Al Rahedli 31. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. jan. 3. 10h:23'
EZ A 90. JÁTÉKHETED, 31. FORDULÓD
91. játékheted kezdete: jan. 10.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
| KALANDOZÓ: #3093
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 213
Extra forduló: 14 |
|
AL RAHEDLI KALANDJAI
3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [55,-19] koordinátán. Betolakodók vannak a területeden. Szolgáid már harcolnak
ellenük, érzed, ahogy sorban elbuknak. A támadók arcán undor és gyûlölet, lerázzák magukról elméd erejét. Védekeznél,
fogaddal marnál beléjük, hogy vérükbõl nyerjél erõt; de testedet átjárja fegyverük. A lándzsa szíveddel együtt a földhöz
szögez - ez hát a vég. Az utolsó kép egy csizma, mely fejedre tapos, amikor kihúzzák belõled a fegyvert... a kalandozók már
kincseid kutatják. Te csak a felkelõ nap pusztító tüzét érzed, s az évszázadok tapasztalatából egy szakadt fekete köpeny és a
csatamezõ sarával keveredõ hamu marad...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+16 életerõ.)
kt 233 1 | elkészíted a 233. tárgyat (1 darabot)
| Sajnos nincs nálad ormánygõte csont, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy furulyát készíthess/gyûjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 172.]
h 34 | használod a 34. tárgyat
| Egy jó nagy lukat ástál. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 164.]
gy 40 | gyógyítás 40 pontért
| Az önszuggesztió nem a legveszélytelenebb módja a gyógyításnak, de te bátor kalandozó vagy. Behunyod a szemed, és
halkan mormolni kezdesz: egészséges vagyok, egészséges vagyok, EGÉSZSÉGES VAGYOK... Pár perc múlva sokkal
jobban érzed magad. (+26 életerõ.) [40 pontot használtál fel, van még 124.]
m 2 1 2 | mozogsz keletre, északkeletre, keletre
| [56,-19] Elmarad a göröngyös terep, sûrû bozótos váltja fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy korhadt
fatönk belseje jó búvóhelynek tûnik. Gyorsan rájössz, hogy nem voltál elég gyors. A szörny észrevett. Egy nektoraf
közeledik feléd! (ld. enc.) Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt,
hogy vége a reggeli tornának, és megáll. Látsz egy oltárt. Sheran hívõi építették. Már messzirõl meghallod a feléd tartó
lényt. Magabiztosan nézed a közeledõt. Hiszen csak egy sünmedve. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod
egy kicsit.
Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lõsz. Elrepül 2 kerek kõ. Többször meglövöd a sünmedve tüskés hátát. (2
támadással 6 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyû lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyû lándzsával teljesen
átdöföd a sünmedve jobb lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a bal kezeden. (1
támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetõen csak gyenge sebet
ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést,
szereztél 5 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál. Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyûjtöttél 10 tüskét.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 6 mérgezett tüskét.
(Továbbmész...) [57,-20] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A fû zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtetõ
szörnyet. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy sörényes ubuk közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben.
(ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetõséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.
Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a fúvócsõvel. Elrepül 2 mérgezett tüske. Lövedékeiddel perforálod
a sörényes ubuk bal elsõ lábát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Bronzhegyû lándzsával
több döféssel felnyársalod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk a jobb karodba
mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Bronzhegyû lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a
sörényes ubuk bal elsõ lábát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk beleharap a kezedbe. (1 támadástól 11
életpontot vesztesz.) A sörényes ubuk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést,
szereztél 7 ubuk tüskét. (ld. enc.) Elhajítod a vacak púpos burástya trófeát, és diadalmasan beszerzel egy sörényes ubuk
trófeát. 290 tapasztalati pontot kaptál. Felfedeztél egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez
valószínûleg Tharr rúnaköve. Látsz egy xantusz-kaktuszt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy
oltárt. Tharr híveié. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hamar rájössz, hogy
a feléd közeledõ szörny egy evaporõr. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.
Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lõsz a fúvócsõvel. Elrepül 2 mérgezett tüske. Pár lövedéked átjárja az
evaporõr gumiszerû szenzorát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bronzhegyû lándzsát ellenfeledre
támadsz. Bronzhegyû lándzsával tökéletesen perforálod az evaporõr gumiszerû szenzorát. (2 támadással 30 életpontot
sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested
víztartalmát szívják el. Véres nyál csordul ki az evaporõr száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést,
szereztél 1 evaporõr hájat. 112 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 lõfegyver).
(Továbbmész...) [58,-20] Még mindig füves síkságon vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél. Észreveszel egy gyöngymangó
bokrot. Találsz egy rát-fát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Leah híveié. Egy embert látsz,
aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta
magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hõ, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta,
idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a
rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledõt. Hiszen csak egy ork sámán. (ld. enc.) A szörny a
halálodat akarja, és neked ront.
Sajnos ellenfeled sem kezdõ: felhelyez egy számodra ismeretlen védekezõ varázslatot. Üdvözlésképpen egy lángcsóva
varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 11 életpontot vesztettél. Mielõtt összecsapnátok, a fúvócsõvel ellenfeledre lõsz
néhány lövedéket. Elrepül 2 mérgezett tüske. Pár lövedéked átjárja az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 6 életpontot
sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Bronzhegyû lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az ork sámán tömzsi testét. (2
támadással 24 életpontot sebezve.) Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy lángcsóva varázslat. 18 életpontot
vesztettél. Elmegy a kedved a harctól. Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy
kövessen.
(Feltételes gyógyítás:) Hirtelen elkezdesz körbeforogni. Pár perc múlva, amikor már kellõképpen elszédültél ahhoz, hogy
elhidd magadról, hogy képes vagy átstrukturálni sejtállományodat, hozzálátsz a mûvelethez. Amikor magadhoz térsz,
csodálkozva veszed észre, hogy sebeid nagy része begyógyult. (+37 életerõ.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1
gyógyítás). Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [86 pontot használtál fel, van még 38.]
m 3 2 2 | mozogsz délkeletre, keletre, keletre
| [59,-19] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Az
irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledõ sörényes
ubuk nem jelenthet komoly veszélyt. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.
Mielõtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Többször meglövöd a sörényes ubuk
jobb oldalát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Bronzhegyû lándzsával nagy
lendületekkel át- meg átszúrod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Elõremozdulva, a sörényes
ubuk kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Bronzhegyû lándzsával több döféssel
felnyársalod a sörényes ubuk sûrû sörényét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a jobb
lábadat. (1 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést,
szereztél 5 ubuk tüskét. 290 tapasztalati pontot kaptál. Találsz egy oltárt. Tharr híveié. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy,
hogy nem: kiszúrsz egy szekérkaravánt. (ld. enc.) Délnyugatra tart. Megtudod, hogyan szerezhetsz megbûvölt utazóládát.
(ld. enc.)
(Továbbmész...) [60,-19] Továbbra is síkságon vagy. Warn pusztáin jársz. Észreveszel egy rát-fát. Szemedet összehúzva
elõrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Elenios hívõi építették. Egy szekérkaravánt veszel észre a közelben,
körülötte különféle vidám hangulatú alakok szorgoskodnak. Kérdésedre, hogy kik õk, elárulják, a vándorcirkusszal van
dolgod, és arra biztatnak, próbálj szerencsét valamelyik játékukon. Megköszönöd invitálásukat, de úgy döntesz, alszol még
rá egyet, mielõtt bármibe is belefognál. (ld. enc.)
(Továbbmész...) [61,-19] Kisebb hegyek emelkednek itt. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni.
Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Nem nyert, kiáltja elmédben egy mosolygó krupié. A szörny
észrevett. Egy emberevõ közeledik feléd! (ld. enc.) Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán
ráun a dologra. Látsz egy világítótornyot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. A sziklák
mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Ezt megúsztad. Miután
rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy goldugar volt a rémület okozója.
(ld. enc.) Amint eltûnik szemed elõl, kikecmeregsz a rejtekhelyrõl. Megéheztél, elõ az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyûjtöttél 4 kerek követ. [34 pontot használtál fel, van még 4.]
h 34 | használod a 34. tárgyat
| Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]
tf 2 40 | fejleszted a 2. tulajdonságodat 4 pontért
| Intelligenciádat csiszolandó, fejben sakkozol. Borzalmas vereséget szenvedsz saját magadtól... Még nagyon sok kell ahhoz,
hogy az IQ-d komolyan megnõjön. [4 pontot használtál fel, van még 0.]
h 233 1 | használod a 233. tárgyat
| Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
h 242 | használod a 242. tárgyat
| (Felhasználsz a következõ forduló TVP-jébõl:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel,
van még -1.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, találsz egy pontot, ahol
tábort verhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlõdést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1
max. életerõ.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebbõl a következõ körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 170 pontot. A következõ körben
tehát 169 pontot költhetsz el.
NEKTORAF (355. SZÖRNY)
Sárgás, viaszos testû, szõrnélküli óriásmajmok - rettenetesen agresszívek és sunyik. A bozótosban lapítva várják, hogy arra
járjon valami, ami náluk jóval gyengébb, és aztán lesbõl támadnak. Különleges regenerációs képességük miatt nagyon nehéz
õket elpusztítani, viaszos testükrõl a szúrófegyver könnyedén lecsúszik, további problémákat eredményezve - talán az
vágófegyver a legjobb választás.
|
SÖRÉNYES UBUK (89. SZÖRNY)
A sörényes ubuk nagy, lapos testû lény, amely a síkságok magas füvében bújkál, áldozatára lesve. Sörénye igazándiból több
tucatnyi vékony nyúlvány, amely horgocskában végzõdik. Érintésük maró fájdalmat okoz. Testük többi részét hosszú,
hegyes tüskék fedik, szinte lehetetlenné téve, hogy egy rövidebb fegyverrel kárt okozzunk benne. Ha a tüskék között sikerül
egy támadást bevinni, akkor valószínûleg egy hegyes fegyver tudja a legnagyobb kárt okozni. A szörny támadásra hatalmas
fogait használja.
|
UBUK TÜSKE (131. TÁRGY)
A sörényes ubuk hosszú, hegyes tüskéi kiválóan alkalmasak arra, hogy fúvócsõbõl kilõdd õket. Ha van fúvócsöved, add ki a
KF 20 131 parancsot, és máris ezekkel a kiváló d8 sebzésû lövedékekkel fogsz mészárolni.
|
ORK SÁMÁN (345. SZÖRNY)
Még a mérhetetlenül primitív orkok között is elõfordul nagy ritkán, hogy születik egy-egy varázstudó. Ha nem eszik még
meg kisebb korában az ifjú talentumot, akkor minden bizonnyal belõle lesz a törzs sámánja. Persze nem kell aggódnod, az
ork sámán mágikus képességei igencsak korlátozottak, zsenge varázslatait hókuszpókuszokkal és a törzs szédítésével toldja
meg, de ezek kevés segítséget jelentenek neki, amikor veled kell szembenéznie.
|
SZEKÉRKARAVÁN (1215. TEREPTÁRGY)
Már messzirõl megpillantod a színpompás szekereket és a népeket körülöttük. A szekerektõl nem messze, egy kövekkel
körberakott területen épp egy hevenyészve felállított tábortûz próbál kihunyni, egy-két elszánt, szakadtruhás kölyök pedig a
lábával rugdossa rá a földet, hogy ez mielõbb megtörténhessen. Ezek szerint épp indulni készülnek. A szekereket
hétköznapi, többnyire lesoványodott lovak húzzák, sehol nem látsz egyetlen trikornist, vagy alanori csatamént.
Rakományukat eszkábált ponyva védi az esõ elõl, illetve ez megakadályozza azt is, hogy oldalról a belsejükbe lehessen látni.
Épp ezért kicsit arrébb sétálsz, ahonnan már jól szemügyre veheted, mit is cipelnek a jármûvek. Az egyikben például
rengeteg kötelet látsz, a másikban amnioszt szállítanak, a harmadikban pedig - talán jól látod - mintha egy hatalmas
malomkõ lenne a rakomány.
Addig nézelõdsz, míg egy jól kipárnázott, pedert bajszú, nyesett szakállú törpe nem lép eléd. Bemutatkozik, de kacifántos
nevét nem sikerül megjegyezned, majd felajánlja, hogy nyugodtan tarts velük. Mormogsz valami olyasmit, hogy
meggondolod, de azért köszönöd az invitálást.
A szekérkaravánon utazáshoz nem kell mást tenned, csak kiadnod a BE 1215 <hány mezõig> parancsot. Azt, hogy melyik
karaván melyik irányba tart, a fordulód szövegében olvashatod. A karavánnal minimum 3 mezõt, maximum 15 mezõt lehet
utazni. Ilyenkor gyorsan telik az idõ (biztos, mert jó társaságban vagy), így az utazás költsége mezõnként csupán 2 TVP.
Ezek a lépések természetesen nem számítanak normál lépésnek (így a 10 lépés/forduló korlátba sem számítanak bele),
viszont a megtett mérföldek a mellékelt térképen sem látszanak majd.
[Játéktechnikailag az egész leginkább a teleportáláshoz hasonlít. Bár a karavánok képzeletben mozognak, ténylegesen nem,
mindig ugyanazon a mezõn találod õket, így egy-egy ilyen utazáshoz nincs is szükséged idõzítésre. A karavánnal való
közlekedést nyugodtan bekalkulálhatod az UL-ed tervezésekor. Természetesen miután kiszálltál a karavánból, nem fogsz
tudni még azon a mezõn visszaszállni, így jól gondold meg meddig utazol velük.]
|
MEGBÛVÖLT UTAZÓLÁDA (1218. TÁRGY)
A karavánosok egyik szekerén egy jókora faládát pillantasz meg, mely leginkább azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy
csillog körülötte a levegõ.
- Látom, tetszik! - szólít meg valaki.
Amikor megpördülsz, a karaván vezetõjét, egy köpcös, pödört bajszos ember férfit látsz magad elõtt. Elmondod neki, hogy
ilyen különös ládát még sosem láttál!
- Igen, igen! Különös egy láda. Egy varázslótól kaptam valamikor régen. Jódarabig a karavánunkkal utazott. Aztán
búcsúajándékként adta, amikor végül elvált az utunk. Praktikus kis szerkezet az biztos! Teletömködheted holmikkal, akkor
sem lesz nehezebb, mint alapban!
Huh, ilyen kell neked! Szívesen megvásárolnád. A fickó azonban csak megcsóválja a fejét. Aranyért nem adja. Viszont ha
lenne nálad ezüstékszer, meggondolná a dolgot. További kíváncsiskodásodra elmondja, hogy egy ezüstnyakláncért, két
ezüstkarkötõért, és öt ezüstgyûrûért odaadja. Remek hír!
A láda egyfajta feneketlen tárgyhelyként mûködik. Súlya 2 kiló, amit viszont beledobsz, az elveszti a súlyát. Így ha magadnál
hordod 14 kg-val csökkenti a megterheltséged. Ezenkívül +20 féle tárgyad lehet, mint egyébként. Két vagy több megbûvölt
utazóláda hatása nem adódik össze.
A láda megszerzéséhez nem kell mást tenned, csak 10 TVP-ért kiadnod a KT 1218 (azaz Küldetés Teljesítése) parancsot
azon a mezõn, ahol szekérkaraván is van. A csere ilyenkor létrejön, és az ezüstékszerekért cserébe megkapod a megbûvölt
utazóládát. A tárgy ezután már nem átadható.
|
VÁNDORCIRKUSZ
Ghalla hétköznapi életét merõben felborította az elsõ vándorcirkusz megjelenése. Az ötlet, hogy a népet ilyen módon is
szórakoztatni lehet, vidám és kreatív emberkék (plusz törpék, alakváltók, árnymanók) fejébõl pattant ki, és a megvalósítás
nem váratott sokáig magára. A cirkusz természetesen nem hajlandó a Sötét Földön járni, valamint túlságosan nyugatra sem
megy, csak a 60-as koordinátátig. A cirkusz több kisebb-nagyobb méretû sátorból áll, mindegyikben egy, vagy több feladat
megoldása vár rád, sikereid persze nem maradnak meghálálatlanul. Sajnos nem ingyenes a dolog, minden egyes belépés 20
aranyba kerül. Ennek kifizetése után bármennyi próbán részt vehetsz, ha több megmérettetésre vállalkozol, akkor is csak
egyszer kell megválnod ettõl az összegtõl. Ezenkívül, ha a kártyázás során sikertelen vagy, további aranyat veszthetsz. A
vándorcirkusz látogatásakor egy új szakértelmed, a versengés fejlõdik, ebben való jártasságod a próbák során komoly
segítséget jelenthet. Ezenkívül természetesen más területeken szerzett tapasztalataid is fontosak lehetnek, pl. a kaszinózás
során nyert pénzösszeg mértéke nagy mértékben befolyásolhatja a kártyacsata kimenetelét.
Hatféle sátor van. A céllövöldében egy szörnnyel mérkõzhetsz meg, az ötpróbán az egyes szakterületeken való jártasságodat
tesztelheted, a kuruzsló eldugott sátrában egy "hozz tárgyakat" küldetést kapsz, a kártyázás során egy profi árnymanóval
pókerezhetsz, a szirén labirintusában pedig egy útvesztõben oldhatsz meg feladatokat. A hatodik sátor a szellemkastély
nevet viseli, ez az igazán sikeres (és bátor) kalandozók számára tartogat meglepetéseket, akik az elõzõ öt helyszínen már
bizonyították rátermettségüket.
Hogyan viselkedjen karaktered, ha cirkusszal találkozik? Mindezt egyetlen feltételes parancs beállításával változtathatod. A
CIR parancs paramétereként egy pozitív számot kell megadnod, amit a következõképpen számolhatsz ki:
Céllövölde - 1
Ötpróba - 2
Küldetés - 4
Kártyacsata - 8
Labirintus - 16
Szellemkastély - 32
Add össze azokat a számokat, melyekben részt akarsz venni. Példa: Ha azt akarod, hogy a karaktered legközelebb az
ötpróbán, a kártyázásban és a labirintusban próbálkozzon, a CIR 26 parancsot (ez a 2+8+16 -ból jött) kell kiadnod. Ha egy
sátorban megkaptad már a fõnyereményt, ott nem próbálkozhatsz, amíg az a tárgy nálad van. A szellemkastélyt hiába állítod
be, amíg nem teljesítetted az öt alapfeladatot. A kastélyba való belépés alapfeltétele az elõzõ helyeken nyert öt tárgy
leadása. Ha a CIR parancsban megadod a szellemkastélyt is, ez automatikusan megtörténik, amint azok meglesznek. A
parancs addig marad érvényben, míg egy következõ CIR paranccsal felül nem írod. Minden egyes cirkuszi próbán való
részvétel 10 TVP-be kerül, tehát ha mind az öt alappróbán részt veszel, az 50 TVP.
Néhány megjegyzés: az egyes szakértelem és tulajdonságpróbák az adott szakértelmet ill. tulajdonságot fejlesztik. Ha
leadod az öt nyereményt a CIR 32-vel, akkor a szellemkastély mellett újra csinálhatod a többi próbát, tehát a fõnyeremény
mellett újra összegyûjtheted a díjakat. Ha pedig annyira kitartó vagy, hogy sikerült mindhárom nagyhatalmú fõdíjat
összegyûjteni, a CIR 64 paranccsal beválthatod õket egy olyan varázstárgyra, amelyhez hasonlóról sem mertél még álmodni
se - és a maximalisták ezután még újra összegyûjthetik az összes fõdíjat és próbadíjat...
|
EMBEREVÕ (119. SZÖRNY)
Az emberevõ majdnem három méter magas, rút testû lény. Nem emlékeztet igazán semmire, ragyás, kicsavart testû,
vörös-pörsenéses irhája abszolút visszatetszést kelt mindenkiben. Egyetlen, vizenyõs szemével mereven néz áldozatára,
aztán nekiesik, és élõ húsából hatalmas cafatokat kitépve falatozni kezd. A hiedelemmel ellentétben, nemcsak embert,
hanem elfet, árnymanót, gnómot, és minden egyéb humanoidot is elfogyaszt.
|
GOLDUGAR (65. SZÖRNY)
Ezt a csillogó testû, óriási bogarat sokan vadásszák még ma is, mert azt hiszik, hogy a páncélja aranyat tartalmaz. Errõl
persze szó sincs, állítják az alkimisták, de azért szép summát fizetnek egy-egy goldugar-héjért. A goldugarok leggyakrabban
a meleg, homokos helyeket (tengerpart, sivatag) kedvelik, ahol jobban beolvadhatnak a háttérbe, és páncéljuk csillogását
kihasználhatják az ellenfél megvakítására. Többen megfigyelték azonban, hogy a goldugarnak egy hideget jobban tûrõ,
magányt szeretõ alfaja megtalálható a magashegységekben.
|
KARAKTERLAP |
Al Rahedli, egy copfos õsz hajú, barna szemû törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. A bõröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 31. fordulód.
Erõ: | 15 | | Szint: | 8 | | Merészség: | 5/3 | | Magasság: | 118 cm |
IQ: | 13 | | Támadás: | 7 | | Agresszió: | 4 | | Testsúly: | 64 kg |
Ügyesség: | 9 | | Védekezés: | 7 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 52/52 év |
Egészség: | 17 | | Életpont: | 130/31 | | Jellem: | semleges (+10) | | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 17 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 38 arany | | Kép. pont: | 7 |
|
Eddig összesen 92 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 744 TP-t kaptál. Jelenleg 5723 TP-d van. A következõ szinthez még 1277 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, sörényes ubuk. A 21. fordulódban 14 arany került a bankszámládra. 16 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.
HARCI ISMERETEK |
| ökölvívás: | 1 | | szúrófegyverek: | 8 | | ütõfegyverek: | 2 |
lõfegyverek: | 6 (+1) | | dobófegyverek: | 1 | | | |
|
Feltételes lõfegyver használat: semmi (0 -1.); kerek kõ (#19) (2 .); tüske (#22) (3 .); mérgezett tüske (#23) (4 -); |
Óvatosság (labirintusokban): 0 |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 3 | | 2. nyomkövetés: | 1 | | 3. mászás: | 3 |
4. csapdakészítés: | 2 | | 5. csapdaészlelés: | 1 | | 6. gyógyítás: | 16 (+1) |
7. titkosírás: | 1 | | 8. felderítés: | 1 | | 9. vadászat: | 2 |
10. bányászat: | 4 | | | | | | |
|
FELTÉTELES PARANCSOK |
deus ex machinád 8 mezõre repítsen |
gyógyítasz 40% életerõ alatt 40 TVP-ért |
készítesz botot (#4) (max. 1 darabot ), kõkést (#6) (max. 1 darabot ), kerek követ (#19) (max. 6 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 2 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 10 darabot ) |
Barátságosság (aktív: 2, max: 12) |
fabontó szójer (#71), vízionár (#66) |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
Páncélok és pajzsok |
1 | * | kis bõrpajzs (#45) | 1 | * | mászókarom (#78) | 1 | * | rézsisak (#72) |
1 | * | szöges páncél (#65) | | | | | | |
Fegyverek és lövedékek |
1 | | bot (#4) | 1 | * | bronzhegyû lándzsa (#87) | 1 | | csontkés (#11) |
1 | | fúvócsõ (#20) | 6 | * | kerek kõ (#19) | 1 | | kõkalapács (#13) |
1 | | kõkés (#6) | 2 | * | parittya (#18) | 1 | | rézgolyó (#343) |
4 | | tüske (#22) | 12 | | ubuk tüske (#131) | | | |
Eszközök, használati tárgyak, készletek |
1 | | ásó (#34) | 1 | + | deus ex machina (#1) | 2 | | fáklya (#36) |
3 | | kaja (#2) | 2 | | kötél (#92) | 1 | | rézkulcs (#75) |
1 | + | tüskecsapda (#242) | | | | | | |
Löttyök és porok, tartóstul |
2 | | kavadu iszák (#25) | [üres, kapacitás: 20] |
1 | + | vizestömlõ (#3) | [benne 12 korty víz (#27), fér még: 8] |
2 | | zöld üveg (#82) | [üres, kapacitás: 40] |
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok |
1 | | acélpengõke (#231) | 1 | | bordacsont (#16) | 10 | | drótszõr (#37) |
2 | | evaporõr háj (#105) | 1 | | fekete gyöngy (#99) | 3 | | gyöngymangó (#135) |
4 | | kaktusztüske (#114) | 2 | | lapkorong (#80) | 1 | | lapockacsont (#33) |
6 | | madártoll (#112) | 1 | | magszim bél (#103) | 4 | | mandibulapenge (#125) |
2 | | móri gyümölcs (#116) | 5 | | óndarab (#85) | 3 | | rézdarab (#70) |
2 | | rókafarok (#124) | 8 | | smirglilevél (#29) | 13 | | sünmedve tüske (#14) |
1 | | szárnyas hernyó (#69) | 1 | | vapár ág (#110) | | | |
|
Összsúly: 35.36 kg | Megterheltség: 88% |
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van. |
|
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
6 | | gyenge méreg (#26) | 3 | | kaja (#2) | 6 | | víz (#27) |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | evaporõr háj (#105) | 5 | | sünmedve tüske (#14) | 4 | | tüske (#22) |
12 | | ubuk tüske (#131) | | | | | | |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(56,-19) nektoraf (#355), Sheran oltár, sünmedve (#33)
(57,-20) sörényes ubukok (#89), Tharr rúnaköve, xantusz-kaktusz (#113, belõle készíthetõ: #114), Tharr oltár, evaporõr
(#69)
(58,-20) gyöngymangó bokor (#134, belõle készíthetõ: #135), rát-fa (#77, belõle készíthetõ: #69), Leah oltár, 35.
jellempróba, ork sámán (#345)
(59,-19) sörényes ubukok (#89), Tharr oltár, szekérkaraván (#1215)
(60,-19) rát-fa (#77, belõle készíthetõ: #69), Elenios oltár
(61,-19) emberevõ (#119), világítótorony (#156), oltár, goldugar (#65)
|