141. forduló, 143. forduló, Jade Apmot összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2014. febr. 28. 9h:11'
EZ A 170. JÁTÉKHETED, 142. FORDULÓD
171. játékheted kezdete: márc. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 13 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2956
SZÁMLA : XXXX

JADE APMOT KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [116,114] koordinátán.
Már csak két kajád maradt. Nem baj, az egyiket odaadod örökké éhes szörnyecskédnek. De amikor odaérsz a fához, amelyhez kötötted, döbbenten látod, hogy a kötél el van szakítva, s a lény sehol. Dühösen követed a nyomait, de azok elvesznek az aljnövényzetben. Rosszkedvűen térsz nyugovóra. Éjszaka elered az eső, arcodat verik a cseppek. Arra ébredsz, látod, hogy elcsavargott társad nyalogatja az arcodat.
A teremtés zsákja létrehozott 1 nektoraf faggyút.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+23 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+88 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+37 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) 4 tanítványod van, akik mindenhová követnek, lesik minden mozdulatodat.

* 1. KP: kézbeveszed/felveszed a 397. tárgyat
Lecsatolod a ritualista övet, majd felcsatolod a zafír erőövet. [0 pontot használtál fel, van még 289.]

* 2. KP: használod a 71. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 pszi). Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve tudatkutatás. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+8 max. pszi pont.) [5 pontot használtál fel, van még 284.]

* 3. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Megidézted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 279.]

* 4. KP: használod a 72. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Kiengeded magadból a mentális pajzs pszi képességet. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 274.]

* 5. KP: használod az 1546. tárgyat
Teremtesz egy adag varkaudar pálinkát a varázskorsóba, majd felhajtod a mágikusan létrehozott löttyöt. Megborzongsz az alkohol hatásától. (+4 támadás, -8 védekezés - a kör végéig.) [1 pontot használtál fel, van még 273.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 273.]

v 364 elmormolod a 364. varázslatot
Mormolni kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy végső mozdulattal előhívod a tolvajvér varázslatot! Véred buzogni kezd. (+3 lopás, +3 csapdaészlelés, +3 zárnyitás, +3 rejtőzködés következő táborozásod végéig.) [-22 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.) [5 pontot használtál fel, van még 268.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Energia árad testedbe. Befejezted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 263.]

flh 998 351 felt. lőfegyver haszn. 998 a 351. tárggyal
Sajnos az FLH parancs listád már be van telve. [0 pontot használtál fel, van még 263.]

ftv 50 203 felt. tám/véd. varázslat az 50. varázslatot a 203. szörnyet
Ok, ezt a támadó varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 263.]

kt 334 2 elkészíted a 334. tárgyat (2 darabot)
Legyártottál 2 acéltűt. Erőd TF-elődött. (+1 erő.) [2 pontot használtál fel, van még 261.]

ek 7 15 2 t. energia kisütése: 7 15 2
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+2 zene.) [-2 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 261.]

ek 145 2 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 251.]

be 502 1 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 1. szinten. Kifizeted a gnómnak a 5 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Többszáz foknyi márvány lépcsőfokon kell felcaplatnod, amíg elérkezel a Feladathoz. A kalandmester, egy délceg elf dalia már vár. - Helló! A nevem Quilea. A feladatod a következő. A feladat nem tűnik túl nehéznek: a szoba közepén egy medence van, tele vércápával, fölötte egy kötél vezet át, amelyen úgy kell átmenned, hogy a kezed nem érhet a kötélhez. Kézen állva, beleakasztod lábaidat a kötélbe, és mászni kezdesz. Erő, egyensúlyérzék és mászás szakértelem jócskán kell a feladat végrehajtásához, de te ezeknek nem vagy híján, lábaddal kapaszkodva, lassan végigmész, az acsargó cápák pofájába vigyorogva. 500 tapasztalati pontot kaptál.
Kiálltad a próbát. A kalandmester megmutatja, hol jutsz el a következő szintre. Ki látott már ilyet! Lépcső helyett kötélhágcsó vezet a magasba. Mit lehet tenni, mászni kezdesz. Egyszer visszanézel, és rögtön meg is szédülsz. De végül felérsz, erősen zihálva. Egy mosolygó törpe vár odafent, mellén névjegykártya: "Sziklahegyi Balrin". Köszönt téged, majd elmondja, mi a feladat. A próba könnyűnek tűnik: egy autentikus vámpír megölése a feladatod.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az autentikus vámpír testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan a másikra ugrasz. {GYD:} Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed az autentikus vámpír testét. (2 támadással 84 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+8 varázspont.) Az autentikus vámpír karmai majdnem eltalálnak! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 890 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Teljesítetted a feladatot. Már mehetsz is tovább a következő feladathoz. Falba illesztett kapaszkodók vezetnek feljebb. Sehol egy lépcső! Kétségbeesetten körülnézel, de aztán mászni kezdesz felfelé. Odafent egy hatalmas szakállú, páncélt viselő törpe vár. Bemutatkozik, a neve Vashegyi Grindan. Ő lesz ezen a szinten a kalandmestered. Rögtön a tárgyra tér, ismerteti a próbát. A feladat eszedet, memóriádat teszi próbára. El kell mondanod, hogy milyen egy degradátor. Részletesen ismertetsz mindent, amit tudsz az adott témában. 300 tapasztalati pontot kaptál.
HURRÁ! Sikeresen teljesítetted az összes feladatot! Kalandmesterek sereglenek elő, a válladat veregetik. Kiderül, hogy mi a jutalmad: Megtanítanak neked egy varázslatot, melynek neve rúnapukkasztás. (ld. enc.) És ha mindez még nem lenne elég, tárgyjutalomban is részesítenek! Díjad 7 varázskő. (ld. enc.) 2000 tapasztalati pontot kaptál. Boldogságban úszva hagyod el a tornyot. [30 pontot használtál fel, van még 221.]

be 502 1 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 1. szinten. A gnóm sajnálkozva közli, hogy egy kalandozó egy szintet csak egyszer teljesíthet. [0 pontot használtál fel, van még 221.]

be 502 1 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 1. szinten. A gnóm sajnálkozva közli, hogy egy kalandozó egy szintet csak egyszer teljesíthet. [0 pontot használtál fel, van még 221.]

bb 36 20 beraksz a bankba a 36. tárgyat (20 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 20 fáklyát. [0 pontot használtál fel, van még 221.]

bb 2 40 beraksz a bankba a 2. tárgyat (40 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 40 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 221.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[117,115] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Feltámadt a szél. Komor, sötét felhők száguldanak az égen. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Ráismersz a lényre. Egy epokitféreg. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Ellenfeled ragasztót köp! Kecsesen félreugrasz. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Gyors, pergő támadásokkal útjára indítasz egy Sziklazuhatagot. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az epokitféreg testét. (5 támadással 125 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+12 varázspont.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az epokitféreg, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az epokitféreg farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az epokitféreg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Felhasználva a zöld üveget, szereztél 3 csepp ragasztót. 924 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
A céllövölde felé tartasz. Az óriás, aki a hely tulajdonosa, rád mosolyog és maga előtt tolva a sátor belsejébe lökdös. Mire magadhoz térsz, már egyedül állsz a furcsa levegőjű helyiségben. Némi mocorgásra kapod fel fejed, majd a sátor távolabbi sarkában egy árnyék bontakozik ki a sötétből. Egy halálhozó.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy védelem sav ellen varázslattal készülsz a csatára. Egy vakító fény varázslatot dobsz ellenfeledre. A támadásnak sajnos semmi eredménye sem volt. Teli erőből mérg. vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 mérg. vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a halálhozó hosszú csőrét. (4 támadással 121 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. A sav csiklandozón, de ártalmatlanul ölel körül. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. {GYD:} Varkaudar szablyával megvágod a halálhozó bőrszárnyát. (1 támadással 36 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) A halálhozó karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 24 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 23 életpontot vesztettél. A halálhozó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1333 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 157, sebződés: 71, gyógyulás: 0, összesen: -71 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Inváziós csapatok portyáznak errfelé, te is összeakadsz néhány ellenféllel. Elsőnek egy varkaudar felderítő száll szembe veled.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy vakító fény varázslat. Ellenfeled vakon tántorog! Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a varkaudar felderítő jobb karját. (4 támadással 95 életpontot sebezve.) A lény néhány nyílvesszőt lő feléd. 17 életpontot sebződsz. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a varkaudar felderítő testét. (2 támadással 83 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+8 varázspont.) Sajnos nem sikerült a varkaudar felderítő minden csapását hárítanod. (2 támadástól 44 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1580 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 178, sebződés: 61, gyógyulás: 0, összesen: -61 ÉP}

A következő ellenfél egy varkaudar varázsló.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy védelem sav ellen varázst. A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy tisztítótűz varázslat. 76 életpontot sebeztél. Távolról pusztító végzet varázslatot lő rád a másik. 93 életpontot vesztettél. Mérg. vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 mérg. vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a varkaudar varázsló testét. (4 támadással 112 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Marokra fogva a varkaudar szablyát a másikra ugrasz. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a varkaudar varázsló testét. (2 támadással 82 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+8 varázspont.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy pusztító végzet. 46 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a varkaudar varázsló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérg. vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2071 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 270, sebződés: 139, gyógyulás: 0, összesen: -139 ÉP}

Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 11 pirkit.
(Feltételes gyógyítás:) Megidézted az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+78 életerő). [-15 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+86 életerő). [-15 varázspont.]
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 mérg. vas dobónyilat. Erőd TF-elődött.

(Továbbmész...) [118,116] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Ananászvirág illatát hozza a szél.

A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy tavacskát. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Inváziós csapatok portyáznak errfelé, te is összeakadsz néhány ellenféllel. Első ellenfeled egy varkaudar bajnok.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy villámcsapás varázslat. 17 életpontot vesztettél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a varkaudar bajnok testét. (4 támadással 92 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (7 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a varkaudar bajnok testét. (3 támadással 119 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+11 varázspont.) Nem vagy felkészülve a varkaudar bajnok gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a jobb karodat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Félig megúsztad. 8 életpontot vesztettél. A varkaudar bajnok most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1102 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 211, sebződés: 43, gyógyulás: 0, összesen: -43 ÉP}

Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy Mnebolath. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

(Továbbmész...) [119,117] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy szekérkaravánt. Északra tart. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Elkapod a cicát, és rávicsorogsz a tigroszlánra. Úgy látszik, a hangja nagyobb, mint a bátorsága, ugyanis elfut. A cica hálából fog neked egy egeret, majd hálásan hozzád dörgöli a fejét, és továbbáll. Sajnos az egér fél fogadra sem elég (+0 kaja, azaz semmi). (+2 jóság.)
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy patakot. Délkeletre nézve látsz egy quwarg bolyt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [43 pontot használtál fel, van még 178.]

be 1215 13 bemész az 1215. épületbe
Úgy döntesz, hogy a karavánnal tartasz. Közelebb lépsz egy szekérhez, és felkéredzkedsz rá. A szekeret vezető csontsovány alakváltó bólint, szállj csak fel. Keresel magadnak némi helyet a szekér hátuljában, és kényelmesen elhelyezkedsz. A karaván északra indul.
18 mérföldre az indulási helytől (ritka erdőben): van itt egy ork kunyhó; 33 mérföld zötykölődés után (síkságon): van itt egy phua-kúp.
És végül elérkezel a karavánnal közös utazásod végére. Leszállsz a szekérről, búcsút intesz nekik, majd szemügyre veszed, hol is vagy éppen. [26 pontot használtál fel, van még 152.]

AZ UTAZÁS MEGKEZDÉSE ELŐTTI TÉRKÉPED

115 116 117 118 119 120
113
114
115
116
117
118
(116,114) autentikus vámpír (#154)
(117,115) epokitféreg (#147), halálhozó (#419), varkaudar felderítő (#7133), varkaudar varázsló (#271)
(118,116) varkaudar bajnok (#190)
(119,117) tavacska, északra tartó szekérkaraván (#1215), 26. jellempróba

[119,104] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Ráismersz a lényre. Egy mélységi grittang. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát ellenfeledre támadsz. {GYD:} Varkaudar szablyával végigmetszed a mélységi grittang testét. (1 támadással 41 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A mélységi grittang még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Leah hívei emelték. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Belebotlasz egy inváziós csapatba. Két katona indul meg feléd. Egy varkaudar behemót áll veled szemben.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy varázsvédelem varázst. Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar behemót izmos testét. (4 támadással 80 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a varkaudar behemót bikafejét. (3 támadással 109 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+5 varázspont.) A varkaudar behemót leken néhány pofont. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Azonban te erősebbnek bizonyulsz - ellököd magadtól. A varkaudar behemót összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 189, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

A következő ellenfél egy Tguarkhan.

Szemöldöködet összehúzva koncentrálsz, ahogy pszi-acéltorony pszi védekezést raksz fel. Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy tisztítótűz varázslatot. Semmi eredménye! Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy villámsújtás. 28 életpontot vesztettél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ezüstshurikent ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 ezüstshuriken. Alaposan megsorozod a Tguarkhan sziklatestét. (4 támadással 72 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüstkardot. Meglengetve az ezüstkardot ellenfeledre támadsz. {GYD:} Ezüstkarddal többször mélyen végigmetszed a Tguarkhan kutyafejét. (3 támadással 87 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a Tguarkhan, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan leken néhány pofont. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Félig megúsztad. 18 életpontot vesztettél. A Tguarkhan most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ezüstshurikent találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 1655 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 159, sebződés: 88, gyógyulás: 0, összesen: -88 ÉP}

Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 3 rókafarok.
(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+81 életerő). [-15 varázspont.]
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ. Erőd TF-elődött.
[7 pontot használtál fel, van még 145.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[118,103] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szekérkaravánt. Északra tart. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hmm, csak egy uzbány. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az uzbány jobb szárnyát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan a másikra rontasz. {GYD:} Varkaudar szablyával alaposan megvágod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Az uzbány csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hogy kerül ide egy csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.) Rábukkansz a főerőktől elszakadt két ellenségre. Első ellenfeled egy Thargodan csontváz.

Egy vakító fény varázslattal köszöntöd a másikat. A támadás sajnos hatástalan volt. Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a Thargodan csontváz görbe csontjait. (4 támadással 37 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Beveted az Acél Ököl kí-technikát. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Thargodan csontváz jobb karját. (3 támadással 122 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) A Thargodan csontváz néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A Thargodan csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1057 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 159, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

A következő ellenfél egy varkaudar bajnok.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Egy villámcsapás varázslatot dob rád a másik. 21 életpontot vesztettél. Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar bajnok jobb oldalát. (4 támadással 101 életpontot sebezve.) A szörny hideget lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a hátad így is korcsolyapályává válik. (6 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra rontasz. Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a varkaudar bajnok sima, kék bőrét. (3 támadással 111 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Bár ügyesen védekezel, a varkaudar bajnok sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Könnyedén félreszökkensz a varkaudar bajnok csapása elől. A varázsló kékes villámokat küld rád. Alig pörkölődsz. 12 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1102 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 212, sebződés: 47, gyógyulás: 0, összesen: -47 ÉP}

Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy galachmit. [7 pontot használtál fel, van még 138.]

be 1215 15 bemész az 1215. épületbe
Úgy döntesz, hogy a karavánnal tartasz. Közelebb lépsz egy szekérhez, és felkéredzkedsz rá. A háromkezű mutáns, aki a jármű elé kötött lovakat hajtja bólint, szállj csak fel. Keresel magadnak némi helyet a szekér hátuljában, és kényelmesen elhelyezkedsz. A karaván északra indul.
3 mérföld megtétele után (ritka erdőben): néhány trikornis bukkan fel, majd a másik irányba továbbindulnak; van itt egy Chara-din monolitja; 6 mérföld zötykölődés után (ritka erdőben): látsz pár, a távolban elvonuló trikornist; van itt egy Chara-din monolitja; 12 mérföld zötykölődés után (bozótos területen): van itt egy phua-kúp; 15 mérföld megtétele után (síkságon): van itt egy Chara-din monolitja; 18 mérföldre az indulási helytől (dombságon): van itt egy vaskohó; 24 mérföld megtétele után (dombságon): van itt egy olvasztókemence, egy vaskohó; 30 mérföld megtétele után (ritka erdőben): van itt egy elf kósza háza.
És végül elérkezel a karavánnal közös utazásod végére. Leszállsz a szekérről, búcsút intesz nekik, majd szemügyre veszed, hol is vagy éppen. [30 pontot használtál fel, van még 108.]

AZ UTAZÁS MEGKEZDÉSE ELŐTTI TÉRKÉPED

117 118 119 120
102
103
104
105
(118,103) egy ismeretlen isten rúnaköve, északra tartó szekérkaraván (#1215), Chara-din monolitja (#534), uzbány (#102), Thargodan csontváz (#297), varkaudar bajnok (#190)
(119,104) mélységi grittangok (#103), Leah oltár, érclelőhely, varkaudar behemót (#189), Tguarkhan (#212)

[118,88] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Elérkeztél a keleti trollkeltető zóna határához. Minden tele van figyelmeztető táblákkal, mint pl. "A TROLLOK ETETÉSE TILOS". Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Egy nagyobb csapat hátvédjét leped meg. Csak két ellenség, nem okozhat gondot! Ellenfeled ezúttal egy varkaudar íjász.

Távolról vakító fény varázslatot lősz a másikra. Ellenfeled vakon tántorog! Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a varkaudar íjász bal lábát. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Máris repül feléd néhány nyílvessző. 18 életpontot sebződsz. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra ugrasz. {GYD:} Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a varkaudar íjász bal lábát. (2 támadással 80 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 44 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a varkaudar íjász száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1620 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 173, sebződés: 62, gyógyulás: 0, összesen: -62 ÉP}

Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ó! Hiszen ez egy Mnebolath. Amikor elhal a zaj, előmászol. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
[0 pontot használtál fel, van még 108.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[119,87] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Összefutsz egy inváziós őrjárattal. Egy varkaudar felderítő áll veled szemben.

Ellenfeledre vakító fény varázslatot lősz. Ellenfeled vakon tántorog! Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar felderítő bal vállát. (4 támadással 77 életpontot sebezve.) A lény néhány nyílvesszőt lő feléd. A becsapódástól 15 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. {GYD:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a varkaudar felderítő bal karját. (2 támadással 87 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A varkaudar felderítő fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) A varkaudar felderítő most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1580 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 164, sebződés: 46, gyógyulás: 0, összesen: -46 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz egy inváziós trófeát. Találsz nála egy mágikus térképet. (ld. enc.) Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy Thargodan csontváz.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy vakító fény. Ellenfeled vakon tántorog! Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a Thargodan csontváz bizarr csontjait. (4 támadással 33 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Felkészülsz Acél ököl alkalmazására. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a Thargodan csontváz görbe csontjait. (4 támadással 155 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Karmával néhányszor a Thargodan csontváz megcsapja a fejedet. (2 támadástól 29 életpontot vesztesz.) A Thargodan csontváz összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1108 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 188, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 2 ork csodaszer (ld. enc.). Porrá zúzol 1 varázskövet. (+100 varázspont.)
(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+86 életerő). [-15 varázspont.] Nocsak, itt van valami érdekes! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [120,86] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy friss csatamezőt. Délre nézve látsz egy oltárt. Északra egy Tharr oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Összefutsz egy inváziós őrjárattal. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy Mnebolath. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy varkaudar íjász.

Egy vakító fény varázslattal köszöntöd a másikat. Ellenfeled vakon tántorog! Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar íjász testét. (4 támadással 83 életpontot sebezve.) A lény néhány nyílvesszőt lő feléd. 15 életpontot sebződsz. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod a varkaudar íjász testét. (3 támadással 123 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) A varkaudar íjász csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 59 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1697 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 206, sebződés: 74, gyógyulás: 0, összesen: -74 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [121,85] Továbbra is síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Ezt a monumentális oltársort Metamorph Böffenet emelte Raia nagyobb dicsőségére! " Felfedeztél egy friss csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Keresgélni kezdesz a csatamező területén. Dögletes a bűz! A legtöbben úgy hevernek, ahogy levágták őket - vagy nem volt túlélő, aki tömegsírba hordta volna őket, vagy senki nem foglalkozott ilyesmivel. Elég az enyelgésből, lássunk munkához! Neszezést hallasz - úgy látszik, nem vagy egyedül! Egy zombi jön feléd.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a zombi rotható húsát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A zombi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Folytatod a kutatást. A becsületes munkát siker koronázza! Keresgélésed eredménye: Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy bumeráng. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy tetemember készül a lemészárlásodra. Menekülsz, mint akit sóspuskával lőttek fenékbe.
Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy szent tölgyfát. Látsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Kihúzod a tüskét a talpából. Az ormánygőte vidáman elszalad. (+2 jóság.)
Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel nyugatra egy Tharr oltárt. Északra nézve látsz egy Dornodon oltárt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

[49 pontot használtál fel, van még 59.]

m 1 mozogsz északkeletre
[122,84] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Az ősi nép vad haragja szálla a Mesterek Bandájára... Kvazársziklák Népe " Észreveszel egy mínosz-kúpot.
(Feltételes kutatás:) Megilletődve az ősi építménytől, habozva lépsz be. Félig-meddig arra számítasz, hogy valamilyen szörny fog rád rontani, de erre nem kerül sor. Csak néhány ősi kőszobrot találsz bent. Egyszercsak megakad valamin a szemed. Egy titkosírás, a falon! Kiböngészed.

Odakint is körülnézel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés).
Találsz egy szent tölgyfát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr híveié. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Morran MacMoran. Találsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Csak egy manifesztátor. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a manifesztátor nyakát. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Marokra fogva a varkaudar szablyát ellenfeledre rontasz. {GYD:} Varkaudar szablyával egy hatalmas csapással felmetszed a manifesztátor zsezsgő plazmáját. (1 támadással 42 életpontot sebezve.) A manifesztátor mancsával oldalba lök. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A manifesztátor szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Belebotlasz egy inváziós csapatba. Két katona indul meg feléd. Egy Tguarkhan áll veled szemben.

Szemöldöködet összehúzva koncentrálsz, ahogy pszi-acéltorony pszi védekezést raksz fel. A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy tisztítótűz varázslat. A támadásnak sajnos semmi eredménye sem volt. Egy villámsújtás varázslatot dob rád a másik. 36 életpontot vesztettél. Ezüstshurikent küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 ezüstshuriken. Több lövedéked átfúrja a Tguarkhan kutyafejét. (4 támadással 64 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüstkardot. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. {GYD:} Ezüstkarddal többször mélyen végigmetszed a Tguarkhan sziklatestét. (3 támadással 87 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A Tguarkhan fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Alig pörkölődsz. 18 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ezüstshurikent találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 1738 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 151, sebződés: 104, gyógyulás: 0, összesen: -104 ÉP}

Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Ó! Hiszen ez egy Mnebolath. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.
(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+84 életerő). [-15 varázspont.] Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [32 pontot használtál fel, van még 27.]

ef 6 energia fejlesztése 6
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-2 TU.] [20 pontot használtál fel, van még 7.]

* 1. BP: t. energia kisütése: 215 3
24 varázspont felhasználásával előállítasz 2 TU-t. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

* 2. BP: használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Némi zenei tapasztalattal a hátad mögött, talán most már sikerült közepesen élvezhető muzsikát előadni. [7 pontot használtál fel, van még 0.]

* 3. BP: kézbeveszed/felveszed a 709. tárgyat
Lecsatolod a zafír erőövet, majd felcsatolod a ritualista övet. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 4. BP: használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 5. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 28, 26, 29.
Fárasztó ez a gyalog-galopp! (-3 életerő.) Figyelem: 1 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját fal föl a hegyi szamár. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlta munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 283 pontot. A következő körben tehát 280 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TUDATKUTATÁS (99. PSZI KÉPESSÉG)
Ezzel a pszi képességgel felkutathatod a környéket táborozó kalandozókat, tudatuk jelenlétének észlelésével. Pszi szakértelmedtől függően 2-4 mező sugarú körben megkapod az összes kalandozó relatív koordinátáját, nevét, faját, vallását és Közös Tudatát (de sorszámát, igazi nevét és címét nem). A tudatkutatással nem fogod azokat észrevenni, akiket Agyburok vagy Mentális pajzs véd. A tudatkutatás használata szerény 20 pszi pontot és 10 TVP-t igényel.

RÚNAPUKKASZTÁS (94. VARÁZSLAT)
Gyakran találkozhatsz mágikus védőrúnákkal, bűvös falakkal, pezsegve izzó protektív aurákkal. Ezek célja általában a valahová való bejutás, valami felfedezésének a megakadályozása. Sokszor még mágiatöréssel sem lehet ezeket eltávolítani, de Rúnapukkassztással minden esetben igen. A varázslat elmondásához soha nem kell parancsot kiadnod, használata mindig automatikus, ha karakterednek szüksége van rá. TVP-be nem kerül, varázspontba viszont igen: a rúna erősségétől függően ez változhat 10 és 200 varázspont között.

VARÁZSKŐ (305. TÁRGY)
Ez az apró, szürke kőgolyó a szivárvány minden színében kezd villogni és melegedni, ha varázslat használatára képes személy fogja a kezébe. Nagy mennyiségű varázsenergia van benne tárolva, amely a kő összetörésével szabadítható fel. Ehhez a H 305 parancsot kell kiadnod, 0 TVP-ért. Ekkor a varázspontjaid száma megnő 100-al! (De a maximális érték fölé nem megy. Az ősi birodalmak területén 150 VP-t ad, a Ryuku szigeteken 200-at, a Kiégett Földeken 400-at.) Megadhatsz egy 2. paramétert is a H parancshoz, ha esetleg egyszerre több varázskövet akarnál összetörni. A varázskövet automatikusan is használni fogod, ha úgy próbálsz varázsolni (V parancs), hogy nincs elég varázspontod a varázslat elmondásához. A varázskövet sem automatikusan, sem H paranccsal nem fogod használni, ha 20-nál kevesebb VP-d hiányzik, mert ez csak pazarlás lenne. Harcban nincs idő a varázskő automatikus használatára.
[Megjegyzés: Felbőszülve a kalandozók lázadásán az alanori hódítás ellen, a Zaks család udvari mágusa megátkozta a Ghallán fellelhető és valaha elkészülő összes varázskövet. Egy körben max. 2 varázskövet használhatsz fel. (Ilyen szempontból következő köröd elejéig lezajló események is ide tartoznak.)]

MÁGIKUS TÉRKÉP (2167. TÁRGY)
Hah, nem kétséges, hogy ez egy mágikus térkép. Elolvasásához, értelmezéséhez a varázslat olvasása varázslat szükséges. Ha kiadod a H 2167 parancsot és ismered az említett varázslatot, akkor azt elmormolva 20 TVP-ért működésbe hozod a térképet, ami nem kétséges, hogy elteleportál téged valahová. Nem tudod, hová, mint ahogy azt sem, hogy mi vár rád ott, vagy hogyan jössz vissza. Így csak akkor próbáld ki, ha igazán bátor vagy. Nem fogod másnak odaadni!

ORK CSODASZER (1228. TÁRGY)
Egy fiolát tartasz a kezedben, valamilyen ismeretlen rendeltetésű folyadékkal a belsejében. Valószínűleg egy ork sámán műve lehet a benne lévő zöldes folyadék. Egy kicsi már hiányzik is az üvegből, valószínűleg az az ork kortyolt belőle, amelyik megtámadott. Na de legalább a maradék megvan! Vajon milyen hatással lenne a te szervezetedre, ha meginnád? Vajon elég bátor vagy-e ahhoz, hogy kipróbáld? (Ha egyszerre többet szeretnél elfogyasztani, adj meg második paramétert is a H parancsnak, a következőképpen: H 1228 <mennyiség>.)

KARAKTERLAP

Jade Apmot, egy copfos ezüsthajú, csillogó szemű kobudera nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Raia eljövendő papja vagy. Az Acél Öklök (#9123) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 142. fordulód.

Erő: 22 (27) Szint: 20 Merészség: 5/4 Magasság: 134 cm
IQ: 27 (31) Támadás: 31 (33) Agresszió: 3 Testsúly: 47 kg
Ügyesség: 18 (22) Védekezés: 55 (59) Menekülés: 30 % Életkor: 28/28 év
Egészség: 21 (23) Életpont: 279/238 Jellem: jó (205) Tul. pont: 3
Szerencse: 24 (32) Varázspont: 310/41 Pénz: 163 arany Kép. pont: 7
Tudatpont: 18/4 Pszi pont: 99/54 EFejl: 23
Eddig összesen 863 szörnyet (19 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 24 464 TP-t kaptál. Jelenleg 555 487 TP-d van. A következő szinthez még 44 513 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar hadúr, Brod, Rodrig. A 141. fordulódban 5050 arany került a bankszámládra. 5050 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 3 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 22/44 (+6%) szúrófegyverek: 2/15 vágófegyverek: 18/33 (+53%)
lőfegyverek: 7/67 dobófegyverek: 23/52 (+14%)

Feltételes fegyverváltás: varkaudar szablya (#516) (200%) << ezüstkard (#325) (200%) << ököl (#28) (120%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); bumeráng (#249) (1 -13.); ubuk dobónyíl (#138) (14 -15.); ubuk dobónyíl (#138) (16 -17.); ubuk dobónyíl (#138) (18 -19.); mérg. vas dobónyíl (#190) (20 -996.); ezüstshuriken (#327) (997 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
122,84 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 16/9 (+64%) 2. nyomkövetés: 20/9 (+14%) 3. mászás: 14/9 (+4%)
4. csapdakészítés: 11/98 (+6%) 5. csapdaészlelés: 5/64 6. gyógyítás: 26/74
7. titkosírás: 3/19 8. felderítés: 7/8 (+41%) 9. szörnyidomítás: 1/69
10. teológia: 21/49 (+31%) 11. taumaturgia: 15/14 (-79%) 12. szerencsejáték: 1/53
13. versengés: 8/86 (+9%) 14. harcművészetek: 24/14 15. zene: 6/70 (+208%)
16. szörnyismeret: 3/20 17. pszi: 14/9 (+16%) 18. zárnyitás: 4/53
19. vadászat: 4/7 20. bányászat: 17/8 (+11%) 21. főzés: 9/97
22. csapatmunka: 2/84

FELTÉTELES PARANCSOK (még 34 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 9 TVP-ért
kutatsz max. 200 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 4 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 6 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 15 darabot ), mérg. vas dobónyilat (#190) (max. 4 darabot ), fáklyát (#36) (max. 8 darabot ), bumerángot (#249) (max. 1 darabot ), tükröt (#43) (max. 3 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 8 darabot ), vadászkést (#1264) (max. 1 darabot ), vas dobónyilat (#189) (max. 4 darabot ), ezüstkardot (#325) (max. 1 darabot )
mászol max. 200 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 7, max: 12)
surranó kígyó (#30) (csak egyszer), autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96), élőholt quwarg (#202), nyuhaj karbin (#110), Rodrig (#7126), varkaudar hadúr (#270)
Barátságosság (aktív: 5, max: 12)
szintszívó (#96), trikornis (#104), Ninett Mada (#4647), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
varázsvédelem (#34, 8 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP)
fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP) varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
vakító fény (#43, 7 VP) tisztítótűz (#44, 13 VP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP)
tűzeső (#61, 16 VP) éber vadászkutya (#62, 12 VP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) kapcs. azonosítás (#276, 0 PP)
Butaság ára beállítás: teológia: +1 vp 6 költség alatt; taumaturgia: +1 vp 6 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71) hadiszerencse II (#24) mentális pajzs (#72) tolvajvér (#364)
erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
16. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
vakító fény (#43)
Védekező varázslatok (aktív: 6, max: 20)
tükörpajzs (#101), fehér glóbusz (#47), védelem sav ellen (#36), elektromos pajzs (#51), védelem tűz ellen (#38), pszi-acéltorony (#98)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 21, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
vakító fény (#43) >> sírlidérc (#172) tűzeső (#61) >> több ellenfél elleni harcban (#985)
izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158) vakító fény (#43) >> mosolygó rettenet (#97)
vakító fény (#43) >> fekete griff (#107) tűzeső (#61) >> Vérmes Amazon (#7123)
vakító fény (#43) >> láncravert quwarg (#744) tisztítótűz (#44) >> varkaudar varázsló (#271)
tűzeső (#61) >> Rodrig (#7126) tisztítótűz (#44) >> Tguarkhan (#212)
vakító fény (#43) >> vörös rakolits (#356) vakító fény (#43) >> Thargodan csontváz (#297)
tisztítótűz (#44) >> varkaudar hadúr (#270) villámcsapás (#50) >> agyagelementál (#203)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 21, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
tompítás (#40) >> varkaudar hadúr (#270) tüskepajzs (#30) >> vörös rakolits (#356)
tüskepajzs (#30) >> Rodrig (#7126) védelem sav ellen (#36) >> varkaudar varázsló (#271)
elektromos pajzs (#51) >> Vérmes Amazon (#7123) varázsvédelem (#34) >> varkaudar behemót (#189)
védelem tűz ellen (#38) >> vortexmágus (#418)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +30 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Pusztítsd el egy gonosz isten oltárát!
2.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]
3.) Követőim a legtapasztaltabbak, legcselekvésképesebbek közé tartoznak. Imádkozz úgy, hogy az imádkozás pillanatában pontosan 245 TVP áll rendelkezésedre!

HŐSTETTEID
A Varkaudar-Thargodan Invázióban megölt ellenfeleid száma: 53 (limit: 195), a megölt vezérek száma: 0, a pontszámod: 5 455.
Olimpiai helyezéseid: második hely az 1. kategóriában a XXXX. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
konc. könnyítés (132)
a Mester hívása (143)
kasztropl. trafó (145)
kaszt.kiteljesedés (166)
gyalog-galopp (169)
legjobb védekezés (186)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
sárkánybölcsesség (230)
önismeret (236)
tolvajfelismerés (243)
a butaság ára (273)
tanítványok (284)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 31 TU. szükséges még: 39 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 12 TU. szükséges még: 58 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 900 TU szükséges.)
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
25 arany (#50) 2 ezüstshuriken (#327) 23 fáklya (#36)
2 fekete gyöngy (#99) 5 gyöngymangó (#135) 43 kaja (#2)
2 kaktusztüske (#114) 4 mérg. vas dobónyíl (#190) 2 rákfatty váladék (#333)
5 spiritusz (#170) 3 tinta (#101) 1 ugh méreg (#166)
1 vas dobónyíl (#189)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 acéltű (#334) 1 bumeráng (#249) 1 galachmit (#310)
1 inváziós trófea (#2166) 1 kerek kő (#19) 1 mágikus térkép (#2167)
1 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 nektoraf faggyú (#667) 2 ork csodaszer (#1228)
11 pirkit (#153) 3 ragasztó (#83) 3 rókafarok (#124)
1 szvó-ektoplazma (#151) 2 Thargodan esszencia (#328) 1 uzbány csőr (#169)
6 varázskő (#305)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

117 118 119 120 121 122 123
83
84
85
86
87
88
89
(118,88) Sheran oltár, Chara-din monolitja (#534), varkaudar íjász (#687)
(119,87) Chara-din monolitja (#534), 47. jellempróba, varkaudar felderítő (#7133), Thargodan csontváz (#297)
(120,86) oltár, varkaudar íjász (#687)
(121,85) zombi (#49), friss csatamező (#262), oltár, szent tölgyfa (#393), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 29. jellempróba
(122,84) mínosz-kúp (#178), szent tölgyfa (#393), Tharr oltár, művészi porolit (#720), egy ismeretlen isten rúnaköve, manifesztátorok (#124), Tguarkhan (#212)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Baghar testőrén gyengítettünk egy kicsit.
* - A kőkalapács tárgyak elkészítésénél helyettesíthető az alábbi balkezes ütőfegyverekkel:
174 harci kalapács
520 Tharr kalapácsa
721 Zombilapító
724 ryuku kalapács
1299 fagyott kalapács
1982 Agyzúzó
2147 Zúzó
* - A kőkés tárgyak elkészítésénél helyettesíthető az alábbi balkezes vágófegyverekkel:
64 csontszablya
171 rövid kard
837 nitmák penge
875 kyorgölő penge
1264 vadászkés
1370 wakizashi
1418 ryuku rövidkard
1531 méregtagadó
1840 sárkánypenge
1946 árnypenge
2145 Szeletelő
* - Az ügyesség 500 felett egyre kevesebb védelmet ad, hasonlóan az erő-sebzésbónusz képlethez.
* - Mostantól lehet tenger mezőre teleportálni, amennyiben a karakternek van hajója, és a Ryuku szigeteken vagy a Kiégett Földeken jár.
* - Egyes, élelmes királysági boltosok felvásárolták a Kiégett Földeken talált evarpőr-fákból származó evaporőr hájakat, és képzett szűcsökkel vizestömlőt varrattak belőlük. A hírek szerint a dűneelfek is hasonlóan cselekedtek. A kocsmai pletykák mindent kiégető szárazságról suttognak az elkövetkező években.
* - A királyi városok vállalkozó kedvű gnóm boltosai, és a ryuku piacok ravasz kalmárai visszavonult kalandozókat béreltek fel arra, hogy folyamatosan szedjék a tűzbokrok ágait, így nagy mennyiségű fáklyát halmoztak fel eladásra. Az még nem ismert, hogy ebben hol van a haszon. Talán nemsokára eljön a sötétség ideje?
* - A halálkúpokban gyakoribbak lettek a nagyon ritka tárygak (pl. csonka fülbevaló).

Üzenet küldése a karakternek