125. forduló, 127. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. ápr. 4. 9h:04'
EZ A 137. JÁTÉKHETED, 126. FORDULÓD
138. játékheted kezdete: ápr. 5.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 27 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [70,26] koordinátán.
A horizonton hatalmas, menetelő fémóriásokat látsz. Hátukon ládákat cipelnek, tele aranypénzzel. Döbbenten, kimeresztett szemmel bámulsz. Hát ez meg mi? Egy pattanás, ahogy kinyílik a szemed, és körbenézel. Igen, semmi kétség - álmodtál! De kár, szontyolodsz el, biztos elpotyogtattak néhány pénzt. Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.)

d 105 3 eldobod a 105. tárgyat (3 darabot)
Elhajítasz 3 evaporőr hájat. [0 pontot használtál fel, van még 296.]

d 125 5 eldobod a 125. tárgyat (5 darabot)
Elhajítasz 5 mandibulapengét. [0 pontot használtál fel, van még 296.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Egy végső mozdulattal előhívod a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 291.]

m 8 6 6 mozogsz északra, nyugatra, nyugatra
[70,25] A bozótost dombság váltja fel. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy gyilkos tetű. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a gyilkos tetű szőrös potrohát. (4 támadással 31 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A gyilkos tetű szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 252 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Egyszercsak vidám beszéd és nyikorgó szekérkerék hangja üti meg füledet. Hamar megpillantod az út mellett táborozó cirkuszkaravánt. Hirtelen, szinte a semmiből, előtted terem egy szívélyes törpe és arra kér, vegyél részt valamelyik játékukban. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
Megállsz a céllövölde előtt és bekukkantasz. Az óriási méretekkel rendelkező ceremóniamester rögtön előtted terem, és beljebb tessékel.
- Gyere, mérd össze tudásod Ghalla legkülönösebb szörnyeivel! - mondja.
- Rendben - válaszolod, és a következő pillanatban már a csatatéren találod magad. A következő pillanatban egy lénnyel nézhetsz farkasszemet. Egy smaragdgólem. (ld. enc.)

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 4 mérg. ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a smaragdgólem testét. (4 támadással 49 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a smaragdgólem smaragd testét. (3 támadással 73 életpontot sebezve.) A smaragdgólem mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 39 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Azonban te erősebbnek bizonyulsz - ellököd magadtól. A smaragdgólem összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 908 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 122, sebződés: 39, gyógyulás: 0, összesen: -39 ÉP}

Az ajtó előtt még mindig ott álldogál az óriás.
- Legyőztem - mondod neki lihegve, majd a tenyered az orra alá tartod, remélve, hogy a kívánt jutalmat megkaphatod tőle. Ő megrázza a fejét.
- Hát nem elég neked az élvezet, ami az iménti testmozgásodat kísérte? - kérdezi, majd morcos arckifejezésedre pillantva, folytatja: - A kincset nem tőlem kapod! Minden legyőzött bestia egy különös ékszert tartogat számodra, csak az a kérdés, megtalálod-e nála.
- Ahamm - dörmögöd, majd hátat fordítasz, és továbbindulsz.
Az ötpróbás sátor felé veszed az irányt. Az előtte álló alakváltó fiúcska - felfigyelve érdeklődésedre - rögtön befelé tessékel. Úgy döntesz, próbát teszel. Nekiveselkedsz a feladatként kapott súlyzó felemelésének, az viszont mégsem olyan pehelykönnyű, mint kívülről látszik. Pár percnyi izzasztó erőlködés után kénytelen vagy feladni. 224 tapasztalati pontot kaptál. Nem volt szerencséd. Megfogadod magadban, hogy egyszer még visszatérsz, és megmutatod, mit tudsz.
Hamar felfedezed a sátrat, melyben a boszi a legutóbbi küldetésed adta. Az öregasszony mosolyogva fogad.
- De jó, a bronzhegyű nyíl. - örömködik, majd mérgesen folytatja: - De hol a többi?!? Nem lehet semmit rád bízni... - Indulni készülsz, közben szomorúan konstatálod, hogy a tárgyadat már nem fogod visszakapni.
- Úgy döntöttem, új feladatot adok - mondja, majd felsorolja neked öt másik tárgy nevét. Továbbindulsz, közben ezeket memorizálod: 8 ovimon-bogyó, 1 szöges bunkó, 6 acélpengőke, 16 kerek kő, 2 rakolits por. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
Hamarosan egy táblára leszel figyelmes, amely busás jutalommal kecsegtető kártyacsatára szólít. Alatta egy sötétképű alak ül, kezében egy paklit keverget. Leülsz a vele szemben álló székre, és intesz, hogy osszon. Ellenfeled közli veled, a játék 100 aranyról indul.
- Rendben - mondod, és leszámolod a pénzt az asztalra. 1. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 2 Kaszabolósáska, 1 Tisztítótűz, 1 Vérfürdető magszim, 1 Kisebb quwarg istenség. Ez egy pár! Az ellenfél emeli a tétet. Határozatlan viselkedésed láttán bemérgesedik, te pedig ebből levonod a következtetést: jó lapjai vannak. Úgy találod, nem érdemes kockáztatni, az árnymanó dühös tekintetétől vezérelve az asztalra hajítod lapjaidat. 224 tapasztalati pontot kaptál. Úgy érzed 51 aranyat kidobtál az ablakon. Mérgesen hagyod ott profin játszó ellenfeled.
A hangok alapján gyorsan a szirén sátrához találsz. A férfi, aki a szabályokat közli a belépőkkel, most is a sátornál áll, és vonakodó kalandozókat biztat a labirintus kipróbálására. Amikor közlöd vele, hogy bemennél, felvidul az arca, elveszi tárgyaid, majd bevezet a nyíláson. Hamar felismered, hova keveredtél: ugyanolyan küllemű falak, ugyanolyan széles járatok mindenütt, a szélrózsa minden irányában. Ez egy labirintus. Eleinte még sikerül memorizálni, melyik úton jöttél, és ennek függvényében merre haladhatnál tovább, viszont ez a magabiztosság hamar szertefoszlik. Eltévedsz. Csak amikor ott bukkansz ki, ahol bejöttél, lélegzel fel kicsit. 224 tapasztalati pontot kaptál. Szégyenkezve kéred vissza tárgyaidat az őrt álló férfitól, majd lehajtott fejjel elkullogsz.
Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze délkeletre látsz egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy tavacskát. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [69,25] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sünmedve. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával felnyársalod a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A sünmedve feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a sünmedve száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét.

(Továbbmész...) [68,25] A bozótos terep dombvidékbe megy át. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy szeppent rákfatty. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a szeppent rákfatty bal hátsó lábát. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Rémülten félrehajolsz. Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a szeppent rákfatty páncélos testét. (3 támadással 40 életpontot sebezve.) Gyengül a védelmed - a szeppent rákfatty ollója véres sebeket ejt a testeden. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a szeppent rákfatty jobb oldalát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Itt is, ott is célba talál a szeppent rákfatty ollója. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 3 csepp rákfatty váladékot. 577 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Észreveszel egy olvasztókemencét. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy tavacskát. Északra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. [98 pontot használtál fel, van még 193.]

m 8 mozogsz északra
[68,24] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy Jerome. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 4 mérg. ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a Jerome páncélos testét. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) Ellenfeled ragasztót köp! Még idejében félreszökkensz. Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a Jerome jobb hátsó lábát. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Megnyirbálja a Jerome ollója a bal karodat. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A Jerome belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával megdöföd a Jerome testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a Jerome összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A Jerome fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérg. ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 7 csepp rákfatty váladékot. 677 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 93, sebződés: 68, gyógyulás: 0, összesen: -68 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Látsz egy vaskohót. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy Fairlight oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. [20 pontot használtál fel, van még 173.]

be 37 bemész a 37. titkos labirintusba
Megkezded a felderítést. Munkádat siker koronázta! Megvan a bejárat. Odabent sötét honol. Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Egy végső mozdulattal előhívod a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Most már nincs visszaút: bátraké a szerencse! Megindulsz a befelé vezető úton. [5 pontot használtál fel, van még 168.]

lm 2 3 4 mozogsz 2 3 4
Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Továbbmész. Egy vastag, kőből faragott ajtót látsz. Megvizsgálod: Könnyen nyílik. A falhoz lapulva osonsz előre. Az út szélesedik, majd elérkezel egy tágasabb helyiséghez. [3. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy varkaudar. Fegyvere egy kőhegyű lándzsa. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a varkaudar testét. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 kőhegyű lándzsát. Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy varkaudar van előtted! Fegyvere egy kőhegyű lándzsa. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a varkaudar testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt oldaladon a varkaudar. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a varkaudar száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 kőhegyű lándzsát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Kétségbeesetten tapasztalod, hogy a tájékozódást tovább bonyolítandó, egy kereszteződéshez értél. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Elértél a folyosó végéhez. Innen nem vezet tovább út. [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [24 pontot használtál fel, van még 144.]

lm 5 6 7 mozogsz 5 6 7
Folytatod a felderítést. Egy vastag, kőből faragott ajtót pillantasz meg. Lenyomod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Egy kis szobába érkezel. [5. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy varkaudar van előtted! Fegyvere egy csontszurony. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Elszántan a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a varkaudar bal lábát. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt oldaladon a varkaudar. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a varkaudar száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt és 1 kis vaskulcsot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Nincs megállás - továbbtotyogsz. Kétségbeesetten tapasztalod, hogy a tájékozódást tovább bonyolítandó, egy kereszteződéshez értél. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [6. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Bah! Egy zsákutcába jutottál! [7. PONT.] Balsejtelem kerít hatalmába, de a végzetes lépést megtetted: egy csapdát aktiváltál! Az egyik falból nyílvesszők repülnek feléd. 1 nyílvessző talált el. 5 életpontot vesztettél. Csak remélheted, hogy egy sem volt mérgezett.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [28 pontot használtál fel, van még 116.]

lm 8 9 10 mozogsz 8 9 10
Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [6. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Az út itt elkanyarodik. [8. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Kanyarodik a járat. [9. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy vastag, kőből faragott ajtó állja utadat. Lenyomod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Egy nagyobb terembe érkezel. [10. PONT.] Hamarosan egy varkaudart pillantasz meg. Fegyvere egy csontkés. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a varkaudar testét. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Gyenge szúrást kapsz a bal lábadba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontkést. Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy varkaudar van előtted! Fegyvere egy csontszurony. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a varkaudar nyakát. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt oldaladon a varkaudar. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a varkaudar száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt, 1 aranygyűrűt (ld. enc.) és 1 bőrsisakot. Hirtelen egy varkaudart veszel észre magad előtt. Fegyvere egy csontszurony. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a varkaudar testét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) A varkaudar megböki fegyverével az oldaladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt és 2 aranyat. Némi kutatás után találsz egy tömör kődobozt. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő kis vaskulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 bordacsont, 12 arany, 1 evaporőr háj és 10 ubuk tüske. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [28 pontot használtál fel, van még 88.]

lm 1 mozogsz 1
A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Az út itt elkanyarodik. [9. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Az út ismét kanyarodik. [8. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Haladsz előre. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [6. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Halvány szellő simítja végig az arcodat egy oldaljáratból: egy kereszteződésnél vagy. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Visszamész a kijárathoz, és kimész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [35 pontot használtál fel, van még 53.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz harci kalapácsot. (ld. enc.) 171 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 43.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Telik múlik az idő... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz vashegyű nyilat. (ld. enc.) 72 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 33.]

m 2 2 8 mozogsz keletre, keletre, északra
[69,24] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délnyugatra megpillantasz egy olvasztókemencét. Északra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledő gyilkos sallank nem jelenthet komoly veszélyt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a gyilkos sallank testét. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a gyilkos sallank meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


(Továbbmész...) [70,24] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy manifesztátor. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! A manifesztátor leken néhány pofont. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: -2, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Sajnos nem sikerült rendesen elbújnod. A szörny észrevett. Egy megsebesített quwarg királynő közeledik feléd! (ld. enc.) A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült!

Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 tüskét.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [33 pontot használtál fel, van még 0.]

m 6 8 2 mozogsz nyugatra, északra, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

vi 7 5 35 viselkedésed: 7 5 35
Mostantól elég bátor vagy. Nálad valamivel erősebb szörnyeket is meg mersz támadni. Merészségi szinted ettől kezdve 7. Csak az azonos jelleműekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jelleműeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerőd az eredeti érték 35 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

h 163 használod a 163. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját bezabál a woor-antilop. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 267 pontot. A következő körben tehát 262 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SMARAGDGÓLEM (417. SZÖRNY)
Ez a szörny a gólemek családjának talán legkülönlegesebb tagja. Testfelépítésileg a varázstudók által megalkotott elődeinek tulajdonságát örökölte, robosztus méreteit gyilkolásra tervezték. A nagy különbség azonban testének anyagában mutatkozik meg, ennek a lénynek minden porcikája úgy tündököl, mint egy drágakő, és igen, legalább olyan szilárd is. Ha egy ilyen szörnyet támadsz, készülj fel arra, hogy a smaragdkemény karok könnyen összeroppanthatnak.

JEROME (956. SZÖRNY)
Ámulva bámulsz erre a láthatóan öreg rákfattyra, aki nem tűnik túlzottan szeppentnek. Igen, látod, hogy egy remete, vagyis Jerome, a remete áll előtted. Az is látszik, hogy nem szereti, sőt UTÁLJA, ha zaklatják. A legendák szerint már akkor is a hegyekben élt, amikor még Toborzásgátló Vlagyimir ifjú kalandozóként járta a rónákat, s talán még neki is meggyűlt vele jópárszor a baja. Ha harcba szállsz Jeroméval, fel kell kötnöd a nadrágodat.

ARANYGYŰRŰ (193. TÁRGY)
Ez az egyszerűségében is szép ékszer nemcsak pénzre váltható kincs, hanem jegyajándék is lehet kedvesed számára. Ha akarod, felveheted a KF 193 paranccsal. Egyszerre kétfajta gyűrű lehet az ujjadon.

HARCI KALAPÁCS (174. TÁRGY)
A harci kalapács fémből készült professzionális ütőfegyver. Még nyele is vasból van, nehogy bármilyen kárt tudjon benne okozni egy fabontó szójer. Megalkotásához egy KT 174 parancsot kell kiadnod egy olyan mezőn, ahol van vaskohó, 35 TVP-ért. A súlyos pöröly megalkotásához elegendő, ha csak 3 a bányászat szakértelmed, de szükséged van 7 vasércre és 14 pirkitre is. A harci kalapács 3d4+1 sebzésű ütőfegyver, amelyet balkezes fegyverként is használhatsz.

VASHEGYŰ NYÍL (176. TÁRGY)
A vashegyű nyíl a hosszú íjhoz használható lövedék. A KF <hosszú íj> 176 paranccsal készítheted be. Elkészítése egy vaskohónál, egy vasércből, két pirkit felhasználásával történik, a KT 176 paranccsal, 8 TVP-ért történik. Szükséges, hogy legyen nálad egy hosszú íj is, hogy hozzápróbálhasd a nyílvesszőt. A készítés nem igényel semmilyen különös szaktudást, a bányászat szakértelmed elég, ha 2. Szükséges még egy madártoll is, amelyet a nyíl végébe tűzöl. Ez a nyílvessző ugyan csak 3d6+1 sebzésű, de jóval könnyebb, mint a bronzhegyű nyíl, és van valami, amit ennek a hegyére lehet kenni, a bronzhegyűre viszont nem...

QUWARG KIRÁLYNŐ (153. SZÖRNY)
Nyilvánvaló volt, hogy a hangyaszerű társadalomban élő quwargoknak van királynője, de azt álmodban sem gondoltad volna, hogy ekkora. A királynővel csak akkor találkozhatsz, amikor új fészket keres, de akkor aztán jaj neked. A feldühödött quwarg királynő minden és mindenki ellen védelmezi a körülötte vonuló csekély dolgozórajt, ami az eljövendő bolyt hivatott számára felhúzni. A quwarg királynő harapása erősen mérgező. Kitinpáncéljának bezúzására leginkább az ütőfegyver alkalmas.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 126. fordulód.

Erő: 23 Szint: 14 Merészség: 7/5 Magasság: 141 cm
IQ: 23 Támadás: 13 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 18 Menekülés: 35 % Életkor: 166/166 év
Egészség: 16 (18) Életpont: 215/186 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: -1
Szerencse: 17 Varázspont: 80/50 Pénz: 338 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 814 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 314 TP-t kaptál. Jelenleg 68 524 TP-d van. A következő szinthez még 6 476 TP szükséges. Trófeáid: karmos tankány, dombi yeti, bandita.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 19 ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: * 19
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) (6 -10.); mérg. ubuk tüske (#137) (11 -); tünde nyíl (#554) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
70,24 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 25 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 9 5. csapdaészlelés: 3 6. gyógyítás: 14
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 7 9. szörnyidomítás: 1
10. teológia: 3 11. versengés: 2 (+1) 12. zene: 4
13. szörnyismeret: 4 14. zárnyitás: 4 15. vadászat: 8
16. bányászat: 6 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 37 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 30 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk tüskét (#137) (max. 30 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 30 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot )
elfogod érző szívű dromedárt (#753) háló-csapdával (#220), spagulárt (#82) háló-csapdával (#220)
mászol max. 42 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Thompson99 (#1042)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
woor-antilop (#31) (málhás: +5 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 1)
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

Összsúly: 112.89 kg Megterheltség: 185%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 36 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
57 arany (#50) 5 bronzhegyű nyíl (#94) 2 evaporőr háj (#105)
5 kaja (#2) 5 mandibulapenge (#125) 5 mérg. ubuk tüske (#137)
5 tüske (#22) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranygyűrű (#193) 1 bordacsont (#16) 1 bőrsisak (#57)
1 csontkés (#11) 3 csontszurony (#12) 1 kis vaskulcs (#40)
2 kőhegyű lándzsa (#7) 1 óndarab (#85) 10 rákfatty váladék (#333)
1 rézdarab (#70) 5 sallank karom (#128) 6 sünmedve tüske (#14)
10 ubuk tüske (#131) 6 varkaudar csont (#1113)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

67 68 69 70 71
23
24
25
26
27
(68,24) Jerome (#956), a 37. labirintus bejárata, Fairlight oltár, 42. jellempróba, vaskohó (#155), érclelőhely, varkaudar (#64)
(68,25) szeppent rákfatty (#186), olvasztókemence (#86), 28. jellempróba, érclelőhely
(69,24) 31. jellempróba, gyilkos sallankok (#85)
(69,25) Tharr rúnaköve, 29. jellempróba, sünmedve (#33)
(70,24) manifesztátor (#124), quwarg királynő (#153)
(70,25) gyilkos tetű (#116), 33. jellempróba, smaragdgólem (#417)

Üzenet küldése a karakternek