77. forduló, 79. forduló, Föbszimusz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. máj. 14. 9h:19'
EZ A 379. JÁTÉKHETED, 78. FORDULÓD
380. játékheted kezdete: máj. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2177
SZÁMLA : XXXX

FÖBSZIMUSZ KALANDJAI


8 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,-29] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 2 vizestömlő (eladási ár: 40 arany, ebből a kezelési költség: 4 arany) ellenértékét. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 1 fémrudat, 28 ubuk tüskét.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 2 vizestömlő (eladási ár: 40 arany, ebből a kezelési költség: 4 arany) ellenértékét. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 1 fémrudat, 28 ubuk tüskét. Legrosszabb lidérces álmaid válnak valóra, amikor az éjszaka közepén a sűrűből egy hatalmas, négylábú, prüszkölő szörnyeteg ront elő majomszerű visítást hallatva. Nagy kő esik le a szívedről, amikor konstatálod, hogy csak a Trikornis Futárposta két alkalmazottja érkezett meg lóhalálában egy csomagot hozva. Swapo Ric csomagja, a következőt találod benne: 1 hosszú íjat. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 1 vassisakot, 77 gyíkfüvet, 6 varkaudar látógömböt. Pihenésed egyik éjszakáján lódobogásra riadsz fel, de megnyugodva látod, hogy csak a Trikornis Futárposta egy újabb küldeménye érkezett meg. Ez egy csomag Swapo Ric tárgykészletéből és a következőt tartalmazza: 1 deus ex machinát. Swapo Ric átutalt a bankszámládra 600 aranyat a táborozásod 5. napján. Ijedten ugrasz fel a közelből felhangzó nyerítésre, de meglátva a feléd robogó trikornis sörényébe kétségbeesetten kapaszkodó vikócmajmot, megnyugodsz. Küldeményed érkezett, Megváltó Junior adta fel. A Trikornis Futárposta által kiszállított csomagban a következő van: 1 deus ex machinát. Álmodban különös párossal találkozol napnyugtakor: egy ezüstszín trikornis háton lovagló vikócmajom közeledik feléd. Ahogy odaérnek hozzád, egy csomagot dob feléd az apró maki, amit épp csak el tudsz kapni. Megváltó Junior a feladója! Na nézzük, mit küldött: 1 vadászkést. Álmodban különös párossal találkozol napnyugtakor: egy ezüstszín trikornis háton lovagló vikócmajom közeledik feléd. Ahogy odaérnek hozzád, egy csomagot dob feléd az apró maki, amit épp csak el tudsz kapni. Oroszlánszív a feladója! Na nézzük, mit küldött: 3 pukkanó tűcsapdát. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 1 bíbor erőövet, 1 obszidián karkötőt, 1 szöges páncélt.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 2 mandibulapenge (eladási ár: 15 arany, ebből a kezelési költség: 1 arany) ellenértékét.
A táborozás 6. napján összeakadsz egy copfos ősz hajú, piros szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és rövid bajsza van. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzsisakot, egy gromak páncélt, egy kígyóbőr kesztyűt és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy púpos burástya trófea, egy sörényes ubuk trófea és egy gyilkos tetű trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy göcsörtös bunkót, bal kezében egy rákpajzsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Nem tűnik túl barátságosnak. Folytatod utadat.
A 7. napon összefutsz egy copfos ősz hajú, piros szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és rövid bajsza van. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzsisakot, egy gromak páncélt, egy kígyóbőr kesztyűt és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy púpos burástya trófea, egy sörényes ubuk trófea és egy gyilkos tetű trófea díszíti. Jobb kezében egy göcsörtös bunkót, bal kezében egy rákpajzsot tart. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges jellemű a hitvány! Nem látszik valami barátságosnak. Otthagyod a másik kalandozót.
A 7. napon összeakadsz egy copfos ősz hajú, piros szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és rövid bajsza van. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzsisakot, egy gromak páncélt, egy kígyóbőr kesztyűt és egy virág szimbólumot visel. Ruházatát egy púpos burástya trófea, egy sörényes ubuk trófea és egy gyilkos tetű trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy göcsörtös bunkót, bal kezében egy rákpajzsot tart. Érzékeled auráját: semleges jellemű a hitvány! Nincs beszédes kedvében, csak mosolytalanul rádnéz. Odébbállsz.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 12 rézdarab (eladási ár: 54 arany, ebből a kezelési költség: 5 arany), 10 óndarab (eladási ár: 74 arany, ebből a kezelési költség: 7 arany) ellenértékét.
Szentor, amikor összefutottatok, adott neked 8 rézdarabot, 2 kavadu iszákot, egy aranyló ugarhéjat, 2 vizestömlőt, egy csontkulcsot (ld. enc.), egy ásót, egy kőkalapácsot, egy bőrpáncélt, 10 szárnyas hernyót és egy kis vaskulcsot (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+43 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+28 varázspont.) [A két forduló között 9 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

a 40 1568 átadod a 40. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 kis vaskulcsot Szentor részére. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 147 1568 átadod a 147. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 hebrencs csapdát Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 42 1568 2 átadod a 42. tárgyat az 1568. kalandozónak (2 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 2 távcsövet Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 12 1568 átadod a 12. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 csontszuronyt Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 64 1568 átadod a 64. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 csontszablyát Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 4 1568 átadod a 4. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 botot Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 85 1568 átadod a 85. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 óndarabot Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

al 15 1568 áldozol: a 15. tárgyat az 1568. tárgyat
Hiányzik a 2. ill. 3. paraméter. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 69 1568 11 átadod a 69. tárgyat az 1568. kalandozónak (11 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 11 szárnyas hernyót Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 135 1568 átadod a 135. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 gyöngymangót Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 37 1568 16 átadod a 37. tárgyat az 1568. kalandozónak (16 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 16 drótszőrt Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 152 1568 2 átadod a 152. tárgyat az 1568. kalandozónak (2 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 2 vasércet Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 3 1568 átadod a 3. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 vizestömlőt Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 100 1568 átadod a 100. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 aranyló ugarhéjat Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

a 25 1568 átadod a 25. tárgyat az 1568. kalandozónak
Ok, sikeresen átadtál 1 kavadu iszákot Szentor részére. [0 pontot használtál fel, van még 248.]

v 1 elmormolod az 1. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Elmondtad a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 243.]

m 5 5 7 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, északnyugatra
[46,-28] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Vad szamóca illatát hozza a szél. Látsz egy oltárt. Raia hívői építették. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Leah oltárt. Délre egy oltár van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet.

Körbevizsgálódsz. Még egész friss törpe nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [45,-27] Továbbra is síkságon vagy. Felfedeztél egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rát-fát. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy oltárt. Délre nézve látsz egy Sheran oltárt. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy mély kút van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy drótszőrű pincsi nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a drótszőrű pincsi fémes szőrű testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A drótszőrű pincsi kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 5 drótszőrt. 15 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 3, gyógyulás: 2, összesen: -1 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Még egész friss törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [44,-28] Továbbra is síkságon vagy. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Utad során felfedezel egy oltárt. Sheran hívői építették. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy mély kutat. Délre egy Leah oltár van. Délnyugatra egy tavacska van. Nyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy törpemammut közeledik. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a törpemammut bal oldalát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a törpemammut néhányszor agyarával! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A törpemammut rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a törpemammut testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a törpemammut néhányszor agyarával! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A törpemammut szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 50, gyógyulás: 0, összesen: -50 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Eszel valamit. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 207.]

m 1 8 mozogsz északkeletre, északra
[45,-29] Épületek tűnnek fel. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " A Barátság lángja Benned ég. Tápláld tüzeét mindörökké! - Igaz Barátok " Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Ráismersz a lényre. Egy útonálló. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az útonálló bal vállát. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az útonálló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Semmi hatalmat senkinek! Le Boraxszal! Éljen a forradalom! - Quarg Lipót " Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). "

(Továbbmész...) [45,-30] Továbbmész a város utcáján. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Hmm, csak egy sérült orgyilkos. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az orgyilkos jobb lábát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Az orgyilkos megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 160 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Hé, Ghalla csóró népe, Lop-Nessy Eszti a zsebesek királynője! <Szivárvány Hívei> " Vízcsobogást hallasz magad előtt: egy szökőkút! Feltöltöd a vizestömlőt. Utad során felfedezel egy sörsátrat. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Álljon itt e tábla, dicsőségemet hirdetvén az idők végezetéig! Tsochy. " Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Az igaz isten, Fairlight követői! Csatlakozzatok az Arany Magisztrátushoz! " Épületeket látsz: egy vegyesbolt (526. épület.), egy városháza (Qvill) (527. épület.) és egy fogadó a Vajúdó Burástyához. (608. épület.). Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Itt nyugszik Nemo Brave, ki az igazságnak szentelte életét. >N.C. Brave< " [24 pontot használtál fel, van még 183.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Te még soha nem láttál nagyenergiájú részecskegyorsítót, azonban nincs is erre szükség ahhoz, hogy a ghallai óriás méh lépes mézének gyógyerejét a magad javára fordítsd. Megszerzése ugyan egy kicsit veszélyes a hatalmas fullánkok miatt, de mindenképpen megéri. (+38 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 143.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
A könnyek gyógyító erejében kevesen hisznek, TE azonban ezzel is kiemelkedsz a tudatlan csőcselékből. Eleinte kicsit nehezen indulnak meg könnyeid, de amikor egy fej szétpréselt hagymára gondolsz, már nincs probléma. Ahogy szétkened arcodon a könnypatakokat, érzed jótékony erejét. (+36 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 103.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Fél lábon ugrálva, felszerelésed több tagját egyensúlyozva próbálsz minél lehetetlenebb feladatokat állítani magad elé, az ügyességed fejlesztése céljából. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az ügyességed komolyan megnőjön. [Még 34 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 63.]

tf 3 33 fejleszted a 3. tulajdonságodat 33 pontért
Fél lábon ugrálva, felszerelésed több tagját egyensúlyozva próbálsz minél lehetetlenebb feladatokat állítani magad elé, az ügyességed fejlesztése céljából. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. [Még 1 TVP-t kell elköltened.] [33 pontot használtál fel, van még 30.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Nem tudsz ellenállni, egy kicsit olvasgatod a sötét tekercseket. (+1 gonoszság.) Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 219 pontot. A következő körben tehát 249 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSONTKULCS (74. TÁRGY)
Ezzel a finom, faragott csontkulccsal sok zárat ki lehet nyitni, legyen az akár ládán, akár ajtón.

KIS VASKULCS (40. TÁRGY)
A kis vaskulcs a leggyakoribb "tolvajkulcs". A legegyszerűbb zárakat könnyedén ki lehet vele nyitni. Általában ládák, ajtók felnyitásánál fogod hasznát venni.

SZÖGES PÁNCÉL (65. TÁRGY)
A bőrpáncélba sünmedve tüskéket szúrva, egy sokkal kevésbé támadható, védettebb felületet hozhatsz létre. A szöges páncél elkészítéséhez 16 darab sünmedve tüske, egy bőrpáncél, és 24 pont szükséges. Négyet ad a védettségedhez.

OBSZIDIÁN KARKÖTŐ (229. TÁRGY)
Ez a tökéletesen fekete, simára csiszolt obszidiánból készült karkötő tökéletesen illik a kezedre. Amíg ezt a varázserejű ékszert hordod, minden dobófegyver és lőfegyver használatakor a támadásod 4-el jobb lesz.

BÍBOR ERŐÖV (291. TÁRGY)
Ez a festett vörösréz öv nem igazán kényelmes viselet, de igen hasznos: mágikus ereje révén képes viselőjét megizmosítani: ha a bíbor övet magadra öltöd (KF 291) erőd megnövekszik kettővel.

PUKKANÓ TŰCSAPDA (336. TÁRGY)
Kavadulebenyből és madártollból mirgtojásnyi lufit lehet készíteni. Ha a tollszelepbe beillesztesz egy acéltűt, az enyhe nyomásra kirepül. A toll és a tű rögzítésére használd a gumifa gyorsan száradó nedvét. Ugh méreggel kend be a tűt, és az így elkészített tűcsapdát heggyel felfelé ásd be a tolvaj várható útjába. Ha a tolvaj rálép, a tű kilazul, és a légnyomás a tolvaj talpába lövi a tűt. Még egyszer a hozzávalók: kavadulebeny, madártoll, acéltű, cseppnyi ugh méreg, és egy gumifa. Elkészítése a KT 336 paranccsal történik, 10 TVP-ért, használata a többi csapdához hasonlóan a H 336 paranccsal. Itt azonban megadhatsz egy második, <mennyiség> paramétert is, aminek maximális értéke 10. Minél több tűcsapdát raksz ki, a csapda annál hatékonyabb (annál nagyobb az esélye, hogy a tolvaj felsül). Egy tűcsapda felállítása 1 TVP-be kerül. Négy tűcsapda már körülbelül a nyílcsapdával egyenrangú védelmet jelent, 8-10 tűcsapdán pedig még a legrafináltabb tolvajok sem igen jutnak át. Az okozott sebzés 3-4 életpont.

VADÁSZKÉS (1264. TÁRGY)
A vacak kis kőkéssel, illetve még ennél is nagyobb vágófegyverekkel nem igazán lehet a szörnyek húsát kimetszeni, a finom husi jórészét kénytelen vagy a drónkeselyűknek hagyni. Ez így nem mehet tovább, egy speciális vágóeszközön töröd a fejed. A legközelebbi vaskohónál hozzá is látsz, hogy elkészítsd. Először is szükséged lesz 2 vasércre és 1 pirkitre, valamint egy kőkalapácsra, na meg persze egy vaskohóra, ahol mindezt összedolgozhatod. A munka 12 TVP-dbe kerül, de megéri a fáradtságot! Mostantól, ha egy szörnyből kaját "szerzel", akkor a recés szélű vadászkést fogod használni, és így kétszer annyi kajához jutsz! A vadászkést harcban is használhatod, akár balkezes fegyverként is, de sebzése csekély, mindössze 2D4. Elkészítéséhez minimum 2-es szintű bányászat szakértelem szükséges.

VARKAUDAR LÁTÓGÖMB (1107. TÁRGY)
A varkaudar látógömb öklömnyi méretű eszköz, de természetesen több titok rejlik a belsejében, mint azt első ránézésre gondolhatnád. Elsősorban arra alkották a varkaudar mágusok, hogy fontos információkat rejtsenek el benne, melyet később szutykos remák háton lovagoló hírnökök szállíthatnak a különböző varkaudar települések között. A tárgy belsejébe zárt titkos tudás sokszor tartalmazhatja egy új érclelőhely pontos koordinátáit, amit a faj bányászainak mielőbb fel kell fedezniük, vagy akár egy titkos varkaudar rejtekhely pontos helyét is, ahol újabb varkaudarokat sikerült felfedezni az invázió során szétszóródottak közül. Ha minden igaz, némi gógyi birtokában már nem is olyan nehéz rábírni egy ilyen tárgyat arra, hogy feltárja előtted a titkát. Ennek megpróbálásához a H 1107 parancsra, és 10 TVP-nyi időre van szükség.

GYÍKFŰ CSOMÓ (200. NÖVÉNY)
Különösen élénkzöld, hosszú szálú fűcsomót pillantasz meg a földön. Némi vizsgálódás után rájössz, hogy ez gyíkfű. A gyíkfű bizonyos időközönként terem, duzzadt, nedvedző szálakat. Ha ilyenkor bukkansz egy csomóra, automatikusan gyűjtesz belőle, TVP költség nélkül. Ha sikerül begyűjtened két adag gyíkfüvet, akkor a H 201 paranccsal, 4 TVP-ért a talpadra kenheted. Ilyenkor aktiválódik a fűben lapuló halvány mágikus erő, és beturbózza a lábaidat. Abban a körben, amikor a talpadra kented, 9 mezőt léphetsz.

VASSISAK (160. TÁRGY)
A vassisak megmunkálása valamivel nehezebb és embert próbálóbb feladat, mint egy kis vaspajzs elkészítése. Először is szükséged van négy vasércre, amelyet egy nyolc pirkittel felfűtött vaskohóban megolvasztasz. Ezután a bőrsisak mintára ráöntve a megolvadt vasat, kőkalapáccsal kikalapálhatod 35 TVP-ért a KT 160 paranccsal a 4-es védettséget adó vassisakot. Mindehhez legalább 4-es bányászat szakértelem szükséges.

HOSSZÚ ÍJ (111. TÁRGY)
A vapár ágat két smirglilevéllel ledörzsölve, és egy magszim belet ráerősítve, korszakalkotó találmányhoz jutsz: a hosszú íjhoz. Ehhez a KT 111 parancsot kell kiadnod, 50 pontért. A hosszú íjjal nagyon jól lehet célozni: 2-t ad a támadásodhoz. Sajnos a fanyilak nem jók a hosszú íjhoz lövedékként, mert túl rövidek, túl könnyűek. Fémhegyű nyilakat kell használnod. A KF 111 <nyíl sorszám> paranccsal adhatod meg, hogy éppen melyik nyilat akarod a hosszú íjhoz használni. A hosszú íjat automatikusan használod élelemszerzésnél, anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

ORGYILKOS (131. ELLENFÉL)
Az Orgyilkosok (nagy "O"-val) egy speciális humanoid faj, a tyrg speciális feladatra kiképzett egyedei. A tyrgek alacsony, szőrös fickók, hegyes füllel, rókaorral. Legfőbb jellemzőjük, hogy hihetetlen mozgékonyak, így, bár nem viselnek páncélt, nagyon nehéz őket eltalálni. Általában egy hosszú, vékony tőrrel harcolnak, amelyre azonnal ható méreg van kenve, így szúrásaik, bár aprónak látszanak, nagyon nagy sebet szoktak okozni. Gyakran bérelik fel őket kalandozók megölésére, de sokszor csak szórakozásból megtámadnak az utcán valakit, aki náluk gyengébbnek látszik.

KARAKTERLAP

Föbszimusz, egy copfos ősz hajú, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Leah hűséges követője vagy. Ez a 78. fordulód.

Erő: 22 Szint: 12 Merészség: 5/5 Magasság: 124 cm
IQ: 16 Támadás: 13 Agresszió: 5 Testsúly: 67 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 12 Menekülés: 30 % Életkor: 65/65 év
Egészség: 17 Életpont: 190/154 Jellem: gonosz (27) Tul. pont: 2
Szerencse: 10 Varázspont: 42/27 Pénz: 433 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 201 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 260 TP-t kaptál. Jelenleg 25452 TP-d van. A következő szinthez még 7548 TP szükséges. Trófeáid: ragyás burástya, vérszomjas csüldő, törpemammut. A 78. fordulódban 408 arany került a bankszámládra. 408 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 szúrófegyverek: 9 vágófegyverek: 3
ütőfegyverek: 12 lőfegyverek: 7 dobófegyverek: 4

Feltételes fegyverváltás: bronzhegyű lándzsa (#87) << göcsörtös bunkó (#123) << bronzpenge (#126)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 10 3. lopás: 5
4. mászás: 2 5. csapdakészítés: 1 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 25 (+1) 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. teológia: 4 11. zene: 1 12. szörnyismeret: 1
13. zárnyitás: 1 14. vadászat: 8 15. bányászat: 20

FELTÉTELES PARANCSOK (még 16 lehet)
deus ex machinád 20 mezőre repítsen
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
óriás sáska (#27) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 5, max: 12)
fabontó szójer (#71), semlegesek (#989), jók (#990), ember (#1), elf (#2)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz egy deus ex machinát és áldozd fel.
2.) Beszélgess egy halott lelkével.
3.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 bíbor erőöv (#291) 2 * bőrpáncél (#51)
1 * bronzpajzs (#89) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
1 szöges bőrpajzs (#66) 1 szöges páncél (#65) 1 vassisak (#160)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 bronzpenge (#126) 1 * göcsörtös bunkó (#123)
1 hosszú íj (#111) 1 kőhegyű lándzsa (#7) 2 kőkalapács (#13)
1 orgyilkos tőr (#225) 1 * parittya (#18) 1 rövid íj (#107)
56 ubuk tüske (#131) 1 vadászkés (#1264)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * koponya szimbólum (#139) 1 obszidián karkötő (#229) 1 * örökkéval.gyémántja (#1065)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
2 ásó (#34) 1 csontkulcs (#74) 3 + deus ex machina (#1)
1 dobóháló (#221) 3 fáklya (#36) 4 kaja (#2)
2 kötél (#92) 3 pukkanó tűcsapda (#336) 4 sötét tekercs (#535)
1 távcső (#42) 6 varkaudar látógömb (#1107) 1 vaskulcs (#183)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [benne 10 csepp tinta (#101), fér még: 0]
2 kavadu iszák (#25) [bennük 16 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 4]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 15 csepp spiritusz (#170), fér még: 45]
1 uzbány csőr (#169) [üres, kapacitás: 12]
2 vizestömlő (#3) [bennük 38 korty víz (#27), fér még: 2]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 álompor (#396) 5 drótszőr (#37) 2 fémrúd (#104)
77 gyíkfű (#201) 5 kaktusztüske (#114) 1 kavadu lebeny (#24)
1 királygyík bőr (#44) 10 madártoll (#112) 2 óndarab (#85)
8 pirkit (#153) 16 rézdarab (#70) 1 smirglilevél (#29)
5 sünmedve tüske (#14) 10 szárnyas hernyó (#69) 1 tükör (#43)
1 vadász tatu bőr (#15) 2 vasérc (#152)

Összsúly: 68.07 kg Megterheltség: 126%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 88 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 aranyló ugarhéj (#100) 11 drótszőr (#37) 1 gyöngymangó (#135)
1 kaja (#2) 1 kavadu iszák (#25) 1 óndarab (#85)
11 szárnyas hernyó (#69) 2 távcső (#42) 4 tinta (#101)
2 vasérc (#152) 1 vizestömlő (#3) 1 bot (#4)
1 csontszablya (#64) 1 csontszurony (#12) 1 hebrencs csapda (#147)
1 kis vaskulcs (#40)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 orgyilkos tőr (#225) 22 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(44,-28) Sheran oltár, törpemammut (#115)
(45,-30) orgyilkos (#131), vegyesbolt (#526), városháza (Qvill) (#527), fogadó # (#608), szökőkút, sörsátor (#486)
(45,-29) egy ismeretlen isten rúnaköve, útonálló (#130)
(45,-27) Sheran rúnaköve, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), 22. jellempróba, oltár, drótszőrű pincsik (#22)
(46,-28) Raia oltár

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Ezt a hetet teljes egészében KT képességfás képességek leprogramozására szántam. Elkészült:
manaszívás (515): találkozáskor VP-t kapsz taumaturgiád függvényében.
a hit ereje (516): találkozáskor gyógyulsz teológiád függvényében.
tudati kincstár (518): a szövetség tagjai tárgyakat rakhatnak be amit bármelyikőtök kivehet.
tudati ismétlés (519): plusz 1 TK ismétlése évente és több extra az EXT hatására.
tudati gyorsítás III (520): plusz 1 jobbkezes támadás.
tudati kitérés II (521): esély, hogy a szörnyek speciális támadása nem hat rád.
taumaturgia mentor (522): találkozáskor őstaumaturgia vagy taumaturgia fejlődés.
hitbéli mentor (523): találkozáskor ősreológia vagy teológia fejlődés.
pszi regeneráció II (524): a pszi regeneráció több mezőre ható változata.
tudati ostrom (525): tudatcsata ellen nem véd a tudatpajzs és 2x fölénynél biztos a győzelem.
vakmerőség (526): a menekülés százalék akár 1-re is csökkenthető és bármilyen szintű merészség megadható.
A képességek teljes és végleges enciklopédiáját hamarosan felrakjuk a honlapunkra.

Üzenet küldése a karakternek