10. forduló, 12. forduló, Gormille összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. aug. 7. 9h:17'
EZ A 25. JÁTÉKHETED, 11. FORDULÓD
26. játékheted kezdete: aug. 14.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2222
SZÁMLA : XXXX

GORMILLE KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [74,-5] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz egy fekete, göndör hajú, kék szemű gnóm nővel. Fekete a bőre. Egy fekete bőrcsizmát, egy láncinget, egy lánckesztyűt és egy vassisakot visel. Ruházatát egy uzbány trófea és egy alattomos manó trófea színesíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Mentális auráját felismered, semleges jellemű, mint ahogy Te is. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Botanica. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
Az 1. napon egy láthatatlan alak megpróbált lopni tőled, de kiszúrtad idejében. Látva felsülését, elinalt a gyáva.
Pszi energiáid is töltődnek. (+22 pszi pont.) A lottó 671. hetének nyerőszámai: 3, 18, 15. 2 db 0 találatos szelvényed volt. Elpárolgott a fejedből a tudás, melyet a moa varázsdoboz kinyitásának különleges élményei ültettek oda.

tno 2 2 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 147.]

p 71 használod a 71. pszi képességet
Fókuszálod mentális energiáidat. Megtelsz pszi energiával! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 142.]

vtn 375 varázslat tanulás: a 375. varázslatot
Elszánod magad, és bekopogtatsz a nagy ezüstkarikával. Sokáig nem történik semmi, de azután hangtalanul kitárul az ajtó, és megjelenik egy ezüstös rúnákkal hímzett köpenyt viselő, áttetsző alak. Faragott, kígyómintás botján kékes szikrák szaladgálnak. A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: analízis. (ld. enc.) Lebotorkálsz a lépcsőn, és nemsokára újra a kapun kívül találod magad. [35 pontot használtál fel, van még 107.]

v 375 711 elmormolod a 375. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Elmondtad az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy csontamulettet, és megvizsgálod. Súlya 0.25 kiló. Értéke 300 arany. Boltban megvásárolva 1200 arany lenne. Átadható. Nem lopható. [-6 varázspont.] Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (taumaturgia: 1. szint). (ld. enc.) [2 pontot használtál fel, van még 105.]

v 375 1527 elmormolod a 375. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Ereidben a vér forrón lendül előre. Befejezted az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy Jerome köpenyét, és megvizsgálod. Súlya 0.30 kiló. Értéke 180 arany. Boltban megvásárolva 900 arany lenne. Átadható. Nem lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 103.]

v 375 1264 elmormolod a 375. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmormoltad az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy vadászkést, és megvizsgálod. Súlya 0.40 kiló. Értéke 12 arany. Boltban megvásárolva 24 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 101.]

v 375 415 elmormolod a 375. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Elmondtad az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy aranypikkelyt, és megvizsgálod. Súlya 0.20 kiló. Értéktelen kacat. Átkozott tárgy (az utolsó darabot semmiképp nem adhatod át másnak). Nem lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 99.]

v 375 572 elmormolod a 375. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy aranytollat, és megvizsgálod. Súlya 0.01 kiló. Értéke 40 arany. Boltban megvásárolva 80 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 97.]

f 95 kísérletezel a 95. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz bakkura csizmát. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 92.]

f 236 kísérletezel a 236. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Telik múlik az idő... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz lantot. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 87.]

f 30 41 21 kísérletezel a 30. tárggyal a 41. tárggyal a 21. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Eltelik egy óra... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz távcsövet. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 82.]

dd 33 16 95 eldobod a 33. tárgyat a 16. tárgyat a 95. tárgyat
Elhajítasz 2 lapockacsontot. Elhajítasz 2 bordacsontot. Elhajítasz 1 bakkura bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 82.]

m 8 mozogsz északra
[74,-6] Még mindig a városban vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. Utad során felfedezel egy főutcát. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy kastélyt. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 6350 TVP épült bele.) Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy útonálló közeledik. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél átmenetileg megvakul a képébe csapódó üvegszemcséktől. (-6 támadás, -6 védekezés.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az útonálló testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigmetszed az útonálló fejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Néhány méterre magad előtt döbbenetes képződményt pillantasz meg! Valaki púderkővel szabályos, legalább tíz méter átmérőjű kört rajzolt a földre. A körvonalon egymástól azonos távolságra furcsa, fekete gyertyák égnek. Illetve... az biztos, hogy égnek, de nemhogy világosságot adnának, inkább a környezetük fényét is magukba szippantják! Sápadt, fehér lángjuk homályba borítja a körvonalat, sűrű ködfüggönyt szőve, elrejtve a kíváncsi tekintetek elől a kör belsejét. Monoton kántálás foszlányait hozza feléd a szél bentről. Talán van odabent valaki? Inkább csak sejted, hogy így lehet, szemedet meregetve mintha formátlan, köpenybe burkolózó alakok mozgását vennéd ki. Esetleg a BE paranccsal megpróbálhatsz átjutni a kísérteties, síron túli füstfalon. (709. épület.)
[10 pontot használtál fel, van még 72.]

be 709 bemész a 709. épületbe
Nagy lélegzetet véve elindulsz a furcsa képződmény felé. Ahogy közeledsz, a téged körülvevő valóság egyre távolabbinak tűnik. A város zaja elhalkult, a szél pajkos simogatása az arcodon metszővé, szinte fájdalmassá válik, a levegő lehűl körülötted. Látóteredet egyre jobban és jobban kitöltik a síron túli lánggal égő gyertyák, mígnem semmi másra nem vagy képes figyelni. A kántálás felerősödik, te pedig transzba esve, akaratodat elvesztve haladsz előre, mígnem belépsz a Körbe...
Mikor tudatod kitisztul, baljós, tetőtől talpig fekete csuhába burkolózó alakok között találod magad. Az egyikük feléd indul, alakja ezüstös fényben világít, a remegő körvonalak nem engedik még a faját sem kitalálni.
- Üdvözöllek a Körben - suttogja feléd. - Jöjj, körbevezetlek és elmondom, hogyan költheted el nálunk felhalmozódott vagyonkádat. - Beléd karol és határozott léptekkel elindul. - Nos, ahová kerültél az Ghalla első bérmágiával foglalkozó társulása. Nem érzed magad elég felkészült papnak? Elfogytak a komponenseid? Kimerült a manaforrásod? Ugyanakkor az erszényed tömve van? Íme, előtted a megoldás! Látogass meg minket, mondd, milyen varázslatra van szükséged, pengesd ki az aranyakat, és máris felruházunk a kívánt mágiával! Az agy megterhelése veszélyes dolog, sérülékeny volta miatt sajnos csak két varázslatra van garancia, egy napon (azaz fordulón) belül ennél többször nem bérvarázsoltathatsz nálunk. Társaink a következő formulák felhelyezését vállalják, íme az árlistánk!
Néhány mozdulatot tesz, mire a levegőben megjelenik egy cirádás betűkkel írt lista: kitartó ló (#19) - 30 arany, tulajdonságpajzs (#26) - 30 arany, hadiszerencse III (#59) - 30 arany, vasszervezet (#86) - 30 arany, halálkapu (#126) - 30 arany, erőpajzs III (#127) - 30 arany, széljárás (#138) - 50 arany, mágikus ütés (#147) - 50 arany, fürkésző szemek (#213) - 75 arany, hatalomvarázs (#220) - 75 arany.
Lassan esik le, miről van szó, de aztán, mikor megérted, levegő után kapkodva nyitod szólásra a szádat. - De mi van az Istenek Pak... - Ugyan már, a Paktum megfelelő összeköttetésekkel és az általunk ismert Szentségtelen Rituálékkal kijátszható - lebbenti szét köpenyét, mely alól legalább három különböző szent szimbólum villan ki! Néha lehetnek kisebb mellékhatások, de ezek igazán megérik a kockázatot. Szóval ezekkel ne foglalkozz, csak mondd, mire van szükséged! Reméljük, törzsvendégünk leszel...
Elmosolyodik, feléd fúj, mire dermesztően hideg szélförgeteg támad, ami kilök a körből.
[Játéktechnikailag: A BE <épület száma> <1. varázslat> <2. varázslat> parancsot kiadva, ha a birtokodban van a szükséges pénz, 5 TVP árán elmondják rád a két kiválasztott varázslatot. Ha nem adsz meg két paramétert, akkor csak egy varázslatot mondanak rád.] [5 pontot használtál fel, van még 67.]

be 709 19 138 bemész a 709. épületbe
Mindig megborzongsz, ha az Ördögi Kör közelébe kerülsz. Erőt véve magadon, határozottan indulsz előre. Lehunyod a szemed, ahogy a fekete gyertyák hideg füstje bekúszik a ruhád alá, de aztán az érzés lassan elmúlik. Bejutottál...
Elindulsz az egyik csuhás alak felé és elmondod, mire lenne szükséged. Ez 80 arany lesz. Szó nélkül kinyújtja a tenyerét, melybe leszámolod a csengő érméket. Az alak felemeli karjait és mély, torokhangú mormogásba kezd. Érzed a mágia lüktetését, mely egyetlen mozdulattal csapódik testedbe, ahogy a varázslat befejeződik! Aktivizálódik rajtad egy kitartó ló [Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett!] és egy széljárás [Lépteid könnyűvé, légiessé válnak.] varázslat! [5 pontot használtál fel, van még 62.]

m 5 5 7 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, északnyugatra
[73,-5] Még mindig a városban vagy. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy útonálló. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél átmenetileg megvakul a képébe csapódó üvegszemcséktől. (-6 támadás, -6 védekezés.) Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az útonálló bal lábát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Vadászkéssel felnyitod az útonálló bal lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az útonálló lendületes ütése célt téveszt. Véres nyál csordul ki az útonálló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 85 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Ez itt egy koszos porfészek, Szénaszag, ahova nézek... " Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy fény szentélyét. Találsz egy főutcát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt vaskohót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy fellegvárat. (no:1. építését deanaal kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Látsz egy városi kutat, melynek tisztaságára a polgárőrség ügyel. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Sheran szeret téged - miért fordulsz el tőle mégis? " A következő épületeket látod: egy fogadó a Zöldfülű Kalandozóhoz. (684. épület.), egy városháza (685. épület.) és egy piroslámpás ház (696. épület.). Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Melyik tárggyal menjen el, melyik tárgy az, ami érdekel... ÁRNYMENŐK by U.M.A. "

(Továbbmész...) [72,-4] Még mindig a városban vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy főutcát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt.


(Továbbmész...) [71,-5] A síkságot ritka erdő váltja fel. Ez Hrók erdejének a széle. Gyanús mozgást látsz a fák között. Csak egy gorombilla. Megvető mosollyal várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél hiába küzd az üvegpor szemcséi ellen. (-6 támadás, -6 védekezés.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a gorombilla fejét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvágod a gorombilla szőrös mellkasát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A gorombilla összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 lapockacsontot. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[15 pontot használtál fel, van még 47.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 44.]

m 7 6 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra, nyugatra
[70,-6] Még mindig az erdőben vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Darlan orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy pókvadász közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél átmenetileg megvakul a képébe csapódó üvegszemcséktől. (-6 támadás, -6 védekezés.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a pókvadász fekete lebernyegét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvágod a pókvadász fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Ráismersz a lényre. Egy gyilkos tetű. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél átmenetileg megvakul a képébe csapódó üvegszemcséktől. (-6 támadás, -6 védekezés.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a gyilkos tetű testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Vadászkéssel épp hogy megvágod a gyilkos tetű bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű feléd sújt csáprágóival, de mellé! Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Vadászkéssel súrolod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [69,-6] Még mindig az erdőben vagy. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Egy gorombilla nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél átmenetileg megvakul a képébe csapódó üvegszemcséktől. (-6 támadás, -6 védekezés.) Meglengetve a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a gorombilla szőrös mellkasát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megcsapod a gorombilla jobb karját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsával feléd csap, de Te résen vagy. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 lapockacsontot. 48 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy gyilkos mókus. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az üvegpor szemcséi beterítik az ellenfelet. (-6 támadás, -6 védekezés.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával kilukasztod a gyilkos mókus jobb vállát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vadászkéssel egy irtózatos ütéssel felvágod a gyilkos mókus bal első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gyilkos mókus megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 kaját. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [68,-6] Fák, mindenütt csak fák. Oldalt pillantva, meglátsz egy barátság szent tüzét. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy gorombilla. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél hiába küzd az üvegpor szemcséi ellen. (-6 támadás, -6 védekezés.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a gorombilla szőrös karját. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvágod a gorombilla fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsával feléd csap, de Te résen vagy. A gorombilla még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 lapockacsontot. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyanús mozgást látsz a fák között. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy pókvadász lehet. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél hiába küzd az üvegpor szemcséi ellen. (-6 támadás, -6 védekezés.) Meglengetve a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a pókvadász nyúlánk szívókáját. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megcsapod a pókvadász testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a pókvadász fekete lebernyegét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megcsapod a pókvadász fekete lebernyegét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelve feléd kap, de Te félrehajolsz! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[15 pontot használtál fel, van még 29.]

m 6 6 4 mozogsz nyugatra, nyugatra, délre
[67,-6] A fák ritkulnak, az aljnövényzet sűrűsödik - ez már csak bozótos. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Azonnal rájössz, hogy egy tetemember ijesztett meg. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Találsz egy oltárt. Sheran hívei emelték. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Csak egy legyengült manifesztátor. Megvető mosollyal várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél hiába küzd az üvegpor szemcséi ellen. (-6 támadás, -6 védekezés.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával végigvagdosod a manifesztátor zsezsgő plazmáját. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megkarcolod a manifesztátor testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Mancsával a manifesztátor megpöcköli a jobb válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a manifesztátor testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Vadászkéssel épp hogy eltalálod a manifesztátor egyik lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A manifesztátor mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. (ld. enc.) Elhajítod a vacak púpos burástya trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes manifesztátor trófeát. 240 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


(Továbbmész...) [66,-6] A bozótost dombság váltja fel. Látsz egy vaskohót. Találsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba). Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy mélységi grittang. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az ellenfél hiába küzd az üvegpor szemcséi ellen. (-6 támadás, -6 védekezés.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a mélységi grittang jobb oldalát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvágod a mélységi grittang testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a mélységi grittang testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvágod a mélységi grittang testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A mélységi grittang feléd harap, de sikertelenül. A mélységi grittang szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Utad során felfedezed egy fekete, copfos hajú, piros szemű kobudera férfi táborát. Bőre teljesen fehér! Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy bíbor erőövet, egy bronzsisakot, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt és egy lánckesztyűt visel. Fegyverzetét egy szeppent rákfatty trófea, egy ork sámán trófea és egy nektoraf trófea díszíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: színtelen semleges, mint Neked. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.

(Továbbmész...) [66,-5] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Közeledtedre madárcsapat rebben fel. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hmm, csak egy garokk. Ettől nincs semmi félnivalód. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 Kaldor varázspora. Az üvegpor szemcséi beterítik az ellenfelet. (-6 támadás, -6 védekezés.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a garokk bal első lábát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megcsapod a garokk jobb első lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A garokk sikertelen támadást intéz feléd agyarával. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a garokk testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvágod a garokk jobb hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A garokk agyarával feléd döf, de félrehajolsz. A garokk szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Leah hívői építették. [15 pontot használtál fel, van még 14.]

h 336 5 használod a 336. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 9.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 8, 16, 12.
Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása. Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben 9 pontod maradt, ebből a következő körre 9 pontot vihetsz át. Kapsz még 153 pontot. A következő körben tehát 162 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ANALÍZIS (375. VARÁZSLÓI VARÁZSLAT)
Fairlight egyik méltánytalanul elfeledett varázslatát tanultad most meg. Egy nagyon egyszerű mágiáról van szó, talán épp ez az oka, hogy ennyire feledésbe merült az idők folyamán. A V 375 <tárgy száma> parancs hatására - 6 VP és 2 TVP elköltése mellett - amennyiben található a hátizsákodban a paraméterként megadott tárgyból legalább egy darab, azt különböző mágikus eljárások segítségével részletesen megvizsgálod, elemzed. A lényeges információk, amiket így megtudhatsz: a tárgy értéke (ez az átadható tárgyaknál a bolti eladási árnak felel meg), a súlya, átadható-e, és ha átadható, akkor lopható-e. A varázslatnak egy második paramétert is megadhatsz, ekkor - változatlan költséggel - azt a tárgyat is rögvest megvizsgálod.

TAUMATURGIA
A taumaturgia varázslók által űzött rúnamágia tudománya. Használatához nem mély és odaadó hit kell, mint a teológiához, hanem tudásvágy, a természet és a természeten túli erők megismerésének vágya. A taumaturgia szakértelmed a meghatározója, hogy milyen erős varázsló varázslatokat vagy képes megtanulni. A taumaturgiád határozza meg gyakran azt is, hogy egy varázslat mekkora sebet okoz, illetve az ellenfélnek mekkora esélye van az ellenállásra. Minden két taumaturgia szint jelent komoly előrelépést: pl. ha egy varázslat d8 sebzést okoz 1-es taum. szinten, akkor 2d8 sebzést fog okozni 3-as szinten, és 3d8-at 5-ös szinten. A sebző varázslatoknál előfordulhat, hogy az ellenfél megdobja az ún. mentődobását (ez főként a szerencsétől függ), ilyenkor csak fele sebzést szenved el. Vigyázat, a taumaturgia kizárólag a varázsló-varázslatok működését befolyásolja! A taumaturgiától függ az is, hogy hány varázslatod lehet a Támadó és Védekező Varázslat Listáidban. A taumaturgia növekedésének mértéke a taumaturgia szakértelmedtől és a varázslás során felhasznált varázspontoktól függ.
Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 taumaturgia számít egy szintnek a varázslói erősséged szempontjából.

BAKKURA CSIZMA (96. TÁRGY)
Négy bakkura bőrből kiváló csizmát készíthetsz, a lábad védelmére. A mezítláb gyaloglással szemben nyújtotta előnyeit azt hiszem, nem kell ecsetelnem, de emellett nem árt, ha tudod, hogy ez a 36 pontért elkészíthető tárgy 2-vel javítja a védettségedet is!

LANT (238. TÁRGY)
Tíz drótszőrt fűzve egy lajhár csontba, kiváló lantot készíthetsz 18 TVP-ért. Ehhez a KT 238 parancsot kell kiadnod. A lanton való játék egyszerű, a H 238 <TVP> parancsot kell hozzá használni. A <TVP>-vel adod meg, hogy hány pontért akarsz a hangszeren játszani. Ahhoz, hogy érdembeli muzsikát tudj produkálni, legalább 2. szintű zene szakértelem szükségeltetik.

TÁVCSŐ (42. TÁRGY)
A zsákodban cipelt kacatokat egymáshoz illesztve egy kézenfekvő, de mégis korszakalkotó felfedezéshez jutottál: rájöttél, hogyan kell távcsövet készíteni. Nos, a dolog nem olyan egyszerű, mint egy csontszurony összedobása. Először is, két ormánygőte csontot simára kell csiszolnod smirglilevéllel. A csövek két-két végébe ezután varányszemeket illesztesz (tehát összesen négyet). Végül az egészet bevonod grákóbőrrel, így adva tartást (és küllemet) az egésznek. A két ormánygőte csonton, a smirglilevélen, a négy varányszemen és a grákóbőrön kívül még 20 pontra van szükséged, hogy a távcsövet a KT 42 paranccsal elkészíthesd. Ez ugyan nem a legfinomabb műszer, de kezdetnek megteszi. Automatikusan használod, nem kell kézbe venni. Ha van távcsöved, jó rálátásod nyílik nemcsak azokra a mezőkre, amelyeken jársz, hanem a velük szomszédosakra is. Olyan tereptípusokon, ahol nem lehet messze ellátni (bozótos, erdő) persze nem sok hasznát veszed. Az így felfedezett dolgokat, épületeket persze még ezután közelebbről is meg kell vizsgálnod ahhoz, hogy az E.F.-ben leírást kapjál róluk. Ezen kívül nem árt, ha tudod, hogy a távcső az egyik legalapvetőbb alkotórésze a szeksztánsnak.

GYILKOS TETŰ (116. SZÖRNY)
A gyilkos tetű bulldog méretű óriásrovar. Az erdőben élő alfaj gorombillákkal és fabontó szójerekkel táplálkozik, a dombságban élő királygyíkokkal. A gyilkos tetű harapása gyakran betegséget okoz. Legyőzéséhez az ütőfegyverekkel való komoly jártasság szükséges.

GYILKOS MÓKUS (29. SZÖRNY)
Az erdők e vérszomjas ragadozója ártatlan külsejével megtéveszti a gyanútlan utazókat. Amikor azonban valakinek a nyakába ugrik ez a csupa fog-karom harapógép, gyakran megváltozik az ember véleménye. Feltéve, ha túléli a támadást. Öreg, tapasztalt vándorok szerint a gyilkos mókus húsa ehető.

MANIFESZTÁTOR NYÚLVÁNY (214. TÁRGY)
Ha nagy nehezen sikerül leölnöd egy manifesztátort, kivághatod a nyúlványát. Ez fontos alkotóelem az eltűnéssel kapcsolatos varázslatokhoz és varázsitalokhoz.

KARAKTERLAP

Gormille, egy fekete, rövid hajú, kék szemű gnóm nő vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 11. fordulód.

Erő: 8 (11) Szint: 8 Merészség: 8/8 Magasság: 106 cm
IQ: 20 Támadás: 11 Agresszió: 3 Testsúly: 38 kg
Ügyesség: 13 (14) Védekezés: 25 Menekülés: 30 % Életkor: 90/90 év
Egészség: 16 Életpont: 108/123 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 15 (21) Varázspont: 45/15 Pénz: 402 arany Kép. pont: 2
Pszi pont: 34/9
Eddig összesen 68 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1347 TP-t kaptál. Jelenleg 5456 TP-d van. A következő szinthez még 1544 TP szükséges. Trófeáid: uzbány, manifesztátor. A 8. fordulódban 1653 arany került a bankszámládra. 1702 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 8 (+1) ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 8 (+1)

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 2 3. csapdakészítés: 2
4. gyógyítás: 1 5. felderítés: 1 6. taumaturgia: 1 (+1)
7. zene: 1 8. pszi: 6 9. vadászat: 4
10. bányászat: 1 11. főzés: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
szintszívó lények (#9097)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71)

Összsúly: 43.40 kg Megterheltség: 94%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 224% alatt van.
Még 48 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
150 arany (#50) 1 bakkura bőr (#95) 2 bordacsont (#16)
24 Kaldor varázspora (#1272) 5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 kaja (#2) 1 lapockacsont (#33) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
3 spiritusz (#170)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(66,-6) vaskohó (#155), oltár, Chara-din monolitja (#534), 50. jellempróba, mélységi grittangok (#103), egy kobudera férfi
(66,-5) garokkok (#73), Leah oltár
(67,-6) tetemember (#123), 47. jellempróba, Sheran oltár, manifesztátor (#124)
(68,-6) barátság szent tüze (#484), gorombillák (#38), pókvadász (#59)
(69,-6) gorombillák (#38), gyilkos mókus (#29)
(70,-6) egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), pókvadászok (#59), gyilkos tetű (#116)
(71,-5) gorombilla (#38)
(72,-4) főutca (#399), oltár
(73,-5) útonálló (#130), fogadó # (#684), városháza (#685), piroslámpás ház (#696), fény szentélye (#376), főutca (#399), vaskohó (#155), oltár, ház (#400), városi kút
(74,-6) Ördögi Kör (#709), vaskohó (#155), főutca (#399), oltár, olvasztókemence (#86), ház (#400), útonálló (#130)
(74,-5) ezüst mágustorony (#670), olimpiai aréna (#683), kolostor (#690), Földelem Kapuja Harci Iskola (#698)

Üzenet küldése a karakternek