Elyssa 15. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2003. nov. 3. 9h:43'
EZ A 40. JÁTÉKHETED, 15. FORDULÓD
41. játékheted kezdete: nov. 4.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
| KALANDOZÓ: #5401
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 74
Extra forduló: 18 |
|
ELYSSA KALANDJAI
7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,-18] koordinátán.
Egy zsúfolt város utcáján mész elõre, körülötted zajlik az élet. Te azonban csak mész elõre, udvariasan, de határozott
mozdulattal törsz magadnak utat a tömegben, figyelemre se méltatva a kofák, árusok és vásárlók zsivaját. Néhányan téged is
megszólítanak, de nem is figyelsz rájuk. Már majdnem az utca végére érsz, mikor hirtelen minden elcsendesedik körülötted,
és mindenki rád bámul. Vajon mi történhetett? Végignézel magadon, de nem látsz semmi különöset, ennek ellenére a néma
tekintetek végig követnek, míg gyorsan el nem tûnsz az egyik közeli sikátorban. Az biztos, ezután jobban fogsz figyelni a
körülötted zajló eseményekre, határozod el magadban, mikor felkel a nap és felébredsz.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+8 életerõ.)
Elhajítasz 1 kõhegyû lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 184.]
f 21 | kísérletezel a 21. tárggyal
| Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Hosszú idõ telik el... Brávó! Feltaláltad,
hogy hogyan csinálhatsz fúvócsövet. (ld. enc.) 21 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 174.]
f 24 | kísérletezel a 24. tárggyal
| A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba
lépni! Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy kavadu iszákot. (ld. enc.) 24
tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 164.]
m 5 6 6 | mozogsz délnyugatra, nyugatra, nyugatra
| [31,-17] A sziklák elmaradoznak, ismét füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfûz.
A Hóhér puszta szélénél vagy. Ez a széles, kevés ennivalót termõ síkság Warn pusztáinak egy kisebb testvére. Felfedeztél
egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Azt látod, hogy egy árnymanó suhanc kõkésével a növényeket tépdesi,
vagdossa módszeresen. A brutális rombolásnak már jónéhány bokor és fa áldozatul esett. Ha meg akarod akadályozni az
értelmetlen pusztításban, 8 TVP-t kell elköltened (18. jellempróba). Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [30,-17] A sík vidéket bozótos váltja fel.
(Továbbmész...) [29,-17] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Észreveszel egy móricserjét. [30 pontot használtál
fel, van még 134.]
kt 4 2 | elkészíted a 4. tárgyat (2 darabot)
| Begyûjtöttél 2 botot. [16 pontot használtál fel, van még 118.]
kt 10 2 | elkészíted a 10. tárgyat (2 darabot)
| Legyártottál 2 dárdát. [20 pontot használtál fel, van még 98.]
m 5 5 5 | mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
| [28,-16] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Miközben fütyörészve sétálsz,
megpillantasz a közelben egy gumifát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy oltárt. Nem tudod
megállapítani, kinek van felszentelve. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. A fûben meglapulva
reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtõzés. A végén persze gyõz a
kíváncsiság. Ez nem lehet más, mint egy uzbány. Amint megtisztul a terep, Te is elõkerülsz. Megvizsgálod a talajt. Kicsit
régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre.
(Továbbmész...) [27,-15] Még mindig füves síkságon vagy. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy oltárt.
Valamilyen ismeretlen istené lehet. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messzirõl kiszúrod. Jobban
megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy bo-skorpió lehet. A ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod
magad.
Megmarkolva a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a bo-skorpió jobb oldalát.
(2 támadással 15 életpontot sebezve.) A bo-skorpió csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 1 életpontot
vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a bo-skorpió, épp csak megsuhint. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Méreg
folyik a sebbe. A méreg gyenge - csak 6 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a bo-skorpió száján, majd halk hörgéssel
a porba hull.
Diadalmasan beszerzel egy bo-skorpió trófeát. 52 tapasztalati pontot kaptál. Megpillantasz egy épületet. Közelebbrõl látod,
hogy egy tanya (534. épület.). Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre.
(Továbbmész...) [26,-14] Síkság, továbbra is csak síkság. Megérezve a magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy valami rád
leselkedik. A feléd közeledõ bolhakutya mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Az ellenfeled láthatólag harcra
készül. Te felkészülten várod.
Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a bolhakutya testét. (2 támadással 22
életpontot sebezve.) Egy kis bõrt csippent le a lábfejedrõl a bolhakutya, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2
életpontot vesztesz.) A bolhakutya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének
fogságából.
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 bordacsontot. 12 tapasztalati pontot kaptál. Egyszercsak megtorpansz. Hohó,
nicsak, mit fedeztél fel: egy mély kutat. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Valamilyen
ismeretlen istené lehet.
Összeakadsz egy fekete, rövid hajú, csillogó szemû ember férfival. Egy bõrpáncélt visel. Fegyverzetét egy sünmedve trófea
teszi egyedivé. Jobb kezében egy bunkósbotot, bal kezében egy vizestömlõt tart. Lõfegyvere egy parittya. Mentális auráját
felismered, fehér, jelezve, hogy jó. Megbarátkoztok egymással. Az õ neve Snake. Homlokérintéssel biztosítjátok a késõbbi
telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok. [30 pontot használtál fel, van még 68.]
tf 1 25 | fejleszted az 1. tulajdonságodat 25 pontért
| Száz guggolást-felállást, és száz fekvõtámaszt csinálsz. Huh, huh! Ez még édeskevés ahhoz, hogy az erõd érezhetõen
megnövekedjen. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban
sem ijedtél meg, ha egy rájanyék közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél
jobban el tudd kalapálni az agresszort.
Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a rájanyék testét. (1 támadással 9 életpontot
sebezve.) A rájanyék farkával megérint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. [-4
támadás.] A rájanyék többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal
néhányszor teljesen átdöföd a rájanyék fejét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával megérint. (1
támadástól 4 életpontot vesztesz.) A rájanyék csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.)
Túl erõs az ellenfeled. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült!
(Feltételes gyógyítás:) Az iszappakolás már sok emberen segített. A harci disznók által otthagyott dagonyánál jobbat nem is
találhatnál. Belemerülsz úgy, hogy csak az orrod hegye látszódjon, majd halkan százig számolsz. A hatás frenetikus. (+21
életerõ.) [65 pontot használtál fel, van még 3.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlõbõl. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). A nap
kalandjaitól megfáradtan, táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Hoppsz, micsoda ötlet született
meg a búrádban! Feltételes Készítés! Rögtön tervezgetni is kezded a részleteket. (ld. enc.) Információ érkezik az agyadba:
lehet lottózni! (ld. enc.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 155 pontot. A következõ körben
tehát 158 pontot költhetsz el.
FÚVÓCSÕ (20. TÁRGY)
Ha az ormánygõte csontját megtisztítod és lecsiszolod kívülrõl-belülrõl egy smirglilevéllel, profi lõfegyvert kapsz, a
fúvócsövet. Ehhez a KT 20 parancsot kell kiadnod, 6 pontért. Lövedékként bozótos terepen kell tüskéket gyûjtened, a KT
22 paranccsal, 1 pontért. Ezek d3 sebzésû lövedékek. Ki tudja, talán van jobb is... A fúvócsõ egy nagy elõnye, hogy sokkal
pontosabban lehet vele célozni, mint a parittyával (+2 támadás).
|
KAVADU ISZÁK (25. TÁRGY)
Hát persze! Hirtelen beugrik, hogy láttad, amint a kavadu lebenyével egy jól megtermett mérges pókra taposott, hiába
csipdeste az. A lebeny valószínûleg rendelkezik azzal a különös képességgel, hogyha iszákot készítesz belõle, akkor veszély
nélkül nyerheted ki vele a mérges pók (és esetleg más, mérgezõ lények) mérgét. Ehhez a KT 25 parancsot kell kiadnod, 5
pontért. Egy kavadu iszákba 10 csepp méreg fér.
|
RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen elõfordulhat, hogy egy lecsapni készülõ rájanyéket pillantasz meg
(huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bõrszárnyú, hosszú, tüskés farkú
gyíkszerû lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó
faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.
|
FELTÉTELES KÉSZÍTÉS
Unod, hogy mindig vissza kell mászkálnod a növényekhez a következõ körben, ha szedni akarsz a termésükbõl? Unod, hogy
állandó probléma a dobófegyvered/lõfegyver muníciód folyamatos pótlása? Nos, bizonyára már rég megszületett a fejedben
a megoldás. A kalandozód tudata azonban csak most tágult ki annyira, hogy fejben tudjon tartani egy ilyen iszonyatosan
bonyolult feltételes parancsot.
A Feltételes Készítés az FKT <tárgy> <mennyiség> parancs kiadásával történik. Mûködése igen egyszerû: Amint az adott
tárgyból kevesebb van a birtokodban, mint a <mennyiség>, és rendelkezésedre áll minden feltétel a hiány pótlására,
azonnal és teljesen automatikusan elkészíted a hiányzó mennyiséget. Például ha szükséged van 10 smirglilevélre, kiadod az
FKT 29 10 parancsot, és amint látsz egy smirglibokrot, felpótolod a készleteidet tízre. Azért a "célmennyiséget" adja meg a
második paraméter, és nem egy konkrét készítendõ mennyiséget, mert elképzelhetõ, hogy idõközben lopsz/találsz ill. más
módon hozzájutsz néhányhoz a keresett tárgyból, akkor pedig minek fölösleget termelni?
Az FKT parancs automatikusan törlõdik, ha egy sikeres végrehajtódás után az adott tárgyból rendelkezésedre áll a kívánt
mennyiség. Ez szinte minden esetben igen hasznos. Kivételt képez azonban a lövedékek és a varázslatkomponensek
gyûjtögetése, mert ezekre állandó szükség van. Ha az FKT parancsnak megadsz egy harmadik paramétert, egy 1-est, akkor
az az FKT parancs érvényben fog maradni mindaddig, amíg nem törlöd. Ezt a Feltételes Parancs Listádon egy * jelzi.
Példa: FKT 19 10 1 ügyel rá, hogy amint alkalom adódik rá, mindig feltöltsd kerek kõ-készleteidet tízre.
Az FKT parancs pontosan ugyanúgy mûködik, mint a KT parancs. Ha egy adott szituációban ugyanezekkel a
paraméterekkel egy KT parancs sikeres lenne, akkor az FKT ugyanezt az eredményt fogja hozni. Az FKT parancsaid
végrehajtásának lehetõsége MINDEN SZABADBAN VALÓ MOZGÁS végén (tehát egy M 2 2 2 parancs esetén
háromszor) kerül vizsgálatra. Egyéb parancsok esetén nem hajtódik végre! Az üres FKT az összes ilyen parancsot, egy adott
paraméterû FKT parancs újbóli kiadása azt az egy FKT parancsot törli. A TVP költség végrehajtódáskor vonódik le.
|
LOTTÓ
Ezentúl Ghalla minden játékos kedvû polgára kipróbálhatja szerencséjét (vagyis mindenki, aki legalább a 15. fordulójánál
tart). A 9 naponta lévõ lottósorsolásra LOT <1. tipp> <2. tipp> <3. tipp> paranccsal lehet tétet elhelyezni. Egyszerre
bárhány szelvénnyel játszhatsz. A tippelt számok 1-30-ig terjedhetnek. A parancs nem kerül TVP-be. Egy szelvény ára 10
arany, amelyet mindenhol, még a legeldugottabb zugban is jelenlevõ Arany Magisztrátus-lottóügynököktõl szerezhetsz be.
Lottót csak készpénzért vásárolhatsz. A nyereményeket a húzást követõ 35. napig lehet felvenni. (Aki az aktuális sorsolást
követõ 4. sorsolásig nem lép, annak elévül a szelvénye.) A nyereményeket a sorsolást követõ fordulód elején személyesen
adják át neked az ügynökök. A nyeremények kifizetéséért az Arany Magisztrátus Kereskedelmi és Innovációs
Bank-Konszorzium - a Fairlight Bankhálózat független tagja - teljes anyagi garanciát vállal. Az elsõ lottóhét kezdete 1998.
nov. 17.
|
KARAKTERLAP |
Elyssa, egy copfos aranyhajú, zöld szemû elf nõ vagy. Bõröd teljesen fehér! Ez a 15. fordulód.
Erõ: | 10 | | Szint: | 6 | | Merészség: | 4/4 | | Magasság: | 138 cm |
IQ: | 16 | | Támadás: | 5 | | Agresszió: | 3 | | Testsúly: | 43 kg |
Ügyesség: | 18 | | Védekezés: | 4 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 152/152 év |
Egészség: | 11 | | Életpont: | 89/47 | | Jellem: | semleges (+5) | | Tul. pont: | 1 |
Szerencse: | 12 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 1 arany | | Kép. pont: | 3 |
|
Eddig összesen 41 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 109 TP-t kaptál. Jelenleg 1257 TP-d van. A következõ szinthez még 743 TP szükséges. Trófeáid: vízionár, bo-skorpió.
HARCI ISMERETEK |
| szúrófegyverek: | 5 | | ütõfegyverek: | 1 | | dobófegyverek: | 4 |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 4 | | 2. nyomkövetés: | 4 | | 3. mászás: | 2 |
4. gyógyítás: | 5 | | 5. felderítés: | 1 | | 6. vadászat: | 4 |
|
FELTÉTELES PARANCSOK |
deus ex machinád 8 mezõre repítsen |
gyógyítasz 40% életerõ alatt 40 TVP-ért (max. 1 alkalommal) |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
Páncélok és pajzsok |
1 | * | bõrpáncél (#51) | 1 | | mászókarom (#78) | | | |
Fegyverek és lövedékek |
1 | | csontszablya (#64) | 1 | * | csontszurony (#12) | 2 | | dárda (#10) |
1 | | kõkalapács (#13) | 1 | | kõkés (#6) | | | |
Eszközök, használati tárgyak, készletek |
1 | + | deus ex machina (#1) | 1 | | fáklya (#36) | 1 | | kis vaskulcs (#40) |
Löttyök és porok, tartóstul |
1 | * | vizestömlõ (#3) | [benne 6 korty víz (#27), fér még: 14] |
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok |
1 | | bordacsont (#16) | 5 | | drótszõr (#37) | 4 | | kaktusztüske (#114) |
1 | | kavadu lebeny (#24) | 1 | | királygyík bõr (#44) | 5 | | mákrózsa virág (#56) |
1 | | móri gyümölcs (#116) | 1 | | ormánygõte csont (#21) | 2 | | rókafarok (#124) |
2 | | rozmárfog (#1069) | 10 | | sünmedve tüske (#14) | 1 | | surranó kígyó bõr (#47) |
1 | | szárnyas hernyó (#69) | 2 | | tigroszlán fog (#63) | 1 | | tükör (#43) |
2 | | vadász tatu bõr (#15) | 2 | | varányszem (#30) | 2 | | vízionár szem (#102) |
|
Összsúly: 22.77 kg | Megterheltség: 75% |
GYJ: Legalább 1 arany értékû tárgyakra, ha megterheltséged 100% alatt van. |
|
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
1 | | kaja (#2) | 1 | | kõhegyû lándzsa (#7) | 2 | | víz (#27) |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | bordacsont (#16) | 2 | | dárda (#10) | | | |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(26,-14) bolhakutya (#17), mély kút (#93), oltár, Snake (3581. kalandozó), rájanyék (#58)
(27,-15) tanya (#534), oltár, bo-skorpió (#54)
(28,-16) gumifa (#38), oltár, uzbány (#102)
(29,-17) móricserje (#115, belõle készíthetõ: #116)
(31,-17) oltár, 18. jellempróba
(32,-18) a 4. labirintus bejárata
|