112. forduló, 114. forduló, Musashi Kenjiró összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. jan. 6. 9h:54'
EZ A 114. JÁTÉKHETED, 113. FORDULÓD
115. játékheted kezdete: jan. 12.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1367
SZÁMLA : XXXX

MUSASHI KENJIRÓ KALANDJAI


15 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [70,31] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 mérg. ubuk dobónyilat (29 arany kikiáltási áron), 1 vas dobónyilat (34 arany kikiáltási áron), 2 csontkulcsot (899 arany kikiáltási áron), 6 gyöngymangót (39 arany kikiáltási áron), 1 trikornis szarvat (29 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Az Alanori Krónika kuponokért kaptál 2 varázskövet. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 ezüst gyűrűt (40 arany), 1 ormánygőte csontot (20 arany), 3 rákfatty váladékot (49 arany), 3 bronzhegyű nyilat (79 arany). Átveszed a sikeresen eladott 1 mérg. ubuk dobónyíl (eladási ár: 34 arany, ebből a kezelési költség: 3 arany), 1 vas dobónyíl (eladási ár: 39 arany, ebből a kezelési költség: 3 arany), 6 gyöngymangó (eladási ár: 80 arany, ebből a kezelési költség: 8 arany) ellenértékét. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 2 csontkulcs (eladási ár: 1650 arany, ebből a kezelési költség: 165 arany) ellenértékét. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 1 trikornis szarvat.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+10 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+25 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) 3 tanítványod van, akik mindenhová követnek, lesik minden mozdulatodat. [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy óriás patkány nyomára vezet. Sajnos nem jártál sikerrel - talán majd legközelebb. [8 pontot használtál fel, van még 251.]

* 1. KP: energia fejlesztése 2
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-2 TU.] A befejezéshez még 2419 TU szükséges. [20 pontot használtál fel, van még 231.]

be 548 bemész az 548. épületbe
Kiabálni kezdesz, hátha a zajra kinéz valaki az erődből. Szerencséd van: megnyílnak a falak! Egy nagyon izmos, teljes vasvértezetet viselő férfi sétál elő. Jobb kezében egy fénylő vaslándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Bárgyú, de jóságos szemeivel rád bámul, majd hosszas gondolkozás után ezt szavalja:
- Kedves kalandozó, üdvözöllek a jóság dicsőségéért folytatott harc... - itt elakad, majd legyint: - Mit állsz ott kinn, gyere már be! Kisiet eléd a tagbaszakadt harcos, a noteszét lapozgatja.
- Itt vagy ismét... - mondaná a nevedet, majd zavartan folytatja: - kedves kalandozó. Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során. - De jó hogy látlak! Tehát sikerült a küldetést teljesítened! [140 tapasztalati pontot kaptál.] Diadalmasan adod át a nyílvesszőket.
- Köszönöm, nekem is van elég - hárítja el a harcos, majd a homlokára csap és hálálkodva veszi át őket.
- Remek munka volt. A második küldetés: tisztítsd meg a varkaudar fészket, ahol az ellenfél seregeinek elit magja gyülekezik! Íme, a rejtekhely térképe:

7 4 5
6
8 2 3
10
9 1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 37. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 6, északra 21 mérföldre található.

Elbúcsúzol a csupa izom fegyverforgatótól. [5 pontot használtál fel, van még 226.]

kt 42 1 elkészíted a 42. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 távcsövet. [20 pontot használtál fel, van még 206.]

m 1 6 mozogsz északkeletre, nyugatra
[71,30] Szűnni nem akar a zöld síkság. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy uzbány. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az uzbány jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az uzbány jobb lábát. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod az uzbány bal szárnyát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az uzbány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gumifát. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy mély kutat. Elteszed a látcsövet. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gyilkos sallank közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ellenfeled lelassítása érdekében felkészülsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a gyilkos sallank testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Karmaival a gyilkos sallank megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 6 sallank karmot. 156 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [70,30] Továbbra is síkságon vagy. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rát-fát. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert délre fordítod, megpillantasz egy épületet. Délnyugatra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy sullár nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Lehetőséget látsz a Kobraharapás bevetésére. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sullár hatalmas testét. (3 támadással 68 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a sullár bal oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A sullár feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. A sullár megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. A sullár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 1 sullár hólyagot. 404 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[16 pontot használtál fel, van még 190.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
Felkapaszkodsz a mászókarmok segítségével a fára. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 180.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 170.]

m 6 7 7 mozogsz nyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[69,30] Szűnni nem akar a zöld síkság. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Csak egy süvítő rája. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Marokra fogva a raptor szablyát ellenfeledre rontasz. Raptor szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a süvítő rája lapos testét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a süvítő rája lebernyegét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A süvítő rája megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A süvítő rája farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A süvítő rája összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
360 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Fairlight híveié. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy épületet. Délre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Elteszed a látcsövet. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [68,29] Vált a terep: ritka erdőben vagy.


(Továbbmész...) [67,28] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.

Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Leah oltárt. Nyugatra nézve látsz egy oltárt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. [24 pontot használtál fel, van még 146.]

m 7 1 1 mozogsz északnyugatra, északkeletre, északkeletre
[66,27] A sík vidéket bozótos váltja fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Felismered a közeledőt. Csak egy surranó kígyó. Nem jelenthet különösebb problémát. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mint a kí mesteri alkalmazója, felkészültél egy Kabal-sújtásra. Ököllel iszonyatosan megcsapod a surranó kígyó bal oldalát. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a surranó kígyó pikkelyes testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A surranó kígyó feléd harap, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy tetemember volt. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 7 tüskét.

(Továbbmész...) [67,26] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gyöngymangó bokrot. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy olvasztókemencét. Délkeletre nézve látsz egy Leah oltárt. Nyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet.


(Továbbmész...) [68,25] Dombos terepre érkeztél. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy szeppent rákfatty. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a szeppent rákfatty kitines ollóját. (3 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Még idejében félreszökkensz. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre ugrasz. A kí méhkasként zsong bőröd alatt: szinte magától fókuszálódik az Erő Öklévé. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a szeppent rákfatty testét. (2 támadással 60 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a szeppent rákfatty jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szeppent rákfatty felszakítja a bőrt a térdeden ollójával. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A szeppent rákfatty még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 4 csepp rákfatty váladékot. 550 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy tavacskát. Északra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Elrakod a távcsövet. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [31 pontot használtál fel, van még 115.]

m 1 6 mozogsz északkeletre, nyugatra
[69,24] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy gyilkos sallank. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a gyilkos sallank testét. (3 támadással 33 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ököllel kegyetlenül megütöd a gyilkos sallank testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) {KCC:} Rövid karddal alaposan megvágod a gyilkos sallank hatalmas mancsát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank karma a fejed mellett suhan el! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 5 sallank karmot. 156 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze nyugatra látsz egy Fairlight oltárt. Északra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

(Továbbmész...) [68,24] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Fairlight oltárt. Délre nézve látsz egy olvasztókemencét. Elteszed a látcsövet.

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 99.]

f 47 170 kísérletezel a 47. tárggyal a 170. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Eltelik egy óra... Teljes kudarc! Az eddigi eredményekhez képest a továbblépés NULLA. [10 pontot használtál fel, van még 89.]

kt 410 1 elkészíted a 410. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kígyóbőr övet. [35 pontot használtál fel, van még 54.]

f 125 334 37 kísérletezel a 125. tárggyal a 334. tárggyal a 37. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz ollót. (ld. enc.) 102 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 44.]

kt 335 1 elkészíted a 335. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 ollót. [15 pontot használtál fel, van még 29.]

* 1. BP: használod a 243. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 24.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Kimerített a gyorsvágta. (-4 életerő.) Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját bezabál a sörényes ubuk. Lestrapálva a nap eseményeitől, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 24 pontod maradt, ebből a következő körre 24 pontot vihetsz át. Kapsz még 254 pontot. A következő körben tehát 278 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VARÁZSKŐ (305. TÁRGY)
Ez az apró, szürke kőgolyó a szivárvány minden színében kezd villogni és melegedni, ha varázslat használatára képes személy fogja a kezébe. Nagy mennyiségű varázsenergia van benne tárolva, amely a kő összetörésével szabadítható fel. Ehhez a H 305 parancsot kell kiadnod, 0 TVP-ért. Ekkor a varázspontjaid száma megnő 100-al! (De a maximális érték fölé nem megy.) Megadhatsz egy 2. paramétert is a H parancshoz, ha esetleg egyszerre több varázskövet akarnál összetörni. A varázskövet automatikusan is használni fogod, ha úgy próbálsz varázsolni (V parancs), hogy nincs elég varázspontod a varázslat elmondásához. A varázskövet sem automatikusan, sem H paranccsal nem fogod használni, ha 20-nál kevesebb VP-d hiányzik, mert ez csak pazarlás lenne. Harcban nincs idő a varázskő automatikus használatára.
[Megjegyzés: Felbőszülve a kalandozók lázadásán az alanori hódítás ellen, a Zaks család udvari mágusa megátkozta a Ghallán fellelhető és valaha elkészülő összes varázskövet. Varázskövet ezentúl nem adhatsz át, nem adhatsz el, stb. Ezenkívül egy körben max. 2 varázskövet használhatsz fel. (Ilyen szempontból következő köröd elejéig lezajló események is ide tartoznak.)]

SZEPPENT RÁKFATTY (186. SZÖRNY)
A dombvidékek szerény lakója ez a kutya méretű, rákollójú, gyíktestű, páncélos szörnyecske. Napközben általában egy szikla hűvösében húzódik meg, de éjszaka életre kél, vadászatra indul. Különös váladékot köp ellenfeleire, amely gyorsan megszilárdul, acélkemény börtönbe zárva a célpontot. Vigyázz, ha a váladék valamelyik tárgyadra fröccsen, hasonlóképp hasznavehetetlenné válhat, mint a technokolin bogár esetében! A szeppent rákfatty kemény páncélja ellen leginkább az ütőfegyver használható.

OLLÓ (335. TÁRGY)
A recept a következő: végy két mandibulapengét, és döfd át és rögzítsd őket középen egy acéltűvel. A mandibulapengék tompábbik végeihez erősíts egy-egy karikába hajlított drótszőrt egy-egy csepp rákfatty váladékkal. A mandibulapengék másik végén, a két belső élt élesítsd ki még jobban egy smirglilevéllel. Ha ügyes voltál, 15 TVP árán elkészült az olló!
Köztudott, hogy a kalandozók odafigyelnek arra, hajukat és szakállukat milyen stílusban hordják, és törekednek arra, hogy a kívánt hajkorona mindig ugyanúgy nézzen ki, még a hosszú évek elteltével is. Most, ennek a tárgynak a segítségével lehetőséged van változtatni a kinézeteden, melyet ha megteszel, onnantól a többiek olyannak látnak, amilyenek azt beállítottad. A kiadandó parancs a következő: H 335 <melyik szőrzeted> <milyen típusúra állítanád>. Ha a második paraméternek 1-est adsz meg, a hajtípusodat változtathatod meg. Harmadik paraméternek ekkor a következőket adhatod ki: 1: normál haj, 2: göndör, 3: rövid, 4: hosszú, 5: copfos, 6: kontyos, 7: tüsi, 8: kopasz. Ha a második paraméter 2-es, szakállad a következőkre állíthatod: 1: nincs, 2: kecske-szakáll, 3: körszakáll, 4: hosszú. Ha a második paraméternek 3-ast adsz meg, bajszodat állíthatod a következőkre: 1: nincs, 2: normál, 3: harcsa, 4: rövid. A faji és nemi korlátokat természetesen ezzel a beállítással sem hághatod át.

KARAKTERLAP

Musashi Kenjiró, egy barna, rövid hajú, zöld szemű kobudera férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Sheran tanítványa vagy. Az Acél Öklök (#9123) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 113. fordulód.

Erő: 22 (23) Szint: 15 Merészség: 6/5 Magasság: 150 cm
IQ: 21 Támadás: 15 Agresszió: 6 Testsúly: 55 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 32 Menekülés: 30 % Életkor: 31/31 év
Egészség: 16 (18) Életpont: 236/167 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 0
Szerencse: 16 (20) Varázspont: 87/30 Pénz: 2642 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 14/5 EFejl: 12
Eddig összesen 614 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2206 TP-t kaptál. Jelenleg 85070 TP-d van. A következő szinthez még 34930 TP szükséges. Trófeáid: ryuku gárdista, Jerome, kérődző etra.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 15/40 (+18%) vágófegyverek: 17/10 (+4%) ütőfegyverek: 2/72
lőfegyverek: 19/26 (+9%) dobófegyverek: 4/40

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (200%) << raptor szablya (#482) << ezüstkard (#325)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) (2 -3.); mérgezett tüske (#23) (4 .); ubuk tüske (#131) (5 -6.); sallank nyíl (#129) (7 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3/93 (+14%) 2. nyomkövetés: 19/50 (+4%) 3. mászás: 5/30 (+6%)
4. csapdakészítés: 8/32 (+9%) 5. csapdaészlelés: 5/14 6. gyógyítás: 32/75
7. titkosírás: 2/90 8. felderítés: 6/17 9. szörnyidomítás: 3/49
10. teológia: 4/15 11. szerencsejáték: 1/21 12. versengés: 2/59
13. harcművészetek: 19/0 14. szörnyismeret: 8/56 (+18%) 15. zárnyitás: 1/55
16. vadászat: 15/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 2 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
udvarolsz a 7. fajúaknak
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), tüskét (#22) (max. 7 darabot ), fáklyát (#36) (max. 1 darabot ), botot (#4) (max. 1 darabot ), kötelet (#92) (max. 1 darabot, csak egyszer), móri gyümölcsöt (#116) (max. 1 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 8 darabot ), sallank nyilat (#129) (max. 8 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 7 darabot )
elfogod ragyás burástyát (#111) fedett veremmel (#219)
mászol max. 32 TVP-ért
cirkusz: ötpróba, labirintus (18)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 10, max: 12)
bo-skorpió (#54) (csak egyszer), varkaudar (#64), sörényes ubuk (#89), alpesi tehén (#91), mélységi grittang (#103), mutáns pók (#117), drótszőrű pincsi (#22), technokolin (#50), móleon (#68), törpemammut (#115)
Barátságosság (aktív: 11, max: 12)
Túlélő Káoszvirág (#4637), Lightelf (#4965), Mangas Elf (#5024), Sylvestris (#1905), Hannibal (#4537), Fantalas Malcolm (#5949), Tündér Lala (#2116), Andrej (#5837), Silver Ice (#3589), Mangas Gnóm (#5370), Lélektolvaj Wortan (#2210)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sörényes ubuk (#89) (málhás: +6 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.
2.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
3.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 0)

Összsúly: 64.64 kg Megterheltség: 104%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 54 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 acéltű (#334) 6 bronzhegyű nyíl (#94) 2 drótszőr (#37)
1 grákóbőr (#41) 3 kaja (#2) 2 mandibulapenge (#125)
2 ormánygőte csont (#21) 1 smirglilevél (#29) 8 spiritusz (#170)
3 surranó kígyó bőr (#47) 4 varányszem (#30) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kígyóbőr öv (#410) 1 olló (#335) 2 rákfatty váladék (#333)
11 sallank karom (#128) 1 sullár hólyag (#168) 2 szárnyas hernyó (#69)
1 távcső (#42) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(66,27) surranó kígyók (#30), Tharr oltár, tetemember (#123)
(67,26) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135)
(68,24) a 37. labirintus bejárata, Fairlight oltár
(68,25) szeppent rákfatty (#186), olvasztókemence (#86), 28. jellempróba
(69,24) gyilkos sallankok (#85), 31. jellempróba
(69,30) süvítő rája (#113), Fairlight oltár, 39. jellempróba
(70,30) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), 49. jellempróba, sullár (#101)
(70,31) adamantit erőd (#548)
(71,30) uzbányok (#102), gumifa (#38), 25. jellempróba, gyilkos sallank (#85)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Ha a labirintusban ládában kincset talált a karakter, a program figyelmen kívül hagyta a GYJ beállítását annak eldöntésekor, hogy felvegye-e. Ezt javítottuk.
* A karakterek közötti találkozás programkódját kénytelenek voltunk átírni teljesen, hogy a jövőben egyszerűbben bővíthető legyen. Régen úgy működött a program, hogy a táborozó félnek a táborozás alatti találkozásait a saját fordulójának elején generálta le, nem akkor, amikor azok ténylegesen megtörténtek. Onnantól, hogy a változás a játékba kerül, a találkozások azonnal megtörténnek a passzív fél részére is (a korábbi találkozások viszont úgyanúgy generálódnak, mint eddig). Persze ez elsősorban háttérváltozás, amiből ti nem sok mindent fogtok tapasztalni, két jelentősebb dolog van csupán, ami a fordulókban is megváltozott:
A D.E.M.-ezés, halál azonnal megtörténik, ha a táborozó fél meghalna a találkozáskor. Ha csak D.E.M.-ezett, a karakter óvatosabb lesz a hátralevő időben, azaz nem fog ugyan másik kalandozókkal találkozni, de tárgyat átadni neki lehet majd. A deus ex machina a táborozás alatt nem repíti el több mezőnyire a karaktert, akkor sem, ha a beállítás ezt indokolta volna (illetve elrepíteni elrepíti, de a karakter automatikusan visszasétál a következő forduló elejéig a kiinduló táborozási koordinátára). Így a jövőben mindenki biztos lehet benne, hogy a fordulóját azon a koordinátán kezdi, ahol letáborozott (kivéve persze, ha az ominózus találkozás még a változás előtt történt volna meg, csak nem lépett a karakter azóta).
A másik fontosabb változás a Feltételes Udvarlással kapcsolatos. Sikeres szerelmeskedés után az FU azonnal törlődik a táborozó felekről, kivéve ha ők házastársak. A gravia öve nevű tárgyat emellett csak fordulónként egyszer lehet használni.
A találkozás rutin bonyolultsága miatt az alapos tesztelés ellenére is előfordulhatnak hibák. Amennyiben ilyet tapasztalsz, kérjük jelezd a Játékvezetőnek.

Üzenet küldése a karakternek