126. forduló, 128. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. ápr. 5. 12h:03'
EZ A 138. JÁTÉKHETED, 127. FORDULÓD
139. játékheted kezdete: ápr. 12.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 25 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [70,24] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+4 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.)

fkt 17 1 felt. készítesz a 17. tárgyat (1 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 5 tüskét. [5 pontot használtál fel, van még 257.]

fkt 13 1 felt. készítesz a 13. tárgyat (1 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 257.]

d 11 1 eldobod a 11. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 257.]

d 12 3 eldobod a 12. tárgyat (3 darabot)
Elhajítasz 3 csontszuronyt. [0 pontot használtál fel, van még 257.]

d 7 2 eldobod a 7. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 kőhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 257.]

d 1113 3 eldobod az 1113. tárgyat (3 darabot)
Elhajítasz 3 varkaudar csontot. [0 pontot használtál fel, van még 257.]

f 1113 kísérletezel az 1113. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Kutyából nem lesz szalonna, ebből a tárgyból se lesz semmi. [10 pontot használtál fel, van még 247.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Vadul gondolkozol... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz vasalt bunkót. (ld. enc.) 237 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 237.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz vas dobónyilat. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 227.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Elmormoltad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 222.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[70,23] A bokrok között a talaj süppedőssé, nedvessé válik: ez már mocsaras terep. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy gyíkfű csomót. (ld. enc.) Érett termése van. Begyűjtesz 1 gyíkfüvet. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor nyugatra nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy világítótornyot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy fekete amőba. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a fekete amőba testét. (4 támadással 34 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a fekete amőba gomolygó testét. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) A fekete amőba elhibázza az ütést csápjával. Ellenfeled regenerálódik! Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a fekete amőba testét. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A fekete amőba most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 514 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 180, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [70,22] A terep változik: ismét síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Sheran oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Nyugatra egy világítótorony van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hmm, csak egy uzbány. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja az uzbány testét. (4 támadással 12 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az uzbány pikkelyes nyakát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Az uzbány néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Az uzbány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [70,21] Továbbra is síkságon vagy. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy amniosz-fát. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy világítótornyot. Északnyugatra egy mély kút van. Északra egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő piromenyét nem jelenthet komoly veszélyt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a piromenyét bal hátsó lábát. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Eláraszt a tűz. (20 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a piromenyét fejét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A piromenyét most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

[45 pontot használtál fel, van még 177.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[70,20] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy mélységi grittang lehet. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a mélységi grittang testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) A mélységi grittang belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Felfedeztél egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy vaskohót. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Nyugatra nézve látsz egy mély kutat. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
Összeakadsz egy vörös, tüsi hajú, szürke szemű árnymanó férfival. Bőre sárga. Egy bakkura csizmát, egy bőrsisakot, egy mászókarmot, egy örökkéval. rubinját és egy rőtmanó kacagányt visel. Ruházatát egy alpesi tehén trófea, egy púpos burástya trófea és egy mélységi grittang trófea színesíti. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy parittya. Tisztán érzed auráját: színtelen semleges, mint Neked.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Lápipóc. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Aztán elköszöntök egymástól.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 szögletes követ.

(Továbbmész...) [70,19] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sörényes ubuk. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a sörényes ubuk tüskés hátát. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sörényes ubuk bal oldalát. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A sörényes ubuk most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 7 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy mély kutat. Északra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)
Találkozol egy tüsi ősz hajú, csillogó szemű, hosszú szakállas kobudera férfival. Fekete a bőre. Egy fekete, rangjelzésekkel teli egyenruhát, és egy sötét színű köpönyeget hord. A fején pedig egy ryuku hadúr sisakja! Honnan szerezhette? Réginek tűnő, de nagyszerű állapotban lévő fegyverzetet visel. Rangja a Kompániában: jelölt. Felszerelését egy erszényes elkarog trófea, egy kérődző etra trófea és egy nukleáris cickány trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: csaták viharától tépett lobogó.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Hszüan Lung. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.

(Továbbmész...) [70,18] A talaj lápossá, ingoványossá válik: mocsárvidéken jársz. Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy félelem-járó közeledik. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a félelem-járó testét. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) A félelem-járó fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A félelem-járó csápja eltalálja a bokádat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 110 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Sheran rúnaköve. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északra látsz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A nádas megfelelő búvóhelynek tűnik számodra. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy szintszívó volt. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

[47 pontot használtál fel, van még 130.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[70,17] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Elenios rúnaköve. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északra fordítod, megpillantasz egy Tharr oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [70,16] Füves síkságra érkeztél. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északnyugatra nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Északra nézve látsz egy vaskohót. Elteszed a látcsövet.

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [70,15] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Itt Csibészke lop, csapda és őrállat használata fölösleges. " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy barátság szent tüzét. (ld. enc.) Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " "Újra él, újra támad, újra eljön, nem vártad!" - A vámpírurak visszatértek! " Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre nyugatra megpillantasz egy Fairlight oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy Sheran oltárt. Északra egy Raia oltár van. Elteszed a látcsövet.

A domb tetején egy szürke falú, jól karbantartott kastély magasodik. Négy égretörő, csipkézett tornya, aranyozott kapumintái lakójának gazdagságáról árulkodnak. A kapu azonban zárva van, jelezve, hogy nem minden kalandozó szívesen látott vendég. (547. épület.)
Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss kobudera nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [45 pontot használtál fel, van még 85.]

be bemész
Rövid habozás után odalépsz a mintás kapuhoz, és bekopogtatsz. Nyikorogva nyílik ki egy oldalajtó, és egy vörösen izzó szemű lidérc jelenik meg! Hátrahőkölsz, mire a lidérc közelebb suhan. Mögötte újabb vöröslő szempárok jelennek meg! Most már nincs visszakozás - elrebeged, hogy a kastély urával szeretnél beszélni. A hideg aurájú lény csak int, hogy kövesd. Ámulsz és bámulsz, ahogy a díszes berendezést csodálod. Nagy hatalma lehet annak, aki itt él, hogy ilyen lényeknek tud parancsolni és ennyire gazdag. Bevezetnek egy szobába, melynek falait a padlótól a plafonig számodra ismeretlen lények trófeái díszítik. Vendéglátód, egy hosszú, ezüstös díszítésű köntösbe öltözött vénségesen vén férfi hellyel kínál. Miután illendően bemutatkozol, ő is mesélni kezd.
- A nevem Vangorf gróf. Csak néhány évtizede érkeztem ebbe a világba, a szintszívókkal kapcsolatban végzett kutatásaim eredményeképp. KÜLÖNÖSKÉPP hálás lennék, ha találnék egy kalandozót, aki segítségemre lenne.
Mivel nem adsz egyértelmű nemleges választ, a gróf azonnal kitér a részletekre. Megtudod, hogy a korábbi birtokos elrejtett a környéken négy szvó-ektoplazmát, a szintszívó esszenciáját, és ő ezeket szeretné megszerezni. Látogasd végig ezt a négy rejtekhelyet, és ha elhozod, amit a gróf kért, jutalmad nem marad el - ígéri, és egy mágikus aurával vibráló gyűrűt csillant meg előtted! Mivel még nem bízik benned teljesen, először csak az első rejtekhely térképét mutatja meg.

4 3 6 8
7
5
2
10
1 9
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 33. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 21, északra 9 mérföldre található.

Elhagyod a kastélyt, még mindig csodálkozva: hogyan úszhattad meg ép bőrrel ezt a találkozást? [5 pontot használtál fel, van még 80.]

m 6 mozogsz nyugatra
[69,15] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Raia oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy Sheran oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Észreveszel valamit a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [15 pontot használtál fel, van még 65.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 60.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 30 fejleszted a 2. tulajdonságodat 30 pontért
Felidézel magadban néhány matekfeladatot, amit annak idején az iskolában adtak fel a bölcsek, házi feladatként, és sosem tudtad őket megoldani. Most hosszasan töprengesz rajtuk... Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [Még 85 TVP-t kell elköltened.] [30 pontot használtál fel, van még 30.]
Iszol a vizestömlőből. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját bezabál a woor-antilop. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 268 pontot. A következő körben tehát 298 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VASALT BUNKÓ (181. TÁRGY)
A vasalt bunkó az egyik legiszonyatosabb ütőfegyver, amelyet a Túlélők Földjének nyugati részén elkészíthetsz. Szükséges hozzá először is egy göcsörtös bunkó, amelyre 10 szögelt vaslemezt erősítesz. A vaslemezeket egy vaskohónál kovácsolod ki, kőkalapáccsal, 10 vasércből, miután a kohót felfűtötted 20 pirkittel. Az egész tevékenység 50 TVP-be kerül, és 4-es bányászat szakértelem szükséges hozzá. Sebzése 4d6+4, és ahhoz, hogy forgatni tudd, legalább 10-es ütőfegyver szakértelem szükséges.

VAS DOBÓNYÍL (189. TÁRGY)
A vas dobónyilat egy vaskohónál készítheted el, kőkalapáccsal, 2 vasércből, 4 pirkit elégetésével, 10 TVP-ért, ha bányászatod legalább 3. Végébe egy madártollat is tűzöl, az egyensúly miatt. A vas dobónyíl sebzése 2d6+4, és nagyon jól ki van egyensúlyozva, ezért van +2 támadásod, amikor használod.

GYÍKFŰ CSOMÓ (200. NÖVÉNY)
Különösen élénkzöld, hosszú szálú fűcsomót pillantasz meg a földön. Némi vizsgálódás után rájössz, hogy ez gyíkfű. A gyíkfű bizonyos időközönként terem, duzzadt, nedvedző szálakat. Ha ilyenkor bukkansz egy csomóra, automatikusan gyűjtesz belőle, TVP költség nélkül. Ha sikerül begyűjtened két adag gyíkfüvet, akkor a H 201 paranccsal, 4 TVP-ért a talpadra kenheted. Ilyenkor aktiválódik a fűben lapuló halvány mágikus erő, és beturbózza a lábaidat. Abban a körben, amikor a talpadra kented, 9 mezőt léphetsz.

FEKETE AMŐBA (364. SZÖRNY)
Ocsmány, vonagló massza a mocsárban - egy óriási méretűre hízott amőba! Legjobb, ha nagy ívben elkerülöd, hiszen ezek a teremtmények közel elpusztíthatatlanok. Ha pedig mégis megölöd, ugyan mit érsz vele?

A BARÁTSÁG SZENT TÜZE (484. TEREPTÁRGY)
A Barátság Szent Tüze egy kasztroplanáris úton megidézett, mágikus tulajdonságokkal bíró csatorna, amelyen keresztül az Igaz barátság szerzetesrend tagjai istenükhöz imádkozhatnak. Ha be akarsz lépni a szerzetesrendbe, add ki a BA 9141 parancsot, de vigyázz, ez egy komoly döntés, és ha később meggondolod magad, esszenciád egy részét kell hátrahagynod a kilépéskor. A Szent Tűz kioltására lehetőség van az RM paranccsal, de ez igen speciális: 60 TVP-t és 60 csepp vizet igényel (és mint minden tereptárgynál, itt is meg kell adnod egy ütőfegyvert, amivel a tüzet szétcsapdosod).

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 127. fordulód.

Erő: 23 Szint: 14 Merészség: 7/5 Magasság: 141 cm
IQ: 23 Támadás: 13 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 18 Menekülés: 35 % Életkor: 166/166 év
Egészség: 16 (18) Életpont: 216/216 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: -1
Szerencse: 17 Varázspont: 80/50 Pénz: 338 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 820 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 964 TP-t kaptál. Jelenleg 70 488 TP-d van. A következő szinthez még 4 512 TP szükséges. Trófeáid: karmos tankány, dombi yeti, bandita.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 19 ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: * 19
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) (6 -10.); mérg. ubuk tüske (#137) (11 -); tünde nyíl (#554) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
69,15 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 25 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 9 5. csapdaészlelés: 3 6. gyógyítás: 14
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 7 9. szörnyidomítás: 1
10. teológia: 3 11. versengés: 2 12. zene: 4
13. szörnyismeret: 4 14. zárnyitás: 4 15. vadászat: 8
16. bányászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 36 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 30 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk tüskét (#137) (max. 30 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 30 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot ), kőkalapácsot (#13) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod érző szívű dromedárt (#753) háló-csapdával (#220), spagulárt (#82) háló-csapdával (#220)
mászol max. 42 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Thompson99 (#1042)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
woor-antilop (#31) (málhás: +5 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 1)
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

Összsúly: 93.29 kg Megterheltség: 152%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 37 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csontkés (#11) 3 csontszurony (#12) 4 kaja (#2)
2 kőhegyű lándzsa (#7) 7 tüske (#22) 3 varkaudar csont (#1113)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 gyíkfű (#201) 2 pirkit (#153) 3 spiritusz (#170)
1 szögletes kő (#17) 7 ubuk tüske (#131) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

68 69 70 71
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
(69,15) Fairlight oltár, 43. jellempróba
(70,15) szürke kastély (#547), vaskohó (#155), barátság szent tüze (#484), oltár
(70,16) Tharr oltár
(70,17) Elenios rúnaköve
(70,18) félelem-járók (#56), Sheran rúnaköve, szintszívó (#96)
(70,19) sörényes ubuk (#89), 31. jellempróba, Hszüan Lung (2440. kalandozó)
(70,20) mélységi grittang (#103), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), Lápipóc (3079. kalandozó)
(70,21) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), 31. jellempróba, piromenyét (#99)
(70,22) 45. jellempróba, uzbány (#102)
(70,23) gyíkfű csomó (#200, belőle készíthető: #201), fekete amőba (#364)

Üzenet küldése a karakternek