6. forduló, Bátor Cenk összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. febr. 10. 22h:43'
EZ A 67. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD
68. játékheted kezdete: febr. 17.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1226

BÁTOR CENK KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [93,60] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+4 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+20 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-3 pszi pont.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy piromenyét nyomára vezet. A keresgélés eredménytelen volt. [10 pontot használtál fel, van még 158.]

* 1. KP: p 69 0 0 használod a 69. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Akaratoddal irányítva, létrehozod a kí koncentráció pszi képességet. Érzed, hogy nagyobb a kontrollod a testedben buzgó kí felett. [-14 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 153.]

tf 1 10 fejleszted az 1. tulajdonságodat 10 pontért
Előveszed a súlyzódat, és hosszasan pumpálod magad. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 54 TVP-t kell elköltened.] Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy sóhajtó dorony. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 vas dobónyíl. A szörny nagyot fúj, eltérítve a gyenge lövést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ököllel csak érinted a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ki-energiákat gyűjtve, Sashoroggal próbálkozol. Ököllel párszor keményen megütöd a sóhajtó dorony pofáját. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 143.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[93,59] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy trikornis. A szörny közelebbről nem is tűnik olyan rettenetesnek. Még az is lehet, hogy barátságos. No, ezt azért nem mutatja, csak tüntetően hátat fordítva Neked továbbmegy.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy manilla-fát. Észreveszel egy templomot. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Egy fabontó szójer közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a fabontó szójer testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a fabontó szójer farkát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A fabontó szójer feléd harap, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 fabontót. 159 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [93,58] Az erdő fái mögötted maradnak, bozótos terepen vagy. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy mutáns pók. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a mutáns pók egyik lábát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a mutáns pók jobb oldalát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) A mutáns pók csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Ököllel megcsapod a mutáns pók testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+7 életerő.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Sheran rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Authoricus előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Összefutsz Bibircsók apóóal. Kíséretét alkotja egy gnóm boltos szellem. Dornodon hittérítője. Egy csontamulettet, egy denevér szimbólumot, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy láncinget, egy Muezli aranykezét, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián függőt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.gyémántját, egy ritualista övet, egy roxati üvegszemet, egy ryuku futárcsizmát, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy umbatari karkötőt és egy vérpettyes gyűrűt visel. Ruházatát egy quwarg harcos trófea, egy nómenklatúra trófea és egy mocsárivérc trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: Árnymanó feje felett tündöklő glória. Jobb kezében egy mágusölőt, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy mérg. vas dobónyíl. Hátasállata egy sullár! Málhásállata egy hegyi szamár. Elég egy mentális pillantás aurájára: sötét, jelezve, hogy a másik gonosz.
Köszöntitek egymást, aztán tovább. Hihi, átpattan egy aranypikkely!
[40 pontot használtál fel, van még 103.]

a 347 1020 3 átadod a 347. tárgyat az 1020. kalandozónak (3 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 súlyzót Bibircsók apó részére. [0 pontot használtál fel, van még 103.]

aa 172 153 27 átadod a 172. tárgyat a 153. tárgyat a 27. tárgyat
Ok, sikeresen átadtál 1 téfea-agyat Bibircsók apó részére. Ok, sikeresen átadtál 6 pirkitet Bibircsók apó részére. Ok, sikeresen átadtál 7 vizet Bibircsók apó részére. [0 pontot használtál fel, van még 103.]

aa 43 29 205 átadod a 43. tárgyat a 29. tárgyat a 205. tárgyat
Ok, sikeresen átadtál 8 tükröt Bibircsók apó részére. Ok, sikeresen átadtál 5 smirglilevelet Bibircsók apó részére. Ok, sikeresen átadtál 1 kazmár gyökeret Bibircsók apó részére. [0 pontot használtál fel, van még 103.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[93,57] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A feléd közeledő ork sámán mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy lángcsóva varázslatot. 14 életpontot vesztettél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az ork sámán testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel eltalálod az ork sámán testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Távolról lángcsóva varázslatot lő rád a másik. 13 életpontot vesztettél. Túl erős az ellenfeled. A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egyszer csak észreveszel egy aszpirin-bokrot. Kicsi, fehér, bogyó alakú termésének gyógyereje már régóta közismert. Leszüretelsz párat, majd bekapod őket. Pár óra múlva megmutatkozik a hatása. (+12 életerő.) Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Északra fekszik egy helytartói város. " Oldalt pillantva, meglátsz egy amniosz-fát. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy bávatag golombár lábát masszírozza. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy márványtornyot. Délnyugatra egy oltár van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Északra egy művészi porolit van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 amnioszt.

(Továbbmész...) [93,56] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.
(Feltételes támadás:) Egy uzbány! Ezt kerested. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Elszántan a másikra rohansz. Mint a kí mesteri alkalmazója, felkészültél egy Kabal-sújtásra. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az uzbány testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Az uzbány néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ököllel többször eltalálod az uzbány bal szárnyát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az uzbány a jobb válladat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni előle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Észreveszel egy xantusz-kaktuszt. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Aquila egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr híveié. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy szent tölgyfát. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy márványtornyot. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy művészi porolit van. Északra egy csodák kútja van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

(Továbbmész...) [93,55] Egy kisebb településhez érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy csodák kútját. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy nekrofunt. Mindig van kedved kockázni, amikor alkalmat látsz rá, így most sem utasítod vissza a lehetőséget, amikor meglátsz egy kisebb csoportosulást, ahol pörögnek a kockák. A szerencse most sem hagyott el, nyertél 1 aranyat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Hmm, csak egy sötét gnóm. Ettől nincs semmi félnivalód. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy láthatatlan védekező mágia... Üdvözlésképpen egy puha ütés varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. A támadása szerencsére hatástalan volt. Elszántan ellenfeledre támadsz. Ellenfeled lelassítása érdekében felkészülsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a sötét gnóm testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A sötét gnóm egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a bal válladon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Félig megúsztad. 6 életpontot vesztettél. Nem akarsz kinyúlni. Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Egy épületet látsz, amelyen büszkén lengedezik a yaurr hadsereg zászlója a királyi címer fölött. (760. épület.)
Egy nem túl hivalkodó, de mégis tiszteletet parancsoló, zömök épületet látsz. A homlokzatára egy vaskesztyűs kézben tartott mérleget festettek, a hivatásos fejvadászok jelképét. (758. épület.)
Összefutsz egy fekete, rövid hajú, kék szemű ember férfival. Fekete a bőre. Sheran hűséges követője. Egy bíbor erőövet, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár kesztyűt, egy Métely páncélját, egy rézsisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy virág szimbólumot és egy zangrozi csizmát visel. Fegyverzetét egy kardszárnyú pocok trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy tüskés harci gromak trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Bíborhold előtt álló trikornis herceg. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy parittya.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Jinno Agasti. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
[50 pontot használtál fel, van még 53.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Kíváncsi kifejezést öltve arcodra, bedobsz 1 aranyérmét a kútba. Vársz pár pillanatot, de semmi nem történik... Aztán szabadon lévő alkarodra pillantasz, ahol egy pillanatra vörös betűs felirat jelenik meg: "Hamarosan eljön a pillanat, hogy a molekulaátrendezést is elsajátíthatod. Ez egy a pszi képességek közül." A hallottakat ízlelgeted. Valószínűleg nem mondott a kút hülyeségeket. [3 pontot használtál fel, van még 50.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Közelebb lépsz a kút pereméhez, és behajítasz 1 aranyat. Pár pillanat elteltével csoda történik: a környezet megváltozik, mindent élesebben látsz, minden mozdulat könnyedebb, mint előtte volt. (+3 támadás forduló végéig.) Elégedetten mosolyodsz el. [3 pontot használtál fel, van még 47.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Babonából előbb összedörzsölöd két tenyered, majd előkotorsz egy aranyérmét a hátizsákod aljáról. Fél lábra állsz, úgy hajítod be a kútba. Könnyed szellő támad, mely végigsimogatja testedet. Kellemes érzés lesz úrrá rajtad, mintha sérült aurádat valaki megfoltozta volna. (+10 életerő.) Remek hangulatba kerülsz, és gyors imát mormolsz a megtörtént eseményekért. [3 pontot használtál fel, van még 44.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
A behajított aranyérme visszhangozva ütődik a kút belső falának. Vársz pár pillanatot, de semmi nem történik... Aztán szabadon lévő alkarodra pillantasz, ahol egy pillanatra vörös betűs felirat jelenik meg: "Mit tegyél, ha az alattomos manót sodorja utadba a vakszerencse? Támadd a verdeső szárnyát, az a legérzékenyebb pontja." Elégedetten bólogatsz. Ezért az információért érdemes volt meglátogatnod a kutat. [3 pontot használtál fel, van még 41.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
A kút üreges belsejébe hajítasz 1 aranyérmét, majd izgalomteljes bizonytalanságban várod, hogy csörömpölve elérje a kút alját. A hirtelen hangra ijedten nyúlsz övedhez, és előrántod fegyvered. Először rácsodálkozol a széles, kétkezes vágófegyverre, melyet matnetnek hívnak. Megragadod, hogy mire a szörny vicsorogva nyáladzó pofája előbújik a kútból, már készen várhasd. A méreteidnél hatszor nagyobb sárkány látványa teljesen letaglózz. Hogy fért be egyáltalán a kút belsejébe?! Nincs idő ilyenen gondolkozni! Lecsapsz a matnettel, egyenesen a szörny nyaki ütőerét metszve el ezzel. Váratlanul a jelenet teljesen szertefoszlik, és visszatérsz a kút előtt magányosan álldogáló testedbe. Csak a szörny eldőlése előtti utolsó halálüvöltés cseng még ott füledben. 72 tapasztalati pontot kaptál. Remek hangulatba kerülsz, és gyors imát mormolsz a megtörtént eseményekért. [3 pontot használtál fel, van még 38.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Elegáns mozdulattal 1 aranyérmét hajítasz a kútba. Egy sárkány bújik ki a kútból. Ijedten megremegsz, már nincs idő védekezni. A lény viszont békés jószágnak tűnik, és úgy néz ki nem is marad sokáig. Elképedve figyeled, ahogy apró tűzcsóvákat böfögő száját egy értelmes mondat hagyja el, mielőtt még a jelenés végképp semmivé foszlana: "Innen keletre 126, északra 27 mérföldre egy feldühödött quwarg harcos várja, hogy valaki megleckéztesse." Még nem tudod, mihez kezdj az információval, de azért köszönetet rebegsz a történtekért. [3 pontot használtál fel, van még 35.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Babonából előbb összedörzsölöd két tenyered, majd előkotorsz egy aranyérmét a hátizsákod aljáról. Fél lábra állsz, úgy hajítod be a kútba. Felemelő és egyben kavargó érzés lesz úrrá rajtad, mely leginkább egy deus ex machina működésbe lépésére hasonlít. A vele járó gyógyulás maradandó: +9 életerő. Vigyorogva sétálsz odébb. [3 pontot használtál fel, van még 32.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Babonából előbb összedörzsölöd két tenyered, majd előkotorsz egy aranyérmét a hátizsákod aljáról. Fél lábra állsz, úgy hajítod be a kútba. Sajgó végtagjaidba hirtelen új élet költözik. Gyógyultál 8 életerőpontot. Szerencsésnek érzed magad a történtekért. [3 pontot használtál fel, van még 29.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Előkotorsz 1 aranyat, és bedobod a kút belsejébe. Édesanyád képe jelenik meg a kút felett. Csupán egy arc, de egyértelmű, hogy azé a régen szeretett teremtményé. Mielőtt még rövid itt tartózkodása véget érne, artikuláltan ejti számodra a szavakat: "Vadássz karmos tankányt, hiszen mindig tankány karmot találsz nála!" Még nem tudod, mihez kezdj az információval, de azért köszönetet rebegsz a történtekért. [3 pontot használtál fel, van még 26.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
A behajított aranyérme visszhangozva ütődik a kút belső falának. Tested önálló életre kél, és elkezdi környezeted mentális letapogatását. A kút belseje, mint egy csalogató tartály csak úgy vonzza figyelmedet, így nem is tudsz neki ellenállni. Mintha egy mentális kincseskamrába kerültél volna: tudatod teleszívja magát a kút mélyén talált energiákkal. (+1 pszi pont.) Kiül az öröm az arcodra, hogy ismét nem kellett a csodák kútjában csalódnod. [3 pontot használtál fel, van még 23.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Bal kézzel megpörgetsz a jobb tenyereden egy aranyérmét, majd a kútba hajítod. Pár pillanat múlva a zene vadonatúj dimenziói tárulnak fel előtted: új ötletek, új fogások, új szemléletek. (Szakértelmed 15 százalékkal nőtt.) Kiül az öröm az arcodra, hogy ismét nem kellett a csodák kútjában csalódnod. [3 pontot használtál fel, van még 20.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
A behajított aranyérme visszhangozva ütődik a kút belső falának. Felkapod a fejed, amikor egy éles hang tölti be a teret. Ránézel a mögötted álldogáló kalandozókra, akik szintén a kút csodás hatásának kipróbálására várnak, de azok mintha semmit sem hallanának. Akkor jobb lesz, ha odafigyelsz a hangra, mit is mond: "Bronzhajlító Rain boltjának raktáraiban még 8 Bufa páncélját találhat az élelmes vásárló." Hihetetlen, hogy ezt pont így kell megtudnod. Na de ha már így alakult, elégedett vagy a hallottakkal. [3 pontot használtál fel, van még 17.]

m 4 mozogsz délre
[93,56] Síkság, továbbra is csak síkság. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Aquila formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Észreveszel egy oltárt. Tharr híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy márványtornyot. Délre egy művészi porolit van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy művészi porolit van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy sóhajtó dorony közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. A kí-energiák fókuszálása lehetővé tesz számodra egy Kobraharapást. Ököllel párszor keményen megütöd a sóhajtó dorony bal vállát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony feléd harap, de sikertelenül. Lehetőséget látsz a Kobraharapás bevetésére. Ököllel párszor keményen megütöd a sóhajtó dorony taraját. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sóhajtó dorony, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [8 pontot használtál fel, van még 9.]

szk 99 keresed a 99. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy piromenyétet. [0 pontot használtál fel, van még 9.]

* 1. BP: h 233 10 0 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Nagyon nem megy a dolog, de azért reménykedsz, hogy ezt a szakértelmet is lehet fejleszteni gyakorlással, mint a többit. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). [9 pontot használtál fel, van még 0.]
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját fal föl a spagulár. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Újabb lehetőséget kapsz parancshelyek megspórolására. (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 159 pontot. A következő körben tehát 159 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL
A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt.

KARAKTERLAP

Bátor Cenk, egy barna, kontyos hajú, szürke szemű mutáns férfi vagy. A bőröd kreolszínű. Ez a 20. fordulód.

Erő: 15 Szint: 9 Merészség: 6/4 Magasság: 111 cm
IQ: 18 Támadás: 10 Agresszió: 4 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 19 Védekezés: 17 Menekülés: 33 % Életkor: 1/1 év
Egészség: 17 Életpont: 125/64 Jellem: semleges (-11) Tul. pont: 4
Szerencse: 16 (19) Varázspont: 51/2 Pénz: 12 arany Kép. pont: 2
Pszi pont: 37/17
Eddig összesen 64 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 231 TP-t kaptál. Jelenleg 8 846 TP-d van. A következő szinthez még 3 154 TP szükséges. Trófeáid: karmazsin huhogó, orgyilkos, proteinfecske.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 7 szúrófegyverek: 1 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 1 dobófegyverek: 7 (+1)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); vas dobónyíl (#189) (3 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
93,56 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 95

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 87 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 3 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 4
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. szörnyidomítás: 1
10. taumaturgia: 2 11. szerencsejáték: 1 12. versengés: 2
13. harcművészetek: 9 14. zene: 2 (+1) 15. szörnyismeret: 2
16. pszi: 5 17. zárnyitás: 1 18. vadászat: 2
19. bányászat: 4 20. testépítés: 1 21. főzés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 41 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 44% életerő alatt 22 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 25 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz kazmár gyökeret (#205) (max. 10 darabot, csak egyszer)
elfogod piromenyétet (#99) szuper hálócsapdával (#274), kőszáli disznót (#34) szuper hálócsapdával (#274), tintacsigát (#74) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 24 TVP-ért
cirkusz: ötpróba, kártyabarlang, labirintus (26)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
Dornodon hívők (#992), gonoszok (#988)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP) szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
kí koncentráció (#69)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke kastély (547): 33. labirintus (63,12). városháza (685): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
33.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

Összsúly: 31.80 kg Megterheltség: 63%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 106 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
11 arany (#50) 1 aranypikkely (#415) 3 kaja (#2)
1 kazmár gyökér (#205) 6 pirkit (#153) 5 smirglilevél (#29)
1 súlyzó (#347) 1 téfea-agy (#172) 8 tükör (#43)
2 vas dobónyíl (#189) 7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 amniosz (#203) 3 fabontó (#106)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

92 93 94
54
55
56
57
58
59
60
61
(93,55) Toborzóiroda (#760), fejvadászcéh (#758), csodák kútja (#1096), nekrofun (#173), sötét gnóm (#132), Jinno Agasti (2550. kalandozó)
(93,56) uzbányok (#102), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), 27. jellempróba, sóhajtó dorony (#112)
(93,57) ork sámán (#345), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), oltár, 42. jellempróba, művészi porolit (#720)
(93,58) mutáns pók (#117), Sheran rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, művészi porolit (#720), Bibircsók apó (1020. kalandozó)
(93,59) trikornis (#104), manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), oltár, fabontó szójer (#71)
(93,60) sóhajtó dorony (#112)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Bátor Cenk 20. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35) manó (#36) gorombilla (#38)
lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45)
Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51)
bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61)
kőevő (#62) umor-pióca (#63) varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66)
húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71)
óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) mirg (#75) gitonga (#76)
zoloboo (#77) színes dözmöng (#78) bombagoly (#79) trollfa (#80) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86)
kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93)
légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98)
piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103)
trikornis (#104) óriás griff (#105) griffőniksz (#106) fekete griff (#107) vadász varkaudar (#108)
kőkorszaki szaki (#109) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113)
vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) homokféreg (#121) xirnox (#122) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) varkaudar mágus (#128) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132)
élőholt mirg (#135) sötét főgnóm (#136) karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139)
acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) arató csattanat (#144) pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146)
epokitféreg (#147) vérfürdető magszim (#148) szőrös bozsó (#149) fémbontó szójer (#150) kardszárnyú pocok (#152)
quwarg királynő (#153) nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156) purifikátor (#157) nómenklatúra (#158)
kétfejű troll (#163) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202)
agyagelementál (#203) bazaltelementál (#204) massza (#217) tormikus egér (#218) pszi elementál (#221)
vadász quwarg (#241) áeratikus hasnyák (#243) pordémon (#253) manaelementál (#290) quwarg felderítő (#299)
quwarg szabotőr (#301) óriáspók (#303) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) varkaudar kósza (#347)
khór darázs (#348) liumbe (#349) északi aurach (#350) halálmadár (#351) láplidérc (#352)
tesh alligátor (#353) erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355) vörös rakolits (#356) dűnekukac (#357)
bíbor szulfagor (#358) földsárkány (#359) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361) fekete amőba (#364)
troll ritualista (#365) dombi yeti (#366) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) vortexmágus (#418)
halálhozó (#419) korinthai amőba (#420) kék rothasztó (#421) csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751)
reinkarnált motyogó (#752) érző szívű dromedár (#753) csodabogár (#755) alattomos manó (#756) lajhárlord (#757)
bandita (#758) drakolich (#760) köpködő bruhatag (#773) mocsári ácsorgó (#774) ork bérgyilász (#781)
Jerome (#956) Mallon (#960) Quirov (#975) Öregsámán Krough (#7008) Pikoló (#7010)
gigaféreg lárva (#7037) csupasz gigaféreg (#7038) rücskös gigaféreg (#7039) máguskobold (#7044) koboldkirály (#7045)
Nehéz Norbi (#7119) mocsárivérc (#7143) hegyi szamár (#7168) csillagapród (#7215)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
csontszablya (#64) szöges páncél (#65) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73) csontkulcs (#74)
rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101)
vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106)
rövid íj (#107) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110) hosszú íj (#111)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119) dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123)
rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128)
sallank nyíl (#129) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138)
denevér szimbólum (#140) virág szimbólum (#143) villám szimbólum (#145) oltár (#146) hebrencs csapda (#147)
mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152)
pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157)
ezüst karkötő (#158) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) borostyán függő (#162) karócsapda (#163)
vasvért (#164) mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168)
uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) téfea-agy (#172) nekrofun (#173)
harci kalapács (#174) vashegyű nyíl (#176) szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179)
vasalt bunkó (#181) $vashegyű lándzsa (#182) mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189)
aranylánc (#191) igazgy. fülbevaló (#197) trikornis szarv (#198) karbin plazma (#199) gyíkfű csomó (#200)
gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fűszertartó (#210)
sáfránypor (#211) dorony tüdő (#212) xirnox szív (#213) manifeszt.nyúlvány (#214) ketrec (#216)
hurokcsapda (#217) ketrec-csapda (#218) fedett verem (#219) háló-csapda (#220) dobóháló (#221)
láncing (#222) smaragd védőgyűrű (#223) varkaudar lándzsa (#224) orgyilkos tőr (#225) ramit kő (#226)
obszidián karkötő (#229) acélpengőke (#231) furulya (#233) tatu dob (#234) dorony duda (#235)
lajhár csont (#236) tankány karom (#237) lant (#238) pular kristály (#239) kis aranykulcs (#240)
tüskecsapda (#242) nyílcsapda (#243) kvazár (#244) pszi kő (#248) bumeráng (#249)
kvazár páncél (#251) tatu ködmön (#255) templom (#256) szent kehely (#257) nehezék (#258)
szopókő (#259) isteni könnycsepp (#260) remák szív (#264) kristálygömb (#265) kvazár sisak (#266)
fülemüle agyar (#267) gromak bőr (#268) purifikátor háj (#269) aranytű (#272) szuper dobóháló (#273)
szuper hálócsapda (#274) sárga erőöv (#276) Mágikus Koponya (#279) Szent Kulacs (#285) Sheran főzete (#286)
varkaudar páncél (#294) kvazár kard (#297) din formázó minta (#301) kőszem (#304) varázskő (#305)
réz papi karkötő (#307) ezüst papi karkötő (#308) galachmit (#310) borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312)
gyógykenőcs (#313) varkaudar csizma (#317) ezüsttőr (#322) ezüsthegyű nyíl (#323) ezüsthegyű lándzsa (#324)
ezüstkard (#325) ezüstdarab (#326) ezüstshuriken (#327) Thargodan esszencia (#328) csontpálca (#329)
mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) acéltű (#334) olló (#335)
pukkanó tűcsapda (#336) piranha zsákvédő (#337) királyi korona (#338) $rézgolyó (#343) súlyzó (#347)
esszenciakristály (#350) tolmokov-koktél (#351) mithril (#352) quwarg tojás (#360) ezüsttollú nyíl (#363)
gránit őrszobor (#369) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) moa üveggömb (#383) szent tölgyfa (#393)
álomvirág (#395) álompor (#396) zafír erőöv (#397) főutca (#399) ház (#400)
morgud hagymatő (#402) fokhagyma (#403) rájabőr (#404) réz fejpánt (#406) bronz fejpánt (#407)
vas fejpánt (#408) kígyóbőr öv (#410) aranypikkely (#415) teknőcteknő (#416) teknőcpajzs (#417)
pengepajzs (#425) gránátkaktusz (#428) kaktuszbogyó (#429) bogyógránát (#430) bányászcsákány (#434)
törpe bánya (#435) szent liget (#439) láthatatlan köpeny (#441) Muezli aranykeze (#442) kvazár kesztyű (#445)
fekete lótusz (#446) lótuszvirág (#447) lótuszfőzet (#448) kristályfolyadék (#449) térkapu (#452)
barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488) sárkánytanya (#492) manakristály (#500)
kdole (#501) tudás gyöngye (#522) angyalok gyűrűje (#529) Chara-din monolitja (#534) eknozol (#540)
csatabárd (#555) árnyéktőr (#557) főnixtoll (#563) Martian tekercse (#569) mithril kard (#575)
toxyl (#591) toxyl üvegcse (#592) adamantit (#627) áldott kő (#642) sámán erszény (#650)
rinóbőr (#651) darázsszárny (#652) darázsfarok (#654) liumbe hajtás (#655) aurach fog (#657)
aurach bőr (#658) alligátorbőr (#661) elf csont (#664) elkarog szőr (#665) nektoraf faggyú (#667)
rakolits por (#669) lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671) sáfránykristály (#675) szulfagor agyar (#677)
hibátlan gyémánt (#680) elf kósza háza (#681) orvosságos zacskó (#682) elf tekercs (#683) tímárkunyhó (#684)
rinóbőr öv (#685) tűzfény (#686) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) tubarkő (#700)
Rahn ékkő (#701) medúzacsáp (#703) troll csont (#704) kobudera csont (#705) gnóm csont (#706)
smaragd karkötő (#707) ritualista amulett (#708) csontamulett (#711) berzerker tüske (#713) rőtmanó kacagány (#714)
művészi porolit (#720) mágikus hátizsák (#735) hatalom fülbevalója (#817) varázsfiola (#828) kreiton fókusz (#853)
kreiton esszencia (#892) örökkéval. rubinja (#900) dramoan kő (#967) tapasztalatkő (#975) sáfránykő (#979)
örökkéval.gyémántja (#1065) csodák kútja (#1096) varkaudar látógömb (#1107) varkaudar csont (#1113) örökkéval.smaragdja (#1115)
örökkéval. zafírja (#1116) csillogó nyakék (#1120) bőrkantár (#1125) csigakagyló (#1131) sámán gyógykenőcs (#1139)
ryuku rúnatekercs (#1162) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) fűszerkeverék (#1170) malom (#1204)
örökkéval.kristálya (#1207) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) vámpírfog (#1221) hattyútoll (#1222)
sólyomcsőr (#1223) hattyútoll vánkos (#1226) ork csodaszer (#1228) holdbőr (#1236) fejsze (#1240)
vaspánt (#1241) örökkéval. topáza (#1247) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) Ramirez feszítővasa (#1261)
vadászkés (#1264) kis mágneses bigyó (#1266) Sheran cserepe (#1271) Kaldor varázspora (#1272) destabilizátor (#1275)
rum (#1419) titanitdukát (#1480) örökkéval.tűzopálja (#1518) Jerome köpenye (#1527) varkaudar szimbólum (#1528)
nodonrod kitűző (#1533) quwarg teleportgömb (#1534) térhajlító kavics (#1539) megsemmisítő (#1540) Arsa potrohgyűrűje (#1541)
méregfog (#1553) aenouth ködkürt (#1554) hősiesítő medál (#1558) Krough fejdísze (#1570) fülemüle síp (#1576)
grifftoll kesztyű (#1578) griff nyakék (#1579) manóétek (#1588) Kalmárok Kémgömbje (#1589) illatos rózsaszál (#1595)
féregíz nyakpánt (#1601) ezüstszelence (#1602) keg gomba (#1615) fenőkő (#1618) kronokristály (#1636)
hibátlan tűzopál (#1642) alakformáló főzet (#1644) díszes nyereg (#1645) lélekkő (#1650) bátorság medálja (#1653)
boszorkánykendő (#1697) krónika (#1725) koponya gyűrű (#1733) örökkév. igazgyöngy (#1749) örökkévaló ametiszt (#1785)
örökkévaló holdkő (#1830) gernim balzsam (#1894) obszidián penge (#2082) bronzkard (#2083) vaskard (#2084)
Beholder csapda (#2107) Fairlight szütyője (#2108) Aritma varázsgömbje (#2126) leviatán hólyag (#2182) védőkristály (#2240)
asztrális vortex (#2324) vortexvessző (#2331) klasszik rézmedál (#2511) klasszikus kitűző (#2514) ősi rúna (#2520)
tirik rúna (#2521) nefil rúna (#2522)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
AA    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BB    tárgy       darab                         -  berakás bankszéfbe
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DD    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par.tárgy eldobása
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EE    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy eladása
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FA    tárgy       kalandozó   darab             3  futárpostának átad
FAA   tárgy       [tárgy]     [tárgy]       par*3  futárpostának átad
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FNO   képesség    [hányszor]                    -  fejl. pont felhasználása
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FVK   százalék					-  feltételes varázskő használat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HIR   hírszám     [1. par.]   [2. par.]         -  KT hír közlése
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
ID    szörny      TVP                         TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KB    tárgy       darab                         -  kivét bankszéfből
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LIC   sorszám     összeg                        -  licitálás az árverésen
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
P     pszi        [param1]    [param2]       5(?)  pszi képesség használata
PBE   pénz        [kalandozó] [hányszor]        -  pénz berakása bankba
PKI   pénz        [hányszor]                    -  pénz kivétele bankból
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZE   szörny                                    -  fogoly szörny elengedése
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZM   szörny                                    -  elfogott szörny leölése
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TK    kaland      kalandozó                     ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat   [varázsl]   [varázsl]        35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

HM képességek

Acél Ököl (1) Kobraharapás (3) Sashorog (5) Pörölycsapás (7) Kabal-Sújtás (9)

Üzenet küldése a karakternek