13. forduló, Lengőszakáll összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. aug. 28. 12h:29'
EZ A 62. JÁTÉKHETED, 14. FORDULÓD
63. játékheted kezdete: aug. 31.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2181
SZÁMLA : XXXX

LENGŐSZAKÁLL KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [33,4] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+29 életerő.)

tno 4 1 növeled a 4. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Még frissebbnek, egészségesebbnek érzed magad, mint korábban. [0 pontot használtál fel, van még 154.]

t 22 támadod a 22. szörnyet
FT 22 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy drótszőrű pincsi! Ezt kerested. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Meglengetve a bunkót a másikra támadsz. Bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a drótszőrű pincsi jobb hátsó lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a drótszőrű pincsi testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A drótszőrű pincsi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 drótszőrt. Kinyersz egy alkalmas drótszőrű pincsi trófeát. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


m 8 mozogsz északra
[33,3] A síkság után kisebb hegyek következnek. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hmm, csak egy megsebesített alpesi tehén. Ettől nincs semmi félnivalód. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Telibe trafálod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkót a másikra rontasz. Bunkóval néhány helyen meghorzsolod az alpesi tehén testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod az alpesi tehén testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az alpesi tehén szarva. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Bunkóval néhányszor épp csak megérinted az alpesi tehén testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a bal karodba. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 47, gyógyulás: 0, összesen: -47 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy világítótornyot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy olvasztókemencét. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ez nem lehet más, mint egy sebesült goldugar. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
Találkozol egy fekete, copfos hajú, szürke szemű alakváltó nővel. Bőre teljesen fehér! Felszerelését egy evaporőr trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya.
Összeismerkedtek. Az ő neve Ratibes. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elköszöntök egymástól.
[10 pontot használtál fel, van még 144.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 136.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Amikor észreveszed a miksziszi fakopácsot a fa tetején, már tudod, hogy nyert ügyed van. Két perc múlva a kis állat a tenyeredben ül, és te a nagyapádtól tanult módszerrel elkezded gyógyítani magad a fakopács mentális energiasugarainak segítségével. Mikor a kissé elpilledt madár ismét a fa tetején csücsül, te már sokkal jobban érzed magad. (+22 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 96.]

be 15 bemész a 15. titkos labirintusba
A hegyek közt botorkálva, a véres nyomokat követve megtalálod a gonosz gyíkemberek barlangjának a bejáratát. A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Vajon milyen titkokat rejthet ez az elhagyatott hely? A szűk, nedves járatokon elindulva kiskori klausztrofóbiád kezd feltámadni. [5 pontot használtál fel, van még 91.]

lm 6 2 5 mozogsz 6 2 5
Hosszan, hosszan megy a szűk járat. Körültekintően, és a lehető legcsendesebben mozogsz előre. A járat kiszélesedik, és egy földalatti tó partjához érkezel. A gyíkemberek fő fészke lesz ez! [6. PONT] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy gyíkember az. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a gyíkember jobb karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkót a másikra ugrasz. Bunkóval többször kegyetlenül megütöd a gyíkember nyálkás karját. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a gyíkember farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gyíkember többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A gyíkember szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Mosolyogva kidobod a nevetséges drótszőrű pincsi trófeát, és kinyersz egy alkalmas gyíkember trófeát. 20 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Hirtelen egy gyíkembert veszel észre magad előtt. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a gyíkember testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bunkót a másikra rohansz. Bunkóval többször kegyetlenül megütöd a gyíkember pikkelyes testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a gyíkember bal lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 20 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 fáklyát. Rövid körbevizsgálódás után találsz egy kisebb faládikót. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 kis vaskulcs (ld. enc.), 4 kaja és 1 vizestömlő. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
A folyosó kanyarodik, és egy elágazáshoz érkezel. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
A folyosó jobbra kanyarodik, és hamarosan egy földalatti patak mellett állsz. Ezért választották hát a szörnyek ezt a helyet, mert víz közelében kell élniük! [5. PONT] Hamarosan egy gyíkembert pillantasz meg. Itt csata lesz.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a gyíkember nyálkás karját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkót a másikra rohansz. Bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a gyíkember testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a gyíkember nyálkás karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a gyíkember megcsapja a fejedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A gyíkember összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 20 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[15 pontot használtál fel, van még 76.]

lm 1 mozogsz 1
A folyosó kanyarodik, és egy elágazáshoz érkezel. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Visszatérve a kijárathoz, elhagyod a gyíkemberek fészkét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[10 pontot használtál fel, van még 66.]

m 7 5 6 mozogsz északnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[32,2] A hegység kopársága után üdítő a szemnek az élettel teli síkság. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy testet pillantasz meg a földön. Közelebbről látod, hogy egy elf férfi. Még él! Kemény csatát vívhatott valamilyen szörnnyel - törött botja a közelében hever. Még van remény a megmentésére, ha gyógyfüveket gyűjtesz neki és egyéb módon kezelésbe veszed. Ehhez 25 TVP-t kell elköltened (5. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy drótszőrű pincsi. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Elszántan a másikra rontasz. Bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a drótszőrű pincsi fejét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a drótszőrű pincsi fémes szőrű testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A drótszőrű pincsi összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 drótszőrt. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


(Továbbmész...) [31,3] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy krómkaktuszt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Látsz egy quwargot. Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy bakkura lehet. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a bakkura apró lábait. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkót ellenfeledre rohansz. Bunkóval többször kegyetlenül megütöd a bakkura testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bakkura bőrt. (ld. enc.) Messze hajítod a vacak kis gyíkember trófeát, és kinyersz egy alkalmas bakkura trófeát. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Továbbmész...) [30,3] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy rambó bogár. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. [30 pontot használtál fel, van még 36.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[29,3] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. A feléd közeledő spagulár mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a spagulár pettyes hátát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkót a másikra rohansz. Bunkóval többször kegyetlenül megütöd a spagulár jobb hátsó lábát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a spagulár jobb oldalát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Patájával a spagulár többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Úgy gondolod, jót tenne egy erős sprint. Szerencsédre üldöződ hamarabb elfáradt mint te. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy rőtmanó volt. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss törpe nyomok vezetnek északkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [28,3] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Felismered. Ez egy piromenyét. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy tűzbokrot. Nocsak, egy quwarg! Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [27,3] A síkságot ritka erdő váltja fel. A ritkás lombozaton itt-ott sugárnyi napfény szűrődik be. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

[30 pontot használtál fel, van még 6.]

f 15 85 70 kísérletezel a 15. tárggyal a 85. tárggyal a 70. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Picit változott a T és BA parancs. (ld. enc.)
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 153 pontot. A következő körben tehát 159 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GYÍKEMBER (51. SZÖRNY)
Ezek a sunyi, pikkelyes testű félig gyík teremtmények mocsarakban és földalatti tavak közelében élnek. Bár intelligens lények, azt a minimális IQ-t, ami nekik van, inkább gonoszkodásra, bajokozásra használják, mint értelmes dolgokra (pl. GO játszmák lefolytatása). Valamivel magasabbak, mint egy törpe, de jóval gyengébbek. Igaz, ami terén hiányt szenvednek erőben, azt ügyességben pótolják.

KIS VASKULCS (40. TÁRGY)
A kis vaskulcs a leggyakoribb "tolvajkulcs". A legegyszerűbb zárakat könnyedén ki lehet vele nyitni. Általában ládák, ajtók felnyitásánál fogod hasznát venni.

BAKKURA (52. SZÖRNY)
Képzelj el egy hatalmasra nőtt csíbort, amelynek több száz, de egészen parányi lába van alul, és két hatalmas, fekete csápja elöl. Ez a bakkura, a dombos vidékek különös ragadozója. A csápok természetesen nem díszítőelemként szolgálnak: ezekkel szorongatja meg a bakkura áldozatát annyira, hogy az elájuljon vagy elpusztuljon. Ezután rámászik az áldozatra, most már védtelen hasát mutatva, és leereszti az emésztőcsövét, amin keresztül szép lassan felszívja a számára ehető részeket. Puha, ámde rugalmas bőre ellen talán legjobb a vágófegyver.

BAKKURA BŐR (95. TÁRGY)
A bakkura leölésével megnyúzhatod, és elteheted a puha, de alaktartó fekete bőrt későbbi használatra. Persze számíts rá, hogy a bőr nyílt helyen való mutogatásával nem fogod más bakkurák rokonszenvét elnyerni...

RŐTMANÓ (55. SZÖRNY)
Ezek a vörös, tüskés gumiszerű bőrrel megáldott lények első pillantásra humanoidnak tűnnek, de a monsterológusok szerint még egy százfogú is közelebb van a humanoidokhoz, mint ez a teljesen furcsa biológiai felépítésű teremtmény. Tény azonban, hogy ez a két méteres lény hatalmas pofonokat tud adni, és feltehetően Téged ez érdekel leginkább. Leghatásosabb fegyver ellene a szúrófegyver.

PIROMENYÉT (99. SZÖRNY)
Ez az ocsmány kis lény gyakran okoz nagy tüzeket a síkságon: pirkittartalmú gyomrának köszönhetően képes kisebb lángnyelvet fújni. Ezzel a módszerrel nagyobb állatokat is képes elejteni, annak ellenére, hogy aránylag kis méretű, harapása aránylag veszélytelen. Ha megölöd, testének állandó izzása lassan elhalványul, szőre kihűl, megfeketedik. Egy kőkéssel megnyúzva ezután hozzájuthatsz a gyomorban megbúvó pirkithez.

FELTÉTELES TÁMADÁS ÉS BARÁTSÁGOSSÁG
Az elmúlt évek tapasztalata alapján mindenkiben felmerülnek ötletek nemcsak a játék továbbfejlesztésével, hanem a meglevő dolgok javításával kapcsolatban is. Ilyen fejlesztésre váró parancsok a T és a BA - és a fejlesztés meg is történt! Először is, mostantól a T és BA parancsok a rendes feltételes listától függetlenül kerülnek tárolásra. Így a normál feltételes parancsokon felül ezentúl lehetőség lesz még 12 T és 12 BA parancs kiadására. A T parancs mostantól mindenben megegyezik az FT-vel is (Tehát ha egy T 96 után kiadsz egy FT 96-ot, a T 96-ot törlöd), ezért az FT parancs használatát a továbbiakban nem javasoljuk (idővel meg is szüntetjük). A T-re mostantól meg lehet adni, hogy első teljesülés után törlődjön, vagy bekapcsolva maradjon. Ha törlődő T-t akarsz kiadni, ugyanúgy használd, mint eddig, ha viszont azt akarod, hogy megmaradjon, második paraméternek írj egy egyest, pl. T 96 1. Az T törlése ugyanúgy történik, mint eddig, egy T 96 vagy T 96 1 törölni fog egy korábban kiadott T/FT 96-ot vagy 96 1-et.
Második újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól akár két vagy három paramétert is megadhatsz, ahelyett, hogy három különálló T ill. BA parancsot kéne kiadnod. Pl. T 10 11 6666 ugyanazt jelenti, mintha kiadtál volna egy T 10, egy T 11 és egy T 6666 parancsot is. Természetesen T-nél a 2. paraméter nem lehet egyes, mert ez a nem törlődő T parancsot jelenti! (Sőt, ilyenkor a gép a 3. paramétert sem veszi figyelembe.)
Harmadik újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól paraméterei lehetnek egy Közös Tudat tagjai (9101, 9102, stb.), egy isten hívei (991: Leah, 992: Dornodon, 993: Raia, 994: Elenios, 995: Sheran, 996: Tharr, 997: Fairlight, 987: Chara-din), adott jelleműek (988: gonoszok, 989: semlegesek, 990: jók) sőt egy adott nembe tartozók is (998: férfiak, 999: nők). A parancsok prioritási (kiértékelési) sorrendje a következő: 1.) T kalandozóra, vagy szörnyre 2.) BA kalandozóra, vagy szörnyre 3.) T KT-re és vallásra, 4.) BA minden egyébre, 5.) T minden egyébre. Példa: T-d van trollokra, a 9101. KT-re és Vlagyimirre (6666. kalandozó). BA-d van emberekre, Dornodon híveire és Murkra (7777. kalandozó, 9101. KT tagja). [Ez a feltételes listádban így néz ki ki: FELT. TÁM: 5; 9101; 6666; BARÁTSÁGOSSÁG: 1; 992; 7777;] Ha találkozol Vlagyimirrel, meg fogod támadni, mert a kalandozóra kiadott T a legnagyobb prioritású. Ha találkozol egy Dornodon hívő trollal, nem fogod megtámadni, mert a BA <vallás> nagyobb prioritású, mint a T <faj>. Ha találkozol Murkkal, nem fogod megtámadni, mert a BA <kalandozó> nagyobb prioritású, mint a T <K.T.>. Még egy fontos apróság, ami változást jelent az előzőekhez képest: A T <kalandozó/szörny> mindenképpen végrehajtódik, ha menekülés% fölött vagy, függetlenül a merészségedtől (ez eddig is így volt), DE a többi T nem, ha a merészséged miatt nem támadnál! Tehát ha kiadod az T 1 parancsot, továbbra is csak azokat az embereket fogod megtámadni, akik elől nem bújnál el a merészséged miatt. (ez a változás.) [Tapasztalt kalandozók figyelmébe: Speciális esetet jelentenek a <szörny> fajú kalandozók, pl. a varkaudar "kalandozók". Az T <varkaudar> mindig meg fogja támadni a "szörny" varkaudarokat, de a "kalandozó" varkaudarokat csak akkor, ha azt merészséged indokolja.]
Van néhány speciális lénycsoport, akikre még Feltételes Támadás parancsot adhatsz ki, ezekhez a következő paramétert kell az FT parancs paramétereként megadnod: 9095 - öregedést okozó lények, 9096 - éjfattyak, 9097 - szintszívó lények, 9098 - azonnali halált okozó lények, 9099 - armageddont varázslatot használó lények.
Ne feledd azonban, hogy labirintusban a BA parancs nem működik.

KARAKTERLAP

Lengőszakáll, egy kopasz, kék szemű, hosszú szakállas törpe férfi vagy. Bőröd sárga. Ez a 14. fordulód.

Erő: 13 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 118 cm
IQ: 9 Támadás: 5 Agresszió: 3 Testsúly: 65 kg
Ügyesség: 9 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 64/64 év
Egészség: 21 Életpont: 104/37 Jellem: semleges (+2) Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 60 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 120 TP-t kaptál. Jelenleg 1 168 TP-d van. A következő szinthez még 832 TP szükséges. Trófeáid: kaszabolósáska, bakkura.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 ütőfegyverek: 7 lőfegyverek: 5 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); kerek kő (#19) max. 1 db (2 -3.); kerek kő (#19) max. 2 db (4 -);
27,68 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 682 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 2 (+1) 3. lopás: 1
4. mászás: 1 5. gyógyítás: 7 (+1) 6. vadászat: 1
7. bányászat: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz az emberektől (1) bármit, az elfektől (2) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
sünmedve (#33) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
kaszabolósáska (#83), kőevő (#62), fabontó szójer (#71)

Összsúly: 23.72 kg Megterheltség: 65%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 118 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
6 kerek kő (#19) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura bőr (#95) 10 drótszőr (#37) 2 kaja (#2)
1 kis vaskulcs (#40) 1 rézdarab (#70) 1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

26 27 28 29 30 31 32 33 34
1
2
3
4
5
(28,3) piromenyét (#99), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36)
(29,3) oltár, 29. jellempróba, spagulár (#82), rőtmanó (#55)
(30,3) rambó bogár (#14), oltár, 29. jellempróba
(31,3) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), oltár, bakkura (#52)
(32,2) oltár, 5. jellempróba, drótszőrű pincsi (#22)
(33,3) alpesi tehén (#91), a 15. labirintus bejárata, világítótorony (#156), olvasztókemence (#86), érclelőhely, goldugar (#65), Ratibes (5348. kalandozó), gyíkember (#51)
(33,4) drótszőrű pincsik (#22)

Üzenet küldése a karakternek