1. forduló, Kalythmos összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. máj. 25. 10h:47'
EZ A 0. FORDULÓD
Ez a forduló 40 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

BEVEZETŐ


Üdvözlet a Túlélők Földjén! Ez a "nulladik", vagyis a belépő fordulód a levelezős játékunkban. A könnyebb érthetőség kedvéért rögtön kiadtunk néhány parancsot helyetted, ez egyrészt példát ad arra, hogyan is zajlik egy forduló, másrészt ettől már ez a forduló is érdekes lesz.
Ahhoz, hogy első Utasítás Lapodat ki tudd tölteni, először ismerkedj meg az alap parancsokkal! Az Utasítás Lap elküldéséhez keresd meg a Számlainformációk oldalon a karaktered, majd az UL írás linkre kattintva már írhatod is UL-ed.
Ha elküldted az első UL-ed, erre fogod válaszként megkapni az első igazi fordulódat, amelyben természetesen a dolgok már a Te utasításaid szerint fognak alakulni.
A levélben néha találkozni fogsz a (ld. enc.) megjegyzéssel. Ilyenkor bővebb információt az adott témáról a forduló végén, az ENCYCLOPEDIA FANTASIA-ban találsz, ugyanabban a sorrendben, ahogy ezeket a forduló közben kaptad.
Egy fordulóban nem léphetsz többet 8 mezőnél, sem az M, sem a K paranccsal.
A játékban nagy jelentősége van a különböző terepfajtáknak: más-más szörnyeket, tárgyakat találhatsz a különböző tereptípusokon. Kezdetben próbálj minél több típust bejárni.
Mi a felszerelésed, mihez értesz kezdetben? Utazásod utolsó napjaiban már minden feleslegesnek tűnt: csak egy üres vizestömlő maradt nálad, no meg a magad készítette fegyver, egy bot (ld. enc.). Egyéb szakértelmeid: nyomkövetés 3. szint (ld. enc.), vadászat 3. szint (ld. enc.).

MEGÉRKEZÉS


Bár már napok óta nem ettél, az elfekre jellemző könnyed, rugalmas járást még mindig megőrizted. Belül azonban fáradt vagy - végtelenül fáradt. Túlélted a tűzvihart - csakhogy nyomorultul éhen haljál? Azt már nem! Az elfek szokásos dacával nézel szembe a lepusztult világgal. És egyszercsak meglátod... igen, megpillantod az élet első jelét, az első zöld fűcsomót egy hete, mióta elindultál kelet felé! Ezek szerint van még remény!

KALYTHMOS KALANDJAI


A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. Néhol azonban már élet jele mutatkozik: egy-egy légy, egy fűszál.

kf 4 1 kézbeveszed/felveszed a 4. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed a botot. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 110.]

gyk 4 1 gyakorolsz a 4. tárggyal 1 pontért
Ütéstechnikádat fejleszted hosszas gyakorlással. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (ütőfegyver: 1. szint). [1 pontot használtál fel, van még 109.]

vi 5 5 50 viselkedésed: 5 5 50
Mostantól normális mennyiségű rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erős szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi szinted ettől kezdve 5. Csak az azonos jelleműekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jelleműeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerőd az eredeti érték 50 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 109.]

m 3 mozogsz délkeletre
[1,1] A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. A fekete földből itt-ott zöld fűszálak dugják elő fejüket, de egyébként minden halott. A szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy homokvarány lehet. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Marokra fogva a botot a másikra rohansz. Bottal megütöd a homokvarány bal első lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A homokvarány csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Gyenge támadás volt - meg sem sikerült sebezned! A homokvarány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült!
{Csatastatisztika; sebzés: 1, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 99.]

gy 15 gyógyítás 15 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+1 életerő.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (gyógyítás: 1. szint). (ld. enc.) [15 pontot használtál fel, van még 84.]

m 1 3 mozogsz északkeletre, délkeletre
[2,0] Tovább gyalogolsz a kiégett pusztaságon. Néhol már áttörte néhány zöld növény a fejét a porrétegen, de ez minden, amit életnek lehet nevezni. Messze előtted, a kiégett bokrok közt mozdul valami. Elrejtőzöl egy megfeketedett cserjében. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (rejtőzködés: 1. szint). (ld. enc.) Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Felismered. Ez egy homokvarány. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.


(Továbbmész...) [3,1] Tovább gyalogolsz a kiégett pusztaságon. Sehol egy patak, egy virág. Szürke por száll a levegőben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. Elrejtőzöl egy megfeketedett cserjében. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy bolhakutya. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

A szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Elrejtőzöl egy megfeketedett cserjében. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Ó! Hiszen ez egy gonyolék. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) ismeretlen nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes nem felismerhető nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 64.]

m 3 1 mozogsz délkeletre, északkeletre
[4,2] Félig kiégett területen vagy. Láthatóan egyre több az élet, ahogy távolodsz a kiégett nyugati pusztáktól. Egy szörny közeledik, szerencsére a szél felőle fúj, így Te hamarabb megérzed. Villámgyorsan lefekszel egy kidőlt, halott fatörzs mögé. Túl kicsi helyet választottál, nem férsz el rendesen. A szörny észrevett. Egy bolhakutya közeledik feléd! Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra.

Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [5,1] Félig kiégett területen vagy. Egy szörny közeledik, szerencsére a szél felőle fúj, így Te hamarabb megérzed. Egy porkupac mögé bújsz. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy rambó bogár ijesztett meg. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Mozgást észlelsz oldalról. Elrejtőzöl egy megfeketedett cserjében. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy homokvarány. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Észreveszel valamit a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) ismeretlen nyomok vezetnek északkeletre. [20 pontot használtál fel, van még 44.]

e 11 élelemszerzés 11 pontért
Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [11 pontot használtál fel, van még 33.]

m 2 mozogsz keletre
[6,1] Félig kiégett területen vagy. Egy szörny közeledik, szerencsére a szél felőle fúj, így Te hamarabb megérzed. Jobb az óvatosság - megpróbálsz elrejtőzni egy félig kiégett bozótos mögött. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Ó! Hiszen ez egy rambó bogár. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Mozgást észlelsz oldalról. Jobb az óvatosság - megpróbálsz elrejtőzni egy félig kiégett bozótos mögött. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Azonnal tudod, hogy egy gonyolék volt a rémület okozója. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) nem felismerhető nyomok vezetnek keletre.
Találkozol egy szőke hajú, barna szemű ember férfival. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összeismerkedtek. Az ő neve @Ebmer. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
[10 pontot használtál fel, van még 23.]

e 13 élelemszerzés 13 pontért
Mozgást észlelsz oldalról. Jobb az óvatosság - megpróbálsz elrejtőzni egy félig kiégett bozótos mögött. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ráismersz a távolodóra. Egy gonyolék. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [13 pontot használtál fel, van még 10.]

m 3 mozogsz délkeletre
[7,2] A halott tájat végérvényesen felváltja az élettel teli, zöld bokrokkal és cserjékkel benőtt síkság. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy lila brekk. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.


Összeakadsz egy szőke hajú, barna szemű troll férfival. Jobb kezében egy bunkót, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve @Uglukk Mukk. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elköszöntök egymástól.
Összeakadsz egy kopasz, csillogó szemű alakváltó férfival. Bőre teljesen fehér! Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összeismerkedtek. Az ő neve @Seqion. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
Összefutsz egy vörös, kontyos hajú, barna szemű kobudera férfival. Bőre sárga. Bal kezében egy vizestömlőt tart.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve @Vörös Pille. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól.
Összefutsz egy szőke hajú, barna szemű árnymanó férfival. Jobb kezében egy kőkést, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve @a19. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
[10 pontot használtál fel, van még 0.]

kf 3 2 kézbeveszed/felveszed a 3. tárgyat a bal kezedbe
A bal kezedbe veszed a vizestömlőt. Így nem fogják tudni ellopni tőled. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A jövőben lehetőséged van behozni valamit a lemaradásodból (megismerted az EXT parancsot)! (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 115 pontot. A következő körben tehát 115 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VIZESTÖMLŐ (3. TÁRGY)
A vizestömlőben húsz korty víz fér el. Ha víz közelében vagy, automatikusan utántöltöd, ha szomjas vagy, iszol belőle. Nagyapád szerint vizestömlőt evaporőr hájból lehet készíteni, de hogy mi a fene lehet az, el nem tudod képzelni...

BOT (4. TÁRGY)
A bot a legegyszerűbb, de nem biztos, hogy a legveszélytelenebb fegyver. Egy bot beszerzése igen egyszerű: erdőben vagy bozótos területen kell kiadnod a KT 4 parancsot, 8 pontért. A bot nemcsak egy d6 sebzésű ütőfegyver, hanem kiváló alapanyag lehet később jobb fegyverek készítéséhez.

NYOMKÖVETÉS
Minél nagyobb a nyomkövetés tulajdonságod, annál nagyobb eséllyel ismered fel és tudod követni az adott mezőn található különböző fajoktól származó nyomokat. Ettől függ az is, hogy milyen régi nyomokat találsz meg: a rutinos öreg rókák akár egy hónapnál régebbi nyomokat is képesek követni! Ez a tulajdonság fontos a K és FK parancsok hatékony alkalmazásához. Ha esetleg meglopnak, és a nyomkövetésed elérte az 5. szintet, képes vagy megállapítani néhány információt arról is, hogy ki volt a tolvaj. A nyomkövetést automatikusan alkalmazod mozgás közben is, de ha élelmet gyűjtesz, akkor még jobban odafigyelsz rájuk.

VADÁSZAT
A vadonban nincsenek ABC-k, ahová bemész, bepakolsz a kosárba, és már meg is van a vacsora. A mindennapi betevő megszerzéséért bizony meg kell küzdeni. A vadászathoz való szakértelmed nemcsak azt mutatja, hogy milyen jól tudsz különböző állatokat elejteni, hanem milyen ügyes vagy ehető gyümölcsök, bogyók találásában. A vadászat sikere függ még a tereptípustól, ahol vadászol, az elköltött pont mennyiségétől, és attól, hogy milyen felszerelésed van. Néha az is előfordulhat, hogy "valami nagyobbal" akadsz össze az élelemszerzés folyamán, és a vadászból vadászott lesz...

TERMÉSZETELLENES ÖREGEDÉS
Előbb-utóbb találkozni fogsz olyan szörnyekkel, amelyek ún. természetellenes öregedést okoznak. Ilyenkor a szörny pillantásától/érintésétől a tested akár évtizedeket is öregedhet egy szempillantás alatt, ha nem dobod meg a szerencsédet halál ellen. Ezenkívül bizonyos varázslatok használata is okozhat azonnali öregedést. Az ilyen öregedés csak a testedre hat, szellemedet, elmédet épen hagyja. Ha viszont ily módon elérkezel a maximális lehetséges életkorodhoz (ezt pontosan te nem ismered) meghalsz, visszafordíthatatlanul, még a deus ex machina sem ment meg. Természetesen lehetőség van a természetellenes öregedés visszafordítására is, különböző varázsitalokkal, varázslatokkal. Ha a valódi életkorod (a szellemedé) és a testedé különbözik, ezt a karakterlapon, az ÉLETKOR: VALÓDI/TESTI életkor formában olvashatod le. A tested életkora semmilyen módon sem csökkenhet a valódi életkorod alá. Nyilvánvaló, hogy a különböző fajok élettartama eltérő. Az emberek maximális élettartama 80-110 év, az elfeké 1200-1600, a törpéké 600-750, az árnymanóké 90-130, a trolloké 60-80, a gnómoké 800-1000, az alakváltóké 150-200, a kobuderáké 120-150. A mutánsok maximális élettartama ismeretlen.

HOMOKVARÁNY (16. SZÖRNY)
Ha a homokból nagy, üveges szemek gúvadnak rád, akkor az azt jelenti, hogy majdnem ráléptél egy homokvarányra. Ezek a lapos, terepszínű lények agresszív harcosok, de egy magadfajta kalandozónak nem jelenthetnek gondot.

GYÓGYÍTÁS
Ez egyike a legfontosabb képességeidnek. Ettől függ, hogy milyen hatékonysággal vagy képes gyógyfüveket találni, milyen módszereket ismersz sebesüléseid kezelésére és regenerálására. Az igazán profik még ott is boldogulnak, ahol semmilyen növény nem terem. A gyógyulás mértéke függ attól még, hogy mennyire vagy megsebesülve, mennyi pontot költöttél a gyógyításra, és mennyi az egészséged.

REJTŐZKÖDÉS
A rejtőzködés inkább a bölcsek, mint az erősek képessége. Ennek birtokában tudsz láthatatlanná válni, eltűnni a nálad erősebb ellenfelek elől. Minél magasabb a rejtőzködés képességed, annál jobb szaglású, jobb érzékszervű ellenfelek elől bújhatsz el.

BOLHAKUTYA (17. SZÖRNY)
Képzelj el sárgás bőrű, szőrtelen kutyát, amely nagy ugrásokkal közlekedik a füves síkságon. No persze távolról sem rokona a gazellának, sőt, szívesen vadászik rá. És nemcsak rá, hanem RÁD is. Szívesen mélyeszti beléd hegyes fogait. Ne hagyd magad!

GONYOLÉK (13. SZÖRNY)
Ez a két lábon járó, gömbtestű, guvadt szemű lény csúf tréfája a természetnek. Sem harapni, sem karmolni nem tud, nyelve viszont meglepően erős: ütni, sőt fojtogatni is tud vele! Egy jól felfegyverzett (és kellőképpen vérszomjas) kalandozónak persze egy ilyen csodabogár nem lehet ellenfele.

RAMBÓ BOGÁR (14. SZÖRNY)
Ez az apró (csak fél méter), de igen harcias bogár nehezen állítható le, ha egyszer nekimegy valakinek. Kitinpáncéljáról a vágófegyverek nagyon könnyen lecsúsznak. Főként sík terepen van rá esélyed, hogy péppé verd. Nem ehető, akárcsak a legtöbb szörny.

KAJA (2. TÁRGY)
Az ennivaló (talán nem meglepő módon) alapvető fontosságú az életben maradás szempontjából. Élelemszerzéssel (E parancs) pótolhatod. Ha éhes vagy, automatikusan eszel a készleteidből.

LILA BREKK (11. SZÖRNY)
Képzelj el egy nagy, lila békát, sok hegyes foggal. Igen, ő az, akivel most találkoztál. Egyetlen hatékony támadása a harapás, de az komoly sebet képes ejteni. Nem kedveli a domb- és hegyvidéket, de egyébként mindenhol megtalálható. Puha bőrén szúró- és vágófegyverrel egyformán könnyű sebet ejteni. Húsa sokak szerint ehető (végszükség esetén).

A JÁTÉKHÉT LEMARADÁS BEHOZÁSA
Mostantól, havonta egyszer, lehetőséged van arra, hogy kiadd az EXT, azaz visszadátumozás kérelem parancsot (ezt a parancsok között kell kiadnod, nem az UL küldő EXT rovatába kell beírnod!), melynek köszönhetően, az Extra fordulókhoz hasonlóan, többet léphetsz a jövőben. Minél jobban le vagy maradva játékhétben a játék kezdetekor indultaktól, annál több játékhéttel dátumozunk vissza. Csak azok adhatják ki ezt a parancsot, akiknek az aktuális játékhetükhöz képest max. 1 játékhét lemaradásuk van, vagy van jelenlét bónuszuk.
A konkrét számok pedig (ha az adott játékhét között adod ki az EXT parancsot, ennyi játékhéttel dátumozunk vissza):
* 25. játékhétt‹l 100. játékhétig - 25 játékhét.
* 101. játékhétt‹l 200. játékhétig - 20 játékhét.
* 201. játékhétt‹l 300. játékhétig - 15 játékhét.
* 301. játékhétt‹l 400. játékhétig - 10 játékhét.
* 401. játékhétt‹l 500. játékhétig - 5 játékhét.
* 501. játékhétt‹l 600. játékhétig - 3 játékhét.
* 601. játékhétt‹l - 2 játékhét.

KARAKTERLAP

Kalythmos, egy hosszú aranyhajú, zöld szemű elf férfi vagy. A bőröd kreolszínű. Ez a 0. fordulód.

Erő: 9 Szint: 1 Merészség: 5/5 Magasság: 160 cm
IQ: 13 Támadás: 0 Agresszió: 5 Testsúly: 46 kg
Ügyesség: 16 Védekezés: 1 Menekülés: 50 % Életkor: 167/167 év
Egészség: 11 Életpont: 56/26 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 0 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 0 TP-d van. A következő szinthez még 30 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 1 (+1)

7,107 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1350 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 (+1) 2. nyomkövetés: 3 (+3) 3. gyógyítás: 1 (+1)
4. vadászat: 3 (+3)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
1 * bot (#4)
1 * vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 20]

Összsúly: 3.20 kg Megterheltség: 11%
Még 148 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bot (#4) 1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

-1 0 1 2 3 4 5 6 7 8
-1
0
1
2
3
(1,1) homokvarány (#16)
(2,0) homokvarány (#16)
(3,1) bolhakutya (#17), gonyolék (#13)
(4,2) bolhakutya (#17)
(5,1) rambó bogár (#14), homokvarány (#16)
(6,1) rambó bogár (#14), gonyolék (#13), @Ebmer (4611. kalandozó)
(7,2) lila brekk (#11), @Uglukk Mukk (2023. kalandozó), @Seqion (4274. kalandozó), @Vörös Pille (5148. kalandozó), @a19 (5462. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek