10. forduló, 12. forduló, Rúgóláb Serif összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. márc. 12. 12h:35'
EZ A 11. JÁTÉKHETED, 11. FORDULÓD
12. játékheted kezdete: márc. 19.
A következő fordulódat legkorábban a 12. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 35 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3083
SZÁMLA : XXXX

RÚGÓLÁB SERIF KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [44,3] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+19 életerő.) Elindult a Mászásverseny! Ghalla-szerte égigérő grok képződmények jelentek meg! Mászd meg ezeket és a többi másznivalót, öld a szörnyeket, gyűjtsd a pontokat! (ld. enc.)

kt 13 elkészíted a 13. tárgyat
Legyártottál 1 kőkalapácsot. [12 pontot használtál fel, van még 142.]

f 14 kísérletezel a 14. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz szöges bunkót. (ld. enc.) 39 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 132.]

f 14 kísérletezel a 14. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz szöges páncélt. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 122.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[45,2] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Sűrű, sárga füst száll az ég felé. Közelebbről látod, hogy egy nagy tűzrakáson valaki fehér bogyókat éget. A tűzhely mellett egy árnymanó és egy kobudera holtteste fekszik. Nem kell sok hozzá, hogy megértsd, mi történt - az árnymanó gonoszkodás céljából gramák bogyót kezdett égetni. A mérgező füsttől a humanoidok csak köhögni kezdenek, de a madarak, kisebb emlősök és más apró állatok tömegével pusztulnak el a környéken. Ismét egy példája az értelmetlen gonoszkodásnak. A kobudera megpróbálta megakadályozni, és a harcban mindketten elpusztultak. A tűz mellett még nagy kupac felhasználatlan gramák bogyó áll. Ahhoz, hogy a tüzet eloltsd, és a bogyókat megsemmisítsd, 20 TVP-t kell elköltened (14. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy rőtmanó. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a rőtmanó tüskés bőrét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A rőtmanó csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átdöföd a rőtmanó tüskés bőrét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a rőtmanó megcsapja a fejedet. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A rőtmanó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Eldobod az értéktelenné vált sünmedve trófeát, és kiszedsz egy rőtmanó trófeát. 77 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Mint minden tapasztalt természetgyógyász, te is azonnal felismered a talajból feltörő pozitív bioenergia sugarakat. A forrás fölé állsz, és sebesült testrészeidre fókuszálod a gyógyenergiát. A hatás azonnal jelentkezik. (+23 életerő.) Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [46,1] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Találsz egy gyöngymangó bokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gumifát. Jajgatásra leszel figyelmes. Látod, hogy a földön egy troll nő fekszik. Fél lába hiányzik! A nyomokat megvizsgálva, gyorsan rájössz, hogy a szerencsétlent valószínűleg egy tigroszlán vagy valamilyen hasonló vadállat támadta meg, de vagy a troll lady bunkózása, vagy viszonylagos jóllakottsága következtében "csak" a lábát harapta le. A seb, hála a trollok lassú regenerációs képességének, már begyógyult, de valószínűleg még hónapok kellenek ahhoz, hogy a lába újra kinőjön. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy botra, amelyből mankót készítesz neki, 20 TVP-ért (2. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kavadu. Itt csata lesz.

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a kavadu jobb oldalát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) A kavadu belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [47,0] Egy sejtelmes, baljós sűrű erdőbe érsz a síkságot elhagyva. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Ráismersz a lényre. Egy gorombilla. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Itt csata lesz.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a gorombilla szőrös karját. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal felnyársalod a gorombilla testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A gorombilla Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 lapockacsontot. (ld. enc.) 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+22 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy grákó denevér közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Meglengetve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a grákó denevér bal szárnyát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A grákó denevér fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 4 életpontot vesztettél. A grákó denevér összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 grákóbőrt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

[107 pontot használtál fel, van még 15.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[46,0] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy drótszőrű pincsi. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a drótszőrű pincsi testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 drótszőrt. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Egy hegyes fülű, zöld bőrű apró fickót pillantasz meg, két nagy kő közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [9 pontot használtál fel, van még 6.]

kt 29 6 elkészíted a 29. tárgyat (6 darabot)
Itt nincs smirglibokor, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy smirglilevelet készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 6.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ea 63 20 eladod a 63. tárgyat 20
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ea 25 20 eladod a 25. tárgyat 20
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ea 44 20 eladod a 44. tárgyat 20
Sajnos nincs nálad királygyík bőr. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ea 125 10 eladod a 125. tárgyat 10
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ea 48 10 eladod a 48. tárgyat 10
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ve 11 1 megveszed a 11. tárgyat 1
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

kf 11 2 kézbeveszed/felveszed a 11. tárgyat a bal kezedbe
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 6.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Lestrapálva a nap eseményeitől, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) HOPPÁ! Ismét lehet extra fordulót lépni! (ld. enc.)
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 151 pontot. A következő körben tehát 157 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


YAURRI MÁSZÓVERSENY
Az utóbbi időkben a csodálatos remeték, a síkok és egyéb élvezetek hajhászása miatt a kalandozók elhanyagolták a másznivalók rendszeres tisztogatását. Emiatt ezekben a - korábban turisták által is biztonságosan látogatható - tereptárgyakban a szörnyek hihetetlen módon elszaporodtak! Ezért aztán a Yaurri királyság 2 hónapon át tartó akciót hirdet, amelyben megjutalmaz mindenkit, aki segít a másznivalók kitakarításában!
(Játéktechnikai információk:
A mászóhelyeken +1 szörny jön az utolsó szörnyből. (Ha az adott mászóhelyre ki van kapcsolva a plusz szörny a H <mászóhely száma> 1 paranccsal, akkor az eseményből jövő plusz szörny sem jön a másznivalóban.)
A mászóhelyeken megölt összes szörnyet beszámolja az aleseménybe, és azok is erősödnek ilyenkor az esemény szörnyek erősödésének megfelelően.
A mászóhelyeken a szörnyek 50%-kal több TP-t érnek.
Bekerült minden területre egy új másznivaló, az égigérő grok. Az égigérő grokok csak a yaurri mászóverseny idején lesznek elérhetőek. Az égigérő grokok pontos koordinátája megnézhető a honlapról letölthő térképen.
A minieventek során használható az ERO {szörnyerősség} parancs. Ahol a szörnyerősségre 0-300 közötti érték állitható be, de legfeljebb feleannyi, mint ahány szörnyet a karaktert megölt az aktuális minieventben.
A mini eventekből az alábbi linken tájékozódhattok: Kalandozók Versenye

SZÖGES BUNKÓ (8. TÁRGY)
Brutális ütőfegyver a szöges bunkó a maga 3d6+2-es sebzésével. Koponyák és kitinpáncél bezúzására egyaránt alkalmas. A KT 8 paranccsal készíthetsz egyet 16 pontért. Ennek eredményeként leülsz, és egy bunkóba beleszurkálsz egy tucat acélkeménységű sünmedve tüskét.

SZÖGES PÁNCÉL (65. TÁRGY)
A bőrpáncélba sünmedve tüskéket szúrva, egy sokkal kevésbé támadható, védettebb felületet hozhatsz létre. A szöges páncél elkészítéséhez 16 darab sünmedve tüske, egy bőrpáncél, és 24 pont szükséges. Négyet ad a védettségedhez.

RŐTMANÓ (55. SZÖRNY)
Ezek a vörös, tüskés gumiszerű bőrrel megáldott lények első pillantásra humanoidnak tűnnek, de a monsterológusok szerint még egy százfogú is közelebb van a humanoidokhoz, mint ez a teljesen furcsa biológiai felépítésű teremtmény. Tény azonban, hogy ez a két méteres lény hatalmas pofonokat tud adni, és feltehetően Téged ez érdekel leginkább. Leghatásosabb fegyver ellene a szúrófegyver.

LAPOCKACSONT (33. TÁRGY)
Ha sikerül legyűrnöd egy gorombillát, kivághatod széles, nagy, lapos lapockacsontját.

EXTRA FORDULÓ
Sokan lassúnak találják a 7 napos játékhetet. Mivel sok helyre még ennyi idő alatt is nehezen jut el a posta, sajnos ezt nem rövidíthetjük le - azonban egy egészen picit megpróbálunk segíteni azokon, akik bírnák a rövidebb játékhetet. Ez a megoldás az extra forduló. A lehetőség kihasználásához semmi mást nem kell tenned, mint beírni a SPEC. KÓDOK rovatba azt, hogy EXT. Ennek hatására a számítógép az indulási dátumot visszaírja 7 nappal. Ez úgy fog kinézni, mintha 1 héttel korábban kezdtél volna játszani, tehát eggyel nagyobb lesz a játékheted, így rögtön léphetsz egy plusz fordulót. Amiért persze ugyanúgy kell fizetni, mint a rendes fordulóért. (Ha a dolog még mindig nem világos, ne kérdezz, egyszerűen csak próbáld ki! SEMMI bajod nem fog belőle származni.) Ha új játékos vagy, és még nem használtad ki a korábbi lehetőségeket, sebaj, most is megteheted! De egy fordulóban csak egy EXT-et adhatsz ki.

KARAKTERLAP

Rúgóláb Serif, egy copfos aranyhajú, csillogó szemű, harcsabajszos alakváltó férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 11. fordulód.

Erő: 11 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 179 cm
IQ: 15 Támadás: 5 Agresszió: 5 Testsúly: 73 kg
Ügyesség: 9 Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 31/31 év
Egészség: 13 Életpont: 92/33 Jellem: semleges Tul. pont: 5
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 6 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 56 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 310 TP-t kaptál. Jelenleg 1 503 TP-d van. A következő szinthez még 497 TP szükséges. Trófeáid: tintacsiga, rőtmanó.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 5 ütőfegyverek: 2

46,101 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 49

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 184 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 7 (+1)
4. zárnyitás: 1 5. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): új. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 * csontszurony (#12) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 kavadu iszák (#25) [benne 4 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 6]
1 * vizestömlő (#3) [benne 2 korty víz (#27), fér még: 18]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 antilopbőr (#48) 1 dözmöng szív (#122) 5 drótszőr (#37)
2 grákóbőr (#41) 3 kavadu lebeny (#24) 1 lapockacsont (#33)
2 mandibulapenge (#125) 1 ormánygőte csont (#21) 6 sünmedve tüske (#14)
8 tigroszlán fog (#63) 4 varányszem (#30)

Összsúly: 14.55 kg Megterheltség: 34%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 149 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kaja (#2) 1 szögletes kő (#17) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 drótszőr (#37) 1 grákóbőr (#41) 1 kavadu lebeny (#24)
1 kőkalapács (#13) 1 lapockacsont (#33)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

43 44 45 46 47 48
-1
0
1
2
3
4
(45,2) 14. jellempróba, olvasztókemence (#86), rőtmanó (#55)
(46,0) drótszőrű pincsi (#22), 17. jellempróba
(46,1) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), gumifa (#38), 2. jellempróba, kavadu (#19)
(47,0) gorombillák (#38), grákó denevér (#25)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Elkészült az adabázis bővítés. Ezzel kapcsolatban a változások:
Az alaptárgyhelyek száma 150-ről 170-re nőtt.
A lehetséges maximális tárgyhely 800-ról 2000-re nőtt.
A zsebdimenzió (2660) +100 helyett +120 tárgyhelyet ad.
A kiadható FTV parancsok száma (védő + támadó) 120-ról 300-ra nőtt. A befogható állatok maximuma 10-ről 20-ra nőtt. (A plusz helyeket bónuszból lehet megvenni.)
A kiadható FPH parancsok száma 30-ról 50-re nőtt. (A plusz helyeket bónuszból lehet megvenni.)
A maximális banki széf mérete 100-ról 300-ra nőtt. (A plusz helyeket bónuszból lehet megvenni.)
* - Bekerült két Többszemélyes Kaland a Pozitív létsíkra.
* - Bekerültek az adatbázis bővítésével kapcsolatos bónuszok.
* - Elindult a 2. morf invázió.
* - Megcsináltuk, hogy lehessen tesztcsatázni a Pozitív sík szörnyeivel.
* - A Beállítós forduló fejlécében ezentúl az XY KALANDJAI helyett XY BEÁLLÍTÁSAI jelenik meg.
* - A karakterlapon kiírjuk a résdetektor beállítását és a Kihívás tornya teljesített szintjeit.
* - Az F 2452 paranccsal a fordulóban kiíratható, hogy a karakter milyen morf italokat készített el és ivott meg.
* - A 2. Morf invázióban a Résföldön teljes pontszám jár a síkokról visszajövő karaktereknek egészen a Negatív síkig. A Pozitív síkról visszajövőknek már csak fele pontszám jár.
* - A H 2452 parancssal kiíratható a fordulóban, hogy melyik morf milyen szörnyet másol.
* - A ryuku katonai kötszernél a H 1508 parancs 3. paraméterével megadható, hogy hányszor akar a karakter kötszert használni.
* - Ha egy szörny egy labirintusban alapból erősítve van, akkor eddig az minden esetben felülírt minden más erősítést (pl. DVK, quwarg katalizátor stb.). Mostantól a labirintus alaperősítése és a szörny egyéb erősítése közül az érvényesül, amelyiktől erősebb lesz a szörny.
* - A fenti változás miatt Kragoru 1. labirintusában (72. labirintus) a 100 ÉP-s ongóliant normál ongólianttá változott, ami túl erős lenne ide, ezért 150 ÉP-s csontváz lordra cseréltük.
* - Ősvortexen nem adja be a program a TU töltést, ha a karakter max. TU-ban van. Hasonlóan az ÉP-hez és VP-hez, amit szintén nem ad be, ha a karakter maxon van ÉP-ből vagy VP-ből.
* - Maximalizáltuk a csodák kútjából szerezhető támadást és védekezést 50-ben (300. szint).
* - A jokonbia ág ezentúl működik tenger mezőn is, de ha területet váltana a karakter a használatával, akkor hibaüzenetet ad, és nem hajtódik végre a mozgás.
* - Az olimpiai karakterlapon kiíródnak az immunkristályok beállításai.
* - Találtunk egy limitációt a programban, ami miatt a zan energia maximális sebzése kisebb volt az enciklopédiában írtnál. Ennek javítására az alap sebzése 2D6 lett, maximális hatásfoka pedig 250.
* - Elindult a Yaurri titkosírás verseny.
* - 330. szinttől nagyjából megdupláztuk a TP mennyiséget, ami a szintlépésekhez kell.
* - Bekerült a Káosz síkja.
* - Nyugatra bekerült új dolgok:
Egy új déli sziget.
A Thargodan könyvtár a küldetéssorával.
2 halálkúp.
Gejzír és fekete kaktusz.
4 korábbi TK nyugati verziója.
* - Megnöveltük a Káosz sík szörnyeinek TP értékét 15%-kal. Azokat, aki már átmentek, visszamenőleg kárpótoljuk.
* - Javítottuk a titkosírás esemény problémáit a Káosz síkon.
* - Javítottuk az entrópiaital kiírását a használatakor.
* - A szörnyelengedős küldetésnél kap kiírást a karakter, ha az SZE parnccsal sikeresen teljesítette az aktuális küldetést.
* - A karakterlapra ezentúl kiíródik a téridő manipulátor és az entrópiaital számláló.
* - Nyugatra bekerült az 50-es TK módosított verziója, hogy a halálkúp végigjárása reálisabb legyen.
* - A 881-es épület küldetéssorába bekerült egy molekuláris zselé.
* - Bekerült 2 Többszemélyes Kaland a Káosz síkra. Az egyik egy forgalmas mezőre, a másikat a mocsaras terület legkeletibb részén érdemes keresni.
* - A nyugaton fekvő déli szigeteken kinőtt egy ragacsos mimóza bokor. Nyugaton nem ültethő, de szaporítható.
* - A 86-os TK-ban a memóriaelixírt memóriaserkentőre cseréltük.
* - Javítottuk, hogy a bónuszból vehető banki széfhelyeket a program teljesen külön kezelje a játékban aranyért vehetőktől.
* - A mágusszelence (1076) bekerült a Negatív, Pozitív és Káosz sík kutatóhelyeinek kincslistájába ritka kincsként.
* - A KT-ra kiadott KÖTB és BEAJ parancsok kiíródnak KT vezető táborozás alatti történései között, az FKERhez hasonlóan.
* - Az FPH paranncs paraméterének meg lehet a 9087-9099 szörnycsoportokat is.
* - Csökkentettük a következő tárgyak árait a túlzott aranytermelés visszafogására:
felleghajtó (1912) és felleggyűrű (1913) - 500 arany
csigolyakorbács (1892) - 350 arany
képlékeny dragnit (1996), parázsdragnit (2015), medvetalp mokasszin (1897), purifikátor öv (2013) - 300 arany
Handastye karkötője (2004), óelf csontjogar (1867) és óelf hatalomjel (2003) - 1000 arany.
* - 1800-ra növeltük a lemaradásvásárlásban megvehető maximális fordulószámot.
* - T.Vlagyimir különdíjat alapított, és a ruhájára Gyémánt beholderfejet tűzött.
* - A dűneelf arénaviadal (62-es TK) bekerült az ismételhető TK-k közé. Azaz olyan is mehet rá, aki már megcsinálta, csak nem kap érte jutalmat.
* - Töröltük azt a szabályt, hogy nyugaton 200. forduló alatt nem lehet 40 soros fordulót lépni. Ezentúl minden karakter, koordinátától és fordulószámtól függetlneül léphet 40 soros fordulót.
* - Felraktunk még 2-2 égigérő grokot a Levegő és a Tűz síkjára.
* - A három erős övcsat (gárdista - 1729, szirén - 2247, Gemina - 2495) nem vehető fel együtt. Az új övcsat bónsuz célja, hogy a kiegészítő övcsatoknak legyen egy hely. A későbbi erős övcsatok sem vehetők fel majd ezzel a 3 övcsattal együtt.
* - A roxati rúnát (2740) yaurr rúnára (2618), a sawaki rúnát (2742) pedig ryuku rúnára (2620) lehet váltani a relikviagyűjtőnél.

Üzenet küldése a karakternek