9. forduló, 11. forduló, Tlömpenyom összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. júl. 3. 0h:54'
EZ A 10. FORDULÓD
EZ A 10. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

TLÖMPENYOM KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [28,3] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+21 életerő.)

f 5 kísérletezel az 5. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Telik múlik az idő... Ebből a tárgyból úgy látszik, nem tudsz semmit se kihozni. (Megjegyzés: Ha nem sikerül egy új tárgyat feltalálni, akkor az nem biztos, hogy azt jelenti, hogy az a tárgy nem jó semmire. Lehet, hogy egy olyan tárgyat lehet belőle készíteni, aminek még nem szerezted meg minden alkotórészét. Sok olyan tárgy van, amely több új tárgynak is komponense. Ha egy városban találsz egy bölcset, az megmondja, hogy a Nálad levő tárgyakból mit lehet készíteni, de ezért szép summát kér.) [12 pontot használtál fel, van még 135.]

tf 2 fejleszted a 2. tulajdonságodat
Nem adtad meg a második paramétert (hány TVP-t akarsz elkölteni). [0 pontot használtál fel, van még 135.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Magadba süllyedve megvizsgálod az aurádat, majd némi koncentrálás után foltozgatsz rajta egy kicsit. Az eredmény felülmúlta a várakozásodat. (+7 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 115.]

m 2 1 3 mozogsz keletre, északkeletre, délkeletre
[29,3] Síkság, továbbra is csak síkság. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gumifát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy tigroszlán. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a tigroszlán pöttyös testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tigroszlán fejét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A tigroszlán néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a tigroszlán, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bunkóval iszonyatosan megcsapod a tigroszlán bal oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tigroszlán belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 7 tigroszlán fogat. (ld. enc.) Messze hajítod a vacak kis woor-antilop trófeát, és kinyersz egy alkalmas tigroszlán trófeát. 43 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [30,2] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy tűzbokrot. Egy kisebb domb tetején egy póznát pillantasz meg, amelyhez egy öregember van kikötözve. Valamilyen gonosz teremtmény lassú halálra ítélte a szerencsétlent a tűző napon. Ahhoz, hogy kiszabadítsd, 8 TVP-re és egy kőkésre van szükséged (8. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy rambó bogár. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a rambó bogár testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a bunkót a másikra rontasz. Bunkóval iszonyatosan megcsapod a rambó bogár testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A rambó bogár csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


Összefutsz egy hosszú aranyhajú, zöld szemű gnóm nővel. A bőre kreolszínű. Fegyverzetét egy csodabogár trófea színesíti. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy kis bőrpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve @Bölcs Rozi. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.

(Továbbmész...) [31,3] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy spagulár. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a spagulár testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a spagulár fejét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A spagulár szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Bunkóval többször kegyetlenül megütöd a spagulár jobb oldalát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Sokan nem értik, miért üvöltenek az orkok harc közben időnként olyan furcsán. TE azonban tudod. Mire berekedsz, sebeid állapota látványosan javul. (+15 életerő.) Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy testet pillantasz meg a földön. Közelebbről látod, hogy egy elf férfi. Még él! Kemény csatát vívhatott valamilyen szörnnyel - törött botja a közelében hever. Még van remény a megmentésére, ha gyógyfüveket gyűjtesz neki és egyéb módon kezelésbe veszed. Ehhez 25 TVP-t kell elköltened (5. jellempróba). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [70 pontot használtál fel, van még 45.]

m 4 mozogsz délre
[31,4] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy bo-skorpió került az utadba. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a bo-skorpió jobb középső lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bunkót ellenfeledre ugrasz. Bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a bo-skorpió testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Ocsmány csáprágóját a bo-skorpió hasadba mélyeszti. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával megérint. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a bo-skorpió jobb oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A bo-skorpió csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Egy kis mérget is kaptál a csípéssel. A méreg gyenge - csak 6 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Eldobod az értéktelenné vált tigroszlán trófeát, és kiszedsz egy bo-skorpió trófeát. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 35.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 5 gyógyítás 5 pontért
Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+1 életerő.) [5 pontot használtál fel, van még 30.]
Iszol a vizestömlőből. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól lelkes felfedező helyett biztató túlélő-jelölt. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 148 pontot. A következő körben tehát 178 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TIGROSZLÁN (43. SZÖRNY)
A tigroszlán a síkságok, a pampák pettyes szőrű nagymacskája. Hatalmas karmai és fogai ellen kevés növényevő tud védekezni. A tigroszlán mindig magányosan vadászik: csendben, lassan kúszva közelíti meg áldozatát, aztán ráugorva, a puszta súlyfölényével megpróbálja maga alá nyomni. Mindenfajta fegyver egyformán hatékony ellene.

TIGROSZLÁN FOG (63. TÁRGY)
Ha végzel egy tigroszlánnal, kiszedheted teljesen ép és különösen hegyes fogait, hátha még jó lesz valamire.

SPAGULÁR (82. SZÖRNY)
Képzelj magad elé egy pónit, amelynek kosfeje van, és szőrös, sárga pettyes teste (nehéz feladat). Ez a spagulár, a dombos vidékek mindenevője. Csak a tazunkarókáknak köszönhető, hogy nem szaporodtak el félelmetes mennyiségben, és nem túrták még ki a síkságok békésebb növényevőit. Harcban leginkább a rúgásaira hagyatkozik. Bár nem sok köze van a harcművészetnek, azért lehet, hogy tud egy-két dolgot mutatni a tejfelesszájú kobuderáknak. Húsa ehető.

BO-SKORPIÓ (54. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett, mérges csípésű bogár nem igazi skorpió. Nevét onnét kapta, hogy a skorpióhoz hasonlóan, farkának előresújtásával támad, és ez a csípés mérgező. Ollói viszont nincsenek, csak hatalmas csáprágói. Mérgét az alkimisták szerint ugyan ki lehet nyerni, de a koncentrátum veszít ilyenkor az erejéből.

KARAKTERLAP

Tlömpenyom, egy vörös, göndör hajú, kék szemű troll férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd színe zöld. Ez a 10. fordulód.

Erő: 18 Szint: 5 Merészség: 5/5 Magasság: 259 cm
IQ: 7 Támadás: 4 Agresszió: 5 Testsúly: 523 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 0 Menekülés: 50 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 15 Életpont: 84/51 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 1
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 43 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 132 TP-t kaptál. Jelenleg 516 TP-d van. A következő szinthez még 484 TP szükséges. Trófeád: bo-skorpió.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 6 (+1) lőfegyverek: 3

31,54 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 31

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 70 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 3 3. gyógyítás: 7
4. vadászat: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 60% életerő alatt 40 TVP-ért

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
1 * bunkó (#5) 14 kerek kő (#19) 1 kőkés (#6)
1 * parittya (#18) 2 szögletes kő (#17)
1 fáklya (#36) 10 kaja (#2)
1 antilopbőr (#48) 2 bakkura bőr (#95) 15 drótszőr (#37)
4 madártoll (#112) 7 tigroszlán fog (#63) 6 varányszem (#30)
1 * vizestömlő (#3) [benne 8 korty víz (#27), fér még: 12]

Összsúly: 14.34 kg Megterheltség: 31%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 155 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 kerek kő (#19) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
7 tigroszlán fog (#63)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

27 28 29 30 31 32
1
2
3
4
5
(29,3) gumifa (#38), tigroszlán (#43)
(30,2) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 8. jellempróba, rambó bogár (#14), @Bölcs Rozi (1499. kalandozó)
(31,3) spagulár (#82), oltár, 5. jellempróba, olvasztókemence (#86)
(31,4) bo-skorpió (#54)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Tlömpenyom 10. fordulója
Ez a referencialista tartalmazza azoknak a szörnyeknek, tárgyaknak és parancsoknak a listáját, amelyeket mostanáig megismertél. Minden tizedik fordulóban kapsz egy ilyet. SZÖRNYEK: Ezek azok a szörnyek, amelyekről kaptál E.F.-et, tehát megtámadhatod őket. TÁRGYAK: Ezek azok a tárgyak, amelyekről tudod, hogyan kell elkészíteni, és/vagy E.F.-et kaptál róluk. UTASÍTÁSOK: Ez csak egy kis emlékeztető, segítség ahhoz, hogy tudjad, milyen parancsokból állíthatod össze a fordulódat, és hogyan kell ezeket használni. A szögletes zárójelben írt paramétereket nem kötelező kiírni.

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19) drótszőrű pincsi (#22)
királygyík (#26) sakál (#28) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) óriás patkány (#42)
tigroszlán (#43) bakkura (#52) bo-skorpió (#54) vízionár (#66) evaporőr (#69)
gitonga (#76) spagulár (#82) bíborgörény (#84) csodabogár (#755)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) víz (#27) ököl (#28)
varányszem (#30) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38)
antilopbőr (#48) tigroszlán fog (#63) szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77) olvasztókemence (#86)
bakkura bőr (#95) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) oltár (#146)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek