139. forduló, 141. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. ápr. 26. 9h:05'
EZ A 161. JÁTÉKHETED, 140. FORDULÓD
162. játékheted kezdete: máj. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [69,31] koordinátán.
Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
Minden varázserőd visszatért. (+10 varázspont.)

d 12 eldobod a 12. tárgyat
Elhajítasz 1 csontszuronyt. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

d 64 eldobod a 64. tárgyat
Elhajítasz 1 csontszablyát. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

d 107 eldobod a 107. tárgyat
Elhajítasz 1 rövid íjat. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

d 48 eldobod a 48. tárgyat
Elhajítasz 1 antilopbőrt. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

d 212 2 eldobod a 212. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 dorony tüdőt. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

d 105 2 eldobod a 105. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 evaporőr hájat. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

d 125 eldobod a 125. tárgyat
Elhajítasz 1 mandibulapengét. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

d 130 eldobod a 130. tárgyat
Elhajítasz 1 hebrencs állkapcsot. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

fog 104 220 elfogod a 104. szörnyet a 220. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

fog 74 220 elfogod a 74. szörnyet a 220. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 310.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Befejezted a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 305.]

m 2 mozogsz keletre
[70,31] Még mindig füves síkságon vagy. Ananászvirág illatát hozza a szél. Találsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Elenios oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Elteszed a látcsövet. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy szürke rinocérosz. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 mérg. ubuk tüske. Alaposan megsorozod a szürke rinocérosz testét. (4 támadással 51 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Szarvaival a szürke rinocérosz megböki a bal karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Lábával meglök a szürke rinocérosz. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy adamantit erőd (548. épület.). Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Elég régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 mérg. ubuk tüskét. [16 pontot használtál fel, van még 289.]

be bemész
Kiabálni kezdesz, hátha a zajra kinéz valaki az erődből. Szerencséd van: megnyílnak a falak! Egy nagyon izmos, teljes vasvértezetet viselő férfi sétál elő. Jobb kezében egy fénylő vaslándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Bárgyú, de jóságos szemeivel rád bámul, majd hosszas gondolkozás után ezt szavalja:
- Kedves kalandozó, üdvözöllek a jóság dicsőségéért folytatott harc... - itt elakad, majd legyint: - Mit állsz ott kinn, gyere már be! Kisiet eléd a tagbaszakadt harcos, a noteszét lapozgatja.
- Itt vagy ismét... - mondaná a nevedet, majd zavartan folytatja: - kedves kalandozó. Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során. - De jó hogy látlak! Tehát sikerült a küldetést teljesítened! [150 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 szent jogar.] Megköszönöd az értékes jutalmat.
- Á, igen! Lesz még több is... - Azzal elkezd egy arannyal teli erszényt markolászni. De előbb még egy utolsó előtti feladat: Morbid elraboltatta szívem választottját, Kankalint. Igazság szerint nekem kellene útnak indulnom, de félek, hogy Morbid szolgái ezalatt elfoglalnák a várat. Marad a bérmunka... Ugye benne vagy? Íme a térkép. Ez egyébként Morbid jobbkezének, egy Trak nevű vadász varkaudarnak a rejtekhelye. [Megjegyzés: ennek a küldetésnek a teljesítéséért 3 jóságpont jár.]

1
3 13
4 2
10
11
5
12
6
8
7 9
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 38. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 27 mérföldre található.

Elbúcsúzol a csupa izom fegyverforgatótól. [5 pontot használtál fel, van még 284.]

d 159 1 13 eldobod a 159. tárgyat (1 darabot) 13
Gondosan elrejtesz 1 kis vaspajzsot. [6 pontot használtál fel, van még 278.]

h 81 396 használod a 81. tárgyat
Megméred az álomport: súlya 0.02 kg. [5 pontot használtál fel, van még 273.]

f 396 kísérletezel a 396. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Hosszú idő telik el... Valami dereng, de mindig a megvilágosodás előtt elcsusszan az agyad markolásából. (Ahhoz, hogy ezt a tárgyat feltalálhasd, magasabb IQ szükséges.) [10 pontot használtál fel, van még 263.]

m 2 8 8 mozogsz keletre, északra, északra
[71,31] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rát-fát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios híveié. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy mély kutat. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kaffogó hebrencs. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a kaffogó hebrencs testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A kaffogó hebrencs összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Ráakadsz néhány elszórt tárgyra: 8 ubuk tüske, 1 bőrpáncél. Elrakod őket.

(Továbbmész...) [71,30] Még mindig füves síkságon vagy. Találsz egy gumifát. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy mély kutat. Délnyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Elrakod a távcsövet. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy uzbány. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja az uzbány jobb oldalát. (4 támadással 12 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az uzbány bal lábát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csőrével az uzbány belemar kézfejedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az uzbány testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Csőrével az uzbány nem tudott megsebezni. Az uzbány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Micsoda szerencséd van! Tucatnyi húsos imádkozósáskát kapsz el a déli imádság közben. (+2 kaja.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy gyilkos sallank. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a gyilkos sallank száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 6 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


(Továbbmész...) [71,29] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze délkeletre látsz egy mély kutat. Elteszed a látcsövet. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sóhajtó dorony. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 4 tüske. A szörny csak fúj egyet, eltérítve támadást. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sóhajtó dorony testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony feléd harap, de sikertelenül. A sóhajtó dorony szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) [45 pontot használtál fel, van még 218.]

m 8 8 2 mozogsz északra, északra, keletre
[71,28] Továbbra is síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót.
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
Megállsz a céllövölde előtt és bekukkantasz. Az óriási méretekkel rendelkező ceremóniamester rögtön előtted terem, és beljebb tessékel.
- Gyere, mérd össze tudásod Ghalla legkülönösebb szörnyeivel! - mondja.
- Rendben - válaszolod, és a következő pillanatban már a csatatéren találod magad. Egy kék rothasztó lesz az ellenfeled.
- Ó, ezt nem! - kiáltod, és kirohansz a teremből. Az óriás arcán széles vigyor terül szét, amikor újra meglát, majd kedvesen megjegyzi: - Sebaj, majd legközelebb!
Elmosolyodsz, amikor megpillantod az ötpróba-sátrat magad előtt. Versenyzésre készen közelebb lépsz a bejáratnál álló fiatal alakváltóhoz. Ő elmondja, hogy öt próbát kell teljesítened ahhoz, hogy tied lehessen a fődíj, majd hozzáteszi, hogy ez eddig még nem sokaknak sikerült. Megígéred neki, hogy benned nem fog csalódni, és megkezded a feladatok megoldását. Az első feladat az erőpróba. Egy törpe után következel, aki apró termete ellenére meglepően könnyedén emeli magasba a neki jutó súlyzót. Amikor rád kerül a sor, rájössz, hogy nem is olyan egyszerű a dolog, mint kívülről látszott. A súlyzó csak nem akar mozdulni, izzadságcseppek jelennek meg homlokodon az erőlködéstől, de hiába, nem megy. 255 tapasztalati pontot kaptál. Hát ez most nem jött össze.
Megkeresed a boszorka sátrát, majd belépsz a nyíláson. A boszorka mosolyogva fogad. Turkálsz kicsit a cuccaid között, míg a mocsári penke a kezedbe nem kerül. Széles vigyorral az arcodon adod át a tárgyat a munkaadódnak, ő viszont nem tűnik ennyire boldognak.
- És a többi?!? - förmed rád, de te csak hebegni-habogni tudsz. - Akkor ezt most elkoboztam. - mondja dühösen. A boszi úgy dönt, ha már itt vagy, új feladatot ad:
- Ha legközelebb erre jársz, inkább a következőket hozd: - mondja. - 2 csuklyavirág, 8 fülemüle agyar, 6 gyöngymangó, 17 sünmedve tüske, 3 grifftojás.
Hirtelen a szirén labirintusát rejtő sátor bukkan fel az orrod előtt. Kedved támad újra próbára tenni tudásod és szerencséd. Átadod az ajtónál álló férfinak a tárgyaidat, majd belépsz az útvesztőbe. Egy szűk folyosó húzódik előtted, melynek oldalfalából rengeteg mellékjárat nyílik a különböző irányokba. Tanácstalanul indulsz el az egyiken, majd az arról nyíló másikon folytatod utad. Minden folyosó ugyanolyannak tűnik, hamar eltévedsz. Csak amikor újra a labirintus bejáratának képe rajzolódik ki előtted, könnyebbülsz meg kicsit. 255 tapasztalati pontot kaptál. Szégyenkezve kéred vissza tárgyaidat az őrt álló férfitól, majd lehajtott fejjel elkullogsz.
Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy evaporőr került az utadba. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az evaporőr testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Véres nyál csordul ki az evaporőr száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [71,27] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy tetemember. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Észreveszel egy smirglibokrot. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 6 tüskét.

(Továbbmész...) [72,27] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy mély kutat. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Egy sánta üregi nyúl önként (mondod Te) jelentkezik ebédnek. (+2 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [91 pontot használtál fel, van még 127.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[72,28] A sík vidéket bozótos váltja fel. Közeledtedre madárcsapat rebben fel.

Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [72,29] A bokrok megritkulnak, árnyékba vonja őket az új terep, a sűrű erdő.


(Továbbmész...) [72,30] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél.

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat. Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba).
(Feltételes mászás:) A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. Odalent félhomály van. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy topránypolip!

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a topránypolip kocsányos fejét. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) A topránypolip elhibázza az ütést csápjával. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 kaját. 198 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 ormánygőte csontot. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy Elenios oltárt. Elrakod a távcsövet. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [59 pontot használtál fel, van még 68.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 63.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 33 fejleszted a 2. tulajdonságodat 33 pontért
Intelligenciádat csiszolandó, fejben sakkozol. Borzalmas vereséget szenvedsz saját magadtól... A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 IQ.) [33 pontot használtál fel, van még 30.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. A nap kalandjaitól megfáradtan, táborozásra alkalmas helyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 281 pontot. A következő körben tehát 311 pontot költhetsz el.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 140. fordulód.

Erő: 23 Szint: 15 Merészség: 7/5 Magasság: 141 cm
IQ: 25 Támadás: 14 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 19 Menekülés: 35 % Életkor: 166/166 év
Egészség: 15 (17) Életpont: 229/229 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 Varázspont: 94/84 Pénz: 302 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 925 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 701 TP-t kaptál. Jelenleg 97 408 TP-d van. A következő szinthez még 22 592 TP szükséges. Trófeáid: nukleáris cickány, pattanóböde, bandita.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: * 19 ütőfegyverek: 15 (+1) lőfegyverek: * 19
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) (6 -8.); mérg. ubuk tüske (#137) (9 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
72,30 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7 2. nyomkövetés: 27 3. mászás: 5
4. csapdakészítés: 10 5. csapdaészlelés: 4 6. gyógyítás: 14
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 8 9. szörnyidomítás: 1
10. teológia: 4 11. versengés: 3 12. zene: 5
13. szörnyismeret: 4 14. zárnyitás: 6 15. vadászat: 8
16. bányászat: 8

FELTÉTELES PARANCSOK (még 30 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 30 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk tüskét (#137) (max. 30 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 30 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot )
elfogod érző szívű dromedárt (#753) háló-csapdával (#220), spagulárt (#82) háló-csapdával (#220), északi aurachot (#350) háló-csapdával (#220), alpesi tehenet (#91) háló-csapdával (#220), kavadut (#19) háló-csapdával (#220), tigroszlánt (#43) háló-csapdával (#220), gitongát (#76) háló-csapdával (#220), trikornist (#104) háló-csapdával (#220), tintacsigát (#74) háló-csapdával (#220)
mászol max. 42 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, labirintus, szellemkastély (55)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Thompson99 (#1042)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 2)
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

Összsúly: 102.39 kg Megterheltség: 182%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 31 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 1 antilopbőr (#48) 1 csontszablya (#64)
1 csontszurony (#12) 2 dorony tüdő (#212) 1 evaporőr háj (#105)
1 gyenge méreg (#26) 1 kis vaspajzs (#159) 1 mandibulapenge (#125)
3 mérg. ubuk tüske (#137) 2 mocsári penke (#148) 1 rövid íj (#107)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bőrpáncél (#51) 2 gyöngymangó (#135) 6 kaja (#2)
1 ormánygőte csont (#21) 6 sallank karom (#128) 1 szent jogar (#150)
7 ubuk tüske (#131) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

68 69 70 71 72 73
26
27
28
29
30
31
32
(70,31) adamantit erőd (#548), Tharr oltár, szürke rinocérosz (#346)
(71,27) tetemember (#123), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), 25. jellempróba
(71,28) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), evaporőr (#69)
(71,29) sóhajtó dorony (#112)
(71,30) gumifa (#38), 32. jellempróba, uzbányok (#102), gyilkos sallank (#85)
(71,31) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Elenios oltár, kaffogó hebrencs (#88)
(72,27) 25. jellempróba
(72,28) 39. jellempróba
(72,30) mély kút (#93), Fairlight oltár, 46. jellempróba, topránypolip (#86)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Risara 140. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43)
Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49)
technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54)
rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59)
drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62) umor-pióca (#63) varkaudar (#64)
goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69)
vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74)
mirg (#75) gitonga (#76) zoloboo (#77) színes dözmöng (#78) trollfa (#80)
tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85)
topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92)
mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100)
sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) vadász varkaudar (#108)
nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114)
törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119)
bibircsók-óriás (#120) homokféreg (#121) xirnox (#122) tetemember (#123) manifesztátor (#124)
útonálló (#130) karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
szőrlajhár (#141) pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146) vérfürdető magszim (#148) quwarg királynő (#153)
nukleáris cickány (#155) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) massza (#217) tormikus egér (#218)
pszi elementál (#221) vadász quwarg (#241) manaelementál (#290) óriáspók (#303) ork sámán (#345)
szürke rinocérosz (#346) khór darázs (#348) liumbe (#349) északi aurach (#350) halálmadár (#351)
nektoraf (#355) dűnekukac (#357) ryuku gárdista (#360) fekete amőba (#364) dombi yeti (#366)
kérődző etra (#368) smaragdgólem (#417) vortexmágus (#418) halálhozó (#419) korinthai amőba (#420)
kék rothasztó (#421) lábascet (#647) csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751) érző szívű dromedár (#753)
csodabogár (#755) alattomos manó (#756) bandita (#758) Jerome (#956)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) $bunkó (#5)
kőkés (#6) $kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) $bunkósbot (#9) dárda (#10)
$csontkés (#11) $csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) $parittya (#18) $kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) $antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
$csontszablya (#64) szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73)
csontkulcs (#74) rézkulcs (#75) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) rákpajzs (#98) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110)
hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119) tábla (#120)
dözmöng szív (#122) $göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126)
mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132)
csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137)
virág szimbólum (#143) oltár (#146) $hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149)
szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153) vaskohó (#155)
világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160)
nagy vaspajzs (#161) karócsapda (#163) vasvért (#164) mászókampó (#165) ugh méreg (#166)
sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) téfea-agy (#172)
nekrofun (#173) harci kalapács (#174) vashegyű nyíl (#176) mínosz-kúp (#178) vasalt bunkó (#181)
vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183) ezüst kulcs (#184) nagy bronzkulcs (#185) nagy vaskulcs (#186)
mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) aranylánc (#191) aranygyűrű (#193) trófea nyaklánc (#196)
gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) ovimon-bokor (#206)
ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) dorony tüdő (#212) xirnox szív (#213)
ketrec (#216) hurokcsapda (#217) háló-csapda (#220) dobóháló (#221) obszidián karkötő (#229)
acélpengőke (#231) furulya (#233) tatu dob (#234) dorony duda (#235) lajhár csont (#236)
tankány karom (#237) lant (#238) tüskecsapda (#242) nyílcsapda (#243) márványkulcs (#245)
bumeráng (#249) tatu ködmön (#255) aranytű (#272) szuper dobóháló (#273) jégszív (#282)
mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) acéltű (#334) olló (#335)
pukkanó tűcsapda (#336) piranha zsákvédő (#337) királyi korona (#338) rézgolyó (#343) tolmokov-koktél (#351)
phua-kúp (#372) halcsont (#390) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396)
réz fejpánt (#406) bronz fejpánt (#407) vas fejpánt (#408) kígyóbőr öv (#410) bányászcsákány (#434)
fiatalság itala (#473) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488) Chara-din monolitja (#534)
tünde íj (#553) tünde nyíl (#554) sámán erszény (#650) darázsszárny (#652) liumbe hajtás (#655)
aurach fog (#657) Morgan kristálya (#659) lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671) elf kósza háza (#681)
orvosságos zacskó (#682) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685) rőtmanó kacagány (#714) művészi porolit (#720)
jegesmedve bunda (#1067) bundás kabát (#1068) varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
malom (#1204) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) fejsze (#1240) vaspánt (#1241)
Ramirez feszítővasa (#1261) Halatir kalapja (#1262) tünde tegez (#1263) vadászkés (#1264) csodabazár (#1404)
esélynövelő (#1409) Kalmárok Kémgömbje (#1589) illatos rózsaszál (#1595) névjegykártya (#1846) tépett lobogó (#1864)
vaskard (#2084)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
AA    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DD    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par.tárgy eldobása
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EE    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy eladása
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ESK   kalandozó   [kalandozó]                  30  esküvő
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
ID    szörny      TVP                         TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZE   szörny                                    -  fogoly szörny elengedése
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZM   szörny                                    -  elfogott szörny leölése
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek