127. forduló, 130. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. ápr. 6. 9h:08'
EZ A 138. JÁTÉKHETED, 128. FORDULÓD
139. játékheted kezdete: ápr. 12.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [69,15] koordinátán.
Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.)

cir 55 vándorcirkusz látogatása 55
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 298.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Megidézted a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 293.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[68,14] Szűnni nem akar a zöld síkság. Vad szamóca illatát hozza a szél. Utad során felfedezel egy oltárt. Sheran hívei emelték. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy kaszabolósáska. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Ellenfeled ügyetlen csapása csak apró vágást ejt a válladon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 71 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy kérődző etra. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 4 mérg. ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a kérődző etra fejét. (4 támadással 56 életpontot sebezve.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-4 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 11 aranyad is. Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Nem tudod leküzdeni a hányingert: kábán könnyítesz magadon. Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a kérődző etra testét. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Patájával a kérődző etra többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-2 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 11 aranyad. A kérődző etra összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Elhajítod a vacak dombi yeti trófeát, és kinyersz egy alkalmas kérődző etra trófeát. 735 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-3 kaja.)

(Továbbmész...) [67,13] Síkság, továbbra is csak síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő szürke rinocérosz nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a szürke rinocérosz fejét. (4 támadással 32 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a szürke rinocérosz testét. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz meglök a szarvával. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Patájával a szürke rinocérosz kissé megtaszít. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Fairlight rúnaköve. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Raia oltárt. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy Dornodon oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-3 kaja.) Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre.
Összeakadsz egy hosszú ősz hajú, zöld szemű elf férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Sheran hittérítője. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy obszidián karkötőt, egy réz papi karkötőt, egy tankány karmot, egy vas fejpántot és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy nukleáris cickány trófea, egy törpemammut trófea és egy karmos tankány trófea ékesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy hófehér farkasfej. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj.
Összeismerkedtek. Az ő neve Rising Sun. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Aztán elköszöntök egymástól.

(Továbbmész...) [66,12] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy mutáns pók. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a mutáns pók egyik lábát. (4 támadással 28 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a mutáns pók förtelmes fejét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) A mutáns pók csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A mutáns pók szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 403 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 18 tüskét.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 kőkalapácsot. [75 pontot használtál fel, van még 218.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[65,12] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy kaffogó hebrencs. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a kaffogó hebrencs testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A kaffogó hebrencs még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy Dornodon oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy mély kutat. Nyugatra egy Elenios oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [64,12] Még mindig füves síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hmm, csak egy sakál. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával felnyársalod a sakál bal oldalát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A sakál állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Utad során felfedezel egy oltárt. Elenios hívői építették. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délre megpillantasz egy mély kutat. Nyugatra nézve látsz egy világítótornyot. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [63,12] Ritkul a növényzet, és meredek kaptató áll előtted. Hegyvidéken vagy. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy bibircsók-óriás került az utadba. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a bibircsók-óriás testét. (4 támadással 31 életpontot sebezve.) Ellenfeled sziklát dob rád. Jól célzott! (6 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a bibircsók-óriás jobb karját. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás megüti a bal válladat. (1 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 aranyat. 645 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy világítótornyot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy mély kutat. Nyugatra egy tűzrakó hely van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. [45 pontot használtál fel, van még 173.]

be 33 bemész a 33. titkos labirintusba
Rábukkansz a hegy oldalában a barlang bejáratra, amely egy hüvelykujjat formázó szikla mögött rejtőzik. Odabent sötét van. Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Létrehoztad a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Rettegve attól, hogy mi várhat odabent, fegyveredet erősen markolva, belopakodsz. [5 pontot használtál fel, van még 168.]

flh felt. lőfegyver haszn.
Minden FLH parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 168.]

flh 1 554 felt. lőfegyver haszn. 1 az 554. tárggyal
Ok, FLH 1 554 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 168.]

ba 96 nem támadod a 96. szörnyet
BA 96 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 168.]

lm 2 3 4 mozogsz 2 3 4
Továbbmész. Itt, a hegy belsejében kellemes hűvös van. [2. PONT] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy vadtroll. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a vadtroll bal lábát. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) A troll teste sziklává keményedik, és egy irtózatos dörejjel felrobban. Éles sziklarepeszek záporoznak rád (-9 életpont)! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
Egy T-alakú elágazáshoz érkezel. Utak vezetnek minden irányba, kivéve északot. [3. PONT] Egy kattanást hallasz, és a következő pillanatban egy hatalmas dárdahegy siklik elő a falból. Gyors reflexeidnek köszönhető, hogy félre tudtál ugrani.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy kemény tölgyből készült ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő kis vaskulcs nyitja az ajtót. Egy szabályosan vágott barlangterem előterébe toppansz. [4. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy zombi van előtted! Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a tünde íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja a zombi rotható húsát. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[21 pontot használtál fel, van még 147.]

lm 5 6 7 mozogsz 5 6 7
Folytatod a felderítést. Egy kemény tölgyből készült ajtó állja utadat. Megpróbálod a kilincset: Könnyen nyílik. Egy pici és szűk kamrába lépsz be. [5. PONT] Rövid körbevizsgálódás után találsz egy kisebb faládikót. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Egy parányi kígyó is volt a ládában. Azonnal belemar a kezedbe. (-1 életerő.) (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Megújítod a méregsemlegesítés varázslatot. [-10 varázspont.] Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 vaskulcs (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Egy szabályosan vágott barlangterem előterébe toppansz. [4. PONT]
Egy T-alakú elágazáshoz érkezel. Utak vezetnek minden irányba, kivéve északot. [3. PONT]
Követed a folyosó kanyarulatát. [6. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy zombi van előtted! Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a tünde íjjal. Elrepül 3 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja a zombi nyakát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Elszántan mész előre. Egy régi, rozsdás ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megpróbálod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Rosszat sejtve pislogsz a körfolyosó mindkét ága felé. [7. PONT]
[35 pontot használtál fel, van még 112.]

lm 8 10 1 mozogsz 8 10 1
Elérkezel a labirintus északkeleti csücskéhez. [8. PONT] Ssssh! Valamilyen csapdát aktiváltál. Amikor meglátod a feléd süvítő nyílvesszőket, már tudod is, hogy milyet. Uhh, ilyen szerencsét! Egy sem talált!
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdaészlelés).
Rosszat sejtve pislogsz a körfolyosó mindkét ága felé. [7. PONT]
Suhansz, mint árnyék. [9. PONT]
Folytatod a felderítést. Egy nagy vasalt ajtó! Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Betoppansz a labirintus legnagyobb szobájába! Mindenhonnan pókhálók lógnak. [10. PONT] Hirtelen egy szőrös pókot veszel észre magad előtt. Itt csata lesz.

A tünde íjjal célzol és lősz. Elrepül 3 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a szőrös pók egyik lábát. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Rövid körbevizsgálódás után találsz egy fémládikót. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő csontkulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 szvó-ektoplazma és 1 grákóbőr. Gyorsan kiüríted a ládát.
Suhansz, mint árnyék. [9. PONT]
Követed a folyosó kanyarulatát. [6. PONT]
Egy T-alakú elágazáshoz érkezel. Utak vezetnek minden irányba, kivéve északot. [3. PONT]
Továbbmész. Itt, a hegy belsejében kellemes hűvös van. [2. PONT]
Elhagyod a halál bűzétől fullasztó levegőjű labirintust.
[63 pontot használtál fel, van még 49.]

f 201 kísérletezel a 201. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Vadul gondolkozol... Ebből a tárgyból úgy látszik, nem tudsz semmit se kihozni. [10 pontot használtál fel, van még 39.]

kf 193 kézbeveszed/felveszed a 193. tárgyat
Az ujjadra húzod az aranygyűrűt. [0 pontot használtál fel, van még 39.]

h 81 201 használod a 81. tárgyat
Megméred a gyíkfüvet: súlya 0.01 kg. [5 pontot használtál fel, van még 34.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Telik múlik az idő... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz vas fejpántot. (ld. enc.) 117 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 24.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Hosszú idő telik el... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy bányászcsákányt. (ld. enc.) 177 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 14.]

m 4 2 2 mozogsz délre, keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 14.]

m 2 mozogsz keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 14.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 9.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját habzsol be a woor-antilop. A nap kalandjaitól megfáradtan, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 9 pontod maradt, ebből a következő körre 9 pontot vihetsz át. Kapsz még 269 pontot. A következő körben tehát 278 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KÉRŐDZŐ ETRA (368. SZÖRNY)
A kérődző etrák eredetileg békés növényevők voltak. Nagytestű, szarv nélküli bivalyok, akik a légynek sem ártottak. Azonban a csordákat kísérő nukleáris cickányok megfertőzték az etrákat - csillogó, fehér szőrük helyett mostanra már fakó, beteges szürke, cafatokban lemálló bőr borítja testüket, véreres szemükkel révetegen merednek a semmibe, és gyakran ok nélkül támadnak mindenre, ami mozog. Rothadó leheletük miatt manapság már csak a cickányok mennek a közelükbe, még a ragadozók sem vadásznak az etrákra, hiszen tudják, az állatok olyan betegséget hordoznak, ami rájuk is veszélyes lehet.

SZÜRKE RINOCÉROSZ (346. SZÖRNY)
Ezek a hatalmas orrszarvúak, bár növényevők, hamar dühbe gurulnak, ha valaki csak úgy betrappol területükre - és akkor aztán kalandozó legyen a talpán, aki elé mer állni a támadó sebességgel rohamozó rinocérosznak. A rinók ellen talán a rohamkor magad elé tartott szúrófegyver a leghatékonyabb, és az ütőfegyverrel fogsz a legkevésbé boldogulni a vastag bőr ellen.

BIBIRCSÓK-ÓRIÁS (120. SZÖRNY)
A bibircsók-óriás a vadtrollnál nagyobb, szőrös-ragyás primitív humanoid teremtmény. Távolról nagyobb köveket dobál ellenfelére, majd közel rohanva, bunkójával péppé veri azt. Hatalmas csapásaival előfordulhat, ha elég nagyot sebez, hogy bezúzza pajzsodat, sisakodat, páncélodat vagy bal kézben tartott másodlagos fegyveredet. Minden fegyver egyformán hatékony ellene, csak győzzed leverni tengersok életpontját. Ha megölöd, érdemes kőkéssel nekiesni az irhájának, mert a bőrbe bevarrva sokszor aranyat találhatsz.

VASKULCS (183. TÁRGY)
Szépen szaporodó kulcsgyűjteményedben ez az egyszerű nyelű, de bonyolult tollazatú álkulcs jól fog mutatni. Sok ajtó van, amelyet ezzel ki tudsz majd nyitni.

VAS FEJPÁNT (408. TÁRGY)
Elegáns fejrevalót kovácsolhatsz vasból, amely ugyan nem véd annyira, mint a vassisak, de sokkal könnyebb és elegánsabb is. A vas fejpánt elkészítéséhez egy vaskohónál, kőkalapács segítségével, 3 vasércből és 6 pirkitből kovácsolj csinos, míves szegecseket és lapokat, és erősítsd őket egy tatubőrre. Mindez 30 TVP-be kerül. A vas fejpánt 3-al növeli a védettségedet. A vas fejpánt elkészítése némi szakértelmet is igényel: legalább 4-es bányászat szakértelmet! (Hölgyek: a pántot készíttessétek el szívetek törpéjével!)

BÁNYÁSZCSÁKÁNY (434. TÁRGY)
A bányászcsákány igen hasznos szerszám, bár előállítása sok munkát igényel. Először is keresned kell egy vaskohót, majd szükséged lesz 5 vasércre és 10 pirkitre, valamint egy kőkalapácsra, hogy kikalapáld a bányászcsákány végét. A szerszám nyelét egy bot adja. Mindehhez a KT 434 parancsot kell kiadnod, 40 TVP árán. Csákányra igazán csak a legmenőbb bányászoknak van szüksége, ezért elkészítésének feltétele min. 10-es bányászat. Amellett, hogy a csákányt egy nem túl hatékony szúrófegyvernek használhatod (2D8, használatakor van -2 támadásod, használatának feltétele 10-es szúrófegyver szakértelem), a bányászcsákány alapvető eszköz lesz, ha mithrilt vagy egyéb nemesebb ércet akarsz bányászni. Ha lehetőséged lesz ilyen érc bányászatára, akkor annak módjáról külön enciklopédiát kapsz majd. Addig is, a most szerzett tudást raktározd el az elméd egy távoli zugában, a csákányt majd ráérsz elkészíteni, amikor használni is tudod a távoli keleti érclelőhelyeken.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 128. fordulód.

Erő: 23 Szint: 14 Merészség: 7/5 Magasság: 141 cm
IQ: 23 Támadás: 13 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 18 Menekülés: 35 % Életkor: 166/166 év
Egészség: 16 (18) Életpont: 217/217 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: -1
Szerencse: 17 Varázspont: 80/39 Pénz: 321 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 831 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 445 TP-t kaptál. Jelenleg 73 933 TP-d van. A következő szinthez még 1 067 TP szükséges. Trófeáid: karmos tankány, kérődző etra, bandita.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 19 ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: * 19
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tünde nyíl (#554) (1 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
63,12 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 25 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 9 5. csapdaészlelés: 4 (+1) 6. gyógyítás: 14
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 7 9. szörnyidomítás: 1
10. teológia: 3 11. versengés: 2 12. zene: 4
13. szörnyismeret: 4 14. zárnyitás: 4 15. vadászat: 8
16. bányászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 37 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 30 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk tüskét (#137) (max. 30 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 30 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot )
elfogod érző szívű dromedárt (#753) háló-csapdával (#220), spagulárt (#82) háló-csapdával (#220)
mászol max. 42 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, labirintus, szellemkastély (55)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
Thompson99 (#1042), szintszívó (#96)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
woor-antilop (#31) (málhás: +5 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 1)
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

Összsúly: 92.52 kg Megterheltség: 151%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 35 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
17 arany (#50) 10 kaja (#2) 4 mérg. ubuk tüske (#137)
1 szögletes kő (#17) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 grákóbőr (#41) 1 hebrencs állkapocs (#130) 1 kőkalapács (#13)
2 mandibulapenge (#125) 1 szvó-ektoplazma (#151) 9 tüske (#22)
6 ugh méreg (#166) 1 vaskulcs (#183)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

62 63 64 65 66 67 68 69 70
11
12
13
14
15
16
(63,12) bibircsók-óriás (#120), a 33. labirintus bejárata, világítótorony (#156), vadtroll (#70), zombi (#49), szőrös pók (#100)
(64,12) sakálok (#28), Elenios oltár, 41. jellempróba
(65,12) kaffogó hebrencs (#88)
(66,12) 43. jellempróba, Fairlight oltár, mutáns pók (#117)
(67,13) szürke rinocérosz (#346), Fairlight rúnaköve, 24. jellempróba, Rising Sun (5427. kalandozó)
(68,14) Sheran oltár, 23. jellempróba, kaszabolósáskák (#83), kérődző etra (#368)

Üzenet küldése a karakternek