10. forduló, 12. forduló, Fekete Lilith összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2013. szept. 18. 13h:25'
EZ A 11. JÁTÉKHETED, 11. FORDULÓD
12. játékheted kezdete: szept. 24.
A következő fordulódat legkorábban a 12. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2718
SZÁMLA : XXXX

FEKETE LILITH KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [21,2] koordinátán.
Vacogó érzés volt ma reggel tábort bontani, valami megváltozott. Az időjárás, mintha megbolondult volna, kifordult önmagából, és egy ideje már csak hullik és hullik az égi áldás. Semmiben sem hasonlít az eddigi jótékony záporokra, mellyekkel megfáradt napjaidon színültig tölthetted kiürült vizestömlődet, annál sokkal hidegebb és hol nehezebb, hol pedig könnyed szárnyakon repkedő csapadék zúdul alá az égből. Hó esik. Mindaz, ami eddig csak a legmagasabb hegységek legkiemelkedőbb csúcsain fordulhatott elő, most már a legalacsonyabban fekvő síkságokat sem kíméli: hópelyhek vonják egységesen fehérré, és simává a tájat. Olyan dermesztően hideg van, hogy a leheleted minden szusszanásodkor meglátszik, a levegő megváltozott szövetéből font csápok pedig könnyedén benyúlnak a ruhád alá, csak hogy jobban nyomatékosítsák: valami megváltozott. Testfelületed minden egyes pontja a hidegtől dermedten olyanná válik, mint a Purídian szigeti liba bőre. Talán megállítható a folyamat, talán reménykedhetünk még abban, hogy visszatérnek valaha a melegebb évszakok. Ennek csak a közel-távoli jövő a megmondhatója...
˙
A táborozásod alatt egyik éjjel furcsa álmod volt. Mintha istened hangja szólalt volna meg a fejedben:
Hűséges hívem! Nagy veszély fenyegeti a világunkat. Olyan nagy, hogy az istenek tanácsa úgy döntött, félreteszik az egymásközti ellenségeskedést, és közösen készítik fel Ghallát a fenyegetés elhárítására. Félelmetes lény, az Ellenség vetett szemet a világodra. Oly nagyhatalmú, hogy még az éjfattyakat és ganüideket legyőző, legnagyobb hatalmú kalandozók is csupán jelentéktelen porszemek a szemében. Ha azonban olyan kalandozók hada állna vele szemben, akik egy pöccintéssel képesek thargodan lordokat, éjfatty seregeket, ganüid masszakaptár-városokat eltörölni, akkor lenne esély talán elűzni - ha elpusztítani nem is - az Ellenséget. Ehhez azonban jóval több és nagyobb hatalmú kalandozóra van szükség, mint amennyi és amilyen most Ghallán kalandozik. Összefogtunk hát, mi nyolcan az istenek, és megalkottuk A versengés tornyait. Ha a kalandozók szorgalmasan látogatják a tornyok valamelyikét, akkor talán felkészülhetnek az Ellenséggel szembeni küzdelemre. A tornyok csak ideiglenesen jelentek meg Ghallán. Pár hónap elteltével eltűnnek majd, de nem nyomtalanul. Azon kalandozókat, akik a legjobb eredményt érik el a tornyokban, mi magunk fogjuk megjutalmazni. Harcra fel hát hűséges hívem, légy te a legjobbak egyike!
Ezzel a hang elhallgat. Kipihenten ébredsz, és másnap már nem vagy benne biztos, hogy nem csak álmodtad-e az egészet.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.)

kut 10 kutatsz 10 pontért
Részletes és aprólékos kutatásba kezdesz. A felderítő munka nem vezetett eredményre. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (felderítés: 1. szint). (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 171.]

go 21 gonoszkodsz: 21
Nincs itt olyan szituáció, amiben gonoszkodni akarsz. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

t 58 25 támadod az 58. szörnyet a 25. szörnyet
FT 58 parancs tárolva. FT 25 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

gyk 6 30 gyakorolsz a 6. tárggyal 30 pontért
Komplett gyakorlópályát szerkesztesz néhány tereptárgyból (egy mahagóni rekettyés, két döglött rizsókpatkány, egy malóbambusz) és gyakorolni kezdesz. Még sokat kell gyakorolnod. [30 pontot használtál fel, van még 141.]

m 6 mozogsz nyugatra
[20,2] A sík vidék bozótos terepbe vált át.

Egy quwargot látsz odébb iparkodni. (ld. enc.) Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 131.]

kt 13 1 elkészíted a 13. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kőkalapácsot. [12 pontot használtál fel, van még 119.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[19,2] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.


(Továbbmész...) [18,2] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy smirglibokrot.

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 99.]

kt 29 10 elkészíted a 29. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 smirglilevelet. [10 pontot használtál fel, van még 89.]

m 6 mozogsz nyugatra
[17,2] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy legyengült kaszabolósáska. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a kaszabolósáska testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a kaszabolósáska testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a kaszabolósáska nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. (ld. enc.) Magad mögé lököd a pitiáner tigroszlán trófeát, és kinyersz egy alkalmas kaszabolósáska trófeát. 34 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Észreveszel egy tűzbokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 79.]

kt 36 6 elkészíted a 36. tárgyat (6 darabot)
Begyűjtöttél 6 fáklyát. [18 pontot használtál fel, van még 61.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[16,1] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Ananászvirág illatát hozza a szél. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy csontlepke. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 51.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

e 21 élelemszerzés 21 pontért
A makarónibokor hosszú, csőszerű leveleiből finom spagettit lehetne készíteni. No, majd ebédidőben nézel valami húst a hátizsákban... (+2 kaja.) [21 pontot használtál fel, van még 30.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Alaposan elfáradva, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. HOPPÁ! Ismét lehet extra fordulót lépni! (ld. enc.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 152 pontot. A következő körben tehát 182 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


FELDERÍTÉS
Ahányszor a KUT paranccsal átkutatsz egy mezőt, a felderítés képességedet használod. Ez minél magasabb, annál nagyobb eséllyel találsz meg eldobott/elrejtett tárgyakat. Kezdetben egy KUT 20 paranccsal már 100% esélye van, hogy megtalálod a spontán eldobott tárgyakat, de csak 2% esélyed, hogy rábukkansz az elrejtett tárgyakra. Minden KUT parancs fejleszti a felderítés képességedet. Ha ez magas, nemcsak a rejtett tárgyak megtalálására van nagyobb esélyed, hanem például kevesebb pontért is megtalálhatod a simán eldobott tárgyakat. Ha valakit egy szörny öl meg, és a szabadban van, ugyanaz történik a tárgyaival, mintha eldobná. Föld alatt a tárgyak elvesznek (a szörny elhurcolja őket). Még egy funkciója van a felderítés szakértelemnek: ahányas, annyi százalékkal megnöveli a valószínűségét (max. 99%-ig), hogy a harcban használt lövedéket/dobófegyvert meg tudod találni.

QUWARGOK
A quwarg alig egy ujjnyi, repülni nem tudó rovar. Amikor látsz egyet, mindig úgy véled, hogy szánalmas, nyomorult teremtmény, amelyről azt sem tudod elképzelni, hogy hogyan képes néhány hétnél tovább életben maradni. De aztán eszedbe jut, hogy milyen veszélyt jelenthet, ha ez a kártékony, mindent megzabáló állat elszaporodik. Ha a több millió, falkába verődött, kiéhezett quwarg elindul, felzabál mindent, ami az útjába kerül. Szerencsére erre aránylag ritkán kerül sor, mert minden öntudatos kalandozó irtja őket. A városok ún. quwarg-árkokkal, mély és vízzel feltöltött árkokkal védekeznek a rajzás ellen. A quwargnak nincs sorszáma, mint ahogy a természetben előforduló többi jelentéktelen biológiai szélhámosságnak sincsen. Ha látsz egyet, egyszerűen csak eltaposod, nem is érdemel több figyelmet a Túlélők Földjének egy kalandozójától.

KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

MANDIBULAPENGE (125. TÁRGY)
A kaszabolósáskával vívott győztes csata után lemetszheted a mandibulák végéről a majdnem 30 cm hosszú, lapos, pengeszerű képződményeket.

EXTRA FORDULÓ
Sokan lassúnak találják a 7 napos játékhetet. Mivel sok helyre még ennyi idő alatt is nehezen jut el a posta, sajnos ezt nem rövidíthetjük le - azonban egy egészen picit megpróbálunk segíteni azokon, akik bírnák a rövidebb játékhetet. Ez a megoldás az extra forduló. A lehetőség kihasználásához semmi mást nem kell tenned, mint beírni a SPEC. KÓDOK rovatba azt, hogy EXT. Ennek hatására a számítógép az indulási dátumot visszaírja 7 nappal. Ez úgy fog kinézni, mintha 1 héttel korábban kezdtél volna játszani, tehát eggyel nagyobb lesz a játékheted, így rögtön léphetsz egy plusz fordulót. Amiért persze ugyanúgy kell fizetni, mint a rendes fordulóért. (Ha a dolog még mindig nem világos, ne kérdezz, egyszerűen csak próbáld ki! SEMMI bajod nem fog belőle származni.) Ha új játékos vagy, és még nem használtad ki a korábbi lehetőségeket, sebaj, most is megteheted! De egy fordulóban csak egy EXT-et adhatsz ki.

KARAKTERLAP

Fekete Lilith, egy fekete, hosszú hajú, kék szemű árnymanó nő vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 11. fordulód.

Erő: 11 Szint: 4 Merészség: 5/3 Magasság: 96 cm
IQ: 11 Támadás: 3 Agresszió: 5 Testsúly: 41 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 5 Menekülés: 30 % Életkor: 24/24 év
Egészség: 11 Életpont: 76/76 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 10 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 31 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 35 TP-t kaptál. Jelenleg 394 TP-d van. A következő szinthez még 106 TP szükséges. Trófeád: kaszabolósáska.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 3 vágófegyverek: 4 lőfegyverek: 1
dobófegyverek: 3

16,108 mezőn táborozol
EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. lopás: 2
4. mászás: 2 5. gyógyítás: 6 6. felderítés: 1 (+1)
7. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
tazunkaróka (#81) (csak egyszer), rájanyék (#58) (csak egyszer), grákó denevér (#25) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
csodabogár (#755), csontlepke (#746)

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely az 1. kategóriában a XI. olimpián.

Összsúly: 23.36 kg Megterheltség: 73%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 127 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 szögletes kő (#17) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 fáklya (#36) 1 kőkalapács (#13) 2 mandibulapenge (#125)
10 smirglilevél (#29)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

15 16 17 18 19 20 21 22
0
1
2
3
(16,1) csontlepke (#746)
(17,2) kaszabolósáska (#83), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), oltár, 13. jellempróba
(18,2) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Javítottunk a varázslatok elleni mentődobás képletén. Ennek köszönhetően a nomrális fordulóban is jobban bejönnek majd a varázslatok magas teológia és taumatrugia szakértelmek esetében, de olimpián még fokozottabban érezhető lesz a változtatás. A következő miniolimpián ez már érvényes lesz.
* - Bekerült egy új varázslat a varázslótornyokba filofaxáció II. néven.
* - Új, készíthető tárgy került be, érdemes feltalálni a metakövekre.
* - Mostantól nem foglal ékszer helyet a Beholderfej medál, Vlagyimir-díj, Gyémánt Vlgayimir-díj, és egyik örökkévalóság ékkő sem.
* - Elkészült a KT-képességfa 9. és 10. szintje. A képességek enciklopédiáit a TF honlapján nézhetitek meg.
* - Az ásó és minden mászóeszköz lophatatlan lett.
* - Négy új többszemélyes kaland került be a Kiégett Földekre.
* - Eddig a tudatturbó, tudatpajzs, kí-koncentráció (EK 37) hármasból egyszerre egy lehetett a karakteren. Ha bármelyiket felrakta valaki, az leszedte róla az előzőt. Ezt mostantól megszűntettük, tehát mindhárom lehet egszerre a karakteren. A tudatturbó azonban továbbra is felülírja az előzőleg felrakott tudatturbót, így egyszerre egy képesség lehet turbózva.
* - A keleti quwarg rajzás mélyén ülő kisebb q. isten gyengült a rajzás csökkenésével. Ahogy csökken a rajzás, tovább fog gyengülni.
* - A teriádok is eljutottak a Kiégett Földekre, azonban a gyilkos környezetben hamar elhaláloztak. A többségük a yetik asztalán végezte főfogásként, így mostantól a yeti barlangok legerősebb lényeinél lehet találni teriád férget. Jópár teriád a tér-idő hasadékban végezte, így az ottani főlényeknél is felbukkanhat teriád féreg.
* - Új FNO-s szakértelmek kerültek a játékba.
* - A Hatabubu amulett ára 900 aranyra nőtt, a behemót amuletté 150-re csökkent.
* - Bekerült a játékba a lényegformázó metagyűrű.
* - Újabb hihetetlen mutáció a Kiégett Földeken! A periszkóp csigák kifejlesztették a fémek érzékelése képességet.
* - A szörnyidomítás szakértelem növeli az idomított állatok hatékonyságát.
* - A lopás képlete változott:
1. A 90 feletti lopás is számít.
2. Az áldozat szintje több -lopást ad.
3. A táborőrző varázslatok és láthatatlanság papi varázslói erő függvényében több -/+ lopást ad.
4. A csapda és aranylopásos isteni küldetések teljesítése egyszerűbb lett.
5. A táborőrző állat szörnyidomítás szakértelemtől függően több -lopást ad.
6. Lakott terepen kicsit nehezebb lopni.
7. A drágább tárgyak lopása kicsit könnyebb lett. (Eddig gyakorlatilag lophatatlanok voltak.)
8. Fogadóban, ha valaki külön szobába van, még nehezebb lopni tőle.
9. Kicsit több a random a lopás sikerében.
* - Olimpián és miniolimpián nem működik a csillezsálya.
* - A jelenlét bónusz erősödött, így olcsóbbak lettek a fordulók:
1. Ha valakinek van jelenlét bónusza (tehát az előző hónapban lépett legalább négyet), akkor a zsetonkedvezmény nem az adott hónap 5. fordulójától kezdődik, hanem a másodiktól.
* 2. A jelenlét bónusz zsetoncsökkenése nem 20 zsetonig csökkenti a forduló árát, hanem 10 zsetonig.
* - A képességfa első 3 szintjén a képességek min. fejlesztési ideje két hónapról két hétre csökkent, a 4. és 5. szinten két hónapról egy hónapra.
* - A karakterlapon mostantól kiíródnak az alábbi dolgok:
1. Mikor használta a karakter a felsőbb beavatkozás és kisebb kívánság varázslatot, az idő kódexét és az esszenciamágnest.
2. Összesen mennyi TU-t tud TVP-re átalakítani.
* - Javítottunk több apró hibát, amit az elmúlt hónapban jeleztek.
* - Az Átok képesség nem rakható rá olyan karakterre, aki az előző két fordulójában kapott már Átkot. Hasonlóan változott az Aranyburok is.
* - Furcsa épületet találtak eltévedt halászok az Átokmocsár mélyén. A Sötét Földet megjárt kalandozók szerint a beszámolók alapján az épület erősen emlékeztet az elátkozott sík Rettenetes Mágustornyára. Ki tudja, mióta rejtezik ott ködbe rejtőzve, és miért nem találta meg eddig senki!
* - Hegyipásztorok furcsa képződményre bukkantak a Szürke hegység legmagasabb csúcsai között. Sajnos a pontos helyet nem sikerült kideríteni, mivel a pásztorok szűkszavúnak bizonyultak, és rövid úton visszatértek a hegyekbe. Az azonban bizonyos, hogy valamiféle szakrális oszlopról van szó.
* - Bekerültek az NJK terveő pályázat karakterei.
* - Niagren vállszíja es Dhl'molatzz tegeze mindenre adott +1 támadás számot. A hibát javítottuk.
* - Alanori mágusok az egyik régóta nem használt irattárban felfedezték a legendás Trinigan egyik sajátfejlesztésű varázslatának tekercsét. A varázslat 453-es sorszámmal megtanulható a varázslótornyokban. Állítólag segíti a kalandozókat felduzzadt zsákjaik rendszerezésében.
* - A makróban mostantól működik a Feltételes Gyógyítás minden olyan parancs után, ahol makró nélkül működne.
* - Három új többszemélyes kaland került be a játékba, melyek a Kiégett Földeken találhatóak meg, és a terület veteránjainak készültek.
* - Találtunk egy hibát a dragnitokkal, amitől pár karakternek voltak illegális plusz tulajdonságai, MxTu-ja, szakértelmei. A hibát javítottuk, a jogosulatlan bónuszokat levontuk.
* - Az arénamesteri medál működik együtt a DVK-val.
* - Magas csapdakészítésnél a szörnyelfogásért járó szakértelemnövekedés erősen csökkent. A lopásnál a csapdaészlelés növekedése nőtt.
* - Egyensúlyoztunk a ganüides fegyvereken egy kicsit:
1. A ganüid gyilok kapott +90 sebzést ganüidek ellen.
2. A kristálybuzogány alapsebzése 85-ről 90-re nőtt, a ganüidek elleni bónusza pedig 70-ről 99-re.
3. A kristálykard alapsebzése 85-ről 90-re nőtt. A fegyverszakértelem minimumja 40-ről 50-re.
4. A lovagi kard kapott +50 sebzést ganüidek ellen.
* - Többszemélyes kalandokban a TVP-szívó szörnyek nem tudtak TVP-t szívni, így a reverziós prizmákból sem lehetett TVP-t kapni. A hibát javítottuk. Visszamenőlegesen nem tudunk sem kárpótlást, sem büntetést adni.
* - A düh vérvörös köde képesség nem erősíti a már felerősített szörnyeket, viszont összeadódik az arénamesteri medállal és más szörnyerősítőkkel.
* - A zombi teherbírása kicsit, a thargodan csontvázé jelentősebben megnőtt.
* - Bekerült a Kiégett Földekre egy új, tábort védő csapda.
* - A pszi erősségi képlete változott. Ezentúl ugyanúgy számolódik, mint a taumaturgiáé mind a sebzésnél, mind a mentőbefolyásolásnál.
* - Kicsit változtattunk a varázslatok elleni mentődobáson, aminek következtében a magas taumaturgia, teológia ellen egészen kicsit nehezebb megdobni a mentődobást. A magas pszi ellen az előző változtatás miatt még mindig könnyebb megdobni a mentődobást, mint előtte.
* - Egyensúlyoztunk egy kicsit a varázslatokon, melynek következtében az alábbi változások születtek:
* 10. Életszívás: Gyógyítási képlet változott:
papi varázslat erő (max. 10) + terepmódosító (a terepmódosító kockaszáma, nem lehet nagyobb, mint a papi erő)
sivatag, kiégett föld, magas hegy 0
félig kiégett föld, alacsony hegy +D4
part, lakott terület, tenger +2D4
dombság, mocsár, síkság +3D4
bozót, ritka erdő +4D4
sűrű erdő +5D4
* 17. Beszéd holtakkal: A varázslat használható friss, ősi, thargodan és drakolder csatamezőn, elhagyott házban, moa romokon, valamint a Pusztulás Sírjaiban.
* 42. Örvénykerítés: 4 taumaturgia erőnként -1 lő/dobó tám. az ellennek. Nincs maximalizálva.
* 46. Vérbeli borzongás: Más dolgot csinál a varázslat: -(5+szint/2) védelem az ellenfélnek, max. -20. A mentőbefolyásolója szint*2/3-ról szint/2-re csökkent. A VP-költsége 9-ről 10-re nőtt. Pszi-acéltorony véd tőle. Komponense egy varányszem.
* 56. Gyóntatás: A használójának ad annyi jóságpontot, amennyit adott az ellenfélnek.
* 75. Mágiafeloldás: Megadható neki 3. paraméter is, így egyszerre akár két varázslatot is leszedhet.
* 91. Agyroppantás: Más dolgot csinál a varázslat: elrontott mentő dobás esetén -(5+szint/5) támadás és védelem, max. -15. Pszi-acéltorony véd tőle. A mentőbefolyásolója szint*2/5-ről szint/2-re nőtt.
* 93. Halotthívás: Használható friss csatamezőn. ősi csatamezőn, Thargodan csatamezőn, drakolder csatamezőn és tómélyi barlangban. Új, eddig nem idézhető szörnyeket is lehet vele szerezni.
* 128. Életszívás III: Gyógyítási képlet változott:
papi varázslat erő + terepmódosító (a terepmódosító kockaszáma, nem lehet nagyobb, mint a papi erő)
sivatag, kiégett föld, magas hegy 0
félig kiégett föld, alacsony hegy +4D4
part, lakott terület, tenger +8D4
dombság, mocsár, síkság +12D4
bozót, ritka erdő +16D4
sűrű erdő +20D4
* 134. Élőholt pozdorja: Nyugaton csak a felét sebezi, keleten a teljeset, SF-en 1,5-szereset, 220+-on kétszereset, ryukun 3-szorosat, KF-en ötszöröset. A mentőbefolyásolója szint/4-ről szint*2/3-ra nőtt.
* 214. Aranyeső: Fordulónként egyszer lehet elmondani, és nem kell, hogy pontosan 1 arany legyen a karakternél. A termelt arany képlete: papi erő*3D4* területszorzó aranyat ad. A területszorzó nyugaton 0,5, keleten 1, a Sötét Földön 1,5, az ősi birodalmakban 2, a Ryukun szigeteken 2,5, a Kiégett Földeken 3,5.
* 215. Lélektisztulás: Megváltozott a hatása. Leszedi azokat az átkokat, amit a karakter életvízzel tud leszedni magáról. A méregsemlegesítéshez hasonlóan működik, azaz megújítható. Az ezüst komponense megmaradt.
* 240. Solisar aurája: Felez majdnem minden olyan sebzést, amit a szörny a lőfegyver fázisban okoz. tűz-, sav-, hideg-, elektromos-, mérges gáz, őshideg-, őstűz-lehelet, szikladobás, savdárda, lőfegyver, vonyítás, fullánkszúrás. A TV listából kiválasztja a program, ha ezek közül eggyel rendelkezik az ellenfél.
* 241. Fénypajzs: 20 % csökkentést ad, de működik minden élőholt, thargodan, éjfatty, ganüid és fürkész ellen. A TV listából kiválasztja a program, ha az ellenfeled megfelelő fajú.
* 31. Lángcsóva: D5*szint sebzés. Max. 14 szint. VP-költség 5-ről 10-re nőtt. Mentőbefolyásoló szint*2/3-ról szint/2-re nőtt.
* 37. Méregfelhő: Kapott 40-es max. hatásfokot. -3 helyett -(3+szint/5) támadást ad, max. -11-et.
* 39. Éhínség: A sebzéss D2-ről D3-ra nőtt.
* 41. Jégcsóva: Mentőbefolyásolója szint*2/3-ról szint/2-re csökkent.
* 43. Vakító fény: -7 helyett -(5+papierő/3) támadás, max. -20. A VP-költsége 7-ről 10-re nőtt.
* 44. Tisztítótűz: A sebzés D6-ról D7-re, a max. hatásfoka 22-ről 30-ra, a mentőbefolyásolója szint*2/5-ről szint*2/3-ra nőtt.
* 48. Szárazság: A sebzés D2-ről D3-ra nőtt.
* 49. Gigaököl: A sebzése D6*szint-re nőtt. Elrontott mentő esetén ad -(3+szint/5) védelmet, max. -10-et. Megdobott mentőnél fele sebzés, és nincs védelem csökkenés. Teljesen véd tőle a tompítás. Komponense kőkalapács helyett szögletes kő lett. Max. hatásfoka 15. VP-költsége 12-ről 16 VP-ra nőtt. Mentőbefolyásolója szint*2/5.
* 50. Villámcsapás: A mentőbefolyásolója szint*2/5-ről szint/2-re nőtt.
* 61. Tűzeső: A sebzése D6*szint, a max. hatásfoka 30 lett. A mentőbefolyásolója szint*2/3-ról szint/2-re csökkent.
* 89. Villámsújtás: A sebzése D5-ről D6-ra nőtt.
* 97. Agykorbács: A sebzése D3-ról D4-re nőtt, a max. hatásfoka 25-ről 20-ra csökkent, a mentőbefolyásolója szint/2-ről szint*2/3-ra nőtt.
* 107. Savhurrikán: A mentőbefolyásolója szint/4-ről szint/2-re nőtt.
* 110. Kisebb tűzlehelet: A sebzése D3*karakterszint. Maximális hatásfoka 50.
* 111. Tudatrombolás: A mentőbefolyásoló szint*2/5-ről szint/2-re nőtt.
* 118. Teljes őrület: A -10 támadás és védelem helyett, -(8+szint/10), max -20.
* 131. Sötét rítus: A sebzése D4-ről D5-re, max. hatásfoka 20-ról 50-re, a mentőbefolyásolója szint/2-ről szint*2/3-ra nőtt.
* 136. Energiafolyam: A sebzése D6+1-ről D6+2-re, a mentőbefolyásolója szint/2-ről szint*2/3-ra nőtt.
* 141. Természet haragja: A max. hatásfoka 35-ről 50-re, a mentőbefolyásolója szint/2-ről szint*2/3-ra nőtt, a VP költség 25-ről 20-ra csökkent. Nem kell hozzá smirglilevél, de 2 isteni könnycseppet használ el. Föld alatt is lehet használni.
* 145. Tharr haragja: A sebzése D3-ről D4-re, max. hatásfoka 30-ról 50-re, VP-költsége 16-ról 20-ra nőtt. Komponens 1 isteni könnycsepp helyett 2.
* 150. Nagyobb tűzlehelet: A sebzése D5*karakterszint. Maximális hatásfoka 100.
* 166. Pszionikus ragyogás: -4 helyett -szint/3 támadást ad, max. 16-ot. 2 isteni könnycsepp. Megdobott mentődobás esetén nincs támadás büntetése, és fele a sebzés. Véd tőle a pszi-acéltorony.
* 175. Tűzvihar: A sebzése D10*szint, a max. hatásfoka 35 lett. A VP-költség 24-ről 30-ra nőtt.
* 176. Gömbvillám: A sebzése D11*szint, a max. hatásfoka 40 lett.
* 193. Méregfelhő II.: A sebzés D5-ről D6-ra, a max. hatásfoka 40-ről 50-re, VP-költsége 18-ról 20-ra nőtt. -6 támadás helyett -(szint/3) támadást ad, max. 16-ot.
* 197. Az agykifacsarása: A -10 támadás és védelem helyett, -(8+szint/10), max -30.
* 200. Káoszcsapás: A VP-költsége 8-ról 10-re nőtt.
* 223. Chara-din lesújt: A sebzése D5-ről D7-re, a VP-költsége 18-ról 25-re nőtt. -10 helyett -(szint/2) védelmet ad, max. -17-et. Megdobott mentőnél fele sebzés, nincs védelem büntetés.
* 229. Méregfelhő III.: A max. hatásfoka 50-ről 90-re, a VP-költsége 25-ről 30-ra nőtt. -15 helyett -(szint/3) támadást ad, max. -30-at.
* 231. Jégoszlop: A sebzés D8-ról D7-re csökkent, a max. hatásfoka 40-ről 50-re nőtt. -20 helyett -(szint/3) védelmet ad, max. -25-öt.
* 232. Energiaspirál: A sebzése D8+1-ről D8+2-re, a mentőbefolyásolója szint/2-ről szint*2/3-ra nőtt.
* 233. Asylux csapdája: -20 helyett -(szint/3) támadást ad, max. -25-öt.
* 235. Ősvillám: A sebzése D7+1-ről D7+2-re, a mentőbefolyásolója szint*2/5-ről szint/2-re nőtt.
* 244. Sivatagi vihar: A sebzése 100-ról 150-re nőtt.
* 353. Jégvihar: A sebzés D10-ről D10+1-re nőtt, a max. hatásfoka 50-ről 70-re nőtt. -30 helyett -(szint/3) védelmet ad, max. -35-öt.
* 402. A bénítás szava: -30 helyett -(szint/4) támadást ad, max. -40-et.
* 407. Dezintegráció: A mentőbefolyásoló szint*2/5-ről szint/2-re nőtt.
* 415. Kyorg gömbvillám: A sebzése 70-nel nőtt.
* 418. Végső fagyhalál: -30 helyett -(szint/4) védelmet ad, max. -45-öt.
* 419. Sivatagi vihar II.: Az ellenfélnek ad -20 támadást és védelmet mentődobás nélkül.
* 420. Méregfelhő IV.: A max. hatásfoka 50-ről 65-re nőtt. -30 helyett -(szint/4) támadást ad, max. -45-öt.
* 427. Energiaörvény: -30 helyett -(szint/4) védelmet ad, max. -35-öt.
* 428. Káoszsújtás: -25 helyett -(szint/4) támadást, sebzést és szerencsét ad, max. -30-at.
* 429. Cikázó villám: -30 helyett -(szint/4) védelmet ad, max. -35-öt.
* 432. Lángorkán: -30 helyett -(szint/4) védelmet ad, max. -35-öt.
* - Néhány szörny kicsit nagyobb taumaturgia/teológai képességet kapott, hogy kompenzáljuk egyes varázslatok változását. Elsősorban 220 előtti szörnyekről van szó.
* - A KT-vezetői jelentésben mostantól a képességfa fejlesztése íródik ki, ha a KT már a képességfát fejleszti.
* ttek szüleiktől több képességet is örökölhettek, köztük az ősteológiát és őstaumaturgiát, ami természetesen hiba volt. Ezeket a képességeket
* - Az egy tárgyból ellopható darabszám csökkent. Eddig a célpontnál levő tárgyak felét lopta el a tolvaj. Most kevés tárgynál a tárgyak 20-50 %-át lopja. Több tárgynál a % csökken egészen 10-30 %-ig.
* - A legtöbb csapda ereje nőtt, így több büntetést adnak a tolvajok csapdaészlelésére.
* - Nem jár többé max. ÉP-vesztéssel, ha elhagy egy familiáris (lecseréled, meghal, elküldöd stb.)
* - A káoszsújtás csökkenti az ellenfél védelmét is.
* - A sötét rítus, Tharr haragja, természet haragja varázslatok enciklopédiái szerint megdobott mentődobás esetén nem pusztítanak tárgyakat. Ez eddig nem így volt, most javíottuk.
* - A fiatalítás varázslat és a fiatalság itala az eddigi D3 helyett monstantól 4D4 évet fiatalít.
* - A bazaltelementál teherbírása 40 kg-ra, a gránitelementál építés bónusza 80 %-ra nőtt.
* - Az unkreció varázslattal maximum a papi varázslási erő mennyiségű tárgyat lehet unkreálni. ha valaki ennél többet ad meg, akkor annyit unkreál, amennyit enged a varázslat.
* - Nem kapcsol be az FKU minoszkúpnál, ha a karakter már nem kaphat új labirintust.
* - Ha sashorgot használna a karakter, akkor a program figyelmen kívül hagyja a ki koncentrációval beállított harcművész technikát.
* - A tolvaj klánjelvény nem csökkenti a védelmet, ezen kívül ad +10 lopást, csapdaészlelést és rejtőzködést. A 100 max. ÉP-t továbbra is adja.
* - Az FTV parancsnak megadható 3. paraméter is, ami egy második varázslat kell, hogy legyen. Az FTV [var1] [szörny] [var2] parancs ugyanazt csinálja, mintha az egymás után kiadott FTV [var1] [szörny] és FTV [var2] [szörny] parancsok.
* - A Rodger főzőkanalával és a mesterszakács kanállal főzött ételről nem a következő forduló elején írja ki, ha rajtad maradt a hatása, hanem a főzésük fordulójában olvashatod ezt. Ezenkívül csak azon főztöknek maradhat rajtad a hatása, aminél értelme is van. Az egyszeri felhasználású ételek nem maradnak meg, így azokból a következő fordulóban lehet újat főzni.
* - A Ryuku szigetek és a Kiégett Földek között nem lehet kedvenc táborhellyel közlekedni.
* - A Tudati kontaktus I. és I. (517 és 538)) képességfás KT-képesség hibás volt. Javítottuk.
* - A tárgy eldobó algoritmusban volt egy hiba a fókuszkristályokat illetően, ezt is javítottuk.
* - Az ork sör hibásan védett a dögbűz ellen, de nem védett a bűzköpet ellen. Javítottuk, mostantól a bűzköpet ellen véd, a dögbűz ellen nem.
* - A magas erőből származó sebzésbónuszt csökkentettük. 500-as erő felett 1 erő egyre kevesebb sebzésbónuszt ad.
* - A gömbvillám elvarázslásához elektromos pajzs helyett az kell, hogy villámmágia legyen a karakteren.
* - A testépítés nem ad bónuszt az erő fejlesztésére 700-as erő felett. A Keményebb bicepsz (149. tudati képesség) nem cserélhető le más képességre.
* - Az instabil szingularitás nem növel olyan tulajdonságot, ami legalább 250-es. Ha egy karakternek minden tulajdonsága 249 felett van, akkor gyakorlatilag immúnis lesz az instabil szingularitásra.
* - Azok a KT-k, akiknek kevesebb mint 15 képességük van, felnövelhetik a képességeik számát 15-ig oly módon, hogy a képességfában cserét fejlesztenek - annak szabályai szerint -, de nem adnak le képességet, hanem a maradék pontjaikat elköltik régi képességre.
* - A 230-as labirintusban a megerősített adamantit ajtók betörhetetlen vortexajtókra cserélődtek.
* - Változások a Toronyháborúban:
1. Az ősi birodalmak területén levő torony alá az istenek városmezőt teremtettek.
2. A tornyokban a szobák száma 5+D5-ről 4+D3-ra csökkent.
3. A toronyban vívott harcban akkor is jár fegyverszakértelem fejlődés, ha a karakter nem találja el az ellenfelét.
4. A toronyban a vesztes csatákért ismét teljes TP jár bónuszban. A többi jutalom (TP és kincskersés bónusz vagy FNO) továbbra is harmadolva jár ilyenkor.
* - Átnéztük a nem átadható és nem lopható tárgyak listáját. Javítottuk a hibákat. Többnyire a nem lopható jelző nem volt kiírva a tárgy miniablakában. Illetve volt pár tárgy, ami az encével ellentétben átadható volt. Ezeket átadhatatlanná tettük. Majdnem az összes hátas-felszerelés nem lopható volt, így ebből kindulva a lótakaró és a trikornis nyereg, valamint a légiós hátizsák is lophatatlan lett.
* - Megváltozott pár - főleg alacsony sorszámú tárgy - vételi és/vagy eladási ára annak érdekében, hogy olcsón vásárolva, unkreálva és a komponenseket eladva ne lehessen haszonra szert tenni.
* - A nyugati, keleti és 220+-os tornyokban a szobák száma 5-7-ről 4-5-re csökkent.
* - Ha valaki bemegy A versengés tornyába, és van benn 1 üres és 6 foglalt szoba, akkor nem ül be automatiksan az üres szobába, hanem 6/7 eséllyel csatázik, és csak 1/6 eséllyel ül be az üresbe. Ez alól kivétel, ha a toronyban kevesebben táboroznak, mint a torony minimális szobaszáma.
* - Versengés tornya változások:
1. Ha valakit kiütnek a toronyból, az bónuszt kap lopás ellen. A táborőrző szörnye dupla hatásfokkal működik, és kap a csapdakészítésére karakterszint/4 bónuszt. Mindkét bónusz addig érvényes, amíg nem lép a karakter.
2 .A tornyok mezején minden lebukott lopási kísérlet duplán fejleszti a lopást. Minden olyan csapda, amibe beleesik a tolvaj, duplán fejleszti a csapészlelést.
3. A toronyban az eddigi FNO-k duplája jár, azaz az eddigi 3 vagy 1 helyett 6 vagy 2 FNO.
4. A toronyban nem működik a mágiatörés varázslat.
* - Átnéztük a csak TK ban szerezhető, nem egyszer használatos tárgyakat. A 90%-uk lophatatlan volt, a maradék párat is azzá tettük.
* - A böfögtető átoknak és az agyletapogatásnak növeltük az erejét, elsősorban magas (250 feletti) taumaturgia és pszi esetén, annak érdekében, hogy nagyobb eséllyel sikerüljön.
* - A becsületjel varázslat megváltozott, nem támadó varázslat, hanem a böfögtető átokhoz hasonlóan működik.
* - Az aranylopáson lényegesen javítottunk. Egyrészt az esély megduplázódott ez eddigihez képest. Másrészt több mint dupla mennyiségű aranyat lehet mostantól lopni.
* - Új manó került be az eddig megszerzhető manók mellé, a csenő manó. Aki megcsinálta az ezzel kapcsolatos küldetéssort, az meg tudja idézni.
* - A csatornától nyugatra bekerült egy tündérpalota, ahol megszerezhető egy makró. (Állítólag a tündérke Libertan és Wargpin között, azoktól keletre egy ritka erdőben telepedett meg.)
* - A 10 kezdő és befejező parancsot megkapják a csatornától nyugatra levő kalandozók is, amennyiben 200 felett van a fordulószámuk.
* - Kocsmai pletykák szerint ősi kolstort fedeztek fel valahol a csatorna közelében az egyik hegység égigérő csúcsai között. Egyes kalandozók szerint balkezes harmcűvésztechnikát is oktatnak ott.
* - A 10. fordulós refenercia listába bekerültek a makrók, a harcművész és alakváltó képességek
* - A leviatán gumó bekerült a yeti barlang kincsei közé.
* - A lebegő erőd kincstáblája jobb lett egy-két kevésbé hasznos tárgyat hasznosabbra cseréltünk benne, és bekerült egy teljesen új tárgy is.
* - Sheran cserepe és az értépő sarkantyú ellenállóbb lett a tárgypusztítással szemben.
* - Újabb öt lebegő erőd jelent meg a Sötét Földeken.
* - A harci induló varázslat megvehető nyugaton is, akár 1-es taumaturgiával is.
* - A hollókristályprizmával megölt lény nem ad FNO-t, ha a 220-as koordinátától nyugatra használják.
* - Az NJK-kal egy tápláláson belül többször is lehet harcolni.
* - Az esszenciamágnes nem von TVP-t, ha idő előtt próbálják használni.
* - A sárkánybarlangban kiíródnak a szörnyek nevei a csata előtt.
* - Pörhemór körét nem lehet leszedni a karakterről, se csapda, se szörny, se varázslat nem képes rá mostantól.
* - A súlyzó, Rodger kezdő és profi üstje ellenállóbb lett a tárgypusztításokkal szemben.
* - Toronyháború változások:
1. Ha valakinek volt 5 egymás utáni sikeres védése a toronyban, fixen kap egy egységnyi bónuszt.
2. A tornyozásnál annak eldöntése érdekében, hogy bónuszra jogosító volt-e a csata, nem a karakter legmagasabb fegyverszakértelmét figyeljük, hanem a fegyverszakértelmei közül azt a legmagasabbat, ami még fejlődhetne a toronyban.
3. Keleten és a Sötét Földeken csökkentettük a tornyok szobaszámát.
4. A sikeres toronyba táborozás számát heti 3-ról heti 2-re korlátoztuk annak érdekében, hogy a lemaradással nem rendelkező karakterek ne legyenek hátrányban, és behozhassák az elmaradásukat. Ezzel együtt a BE parancs lehetőségek száma is heti 15-ről heti 10-re csökkent.
* - Változások a harcrendszerben:
1. Az ököl sebzésére a harcművészetből származó bónusz megnőtt. Ezáltal az ökölvívók alapsebzése nőtt 15-ös HM felett kb. 5 HM-enként eggyel.
2. Az erő ökle nem az erőbónuszt duplázza, hanem az erőt, annak minden módosítójával együtt.
3. A megelőző ütés megváltozott, csak 1,75-szeres sebzést okoz, nem kétszereset. Viszont nem 25 % eséllyel jön be, hanem harcművészet % eséllyel, max. 100 %-kal.
4. A Koncentrált célzás: +fegyverszakértelem/3 támadást ad. Ahol a fegyverszakértelem az, amit éppen használ a karakter.
5. Gyilkos döfés: +fegyverszakértelem/8 sebzést ad.
6. Halálos döfés: +fegyverszakértelem/4 sebzést ad.
7. Fegyverművészet: +fegyverszakértelem/6 támadást ÉS sebzést ad.
8. Mindezek mellett az eddigi teljesen random fegyveres HM választás helyett bekerült a programba egy heurisztika, ami alapján a +támadás csak akkor jön be, ha tényleg hasznos, a gyilkos döfés nem (vagy ritkán) jön be, ha van halálos döfés stb.
9. A fegyveres HM-képességekre is lehet koncentrálni.
* - Kiértékeltük a tárgytervezői pályázatot. A honlapon olvasható az eredmény. Az elfogadott tárgyak bekerültek a játékba.
* - A becsületjelet varázsló szörnyek más varázslatot kaptak a becsületjel helyett.
* - A tűztagadó nem véd a lángorkán ellen.
* - A toronyháború harcaiban nem működnek az immunitáskristályok.
* - Változott a manakristály képlete. Eddig, ha 100 felett volt a teológai vagy taumaturgia, akkor a nagyobbik szakértelem-100*2 %-kal kevesebb VP-t adott. Mostantól a teológia vagy taumaturgia közül a magasabb szekértelem szintje/5 %-kal ad kevesebb varázspontot, de 100-as szakértelem alatt is számolódik. (Eddig 150-es szakértelemnél érte el a 0 %-ot, most 500-asnál éri el.) Továbbra sem adhat kevesebbet 200 VP-nél, a Ryuku szigeteken 400 VP-nél, a Kiégett Földeken 800 VP-nél.
* - A varázskő az ősi birodalmakban 150 VP-t ad 100 helyett, a Ryuku szigeteken 200-at, a Kiégett Földeken 400-at.
* - A dramoan talizmán lophatatlan lett, mint minden más kutató- vagy mászóhelyhez szükséges tárgy.
* - A halálcsizma minden varázslatra +20% (max. 1000) sebzést ad, a tűzre nincs különbónusza.
* - Átadhatók és lophatók lettek az alábbi tárgyak: varázskő, sámán erszény, Morgan kristálya, elf tekercs, tűzfény, Huddens elixírje, ryuku harci dárda, mágusok itala, nerub gyógyital.
* - Átadhatók, de lophatatlanok lettek az alábbi tárgyak: drako pikkelyvért (min. 35. szint), biami kvazárlándzsa, koponyalékelő, dalebgad kristálycsizma (min. 25. szint), varázsfiola, bűzölgő csizma (min. 35. szint), dalebgad kristálykesztyű (min. 20. szint).
* - Lophatók lettek az alábbi tárgyak (ezek már átadhatók voltak): pszi kő, galachmit, esszenciakristály, sámán gyógykenőcs.
* - A pszi-kő, galahcmit, esszenciakristály és sámány gyógykenőcs nyugaton továbbra is lophatatlan.

Üzenet küldése a karakternek