Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája
A számlanyitás folyamata
Árak + Jelenlét bónusz
Befizetési módok
Jelentkezési lap
Kedvezmények
Kipróbálás (10 ingyenes forduló)
Szabálykönyv
Új játékosoknak
Alanori Krónika kupon
Aukció
Beállítós UL
Bónuszok
Eseménynaptár
Hasznos Információk
Ismeretek hasonlítása
Kalandozók versenye
Karakternév-változtatás
Lemaradás vásárlása
Reinkarnáció
Statisztikák
Szavazások
Tesztcsata
Titanitdukát aukció
Tudástár
UL küldés
Beholder Labirintus
Memóriajáték
Mini-szójáték
Puzzle
Chat, üzenõfal
Fórumok
Közös Tudatok
Közös Tudatok Listája
KT-képességfa
Levelezési lista, IRC
Megosztott fordulók
Nyilvános fordulók
Miniolimpiák
Olimpiák
TF találkozó
AK Archívum
GN Archívum
Írások, novellák
Linkek
TF könyvek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Isteni megtestesülés
Küldd el képeslapként!
A minden vonzó és dícséretes címet egyszerre birtokló kalandozó-istenségnek vagy az ősi legendák megelevenedésének lenni nem egyszerű. Hosszú évtizedekig tartó sikeres kalandozóéleten keresztül vezet az út a csúcs felé...
Nézz szét a galériában!
2. Termikrajzás – zárás
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
A Sötétség Kora - helyzetjelentés
XLVI. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek

A lista folytatása...
HKK online, TF online, Argum City (49)
Épülettervezői pályázat 2. (11)
A Sötétség Kora - helyzetjelentés (7)
Olimpiák eredmémyei (9)
A Sötétség Kora - retró történelmi esemény (17)
Tavaszi befizetési akció 2024.03.01. (péntek) - 2024.03.18. (1)

További témák...

2024-04-27 07:58:56 Az UL-ek letöltésre kerültek.

2024-04-27 07:59:04 A TF fordulók kiküldése megkezdődött!
2024-04-27 07:59:11 A TF fordulók kiküldése befejeződött!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Raya Avalon 21. fordulója (Túlélõk Földje)

TÚLÉLÕK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. szept. 16. 19h:02'
EZ A 63. JÁTÉKHETED, 21. FORDULÓD
64. játékheted kezdete: szept. 23.
A következõ fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 13 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1175
SZÁMLA : #10698
ZSETONOK : 5395
extraf: 17

RAYA AVALON KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [57,34] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+18 életerõ.) Varázserõd regenerálódik. (+11 varázspont.)

kt 3 2 elkészíted a 3. tárgyat (2 darabot)
Legyártottál 2 vizestömlõt. [40 pontot használtál fel, van még 150.]

kf 13 2 kézbeveszed/felveszed a 13. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a vizestömlõt, majd a bal kezedbe veszed a kõkalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 150.]

vd 10 m 10
Kalandozóként nagy rutinod van a szörnyek elleni harcban. Kamatoztatod is, amikor felkutatsz néhány ellenfelet abban a reményben, hogy valami nyomra bukkansz az utóbbi idõk történéseivel kapcsolatban. Hamarosan rá is bukkansz az elsõre, ami egy gyilkos sallank! (ld. enc.)

Mielõtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a gyilkos sallank testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megütöd a gyilkos sallank bal hátsó lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a gyilkos sallank karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A gyilkos sallank összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 163 tapasztalati pontot kaptál. Teljesítettél egy isteni küldetést!
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebzõdés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

"Ezek a fényre jönnek" - mondja a törpe közmondás, amikor egy árnymanó odóból több tucat manó jött elõ. Na, itt a szörnyek nem a "fényre jönnek", hanem rád! Máris egy újabb piromenyét támad meg.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lõsz. Elrepül 2 kerek kõ. Megsoroztad a piromenyét jobb vállát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölõdsz meg. (9 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a piromenyét testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megütöd a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebzõdés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Ellenfeledtõl zsákmányolsz 1 megsemmisítõt. Vajon hol szerezhette? (ld. enc.) A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy szárnyas gömböc támad rád.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kõ. Eltalálod a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nincs idõd sokat pihenni, mert felbukkan egy újabb ellenfél, egy woor-antilop.

A közelharc elõtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a woor-antilop bal vállát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a woor-antilop bal elsõ lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a woor-antilop fejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Utolsó pillanatban ugrasz félre a woor-antilop öklelõ szarvai elõl. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 3 quwarg tojást. Vajon hogyan kerülhetett a birtokába? (ld. enc.) A megvadult ellenfeled nem volt egyedül, így újabb ellenféllel kell szembenézned: egy piromenyét.

Mielõtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Megsoroztad a piromenyét fejét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! A tûztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (10 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a piromenyét testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megütöd a piromenyét bal oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A piromenyét megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Véres nyál csordul ki a piromenyét száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 199 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 lõfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebzõdés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Még több kincs kell! - kap el a kincsvadászat heve, így újabb ellenfelet keresel. Nocsak, itt egy tigroszlán!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Megsoroztad a tigroszlán pöttyös testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tigroszlán bal hátsó lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a tigroszlán farkát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A tigroszlán karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A tigroszlán összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 45 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebzõdés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Találsz nála 2 szvó-ektoplazmát. Vajon hogyan kerülhetett a birtokába? (ld. enc.) Még több kincs kell! - kap el a kincsvadászat heve, így újabb ellenfelet keresel. Nocsak, itt egy gyilkos sallank!

A parittyával célzol és lõsz. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a gyilkos sallank testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megütöd a gyilkos sallank testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A gyilkos sallank most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebzõdés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy piromenyét támad rád.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kõ. Párszor kipécézted a piromenyét jobb oldalát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegõt vesz, majd tüzed okád. A tûztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (6 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a piromenyét testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal épp hogy eltalálod a piromenyét testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A piromenyét belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetõen csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A piromenyét összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebzõdés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Találsz nála 1 destabilizátort. Vajon hogyan kerülhetett a birtokába? (ld. enc.) A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy királygyík támad rád.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Párszor kipécézted a királygyík farkát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra ugrasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a királygyík pikkelyes testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal kegyetlenül megütöd a királygyík testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A királygyík nyelve feléd kap, de Te félrehajolsz! A királygyík még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

"Ezek a fényre jönnek" - mondja a törpe közmondás, amikor egy árnymanó odóból több tucat manó jött elõ. Na, itt a szörnyek nem a "fényre jönnek", hanem rád! Máris egy újabb süvítõ rája támad meg. (ld. enc.)

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lõsz a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Párszor kipécézted a süvítõ rája lapos testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval megütöd a süvítõ rája lapos testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal meghorzsolod a süvítõ rája farkát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A süvítõ rája farka jobb karodra és kezedre csap le. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval néhányszor megcsapod a süvítõ rája lapos testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal gyengén megütöd a süvítõ rája lebernyegét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A süvítõ rája állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A süvítõ rája farka bal karodra és kezedre csap le. (5 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebzõdés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Szerencsére sikerült lelépned a megvadult szörnyek elõl. Legközelebb óvatosabb leszel! (-5% erõsödés a szörnyvadászat szörnyeire.) [5 pontot használtál fel, van még 145.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[58,35] Továbbra is síkságon vagy. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Ráismersz a lényre. Egy gátvakond. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Itt csata lesz.

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a gátvakond testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a gátvakond jobb elsõ lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gátvakond karma a fejed mellett suhan el! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tûzbokrot. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsõvel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Északra egy mély kút van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ.

(Továbbmész...) [59,36] A síkság "meggyûrõdik", dombos vidékre vált. Ezek a Szarkofág-dombok. Nemcsak határt jelentenek Nimeron földje és Maad között, hanem az õsi legendák szerint rejtélyes, sötét dolgokat is õriznek a mélyükben. Ezeréves átkokról és hatalmas kincsekrõl szólnak e mesék, de még senki sem beszélt olyan emberrel, aki hallott volna olyat, aki látta a Szarkofágok labirintusának akárcsak a bejáratát. A távcsõvel lassan körülnézel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Északra nézve látsz egy vaskohót. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy gondolod, hogy a közeledõ gitonga nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A parittyával ellenfeledre célzol és lõsz. Elrepül 2 kerek kõ. Megsoroztad a gitonga testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a gitonga tollas hátát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megcsapod a gitonga bal lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csõrével a gitonga nem tudott megsebezni. A gitonga szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 4 madártollat. 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [60,37] Amerre csak a szem ellát, dombok. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy mélységi grittang közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a mélységi grittang bal oldalát. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megütöd a mélységi grittang testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A mélységi grittang most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 182 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 ütõfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy szekérkaravánt veszel észre a közelben, körülötte különféle vidám hangulatú alakok szorgoskodnak. Kérdésedre, hogy kik õk, elárulják, a vándorcirkusszal van dolgod, és arra biztatnak, próbálj szerencsét valamelyik játékukon. Megköszönöd invitálásukat, de úgy döntesz, alszol még rá egyet, mielõtt bármibe is belefognál. (ld. enc.) Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsõvel. Ahogy a szemedet erõlteted, észreveszel északkeletre egy vaskohót. Délre nézve látsz egy Tharr oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. [30 pontot használtál fel, van még 115.]

kt 19 20 elkészíted a 19. tárgyat (20 darabot)
Begyûjtöttél 20 kerek követ. [20 pontot használtál fel, van még 95.]

vd 10 m 10
Kalandozóként nagy rutinod van a szörnyek elleni harcban. Kamatoztatod is, amikor felkutatsz néhány ellenfelet abban a reményben, hogy valami nyomra bukkansz az utóbbi idõk történéseivel kapcsolatban. Hamarosan rá is bukkansz az elsõre, ami egy spagulár!

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lõsz. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a spagulár testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a spagulár testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal kegyetlenül megütöd a spagulár testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Patájával a spagulár kissé megtaszít. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebzõdés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

"Ezek a fényre jönnek" - mondja a törpe közmondás, amikor egy árnymanó odóból több tucat manó jött elõ. Na, itt a szörnyek nem a "fényre jönnek", hanem rád! Máris egy újabb bakkura támad meg. (ld. enc.)

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lõsz. Elrepül 2 kerek kõ. Párszor kipécézted a bakkura testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra támadsz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a bakkura apró lábait. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal kegyetlenül megütöd a bakkura fekete páncélját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A bakkura csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A bakkura összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebzõdés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Ellenfeledtõl zsákmányolsz 5 grifftojást. Vajon hol szerezhette? (ld. enc.) A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy bakkura támad rád.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lõsz. Elrepül 2 kerek kõ. Többször meglövöd a bakkura bal csápját. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a bakkura fekete páncélját. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a bakkura fekete páncélját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A bakkura csápol, de mindhiába. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Még több kincs kell! - kap el a kincsvadászat heve, így újabb ellenfelet keresel. Nocsak, itt egy gyilkos tetû!

A parittyával célzol és lõsz. Elrepül 2 kerek kõ. Megsoroztad a gyilkos tetû testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a gyilkos tetû szõrös potrohát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megcsapod a gyilkos tetû jobb hátsó lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a gyilkos tetû testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal csak érinted a gyilkos tetû bal elsõ lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 252 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebzõdés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Ellenfeled hulláját kifosztva szerzel 11 madártollat. Érdekes! A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy mélységi grittang támad rád.

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a mélységi grittang bal oldalát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal eltalálod a mélységi grittang szõrös ízelt testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a mélységi grittang szõrös ízelt testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megütöd a mélységi grittang szõrös ízelt testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A mélységi grittang most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebzõdés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

"Ezek a fényre jönnek" - mondja a törpe közmondás, amikor egy árnymanó odóból több tucat manó jött elõ. Na, itt a szörnyek nem a "fényre jönnek", hanem rád! Máris egy újabb mélységi grittang támad meg.

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mélységi grittang szõrös ízelt testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megcsapod a mélységi grittang testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A mélységi grittang feléd harap, de sikertelenül. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a mélységi grittang testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal eltalálod a mélységi grittang farkát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Egy kis bõrt csippent le a lábfejedrõl a mélységi grittang, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebzõdés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Ellenfeledtõl zsákmányolsz 7 pirkitet. Vajon hol szerezhette? (ld. enc.) Még több kincs kell! - kap el a kincsvadászat heve, így újabb ellenfelet keresel. Nocsak, itt egy spagulár!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kõ. Megsoroztad a spagulár pettyes hátát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a spagulár testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal kegyetlenül megütöd a spagulár jobb hátsó lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A spagulár feléd rúg, de nem talál el. A spagulár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

"Ezek a fényre jönnek" - mondja a törpe közmondás, amikor egy árnymanó odóból több tucat manó jött elõ. Na, itt a szörnyek nem a "fényre jönnek", hanem rád! Máris egy újabb tazunkaróka támad meg.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kõ. Többször meglövöd a tazunkaróka rõt testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tazunkaróka rõt testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tazunkaróka jobb oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A tazunkaróka fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebzõdés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Ellenfeled hulláját kifosztva szerzel 2 vízionár szemet. Érdekes! "Ezek a fényre jönnek" - mondja a törpe közmondás, amikor egy árnymanó odóból több tucat manó jött elõ. Na, itt a szörnyek nem a "fényre jönnek", hanem rád! Máris egy újabb homokvarány támad meg.

A közelharc elõtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a homokvarány testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy spagulár támad rád.

Mielõtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lõsz néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a spagulár farkát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a spagulár testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a spagulár nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Patájával a spagulár kissé megtaszít. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a spagulár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebzõdés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Ellenfeled hulláját kifosztva szerzel 2 ezüsttollú nyilat. Érdekes! (ld. enc.) Legyõztél mindenkit, nincs újabb ellenfél a környéken. (+5% erõsödés a szörnyvadászat szörnyeire.) Megpihensz, mielõtt folytatod az utadat. [5 pontot használtál fel, van még 90.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[61,38] Továbbra is dombság. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy spagulár lehet. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lõsz a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a spagulár fejét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a spagulár bal vállát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a spagulár farkát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A spagulár patája súrolja a combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A spagulár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 lõfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebzõdés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsõvel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erõlteted, észreveszel északkeletre egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Raia oltár van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ.

(Továbbmész...) [62,39] Amerre csak a szem ellát, dombok. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy északi aurach nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A lény bûzfelhõt lõ rád! Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az északi aurach tömpe orrát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal csak érinted az északi aurach fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az északi aurach megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd az északi aurach testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megütöd az északi aurach testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az északi aurach megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az északi aurach még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 aurach bõr (ld. enc.). Felhasználva a kõkést, szereztél 3 aurach fogat. (ld. enc.) Eldobod az értéktelenné vált proteinfecske trófeát, és kinyersz egy alkalmas északi aurach trófeát. 357 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsõvel. Ahogy a szemedet erõlteted, észreveszel északkeletre egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délkeletre egy oltár van. Délre egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Jóízûen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [63,40] Továbbra is dombság. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy tazunkaróka közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erõsebb, elmosolyodsz. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a tazunkaróka lompos farkát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldõl.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 rókafarkat. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy nõi hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörû elf nõ ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszõr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszõrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Találkozol egy hosszú, ezüst hajú, fekete szemû öregemberrel. Rúnákkal teleszõtt köpenyén egy zöld emblémát látsz, rajta Yaurr felirattal. Egy goldugar hátán lovagol! Beszédbe elegyedsz vele. Elmondja, hogy a Yaurr Királyság nyugati határánál vagy, és innét keletre már nagyobb városokat is találhatsz. Õ a Yaurr uralkodó egyik mágusa, és a határ ellenõrzése a feladata.
- Mostanság rengetegen érkeznek nyugat felõl, a Kiégett Földrõl. Vigyáznunk kell, hogy milyen alakok teszik be a lábukat a Királyságba. Ha kalandot keresel, vagy többet szeretnél megtudni a környék dolgairól, mindenképpen látogasd meg a következõ két helyet: innét keletre 39, északra 21 mérföldre él egy fura szerzet, és innét keletre 24, délre 12 mérföldre is lakik valaki, aki érdekes lehet számodra. - megkérdezed még, hogy hogyan tudta a hátasát befogni. - Nos, a szörnyismeretben és csapdakészítésben járatos kalandozóknak az ilyesmi nem jelenthet problémát. - válaszolja rejtélyes mosollyal. Elbúcsúztok, és tovább indulsz. A távcsõvel lassan körülnézel. Messze délkeletre látsz egy Raia oltárt. Délre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy Raia oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. [30 pontot használtál fel, van még 60.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[64,41] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy.

Találsz egy amniosz-fát. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Raia hívõi építették. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretû verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetû mutáns lapul. A verem mélyérõl mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsõvel. Messze északkeletre látsz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ.

(Továbbmész...) [65,42] Vált a terep: ritka erdõben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ.

Körbevizsgálódsz. Már nehezen felismerhetõ (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. [20 pontot használtál fel, van még 40.]

vd 10 m 10
Nekiállsz felkutatni néhány szörnyet, abban a reményben, hogy találsz valami nyomot azzal kapcsolatban, hogy mi okozhatja azt, hogy ennyi "szörny" vadult meg az utóbbi idõben. Hamarosan rá is bukkansz: egy szõrlajhár! (ld. enc.)

Mielõtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kõ. Néhány helyen eltalálod a szõrlajhár testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a szõrlajhár fejét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal eltalálod a szõrlajhár bal hátsó lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szõrlajhár meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 150 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebzõdés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A megvadult ellenfeled nem volt egyedül, így újabb ellenféllel kell szembenézned: egy halálmadár. (ld. enc.)

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kõ. Telibe kaptad a halálmadár jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a halálmadár testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal épp hogy eltalálod a halálmadár testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A halálmadár megcsípi a jobb füledet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 8 életpontot vesztettél. Félrehajolsz, de a halálmadár karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a halálmadár jobb lábát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megpöccinted a halálmadár fekete tollú testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A halálmadár megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény huhog! 8 életpontot vesztettél. A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Mosolyogva kidobod a nevetséges északi aurach trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelõ halálmadár trófeát. 459 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebzõdés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Ellenfeledtõl zsákmányolsz 1 ezüsttollú nyilat. Vajon hol szerezhette? Nincs idõd sokat pihenni, mert felbukkan egy újabb ellenfél, egy technokolin. (ld. enc.)

A parittyával ellenfeledre célzol és lõsz. Elrepül 1 kerek kõ. Telibe trafálod a technokolin testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Még idejében félreszökkensz. Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a technokolin testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a technokolin köpõszervét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 31 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebzõdés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Nincs idõd sokat pihenni, mert felbukkan egy újabb ellenfél, egy fabontó szójer. (ld. enc.)

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a fabontó szójer jobb oldalát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megcsapod a fabontó szójer jobb hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy kis bõrt csippent le a lábfejedrõl a fabontó szójer, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldõl.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 171 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 ütõfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebzõdés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Találsz nála 48 aranyat. Vajon hogyan kerülhetett a birtokába? Még több kincs kell! - kap el a kincsvadászat heve, így újabb ellenfelet keresel. Nocsak, itt egy karmazsin huhogó! (ld. enc.)

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a karmazsin huhogó testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal épp hogy eltalálod a karmazsin huhogó levelét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 6 életpontot vesztettél. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a karmazsin huhogó levelét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megpöccinted a karmazsin huhogó egyik csápját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csápjaival a karmazsin huhogó csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 6 életpontot vesztettél. A karmazsin huhogó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebzõdés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

"Ezek a fényre jönnek" - mondja a törpe közmondás, amikor egy árnymanó odóból több tucat manó jött elõ. Na, itt a szörnyek nem a "fényre jönnek", hanem rád! Máris egy újabb zoloboo támad meg. (ld. enc.)

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a zoloboo jobb lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a zoloboo jobb lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmaival a zoloboo megpróbálja felszakítani a bõrödet, de sikertelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 35 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 1 dorony tüdõt. Vajon hogyan kerülhetett a birtokába? (ld. enc.) Nincs idõd sokat pihenni, mert felbukkan egy újabb ellenfél, egy alattomos manó. (ld. enc.)

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekezõ varázslatot. Távolról energiatüskék varázslatot lõ rád a másik. 14 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az alattomos manó jobb oldalát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal eltalálod az alattomos manó hadonászó öklét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az alattomos manó megpróbál bevinni egy komolyabb ütést, de majdnem teljesen hárítod. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldõl.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 266 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebzõdés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy csodabogár támad rád.

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csodabogár testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a csodabogár testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Csáprágójával a csodabogár megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levõ nedvességet. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebzõdés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Ellenfeledtõl zsákmányolsz 1 ezüsttollú nyilat. Vajon hol szerezhette? A megvadult ellenfeled nem volt egyedül, így újabb ellenféllel kell szembenézned: egy csodabogár.

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a csodabogár jobb elsõ lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a csodabogár jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A csodabogár feléd sújt csáprágóival, de mellé! A csodabogár még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebzõdés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környéken csak úgy hemzsegnek a megvadult szörnyek. Máris egy pókvadász támad rád. (ld. enc.)

Fegyvert váltasz: elõkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a pókvadász nyúlánk szívókáját. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Kõkalapáccsal megcsapod a pókvadász testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Nyelvével a pókvadász eltalálta a bal lábadat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A pókvadász összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ. 97 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebzõdés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Találsz nála 8 vasércet. Vajon hogyan kerülhetett a birtokába? (ld. enc.) Legyõztél mindenkit, nincs újabb ellenfél a környéken. (+5% erõsödés a szörnyvadászat szörnyeire.) Megpihensz, mielõtt folytatod az utadat. [5 pontot használtál fel, van még 35.]

kt 4 elkészíted a 4. tárgyat
Begyûjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 27.]

v 15 29 5 elmormolod a 15. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Energia árad testedbe. Befejezted a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 5 új smirglilevél. [-35 varázspont.] Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (teológia: 1. szint). (ld. enc.) [25 pontot használtál fel, van még 2.]

kt 34 elkészíted a 34. tárgyat
Nincs annyi pontod, hogy akár egyetlen ásót is készíthess/gyûjthess. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerõ.)
Gratulálok, a következõ szintbe léptél! A minõsítésed mostantól vakmerõ kalandor helyett életképes felfedezõ. Ennek eredményeképp, karaktered a következõ fejlõdést tapasztalja: +2 max. varázspont, +6 max. életerõ, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 161 pontot. A következõ körben tehát 163 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GYILKOS SALLANK (85. SZÖRNY)
A sík vidékek medve nagyságú, szõrös testû cammogó ragadozója nem fél úgyszólván senkitõl és semmitõl. Lapos, macskaszerû fejét ha kitátja, láthatóvá válnak hegyes fogai, a mészárlást azonban általában nem ezekkel, hanem tûhegyes karmaival végzi. A testét eltalálni nem nehéz feladat, de rengeteg sikeres csapást igényel, hogy kimúljon. És közben... hát igen, nem csak nézelõdik ez az izé.

MEGSEMMISÍTÕ (1540. TÁRGY)
A káoszra! Pedig micsoda pénzt kaphattál volna a Yaurr hadvezetéstõl egy valódi ryuku császári parancs átadásáért! Sajnos Ayagira Tanakának maradt egy másodperce, hogy ezt a henger alakú, tenyérnyi eszközt beüzemelje. A megsemmisítõ mindig a tartalmával együtt válik semmivé... Ha valamilyen csoda folytán sikerül épségben megszerezned, az csakis azért lehet, mert épp üres volt. Persze a magad javára is fordíthatod a felfedezést, hiszen ez a csodás kütyü nem válogat a beléhelyezett tárgyak között. A H 1540 parancs hatására a megsemmisítõ magával együtt porrá omlasztja a második paraméterben megadott tárgyadat (legyen az akár átkozott is). A mûvelet 2 TVP-be kerül, és a harmadik paraméterben megadhatod a kívánt mennyiséget is.

QUWARG TOJÁS (360. TÁRGY)
A quwarg bolyban rengeteg kicsinyke tojást találni, azonban néha akad közöttük egy-egy komolyabb méretû is. Hogy ebbõl vajon mi kelhet ki, azt nincs kedved megtudni, inkább gyorsan kihozod a várból, és reménykedsz, hogy semmi csúfság nem fog belõle kikelni.

SZVÓ-EKTOPLAZMA (151. TÁRGY)
Ha elpusztítasz egy szintszívót, és képes vagy leküzdeni a határtalan undort, amit a borzalmas bûzt árasztó tetem megérintése okoz, akkor kivághatod a test közepén még mindig pulzáló szvó-ektoplazmát. Ez a kocsonyás matéria félelmetes varázserõvel bír, ha sötét lelkû papok kezébe kerül, és a megfelelõ varázslathoz felhasználják.

DESTABILIZÁTOR (1275. TÁRGY)
Ez a tenyérben remekül elférõ, medálszerû szerkezet egyfajta mágikus erõforrás, mely a háttérben tevékenykedõ ryuku varázstudók kezének alkotása. Általában a ryuku hadsereg legelitebb katonái kapnak belõle párat, amikor hódításra indulnak, nem véletlenül, ugyanis a destabilizátor képes alaposan összezavarni a deus ex machina-szerû tárgyak mûködését. Szerencsére a Ghalláról származó DEM-ek jó "anyagból" készültek, így a destabilizátor ellenük hatástalan. Vannak azonban teremtmények, melyek a belsõ "DEM"-jükre támaszkodnak (pl. szutykos remák, drakolich), ezek - amennyiben birtokolsz e tárgyból - nem fognak tudni elteleportálni haláluk pillanatában.

SÜVÍTÕ RÁJA (113. SZÖRNY)
Amikor a látóhatáron egy apró, fekete pont tûnik fel, még nem tudod, hogy milyen borzalmas veszély leselkedik rád. A pontból süvítõ hang kíséretében hamarosan hatalmas testû, lapos, lebegõ lény jelenik meg, amint félelmetes sebességgel száguld feléd. Bár sebzése, amelyet farkával és fogával oszt ki, nem túlzottan komoly, de félelmetes sebessége miatt szinte lehetetlen eltalálni. A legtöbb esélyed talán egy vágófegyverrel lehet.

GITONGA (76. SZÖRNY)
A gitongák békés, hosszú nyakú tollas lények, a dombvidék göröngyös sziklái között fészkelnek. Az állandó harc a nagyobb ragadozókkal rákényszerítette õket arra, hogy megtanuljanak harcolni: hosszú, hegyes, kemény csõrük sokszor még egy rõtmanót is meghátrálásra kényszerít.

MÉLYSÉGI GRITTANG (103. SZÖRNY)
A dombok mélyén az õsi mesék szerint több méteres, lomhán mozgó, szõrös testû férgek élnek. Nagyon ritkán esznek csak, de akkor kiadósan. Elrejtõznek ilyenkor egy gyakran használt ösvény alatt, és amikor elhalad valaki felettük, akkor hirtelen kitörnek, óriásira tátva hatalmas pofájukat, és egybe lenyelik az áldozatot. Alkoholos tartalmú nyálukkal képesek tartósítani is az áldozatot, késõbbi, szûkösebb idõkre. Ezért az alkimisták vadásszák is õket: a speciális eljárással kinyert nyálat spiritusznak hívják. Ha biztosan el akarod kerülni õket, két dolog tehetsz: 1.) szárnyakat növesztesz, 2.) nem jársz dombság felé. A mélységi grittang ellen egyformán jó mindenfajta fegyver.

VÁNDORCIRKUSZ
Ghalla hétköznapi életét merõben felborította az elsõ vándorcirkusz megjelenése. Az ötlet, hogy a népet ilyen módon is szórakoztatni lehet, vidám és kreatív emberkék (plusz törpék, alakváltók, árnymanók) fejébõl pattant ki, és a megvalósítás nem váratott sokáig magára. A cirkusz természetesen nem hajlandó a Sötét Földön járni, valamint túlságosan nyugatra sem megy, csak a 60-as koordinátátig. A cirkusz több kisebb-nagyobb méretû sátorból áll, mindegyikben egy, vagy több feladat megoldása vár rád, sikereid persze nem maradnak meghálálatlanul. Sajnos nem ingyenes a dolog, minden egyes belépés 20 aranyba kerül. Ennek kifizetése után bármennyi próbán részt vehetsz, ha több megmérettetésre vállalkozol, akkor is csak egyszer kell megválnod ettõl az összegtõl. Ezenkívül, ha a kártyázás során sikertelen vagy, további aranyat veszthetsz. A vándorcirkusz látogatásakor egy új szakértelmed, a versengés fejlõdik, ebben való jártasságod a próbák során komoly segítséget jelenthet. Ezenkívül természetesen más területeken szerzett tapasztalataid is fontosak lehetnek, pl. a kaszinózás során nyert pénzösszeg mértéke nagy mértékben befolyásolhatja a kártyacsata kimenetelét.
Hatféle sátor van. A céllövöldében egy szörnnyel mérkõzhetsz meg, az ötpróbán az egyes szakterületeken való jártasságodat tesztelheted, a kuruzsló eldugott sátrában egy "hozz tárgyakat" küldetést kapsz, a kártyázás során egy profi árnymanóval pókerezhetsz, a szirén labirintusában pedig egy útvesztõben oldhatsz meg feladatokat. A hatodik sátor a szellemkastély nevet viseli, ez az igazán sikeres (és bátor) kalandozók számára tartogat meglepetéseket, akik az elõzõ öt helyszínen már bizonyították rátermettségüket.
Hogyan viselkedjen karaktered, ha cirkusszal találkozik? Mindezt egyetlen feltételes parancs beállításával változtathatod. A CIR parancs paramétereként egy pozitív számot kell megadnod, amit a következõképpen számolhatsz ki:
Céllövölde - 1
Ötpróba - 2
Küldetés - 4
Kártyacsata - 8
Labirintus - 16
Szellemkastély - 32
Add össze azokat a számokat, melyekben részt akarsz venni. Példa: Ha azt akarod, hogy a karaktered legközelebb az ötpróbán, a kártyázásban és a labirintusban próbálkozzon, a CIR 26 parancsot (ez a 2+8+16 -ból jött) kell kiadnod. Ha egy sátorban megkaptad már a fõnyereményt, ott nem próbálkozhatsz, amíg az a tárgy nálad van. A szellemkastélyt hiába állítod be, amíg nem teljesítetted az öt alapfeladatot. A kastélyba való belépés alapfeltétele az elõzõ helyeken nyert öt tárgy leadása. Ha a CIR parancsban megadod a szellemkastélyt is, ez automatikusan megtörténik, amint azok meglesznek. A parancs addig marad érvényben, míg egy következõ CIR paranccsal felül nem írod. Minden egyes cirkuszi próbán való részvétel 10 TVP-be kerül, tehát ha mind az öt alappróbán részt veszel, az 50 TVP.
Néhány megjegyzés: az egyes szakértelem és tulajdonságpróbák az adott szakértelmet ill. tulajdonságot fejlesztik. Ha leadod az öt nyereményt a CIR 32-vel, akkor a szellemkastély mellett újra csinálhatod a többi próbát, tehát a fõnyeremény mellett újra összegyûjtheted a díjakat. Ha pedig annyira kitartó vagy, hogy sikerült mindhárom nagyhatalmú fõdíjat összegyûjteni, a CIR 64 paranccsal beválthatod õket egy olyan varázstárgyra, amelyhez hasonlóról sem mertél még álmodni se - és a maximalisták ezután még újra összegyûjthetik az összes fõdíjat és próbadíjat...

BAKKURA (52. SZÖRNY)
Képzelj el egy hatalmasra nõtt csíbort, amelynek több száz, de egészen parányi lába van alul, és két hatalmas, fekete csápja elöl. Ez a bakkura, a dombos vidékek különös ragadozója. A csápok természetesen nem díszítõelemként szolgálnak: ezekkel szorongatja meg a bakkura áldozatát annyira, hogy az elájuljon vagy elpusztuljon. Ezután rámászik az áldozatra, most már védtelen hasát mutatva, és leereszti az emésztõcsövét, amin keresztül szép lassan felszívja a számára ehetõ részeket. Puha, ámde rugalmas bõre ellen talán legjobb a vágófegyver.

GRIFFTOJÁS (179. TÁRGY)
Grifftojást a magas sziklafészkekben rejtõzõ grifflények fészkébõl lophatsz. Hogy mire jó egy ilyen tojás? Megpróbálhatod megenni, a H 179 paranccsal, 0 TVP-ért. Vagy tartogathatod, hátha jó lesz valamilyen varázsitalhoz vagy varázslathoz...

PIRKIT (153. TÁRGY)
A pirkit egy különleges anyag, amely nehezen gyullad meg, de ha égni kezd, akkor nagyon lassan és nagyon magas hõfokon teszi ezt. A szén eltûnése miatt már évszázadok óta használják a ghallai kovácsok. Beszerzése aránylag nehézkes, sûrû erdõben KUTatva vagy bizonyos növény-szörnyeket leölve lehet hozzájutni.

EZÜSTTOLLÚ NYÍLVESSZÕ (363. TÁRGY)
Ahogy jobban megnézed ezt a különös nyílvesszõt, azonnal feltûnik néhány különös dolog: elõször is, a hegye valamilyen kemény, kõszerû anyagból készült, mégis meglepõen éles. Maga a vesszõ nem fából, hanem valamilyen kristályszerû anyagból készült. Amikor kipróbálod, még két kellemes tulajdonságára derül fény: 1) ha használod, +8 támadást kapsz; 2) Csak nagyon-nagyon ritkán veszik el; 3) Sebzése 5D4+4; 4) Képes csak mágikusan megsebezhetõ lényeket is megsebezni. Az ezüsttollú nyílvesszõt hosszú íjhoz használhatod.

ÉSZAKI AURACH (350. SZÖRNY)
Ezek a vastag bõrû, disznóhoz hasonlatos teremtmények az északi dombokból érkeztek a tûzvihar utáni idõjárásváltozás eredményeképp, és azóta benépesítették Erdauin nyugati részét. Ezek a testes mindenevõk kiválóan tudják magukat álcázni, bõrük kaméleonszerûen alkalmazkodik a környezethez, ezért elég nehéz õket észrevenni. Sok-sok apró fogukkal általában gyökerek és kisebb emlõsök után kutatnak, de eléggé rövidlátóak és buták, úgyhogy néha még az emberre is rátámadnak. Elpusztításuk vagy megfutamításuk egy tapasztalt kalandozó számára nem jelent nehézséget, ámbár visszataszító bûzük miatt legtöbbjük inkább más lényekre vadászik.

AURACH BÕR (658. TÁRGY)
Néha elõfordul, hogy egy jobb állapotban levõ aurachhal hoz össze a sors, amely nem mocskos, nem szutykos, nem szakadt irhájú. Ilyenkor az ép irhát lenyúzod, és félreteszed késõbbi használatra.

AURACH FOG (657. TÁRGY)
Kigyûjtve néhány ép aurach fogat - és megtisztogatva õket - apró szegecsekhez jutsz, amelyek hasznosak lehetnek bizonyos tárgyak elkészítéséhez.

AMNIOSZ-FA (202. NÖVÉNY)
Az amniosz-fa egy vastag, szürkés törzsû, dús lombú növény. Ha közelebbrõl megvizsgálod, kemény héjú, de belül lédús, érett gyümölcsöket pillanthatsz meg rajta. Bár rengeteg tápanyagot tartalmaz, förtelmes íze miatt szinte képtelen vagy lenyelni. Bizonyos elfogott állatok, szörnyek a fogságban csak ezt hajlandók megenni, a nálad levõ egyéb kaját nem, így takarmánynak viszont jó lehet. Gyûjtése a KT 203 paranccsal történik, 4 TVP-ért.

SZÕRLAJHÁR (141. SZÖRNY)
A szõrlajhár, ha nem állandóan félkarikába görnyedve csimpaszkodva a fákról, akár másfél méter is lehetne. Mélyen ülõ, mohón csillogó szemei állandóan az alatta húzódó erdei utat lesik. Ha valaki elhalad az úton, gyorsan le/ráugrik, és elkezdi mancsaival a csontjait ropogtatni. A szõrlajhárok nagy pechje, hogy manapság elég sok olyan kalandozó van, aki pillanatok alatt darabokra tudja õket szedni.

HALÁLMADÁR (351. SZÖRNY)
Egyszer, amikor a békés erdõben sétálsz, élvezet a napsugarakat, és elmerengsz gondolataidban, irtózatos sikoly hallatszik. A szíved a torkodba ugrik, hideg futkos a hátadon, ahogy a földöntúli hang a csontjaidig hatol. Az egész erdõ elcsendesedik, a madarak sem mernek versenyre kelni a halál hírnökével. Mert nem mást hallottál, mint Leah halálmadarát, amelynek már hangja is nehezen elviselhetõ halandó fül számára. Ha azonban leküzdöd félelmedet, akkor talán legyõzheted ezt a gonosz szárnyast, egy kicsit jobbá téve vele a világot.

TECHNOKOLIN BOGÁR (50. SZÖRNY)
Ezeknek a furcsa, erdei bogaraknak nemcsak a hatalmas csáprágója jelent szörnyû veszélyt a magadfajta gyanútlan (??!) utazóra nézve, hanem az a fehér, ragadós anyag is, amelyet ellenfelére szokott köpni. Ez utóbbi nem annyira ártalmas, de szörnyû nehéz levakarni, mert a levegõn azonnal megköt. Vastag kitinpáncélja ellen leginkább az ütõfegyverek hatékonyak.

FABONTÓ SZÓJER (71. SZÖRNY)
A fabontó szójerek a ritka erdõk apró termetû élõsködõi. Élõsködõk, mert fát esznek. Ezek a barnára lakkozott vakondra emlékeztetõ lények hegyes fogukkal pillanatok alatt képesek elpusztítani egy akár fél méteres botot! Ha egy fabontó szójerrel keveredsz harcba, elõfordulhat, hogy búcsút kell mondanod a fából készült fegyverednek...

KARMAZSIN HUHOGÓ (185. SZÖRNY)
A karmazsin huhogó nagy, bíborlila testû, kövér virágra hasonlító teremtmény. Leginkább a ritka erdõk fái közt bujkál, és le-lecsap az arra járó kalandozókra félelmetes huhogásával. Piciny csápjával nem igazán tud senkit sem megsebezni, annál inkább az általa keltett hanghullámokkal: A szörny félelmetes huhogásának erejét az ellenfél önbizalmából meríti: minél védettebb, minél sebezhetetlenebb vagy, a lény gyilkos hangja annál nagyobb testi-lelki roncsolást végez. A karmazsin huhogó ellen a vágófegyver a leghatékonyabb, a szúrófegyver a legkevésbé használható.

ZOLOBOO (77. SZÖRNY)
A ritka erdõk apró, pigmeusszerû lakói fák odvában és sûrû bozótosok tövében élnek. Fekete bõrük, hangtalan mozgásuk segíti õket, hogy beleolvadjanak a sûrûbe. A vadászathoz gyakran használnak egy vékony, hosszú, üreges botot, fúvócsõként, az apró állatok ellen. Igazi harcban inkább hosszú, hegyes (és piszkos) karmaikra hagyatkoznak. Ha legalább 4. szintû nyomkövetõ vagy, egy gyõztes csata után rábukkanhatsz a zoloboo fészkére, és összegyûjtheted az ott tartalékolt mérgezett tüskéit.

DORONY TÜDÕ (212. TÁRGY)
Három csepp spiritusz felhasználásával kinyerheted és tartósíthatod a dorony különösen erõs tüdejét. Majd csak jó lesz valamire.

ALATTOMOS MANÓ (756. SZÖRNY)
Nem messze egy koboldszerû teremtmény éppen tesz-vesz valamin. Még nem vett észre, így jobban szemügyre veheted, mit csinál: épp egy hatalmas gödör fölé hord gallyakat, hogy csapdát állítson az erre járó gyanútlan szörnyeknek vagy a rosszabbik esetben kalandozóknak. Kéjsóvár tekintetébõl ítélve inkább az utóbbi feltételezés a helytálló, ennek a manónak a célja becstelen, a csapdába esve harcképtelenné vált kalandorok kifosztása. Jaj, de most észrevett, apró szárnyainak verdesése felgyorsult, mintegy a düh és harag jeleként. A manó úgy döntött, elérkezett a halálod órája. Ha az egyszerûbb módszerrel nem megy, majd a rádpukkasztott varázslatok és a harcmûvészeket is megszégyenítõ ökölcsapások tömkelegével veszi el az értékeidet.

PÓKVADÁSZ (59. SZÖRNY)
Az erdõben árnyként mozgó, ló nagyságú rovar-ragadozó egyik kedvenc kajája a mérges pók. De ha mérges pók nincs (pl. kipusztítottad õket a mérgük miatt), akkor megteszi egy rágósabb, de kiadósabb falat kalandozó is. Bár van hat lába, a pókvadász gyakran vitorlázik a fák között fekete lebernyegével. Ha zsákmányt pillant meg, rátekeri nyelvét, és a félig megfojtott áldozatot elevenen, nyúlánk szívókájával szürcsöli fel, a légyéhez hasonló külsõ emésztéssel. Undorító, mi? Akkor döfd agyon egy szúrófegyverrel...

VASÉRC (152. TÁRGY)
A valamirevaló bányászat szakértelemmel rendelkezõk elõbb-utóbb rábukkanhatnak a fegyver- és páncélkészítéshez legalapvetõbb nyersanyagra, a vasércre. A vasérc megolvasztásához és megmunkálásához nem elegendõ egy primitív olvasztókemence - szükséges, hogy egy vaskohót építs. A vaskohó építéséhez ötletet kaphatsz, ha az olvasztókemence alapötletét (szögletes kõ) és a vasércet összekapcsolod...

TEOLÓGIA
Annak meghatározásában, hogy egy isten által adott varázslatot a papja milyen jól tud elmondani, mennyit gyógyít, mennyit sebez, mennyi varázspontot nyer vissza a kör elején, döntõen függ attól, hogy az isten mennyire kedveli azt a szolgáját. Az istennek tetszõ cselekedetek közelebb vihetnek a hatalomhoz, míg a vallással ellentétesek (pl. gonosz isten követõje jóságpontot kap), eltávolíthatnak tõle. Azt, hogy mennyire kedvel az istened, a rangodból tudhatod. Kezdetben egyszerû KÖVETÕ vagy, amint az a Karakterlapodról le is olvashatod. Hosszú munkával léphetsz elõre a ranglétrán az egyre magasabb fokozatba - a követõ után a hûséges követõ, azután pedig a ministráns következik. A varázslat erejébe azonban még két egyéb faktor is szerepet játszhat. Az egyik az, hogy milyen erõs a Te hited, mennyire vagy tapasztalt a papi mágia megidézésében. Ez a szakértelem a teológia, minél több papi varázslatot mondtál már el, annál magasabb. A teológia szinted jelentõsége kb. egyharmada a rangodénak. A másik faktor a gonosz és jó papoknál van meg, náluk ugyanis szerepet játszanak még jellempontjaik is (amely a jellem után, zárójelben szerepel a karakterlapon). Példa: egy Leah-követõ 4-es teológiával és kb. 30 jellemponttal már olyan erõs varázslatokat tud lõni, mint egy Leah-ministráns 1-es teológiával és 5 jellemponttal. [Megjegyzés: ez a leírás csak egy hozzávetõleges segítség annak megértéséhez, hogy milyen faktorok befolyásolják a varázslás pontos erõsségét. A pontos képletet ne kérd a játékvezetõtõl, mert nem fogja tudni megadni.]
Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 teológia számít egy szintnek a papi erõsséged szempontjából.

KARAKTERLAP

Raya Avalon, egy copfos õsz hajú, szürke szemû elf nõ vagy. Sheran híve vagy. Ez a 21. fordulód.

Erõ: 15 (23) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 141 cm
IQ: 13 (21) Támadás: 26 Agresszió: 5 Testsúly: 44 kg
Ügyesség: 18 (26) Védekezés: 17 Menekülés: 30 % Életkor: 160/160 év
Egészség: 11 (21) Életpont: 299/208 Jellem: semleges Tul. pont: 6
Szerencse: 13 (21) Varázspont: 218/85 Pénz: 235 arany Kép. pont: 8
Eddig összesen 135 szörnyet (35 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 149 TP-t kaptál. Jelenleg 10 480 TP-d van. A következõ szinthez még 1 520 TP szükséges. Trófeáid: ork sámán, halálmadár.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 5 ütõfegyverek: 8 (+2) lõfegyverek: 9 (+2)

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8)
65,54 mezõn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 65

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1476 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtõzködés: 5 2. nyomkövetés: 8 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 3 5. gyógyítás: 4 6. teológia: 1 (+1)
7. vadászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 1 mezõre repítsen
Barátságosság (aktív: 0, max: 50)
Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz 50 korty vizet - a legegyszerûbb, de egyben legtisztább áldozat.
2.) Kérlek végezz egy gyilkos sallankkal. A természet megcsúfolója e lény! (teljesítve)
3.) Én a béke híve vagyok - céljaink szimbolizálására semmisíts meg egy mandibulakaszát oltáromnál.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 19.

HÕSTETTEID
A szörnyvadászatban megölt szörnyek száma: 29, az összesen kapott pontszám: 2950. (összesen ölhetõ: 1158 )

NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * kígyóbõr kesztyû (#49) 1 mászókarom (#78) 1 * rézpáncél (#71)
1 * rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
1 bot (#4) 1 * csontszurony (#12) 4 ezüsttollú nyíl (#363)
1 * kõkalapács (#13) 3 kõkés (#6) 1 * parittya (#18)
1 szöges bunkó (#8)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * mind. holdköve (#2469) 1 * virág szimbólum (#143)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 Beholder csapda (#2107) 1 csontkulcs (#74) 1 destabilizátor (#1275)
5 + deus ex machina (#1) 21 kaja (#2) 1 megsemmisítõ (#1540)
1 távcsõ (#42)
Löttyök és porok, tartóstul
6 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 1 csepp tinta (#101), fér még: 59]
1 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 10]
3 vizestömlõ (#3) [bennük 5 korty víz (#27), fér még: 55]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengõke (#231) 1 aurach bõr (#658) 3 aurach fog (#657)
3 bordacsont (#16) 1 dorony tüdõ (#212) 2 dözmöng szív (#122)
5 drótszõr (#37) 5 grifftojás (#179) 1 kavadu lebeny (#24)
1 királygyík bõr (#44) 1 lapockacsont (#33) 24 madártoll (#112)
1 magszim bél (#103) 2 mandibulapenge (#125) 7 pirkit (#153)
3 quwarg tojás (#360) 2 rókafarok (#124) 6 smirglilevél (#29)
5 sünmedve tüske (#14) 2 szvó-ektoplazma (#151) 4 varányszem (#30)
2 varkaudar csont (#1113) 8 vasérc (#152) 4 vízionár szem (#102)

Összsúly: 38.74 kg Megterheltség: 69%
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 101 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 evaporõr háj (#105) 22 kerek kõ (#19) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
48 arany (#50) 1 aurach bõr (#658) 3 aurach fog (#657)
1 bot (#4) 1 destabilizátor (#1275) 1 dorony tüdõ (#212)
4 ezüsttollú nyíl (#363) 5 grifftojás (#179) 15 madártoll (#112)
1 megsemmisítõ (#1540) 7 pirkit (#153) 3 quwarg tojás (#360)
1 rókafarok (#124) 5 smirglilevél (#29) 2 szvó-ektoplazma (#151)
8 vasérc (#152) 2 vizestömlõ (#3) 2 vízionár szem (#102)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
(57,34) gyilkos sallank (#85), piromenyét (#99), szárnyas gömböc (#12), woor-antilop (#31), tigroszlán (#43), királygyík (#26), süvítõ rája (#113)
(58,35) gátvakond (#57), Sheran rúnaköve, tûzbokor (#35, belõle készíthetõ: #36)
(59,36) gitonga (#76)
(60,37) mélységi grittang (#103), spagulár (#82), bakkura (#52), gyilkos tetû (#116), tazunkaróka (#81), homokvarány (#16)
(61,38) spagulár (#82)
(62,39) északi aurach (#350)
(63,40) tazunkaróka (#81), 49. jellempróba, oltár
(64,41) amniosz-fa (#202, belõle készíthetõ: #203), Raia oltár, 43. jellempróba
(65,42) szõrlajhár (#141), halálmadár (#351), technokolin (#50), fabontó szójer (#71), karmazsin huhogó (#185), zoloboo (#77), alattomos manó (#756), csodabogár (#755), pókvadász (#59)


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.