24. forduló, PÖLE az ezerarcú összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2005. dec. 1. 14h:49'
EZ A 83. JÁTÉKHETED, 25. FORDULÓD
84. játékheted kezdete: dec. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1115
SZÁMLA : XXXX

PÖLE AZ EZERARCÚ KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [26,-10] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+24 életerő.)

gyk 12 20 gyakorolsz a 12. tárggyal 20 pontért
Tökéletesen koncentrálva, hosszas lazítás után edzeni kezdesz. A következő szinthez szükséges tudásod fele már megvan.

[20 pontot használtál fel, van még 144.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Egy jó masszírozás mindig felfrissít. Egyedül ugyan egy kicsit nehezen megy, de mielőtt teljesen összegabalyodnál, máris sokkal jobban érzed magad. (+19 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 114.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Kutyaharapást szőrivel, mondja a közmondás. Mivel jobb nem jut eszedbe, a zsákod alján talált állati szőröket a sebeidre helyezed, majd egy lábon állva koncentrálsz tíz percig. Az eredmény még téged is meglep. (+13 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 94.]

f 48 kísérletezel a 48. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Telik múlik az idő... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz bőrpáncélt. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 84.]

m 6 mozogsz nyugatra
[25,-10] Síkság, továbbra is csak síkság. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené.

Van itt egy tanya (507. épület.). Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 75.]

be 507 bemész az 507. épületbe
Közelebb mész a fő tanyaépülethez. Egy gazda siet elő. Kezében vasvilla, mutatva a gazda bizalmatlanságát. Aztán, látva, hogy ki is vagy, arca megenyhül, és üdvözöl Téged. Beszélgetni kezdtek. Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról.
- Nagyon örülök, hogy vannak ilyen bátor és segítőkész kalandozók is, mint Te! - veregeti meg a vállad. [30 tapasztalati pontot kaptál. (+2 jóság.)] Elbúcsúzol a gazdától, és továbbmész. [5 pontot használtál fel, van még 70.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[24,-9] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A legendák szerint itt, Ablon mezején csaptak össze egykor a Trán sötét lovagjai Layda követőivel. Lelki szemeid előtt látni véled, ahogy a vörös szemű, fekete szőrű paripák hátán ülő páncélosok a tündérkirálynő kék köpenyes, kecsesen mozgó íjászai közé vágtattak, letiporva a számbeli hátrányban levő parányi védősereget.

A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba).

(Továbbmész...) [23,-8] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Ezek Kaór lankái. Egy magaslatról messzire ellátsz: északra a Mirdau-hegység magasodik, keletre Rám dűnéit látod, délre a Rák-hegység masszív tömege sötétlik. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy megsebesített rőtmanó nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 mérgezett tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rőtmanó jobb karját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal megdöföd a rőtmanó tüskés bőrét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a rőtmanó tüskés bőrét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A rőtmanó többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A rőtmanó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Elhajítod a vacak gátvakond trófeát, és kiszedsz egy rőtmanó trófeát. 57 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Megpillantasz egy fát, amelyhez egy kobudera van kikötözve. Teste fényesen csillog, mintha valamivel be lenne kenve. Aztán amikor megpillantod a feje fölött a darázsfészket, rájössz, hogy mivel lehet bekenve... Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kőkésre (hogy el tudd vágni a köteleit) és 10 TVP-re. Szerencsére úgy tűnik, hogy a darazsak egyelőre nem akarnak támadni (12. jellempróba).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ.

(Továbbmész...) [23,-7] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy spagulár nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a spagulár bal hátsó lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a spagulár pettyes hátát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A spagulár szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a spagulár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 kaját. 32 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy tazunkaróka került az utadba. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a tazunkaróka testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkót ellenfeledre ugrasz. Bunkóval néhányszor megcsapod a tazunkaróka jobb hátsó lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a tazunkaróka testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a tazunkaróka, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bunkóval kegyetlenül megütöd a tazunkaróka nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a tazunkaróka bal hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A tazunkaróka fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 rókafarkat. (ld. enc.) 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ. [31 pontot használtál fel, van még 39.]

be 8 bemész a 8. titkos labirintusba
Az útmutatás alapján megtalálod a dombok között a gyíkemberek fészkének bejáratát. A járatban sötét félhomály van. Fáklyát gyújtasz. Hosszú, nedves levegőjű járat vezet befelé. [5 pontot használtál fel, van még 34.]

lm 2 3 1 mozogsz 2 3 1
Ahogy tovább haladsz, hallod magad előtt a víz csöpögését. Feszülten figyelsz, felkészülve az esetleges támadásra. Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Egy gyíkember! Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a gyíkember nyakát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal felnyársalod a gyíkember fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a gyíkember nyálkás karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a gyíkember megcsapja a fejedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A gyíkember most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 20 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}


A barlang végében egy kisebb földalatti tó van. Erre számítottál is, tudva, hogy a gyíkembereknek szüksége van a nedvességre. Egy gyíkembert veszel észre magad előtt. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a gyíkember jobb lábát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Meglengetve a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal felnyársalod a gyíkember jobb oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a gyíkember nyálkás karját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A gyíkember néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 20 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Átlépve a gonosz gyíkember testén, körbekutatsz. Megtaláltad a gyermeket! Odasietsz hozzá, és kiszabadítod. Még él! Most aztán gyorsan, vissza vele a kastélyhoz.
Ahogy tovább haladsz, hallod magad előtt a víz csöpögését. Feszülten figyelsz, felkészülve az esetleges támadásra.
Visszatérsz a bejárathoz, és elhagyod a pikkelyes testű hüllők fészkét. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
[20 pontot használtál fel, van még 14.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 14 pontod maradt, ebből a következő körre 14 pontot vihetsz át. Kapsz még 165 pontot. A következő körben tehát 179 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BŐRPÁNCÉL (51. TÁRGY)
Megtudtad, hogy hogyan készíthetsz magadnak páncélt! Ez egy igen komoly lépés életben maradásod minimális esélyének megnövelése céljából. A dologhoz nem kell természetesen más, mint egy antilopbőr, és 30 pont (a dolog egy kicsit munkaigényes...). Ha viseled, kettővel jobb lesz a védettséged. Sok, nagyobb védettséget nyújtó páncél készítéséhez kiinduló alap a bőrpáncél. Ezért nem árt, ha mindig van nálad egy ilyen, akkor is, ha van már jobb páncélod.

RÓKAFAROK (124. TÁRGY)
Sokak szerint a tazunka farka szerencsét hoz, de hogy ehhez mit és hogyan kellene tenned, egyenlőre fogalmad sincs. Varázserejű vagy sem, mindenesetre mutatós hadizsákmány.

KARAKTERLAP

PÖLE az ezerarcú, egy barna, rövid hajú, barna szemű, körszakállas alakváltó férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 25. fordulód.

Erő: 15 Szint: 6 Merészség: 6/6 Magasság: 188 cm
IQ: 14 Támadás: 6 Agresszió: 6 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 31/31 év
Egészség: 12 Életpont: 101/30 Jellem: jó (7) Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 8 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 60 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 231 TP-t kaptál. Jelenleg 1495 TP-d van. A következő szinthez még 505 TP szükséges. Trófeáid: rőtmanó, vízionár. A 16. fordulódban 14 arany adósságod lett a Fairlight banknál. 15 arany adósságod van jelen pillanatban a kamatokkal együtt.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 2 (+1) vágófegyverek: 2 ütőfegyverek: 7
lőfegyverek: 6 (+1)

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12) << bunkó (#5)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) (1 .); tüske (#22) (2 .); mérgezett tüske (#23) (3 -);

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 2 3. gyógyítás: 17
4. felderítés: 3 5. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 8 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 8. fajúaknak
készítesz kerek követ (#19) (max. 20 darabot ), fáklyát (#36) (max. 10 darabot ), botot (#4) (max. 3 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 10 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled

Összsúly: 40.43 kg Megterheltség: 80%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 119 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 1 kaja (#2) 1 mérgezett tüske (#23)
5 tüske (#22) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 kerek kő (#19) 1 rókafarok (#124)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(23,-8) rőtmanó (#55), 12. jellempróba
(23,-7) a 8. labirintus bejárata, olvasztókemence (#86), oltár, spagulár (#82), tazunkaróka (#81), gyíkember (#51)
(24,-9) 22. jellempróba
(25,-10) tanya (#507), oltár

Üzenet küldése a karakternek