108. forduló, 110. forduló, Ebenezer Scrooge összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. máj. 20. 10h:05'
EZ A 144. JÁTÉKHETED, 109. FORDULÓD
145. játékheted kezdete: máj. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3315
SZÁMLA : XXXX

EBENEZER SCROOGE KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [120,44] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+3 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+21 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 257.]

* 2. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 256.]

* 3. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 255.]

ek 429 t. energia kisütése: 429
Túlélő üzemmódba kapcsolsz; légzésed lelassul, ösztöneid kiélesednek. (+4 támadás, +4 védekezés, +3 szerencse a forduló végéig.) [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 245.]

ek 302 2 t. energia kisütése: 302 2
Megidézed a fegyvermestert! Egy darabig döbbenten pislog, de aztán látja, ki is hívta, és rád mosolyog. Hozzálát oktatásodhoz, a tudást minden részecskéddel próbálod magadba szívni. Sikerült! A következő szintre léptél a megadott fegyverszakértelemben! [-2 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 195.]

ek 116 35 1 t. energia kisütése: 116 35 1
Tudati vitalizáció varázslatot fogsz használni, ha életerőd 35 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 195.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Mormolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 190.]

ef 3 506 energia fejlesztése 3
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-3 TU.] [21 pontot használtál fel, van még 169.]

h 248 használod a 248. tárgyat
Gyorsan elnyeled a pszi követ. A következő pillanatban pusztító fájdalomhullám fut végig a testeden. (-69 életerő.) Ordítva dobálod magadat, átkozódva, amiért ilyen őrültséget követtél el. Aztán lassan magadhoz térsz. Aztán rádöbbensz, hogy megismerted testednek egy új erőforrását. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (pszi: 1. szint). (ld. enc.) Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve pszi-ernyő. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+6 max. pszi pont.) [5 pontot használtál fel, van még 164.]
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! [0 pontot használtál fel, van még 164.]

h 1139 használod az 1139. tárgyat
Magadra kensz egy adag sámán gyógykenőcsöt. A hatás szinte azonnal jelentkezik. ( +100 életerő.) [0 pontot használtál fel, van még 164.]

p 64 használod a 64. pszi képességet
Lemész alfába. Pszi energia árad szét testedben. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 159.]

m 2 mozogsz keletre
[121,44] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Észreveszel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Fairlight rúnaköve. Felfedeztél egy szekérkaravánt. Délkeletre tart. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Leah hívei emelték. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy manaelementál. {max. életpontja: 5000.} Itt csata lesz.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával gyengén megszurkálod a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 109 életpontot sebezve.) Méregfoggal néhány helyen meghorzsolod a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+7 vp). Vashegyű lándzsával kicsit megbökdösöd a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 98 életpontot sebezve.) Méregfoggal valamennyire megsebezgeted a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 41 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+8 vp). A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 304, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy csontváz lord áll veled szemben. {védettsége: 32 szúró, 32 vágó, 22 ütő ellen.}

Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Mély levegőt veszel, és lehelsz. 37 életpontot sebeztél. Távolról éhínség varázslatot lő rád a másik. 36 életpontot vesztettél. Hirtelen iszonyatosan éhes leszel! Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a csontváz lord zörgő csontját. (4 támadással 34 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a csontváz lord rozsdás páncélját. (4 támadással 49 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszurkálod a csontváz lord jobb oldalát. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (3 támadástól 44 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A csontváz lord szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 409 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 146, sebződés: 82, gyógyulás: 0, összesen: -82 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy élőholt sullár.

Mély levegőt veszel, és lehelsz. 34 életpontot sebeztél. Üdvözlésképpen egy mágiatörés varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. Átok! Ellenfeled kioltotta az összes varázslatot, ami rajtad volt. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az élőholt sullár testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az élőholt sullár jobb első lábát. (4 támadással 64 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöfködöd az élőholt sullár fejét. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) Az élőholt sullár többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Az élőholt sullár szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 32 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával megdöfködöd az élőholt sullár hatalmas testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Méregfoggal megérinted az élőholt sullár bal oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Az élőholt sullár rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 36 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 154, sebződés: 100, gyógyulás: 0, összesen: -100 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Találsz nála 1 szvó-ektoplazmát.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 396 (limit: 620), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 36205.
Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-3 kaja.) [8 pontot használtál fel, van még 151.]

a 2331 3863 átadod a 2331. tárgyat a 3863. kalandozónak
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 vortexvesszőt Döngölő Bonga részére. [5 pontot használtál fel, van még 146.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[122,43] Síkság, továbbra is csak síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Feltámadt a szél. Komor, sötét felhők száguldanak az égen. Észreveszel egy márványtornyot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight híveié. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy barátság szent tüzét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy erszényes elkarog nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az erszényes elkarog jobb lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az erszényes elkarog testét. (4 támadással 104 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod az erszényes elkarog fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az erszényes elkarog szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az erszényes elkarog, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 elkarog szőrt. 908 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 131, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Mohón a kajára veted magad. (-3 kaja.)

(Továbbmész...) [123,42] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Oldalt pillantva, meglátsz egy mínosz-kúpot. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Találsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Találsz egy barátság szent tüzét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Jander S.Mcload formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy ragyás burástya nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a ragyás burástya ragyás testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé marja szét a bőrödet. (11 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a ragyás burástya testét. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a ragyás burástya jobb lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A ragyás burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Gyorsan félrelököd. A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy noth szellem ijesztett meg. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 5 tüskét. [21 pontot használtál fel, van még 125.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Félve beóvakodsz a mínosz-kúp belsejébe. Odabent néma csend fogad. Néhány semmitmondó, misztikus kőszobor van bent és egy régóta száraz áldozati edény. A legnagyobb szobor talpazatán írást vélsz felfedezni. Közelebbről is megnézed, de sajnos nem érted.

Odakint is körülnézel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [20 pontot használtál fel, van még 105.]

m 2 2 3 mozogsz keletre, keletre, délkeletre
[124,42] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy ragyás burástya. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a ragyás burástya jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé marja szét a bőrödet. (13 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a ragyás burástya ragyás testét. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a ragyás burástya testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Letéped magadról. Csápjával megérint a ragyás burástya. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. (Nincs mibe rakni 1 ugh mérget.) 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Azonnal rájössz, hogy egy élőholt tigris ijesztett meg. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy ovimon-bokrot. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [125,42] A bozótost dombság váltja fel. A Varkaudar hegység szélénél jársz. A mondák szerint Dornodon itt alkotta az első varkaudart. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Csak egy kardszárnyú pocok. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a kardszárnyú pocok jobb szárnyát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kardszárnyú pocok testét. (4 támadással 115 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a kardszárnyú pocok fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A kardszárnyú pocok nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Kemény ollójával a kardszárnyú pocok végigsebzi a jobb combodat és lábszáradat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A kardszárnyú pocok most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 934 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 146, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy hegymélyi lidérc. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [126,43] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Észreveszel egy oltárt. Raia híveié. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy trappoló dinymák nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a trappoló dinymák testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Fekete lét köp feléd a szörny! Szerencsére féreugrottál. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a trappoló dinymák testét. (3 támadással 75 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a trappoló dinymák fekete testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A trappoló dinymák rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Húsodat át- meg átjárja a trappoló dinymák szarva. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a trappoló dinymák száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 405 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ez nem lehet más, mint egy noth szellem. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Körbevizsgálódsz. Még egész friss emberi nyomok vezetnek északkeletre. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 81.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[127,44] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy hóhérbimbót. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Felismered a közeledőt. Csak egy kétfejű troll. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Tüzet köpsz ellenfeledre. 37 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a kétfejű troll testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a kétfejű troll ragyás bőrét. (4 támadással 98 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a kétfejű troll jobb lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A kétfejű troll néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A kétfejű troll harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-19 életpont)! Véres nyál csordul ki a kétfejű troll száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 976 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 164, sebződés: 38, gyógyulás: 0, összesen: -38 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy szubreális vámpír volt. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Körbevizsgálódsz. Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek északra. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 csuklyavirágot.

(Továbbmész...) [128,44] Amerre csak a szem ellát, dombok. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy dermesztő lidérc áll veled szemben.

Tüzet lehelsz az ellenfeledre. 30 életpontot sebeztél. Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a dermesztő lidérc testét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a dermesztő lidérc áttetsző testét. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a dermesztő lidérc áttetsző testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A dermesztő lidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (4 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Végtagjaid lefagynak (-5 védettség). Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 348 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ez nem lehet más, mint egy hegymélyi lidérc. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [129,44] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Raia rúnaköve. Látsz egy vaskohót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy megsebesített ekharion bébi. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Tüzet köpsz. 41 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod az ekharion bébi pufók lábszárát. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával többször eltalálod az ekharion bébi testét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Méregfoggal megérinted az ekharion bébi testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az ekharion bébi lekever egyet a mancsával. (1 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Iszonyatos erővel kezdi el a szörny a testedet összepréselni. 121 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Messze hajítod a vacak kis élőholt quwarg trófeát, és kinyersz egy alkalmas ekharion bébi trófeát. 1 077 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy lőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 147, gyógyulás: 0, összesen: -147 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy élőholt sullár.

Tüzet köpsz ellenfeledre. 35 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az élőholt sullár testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az élőholt sullár bal hátsó lábát. (4 támadással 73 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöfködöd az élőholt sullár testét. (3 támadással 22 életpontot sebezve.) Vad döféseivel az élőholt sullár nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Az élőholt sullár szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 45, gyógyulás: 0, összesen: -45 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 54.]

m 1 mozogsz északkeletre
[130,43] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik.

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Első ellenfeled egy Thargodan csontváz.

Tüzet lehelsz az ellenfeledre. 36 életpontot sebeztél. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a Thargodan csontváz bizarr csontjait. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a Thargodan csontváz testét. (4 támadással 57 életpontot sebezve.) Méregfoggal többször eltalálod a Thargodan csontváz görbe csontjait. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) A Thargodan csontváz csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A teremtmény kiszívja életenergiádat, magát gyógyítva. 17 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a Thargodan csontváz testét. (4 támadással 46 életpontot sebezve.) Méregfoggal gyengén megszurkálod a Thargodan csontváz bal karját. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a Thargodan csontváz megcsapja a fejedet. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) A Thargodan csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 008 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 169, sebződés: 66, gyógyulás: 0, összesen: -66 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Második ellenfeled egy Thargodan csontváz.

Tüzet köpsz ellenfeledre. 16 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a Thargodan csontváz bal lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a Thargodan csontváz fejét. (4 támadással 55 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszurkálod a Thargodan csontváz görbe csontjait. (3 támadással 23 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 37 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belőled. 14 életpontot vesztettél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 53, gyógyulás: 0, összesen: -53 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy hóhérbimbót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Látsz egy halálbokort. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 csuklyavirágot. [11 pontot használtál fel, van még 43.]

szk 369 keresed a 369. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy rőtmanó berzerkert. [0 pontot használtál fel, van még 43.]

kt 176 4 elkészíted a 176. tárgyat (4 darabot)
Legyártottál 4 vashegyű nyilat. [32 pontot használtál fel, van még 11.]

ef 10 506 energia fejlesztése 10
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-1 TU.] [7 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 3.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. A sötét tekercsek szaporodnak. Micsoda öröm! Végtagjaid felengednek, ahogy a dermedtség elmúlik. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 22, 16, 7.
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját nyel le a hegyi szamár. Alaposan elfáradva, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 250 pontot. A következő körben tehát 253 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PSZI
A pszi egy speciális mentális képesség. Mivel döbbenetes, szinte földöntúli dolgokat lehet vele megcsinálni, sokan a varázslás egyik formájának tartják - holott nem az. A pszi használója nem külső mágikus energiákat, nem istenétől kapott varázserőt használ, hanem a belső, mentális energiáit használja fel - a kíhez hasonlóan. Minden pszi képesség használata pszi pontokat emészt fel. Azt, hogy hány pszi pontod van, alapvetően a pszi szakértelmed szintje határozza meg, de befolyásolja intelligenciád és egészséged is. Pszi szakértelmedtől függ még, hogy milyen gyorsan regenerálódnak pszi pontjaid. A pszi szakértelem a pszi használatával, gyakorlással fejlődik, mutánsoknak és alakváltóknak valamivel gyorsabban, mint más fajoknak.

PSZI-ERNYŐ (64. PSZI KÉPESSÉG)
Ezzel az alapvető pszi-képességgel rengeteg fontos információt szerezhetsz azokról a szörnyekről és kalandozókról, akikkel találkozol. Láthatatlan pszi-ernyődet rájuk bocsátva, igen részletes képet kaphatsz egyes fizikai tulajdonságaikról. A pszi-ernyő használatához a P 64 parancsot kell kiadnod, 6 pszi pontért és 5 TVP-ért. Hatása a következő táborozásod végéig tart. Működése: minden alkalommal, amikor találkozol egy kalandozóval/szörnnyel, van rá esély (pszi szakértelmedtől függően) hogy megtudod EGY fizikai tulajdonságát. Ilyenkor, az egyéb pszi-tulajdonságokhoz hasonlóan, egy {kapcsos zárójelben} lesz olvasható a másik tulajdonsága. Ez lehet támadás, sebzés, védettség, erő, egészség vagy bármi más. [Megjegyzés: a szörnyek fizikai tulajdonságai csekély mértékben változhatnak az idők folyamán, így az ezzel kapcsolatos információ nem mindig időtálló.]

KARDSZÁRNYÚ POCOK (152. SZÖRNY)
A kardszárnyú pocok nagytestű ragadozó, hosszú, rövid távú siklásra alkalmas kardszárnyakkal. Az alanori bölcsek szerint sötét, fekete mágikus rituális során hozták létre ezt az ölésre kiképzett, folyton a más élőlények vérére szomjazó szörnyet. A kardszárnyú pocok hihetetlenül fürge, ezért bármilyen fegyverrel is igen nehéz eltalálni. Emellett - talán mágikus örökségének köszönhetően - regenerálja a kapott sebeket. Általában fojtogató nyelvével szokott támadni, majd különlegesen éles kardszárnyaival közelebb tornászva magát, a szárnyak alatt rejtőző óriási, kitines borítású ollókkal próbálja ellenfelét felszabdalni.

KÉTFEJŰ TROLL (163. SZÖRNY)
Igen, igen, a kétfejű troll ugyanolyan, mint a közönséges vadtroll, csak két feje van! És persze kétszer erősebb, kétszer gyorsabban regenerálódik, kétszer több életpontja van... Hmmm, mindez talán azt jelenti, hogy nem kétszer, hanem nyolcszor nehezebb is megölni! A kétfejű troll nemcsak hatalmas fogaival, hanem jókora bunkóval is harcol. Leölésére ugyanaz a fegyver a legalkalmasabb, ami a vadtrolléra is. (Melyik? Ne légy rest, lapozd fel a vadtroll E.F.-jét!) Ha leölted, viseld büszkén a trófeáját!

EKHARION BÉBI (768. SZÖRNY)
A kicsi ekharionok (persze csak ha kicsinek lehet nevezni egy tíz ember magas groteszk csecsemőt) nagyon szeretnek játszani. Általában megtermett parasztlegényekkel babáznak, mert azoknak jól lehet csavargatni a karját. Alapvetően az emberek szagát nem nagyon szeretik, így gyakran fürdetik őket folyókban, nagyobb tavakban és különböző pocsolyákban. További dolog, ami a kalandozókkal kapcsolatban zavarja őket, hogy sokat rugdalnak, miközben ők az apjuk hőstetteit játsszák el a kedvenc "babáikkal". Általában ezek a hőstettek olyanok szoktak lenni, hogy a papa fejével kettétört egy nagy sziklát, vagy hogy megevett harminc bárányt és három szűz elflányt reggelire. Szüleikhez képest a pszi képességük még elenyésző így nem is használják igazán, csak különböző dolgokra (például, hogy a szemben álló, következő babának mi a gyenge pontja és hol érdemes megmarkolni ahhoz, hogy könnyebben lehessen lóbálni). Ha sikerülne egy ekharion bébit beidomítanod a saját céljaidra, a kirakókockák iránt is érdeklődő "csöppség" minden bizonnyal pillanatok alatt képes lenne felhúzni neked egy-két épületet.

KARAKTERLAP

Ebenezer Scrooge, egy hosszú ősz hajú, zöld szemű alakváltó férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Leah ministránsa vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 109. fordulód.

Erő: 15 (18) Szint: 19 Merészség: 6/5 Magasság: 185 cm
IQ: 27 Támadás: 22 (23) Agresszió: 3 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 25 (28) Menekülés: 30 % Életkor: 37/37 év
Egészség: 12 Életpont: 267/169 Jellem: gonosz (72) Tul. pont: 0
Szerencse: 19 (27) Varázspont: 229/96 Pénz: 1401 arany Kép. pont: 1
Tudatpont: 30/1 Pszi pont: 6/0
Eddig összesen 1091 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 520 TP-t kaptál. Jelenleg 405 009 TP-d van. A következő szinthez még 44 991 TP szükséges. Trófeáid: ekharion bébi, zombi mester, csontváz lord. A 89. fordulódban 841 arany került a bankszámládra. 891 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 25/15 (+15%) ütőfegyverek: 10/94 lőfegyverek: *23/100 (+9%)

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << Mallon botja (#1526)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -15.); vashegyű nyíl (#176) (16 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
130,43 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 130

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 166 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 47/58 (+56%) 2. nyomkövetés: 25/105 (+17%) 3. mászás: 6/92
4. csapdakészítés: 8/33 (+6%) 5. csapdaészlelés: 2/33 6. gyógyítás: 34/55
7. titkosírás: 4/26 8. felderítés: 5/27 (+18%) 9. szörnyidomítás: 3/71
10. teológia: 8/53 (+9%) 11. taumaturgia: 11/107 12. zene: 1/103
13. szörnyismeret: 9/87 14. pszi: 1/30 (+130%) 15. zárnyitás: 1/20
16. vadászat: 5/65 (+3%) 17. bányászat: 19/9 (+45%) 18. főzés: 1/78
19. csapatmunka: 1/10

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 43 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 35% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért csak 226. fémet, vagy jobbat
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 1000 darabot )
mászol max. 80 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó lények (#9097), élőholt sullár (#216)
Barátságosság (aktív: 6, max: 50)
fémbontó szójer (#150), óriás csontváz (#176), fabontó szójer (#71), hegymélyi lidérc (#7084), drakolich (#760), szubreális vámpír (#223)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
vérbeli borzongás (#46, 10 VP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
lángcsóva (#31), kisebb tűzlehelet (#110)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +30 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Ahhoz, hogy megtanulhasd a Sötétség Ceremóniáját, elegendő alapanyagra van szükség. Ölj meg három téfea magofluxot! (teljesítve)
2.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta. (teljesítve)
3.) Áldozz fel oltáromnál egy Mágikus Koponyát!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Shaddar) (539): új. szürke kastély (547): kész. helytartói hivatal (563): új. városháza (685): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új. sámánkunyhó (767): többek közt 1758. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 23, 25, 28, 29, 30, 33, 34, 35, 36, 170.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5, 14, 16.
Kész: 1.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 41 TU. szükséges még: 29 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1129 TU szükséges.)
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 bányászcsákány (#434) 1 * méregfog (#1553) 5 orgyilkos tőr (#225)
1 * vashegyű lándzsa (#182)
Vágófegyverek
1 csontszablya (#64)
Ütőfegyverek
1 csontpálca (#329) 1 kőkalapács (#13) 1 Mallon botja (#1526)
Lőfegyverek
1 * fúvócső (#20) 1 hosszú íj (#111)
Lövedékek
1 ezüsttollú nyíl (#363) 1 mérgezett vasnyíl (#187) 14 * tüske (#22)
29 ubuk tüske (#131) 7 vashegyű nyíl (#176)
Dobófegyverek
1 ubuk dobónyíl (#138) 3 vas dobónyíl (#189)
Páncélok
1 * gromak páncél (#270)
Sisakok
2 királyi korona (#338) 1 * vassisak (#160)
Vállvédők
1 * féregíz nyakpánt (#1601)
Kesztyűk
1 mászókarom (#78) 1 * szürke bőrkesztyű (#271) 4 tankány karom (#237)
Övek
1 * kígyóbőr öv (#410) 1 sárga erőöv (#276) 1 * zafír erőöv (#397)
Csizmák
1 * bakkura csizma (#96)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 1)
1 * aranyozott klipsz (#1623) 1 borostyán függő (#162)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 0+2)
1 ezüst nyaklánc (#117) 1 * kőkés szimbólum (#2321) 1 * koponya szimbólum (#139)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
3 Eldaran karkötője (#373) 1 * obszidián karkötő (#229) 1 * smaragd karkötő (#707)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 1)
1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Löttyök és porok, tartóstul
7 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 55 csepp tinta (#101), fér még: 15]
1 éjurna (#2368) [benne 10 csepp bomló esszencia (#2367), fér még: 0]
3 fűszertartó (#210) [bennük 3 csepp sáfránypor (#211), fér még: 12]
2 huhogó bibe (#332) [bennük 3 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 21]
1 kavadu iszák (#25) [benne 10 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 0]
9 sullár hólyag (#168) [bennük 59 csepp spiritusz (#170), fér még: 121]
4 szent kehely (#257) [bennük 40 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
1 Szent Kulacs (#285) [üres, kapacitás: 10]
3 uzbány csőr (#169) [bennük 36 csepp ugh méreg (#166), fér még: 0]
1 vizestömlő (#3) [benne 5 korty víz (#27), fér még: 15]
1 zöld üveg (#82) [benne 3 csepp ragasztó (#83), fér még: 17]
Eszközök, használati tárgyak
4 aranytű (#272) 1 ásó (#34) 1 bronzkulcs (#76)
2 + deus ex machina (#1) 1 dobóháló (#221) 1 ezüst kulcs (#184)
1 ezüstszelence (#1602) 2 fáklya (#36) 3 fenőkő (#1618)
1 fülemüle síp (#1576) 5 gernim balzsam (#1894) 2 gyógykenőcs (#313)
1 keg gomba (#1615) 1 kis vaskulcs (#40) 1 Korrum pálcája (#1545)
1 kötél (#92) 1 légiós hátizsák (#1560) 1 + manakristály (#500)
3 mászókampó (#165) 1 megbűvölt utazóláda (#1218) 3 megsemmisítő (#1540)
1 moa antigrav (#2204) 2 nagy bronzkulcs (#185) 1 nagy vaskulcs (#186)
1 nyomkereső talizmán (#671) 3 ork csodaszer (#1228) 1 rézkulcs (#75)
1 Rodger kezdő üstje (#1167) 3 sámán gyógykenőcs (#1139) 4 sötét tekercs (#535)
1 szeksztáns (#32) 1 tapasztalatkő (#975) 1 tatu dob (#234)
2 + tüskecsapda (#242) 1 vaskulcs (#183) 2 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
$7 álompor ($396) 13 amniosz (#203) 24 aurach fog (#657)
1 bruhatagnyelv (#1230) 3 csillezsályalevél (#1253) 4 csuklyavirág (#133)
1 darázsfarok (#654) 3 darázsszárny (#652) 2 drótszőr (#37)
4 elkarog szőr (#665) 2 evaporőr háj (#105) 2 ezüstdarab (#326)
1 fémrúd (#104) 3 grákóbőr (#41) 4 gyöngymangó (#135)
2 ilkin érc (#232) 1 jégszív (#282) 4 karbin plazma (#199)
1 kazmár gyökér (#205) 1 kőszem (#304) 6 lidércesszencia (#1074)
157 madártoll (#112) 33 mákrózsa virág (#56) 2 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 moa rubin (#379) 1 moa smaragd (#377) 8 mocsári penke (#148)
2 mutáns csont (#331) 2 óndarab (#85) 4 ormánygőte csont (#21)
10 pirkit (#153) 4 pular kristály (#239) 3 ramit kő (#226)
2 remák szív (#264) 3 rókafarok (#124) 5 sallank karom (#128)
6 smirglilevél (#29) 12 szárnyas hernyó (#69) 2 szivárványszív (#1529)
1 szvó-ektoplazma (#151) 3 téfea-agy (#172) 1 Tiume batyuja (#660)
4 trikornis szarv (#198) 1 varkaudar csont (#1113) 6 vasérc (#152)
3 xirnox szív (#213)

Összsúly: 87.34 kg Megterheltség: 68%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 31 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 171 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
13 kaja (#2) 4 madártoll (#112) 8 pirkit (#153)
1 pszi kő (#248) 1 sámán gyógykenőcs (#1139) 5 tüske (#22)
4 vasérc (#152) 4 víz (#27) 1 vortexvessző (#2331)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 csuklyavirág (#133) 1 elkarog szőr (#665)
2 sötét tekercs (#535) 1 szvó-ektoplazma (#151) 5 tinta (#101)
6 ugh méreg (#166) 3 vashegyű nyíl (#176)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131
41
42
43
44
45
(121,44) Fairlight rúnaköve, délkeletre tartó szekérkaraván (#1215), szent tölgyfa (#393), Leah oltár, 47. jellempróba, manaelementál (#290), csontváz lord (#177), élőholt sullár (#216)
(122,43) márványtorony (#175), Chara-din monolitja (#534), Fairlight oltár, 42. jellempróba, barátság szent tüze (#484), erszényes elkarog (#354)
(123,42) mínosz-kúp (#178), 24. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), barátság szent tüze (#484), Sheran oltár, művészi porolit (#720), ragyás burástya (#111)
(124,42) ragyás burástya (#111), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), 24. jellempróba, oltár
(125,42) kardszárnyú pocok (#152), érclelőhely
(126,43) Raia oltár, 28. jellempróba, trappoló dinymák (#118)
(127,44) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), érclelőhely, kétfejű troll (#163)
(128,44) oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, 47. jellempróba, érclelőhely, dermesztő lidérc (#645)
(129,44) Raia rúnaköve, vaskohó (#155), oltár, 46. jellempróba, érclelőhely, ekharion bébi (#768), élőholt sullár (#216)
(130,43) Thargodan csontváz (#297), hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), oltár, vaskohó (#155), 37. jellempróba, halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), érclelőhely

Üzenet küldése a karakternek