49. forduló, 51. forduló, Morag összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. júl. 24. 12h:03'
EZ A 113. JÁTÉKHETED, 50. FORDULÓD
114. játékheted kezdete: júl. 29.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #3295
SZÁMLA : XXXX

MORAG KALANDJAI


279 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [78,-35] koordinátán.
Legrosszabb lidérces álmaid válnak valóra, amikor az éjszaka közepén a sűrűből egy hatalmas, négylábú, prüszkölő szörnyeteg ront elő majomszerű visítást hallatva. Nagy kő esik le a szívedről, amikor konstatálod, hogy csak a Trikornis Futárposta két alkalmazottja érkezett meg lóhalálában egy csomagot hozva. Gumi Rudi csomagja, a következőt találod benne: 1 szöges bőrpajzsot. Ijedten ugrasz fel a közelből felhangzó nyerítésre, de meglátva a feléd robogó trikornis sörényébe kétségbeesetten kapaszkodó vikócmajmot, megnyugodsz. Küldeményed érkezett, Bal Dahin adta fel. A Trikornis Futárposta által kiszállított csomagban a következő van: 1 bronzpáncélt.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 hosszú íjat (90 arany).
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 trófea nyakláncot (50 arany).
A táborozás 102. napján találkozol egy kopasz, zöld szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Tharr kisebb papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany masszariasztót, egy ezüst papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy két kard szimbólumot, egy korinthai talizmánt, egy kvazár sisakot, egy örökkéval.gyémántját, egy rinóbőr övet, egy smaragd védőgyűrűt és egy szürke bőrkesztyűt visel. Felszerelését egy tüskés harci gromak trófea, egy quwarg harcos trófea és egy dehidrátor trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy Mallon botját, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Auráját érzékelve máris tudod, színtelen semleges, mint Neked. Összeismerkedtek. Az ő neve Nox Del Torryl. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+13 varázspont.) [A két forduló között 3 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy bolhakutya nyomára bukkansz. Sajnos nem jártál sikerrel - talán majd legközelebb. [10 pontot használtál fel, van még 193.]

* 1. KP: elmormolod a 6. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 188.]

* 2. KP: kézbeveszed/felveszed a 229. tárgyat
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

* 3. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A forró energia testedbe áramlik. Egy végső mozdulattal előhívod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 183.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[77,-36] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Vad szamóca illatát hozza a szél. Utad során felfedezel egy gumifát. Előtted csörgedezik egy kis patak, amely északkeletről folyik délnyugatra. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba).


(Továbbmész...) [76,-37] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [75,-38] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ez a rejtélyes nevű Gevözs-Teküs síkság nyugati széle.

[36 pontot használtál fel, van még 147.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[74,-39] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy szürke rinocérosz. (ld. enc.) Itt csata lesz.

A közelharc előtt még megeresztesz a rövid íjjal néhány lövedéket. Elrepül 1 nyílvessző. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a szürke rinocérosz vastag bőrét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a szürke rinocérosz vastag bőrét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a szürke rinocérosz bal vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Patájával a szürke rinocérosz kissé megtaszít. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a szürke rinocérosz jobb hátsó lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai apró sebet okoznak a jobb lábadon. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Messze hajítod a vacak kis ork sámán trófeát, és kinyersz egy alkalmas szürke rinocérosz trófeát. 610 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Minden tapasztalatodat latba vetve megtalálod az ideális helyet az ásáshoz. Kezeddel beletúrsz a földbe, majd kiemeled az áhított terlom-gyökeret. Óvatosan lehántod a külső burkát, majd piciket harapdálva elfogyasztod. Rögtön rájössz, hogy a faludbéli kuruzslónak ebben is igaza volt. (+36 életerő.) Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [73,-40] Szűnni nem akar a zöld síkság. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő kaffogó hebrencs nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a kaffogó hebrencs nyakát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a kaffogó hebrencs jobb hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Véres nyál csordul ki a kaffogó hebrencs száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rát-fát. Felfedeztél egy oltárt. Elenios híveié. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba).

(Továbbmész...) [72,-41] A síkságot ritka erdő váltja fel. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy phua-kúpot.
(Feltételes kutatás:) Megközelíted a fémkúpot, és elolvasod az oldalán a találós kérdést:
Kicsike, cifrácska, a világot bejárja.
Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy alattomos manó közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A másik mormol valamit: egy láthatatlan védekező varázslat! Egy energiatüskék varázslatot dob rád a másik. 12 életpontot vesztettél. Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja az alattomos manó verdeső szárnyát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az alattomos manó hadonászó öklét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed az alattomos manó fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az alattomos manó egy picit megüti a jobb karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az alattomos manó hadonászó öklét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod az alattomos manó hadonászó öklét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Ellenfeled a Kobraharapás technikáját alkalmazza. Csapások érik a bal oldaladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 tüskecsapdát. (ld. enc.) 248 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Gyanús mozgásra figyelsz fel egy bokor levelein. Ahogy közelebbről megvizsgálod, látod, hogy szürke roppantó bogarak roppantják a bokor ágait. Nagyapád tanácsát követve, óvatosan megfogsz egyet, és mielőtt ő roppantaná el az ujjadat, te roppantod össze őt. Vigyázva befalod, és várod a gyógyhatást. (+23 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [101 pontot használtál fel, van még 46.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[71,-41] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tűzbokrot. Látsz egy szent tölgyfát. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kaszabolósáska. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a kaszabolósáska testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával kilukasztod a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a kaszabolósáska testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Ügyesen félrehajolsz a szörny csapása elől. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [70,-41] Síkság, továbbra is csak síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy megsebesített evaporőr. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az evaporőr gumiszerű szenzorát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával kilukasztod az evaporőr testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod az evaporőr testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápol, de mindhiába. Az evaporőr összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 84 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Tharr híveié. [24 pontot használtál fel, van még 22.]

al 66 90 áldozol: a 66. tárgyat a 90. tárgyat
Hiányzik a 2. ill. 3. paraméter. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 19.]

* 2. BP: kézbeveszed/felveszed a 308. tárgyat
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 19.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Kicsit bővült az FF parancs. [Vigyázz, kicsit bonyolult, ha nem érted, ne foglalkozz vele, nem jelent hátrányt, ha nem használod.] (ld. enc.)
Ebben a körben 19 pontod maradt, ebből a következő körre 19 pontot vihetsz át. Kapsz még 190 pontot. A következő körben tehát 209 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


HOSSZÚ ÍJ (111. TÁRGY)
A vapár ágat két smirglilevéllel ledörzsölve, és egy magszim belet ráerősítve, korszakalkotó találmányhoz jutsz: a hosszú íjhoz. Ehhez a KT 111 parancsot kell kiadnod, 50 pontért. A hosszú íjjal nagyon jól lehet célozni: 2-t ad a támadásodhoz. Sajnos a fanyilak nem jók a hosszú íjhoz lövedékként, mert túl rövidek, túl könnyűek. Fémhegyű nyilakat kell használnod. A KF 111 <nyíl sorszám> paranccsal adhatod meg, hogy éppen melyik nyilat akarod a hosszú íjhoz használni. A hosszú íjat automatikusan használod élelemszerzésnél, anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

TRÓFEA NYAKLÁNC (196. TÁRGY)
Ha trófeáidat akarod mutogatni, mi sem alkalmasabb erre, mint a trófea nyaklánc. Fűzz fel egy arany nyakláncra két sünmedve és két ubuk tüskét, két sallank karmot és egy fekete gyöngyöt, és már készen is vagy. Mindehhez a KT 196 parancsot kell kiadnod, 8 pontért.

BRONZPÁNCÉL (90. TÁRGY)
Olyan védett és sebezhetetlen akarsz lenni, mint egy acélkolosszus? Bizony, jó úton jársz! A bronzpáncél az egyik legjobb minőségű páncél, amelyet aránylag egyszerű eszközökkel elő lehet állítani. Először is, egy olvasztókemencében 6 ón- és 6 rézdarabból elegendő bronzot kell öntened. Ezután kőkalapácsokkal kialakítod a megfelelő lemezeket, amelyeket egy bőrpáncélra felerősítesz. És már készen is van ez a 7-es védettséget adó tárgy (masszív 70 tevékenység-pontért).

SZÜRKE RINOCÉROSZ (346. SZÖRNY)
Ezek a hatalmas orrszarvúak, bár növényevők, hamar dühbe gurulnak, ha valaki csak úgy betrappol területükre - és akkor aztán kalandozó legyen a talpán, aki elé mer állni a támadó sebességgel rohamozó rinocérosznak. A rinók ellen talán a rohamkor magad elé tartott szúrófegyver a leghatékonyabb, és az ütőfegyverrel fogsz a legkevésbé boldogulni a vastag bőr ellen.

ALATTOMOS MANÓ (756. SZÖRNY)
Nem messze egy koboldszerű teremtmény éppen tesz-vesz valamin. Még nem vett észre, így jobban szemügyre veheted, mit csinál: épp egy hatalmas gödör fölé hord gallyakat, hogy csapdát állítson az erre járó gyanútlan szörnyeknek vagy a rosszabbik esetben kalandozóknak. Kéjsóvár tekintetéből ítélve inkább az utóbbi feltételezés a helytálló, ennek a manónak a célja becstelen, a csapdába esve harcképtelenné vált kalandorok kifosztása. Jaj, de most észrevett, apró szárnyainak verdesése felgyorsult, mintegy a düh és harag jeleként. A manó úgy döntött, elérkezett a halálod órája. Ha az egyszerűbb módszerrel nem megy, majd a rádpukkasztott varázslatok és a harcművészeket is megszégyenítő ökölcsapások tömkelegével veszi el az értékeidet.

TÜSKECSAPDA (242. TÁRGY)
Ez talán a legprimitívebb csapda, amelyet a tolvajok elleni védekezésképp készíthetsz. Nem kell hozzá más, csak egy lapkorong, és öt sünmedve tüske, amelyet a lapkorongba szúrsz. Ehhez a KT 242 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Ettől kezdve a tüskecsapdát minden körben, az utolsó mozgás parancsod után használhatod, a H 242 paranccsal, 1 TVP-ért. Ilyenkor a tüskecsapdát elhelyezed a motyód közelében, és beszórod némi porral. Ha szerencséd van, a közeledbe settenkedő tolvaj pont belelép, és veszít 1d4 életpontot.

FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS - AHOGY NEKED TETSZIK
A feltételes fegyverváltás ún. valószínűségekkel dolgozik, azaz, nagy biztonsággal mondhatjuk, hogy minden úgy fog történni, ahogy szeretnéd, de néha, ha esetleg nagyon kicsit dob a gép támadásra vagy sebzésre, akkor bizony nem tudod megölni a szörnyet. Az is előfordulhat, hogy csak akkor szeretnél fegyverváltást, ha egyetlen kör alatt le tudod ölni a szörnyet. Ahhoz, hogy több kontrollod legyen, először is leírjuk, hogy pontosan hogyan is működik a feltételes fegyverváltás. A varázslatok és a lőfegyver használat után megnézzük, mennyi ép-je maradt a lénynek. Ezután megnézzük, hogy mennyi lenne az FF-nél beállított fegyverrel ez ellen a szörny ellen a sebzés várható értéke. A várható érték kb. a minimális és maximális sebzés számtani közepe (azaz összegük fele). Ha ennek kétszere (mert ugye két köröd van a harcra) meghaladja a szörny jelenlegi életpontjának 140%-át, akkor bevált a fegyverre. (Azért nem 100%-al számol a program, mert akkor már ha csak egy picit a várható érték alá dob a sebzés meghatározásakor, akkor nem tudod megölni a szörnyet.) Emellett persze van maga a támadás dobás is, aminél szintén feltesszük, hogy várható értéket fogsz dobni. Ha ez a fegyver nem jó, vesszük a következőt, és így tovább, a beKF-elf fegyverig. Ha egyetlen fegyver sebzésének várható értéke sem haladja meg a 140%-ot, akkor a legnagyobb sebzésűt választja a program. A harcművészetnél sajnos nem lehet előrelátni, hogy be fog-e jönni valamilyen technika, és ha igen, akkor az mennyivel növeli meg a sebzést. Ezért a harcművészeknél egy ún. heurisztika hozzáad még valamennyit a sebzéshez, a harcművészet szakértelem függvényében. Persze egy heurisztika sem tökéletes. Mindezt csak azért írom le, hogy érthető legyen, mire jó az új Feltételes Fegyverváltás Kockázata, azaz FFK parancs. Egészen egyszerűen, az FFK-val a fenti 140%-ot lehet átállítani. Ez több dologra is jó. Ha például FFK 200-at vagy még magasabbat állítasz be, akkor láthatóan csak akkor fogsz fegyvert váltani, ha egyetlen kör alatt meg tudod ölni a szörnyet. Ha azt látod, hogy rendszeresen nem vagy képes megölni a szörnyeket a jelenlegi beállítás mellett, akkor is felállíthatod 160-170%-ra. Ha pedig úgy látod, hogy olyan szörnyek ellen sem vált be a program, ami ellen nyugodtan megtehetné (pl. nagy sebzésű balkezes fegyvered, vagy ütés közben is működő sebző varázslatod, képességed van - ezeket az FF nem számolja! vagy pedig a harcművészet szintedre nem számol teljesen jól a heurisztika), akkor vedd le a százalékot 100-120%-ra. Az FFK-t minden beállított fegyveredre megadhatod, tehát FFK 100 200 150 esetén az első fegyveredre 100, a másodikra 200, a harmadikra 150 vonatkozik. Az FFK újbóli kiadása teljesen felülbírálja az előzőt, tehát ne használj pl. FFK 100 0 150 parancsot. Ha nem érthető a parancs működése, akkor kísérletezz vele, és meglátod, melyik érték a legkedvezőbb számodra. Vagy az sem baj, ha nem használod a parancsot, hiszen a feltételes fegyverváltás amúgy is elég optimálisan működik. 50-nél kisebb és 300-nál nagyobb paramétert nem lehet megadni (már ezeknek az értékeknek sincs sok értelme...)

KARAKTERLAP

Morag, egy barna, hosszú hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr követője vagy. Ez az 50. fordulód.

Erő: 23 (25) Szint: 12 Merészség: 4/4 Magasság: 121 cm
IQ: 15 Támadás: 15 Agresszió: 3 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 19 Menekülés: 30 % Életkor: 57/57 év
Egészség: 19 Életpont: 175/95 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 15 Varázspont: 28/4 Pénz: 537 arany Kép. pont: 9
Eddig összesen 229 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1200 TP-t kaptál. Jelenleg 26231 TP-d van. A következő szinthez még 6769 TP szükséges. Trófeáid: törpemammut, szürke rinocérosz, vérszomjas csüldő. A 17. fordulódban 20 arany került a bankszámládra. 29 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 15 vágófegyverek: 3 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 12 dobófegyverek: 3

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -3.); bumeráng (#249) (4 -7.); nyílvessző (#108) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 3 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 3 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 22 (+1)
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 3
10. versengés: 1 11. szörnyismeret: 1 12. vadászat: 3
13. bányászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 12 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 20 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 12 darabot )
cirkusz: ötpróba, küldetés (6)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
vízionár (#66), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
áldomás (#6) erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

TUDATI ENTITÁS MANIFESZTÁLÁSA
A tudati térben összegyűjtött TU-k: 7322. A kt-d által összegyűjtött TU-k: 0.

Összsúly: 73.42 kg Megterheltség: 122%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 73 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 1 nyílvessző (#108) 3 tüske (#22)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 1 hebrencs állkapocs (#130) 2 mandibulapenge (#125)
1 tüskecsapda (#242)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(70,-41) evaporőr (#69), Tharr oltár
(71,-41) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), szent tölgyfa (#393), 31. jellempróba, kaszabolósáska (#83)
(72,-41) phua-kúp (#372), alattomos manó (#756)
(73,-40) kaffogó hebrencs (#88), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Elenios oltár, 49. jellempróba
(74,-39) szürke rinocérosz (#346)
(76,-37) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36)
(77,-36) gumifa (#38), patak, 32. jellempróba

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


Kedves Játékostársunk!
A levelezős játékaink árát évek óta nem emeltük, de a szeptember 1-jével bevezetésre kerülő drasztikus adóteher növekedés miatt sajnos kénytelenek vagyunk ezt megtenni.
2006. szeptember 1-től a következő árak érvényesek:
Postai forduló: 40 zseton
E-mailes forduló: 31 zseton
A kettő együtt: 49 zseton
40 soros UL: +15 zseton (nem változott)
Megértéseteket köszönjük.

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Az olimpiai kategóriák enciklopédiája hibásan került kiküldésre. Az olimpiai változás, hogy megnöveltük az arany és TP díjat, És a 8. kategóriában a mostani olimpián már lesznek díjak, amelyeket a karakterek meg is kapnak.
* A 40-es TK-ból kivettük a szamurájkardot, ami ezentúl csak Toyaki kristályából szerezhet‹ meg.
* Borax király úgy döntött, enged a kalandozók nyomásának, és engedélyezte, hogy a ryuku-szigeteki toborzóirodánál továbbra is megadják a titkos labirintus térképét azoknak, akik felmutatják ott a lajstrom medáljukat. Viszont nem árt ha tudják a vállalkozó szelleműek, hogy Khór kardja már nem található ott.
* Ha a fogadóba a BE <épület száma> <40> paranccsal lép be a karakter, ezentúl megkapja az általa ismert, illetve teljesített TK-k listáját. Első belépésnél továbbra is csak az ismertető szöveg olvasható, tehát a 40-es paraméter használatának feltétele, hogy járt már abban az épületben.
* Huertol elveszett. Legalábbis a király számára. A helytartói város státusz elveszítésével várhatóan az alábbi épületek fognak bezárni a városban: helytartói hivatal (581. épület), Fairlight bank (583.) Fejvadászcéh (758.) Toborzóiroda (761.).
* A Fejvadászcéh Wargpinban nyitotta meg irodáját, melyet Huertolban be kellett zárnia. Az épület száma változatlanul 758.
* Huertol fekete mágustornya ezentúl nem látja szívesen a varkaudarpárti kalandozókat. Az is veszélyben van közülük, aki megközelíti az épületet.
* Az erődök és fellegvárak ostroma mostantól nem növeli a hőstettekben látható varkaudar ill. kalandozóharcok számát.
* A Rozoga Csontváz Lordhoz fogadót ezentúl a varkaudarok üzemeltetik, a nevét is megváltoztatták, a Vérhez és Pálinkához címezték.
* A varkaudar arénánál lehetőség van arra, hogy hozzájárulj az aréna szörnyeinek beszerzéséhez. Az arénánál add ki a H 497 [hánszor*100 arannyal járulsz hozzá] [szörny száma, amit szeretnél] parancsot. Az arany levonásra kerül, az arénamester pedig megpróbálja beszerezni azokat a szörnyeket, amelyekre a hozzájárulásokat kapja.
* A 13 kifejlesztett képességgel rendelkező KT-k jelenleg nem tudják használni az EF parancsot a tudati teret blokkoló entitás kártékony jelenléte miatt. Ők az EK 500 <TU> paranccsal tudnak tudati energiát gyűjteni az entitás manifesztálásához.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Morag 50. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
gorombilla (#38) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45)
Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49) gyíkember (#51) bakkura (#52)
százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) hegyi rák (#61) umor-pióca (#63) varkaudar (#64)
goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) vadtroll (#70)
fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76)
trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) piromenyét (#99) szőrös pók (#100)
sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113)
vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
xirnox (#122) tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) quwarg királynő (#153) karmazsin huhogó (#185)
massza (#217) pszi elementál (#221) vadász quwarg (#241) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346)
északi aurach (#350) nektoraf (#355) dűnekukac (#357) ryuku gárdista (#360) yeti poronty (#638)
csontlepke (#746) csodabogár (#755) alattomos manó (#756)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) csontkés (#11)
csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21)
tüske (#22) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27)
ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33)
ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38)
kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) surranó kígyó bőr (#47)
antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) szöges páncél (#65)
szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70)
rézsisak (#72) csontkulcs (#74) rát-fa (#77) mászókarom (#78) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91)
kötél (#92) mély kút (#93) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) magszim bél (#103)
evaporőr háj (#105) fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108) hosszú íj (#111)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
púderszikla (#118) púderkő (#119) dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131)
hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136)
két kard szimbólum (#144) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) szvó-ektoplazma (#151)
vasérc (#152) pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156) kis vaspajzs (#159)
vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) vasvért (#164) ugh méreg (#166) sullár hólyag (#168)
uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) vashegyű nyíl (#176) mínosz-kúp (#178)
vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183) ezüst kulcs (#184) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189)
trófea nyaklánc (#196) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) orgyilkos tőr (#225) obszidián karkötő (#229)
lánckesztyű (#230) acélpengőke (#231) lajhár csont (#236) tüskecsapda (#242) fekete bőrcsizma (#247)
bumeráng (#249) umbatari karkötő (#278) elit csatavért (#295) ezüst papi karkötő (#308) huhogó bibe (#332)
phua-kúp (#372) moa zafír (#381) szent tölgyfa (#393) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486)
erődítmény (#488) Chara-din monolitja (#534) tünde íj (#553) aurach fog (#657) lápi hajlék (#670)
nyomkereső talizmán (#671) művészi porolit (#720) varkaudar csont (#1113) malom (#1204) szekérkaraván (#1215)
megbűvölt utazóláda (#1218) csodabazár (#1404) esélynövelő (#1409) Kalmárok Kémgömbje (#1589)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek