12. forduló, 14. forduló, Southern Special összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. dec. 4. 8h:22'
EZ A 115. JÁTÉKHETED, 13. FORDULÓD
116. játékheted kezdete: dec. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2244
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

SOUTHERN SPECIAL KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [43,11] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+7 életerő.)

tno 1 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

f 33 kísérletezel a 33. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Hosszú idő telik el... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz ásót. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 152.]

kt 34 1 elkészíted a 34. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 ásót. [24 pontot használtál fel, van még 128.]

m 4 7 6 mozogsz délre, északnyugatra, nyugatra
[43,12] A terep továbbra is sűrű erdő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gorombilla közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a gorombilla nyakát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a gorombilla testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A gorombilla leken néhány pofont. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 lapockacsontot. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [42,11] Fák, mindenütt csak fák. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy pókvadász. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Marokra fogva a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a pókvadász bal oldalát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a pókvadász jobb hátsó lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelvével fájdalmas sebeket ejt a jobb karodon. (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A pókvadász összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [41,11] Tovább barangolsz a fák között. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy színes dözmöng közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a színes dözmöng testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a színes dözmöng testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a színes dözmöng száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 dözmöng szivet. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre vezetnek.
[27 pontot használtál fel, van még 101.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Soha nem tudtad, hogy miért van gyógyereje az óriásvakond vastagbelének. Igazán soha nem is érdekelt. Miután kiemeled a belet eredeti tulajdonosából, egy darabját a fejedre tekered, a többit a két csuklódra, illetve bokádra. Hanyattfekszel, és csendben várod, hogy a természet megtegye kötelességét. (+5 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 81.]

m 8 6 6 mozogsz északra, nyugatra, nyugatra
[41,10] Még mindig az erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy szőrös pók közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Meglengetve a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a szőrös pók testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a szőrös pók egyik lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csáprágójával a szőrös pók megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Rossz előérzeted támad - lehet, hogy a csípés mérgező volt, bár most még nem érzel semmit. Csontszuronnyal jól megszúrod a szőrös pók jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a szőrös pók testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szőrös pók belecsíp a derekadba. (1 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss alakváltó nyomok vezetnek délre. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [40,10] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Fehér mandula illatát hozza a szél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tűzbokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy bo-skorpió. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a bo-skorpió jobb első lábát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a bo-skorpió bal első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A bo-skorpió megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [39,10] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Egy hatalmas pókhálóba tekeredett alakot pillantasz meg. A pókháló tövében ott üldögél egy kövér pók, úgy látszik, jóllakottan, mert áldozatát egyelőre nem bántja. A szerencsétlen figura még lélegzik, bár nyilván megbénította a méreg. Ha segíteni akarsz, szükséged van egy fáklyára, amellyel elkergeted a pókot és leégeted a hálót. Ez a tevékenység 10 TVP-be kerül (16. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy bíborgörény lehet. Itt csata lesz.

A lény bűzfelhőt lő rád! Hosszú sugárban hányod ki a legutóbbi étkezés tárgyát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal felnyársalod a bíborgörény szőrös testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a bíborgörény szőrös testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A bíborgörény belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A bíborgörény most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 54.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Nem tudod, hogy a kólabokor miről kapta nevét, de a furcsa, hosszúkás gyümölcsből kinyerhető barnás folyadékot te is kedveled. Mivel gyógyhatása nem túl erős, a fél bokrot leszüreteled, és jól teleiszod magad. Egy nagyot böffentesz, és máris jobban érzed magad. (+5 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 34.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[38,10] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.


Összeakadsz egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű árnymanó nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Egy mászókarmot visel. Ruházatát egy kőevő trófea színesíti. Jobb kezében egy obszidián pengét, bal kezében egy kőkést tart. Lőfegyvere egy dárda.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Sytens, a méreg. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
Összeakadsz egy tüsi ezüsthajú, kék szemű alakváltó férfival. Bőre bronzként csillog. Egy bőrpáncélt és egy mászókarmot visel. Fegyverzetét egy tintacsiga trófea és egy evaporőr trófea díszíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű, mint ahogy Te is.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Fehér Cápa. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [37,10] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy kőevő nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a kőevő testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A kőevő egy lendületes ütése a bal karodba csapódik. (1 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kőevő testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a kőevő kőtestét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A kőevő egy lendületes ütése a jobb karodba csapódik. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A kőevő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. (ld. enc.) 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 16.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! (ld. enc.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 8.]

e 8 élelemszerzés 8 pontért
Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

[8 pontot használtál fel, van még 0.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Méreg fejti ki gyilkos hatását a szervezetedben (-2 életerő.) A méreg feloldódott a szervezetedben. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborhelyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 153 pontot. A következő körben tehát 153 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÁSÓ (34. TÁRGY)
Ha gondos munkával, egy smirglilevelet használva, letisztogatod a lapockacsontot, megélesíted az alsó két peremét, és kőkéssel lukat ütsz bele a tetején, kész egy ásó-fej. A felső lukba egy botot kell illeszteni, hogy egy kész szerszámod legyen. Az ásó készítése 24 pontba kerül. Ha gödröt akarsz valahol az új szerzeményeddel ásni, akkor a H 34 parancsot kell kiadnod, 8 pontért. Tipp: Ezzel eleinte leginkább dombos és hegyes vidéken érdemes próbálkozni, hátha találsz valamit.

PÓKVADÁSZ (59. SZÖRNY)
Az erdőben árnyként mozgó, ló nagyságú rovar-ragadozó egyik kedvenc kajája a mérges pók. De ha mérges pók nincs (pl. kipusztítottad őket a mérgük miatt), akkor megteszi egy rágósabb, de kiadósabb falat kalandozó is. Bár van hat lába, a pókvadász gyakran vitorlázik a fák között fekete lebernyegével. Ha zsákmányt pillant meg, rátekeri nyelvét, és a félig megfojtott áldozatot elevenen, nyúlánk szívókájával szürcsöli fel, a légyéhez hasonló külső emésztéssel. Undorító, mi? Akkor döfd agyon egy szúrófegyverrel...

KŐEVŐ (62. SZÖRNY)
Bármely nagyobb kő, amelynek aránylag szabályos gömb alakja van, és a dombok között bukkansz rá, van esélye, hogy egy kőevőt álcáz. A kőevőket a legtöbb bölcs a fejlődés zsákutcájának tartja. Ennek ellenére ezek a szörnyek nem úgy viselkednek, mintha a közeljövőben ki akarnának pusztulni. Ezek a majdnem egy méter átmérőjű, igen vastag bőrű lények a dombok között görögve (ugyanis nincs lábuk) kutatnak emészthető kőzetek iránt. Igen, köveket esznek! Mielőtt még felsóhajtanál, hogy végre, egy szörny, amely nem a Te húsodra pályázik, ki kell, hogy ábrándítsalak: A kőevőket ugyanis NAGYON irritálják a kétlábon járó lények. Olyannyira, hogy néha meg is támadják őket az oldalukból kinövő, vaskos, bunkószerű nyúlványokkal. Mivel a kőevő bőre nagyon kemény, egy kőkalapács szükséges ahhoz, hogy megtudd, mi van a gyomrában.

FEKETE GYÖNGY (99. TÁRGY)
Ha egy kőevőt sikerül szétverni egy kőkalapáccsal, érdekes meglepetés ér: a gyomrában egy majdnem egy centis fekete gyöngy van! Ez a fura, "szárazföldi gyöngykagyló" ezt a gyönyörű ékszert termelte. Pedig az ember csak némi kőport várna...

ÓNDARAB (85. TÁRGY)
Néha az ásás eredményeképp a dombos, hegyes vidéken ónt találhatsz. Önmagában ez persze semmire sem jó, de ha esetleg a megfelelő helyen, a megfelelő anyaggal ötvözöd, lehet, hogy valamilyen óriási felfedezésed lesz...

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

KARAKTERLAP

Southern Special, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű, kecskeszakállas alakváltó férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 13. fordulód.

Erő: 15 Szint: 7 Merészség: 7/7 Magasság: 181 cm
IQ: 16 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 77 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 4 Menekülés: 30 % Életkor: 32/32 év
Egészség: 13 Életpont: 99/70 Jellem: semleges (-6) Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 21 arany Kép. pont: 3
Eddig összesen 81 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 551 TP-t kaptál. Jelenleg 2 609 TP-d van. A következő szinthez még 1 391 TP szükséges. Trófeáid: tintacsiga, szőrös pók. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 7 ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 4
dobófegyverek: 2

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); ubuk dobónyíl (#138) (5 -);
37,103 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 44

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 195 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 3 3. gyógyítás: 10
4. titkosírás: 1 5. felderítés: 1 6. vadászat: 1
7. bányászat: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Papi varázslataid
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. tanya (507): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 3, 4.

Összsúly: 33.64 kg Megterheltség: 67%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 117 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bot (#4) 3 kaja (#2) 1 smirglilevél (#29)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ásó (#34) 1 dözmöng szív (#122) 1 fekete gyöngy (#99)
1 óndarab (#85)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

36 37 38 39 40 41 42 43 44
9
10
11
12
13
(37,10) kőevők (#62)
(38,10) Tharr rúnaköve, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Sytens, a méreg (1133. kalandozó), Fehér Cápa (1562. kalandozó)
(39,10) 16. jellempróba, bíborgörény (#84)
(40,10) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), bo-skorpió (#54)
(41,10) szőrös pók (#100)
(41,11) színes dözmöngök (#78)
(42,11) pókvadász (#59)
(43,12) gorombilla (#38)

Üzenet küldése a karakternek