27. forduló, 29. forduló, Gardal fia Ori összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. aug. 20. 22h:56'
EZ A 52. JÁTÉKHETED, 28. FORDULÓD
53. játékheted kezdete: aug. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1833
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

GARDAL FIA ORI KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [75,58] koordinátán.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+25 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+253 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.) Új rendeletet hoztak a banki kamatokkal kapcsolatban. (ld. enc.)

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy vadászkést. (ld. enc.) 112 tapasztalati pontot kaptál. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) ismeretlen nyomok vezetnek délkeletre. [10 pontot használtál fel, van még 192.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Lázasan töröd a fejed... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz vaskardot. (ld. enc.) 247 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 182.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 174.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). [8 pontot használtál fel, van még 166.]

ba 9089 nem támadod a 9089. kalandozót
BA 9089 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

m 7 7 5 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, délnyugatra
[74,57] Lakott területre érkeztél. Találsz egy amniosz-fát. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy főutcát. Látsz egy quwargot. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy útonálló. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja az útonálló testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az útonálló testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod az útonálló jobb oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az útonálló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


(Továbbmész...) [73,56] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Népednek szüksége van rád, siess! (9122. KT.) " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy törpe bányát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr híveié. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy főutca van. Északra egy oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy északi aurach nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Megmarkolva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az északi aurach tömpe orrát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod az északi aurach tömzsi testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az északi aurach, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 7 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 aurach fogat. (ld. enc.) 446 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Két szörnyre bukkansz. Csak morfok lehetnek, különben ezek a lények nem lennének párban! Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy lomha morf. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [72,57] Vált a terep: dombság után ritka erdő. Ez Hrók erdejének a széle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy halálmadár közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a halálmadár fekete tollú testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Elszántan a másikra rontasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a halálmadár jobb lábát. (3 támadással 51 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a halálmadár nyakát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a halálmadár csőrével. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 4 életpontot vesztettél. Karmával néhányszor a halálmadár megcsapja a fejedet. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A halálmadár még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 547 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

A környék hemzseg az morfoktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Azonnal rájössz, hogy egy brutális morf ijesztett meg. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes ismeretlen nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes ismeretlen nyomokat, amelyek délre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 136.]

m 5 3 mozogsz délnyugatra, délkeletre
[71,58] Még mindig az erdőben vagy. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy khór darázs. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a khór darázs testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a khór darázs csíkos potrohát. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a khór darázs bal hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a khór darázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval megütöd a khór darázs szőrös torát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a khór darázs testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A khór darázs farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 darázsszárnyat. (ld. enc.) 701 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 41, gyógyulás: 0, összesen: -41 ÉP}

A környék hemzseg az morfoktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ez nem lehet más, mint egy védelmező morf. Amikor elhal a zaj, előmászol. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) ismeretlen nyomok vezetnek délkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [72,59] Épületek tűnnek fel. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Utad során felfedezel egy xantusz-kaktuszt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mákrózsa bokrot. Oldalt pillantva, meglátsz egy főutcát. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy nekrofunt. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Ráismersz a lényre. Egy útonálló. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az útonálló testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az útonálló jobb vállát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd az útonálló fejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " A következő épületeket látod: egy Fehér Bérc Plaza (669. épület.), egy bank (697. épület.) és egy kvazár kohó (755. épület.). Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [20 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 174 1 megveszed a 174. tárgyat 1
Vásároltál 1 harci kalapácsot. 54 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 174 2 kézbeveszed/felveszed a 174. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a kőkalapácsot, majd a bal kezedbe veszed a harci kalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 696 1 megveszed a 696. tárgyat 1
Vásároltál 1 ryuku buzogányt. 105 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 696 1 kézbeveszed/felveszed a 696. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a szöges bunkót, majd a jobb kezedbe veszed a ryuku buzogányt. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ba 9089 nem támadod a 9089. kalandozót
BA 9089 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[71,60] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy nektoraf. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a nektoraf bal vállát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a ryuku buzogányt ellenfeledre ugrasz. Ryuku buzogánnyal halálos csapásokat osztva péppé vered a nektoraf jobb oldalát. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a nektoraf fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A nektoraf leken néhány pofont. (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Lerázod magadról! Ellenfeled regenerálódik! Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a nektoraf viaszos testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a nektoraf viaszos testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a nektoraf megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Lerázod magadról! Ellenfeled regenerálódik! A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 51, gyógyulás: 0, összesen: -51 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Elsőnek egy domináns morf száll szembe veled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a domináns morf testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku buzogányt ellenfeledre ugrasz. Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a domináns morf jobb oldalát. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a domináns morf testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő kis vaskulcs felszínére. Szerencsére a kiváló anyag ellenáll. Ryuku buzogánnyal megütöd a domináns morf testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a domináns morf testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a domináns morf csáprágójával. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő óndarab felszínére. Mázli! Semmi baja sem esett. A domináns morf összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 866 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 111, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy zöld morfplazmát. (ld. enc.) Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy halálos morf.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a halálos morf bal karját. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Az óriás felemel egy nagyobb sziklát, majd feléd dobja. Eltalált téged. (9 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a ryuku buzogányt ellenfeledre ugrasz. Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a halálos morf fejét. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a halálos morf testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A halálos morf egy lendületes ütése a jobb karodba csapódik. (1 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Ryuku buzogánnyal kegyetlenül megütöd a halálos morf testét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a halálos morf testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A halálos morf feléd sújt, de csak horzsolja a bal karodat. (1 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 806 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 64, gyógyulás: 0, összesen: -64 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy kék morfplazmát. (ld. enc.) Találsz nála 2 fekete gyöngyöt. (ld. enc.) Utad során felfedezel egy ovimon-bokrot. Utad során felfedezel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy acéldarázs közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az acéldarázs potrohát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Ryuku buzogánnyal gyilkos csapást mérve bezúzod az acéldarázs potrohát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd az acéldarázs testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az acéldarázs farkával a kezedre csap. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az acéldarázs összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 acélpengőkét. 150 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes ismeretlen nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 106.]

kt 22 20 elkészíted a 22. tárgyat (20 darabot)
Begyűjtöttél 20 tüskét. [20 pontot használtál fel, van még 86.]

m 6 1 mozogsz nyugatra, északkeletre
[70,60] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Látsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy oltárt. Délre nézve látsz egy oltárt. Délnyugatra egy oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

A környék hemzseg az morfoktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy változatos morf.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a változatos morf testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku buzogányt ellenfeledre ugrasz. Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a változatos morf testét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a változatos morf egyik lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a változatos morf testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a változatos morf testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a változatos morf száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 787 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 41, gyógyulás: 0, összesen: -41 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy zöld morfplazmát. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy mágiamorfáló. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [71,59] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot. (ld. enc.) Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ráismersz a távolodóra. Egy fabontó szójer. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Tapasztalt erdőjáróként egy pillanat alatt elrejtőzöl egy alkalmas fa mögött. Már megint egy sivító békára léptem, gondolod, miközben a szörny megindul feléd. A szörny észrevett. Egy változatos morf közeledik feléd! Szerencsédre a futás jobban megy a bújócskánál. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 66.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
A porba hevenyészett műszaki rajzokat próbálsz készíteni összetett technikai újításokról. Elméd csiszolódik... Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 29 TVP-t kell elköltened.] [10 pontot használtál fel, van még 56.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [Még 19 TVP-t kell elköltened.] [10 pontot használtál fel, van még 46.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
Felidézel magadban néhány matekfeladatot, amit annak idején az iskolában adtak fel a bölcsek, házi feladatként, és sosem tudtad őket megoldani. Most hosszasan töprengesz rajtuk... Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 9 TVP-t kell elköltened.] [10 pontot használtál fel, van még 36.]

h 2107 használod a 2107. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 31.]

kotb 9167 belépés K.T.-be: 9167
Belépésedet fogod kérni a Ősi Hajnal Lovagjai K.T.-ba. [0 pontot használtál fel, van még 31.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 1 gyógyítás 1 pontért
Nem találsz semmit, ami az öngyógyításban segítségedre lehetne. Nincs más választásod, leülsz kicsit meditálni, hátha ura vagy szervezetednek. (Valami csak lehet elvégre az Agykontrollban, nem?). Semmi eredmény. No sebaj, ebcsont beforr! [1 pontot használtál fel, van még 30.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Lestrapálva a nap eseményeitől, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 168 pontot. A következő körben tehát 198 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KAMATOK A BANKBAN
A visszaélések elkerülése végett módosult a bankba rakott pénzed után kapott kamat rendszere. Eddig egy havi kamatot 3 forduló után kaptál, függetlenül attól, hogy hány nap telt el közben. Ezentúl nemcsak a fordulók, hanem az eltelt napok is számítani fognak, fordulónként legalább 7 napnak kell eltelnie ahhoz, hogy a fordulószámnak megfelelő kamatot megkapd. Ha tehát 42 nap alatt 10 fordulót lépsz, akkor is csak 2 havi kamatot kapsz meg (42/7=6 forduló). De persze hiába táborozol 100 napig, ha eközben csak egy fordulót lépsz, akkor csak egy fordulónak megfelelő kamatot fogsz kapni. A hitelfelvétellel kapcsolatos szabályok nem változtak. Az új szabály ettől a fordulódtól érvényes, ezzel egyidejűleg a régi szabályok alapján a kamatot hozzáírtuk a bankbetétedhez (ld. karakterlap), így semmilyen hátrányt nem szenvedsz visszamenőleg.

VADÁSZKÉS (1264. TÁRGY)
A vacak kis kőkéssel, illetve még ennél is nagyobb vágófegyverekkel nem igazán lehet a szörnyek húsát kimetszeni, a finom husi jórészét kénytelen vagy a drónkeselyűknek hagyni. Ez így nem mehet tovább, egy speciális vágóeszközön töröd a fejed. A legközelebbi vaskohónál hozzá is látsz, hogy elkészítsd. Először is szükséged lesz 2 vasércre és 1 pirkitre, valamint egy kőkalapácsra, na meg persze egy vaskohóra, ahol mindezt összedolgozhatod. A munka 12 TVP-dbe kerül, de megéri a fáradtságot! Mostantól, ha egy szörnyből kaját "szerzel", akkor a recés szélű vadászkést fogod használni, és így kétszer annyi kajához jutsz! A vadászkést harcban is használhatod, akár balkezes fegyverként is, de sebzése csekély, mindössze 2D4. Elkészítéséhez minimum 2-es szintű bányászat szakértelem szükséges.

VASKARD (2084. TÁRGY)
A rövid karddal történt tapasztalataidat felhasználva megpróbálhatsz elkészíteni egy nagyobb, veszélyesebb vas vágófegyvert. A vaskard elkészítése 60 TVP-t vesz igénybe, és a vaskohón és kalapácson kívül fel kell használnod hozzá 7 vasércet, 14 pirkitet és 1 vadász tatu bőrt. Min. 6-os bányszat kell ahhoz, hogy mindezekből egy használható kardot kovácsolj. A forgatásához legalább 10-es vágófegyver szakértelem szükséges, a sebzése 4D6+3.

ÉSZAKI AURACH (350. SZÖRNY)
Ezek a vastag bőrű, disznóhoz hasonlatos teremtmények az északi dombokból érkeztek a tűzvihar utáni időjárásváltozás eredményeképp, és azóta benépesítették Erdauin nyugati részét. Ezek a testes mindenevők kiválóan tudják magukat álcázni, bőrük kaméleonszerűen alkalmazkodik a környezethez, ezért elég nehéz őket észrevenni. Sok-sok apró fogukkal általában gyökerek és kisebb emlősök után kutatnak, de eléggé rövidlátóak és buták, úgyhogy néha még az emberre is rátámadnak. Elpusztításuk vagy megfutamításuk egy tapasztalt kalandozó számára nem jelent nehézséget, ámbár visszataszító bűzük miatt legtöbbjük inkább más lényekre vadászik.

AURACH FOG (657. TÁRGY)
Kigyűjtve néhány ép aurach fogat - és megtisztogatva őket - apró szegecsekhez jutsz, amelyek hasznosak lehetnek bizonyos tárgyak elkészítéséhez.

HALÁLMADÁR (351. SZÖRNY)
Egyszer, amikor a békés erdőben sétálsz, élvezet a napsugarakat, és elmerengsz gondolataidban, irtózatos sikoly hallatszik. A szíved a torkodba ugrik, hideg futkos a hátadon, ahogy a földöntúli hang a csontjaidig hatol. Az egész erdő elcsendesedik, a madarak sem mernek versenyre kelni a halál hírnökével. Mert nem mást hallottál, mint Leah halálmadarát, amelynek már hangja is nehezen elviselhető halandó fül számára. Ha azonban leküzdöd félelmedet, akkor talán legyőzheted ezt a gonosz szárnyast, egy kicsit jobbá téve vele a világot.

KHÓR DARÁZS (348. SZÖRNY)
Az erdőjáró vadász varkaudarok és varkaudar kószák által Khór bányáiból betelepített "házikedvencek" gyorsan az erdő rémeivé váltak. Ezek a kutya méretű, iszonyatos darazsak képesek az erdő bármely kisebb állatát egy pillanat alatt megölni, és a nagyobbakra is veszélyesek. A folyton repkedő darazsat nehéz szúrófegyverrel eltalálni, de egy ütőfegyverrel könnyedén lecsaphatod.

DARÁZSSZÁRNY (652. TÁRGY)
Szép kis trófea a gyűjteményedbe, ha már az egész darazsat nem rakhatod el. Talán egy szép napon irtózatos erejű mágikus relikviát tudsz belőle kovácsolni, de ha azt nem, talán jó lesz valamilyen varázslathoz.

RYUKU BUZOGÁNY (696. TÁRGY)
A ryuku nehézgyalogság elitjeinek fegyvere, ez a különlegesen kemény tüskés buzogány. Könnyen forgatható, és bezúzhatja akár a legkeményebb páncélt is - ezért használatakor +3 támadást kapsz. A fegyver sebzése 4D6+2. Forgatásához legalább 10-es fegyver szakértelem szükséges.

ZÖLD MORFPLAZMA (2444. TÁRGY)
Áttetsző, lüktető, zöldes színű kocsonya. Ennyi maradt a legyőzött morfból. Vajon mire tudnád használni? Talán lehet össze lehet keverni némi vízzel és növényi terméssel! Nem adod át másnak, amíg ezt ki nem deríted!

KÉK MORFPLAZMA (2442. TÁRGY)
Áttetsző, lüktető, kékes színű kocsonya. Ennyi maradt a legyőzött morfból. Vajon mire tudnád használni? Talán lehet össze lehet keverni némi vízzel és növényi terméssel! Nem adod át másnak, amíg ezt ki nem deríted!
Figyelem! A morfplazmákból többek között különleges varázsitalokat lehet gyártani. Minden ital komponense egy növényi termés és két különböző morfplazma, de szükséged lesz hozzá a varázsital főzése varázslatra is. Ezeknek az italoknak a receptjét az F paranccsal tudhatod meg. Az F parancsban mindhárom komponenst (2 plazma + 1 növény) meg kell adnod, a parancs csak akkor lehet sikeres! Ennek a különleges parancsnak a költsége 10 TVP, nem számít bele a normál Feltalálás korlátba, és fajtól függetlenül egy fordulóban kettő adható ki belőle. Ha sikerül vele valamilyen hasznos italt gyártani, azt egyből elfogyasztja a karakter plusz TVP költség nélkül, és többet azt a receptet nem találja fel. (Normál F parancsot sem árt azért kiadnod a morfplazmákra!)

FEKETE GYÖNGY (99. TÁRGY)
Ha egy kőevőt sikerül szétverni egy kőkalapáccsal, érdekes meglepetés ér: a gyomrában egy majdnem egy centis fekete gyöngy van! Ez a fura, "szárazföldi gyöngykagyló" ezt a gyönyörű ékszert termelte. Pedig az ember csak némi kőport várna...

ÁLOMVIRÁG (395. NÖVÉNY)
Az Álomvirág egy egészen különös növény: szárai a megszokott vegetációtól eltérően nem zöldek, hanem szinte teljesen átlátszóak, üvegszerűek. Ennek oka, hogy a növény nem a szokásos módon, a talajból nyeri a növekedéséhez szükséges anyagokat (és alakítja át fotoszintézissel), hanem mentális úton, a közelben alvók álmaiból merít energiát (emiatt viszont nagyon könnyen kiirtható). Talán ez az oka annak is, hogy a növény parányi virágai nem egyszínűek: a szivárvány ezerféle árnyalatában tündökölnek. Ha szerencsés vagy, valamelyik virág nemrég bontotta ki szirmait, s begyűjtheted róla a virágport [ezt automatikusan meg is teszed]. S hogy ez mire jó? Ha este, elalvás előtt belélegzed [a H 396 paranccsal], akkor éjszaka kellemesen kipihened magad, miközben különös kirándulást teszel az álmok birodalmában...

FABONTÓ SZÓJER (71. SZÖRNY)
A fabontó szójerek a ritka erdők apró termetű élősködői. Élősködők, mert fát esznek. Ezek a barnára lakkozott vakondra emlékeztető lények hegyes fogukkal pillanatok alatt képesek elpusztítani egy akár fél méteres botot! Ha egy fabontó szójerrel keveredsz harcba, előfordulhat, hogy búcsút kell mondanod a fából készült fegyverednek...

KARAKTERLAP

Gardal fia Ori, egy barna, rövid hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. Bőröd bronzként csillog. Sheran híve vagy. Ez a 28. fordulód.

Erő: 14 (22) Szint: 13 Merészség: 6/1 Magasság: 115 cm
IQ: 12 (20) Támadás: 29 Agresszió: 3 Testsúly: 67 kg
Ügyesség: 7 (15) Védekezés: 9 Menekülés: 30 % Életkor: 55/55 év
Egészség: 17 (27) Életpont: 343/96 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 18
Szerencse: 14 (23) Varázspont: 180/166 Pénz: 20 arany Kép. pont: 11
Eddig összesen 235 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 885 TP-t kaptál. Jelenleg 41 701 TP-d van. A következő szinthez még 6 299 TP szükséges. Trófeáid: brutális morf, éltető morf, védelmező morf.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 5 ütőfegyverek: 14 (+1) lőfegyverek: 11

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -7.); tüske (#22) (8 -9.); tüske (#22) (10 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
71,59 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 634 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 7 (+1) 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 12 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 2
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. zárnyitás: 1
10. vadászat: 1 11. bányászat: 6 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
vízionár (#66)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 19.

HŐSTETTEID
A morf invázióban megölt morfok száma: 10, az összesen kapott pontszám: 1000. (összesen ölhető: 1212 )

Összsúly: 68.59 kg Megterheltség: 92%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 71 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
159 arany (#50)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acélpengőke (#231) 1 álompor (#396) 3 aurach fog (#657)
1 darázsszárny (#652) 2 fekete gyöngy (#99) 1 harci kalapács (#174)
1 kék morfplazma (#2442) 2 madártoll (#112) 1 óndarab (#85)
3 rézdarab (#70) 1 ryuku buzogány (#696) 5 tüske (#22)
2 zöld morfplazma (#2444)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

69 70 71 72 73 74 75 76
55
56
57
58
59
60
61
(70,60) oltár, változatos morf (#7626)
(71,58) khór darázs (#348), egy ismeretlen isten rúnaköve
(71,59) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), szent tölgyfa (#393), fabontó szójer (#71)
(71,60) nektoraf (#355), domináns morf (#7624), halálos morf (#7618), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, acéldarázs (#140)
(72,57) halálmadár (#351)
(72,59) Fehér Bérc Plaza (#669), bank (#697), kvazár kohó (#755), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), főutca (#399), oltár, nekrofun (#173), útonálló (#130)
(73,56) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), törpe bánya (#435), Tharr oltár, 38. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, északi aurach (#350)
(74,57) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), tavacska, oltár, főutca (#399), útonálló (#130)

Üzenet küldése a karakternek