Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2018. febr. 4. 2h:03' EZ A 1. FORDULÓD Ez a forduló 31 zsetonba került. |
INGYENES KIPRÓBÁLÁS! (Az első 10 forduló ingyenes!) |
vi 0 0 30 | viselkedésed: 30 |
fgy 31 20 | felt. gyógyítás 31 20 |
m 3 2 3 | mozogsz délkeletre, keletre, délkeletre |
Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bottal iszonyatosan megcsapod a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A démontetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. Csáprágójával a démontetű megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
(Továbbmész...) [9,-4] Síkság, továbbra is csak síkság. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tűzbokrot. (ld. enc.)
Találkozol egy hosszú, szőke hajú, zöld szemű elf nővel. Jobb kezében egy csontszuronyt, vállán íjat látsz. Zöld köpenyt visel. Mosolyogva üdvözöl.
- Hello! A nevem Vlaltrin. - vidáman (és szemtelenül) végigmér. Nem sokan úszták meg a kontinens lakói közül a pusztító tüzet. Erre röviden elmeséled neki történetedet. A hegyesfülű leány elgondolkodva bólogat. - Nos, valóban nehéz lehetett a túlélés. Itt, a félszigeten szerencsére van bőven ennivaló, némi ügyességgel tudsz magadnak megfelelő felszerelést szerezni. Javaslom, hogy haladj kelet felé, mert arra több az erdő, az élelem, kisebb városokat is fogsz találni. Vigyázz azonban, mert a vadonban él néhány nagyon veszélyes szörny. És óvakodj a sötétség szolgáitól! Nem árt egyébként, ha tudod, hogy ha keletre 18, északra 18 mérföldet mész, eljutsz egy nyugati őrtoronyhoz. Itt egy varázsló lakik, aki, ha tanítani nem is tud, talán adhat valamilyen hasznos információt, vagy megbízhat valamilyen feladattal. Nekem tovább kell most mennem. Tudod, a nyugati határvidéket járőrözöm, nehogy valami csúf dolog bejusson a Kiégett Földről. Járj szerencsével! - elbúcsúztok, és ő továbbáll.
Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy szárnyas gömböc közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
Elszántan ellenfeledre támadsz. Támadásodat elkerülte ellenfeled. A szárnyas gömböc fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a szárnyas gömböc, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szárnyas gömböc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
(Továbbmész...) [10,-3] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy homokvarány lehet. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...
Marokra fogva a botot ellenfeledre rontasz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a homokvarány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}
kt 6 2 | elkészíted a 6. tárgyat (2 darabot) |
le 4 | leveszed/lerakod a 4. tárgyat |
f 4 | kísérletezel a 4. tárggyal |
kt 7 1 | elkészíted a 7. tárgyat (1 darabot) |
kf 7 1 | kézbeveszed/felveszed a 7. tárgyat a jobb kezedbe |
m 6 6 6 | mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra |
Megmarkolva a kőhegyű lándzsát a másikra támadsz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a démontetű nyakát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csáprágójával a démontetű megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A démontetű összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 2 tapasztalati pontot kaptál. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (szúrófegyver: 1. szint).
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}
(Továbbmész...) [8,-3] Síkság, továbbra is csak síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Csak egy rambó bogár. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.
Marokra fogva a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Ezt a támadást elhibáztad! A rambó bogár csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a rambó bogár jobb oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A rambó bogár megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
(Továbbmész...) [7,-3] Továbbra is síkságon vagy. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Ráismersz a lényre. Egy rambó bogár. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.
Marokra fogva a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a rambó bogár jobb vállát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A rambó bogár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}
Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a démontetű jobb hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A démontetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a démontetű testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A démontetű feléd sújt csáprágóival, de mellé! A démontetű most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
MAGAS EGÉSZSÉG A magas egészségnek számos előnye van: ellenállóbb vagy a betegségekkel, mérgekkel szemben, és szervezeted gyorsabban regenerálódik. Ha az egészséged magasabb 12-nél, akkor ez befolyásolja a kör eleji regenerálódásodat: minél jobban meghaladja a 12-t, annál többet gyógyulsz. Ezen kívül a gyógyítás (GY) is hatékonyabb, és lassabban éhezel, ha magas az egészséged. |
TŰZBOKOR (35. NÖVÉNY) Nagy szavanna-tüzek után a fekete síkságon gyakran látni itt-ott egy tovább lángoló kupacot. A tűzbokrok, szívós, nedves ágai ugyan könnyen meggyulladnak, de nagyon hosszú idő alatt égnek el. Minden, a vadonban sok időt töltő vándor és kalandozó (akárcsak Te is) tudja, hogy milyen jól lehet ezt a növényt tűzrakásnál vagy fáklyaként használni. Ahhoz, hogy a tűzbokorról egy fáklyának alkalmas botot vágjál, mindössze a KT 36 parancsot kell kiadnod, 3 pontért. A fáklya meggyújtása szükség esetén nem fog gondot okozni, hiszen, mint az előbb említett kategóriába tartozó vadon-szakértő, akár néhány kemény sziklával és egy kis szalmával is képes vagy tüzet csiholni. |
KŐKÉS (6. TÁRGY) Dombos és hegyvidéken gyakran találni éles köveket. Egy kis pattintgatás, csiszolgatás, és máris egy hatékony kőkéshez jutottál. Kőkést a KT 6 paranccsal, 3 pontért lehet készíteni. Bár használhatod d4 sebzésű vágófegyverként, természetesen másra is alkalmas... Sok szörnynek a részeit ugyanis csak valamilyen éles fegyverrel lehet kinyerni. Ezért nem árt, ha MINDIG van nálad egy kőkés vagy valamilyen más éles fegyver. A kőkést (és más, kisebb fegyvereket) használhatod másodlagos, azaz balkezes fegyverként. Ha erre lehetőség van, az a fegyvernél mindig le lesz írva. Egy másik feltétele ennek az, hogy a fegyver-szakértelmed legalább 6. szinten legyen arra a fegyverre. Ha egy fegyvert bal kézben használsz, természetesen mindig kisebb hatásfokkal tudod használni, mint jobb kézből. Ahhoz, hogy egy fegyvert bal kézbe vegyél, a KF parancsot kell rá kiadnod olyankor, amikor van már valami a jobb kezedben. Persze, bármit a bal kezedbe vehetsz (így ezt biztosan nem fogják tőled ellopni), de nem tudod harcban használni. Megjegyzés: az öklöd (ökölvívás esetén) nem használható balkezes fegyverként. |
KŐHEGYŰ LÁNDZSA (7. TÁRGY) A kőhegyű lándzsa elsőrendű szúrófegyver, harcban és vadászatban is jól használható, sebzése 2d4+2. Elkészítése a KT 7 paranccsal történik, 12 pontért. Ennek persze feltétele, hogy legyen a birtokodban egy bot és egy kőkés. |
RAMBÓ BOGÁR (14. SZÖRNY) Ez az apró (csak fél méter), de igen harcias bogár nehezen állítható le, ha egyszer nekimegy valakinek. Kitinpáncéljáról a vágófegyverek nagyon könnyen lecsúsznak. Főként sík terepen van rá esélyed, hogy péppé verd. Nem ehető, akárcsak a legtöbb szörny. |
HARCCAL KAPCSOLATOS ALAPFOGALMAK Most, hogy az első csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következőképpen kell érteni: pl. a d6 sebzésű fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez előtt egy szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésű fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésű fegyvernél jobb a d6+2 sebzésű, és még jobb a 3d4 sebzésű. Ököllel alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintű harcművészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet megsebzel valamennyire, de utána vagy ő, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhető tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni legyőzni. Ha ennyiből sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielőtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyűjtesz még némi tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhető, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus használatát is meg kell tanulnod. |
Erő: | 11 | Szint: | 2 | Merészség: | 5/5 | Magasság: | 174 cm |
IQ: | 15 | Támadás: | 1 | Agresszió: | 5 | Testsúly: | 96 kg |
Ügyesség: | 11 | Védekezés: | 0 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 19/19 év |
Egészség: | 14 | Életpont: | 65/24 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 1 |
Szerencse: | 17 | Varázspont: | 0/0 | Pénz: | 0 arany | Kép. pont: | 1 |
HARCI ISMERETEK | |||||
szúrófegyverek: | 1 (+1) | ütőfegyverek: | 2 (+1) |
7,71 mezőn táborozol |
SZÁMLÁLÓK | ||
Max életkor 92 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 1 | 2. nyomkövetés: | 1 | 3. gyógyítás: | 1 |
4. vadászat: | 1 |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet) |
gyógyítasz 31% életerő alatt 20 TVP-ért |
Összsúly: 6.30 kg | Megterheltség: 19% |
Még 146 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
1 | bot (#4) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
7 | kaja (#2) | 1 | kőhegyű lándzsa (#7) | 1 | kőkés (#6) |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
-6 | |
|
|
|
|
|
-5 | |
|
|
|
|
|
-4 | |
|
|
|
|
|
-3 | |
|
|
|
|
|
-2 | |
|
|
|
|
|