Jókorjött Eső összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE
Betáplálva: 2004. jan. 8. 8h:57'
EZ A 0. JÁTÉKHETED, 0. FORDULÓD
1. játékheted kezdete: jan. 15.
A következő fordulódat legkorábban
a 1. játékhéten tudjuk betáplálni.
KALANDOZÓ: #3113
SZÁMLA : #10785
Extra forduló: 15

BEVEZETŐ

Üdvözlünk a Túlélők Földjén, kedves újszülött! Bocsánat, már egyáltalán nem vagy újszülött - az elmúlt néhány hét alatt felnőtté váltál. Ez persze nem azt jelenti, hogy rendelkezel a tapasztalattal, amellyel szüleid, azonban jóval több ismereted van, mint egy, a Kiégett Föld felől érkező túlélőnek - hiszen mamád (és esetleg papád) sok dologra megtanított. A tanult és örökölt képességeken kívül rendelkezel egy speciális mentális képességgel. (ld. enc.) Ez a pszi! (ld. enc.) Kezdetben használható pszi képességeid a pszi-ernyő (ld. enc.) és az auratranszformáció. (ld. enc.) Ezzel a karaktered akár te, akár valamelyik barátod (esetleg a gyermek apja!) játszhat tovább. Ehhez nem kell mást tenned, mint a mellékelt JL-t kitöltened. Döntsd el, hogy milyen nevet kapjon a gyermek. A név után zárójelben írd oda a fejlécben látható karakterszámot is, és írd a név alá, hogy "újszülött". Így nem fordulhat elő, hogy a küldött JL alapján egy új kalandozót indítunk ehelyett a fiatal, de tehetséges mentát helyett. Az sem árt, ha megadod, milyen nemű legyen a gyermek (FIÚ/LÁNY). Mint látod, külsejét (hajszín, bőrszín, stb.) részben tőled, részben apjától örökölte. Amennyiben nagyon akarod, a külsőt megváltoztathatod (részben vagy egészen), a külső jellemzők beírásával. Mint láthatod, a gyermek arról a mezőről indul, ahol elbúcsúztál tőle, így a K spec. kódnak nincs értelme, hasonlóan az AJ-nek sem. Javaslom, hogy az A paranccsal rögtön adj át néhány tárgyat (páncélt, fegyvert) szegény kezdőnek, hogy ne kelljen teljesen meztelenül indulnia. Rögtön, a JL-el együtt küldhetsz egy kitöltött UL-t is, a gyermek 1. fordulójára.

ÚJSZÜLÖTT3879 KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,40] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el. Alaposan elfáradva, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. HOPPÁ! Ismét lehet extra fordulót lépni! (ld. enc.) Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 110 pontot. A következő körben tehát 110 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PSZI KÉPESSÉGEK
A pszit, ezt a belső, mentális képességet az elsők között sajátítják el a Túlélők Földjén születő mutánsok és egyéb fajok. Úgy látszik, a termomágikus világégésnek pozitív hatásai is voltak. Van egy másik módszer is, amellyel azok is megszerezhetik a pszit, akik nem birtokolják születésüktől fogva, de erről csak homályos hírek keringenek: mindegyikben valamiféle pszi-kőről van szó. A pszi tudásod egyik legalapvetőbb jellemzője a pszi pontjaid. Ezek jelképezik a mentális energiádat. Minden pszi képesség használata pszi pontokba kerül, a bonyolultabbak többe. Az elhasznált pszi pontjaidat a körök közötti pihenéssel nyerheted vissza. Kezdetben csak 1-2 pszi képességed van, de később szerezhetsz újat, a pszi szakértelem növekedésekor és esetleg egyéb módon. A pszi képesség használatához a P <képesség sorszám> parancsot kell kiadnod, ez a parancs a legtöbb képesség esetén 5 TVP-be kerül. Ezek a képességek ugyanabban a listában vannak nyilvántartva, mint a varázslatok, ezért a karakterlapodon is a varázslataid között fognak szerepelni. [Megjegyzés: bár mint tudjuk, a pszinek semmi köze a varázsláshoz, praktikus szempontokból a számítógép a pszit is egy speciális varázslási formaként tartja nyilván. Ez azt jelenti, hogy a pszi képességek használata, korlátaik, lehetőségeik nagyon hasonlítanak a varázslatokéra. Tehát a pszi képességek között is van olyan, amely egy teljes fordulón át tudja kifejteni hatását, van olyan, amely a legközelebbi harcban alkalmazható, és azután megújítható, stb. A harcban használható pszi képességek alkalmazása is tökéletesen megegyezik a varázslatokéval, tehát egy támadó varázslat helyett használhatsz egy támadó pszit, egy védekező varázslat helyett egy védekező pszit, ha úgy tartja kedved. A varázslatokhoz hasonlóan, a pszi képességek között is van olyan, amelynél 2. ill. 3. paramétert is meg kell adni a P parancs kiadásakor.]

PSZI
A pszi egy speciális mentális képesség. Mivel döbbenetes, szinte földöntúli dolgokat lehet vele megcsinálni, sokan a varázslás egyik formájának tartják - holott nem az. A pszi használója nem külső mágikus energiákat, nem istenétől kapott varázserőt használ, hanem a belső, mentális energiáit használja fel - a kíhez hasonlóan. Minden pszi képesség használata pszi pontokat emészt fel. Azt, hogy hány pszi pontod van, alapvetően a pszi szakértelmed szintje határozza meg, de befolyásolja intelligenciád és egészséged is. Pszi szakértelmedtől függ még, hogy milyen gyorsan regenerálódnak pszi pontjaid. A pszi szakértelem a pszi használatával, gyakorlással fejlődik, mutánsoknak és alakváltóknak valamivel gyorsabban, mint más fajoknak.

PSZI-ERNYŐ (64. PSZI KÉPESSÉG)
Ezzel az alapvető pszi-képességgel rengeteg fontos információt szerezhetsz azokról a szörnyekről és kalandozókról, akikkel találkozol. Láthatatlan pszi-ernyődet rájuk bocsátva, igen részletes képet kaphatsz egyes fizikai tulajdonságaikról. A pszi-ernyő használatához a P 64 parancsot kell kiadnod, 6 pszi pontért és 5 TVP-ért. Hatása egy teljes fordulón keresztül tart. Működése: minden alkalommal, amikor találkozol egy kalandozóval/szörnnyel, van rá esély (pszi szakértelmedtől függően) hogy megtudod EGY fizikai tulajdonságát. Ilyenkor, az egyéb pszi-tulajdonságokhoz hasonlóan, egy {kapcsos zárójelben} lesz olvasható a másik tulajdonsága. Ez lehet támadás, sebzés, védettség, erő, egészség vagy bármi más. [Megjegyzés: a szörnyek fizikai tulajdonságai csekély mértékben változhatnak az idők folyamán, így az ezzel kapcsolatos információ nem mindig időtálló.]

AURATRANSZFORMÁCIÓ (65. PSZI KÉPESSÉG)
Mostantól komoly mennyiségű pszi-energia felhasználásával képes vagy saját aurád formálására! Ehhez a P 65 parancsot kell kiadnod. Ha a jó irányba akarod aurádat transzformálni, akkor 2. paraméternek 1-et, ha a sötét út felé, akkor 2-t írjál. Mindez 10 pszi pontba és 10 TVP-be kerül. Amíg pszi szakértelmed alacsony, egy auratranszformációval csak egy jellempontot tudsz szerezni.

EXTRA FORDULÓ
Sokan lassúnak találják a 7 napos játékhetet. Mivel sok helyre még ennyi idő alatt is nehezen jut el a posta, sajnos ezt nem rövidíthetjük le - azonban egy egészen picit megpróbálunk segíteni azokon, akik bírnák a rövidebb játékhetet. Ez a megoldás az extra forduló. A lehetőség kihasználásához semmi mást nem kell tenned, mint beírni a SPEC. KÓDOK rovatba azt, hogy EXT. Ennek hatására a számítógép az indulási dátumot visszaírja 7 nappal. Ez úgy fog kinézni, mintha 1 héttel korábban kezdtél volna játszani, tehát eggyel nagyobb lesz a játékheted, így rögtön léphetsz egy plusz fordulót. Amiért persze ugyanúgy kell fizetni, mint a rendes fordulóért. (Ha a dolog még mindig nem világos, ne kérdezz, egyszerűen csak próbáld ki! SEMMI bajod nem fog belőle származni.) Ha új játékos vagy, és még nem használtad ki a korábbi lehetőségeket, sebaj, most is megteheted! De egy fordulóban csak egy EXT-et adhatsz ki.



KARAKTERLAP
újszülött3879, egy hosszú ezüsthajú, kék szemű alakváltó férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 0. fordulód.

 Erő:14  Szint: Merészség:5/5 Magasság:176 cm 
 IQ:14  Támadás: Agresszió:5 Testsúly:74 kg 
 Ügyesség:17  Védekezés: Menekülés:50 % Életkor:1/1 év 
 Egészség:14  Életpont:64/64  Jellem: semleges (+15) Tul. pont:
 Szerencse:20  Varázspont:0/0  Pénz:0 arany Kép. pont:
     Pszi pont:8/8         
Eddig összesen 0 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 30 TP-d van. A következő szinthez még 70 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
  ökölvívás: 1   szúrófegyverek: 1   vágófegyverek: 1
  ütőfegyverek: 1   lőfegyverek: 1   dobófegyverek: 1

Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
  1. rejtőzködés: 1   2. nyomkövetés: 1   3. mászás: 1
  4. csapdakészítés: 1   5. csapdaészlelés: 1   6. gyógyítás: 1
  7. titkosírás: 1   8. felderítés: 1   9. szörnyidomítás: 1
  10. versengés: 1   11. harcművészetek: 1   12. zene: 1
  13. szörnyismeret: 1   14. pszi: 1   15. zárnyitás: 1
  16. vadászat: 1   17. bányászat: 1    

PSZI KÉPESSÉGEID
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)  

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)

Összsúly: 0.00 kgMegterheltség: 0%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.



TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA

újszülött3879 0. fordulója

SZÖRNYEK

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) királygyík (#26) óriás sáska (#27)
sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
kőszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35) manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39)
hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Tugt-ork (#46)
zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53)
bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62) umor-pióca (#63)
varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73)
tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77) trollfa (#80) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86)
kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93)
mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101)
uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110)
ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115)
gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120)
xirnox (#122) tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
sötét gnóm (#132) karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
szőrlajhár (#141) kardfogú fülemüle (#146) epokitféreg (#147) vérfürdető magszim (#148) fémbontó szójer (#150)
autentikus vámpír (#154) purifikátor (#157) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) quwarg harcos (#201)
élőholt quwarg (#202) drónkeselyű (#208) pszi elementál (#221) manaelementál (#290) ork sámán (#345)
szürke rinocérosz (#346) khór darázs (#348) liumbe (#349) északi aurach (#350) halálmadár (#351)
nektoraf (#355) vörös rakolits (#356) dűnekukac (#357) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369)
halálhozó (#419) sarki róka (#636) yeti poronty (#638) veszett rozmár (#639) fagyféreg (#640)
ulkor jéglény (#641) rozmárember (#643) sarki óriásteknős (#646)

TÁRGYAK

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
csontszablya (#64) szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73)
csontkulcs (#74) rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83)
díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88)
bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
fabontó (#106) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138)
nap szimbólum (#141) szem szimbólum (#142) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148)
grok-képződmény (#149) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160)
nagy vaspajzs (#161) borostyán függő (#162) karócsapda (#163) ugh méreg (#166) sullár hólyag (#168)
uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) nekrofun (#173) márványtorony (#175)
szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178) ezüst gyűrű (#180) vasalt bunkó (#181) vaskulcs (#183)
nagy bronzkulcs (#185) vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190) aranylánc (#191) aranygyűrű (#193)
obszidián függő (#195) trófea nyaklánc (#196) karbin plazma (#199) amniosz-fa (#202) amniosz (#203)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fűszertartó (#210)
dorony tüdő (#212) fedett verem (#219) láncing (#222) smaragd védőgyűrű (#223) orgyilkos tőr (#225)
acélpengőke (#231) furulya (#233) dorony duda (#235) lajhár csont (#236) tankány karom (#237)
lant (#238) tüskecsapda (#242) fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) tatu ködmön (#255)
templom (#256) fülemüle agyar (#267) gromak bőr (#268) gromak páncél (#270) jégszív (#282)
huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) királyi korona (#338) szerencsetalizmán (#366) phua-kúp (#372)
Eldaran karkötője (#373) fény szentélye (#376) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396)
főutca (#399) ház (#400) Vlagyimir szobra (#433) törpe bánya (#435) szent liget (#439)
barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488) sárkánytanya (#492) Chara-din monolitja (#534)
sötét tekercs (#535) tünde íj (#553) tünde nyíl (#554) főnixtoll (#563) rinóbőr (#651)
darázsszárny (#652) liumbe hajtás (#655) liumbe bimbó (#656) aurach fog (#657) Morgan kristálya (#659)
rakolits por (#669) lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699)
etra hályog (#712) művészi porolit (#720) örökkéval. rubinja (#900) örökkéval.gyémántja (#1065) jegesmedve bunda (#1067)
rozmárfog (#1069) yetiszív (#1070) ulkor gyöngy (#1072) csodák kútja (#1096) varkaudar csont (#1113)
örökkéval.smaragdja (#1115) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)

PARANCSOK

Röv.  1.PAR.    2.PAR.    3.PAR.    TVP    Utasítás                
A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása                              
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása                  
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása                         
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság                              
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe                         
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba                   
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása                  
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele                  
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása                   
D    tárgy                            -  tárgy eldobása                             
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése                            
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása                  
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása                          
É    TVP                           1-40  élelemszerzés                              
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása                  
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés                                  
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás                   
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért                    
FELV KT/szövetség                     -  szövetségi felvétel                        
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás                   
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata                  
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás                       
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés                        
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás                         
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat                  
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás                   
FM   TVP                              -  feltételes mászás                          
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség                        
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás                        
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat                  
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat                   
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat                  
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság                      
GY   TVP                           1-40  gyógyítás                                  
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció                          
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel                       
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat                        
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése                             
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés                            
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása                  
IM                                   30  imádkozás oltárnál                         
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás                          
JLK  kód                              5  jelszó kimondása                           
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt                     
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből                          
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz                          
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert                     
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése                          
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása                   
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele                   
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt                             
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet                        
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól                         
LE   tárgy                            -  letesz/elrak                               
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás                  
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)                        
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás                       
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban                    
P    pszi      [param1]  [param2]  5(?)  pszi képesség használata                   
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség                       
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése                   
SZK  szörny                          10  szörnykeresés                              
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése                    
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása                        
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése                    
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése                      
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése                       
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás                  
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása                   
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába                      
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás                                  
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés                                 
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra                     
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás                   
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása                    
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől                    
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal                      


© Beholder Kft., 1992-2003
Ha a játékkal kapcsolatban bármilyen gondod van, a következő címre írj: tf@beholder.hu!
Ha az e-mailes UL ill. forduló küldéssel van gondod: beholder@beholder.hu!

::: A forduló megtekintéséhez szükséges képek :::
A fordulók megtekintéséhez szükséges képek letölthetőek a http://www.beholder.hu oldalról, a letöltés menüpont alatt. Ha nincs www hozzáférésed, akkor jelezd nekünk a tf@beholder.hu címen és elküldjük neked e-mailben.
::: Forduló archívum :::
Minden e-mailben kért fordulót automatikusan feltöltünk a Beholder Kft. serverén található forduló archívumba. Ha egy fordulót nem kaptál meg, elvesztetted, stb., akkor honlapunkról bármikor letöltheted. Ehhez be kell jelentkezned oldalunkra, és a számlainformációk menüpont alatt megtalálod karaktereid fordulóit. Ha akarod, fordulóidat nyilvánossá teheted, hogy mindenki megnézhesse azokat a honlapon.
::: A hibajavításról :::
Aki észrevesz egy hibát, és szeretné, ha azt javítanánk a fordulójában, az a következőkre legyen szíves fokozottan ügyelni:
1) A levelet azzal kezdje, hogy megírja karakterszámát, fordulószámát és számlaszámát.
2) Írja le - minél tömörebben - a jelenséget, a hibát. Ezt tegye meg minden alkalommal, mikor erről levelezünk, utalva az addig megbeszéltekre.
3) Ne lépjen addig, amíg nem kap tőlünk visszajelzést.
::: Mentális üzenet :::
Ha a fordulód fejlécében szerepel az Üzeneted jött felirat, akkor mentális üzenete érkezett a karakterednek egy másik játékostól. Az üzenetet a karaktered legközelebbi postán kért fordulójával együtt postázzuk, addig azonban minden e-mailes fordulódban meg fog jelenni az üzeneted jött felirat.
Lehetőséged van azt kérni, hogy az üzeneteket külön postázzuk számodra, ez azonban 5 zsetonba kerül.
::: A fordulók külalakjának megváltoztatása :::
Ha a színes forduló helyett neked jobban tetszene esetleg egy fekete alapon fehér betűkkel írt, vagy valamilyen más külalakú forduló, honlapunkról letölthetsz többféle classt is. Ezeket a letöltés menüpont alatt, a TF forduló kinézet (class) gyűjtemény néven találhatod meg.
::: Az Alanori Krónika megrendelése :::
Az Alanori Krónika a Beholder Kft. hivatalos kártya, fantasy és szerepjáték magazinja, melyben sok, a Túlélők Földjével foglalkozó cikket is olvashattok.
Ezentúl minden hónapban, megjelenéskor megkaphatod a Krónikát, a dolgod mindössze annyi, hogy a beholder@beholder.hu címre írsz egy e-mailt amelyben megrendeled az újságot, és megírod a számlaszámodat. Az újsággal együtt automatikusan elküldjük a számládon lévő összes karakter üzeneteit is! Az AK ára így 30 zseton, mely tartalmazza a postázás költségeit is. Az újságra előfizethetsz a www.beholder.hu oldalon, az Alanori krónika menüpont alatt is.
A krónika korábbi számainak tartalmát, valamint néhány részletet szintén megtalálsz a www.beholder.hu weboldalon. A korábbi számokat itt meg is vásárolhatod.