Karakterszám: |
9449 |
Számlaszám: |
7598 |
Fordulószám: |
2 |
Játékhét: |
6 |
E forduló
ára: |
0 zs. 1 if. |
Maradék zseton: |
100 |
Forduló típusa: |
email |
Ingyenforduló:
|
98 |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2003. okt. 16. 15h:18' |
A következõ
fordulód táplálható: 2003. okt. 19. |
|
E-mail!
GYÍKFEJÛ ARMAND KALANDJAI
Felkeres barlangodban
Inse C'toid egy alacsony, tüskés bõrû, kissé rongyos
ruházatú, 3 csáppal, és 2 karommal rendelkezõ galetki.
- Üdvözöllek a
szinten Gyíkfejû Armand, a Rovarevõk Klubja nevében. Társaságunk olyan
rovarevõ galetkik gyülekezete, akik célul tûzték ki maguk elé, hogy támaszul
szolgálnak a frissen idekerült roverevõ lárváknak, még a hozzád hasonló,
elsõ ránézésre kissé életképtelennek tûnõk számára is. Csapatunk elsõsorban
lelki segítséget nyújt, de természetesen nem ragadunk le a puszta szócséplésnél.
Amennyiben egy feladatsor végrehajtása után méltónak bizonyulsz a roverevõ
névre, komoly anyagi jutalomban is részesülsz. A szinten minden táplálkozási
formának megvan a maga társasága, így mindenkinek egyforma esélye van,
hogy valami hasznos bónuszt kaphasson. A miénk a legrégebbi társaság, amelyik
a lárvák megsegítésére jött létre, az idõk során igazán remek feladat sorozat
alakult ki, amelyben bebizonyíthatod, hogy valóban alkalmas vagy az itteni
életre.
De elõször fogadj el tõlem néhány jótanácsot, ami segítheti a
fejlõdésedet: rendszeresen járj el az Õsök Csarnokába felderíteni, mert
addig nem költözhetsz feljebb, amíg az Õsök Szentélyét meg nem találod.
Érdemes benézni a különbözõ épületekbe, sokszor adnak olyan feladatot,
amit a jutalomért érdemes megcsinálni. Nem árt ha tudod, hogy vannak olyan
feladatok, amiket csak akkor kapsz meg, ha kinézik belõled, hogy meg tudod
csinálni. Azaz, ha nem rendelkezel a megoldáshoz szükséges szakértelemmel,
könnyen lehet, hogy meg sem kapod a küldetést. És még valami: fejleszd
a gyorsaságodat! Minél nagyobb, annál valószínûbb, hogy Te ütsz elõször.
Ez sokszor eldöntheti, hogy két galetki küzdelmét ki nyeri meg, és persze
néhány küldetésnél is jól jön.
És akkor most jöjjön a feladat: a szint
egy eldugott sarkában építettünk egy direkt roverevõknek szánt gyakorlópályát.
Ha végig tudsz menni rajta, kapsz tõlem egy varázsitalt, amely elfogyasztásakor
megnöveli a gyorsaságodat - tehát minél magasabb a gyorsaságod, az ajándék
annál hasznosabb lesz. (De a kalandot még ezen a szinten hajtsd végre,
mert FELköltözéskor elvész.) Sok sikert!
(11. kaland, összesen 20 TVP-t
igényel.) (A feladatot a K 11 paranccsal tudod elvállalni. Ha valahol
elakadsz közben, akkor add ki a következõ fordulóban újra a a K 11 parancsot.
Ilyenkor az egyéb épületben kapott küldetésekhez hasonlóan az egészet elölrõl
kell kezdened, minden akadályt újra le kell gyõznöd. Ne feledd, ha egy
véletlen kaland során akadsz el, akkor azokat az újabb próba során az elakadás
helyétõl folytathatod.)
Pihenésed alatt a következõ történt:
**
3. NAP ** Látogatód érkezik, aki
Rogue, egy a hajában elõl két fehér
tincset viselõ, végzetes érintésû Vadóc nõ. A következõket látod nála:
díszes fejék, bronzmedál. A csatába vetitek magatokat.
*** 1. KÖR *** Rogue közelebb jön, hogy támadhasson. Rogue irányába mozogsz.
Rogue téged támad. Benyom neked jobb mancsával.
(19 ép-t sebzõdtél). Illatát
döbbenten szippantod be
(-2 ép.) Támadod Rogue:-t. Savat lehelsz ellenfeledre.
(8 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Rogue rád támad. Lecsap rád jobb mancsával. Elhibázta. Csodás
illata hatással van rád
(-3 ép.) Megtámadod Rogue:-t. Savat lehelsz ellenfeledre.
(9 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Megtámadod Rogue:-t. Savat lehelsz ellenfeledre.
(11 ép-t
sebeztél). Rogue összerogy. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 28 sebzést okoztál, és 24 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+12%). Rogue meghajol elõtted, majd elhagyja a barlangodat.
**
3. NAP ** Pihenésedet megzavarja
Karga, egy hosszú, fehér hajú, vörös
szemû, magas férfi. Hangos csatakiáltással, elõreveted magadat.
*** 1. KÖR *** Karga máris elõtted terem! Karga irányába mozogsz. Karga
rád támad. Karga tüzet lehel rád.
(9 ép-t sebzõdtél). Támadod Kargát. Savat
lehelsz ellenfeledre.
(8 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod Kargát. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá!
(10 ép-t sebeztél). Karga rád támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak
a lángnyelvek.
(8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Karga rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban
elborít tûzleheletével.
(7 ép-t sebzõdtél). Kargát próbálod megsebezni.
Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá!
(9 ép-t sebeztél). Regenerálsz
(+1 ép)
*** 4. KÖR *** Karga rád veti magát. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak
a lángnyelvek.
(9 ép-t sebzõdtél). Támadod Kargát. Kitátod a szádat, és
fekete savat köpsz rá!
(7 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 34 sebzést okoztál, és 33 sebzést kaptál.] Huh, nem
bírtok egymással! Az eredmény döntetlen. Karga meghajol elõtted, majd elhagyja
a barlangodat.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Maximilian Ûbertáp, egy pengével
lemetszed férfiasságod most, hogy tudod milyen egy igazi férfi. (hírneve
15892.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ,
szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 975.)
Tudomást szerzel a Hegy más részeiben történt dolgokról is:
*szept. 18.* A 15062 szövetség fényes gyõzelmet aratott Wyntaria felett!
*szept. 22.* Lady Jade C.-t legyõzte harcban egy Groark.
*szept. 23.*
Mélységben Szuttyogó és Flen Eligor pszi párbajt vívtak. Mélységben Szuttyogó
került ki gyõztesen.
*szept. 25.* Endyr pszionikus küzdelemben diadalt
aratott Balszerencse felett.
*szept. 26.* Mélységben Szuttyogó gyõzelmet
aratott Akebono felett.
*szept. 29.* Baltazár mellé szegõdött egy káoszkígyó.
*szept. 30.* Lord Khalel és Ádáz pszi párbajt vívtak. Lord Khalel került
ki gyõztesen.
*okt. 3.* A 15062 szövetség fényes gyõzelmet aratott Ödlerk
fivér felett!
*okt. 6.* Avvocato Terrasini csatában legyõzte Jelenát.
*okt. 7.* Alba Regina pszionikus küzdelemben diadalt aratott Csótány felett.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 237.]
kno 1 3 |
1. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot az erõ tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, az erõ tulajdonságod most már 4! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 237.]
(3. kaland:) Felkeresed a barlangot, ahová befészkelte magát az ocsmány
torzszülött. Hmm, egyenlõre nem látsz semmiféle mágikus akadályt. Viszont
a bejáratot egy hatalmas szikla torlaszolja el! Nekiveselkedsz, hogy odébbtold.
[Erõ próba 7-es küszöbre: sikeres] Nagy recsegéssel és ropogással a
szikla odébb gurul. Ez az! Óvatosan beljebb lépsz. Micsoda bûz van itt!
Hirtelen egy fénylõ alak ugrik eléd. Itt a gonosz torzszülött! Ellenfeled
egy elmanakh (#66).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Az elmanakh felhörpint valamilyen sárga italt. Összegyûjtve
mágikus energiáit, az elmanakh elvarázsol egy gránitbõrt. Megindulsz az
elmanakh felé. Már ott is vagy! Az elmanakhot próbálod megsebezni. Nagy
levegõt veszel, és hatalmas savcsóvát köpsz felé.
(7 ép-t sebeztél). Az
elmanakh halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 7 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+24%). Ez bizony küzdelem volt a javából! Miután kifújtad magad, továbbindulsz.
No de mi ez? A belsõ bejáratot egy kékesfehér fényben vibráló erõtér védi.
Aha, itt lesz szükség a kristályamulettre. Körülnézel. A halottnak hitt
torzszülöttnek hûlt helye! Jó lesz sietni. Sajnos nem rendelkezel a szükséges
tárggyal - kénytelen vagy visszafordulni. [20 TVP-t használtál fel, maradt
még 217.]
be 1 |
meglátogatod az 1. épületet |
Lesétálsz a kereskedõhöz. Elsõ dolgod, hogy végigkérdezed a kínálatot, és
megkérded, mi mennyibe kerülne neked: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés
(#5) 2 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap,
mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap,
winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap,
csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap,
díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya (#161)
6 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas
lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, mellvért
(#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek
pajzs (#1061) 52 ap, fejpánt (#1105) 11 ap. [5 TVP-t használtál fel, maradt
még 212.]
be 4 |
meglátogatod a 4. épületet |
Visszamész a barlangodba. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag
szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno
és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Elõsétál
egy hosszú köpenyt viselõ, õsz hajú galetki. Az akadémia egyik mestere!
Lélegzetedet visszafojtva bámulod, majd magadhoz térve, illendõen köszöntöd.
A mester biccent feléd.
- Már egy ideje figyellek, Gyíkfejû Armand. Még
nagy jövõ áll elõtted! Ha van bátorságod hozzá, tudnék adni egy megbízást!
- Megtiszteltetésnek venném, Mester - rebeged. A mester elmosolyodik.
- A feladat nem lesz túl nehéz, az eszeden kívül nem kell hozzá más.
Egy rég kipusztult torzszülött faj után kutatunk, amelyet zoblemugnak hívnak.
Csontokat, maradványokat kellene gyûjtened a barlangokban. - jól leplezve
csalódottságodat, tettetett lelkesedéssel bólintasz.
- Meglesz, mester!
- azzal távozol.
(6. kaland, összesen 30 TVP-t igényel.) [5 TVP-t használtál
fel, maradt még 207.]
be 9 |
meglátogatod a 9. épületet |
A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított barlangban
foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok fogadnak. A
templomban egy feliratot pillantasz meg: "Galetkik segítségét keressük
a templom kibõvítéséhez. Magas fizetség, teljes ellátás!" Nocsak, ez nem
is hangzik rosszul! Megkérdezel egy papot, mit is jelent a magas fizetség.
Megtudod, hogy teljesítmény alapú a bérezés, egy arany egy mázsa szikla
kitermelése után. Hát, ez nem annyira magas, de azért az ellátás miatt
talán megéri...
(20. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.) [5 TVP-t használtál
fel, maradt még 202.]
m 2 7 1141 4112 1212 1215 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 2,7) Félelemmel vegyes tisztelettel lépsz be a Csarnok kapuján.
(M 2,6) Északi irányba folyatod utadat. Az elhagyatott teremre nyomasztó
csend telepszik.
(M 2,5) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,6) A levegõbe szagolva, nyugati irányba indulsz. Szerencsétlenségedre,
torzszülöttekkel benépesített helyiségbe toppansz be. Ellenfeled egy zöld
nyálka (#8).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A zöld nyálka feléd rohan. A zöld nyálka felé mozogsz, hogy
megtámadhasd. A zöld nyálka rád támad. A zöld nyálka savat lehel rád.
(6
ép-t sebzõdtél). A zöld nyálkát próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb karmoddal.
(2 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A zöld nyálka rád veti magát. A zöld nyálka savat lehel rád.
(7 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a zöld nyálkát. Rávágsz jobb karmoddal.
(4 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** A zöld nyálka rád támad. Nagy levegõt vesz, és hatalmas savcsóvát
köp feléd.
(7 ép-t sebzõdtél). A zöld nyálkát próbálod megsebezni. Elõre
szúrsz jobb karmoddal.
(3 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 4. KÖR *** A zöld nyálka rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és hatalmas
savcsóvát köp feléd.
(6 ép-t sebzõdtél). Támadod a zöld nyálkát. Odacsapsz
jobb karmoddal.
(4 ép-t sebeztél). A zöld nyálka kileheli lelkét. Regenerálsz
(+1 ép)
[A csatában összesen 13 sebzést okoztál, és 26 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+30%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested
természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+20 életpont.)
(M 1,5) Északra mész tovább. Rábukkantál az õsök egyik rejtett növénykertjére.
Furcsa növények nõnek mindenhol. Meglátsz valamit a fal tövében. Hohó,
ez
winropu moha ! Leszedsz 1 adagot.
[ld. enc.]
(M 0,5) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 1,4) Óvatosan lépkedsz tovább. Megpillantasz egy mágikus idézõkört, szélén
körbe öt gyertya, közülük egy ég. Hú de misztikus! Belépsz a körbe, és
meggyújtod a gyertyákat. Vörös fény ölel körbe egy pillanatra. (teljesen
meggyógyultál.)
(M 1,3) A folyosó északra tart. Az elhagyatott teremre nyomasztó csend telepszik.
(M 2,3) A folyosó keletre visz. Kellemetlen bûz üti meg az orrodat, amikor
belépsz a következõ terembe. Torzszülött tanya! Ellenfeled egy zöld nyálka
(#8).
*** 1. KÖR *** A zöld nyálka közelebb jön, hogy támadhasson. A zöld nyálka
felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A zöld nyálka téged támad. Nagy levegõt
vesz, és hatalmas savcsóvát köp feléd.
(6 ép-t sebzõdtél). A zöld nyálkát
próbálod megsebezni. Lesújtasz jobb karmoddal. Félrehajolt. Regenerálsz
(+1 ép)
*** 2. KÖR *** A zöld nyálka téged támad. A zöld nyálka savat lehel rád.
(4 ép-t sebzõdtél). Támadod a zöld nyálkát. Rávágsz jobb karmoddal.
(2
ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** A zöld nyálka rád veti magát. A zöld nyálka savat lehel rád.
(7 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a zöld nyálkát. Kimeresztve, elõre suhintasz
jobb karmoddal.
(4 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 4. KÖR *** A zöld nyálka téged támad. Kitátja száját, és fekete savat
köp rád!
(6 ép-t sebzõdtél). Támadod a zöld nyálkát. Lecsapsz jobb karmoddal.
(3 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 9 sebzést okoztál, és 23 sebzést kaptál.] A küzdelem
eredménye döntetlen.
[ld. enc.] Újra a 1,3-es mezõn vagy.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Kihasználva gyógyítói tudásodat, gyógyítasz
magadon. (+11 életpont.)
(M 1,2) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 2,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 1,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 1,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 1,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
Elhagyod az Õsök Csarnokát. Fejlõdsz:
+1 jobb karom szakértelem; [51 TVP-t
használtál fel, maradt még 151.]
pv 5 8 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni
egyet. Ha te mész portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél! [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 151.]
Kedved szottyan egy baráti, ámde tanulságos párviadalra. Büszkén lépkedsz,
tudván, hogy kevés méltó ellenfeled lapulhat a nyomorúságos vájatokban.
Találtál egy alkalmas barlangot. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás
lesz.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Xeno, egy olyan galetki, aki a harc nagymestere,
csak még nem jött rá, és remek férfi. A kölcsönös üdvözlések után kényelembe
helyezitek magatokat a földön, és kirakjátok az ennivalót a padló közepére
terített takaróra. Micsoda finomságok! Nem kell sokáig biztatni: máris
enni kezdtek. A lakoma közben mindenfélérõl beszélgettek. Mindketten meséltek
legutóbbi kalandjaitokról, arról, hogy milyen torzszülöttekkel és galetkikkel
találkoztatok. Hú, milyen késõ van már! Megköszönöd a vendéglátást, és
hazaindulsz. (+8% jóllakottság) Ismét tanultál valamit - megtudod, mi az
a mikropoid.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 151.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Ellátogatsz a szint nyugati szárnyában épített arénához. Ez egy óriási barlang,
poronddal és lelátóval. Most szinte teljesen üres, csak az arénamester
ordítozik a takarításra kirendelt torzszülöttekkel. Odamész hozzá. A kölcsönös
üdvözlés és a belépõ, 5 arany kifizetése után elmondod az arénamesternek,
hogy a soron következõ torzszülöttekkel szeretnél harcolni. Rövid idõ alatt
elõkészítik számodra a porondot. Közben megtudtad, hogy az aréna legjobbja
Avvocato Terrasini, ameddig õ eljutott 2 nekropoid (#70). Huh, máris harcolhatsz!
Ellenfeled egy sziklozug (#9).
*** 1. KÖR *** A sziklozug felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A sziklozug
feléd mozog. A sziklozugot próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete
savat köpsz rá!
(8 ép-t sebeztél). A sziklozug rád támad. Lekever egyet
jobb mancsával.
(8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a sziklozugot. Savat lehelsz ellenfeledre.
(7 ép-t
sebeztél). A sziklozug halálhörgés közepette a földre zuhan. Regenerálsz
(+1 ép)
[A csatában összesen 15 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+27%). A harc alatt nézõközönség gyûlt össze, tapsolnak, teljesítményedet
látva. Az arénamester átadja a jutalmat, 15 aranyat.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet.
(+7 életpont.) [18 TVP-t használtál fel, maradt még 133.]
A legjobb, amit tehetsz, egy élvezetes vadászat. Egy újonnan fúrt barlangjáratot
választasz, azon keresztül közelíted meg a kiszemelt vadászterületet. Odalent
a fentinél sokkal áthatóbb, mélyebb sötétség fogad, még infralátásoddal
is nehezen boldogulsz. Egy fenyegetõ tömeg emelkedik fel elõtted. Hátrahõkölsz.
Á, hiszen ez csak egy szobor! Egy hatalmas, õsi faragvány, láthatóan még
egy korábbi civilizációból. A szobor három izmos karjával egy óriási kõtányért
tart. Vajon mi lehet benne? Meg kéne lesni...
(288. kaland, összköltsége
20 TVP.) Egy szûk oldaljáratot találsz, az elején alig bírod magad belepréselni,
de aztán késõbb kiszélesedik. Aha, egy torzszülött rejtekhely! Ellenfeled
egy mélységi gnóm (#10).
*** 1. KÖR *** A mélységi gnóm ellõ egy energiatüske varázslatot.
3 ép-t
sebzõdtél. A mélységi gnóm felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A mélységi
gnómot próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és hatalmas savcsóvát
köpsz felé.
(9 ép-t sebeztél). A mélységi gnóm hörögve elterül. Regenerálsz
(+1 ép)
[A csatában összesen 9 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia
(+31%). Viszed, ami mozdítható: egy kés.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Elég rossz állapotban vagy. Lepihensz
egy kicsit, várod, hogy regenerálódj. (+7 életpont.) [18 TVP-t használtál
fel, maradt még 115.]
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Ölésre készen futsz végig a vadászok
számára fenntartott folyosón, le az alsó szintekig. A barlangteremben,
ahová érkezel, óriási szobrokat pillantasz meg. Egy letûnt, barbár civilizáció
idoljai, õseid már ledöntötték, lerombolták õket. Szimatot fogva, elindulsz
egy folyosón. A folyosó végén egy torzszülött fészek van! Ellenfeled egy
barlangi pók (#6).
*** 1. KÖR *** A barlangi pók feléd mozog. Megrohamozod a barlangi pókot.
A barlangi pók rád támad. A csáprágójával támad.
(2 ép-t sebzõdtél). Bénító
méreg gyengít. Gyengülsz (-10% támadás). A barlangi pókot próbálod megsebezni.
Savat lehelsz ellenfeledre.
(10 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a barlangi pókot. Kitátod a szádat, és fekete savat
köpsz rá!
(9 ép-t sebeztél). A barlangi pók halálhörgés közepette a földre
zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+26%).
Szívesen bekapnál valamit. Tömni kezded magadba a finomságokat. (+16% jóllakottság.)
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 102.]
Vadászni támad kedved. Egy újonnan fúrt barlangjáratot választasz, azon
keresztül közelíted meg a kiszemelt vadászterületet. Leérve, óvatosan megkezded
a felderítést. Ha nem vagy elég óvatos, könnyen vad lesz a vadászból. Befordulva
egy sarkon, megzavarsz egy torzszülött rituálét. Szétspriccelnek, azonban
van, amelyik harcolni akar. Ellenfeled egy hártyás lemúr (#2).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A hártyás lemúr irányába mozogsz. A hártyás lemúr feléd mozog.
Megtámadod a hártyás lemúrt. Nagy levegõt veszel, és hatalmas savcsóvát
köpsz felé.
(12 ép-t sebeztél). A hártyás lemúr téged támad. Harapásra
nyitja száját, támad fogával.
(6 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod a hártyás lemúrt. Kitátod a szádat, és fekete
savat köpsz rá!
(10 ép-t sebeztél). A hártyás lemúr halálhörgés közepette
a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 22 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+21%).
Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Elrakod a zsákmányt, ami egy lemúr hártya.
[ld. enc.] [16 TVP-t használtál
fel, maradt még 86.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +2 galetki
erõt és +4 hírnevet kaptál. A kör során összesen 156 sebzést okoztál, és
125 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 86 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
230 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Gyíkfejû Armand, egy pikkelyes bõrû, fürgén mozgó szemû,
nyilvánvalóan rendkívül ügyes férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint
(1. szint). Táplálkozásod: rovarevõ. Ez a 2. fordulód.
|
[1] erõ: |
4 / 0.20 |
[2] IQ: |
3 / 0.15 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 0.90 |
[5] mágia: |
1 / 0.05 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.33 |
[9] Méret/ép: |
41 / 35 |
Min. méret: |
26 |
Barlangméret: |
41 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
7 / 6% |
Hõsi pont: |
4 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
71 / 58 |
Hírnév : |
4 |
Jóllakottság: |
138% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
2 (2) |
Galetki gyõzelmek: |
1 (1) |
Torzsz. csaták: |
16 (7) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
15 (6) |
Leölt torzszülött: |
15 (6) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[12] savlehelet: |
6 / 2 |
[15] regeneráció: |
2 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[48] mászás: |
1 / 0.10 |
[65] álcázás: |
1 / 0 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb karom |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
2 / 0.04 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 80 20 10;
VI erõ:80% ép:35%;
PV 5 8;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (7. épület), #6 (4. épület), #11 (2. forduló),
#20 (9. épület), #288 (2. forduló).
TÁRGYAID |
|
40 arany (#1) |
|
1 liánvirág (#24) |
|
1 mitulen fû (#20) |
|
2 kés (#5) |
|
1 winropu moha (#22) |
|
1 lemúr hártya (#161) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
ELMANAKH (66. LÉNY) Az elmanakh titkozatos, rejtett helyeken élõ, korlátozott
mágikus képességekkel rendelkezõ torzszülött. Egy kékesfehér, áttetszõ
testû humanoid, amely sokak szerint részben az asztrális síkon él. Hatalmas,
oldalsó lebernyegei igencsak ijesztõek, de harcban nem ezeket használja,
hanem mágikus képességeit.
ZÖLD NYÁLKA (8. LÉNY) A zöld nyálka az alsó barlangok egyik leggusztustalanabb
teremtménye. Gyakorlatilag egy mozgásra képes jókora tócsa, amely néha
felkenõdik a barlang falára vagy plafonjára, és egyszerûen az áldozat nyakába
csöpög. Puha, zselészerû teste persze könnyen sebezhetõ, ha rávágsz néhányat,
hamar széttrancsírozódik, de addigra már valószínûleg szép adag maró anyagot
fröcskölt rád. A zöld nyálkát kizárólag a puhányok képesek elfogyasztani.
WINROPU MOHA (22. TÁRGY) A winropu moha a sötét, száraz barlangjáratokban
terem, és megszerzésére nemegyszer veszedelmes expedíciókat szerveznek.
Nem csoda, hiszen a winropu moha különleges gyógyító erõvel rendelkezik
(amit persze csak úgy, a moha elrágcsálásával nem lehet kiaknázni). [Szükséges
varázsital fõzés szint: 1.]
MIÉRT MENEKÜLTEM? Egy kezdõ galetkivel gyakran elõfordul, hogy egy csatában
nem gyõz, sõt, akár rögtön a harc elején elmenekül. Ha rögtön a harc kezdetén
elszaladsz egy torzszülött elõl, akkor annak az az oka, hogy a VI parancsban
megadottnál erõsebb ellenféllel kerültél össze. A karakterlapodon, a galetki
erõ utáni második szám a harci erõd. A VI parancs ezeknek a harci erõk
arányát hasonlítja össze, ha pl. a te harci erõd 100, a torzszülötté 65,
és a VI után 60% van megadva, menekülni fogsz, ha 65%, harcolni. A VIselkedést
érdemes 70-100% körülire beállítani.
Ha harcoltatok, de a 4. kör elõtt
elszaladtál, akkor annak az volt az oka, hogy az életerõd a VI második
paraméterében megadott százalék alá zuhant. Ezt az értéket kezdetben nem
érdemes 30%-nál kevesebbre állítani, mert ha elájulsz a torzszülöttel szembeni
harcban, méreted 1-2-vel csökkenhet. Másik játékossal való harcban sem
a VI elsõ, sem a második paraméter nem számít, tehát bármilyen erõs galetkivel
is harcolsz, és mindig elájulásig - hiszen ha egy galetki gyõz feletted,
nem ér semmilyen hátrány.
Elõfordulhat, hogy olyan torzszülöttel találkozol,
amelyet képtelen vagy megölni. Ennek fõ oka az lehet, hogy csak egy bizonyos
fajta lehelethez értesz, és az a lény az ellen a támadás ellen magas immunitással
rendelkezik. Ilyenkor a legokosabb, ha a végtagodon is fejlesztesz egy
kicsit, hogy végsõ soron azzal is meg tudd ölni. A gép mindig azt a támadási
formát választja neked a harcban, amellyel a legtöbbet tudod sebezni. Vigyázz,
ha éhezel, csökken a támadási esélyed, és a leheleted is kevesebbet sebez.
Ha egy torzszülöttel semmiképp sem boldogulsz, add ki rá a BA parancsot,
és akkor mindig el fogsz elõle szaladni. Vigyázz azonban, az Õsök Csarnokában
élõ torzszülötteket mindenképpen le kell gyõznöd, ilyenkor a BA parancs
nem segít.
MIKROPOID (1. LÉNY) A mikropoidok apró, fényes fekete gömbtestû lények,
rengeteg apró lábbal. Nagyon mozgékonyak, könnyen tudnak irányt változtatni.
Szemük nincsen, de valamilyen módon persze tájékozódnak (soha egyetlen
tudós sem vette a fáradtságot, hogy mikropoidot boncoljon). Csak onnan
tudhatod, hogy merre van az eleje, hogy a sok apró foggal teli száját hatalmasra
tátja támadáskor. A harapás apró tûszúrás csupán, de a bénító méreg hamar
harcképtelenné tehet még egy nagyobb áldozatot is. A mikropoidok a tûzzel
és az elektromossággal szemben különösen ellenállók. Táplálék: zöldvérûek,
micinisták számára.
HÁRTYÁS LEMÚR (2. LÉNY) Ez az apró, egérszerû emlõs hatalmas ugrásokra
képes, az ugrás közben hártyás bõrlebernyegein vitorlázik. Általában csapatban
vadásznak, sok lúd disznót gyõz alapon ejtik el a nagyobb lényeket. A hártyás
lemúr is sokszor vadászat áldozata lesz, a tejivók és a zöldvérûek elõszeretettel
ejtik el az erszényükben termelt tejszerû anyag miatt. Állítólag a hártyás
lemúrok évszázadokon keresztül a messzi északon éltek, így nagyon jól tûrik
a hideget.
LEMÚR HÁRTYA (161. TÁRGY) Kétségtelenül a hártyás lemúr leggusztustalanabb
része, ezt a nedves tapintású bõrdarabot nem igazán lehet semmire használni,
azonkívül, hogy bizonyos bizarr mutáns szertartások folyamán elfogyasztják
elvakult szektisták.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A HARMADIK FORDULÓDHOZ Talán mostanra már kaptál néhány
kalandot, akár valamelyik épületben, akár kóborlásaid közben. A kalandok
megoldásához a K (kaland száma) parancsot add ki. A hõsiesség pontok segítenek
a kalandokban, és visszaszerezheted õket a kalandok teljesítésével. Ne
félj, az épületben kapott kalandok nem múlnak el, amíg nem teljesíted õket,
vagy feljebb nem költözöl. A többi kaland sem múlik el csak úgy, legfeljebb
ha már 20 ilyen kalandod gyûlt össze, akkor a legrégebbi eltûnik (de ez
nem nagyon fog elõfordulni). Más galetkik nem kapják meg ugyanazt a kalandot,
mint te, tehát nem vihetik el elõled. Az épületek küldetéseirõl általában
már az eligazításnál van sejtésed, hogy teljesíteni tudod-e õket, vagy
sem, viszont a kóborlások közben kapott kalandok zsákbamacskák. Ez utóbbiakhoz
a lárvaszinten szinte mindig mászni kell (kötél nélkül!), tehát ha alapban
nem sajátítottad el a mászás szakértelmet, és foglalkozni akarsz ezekkel
a kalandokkal, akkor menj el az akadémiára, és tanuld meg: ehhez a BE 4
48 parancsot kell kiadnod (A 4 az akadémia, a 48 a mászás szakértelem.)
A tanulás 20 TVP-t és 5 képességpontot igényel, ügyelj rá, hogy csak akkor
tanítanak meg, ha mindkettõvel rendelkezel! Nem árt rögtön rárakni néhány
pontot a mászásra a KNO paranccsal, hiszen csak 1-es szinten kapod meg.
[ld. még Szabálykönyv: Kalandok.] Persze, mivel a kalandok nem futnak el,
megteheted azt is, hogy felköltözés elõtt 1-2 fordulóval tanulod meg csak
a mászást, és akkor rögtön minden küldetésnek nekiesel egyszerre.
Ha teljesítetted
a küldetést, amit a palotában kaptál, érdemes ismét elmenni a palotába
(BE 7), mert akkor újabb feladatot kaphatsz.
Tovább Portyázhatsz. Próbáld
ki a szakértelem versenyt! Add ki a PV 3 vagy PV 3 5 parancsot. Ekkor a
portyázás során szakértelem próbára hívhatsz ki más galetkiket. Persze
azt is meg kell adnod, hogy milyen szakértelemben akarsz versenyezni: pl.
a PSZ 48 45 parancs hatására mászásban és csapdakészítésben (két igen hasznos
képesség) fogtok versenyezni. A PV és PSZ megfelelõ beállítása után adj
ki 2-3 P parancsot! Ha szerencséd van, összefutsz valakivel, aki hasonló
PV vagy PSZ parancsot adott ki. Ha nem, a következõ fordulóban újra próbálkozhatsz,
a PV és PSZ parancsot nem kell újra kiadnod, csak ha meg akarod õket változtatni.
A szakértelempróba során a megadott szakértelem különösen nagy mértékben
fog nõni, és még a hírneved is növekszik! Ha nem akarod, hogy harcra kerüljön
sor a szakértelem próba helyett, akkor a PV 3 5 helyett PV 3 5 8-at írj.
Így biztos, hogy nem fognak elkalapálni. Természetesen, ha van átokszórásod,
akkor a PV listát 4-essel kezdd. Még egy dolog: ha már van néhány aranyad,
érdemes kiadni egy TT 5 parancsot! Így a szakértelem próbáknak és csatáknak
lesz valami tétje is.
Kiegészítés a karakterlaphoz: Sokan kérdezték,
hogy a védekezés bónuszuk miért nulla, miért nem számolja ide a gép az
ügyességbõl eredõ védekezést. Nos, a védekezés bónusz a tárgyakból és varázslatokból
eredõ bónuszokat mutatja, az alap védekezésedet, vagyis az ügyesség kétszeresét
nem. Hasonlóképp, a támadás bónusz a tárgyakból és egyéb hatásokból eredõ
pluszokat jelzi, nem jelenik meg az erõbõl kapott támadás (minden két erõ
pont +1% támadást ad, ez a szabálykönyvbõl kimaradt). Ha a támadás bónuszod
negatív lesz, AZonosítsd be a pajzsot, amit épp felvettél, és rögtön rájössz
a dolog nyitjára.