152. forduló, 154. forduló, Dániel összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. szept. 7. 9h:29'
EZ A 171. JÁTÉKHETED, 153. FORDULÓD
172. játékheted kezdete: szept. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5703
SZÁMLA : XXXX

DÁNIEL KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [79,85] koordinátán.
Betolakodók vannak a területeden. Szolgáid már harcolnak ellenük, érzed, ahogy sorban elbuknak. A támadók arcán undor és gyűlölet, lerázzák magukról elméd erejét. Védekeznél, fogaddal marnál beléjük, hogy vérükből nyerjél erőt; de testedet átjárja fegyverük. A lándzsa szíveddel együtt a földhöz szögez - ez hát a vég. Az utolsó kép egy csizma, mely fejedre tapos, amikor kihúzzák belőled a fegyvert... a kalandozók már kincseid kutatják. Te csak a felkelő nap pusztító tüzét érzed, s az évszázadok tapasztalatából egy szakadt fekete köpeny és a csatamező sarával keveredő hamu marad...
Alig szenderedsz el, máris arra eszmélsz, hogy csaholó bolhakutyák vesznek körül. Megpróbálsz lesújtani fegyvereddel, de mindig épp ütőtávolságon kívül maradnak - úgy látszik, terelgetnek valamerre. Követed őket. Hamarosan egy kőkupachoz értek. Valaha egy oltár lehetett, de hogy melyik istené, nem igazán tudod megmondani. Ahogy vizsgálódsz, hirtelen egy ködszerű kép jelenik meg az oltár felett. Egy apró, erdei tündérkére emlékeztető lény képe. Magas, izgatott hangon kezd csivitelni. Arról beszél, hogy ő Sheran, a természet istenének küldötte, és szeretné, ha az oltárt újjáépítenéd. Már épp hozzálátna, hogy elmondja, milyen áldozatot mutass be Sherannak, hogy kapcsolatba tudj vele lépni, amikor magadhoz térsz, és kiderül, hogy mindez csak álom volt. A teremtés zsákja létrehozott 1 lapockacsontot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+38 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+29 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-5 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Mormolni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 333.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 328.]

* 3. KP: használod a 71. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Mentális energia gyűlik benned. Akaratoddal irányítva, létrehozod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 323.]

* 4. KP: használod a 64. pszi képességet
4 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 6 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 323.]

* 5. KP: energia fejlesztése 1
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-1 TU.] A befejezéshez még 986 TU szükséges. [10 pontot használtál fel, van még 313.]

v 24 elmormolod a 24. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Befejezted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 308.]

v 28 elmormolod a 28. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Elmondtad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+3 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 303.]

v 53 elmormolod az 53. varázslatot
2 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 24 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 303.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 300.]

h 1253 használod az 1253. tárgyat
Beszippantod a csillezsálya levelének illatát, mely rövid ideig különösen intenzív hatást kelt benned. De aztán a bódulat elmúlik. (Hatása a kör végéig maradandó: +25 max. életerő, +25 életerő.) [5 pontot használtál fel, van még 295.]

ek 40 4 t. energia kisütése: 40 4
Átalakítod a nyers tudati energiát. Előállítottál 20 TVP-t. [-4 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 315.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Eszedbe jut, hogy láttál egyszer egy ork sámánt munka közben. Terpeszbe állsz, két karod a magasba emeled, és megpróbálod utánozni a sámán szavait: "I szkúsná, i grúsztna, i nyékámu vrúku pádágy vminútu dusévnuj nyezgódu...". Kicsit nehezen mondod ki a nyelvtörő szavakat, de mire a végére érsz, érzed jótékony hatását. (+71 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 275.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[79,84] Az erdőt síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos.

Látsz egy gyöngymangó bokrot. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy művészi porolitot. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Elteszed a látcsövet.

(Továbbmész...) [79,83] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.
(Feltételes támadás:) Egy surranó kígyó! Ezt kerested. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával kilukasztod a surranó kígyó pikkelyes testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a surranó kígyó testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A surranó kígyó állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Sheran rúnaköve. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Utad során felfedezel egy oltárt. Sheran hívői építették. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 257.]

be 38 bemész a 38. titkos labirintusba
A leírás alapján nem nehéz a bejáratot megtalálni. A járatban sötét félhomály van. Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Elmormoltad a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Egy igazi kalandnak nézel elébe! Beóvakodsz, rettegve az odabent váró rémségektől. [5 pontot használtál fel, van még 252.]

lm 3 5 8 mozogsz 3 5 8
Haladsz az ellenséges labirintusban. Megtorpansz: kanyarodik az út! [2. PONT.] Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy régi, rozsdás ajtót látsz. Lenyomod a kilincset: Nyitva van! Minden rezdülésre ügyelve lépsz be a szobába. [3. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy varkaudar van előtted! Fegyvere egy kőhegyű lándzsa. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a varkaudar bal lábát. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a varkaudar jobb lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny fegyverével feléd szúr, de nem talál. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 131 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 kőhegyű lándzsát [*]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.) Hangtalan léptekkel osonsz előre. A folyosó kanyarodik. [4. PONT.] Bátran haladsz tovább. Egy régi, rozsdás ajtó! Megpróbálod a kilincset: Nyitva van! A falhoz lapulva osonsz előre. Az út szélesedik, majd elérkezel egy tágasabb helyiséghez. [5. PONT.] Egy varkaudart pillantasz meg. Fegyvere egy csontkés. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a varkaudar fejét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a varkaudar testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Gyenge szúrást kapsz a jobb lábadba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 131 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontkést. Egy vadász varkaudart veszel észre magad előtt. Fegyvere egy varkaudar lándzsa. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a vadász varkaudar rücskös bőrét. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a vadász varkaudar bal lábát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a vadász varkaudar bal lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a vadász varkaudar sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A vadász varkaudar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar lándzsát (ld. enc.) és 1 bőrpáncélt. Egy varkaudar lakik itt. Fegyvere egy csontszurony. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a varkaudar rücskös bőrét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a varkaudar bal karját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szörny fegyverével feléd szúr, de nem talál. A varkaudar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 131 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt. Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy régi, rozsdás ajtóban végződik az út. Megpróbálod a kilincset: Könnyen nyílik. Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Kanyarodik a járat. [7. PONT.] Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy nagy szobába torkollik. [8. PONT.] Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy varkaudar. Fegyvere egy csontkés. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a varkaudar testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a varkaudar jobb lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A varkaudar megböki fegyverével az oldaladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A varkaudar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 131 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontkést. [36 pontot használtál fel, van még 216.]

lm 10 13 6 mozogsz 10 13 6
Továbbsuhansz a folyosón. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [9. PONT.] Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy nagy vasalt ajtóba ütközöl. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Azonban bárhogy is erőlködsz, nem jársz sikerrel. Erre nem tudsz továbbjutni: visszafordulsz. Ismét a térkép szerinti 9. pontnál vagy.
Mész tovább, előre. A folyosó kanyarodik. [12. PONT.] Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy sima, fából készült ajtó! Lenyomod a kilincset: Nyitva van! Egy nagyobb terembe érkezel. [13. PONT.] Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy varkaudar. Fegyvere egy csontszurony. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a varkaudar testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a varkaudar testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A varkaudar fegyvere végigkarcolja a jobb válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A varkaudar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 131 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt és 2 aranyat. Egy vadász varkaudar lakik itt. Fegyvere egy varkaudar lándzsa. Itt csata lesz.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a vadász varkaudar bal lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a vadász varkaudar jobb vállát. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a vadász varkaudar jobb karját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Nem vagy felkészülve a vadász varkaudar gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a bal karodat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A vadász varkaudar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar lándzsát, 1 ezüst kulcsot (ld. enc.), 1 bőrpáncélt és 1 bakkura csizmát. Itt raboskodik Kankalin. Gyorsan kiszabadítod, mire hálásan a nyakadba borul. Biztosítod, hogy Lord Kovács már nagyon aggódik érte. Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. A folyosó kanyarodik. [12. PONT.] Úgy suhansz, mint az árnyék. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [9. PONT.] Egy széles, magas terembe érsz. [8. PONT.] Nincs megállás - továbbtotyogsz. Egy kanyarhoz érkeztél. [7. PONT.] Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. A szűk járat megint csak kanyarodik. [6. PONT.] [54 pontot használtál fel, van még 162.]

lm 1 mozogsz 1
Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Kanyarodik a járat. [4. PONT.] Továbbsuhansz a folyosón. Az út ismét kanyarodik. [2. PONT.] Elhagyod a rossz levegőjű labirintust. [18 pontot használtál fel, van még 144.]

m 1 8 8 mozogsz északkeletre, északra, északra
[80,82] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Észreveszel egy márványtornyot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívei emelték.
(Feltételes mászás:) Zenéddel kötelet bűvölsz. Borzalmas erőpróba a falon való felmászás, de valahogy csak felérsz. Beugrasz az ablakon. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Raia oltárt. Nyugatra nézve látsz egy Raia oltárt. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.


(Továbbmész...) [80,81] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Ezek a lankák alkotják Maad gyűrűjét, amely Maad Szívét, a rejtélyes mocsarat veszi körbe. Quwarg szagot érzel! A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy szikla mögé rejtőzöl. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy vadász quwarg. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Észreveszel egy vaskohót. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Észreveszel egy quwargot. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

(Továbbmész...) [80,80] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Leah rúnaköve. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy manaelementál lehet. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval gyengén megütögeted a manaelementál testét. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a manaelementál testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+4 vp). Vasalt bunkóval néhányszor épp csak megérinted a manaelementál testét. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megérinted a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+6 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 200, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) [55 pontot használtál fel, van még 89.]

m 7 6 5 mozogsz északnyugatra, nyugatra, délnyugatra
[79,79] A bozótos terep elmarad, mocsárvidéken vagy. Ezt a mocsarat sokan Maad szívének tartják, a mágia és boszorkányság eleven termőtalajának. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy lápi hajlékot. Észreveszel egy quwargot. Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Ösztönöd hamarabb jelzi a feléd közeledőt, mint ahogy a szemeddel észrevehetnéd. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy fekete amőba. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy energiatüskék varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 8 életpontot sebeztél. Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a fekete amőba testét. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a fekete amőba gomolygó testét. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a fekete amőba testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A fekete amőba csápol, de mindhiába. A fekete amőba most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 1 troll csont (ld. enc.). 529 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Feltételes készítés:) Az összegyűjtött tárgyakért cserébe kaptál 1 kis mágneses bigyót. 140 tapasztalati pontot kaptál.

(Továbbmész...) [78,79] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Ez az odu elég vacak, akad benne némi kacat, szintszívó és kincs, csak quwarg nincs. <Vasalt Bunkók> " A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " A vanulógia alapja: energia nem vész el, csak átalakul. - Doktroll Martens " Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze délkeletre látsz egy Fairlight oltárt. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Quwarg szagot érzel! Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Egy nádcsomó mögött próbálsz elrejtőzni. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Azonnal tudod, hogy egy élőholt quwarg volt a rémület okozója. Amikor elhal a zaj, előmászol.

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Aki hegyeket akar mozdítani, az apró kövekkel kezdi. -DM "

(Továbbmész...) [77,80] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Ösztönöd hamarabb jelzi a feléd közeledőt, mint ahogy a szemeddel észrevehetnéd. Csak egy umor-pióca. Megvető mosollyal várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra ugrasz. Az Acél Ököl technikáját alkalmazod. Ököllel kegyetlenül megütöd az umor-pióca gumiszerű testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod az umor-pióca gumiszerű testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Az umor-pióca feléd harap, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nocsak, egy quwarg! Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Északnyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 59.]

* 1. BP: használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 58.]

* 2. BP: keresed a 10. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy vadász tatut. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 28 fejleszted a 2. tulajdonságodat 28 pontért
Intelligenciádat csiszolandó, fejben sakkozol. Borzalmas vereséget szenvedsz saját magadtól... Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 79 TVP-t kell elköltened.] [28 pontot használtál fel, van még 30.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Elmúlt a csillezsályalevél hatása (-25 max. életerő). A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 6 arany vérdíjat. Figyelem: 3 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját nyel le a quwarg királynő. 2 kaját bezabál a quwarg harcos. Alaposan elfáradva, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 294 pontot. A következő körben tehát 324 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VARKAUDAR LÁNDZSA (224. TÁRGY)
Ezt a nagyon könnyű, ismeretlen állat csontjából készült lándzsát gyakran használják a varkaudarok. Sebzése 3d4+3, és +2-vel támadsz, amikor használod. Ahhoz, hogy kellő jártassággal tudd forgatni ezt a fegyvert, minimum 7-es szúrófegyver szakértelem szükséges.

EZÜST KULCS (184. TÁRGY)
Ráébredsz, hogy a TF labirintusaiban szinte mindenhol ugyanattól a lakatostól rendelt zárakat használják, így aránylag kevés kulcs birtoklásával szinte minden zárat ki tudsz nyitni. A zárak bonyolultságában van különbség, minél összetettebb egy, annál nagyobb eséllyel törik bele a zárnyitó készlet. Az ezüst kulcs 6-os nehézségű zárak kinyitására alkalmas (a kis vaskulcs 1-es, a csontkulcs 2-es, a rézkulcs 3-as, a bronzkulcs 4-es, a vaskulcs 5-ös, stb., csak hogy segíteni tudjuk a teljes lista összeállítását).

MANAELEMENTÁL (290. SZÖRNY)
Gigantikus méretű, tömény mágikus esszenciából álló entitások, amelyek valamilyen dimenziótörésnek köszönhetően átkerültek a mi világunkra. Ártalmatlan teremtmények, amelyek jelenlétének a varázslók még örülnek is, hiszen fokozzák a világ mágikus potenciálját. Sajnos, minden bizonnyal lesznek olyan barbár kalandozók, akik nekilátnak a manaelementálok kiirtásának, csak azért, hogy lássák, "hogy néz ki belülről". Persze, a több tonnányi fénylő esszencia, annak ellenére, hogy ezen a létsíkon normál fegyverekkel is megsebezhető, nem olyan könnyen elpusztítható, mint sokan gondolják.

FEKETE AMŐBA (364. SZÖRNY)
Ocsmány, vonagló massza a mocsárban - egy óriási méretűre hízott amőba! Legjobb, ha nagy ívben elkerülöd, hiszen ezek a teremtmények közel elpusztíthatatlanok. Ha pedig mégis megölöd, ugyan mit érsz vele?

TROLL CSONT (704. TÁRGY)
Na, ez úgy tűnik, egy troll bordacsontja - ha anatómiai ismereted helyesek. Úgy tűnik, ezúttal cserbenhagyta a regenerációs képessége.

KARAKTERLAP

Dániel, egy szőke hajú, kék szemű ember férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr hittérítője vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 153. fordulód.

Erő: 23 (29) Szint: 16 Merészség: 5/1 Magasság: 176 cm
IQ: 22 Támadás: 15 Agresszió: 3 Testsúly: 98 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 24 Menekülés: 30 % Életkor: 24/24 év
Egészség: 16 Életpont: 259/221 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 0
Szerencse: 20 (24) Varázspont: 114/6 Pénz: 693 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 14/5 Pszi pont: 50/4 EFejl: 30
Eddig összesen 788 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2187 TP-t kaptál. Jelenleg 179648 TP-d van. A következő szinthez még 352 TP szükséges. Trófeáid: quwarg harcos, quwarg királynő, quwarg szabotőr. A 132. fordulódban 548 arany került a bankszámládra. 712 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 4/14 (+8%) szúrófegyverek: 15/94 (+11%) vágófegyverek: 15/37 (+27%)
ütőfegyverek: 18/80 (+3%) lőfegyverek: 8/57 dobófegyverek: 13/74 (+12%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (200%) << mandibulakasza (#127) (160%) << vashegyű lándzsa (#182) (180%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -7.); bumeráng (#249) (8 -11.); ubuk dobónyíl (#138) (12 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
Eltaposott quwargok: össz.: 135 időszaki: 59

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10/94 (+22%) 2. nyomkövetés: 25/4 3. mászás: 8/56 (+9%)
4. csapdakészítés: 9/90 (+6%) 5. csapdaészlelés: 2/58 6. gyógyítás: 53/5 (+23%)
7. titkosírás: 4/83 8. felderítés: 3/92 9. szörnyidomítás: 6/40
10. teológia: 12/23 (+9%) 11. taumaturgia: 7/16 (+7%) 12. versengés: 3/46
13. harcművészetek: 1/57 14. zene: 9/60 15. szörnyismeret: 8/28
16. pszi: 9/69 (+9%) 17. zárnyitás: 1/12 18. vadászat: 18/13
19. bányászat: 17/35 (+11%) 20. főzés: 4/20 (+20%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 5 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 50 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), álomport (#396) (max. 6 darabot, csak egyszer), bumerángot (#249) (max. 5 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 5 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 20 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 1 darabot ), mérg. ubuk dobónyilat (#188) (max. 5 darabot )
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 8, max: 12)
vadász tatu (#10), ormánygőte (#18), gyilkos sallank (#85), sóhajtó dorony (#112), szőrlajhár (#141), surranó kígyó (#30), homokvarány (#16) (csak egyszer), móleon (#68) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 5, max: 12)
vízionár (#66), semlegesek (#989), jók (#990), quwarg szabotőr (#301), élőholt quwarg (#202)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
erőpajzs I (#12) szürkeáll. aktiv (#71) hadiszerencse II (#24) csupasz izom (#28)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
energiatüskék (#29)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
élőholt quwarg (#202) státusz: OK
quwarg harcos (#201) (hátas: 10 lépés/kör; 8 TVP/lépés; +2 védettség;) státusz: OK
quwarg királynő (#153) (málhás: +20 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
2.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 2)
3.) Fontos feladatunk az ocsmány varázskomponensek pusztítása. Áldozz fel három dorony tüdőt.

Összsúly: 133.34 kg Megterheltség: 130%
GYJ: Legalább 2 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 58 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csillezsályalevél (#1253) 2 kaja (#2) 1 kaktusztüske (#114)
1 Rodger kezdő üstje (#1167) 7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
8 arany (#50) 1 bakkura csizma (#96) 2 bőrpáncél (#51)
2 csontkés (#11) 2 csontszurony (#12) 1 ezüst kulcs (#184)
1 kis mágneses bigyó (#1266) 1 lapockacsont (#33) 1 surranó kígyó bőr (#47)
1 troll csont (#704) 5 varkaudar csont (#1113) 2 varkaudar lándzsa (#224)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(77,80) umor-piócák (#63)
(78,79) a 36. labirintus bejárata, élőholt quwarg (#202)
(79,79) lápi hajlék (#670), fekete amőba (#364)
(79,83) surranó kígyók (#30), a 38. labirintus bejárata, Sheran rúnaköve, 35. jellempróba, Sheran oltár, varkaudar (#64), vadász varkaudar (#108)
(79,84) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135)
(80,80) Leah rúnaköve, manaelementál (#290)
(80,81) vadász quwarg (#241), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), 27. jellempróba, érclelőhely
(80,82) márványtorony (#175), Raia oltár

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Mostantól, ha egy Közös Tudat már meglevő képességet fejleszt minden változtatás nélkül, és ez a képesség a 14-nél korábbi képesség, akkor lehetőség van a fejlesztési időt 100 napról 50 napra csökkenteni. Vagyis, ha a KT 50 nap alatt, vagy előbb készen van a fejlesztéssel, a képességet az 50. napon megkaphatják, és ekkor kezdődik a következő 100 vagy 50 nap számolása is.

Üzenet küldése a karakternek