136. forduló, 138. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. ápr. 20. 9h:03'
EZ A 160. JÁTÉKHETED, 137. FORDULÓD
161. játékheted kezdete: ápr. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [46,36] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 11. pontnál.
A táborozásod alatt igen kellemes álomban volt részed. Fajtársaid egy csoportja vetődött erre, és rengeteget mulattatok. Az egész éjszaka zenével, tánccal telt el, nagyon jól érezted magad. S az a csodálatos lant, amelyet kaptál! Hiába, az istenek duplán merítettek a bőségszaruból, mikor az elfeken volt a sor. Mert a művészetekhez más szinte semmit se konyít. A buta törpék is csak a földet túrják, s nem látják a fától az erdőt. Önmagaddal eltelve ébredsz, s veszed észre a körülötted horkoló törpöket. Azt nem lehet, hogy velük mulattál tegnap, az egész csak álom lett volna? Gyorsan eloldalogsz.
Varázserőd regenerálódik. (+11 varázspont.)

lm 1 mozogsz 1
Már lassan az út felénél járhatsz. [10. PONT]
Folytatod utadat, mész, mész, fogyasztva TVP-idet. [9. PONT] A következő lépésednél egy kattanást hallasz, és a szemközti falból nyílvesszők süvítenek feléd! Szerencsére egy sem talált el.
Gyalogolsz tovább a végeláthatatlan járaton. [8. PONT]
Eléred a 7. pontot. [7. PONT]
Előtted is folyosó, mögötted is folyosó, tele szörnyekkel és csapdákkal. Sebaj, tovább! [6. PONT]
Megállíthatatlanul nyomulsz a borzalmak útján. [5. PONT] A következő lépésednél egy kattanást hallasz, és a szemközti falból nyílvesszők süvítenek feléd! Szerencsére egy sem talált el.
Félelmet nem ismerve haladsz tovább. [4. PONT]
Továbbmész a halálfutam folyosón. [3. PONT] Hirtelen kicsusszan a lábad alól a talaj, és egy gonosz csapdába esel. A verem alján maró sav van! 7 életpontot vesztettél. Ordítva a fájdalomtól, kimászol.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Bátorságodat összegyűjtve nyomulsz előre. [2. PONT] Az utolsó lépésed után egy kattanást hallasz. Balsejtelem kezd gyötörni, de már későn: zuhansz a rejtett üregbe, amelynek alján hegyes karók vannak! Szerencsédnek köszönhetően csak 4 életpontot vesztettél. Sikerül kimásznod.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Elhagyod a halálfutam folyosót. Micsoda borzalmas élmény volt! Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[70 pontot használtál fel, van még 204.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Energia árad testedbe. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 199.]

go 8 gonoszkodsz: 8
Bárki is csinálta ezt, elég kevés fantáziája volt. Mosolyogva lépsz az öregemberhez, akinek a szemében remény csillan. A remény azonban hamar elinal, ahogy nekilátsz, hogy válogatott kínzásokat gyakorolj. A fickó jajgatása még fél órán át veri fel a környék csendjét. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 189.]

sze 61 elengeded a 61. szörnyet
Útjára bocsádot a hegyi rákot, hadd élvezze az életet. Örül neki! (+1 jóság.) [0 pontot használtál fel, van még 189.]

fog 112 220 elfogod a 112. szörnyet a 220. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

fog 76 220 elfogod a 76. szörnyet a 220. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

gyj 105 felt. gyűjtés 105
Ok, nem gyűjtesz több evaporőr hájat. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

gyj 125 felt. gyűjtés 125
Ok, nem gyűjtesz több mandibulapengét. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

gyj 16 felt. gyűjtés 16
Ok, nem gyűjtesz több bordacsontot. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

gyj 33 felt. gyűjtés 33
Ok, nem gyűjtesz több lapockacsontot. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

gyj 1113 felt. gyűjtés 1113
Ok, nem gyűjtesz több varkaudar csontot. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

gyj 130 felt. gyűjtés 130
Ok, nem gyűjtesz több hebrencs állkapcsot. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

h 81 159 használod a 81. tárgyat
Megméred a kis vaspajzsot: súlya 2 kg. [5 pontot használtál fel, van még 184.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[47,35] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia hívői építették. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 óndarabot! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy világítótornyot. Délkeletre egy Elenios oltár van. Délre egy Raia oltár van. Nyugatra egy Dornodon oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy gondolod, hogy a közeledő rőtmanó nem jelenthet komoly veszélyt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a rőtmanó testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) A rőtmanó többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 80 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Nagyot bukik egy óriás ugróegér a kirakott lábadon, és ez lett a veszte. Főfogás lesz őkelme! (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [48,34] Továbbra is dombság. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy pattanóböde közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 mérg. ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a pattanóböde hólyag testét. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) A szörny hideget lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a hátad így is korcsolyapályává válik. (12 életpontot vesztettél.) Elszántan a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a pattanóböde hólyag testét. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) A pattanóböde fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A pattanóböde szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérg. ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 5 kaktusztüskét. Messze hajítod a vacak kis kérődző etra trófeát, és diadalmasan beszerzel egy pattanóböde trófeát. 800 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 126, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívei emelték. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy világítótornyot. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Legyártottál 3 mérg. ubuk tüskét.

(Továbbmész...) [49,33] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Észreveszel egy oltárt. Dornodon híveié. Jajgatásra leszel figyelmes. Látod, hogy a földön egy troll nő fekszik. Fél lába hiányzik! A nyomokat megvizsgálva, gyorsan rájössz, hogy a szerencsétlent valószínűleg egy tigroszlán vagy valamilyen hasonló vadállat támadta meg, de vagy a troll lady bunkózása, vagy viszonylagos jóllakottsága következtében "csak" a lábát harapta le. A seb, hála a trollok lassú regenerációs képességének, már begyógyult, de valószínűleg még hónapok kellenek ahhoz, hogy a lába újra kinőjön. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy botra, amelyből mankót készítesz neki, 20 TVP-ért (2. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ó! Hiszen ez egy tetemember. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.)
Összefutsz Trochuval. Egy bőrsisakot, egy mászókarmot, egy örökkéval. rubinját és egy rőtmanó kacagányt visel. Fegyverzetét egy vadtroll trófea és egy északi aurach trófea díszíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy parittya.
Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
[64 pontot használtál fel, van még 120.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[49,32] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy óriás patkány. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az óriás patkány testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Az óriás patkány állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Az óriás patkány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Felfedeztél egy gyöngymangó bokrot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gumifát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy mély kutat. Nyugatra nézve látsz egy lápi hajlékot. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [49,31] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran híveié. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A feléd közeledő surranó kígyó mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a surranó kígyó testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A surranó kígyó feléd harap, de sikertelenül. A surranó kígyó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [49,30] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gumifát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios hívei emelték. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Tharr oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy proteinfecske. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a proteinfecske jobb lábát. (4 támadással 12 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a proteinfecske tollas testét. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) A proteinfecske megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A proteinfecske többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 4 madártollat. 323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. [45 pontot használtál fel, van még 75.]

m 1 1 2 mozogsz északkeletre, északkeletre, keletre
[50,29] Még mindig füves síkságon vagy. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sörényes ubuk. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a sörényes ubuk jobb oldalát. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sörényes ubuk jobb vállát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 6 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [51,28] Síkság, továbbra is csak síkság. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze nyugatra látsz egy Sheran oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.


(Továbbmész...) [52,28] Szűnni nem akar a zöld síkság. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy mély kutat. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy süvítő rája. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a süvítő rája testét. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a süvítő rája lapos testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A süvítő rája feléd harap, de sikertelenül. Több csapást kapsz a süvítő rája farkától. (5 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a süvítő rája lapos testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) A süvítő rája fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Több csapást kapsz a süvítő rája farkától. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A süvítő rája még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [45 pontot használtál fel, van még 30.]

m 2 mozogsz keletre
[53,28] Még mindig füves síkságon vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél.

Utad során felfedezel egy mély kutat. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Sheran hívői építették. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Rosszat sejtve megfordulsz - valami megindult feléd! Egy mérges nyukmár!

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a mérges nyukmár bal lábát. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A mérges nyukmár karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A mérges nyukmár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 3 csepp gyenge mérget. 107 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A kút üres. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy olvasztókemencét. Délkeletre nézve látsz egy púdersziklát. Északra egy Fairlight oltár van. Elteszed a látcsövet. [29 pontot használtál fel, van még 1.]

h 163 használod a 163. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -4.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Lestrapálva a nap eseményeitől, táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben -4 pontod maradt, ebből a következő körre -4 pontot vihetsz át. Kapsz még 278 pontot. A következő körben tehát 274 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PATTANÓBÖDE (145. SZÖRNY)
A pattanóböde óriási, zöld hólyagra emlékeztet, felületén vékony, leginkább a xantusz-kaktuszéra emlékeztető tüskékkel. Ha a dombvidéken megpillantasz egyet, általában egy nagy kaktusznak nézed - amíg ki nem tátja pofáját, és nem leheli rád elképesztően hideg, fagyos köpetét. A pattanóböde vékony, de rugalmas hártyáját legkényelmesebben szúrófegyverrel lehet kipukkasztani.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 137. fordulód.

Erő: 23 Szint: 15 Merészség: 7/5 Magasság: 141 cm
IQ: 24 Támadás: 14 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 19 Menekülés: 35 % Életkor: 166/166 év
Egészség: 15 (17) Életpont: 227/227 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 Varázspont: 94/74 Pénz: 304 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 901 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 037 TP-t kaptál. Jelenleg 91 998 TP-d van. A következő szinthez még 28 002 TP szükséges. Trófeáid: nukleáris cickány, pattanóböde, bandita.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: * 19 ütőfegyverek: 14 lőfegyverek: * 19
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) (6 -8.); mérg. ubuk tüske (#137) (9 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
53,28 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7 (+1) 2. nyomkövetés: 26 3. mászás: 5
4. csapdakészítés: 10 5. csapdaészlelés: 4 6. gyógyítás: 14
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 7 9. szörnyidomítás: 1
10. teológia: 3 11. versengés: 2 12. zene: 5
13. szörnyismeret: 4 14. zárnyitás: 6 15. vadászat: 8
16. bányászat: 8

FELTÉTELES PARANCSOK (még 30 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 30 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk tüskét (#137) (max. 30 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 30 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot )
elfogod érző szívű dromedárt (#753) háló-csapdával (#220), spagulárt (#82) háló-csapdával (#220), északi aurachot (#350) háló-csapdával (#220), alpesi tehenet (#91) háló-csapdával (#220), törpemammutot (#115) háló-csapdával (#220), kavadut (#19) háló-csapdával (#220), tigroszlánt (#43) háló-csapdával (#220), sóhajtó doronyt (#112) háló-csapdával (#220), gitongát (#76) háló-csapdával (#220)
mászol max. 42 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, labirintus, szellemkastély (55)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Thompson99 (#1042)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 2)
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

Összsúly: 94.63 kg Megterheltség: 168%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 30 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
10 tüske (#22) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 kaja (#2) 5 kaktusztüske (#114)
4 madártoll (#112) 2 óndarab (#85) 1 surranó kígyó bőr (#47)
3 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

45 46 47 48 49 50 51 52 53 54
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
(46,36) a 27. labirintus bejárata, hegyi rák (#61)
(47,35) 29. jellempróba, olvasztókemence (#86), Raia oltár, érclelőhely, rőtmanó (#55)
(48,34) pattanóböde (#145), vaskohó (#155), Sheran oltár, 23. jellempróba, érclelőhely
(49,30) gumifa (#38), Elenios oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 1. jellempróba, proteinfecske (#139)
(49,31) Sheran oltár, surranó kígyók (#30)
(49,32) óriás patkány (#42), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), gumifa (#38), Dornodon oltár, 13. jellempróba
(49,33) Dornodon oltár, 2. jellempróba, tetemember (#123), Trochu (5431. kalandozó)
(50,29) 47. jellempróba, Tharr oltár, sörényes ubukok (#89)
(51,28) Tharr oltár
(52,28) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), süvítő rája (#113)
(53,28) mély kút (#93), Sheran oltár, 21. jellempróba, mérges nyukmár (#95)

Üzenet küldése a karakternek