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 205 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Nagyon régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [8 pontot használtál fel, van még 6.]

kt 205 1 elkészíted a 205. tárgyat (1 darabot)
Itt nincs kazmár, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy kazmár gyökeret készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 6.]

szk 22 99 18 keresed a 22. szörnyet a 99. szörnyet a 18. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy drótszőrű pincsit. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ef 10 504 energia fejlesztése 10
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 3.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját nyel le a törpemammut. 2 kaját fal föl a spagulár. Alaposan elfáradva, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt az auralátás hatása.
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 302 pontot. A következő körben tehát 305 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BÁNYARÉM (7083. SZÖRNY)
Képzeld el a legrondább, legocsmányabb, legvisszataszítóbb lényt, ami a fantáziádtól telik. Na, ez a nyomába sem fog érni a bányarémnek. Szavakkal leírhatatlan, ahogy kinéz, gyakran már a látvány sokkja eldönti a csata kimenetelét. Már ha képes vagy szembeszállni vele, ahelyett, hogy sikoltozva menekülnél. Egy biztos: ezentúl rémálmaid gyakori szereplője lesz a bányarém.

PULAR KRISTÁLY (239. TÁRGY)
Ez az érdekes, óriási hópehelyre emlékeztető kristály áttetszően fehér. Tapintásra nagyon kemény, bár egy kőkalapáccsal és hosszas munkával porrá tudnád zúzni. De ennek ugyan mi értelme lenne? A pular kristály inkább így szép, egyben. Csak ne lenne ilyen nehéz...

KARAKTERLAP

Ezüst Larian, egy copfos ezüsthajú, kék szemű elf nő vagy. Elenios tanítványa vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 161. fordulód.

Erő: 21 (23) Szint: 19 Merészség: 6/3 Magasság: 143 cm
IQ: 25 (27) Támadás: 18 (19) Agresszió: 5 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 24 (27) Védekezés: 29 (32) Menekülés: 40 % Életkor: 145/145 év
Egészség: 19 (21) Életpont: 292/135 Jellem: jó (369) Tul. pont: 1
Szerencse: 23 (25) Varázspont: 242/5 Pénz: 130 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 26/23 Pszi pont: 43/7
Eddig összesen 1023 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6 849 TP-t kaptál. Jelenleg 395 383 TP-d van. A következő szinthez még 54 617 TP szükséges. Trófeáid: bányarém, varkaudar behemót, élőholt quwarg.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/1 szúrófegyverek: 22/64 (+6%) vágófegyverek: 20/44 (+8%)
ütőfegyverek: 15/36 (+13%) lőfegyverek: 19/9 (+9%) dobófegyverek: 6/79

Feltételes fegyverváltás: vaskard (#2084) << vashegyű lándzsa (#182) << göcsörtös bunkó (#123)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -13.); bronzhegyű nyíl (#94) (14 -); ezüstshuriken (#327) (997 .);
Óvatosság (labirintusokban): 0
düh vérvörös köde: 30 százalék;
106,98 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 114
Kedvenc táborhely: 0,0
Legfeljebb 35 TU-t válthatsz TVP-re.

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1402 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 17/83 (+22%) 2. nyomkövetés: 44/20 (+16%) 3. mászás: 10/99 (+1%)
4. csapdakészítés: 12/72 (+6%) 5. csapdaészlelés: 3/0 6. gyógyítás: 18/23 (+66%)
7. titkosírás: 9/81 8. felderítés: 7/30 (+24%) 9. szörnyidomítás: 7/41
10. teológia: 11/86 (+8%) 11. taumaturgia: 18/50 (+35%) 12. versengés: 4/69 (+9%)
13. zene: 7/69 14. szörnyismeret: 25/88 (+22%) 15. pszi: 6/90 (+8%)
16. zárnyitás: 6/33 17. vadászat: 18/38 18. bányászat: 29/42 (+45%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 33 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 16 TVP-ért
készítesz mérleget (#81) (max. 1 darabot, csak egyszer), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), nyu-shurikent (#157) (max. 2 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 4 darabot ), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 3 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 2 darabot ), tükröt (#43) (max. 2 darabot ), borkonyó cserjét (#311) (max. 5 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 6 darabot, csak egyszer), szárnyas hernyót (#69) (max. 3 darabot ), gyógykenőcsöt (#313) (max. 5 darabot )
mászol max. 32 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
sóhajtó dorony (#112)
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
manifesztátor (#124), pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
tompítás (#40, 8 VP) gigaököl (#49, 16 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP) gyóntatás (#56, 10 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
bűvölés (#20) (104) tulajdonságpajzs (#26) pszi-ernyő (#64)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 5, max: 20)
gyóntatás (#56), energiatüskék (#29), izomernyesztés (#33), villámcsapás (#50), gigaököl (#49)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
hhaar burka (#32), tompítás (#40)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK
törpemammut (#115) (málhás: +21 kg teher) státusz: OK
gyilkos sallank (#85) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a sötétség egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.
2.) Három arany nyaklánc legyen a következő áldozat.
3.) Ölj meg három vadász varkaudart, ocsmány gonosz mindahány! (számláló: 0)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. tanya (507): kész. városháza (Qvill) (527): új. városháza (Gatin) (540): kész. cseréptetős torony (549): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. városháza (685): kész. cirkuszi fősátor (713): többek közt 203. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új. Fősátor (770): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 3, 4, 9, 20, 31, 32, 41, 42, 46, 47, 48, 49, 53, 244.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 6, 9, 16, 17, 45.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 35 TU. szükséges még: 15 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) OK
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) OK
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) OK
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 905 TU szükséges.)
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 74.06 kg Megterheltség: 96%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 38 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
21 arany (#50) 1 csontpálca (#329) 1 dorony duda (#235)
1 drótszőr (#37) 1 ezüst kulcs (#184) 2 fülemüle agyar (#267)
5 kaja (#2) 1 kötél (#92) 1 madártoll (#112)
2 óndarab (#85) 9 rézdarab (#70) 8 sünmedve tüske (#14)
1 szögletes kő (#17) 1 tüskecsapda (#242) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 bronzhegyű nyíl (#94) 5 kaktusztüske (#114) 6 mákrózsa virág (#56)
1 mocsári penke (#148) 1 pular kristály (#239) 4 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

105 106 107 108 109 110 111 112 113 114
97
98
99
100
(106,98) élőholt mirg (#135), Tharr oltár, Chara-din monolitja (#534)
(107,98) szutykos remák (#191), tündöklő szobor (#1587), Dornodon oltár, varkaudar falu (#1109), 39. jellempróba, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393), nekrofun (#173), barátság szent tüze (#484), Camargh (4223. kalandozó)
(108,98) művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), 41. jellempróba, Dornodon oltár, smaragdgólem (#417), vadász varkaudar (#108)
(109,98) művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), Chara-din rúnaköve, érclelőhely, pattanóböde (#145)
(110,98) földsárkány (#359), elhagyott bánya (#1685), Chara-din monolitja (#534), fémbontó szójer (#150), bányarém (#7083), érclelőhely
(111,99) fémbontó szójer (#150)
(112,99) bávatag golombár (#165), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), 35. jellempróba, olvasztókemence (#86), Chara-din monolitja (#534), érclelőhely

Üzenet küldése a karakternek