1. forduló, Sun Ah Cy összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. jún. 26. 10h:21'
EZ A 0. FORDULÓD
Ez a forduló 40 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

BEVEZETŐ


Üdvözlet a Túlélők Földjén! Ez a "nulladik", vagyis a belépő fordulód a levelezős játékunkban. A könnyebb érthetőség kedvéért rögtön kiadtunk néhány parancsot helyetted, ez egyrészt példát ad arra, hogyan is zajlik egy forduló, másrészt ettől már ez a forduló is érdekes lesz.
Ahhoz, hogy első Utasítás Lapodat ki tudd tölteni, először ismerkedj meg az alap parancsokkal! Az Utasítás Lap elküldéséhez keresd meg a Számlainformációk oldalon a karaktered, majd az UL írás linkre kattintva már írhatod is UL-ed.
Ha elküldted az első UL-ed, erre fogod válaszként megkapni az első igazi fordulódat, amelyben természetesen a dolgok már a Te utasításaid szerint fognak alakulni.
A levélben néha találkozni fogsz a (ld. enc.) megjegyzéssel. Ilyenkor bővebb információt az adott témáról a forduló végén, az ENCYCLOPEDIA FANTASIA-ban találsz, ugyanabban a sorrendben, ahogy ezeket a forduló közben kaptad.
Egy fordulóban nem léphetsz többet 8 mezőnél, sem az M, sem a K paranccsal.
A játékban nagy jelentősége van a különböző terepfajtáknak: más-más szörnyeket, tárgyakat találhatsz a különböző tereptípusokon. Kezdetben próbálj minél több típust bejárni.
Mi a felszerelésed, mihez értesz kezdetben? Utazásod utolsó napjaiban már minden feleslegesnek tűnt: csak egy üres vizestömlő maradt nálad, meg fegyvered, amelyet sosem hagyhatsz el: a puszta öklöd. Egyéb szakértelmeid: nyomkövetés 1. szint (ld. enc.), harcművészetek 1. szint (ld. enc.), ökölvívás 3. szint.

MEGÉRKEZÉS


Borzalmas volt a Tűz Éjszakája - a vörös lángok mindent és mindenkit elemésztettek. Miért pont Te maradtál életben? Talán kiválasztott vagy? Talán őseid szellemei és a kí együttesen vezették lépteidet, tény, hogy egy heti kóborlás után elérkezel Ghalla északkeleti részéhez. És úgy tűnik, a gondviselés törődik veled: fűcsomókat, kókadt bokrokat találsz, jelezve, hogy egy olyan terület határához érkeztél, amelyet megkímélt a tűzeső.

SUN AH CY KALANDJAI


A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. Néhol azonban már élet jele mutatkozik: egy-egy légy, egy fűszál. A mágusok háborúja talán mégsem tudott mindent elpusztítani.

gyk 28 1 gyakorolsz a 28. tárggyal 1 pontért
Gondolataidat fókuszálva, kitartóan gyakorolni kezdesz. Még sokat kell gyakorolnod. [1 pontot használtál fel, van még 109.]

vi 5 5 50 viselkedésed: 5 5 50
Mostantól normális mennyiségű rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erős szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi szinted ettől kezdve 5. Csak az azonos jelleműekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jelleműeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerőd az eredeti érték 50 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 109.]

m 3 mozogsz délkeletre
[1,1] A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. Egy-két nyomorultul élni próbáló bokron kívül semmi élőt nem látsz. Néhány éven belül talán a természet helyre tudja hozni azt, amit az ember tönkretett. Egy szörny közeledik, szerencsére a szél felőle fúj, így Te hamarabb megérzed. Hmm, csak egy homokvarány. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a homokvarány jobb karját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a homokvarány megcsapja a fejedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ököllel kegyetlenül megütöd a homokvarány testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A homokvarány néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A homokvarány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 99.]

gy 15 gyógyítás 15 pontért
Összeszedsz néhány teljesen erjedt mingókörtét. Kifacsarod a levét, majd lassan elszürcsölgeted. Az ital szerencsére nem csak a hangulatodat, hanem az egészségedet is javítja. (+3 életerő.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (gyógyítás: 1. szint). (ld. enc.) [15 pontot használtál fel, van még 84.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[2,1] Tovább gyalogolsz a kiégett pusztaságon. Néhol apró életjeleket tapasztalsz: egy-egy fűszál, egy légy, egyébként semmi. A szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy homokvarány. Itt csata lesz.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a homokvarány testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a homokvarány megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a homokvarány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}


(Továbbmész...) [3,2] Félig kiégett területen vagy. Itt már cserjék, és egyre több fű nő. Szürke por száll a levegőben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. Egy porkupac mögé bújsz. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (rejtőzködés: 1. szint). (ld. enc.) Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Ó! Hiszen ez egy lebegő gomba. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

[20 pontot használtál fel, van még 64.]

m 3 1 mozogsz délkeletre, északkeletre
[4,3] Hegyvidékre értél. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy legyengült ormánygőte. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy királygyík. (ld. enc.) Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [5,2] A sziklák elmaradoznak mögötted. Bozótos területre érkeztél. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ez nem lehet más, mint egy gonyolék. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

[20 pontot használtál fel, van még 44.]

e 11 élelemszerzés 11 pontért
Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy gonyolék. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (vadászat: 1. szint). (ld. enc.) Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss ismeretlen nyomok vezetnek keletre. [11 pontot használtál fel, van még 33.]

m 2 mozogsz keletre
[6,2] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Ez a hely régen királyok temetkezési helye volt, bár kincset még soha nem talált itt senki. Talán egy ilyen uralkodóról kapta a hely a nevét: Mommean dombjai. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Felismered. Ez egy homokvarány. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Észreveszel valamit a földön. Friss általad nem ismert nyomok vezetnek délre. [10 pontot használtál fel, van még 23.]

e 13 élelemszerzés 13 pontért
Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [13 pontot használtál fel, van még 10.]

m 1 mozogsz északkeletre
[7,1] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Látsz egy smirglibokrot. (ld. enc.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy gonyolék. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy lila brekk. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.


Találkozol egy fekete, copfos hajú, félszemű, harcsabajszos árnymanó férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Jobb kezében egy kőkést, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve @Enyves Ubrok. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.
Összefutsz egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű elf férfival. Bőre teljesen fehér! Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Ezüst Íjász. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 0.]

kf 3 2 kézbeveszed/felveszed a 3. tárgyat a bal kezedbe
A bal kezedbe veszed a vizestömlőt. Így nem fogják tudni ellopni tőled. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként táborhelyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) A jövőben lehetőséged van behozni valamit a lemaradásodból (megismerted az EXT parancsot)! (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 115 pontot. A következő körben tehát 115 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VIZESTÖMLŐ (3. TÁRGY)
A vizestömlőben húsz korty víz fér el. Ha víz közelében vagy, automatikusan utántöltöd, ha szomjas vagy, iszol belőle. Nagyapád szerint vizestömlőt evaporőr hájból lehet készíteni, de hogy mi a fene lehet az, el nem tudod képzelni...

NYOMKÖVETÉS
Minél nagyobb a nyomkövetés tulajdonságod, annál nagyobb eséllyel ismered fel és tudod követni az adott mezőn található különböző fajoktól származó nyomokat. Ettől függ az is, hogy milyen régi nyomokat találsz meg: a rutinos öreg rókák akár egy hónapnál régebbi nyomokat is képesek követni! Ez a tulajdonság fontos a K és FK parancsok hatékony alkalmazásához. Ha esetleg meglopnak, és a nyomkövetésed elérte az 5. szintet, képes vagy megállapítani néhány információt arról is, hogy ki volt a tolvaj. A nyomkövetést automatikusan alkalmazod mozgás közben is, de ha élelmet gyűjtesz, akkor még jobban odafigyelsz rájuk.

HARCMŰVÉSZETEK
A pusztakezes harcot, amelyet sok laikus ökölvívásnak hív, nem alkalmazhatod igazán hatékonyan a belső nyugalom, tested és képességeid teljes ismerete nélkül. A harcművészetek titkos tanát kolostorokban tanítják. Ezeken a helyeken sajátíthatod el a kí energiáinak megfelelő használatát. Az igazi harcművészek sokkal nagyobb sebeket képesek ejteni, mint egy átlag fegyverforgató a legfantasztikusabb varázsfegyverrel. A kobuderáknak sokak szerint mindez eleve a vérében van, de ők sem fejleszthetik igazán tökélyre a tudást megfelelő mester nélkül.

ACÉL ÖKÖL
A kí energiák egyik legalapvetőbb felhasználása az erő fókuszálása, a test, a lesújtó ököl megacélozása. Az Acél Ököl az első kí tulajdonság, amelyet a harcművészek megtanulnak. Segítségével nagyobb sebzést tudnak okozni egyetlen ütésükkel. Ez azt jelenti, hogy az Acél Ököl használója +2d4 sebzést okoz.

HOMOKVARÁNY (16. SZÖRNY)
Ha a homokból nagy, üveges szemek gúvadnak rád, akkor az azt jelenti, hogy majdnem ráléptél egy homokvarányra. Ezek a lapos, terepszínű lények agresszív harcosok, de egy magadfajta kalandozónak nem jelenthetnek gondot.

GYÓGYÍTÁS
Ez egyike a legfontosabb képességeidnek. Ettől függ, hogy milyen hatékonysággal vagy képes gyógyfüveket találni, milyen módszereket ismersz sebesüléseid kezelésére és regenerálására. Az igazán profik még ott is boldogulnak, ahol semmilyen növény nem terem. A gyógyulás mértéke függ attól még, hogy mennyire vagy megsebesülve, mennyi pontot költöttél a gyógyításra, és mennyi az egészséged.

REJTŐZKÖDÉS
A rejtőzködés inkább a bölcsek, mint az erősek képessége. Ennek birtokában tudsz láthatatlanná válni, eltűnni a nálad erősebb ellenfelek elől. Minél magasabb a rejtőzködés képességed, annál jobb szaglású, jobb érzékszervű ellenfelek elől bújhatsz el.

LEBEGŐ GOMBA (39. SZÖRNY)
Ha a talaj fölött lebegve egy nagy, piros kalapú gomba jön feléd, ne rohanj azonnal pszichiáterhez (a környéken nem is találnál). Nem Te őrültél meg, csak az erdők és a kiégett területek egy békés lakójával találkoztál. Sokak szerint nagyon finom a húsa, ezért vadásznak rá. A lebegő gombák azonban nem tinók, akiket csak úgy le lehet vágni: hosszú, erős mancsukkal elég jól meg tudják védeni magukat egy átlagos vadásztól.

ORMÁNYGŐTE (18. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett gyík, ellentétben a legtöbb ragadozóval, nappal vadászik. Mielőtt támadna, mindig éles, sziszegő hangot hallat, jelezve, hogy harcra kész. A hangot hosszú, csontos ormányán keresztül adja ki, amelyet, bármily furcsa, nem használ a táplálkozásnál. Hegyes fogaival szemben a kisebb emlősöknek nem sok esélye van (de Te ugye nem tartod magad kisebb emlősnek?). Legjobb módszer, ha felnyársalod valamilyen szúrófegyverrel.

KIRÁLYGYÍK (26. SZÖRNY)
A jól megtermett királygyíkok akkorák, mint egy kisebb vadmalac. Ezért persze a gyomruk is nagyobb, és nem elégszenek meg holmi rovarokkal, nagyobb zsákmányra vadásznak. Néha persze egy kicsit elméretezik a dolgot, és igencsak pórul járnak (mint amikor pl. veled akadnak össze). Foguk, karmuk támadásra nem alkalmas, annál inkább hosszú nyelvük, amelyet bámulatosan nagy távolságra képesek kilövellni.

GONYOLÉK (13. SZÖRNY)
Ez a két lábon járó, gömbtestű, guvadt szemű lény csúf tréfája a természetnek. Sem harapni, sem karmolni nem tud, nyelve viszont meglepően erős: ütni, sőt fojtogatni is tud vele! Egy jól felfegyverzett (és kellőképpen vérszomjas) kalandozónak persze egy ilyen csodabogár nem lehet ellenfele.

KAJA (2. TÁRGY)
Az ennivaló (talán nem meglepő módon) alapvető fontosságú az életben maradás szempontjából. Élelemszerzéssel (E parancs) pótolhatod. Ha éhes vagy, automatikusan eszel a készleteidből.

VADÁSZAT
A vadonban nincsenek ABC-k, ahová bemész, bepakolsz a kosárba, és már meg is van a vacsora. A mindennapi betevő megszerzéséért bizony meg kell küzdeni. A vadászathoz való szakértelmed nemcsak azt mutatja, hogy milyen jól tudsz különböző állatokat elejteni, hanem milyen ügyes vagy ehető gyümölcsök, bogyók találásában. A vadászat sikere függ még a tereptípustól, ahol vadászol, az elköltött pont mennyiségétől, és attól, hogy milyen felszerelésed van. Néha az is előfordulhat, hogy "valami nagyobbal" akadsz össze az élelemszerzés folyamán, és a vadászból vadászott lesz...

SMIRGLIBOKOR (31. NÖVÉNY)
A bozótos terepen növő smirglibokor levelei különösen érdesek: egy ilyet leszedve, akár nagyon kemény felületeket is simára dörzsölhetsz. A levél gyűjtéséhez a KT 29 parancsot kell kiadnod, 1 pontért.

LILA BREKK (11. SZÖRNY)
Képzelj el egy nagy, lila békát, sok hegyes foggal. Igen, ő az, akivel most találkoztál. Egyetlen hatékony támadása a harapás, de az komoly sebet képes ejteni. Nem kedveli a domb- és hegyvidéket, de egyébként mindenhol megtalálható. Puha bőrén szúró- és vágófegyverrel egyformán könnyű sebet ejteni. Húsa sokak szerint ehető (végszükség esetén).

A JÁTÉKHÉT LEMARADÁS BEHOZÁSA
Mostantól, havonta egyszer, lehetőséged van arra, hogy kiadd az EXT, azaz visszadátumozás kérelem parancsot (ezt a parancsok között kell kiadnod, nem az UL küldő EXT rovatába kell beírnod!), melynek köszönhetően, az Extra fordulókhoz hasonlóan, többet léphetsz a jövőben. Minél jobban le vagy maradva játékhétben a játék kezdetekor indultaktól, annál több játékhéttel dátumozunk vissza. Csak azok adhatják ki ezt a parancsot, akiknek az aktuális játékhetükhöz képest max. 1 játékhét lemaradásuk van, vagy van jelenlét bónuszuk.
A konkrét számok pedig (ha az adott játékhét között adod ki az EXT parancsot, ennyi játékhéttel dátumozunk vissza):
* 25. játékhétt‹l 100. játékhétig - 25 játékhét.
* 101. játékhétt‹l 200. játékhétig - 20 játékhét.
* 201. játékhétt‹l 300. játékhétig - 15 játékhét.
* 301. játékhétt‹l 400. játékhétig - 10 játékhét.
* 401. játékhétt‹l 500. játékhétig - 5 játékhét.
* 501. játékhétt‹l 600. játékhétig - 3 játékhét.
* 601. játékhétt‹l - 2 játékhét.

KARAKTERLAP

Sun Ah Cy, egy fekete, hosszú hajú, csillogó szemű kobudera nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 0. fordulód.

Erő: 15 Szint: 1 Merészség: 5/5 Magasság: 133 cm
IQ: 10 Támadás: 0 Agresszió: 5 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 0 Menekülés: 50 % Életkor: 29/29 év
Egészség: 14 Életpont: 58/23 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 2 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 TP-t kaptál. Jelenleg 10 TP-d van. A következő szinthez még 20 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 3 (+3)

7,77 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 146 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 (+2) 2. nyomkövetés: 1 (+1) 3. gyógyítás: 1 (+1)
4. harcművészetek: 1 (+1) 5. vadászat: 1 (+1)

Összsúly: 0.20 kg Megterheltség: 0%
Még 149 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

-1 0 1 2 3 4 5 6 7 8
-1
0
1
2
3
4
(1,1) homokvarány (#16)
(2,1) homokvarány (#16)
(3,2) lebegő gomba (#39)
(4,3) ormánygőte (#18), királygyík (#26)
(5,2) gonyolék (#13)
(6,2) homokvarány (#16)
(7,1) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), gonyolék (#13), lila brekk (#11), @Enyves Ubrok (1416. kalandozó), Ezüst Íjász (1426. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek