Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Lélekenergia
Küldd el képeslapként!
Miután egy galetki sikeresen legyűrt egyet a Rúvel Hegy mélyét lakó ocsmány torzszülöttek közül, kinyerheti annak felszabaduló lélekenergiáit. Az így nyert dolog a fejlődés alapvető velejárója.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-24 05:04:32 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
9316-1

Karakterszám: 9316 Számlaszám: 3684
Fordulószám: 1 Játékhét: 521
E forduló ára: 15 zs. Maradék zseton: 474
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2023. jan. 26. 14h:04'
A következõ fordulód táplálható: 2023. jan. 27.

E-mail!

KHARA ZHUN KALANDJAI




A szomszédból kopácsolást, kalapálást hallasz. Két galetki egy barlangot bõvít! Miért is ne segítenél nekik? Felkapod a szerszámaidat, és beállsz te is a másik két lárva mellé. Vidáman beszélgettek, és észre sem veszítek, már kész is a bõvítés! A másik két galetki megköszöni a segítségedet, és aztán azt mondják, szívesen segítenek neked is a barlangodat tágítani. Miért is ne? Átjönnek a barlangodhoz, és pillanatok alatt kitágítjátok azt is egy kicsit. Mindjárt kevésbé tûnik szûkösnek az egész! [3 TVP-t használtál fel, barlangod mérete megnõtt eggyel.]
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden a legnevesebb Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 978.)
A következõ híreket kaptad a szintedrõl:
*jún. 21.* Gyilkos Bob és Végzet megküzdöttek egymással, és Gyilkos Bob gyõzött.
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*jan. 24.* Jégvihart majdnem felfalta egy szilmill zombi.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[3 TVP-t használtál fel, maradt még 253.]

ho 10 hõsiesség pont használata
Szükség esetén egy próbánál max. 10 hõsiesség pontot költesz el.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 253.]

b 2 barlangod bõvítése
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete: 44.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]

gy 75 felt. gyógyítás 75%-ra
Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 75 százaléka alá zuhan.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]

vi 150 20 viselkedés, bátorság beállítása
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 150 százalékánál. Elmenekülsz torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 20%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]

pv 3 1 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha ez nem megy, sima harcot javasolsz.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]

psz 47 48 portyázás szakértelmek
Ha portyázás során szakértelem próbára kerül sor, a következõ szakértelmekben vagy hajlandó versenyezni: zárnyitás, mászás.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]

kno 10 3 16 1 100 3 10. képességre 3 képességpont
Elköltesz 3 képességpontot a tûzlehelet harci képességed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a tûzlehelet szakértelmed 3. szintre nõtt. Elköltesz 1 képességpontot a tüskés bõr harci képességed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a tüskés bõr szakértelmed 2. szintre nõtt. Elköltesz 3 képességpontot jobb karom végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen jobb karom végtagod megnõtt, új mérete 3.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]

kno 101 3 47 3 48 3 101. képességre 3 képességpont
Elköltesz 3 képességpontot jobb karom végtagoddal való harci jártasságod növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen jobb karom végtagoddal való harci jártasságod megnõtt 3. szintre. Elköltesz 3 képességpontot a zárnyitás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a zárnyitás szakértelmed 3. szintre nõtt. Elköltesz 3 képességpontot a mászás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a mászás szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]

kno 9 2 9. képességre 2 képességpont
Elköltesz 2 képességpontot a méreted növelésére (+1 méret).
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]

bb 1 4 5 9 1 több épület meglátogatása
[be 1:] Felkeresed a szint vegyesboltját. Elõször is megnézed, mi kapható, és megtippeled, mit mennyire tudnál lealkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, láncing (#1030) 92 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, sisak (#1075) 23 ap, köpeny (#1135) 6 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, kard (#1315) 23 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, az enyészet barbár lándzsája (#23381) 201 ap, az angyalok amulettje (#28195) 69 ap.

[be 4:] Hazamész a boltból. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz 10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12. szinten 5, a 13-16. szinten 6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Elõsétál egy hosszú köpenyt viselõ, õsz hajú galetki. Az akadémia egyik mestere! Lélegzetedet visszafojtva bámulod, majd magadhoz térve, illendõen köszöntöd. A mester biccent feléd.
- Ifjú galetki, örömmel vennénk, ha elvállalnál egy igen egyszerû feladatot. Tanulmányozás céljára szükségünk lenne egy immaculus pulpusra, egy ritka polipfej variánsra, amely a szint délkeleti részén él. Azon a területen sok a mérges kipárolgású, rothadó gombatelep és bûzös levegõt kilövellõ gejzír. Elvállalod a veszedelmes feladatot? - azonnal bólintasz. (7. kaland, összesen 15 TVP-t igényel.)

[be 5:] Felkeresed a szint arénáját. Az õsi sziklacsarnokban kevesen lézengenek. Odasétálsz az arénamesterhez. Üdvözlöd, és elmondod neki, hogy a soron következõ torzszülöttel szeretnél megküzdeni. Megnézi a jegyzeteiben, hol is tartottál, és biccent. Kifizeted a beugrót, 5 aranyat, és az arénamester elõkészíti a terepet. Ezalatt megtudtad, hogy a jelenlegi bajnok Avvocato Terrasini, az általa legyõzött akadály 2 nekropoid (#70). És már kezdõdik is a csata! Ellenfeled egy polipfej (#14). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** A polipfej máris elõtted terem! A polipfej felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A polipfej rád veti magát. Ostorként csattant bal csápjával. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Odacsap neked bal csápjával. Mellétrafált a balfácán. Lecsap rád jobb csápjával. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Villámgyorsan elõrevág jobb csápjával. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. A polipfejet próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel. (5 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A polipfej rád veti magát. Meglóbálva zúz bal csápjával. (2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Meglóbálva zúz bal csápjával. Elkerülted. Odacsap neked jobb csápjával. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Villámgyorsan elõrevág jobb csápjával. Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. A polipfej halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 15 sebzést okoztál, és 14 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+25%). Amíg harcoltál, bámészkodó galetkik gyûltek össze. Most megtapsolnak! Mosolyogsz, miközben átveszed az arénamestertõl jutalmadat, 10 aranyat.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, sebeidet nyalogatod, amelyek hamarosan gyógyulni kezdenek. (+10 életpont.)

[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok fogadnak. A templomban egy feliratot pillantasz meg: "Galetkik segítségét keressük a templom kibõvítéséhez. Magas fizetség, teljes ellátás!" Nocsak, ez nem is hangzik rosszul! Megkérdezel egy papot, mit is jelent a magas fizetség. Megtudod, hogy teljesítmény alapú a bérezés, egy arany egy mázsa szikla kitermelése után. Hát, ez nem annyira magas, de azért az ellátás miatt talán megéri... (20. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)

[be 1:] Lebattyogsz a boltba. A kereskedõ megragadja a válladat, és azt mondja:
- Várj csak! Volna egy megbízásom számodra, ha esetleg szeretnél néhány aranyat keresni! - bólintasz. A kereskedõ a kezeit dörzsöli: - Van egy üzletfelem, aki már hónapok óta tartozik nekem háromszáz arannyal. A kamatokkal együtt ez négyszáz arany! Kellene nekem egy izmos galetki, aki nem ijed meg a saját árnyékától, és behajtja az adósságot! A részed öt százalék lenne. - Hosszasan gondolkodsz, majd azt mondod: - Rendben, de húsz százalékért! - Látva a kereskedõ elszörnyedt arckifejezését, végül 50 aranyban állapodtok meg. A kereskedõ elmagyarázza, hogy melyik barlangban lakik a kövér gombatermesztõ, aki nem fizetett neki. (5. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[38 TVP-t használtál fel, maradt még 195.]

k 2 487 kaland elvállalása
Hazamész a boltból. (2. kaland:) Leereszkedsz a torzszülött szintre, hogy megkeresd a szerencsétlenül járt Dorbegor földi maradványait. Hosszasan töprengesz, vajon hol is lenne érdemes a keresést kezdeni.
[IQ próba 6-os küszöbre: sikeres]
Ez az! Eddigi tapasztalatod alapján a szóba jöhetõ helyek számát leszûkíted háromra, és végiglátogatod õket. A harmadik helyszínen ráismersz az elöljáró leírása alapján arra a barlangra, ahová Dorbegor kiruccant. A barlang közepén meg is találod a sötét és mély üreget, amelybe a szerencsétlenül járt lárva zuhant. Ha ide le akarsz ereszkedni, mindenképpen kötélre van szükséged! Sajnos nem rendelkezel a szükséges tárggyal - kénytelen vagy visszafordulni.

(487. kaland:) Felkeresed a különös felfedezés helyszínét. Szerencsére eléggé eldugott volt, láthatóan nem zavarta meg senki. Többszörösen biztosítva magadat, mászol fölfelé.
[Mászás próba 6-os küszöbre: 2 hõsiesség pont árán sikeres] Felkapaszkodsz a sziklaperemre.
Hát, itt bizony nincs semmi, egy fia kincset sem találsz.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]

p portyázás
Portyázásra szottyan kedved. Meglátogatod galetkitársaidat. Nincs más dolgod, mint végigsétálni a település egyik széles ösvényén, és megfelelõ barlangok után nézelõdni. Nocsak, úgy tûnik, megvan, amit kerestél. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Odabent fogad Nart Wein, egy sötét elf férfi. Felszerelése: bõrpáncél, sisak. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. Ez a legkönnyebben próbára tehetõ képesség! Kerestek a közelben egy meredek sziklafalat, és buzgón mászni kezdtek. Nem jelent nehézséget a feljutás, de persze megfelelõen gyorsnak is kell lenned... Te érsz fel a csúcsra elsõként, Nart Wein csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]

vd vadászat
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. Rövid séta után elérkezel egy ösvényhez, amely a torzszülöttek sötét világába vezet. Tétovázás nélkül haladsz tovább. Egy barlangtó mellé érkezel. A tó túloldalán több járat is indul. Valamelyik nyilván elvezet a vadak fészkéhez. Már majdnem feladod, amikor nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak nézel elébe! Ellenfeled egy johhtukul (#4). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Megindulsz a johhtukul felé. Már ott is vagy! A johhtukul odajön hozzád. Támadod a johhtukult. Felé suhintasz jobb karmoddal. (8 ép-t sebeztél). A johhtukul rád veti magát. Pofáját nagyra tátva harap fogával. (10 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Szagától fuldoklasz. (-1 ép.)
*** 2. KÖR *** Megtámadod a johhtukult. Felé döfsz jobb karmoddal. (9 ép-t sebeztél). A johhtukul hörögve elterül.
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 11 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+42%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet. (+7 életpont.)
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]

m 2 9 11412 22 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 2,9) Õseid misztikus, szent helyére látogatsz.
(M 2,8) Északra sétálsz a Csarnok barlangfalai közt. Moha borítja a falakat, a sziklák mellett furcsa cserjék nõnek. Érdekes! Nocsak, mit találtál! 1 liánvirág ! Óvatosan begyûjtöd. [ld. enc.]
(M 2,7) Északi irányba folyatod utadat. Egy lapos sziklán hatalmas trón emelkedik, vasszerkezetébe csillogó féldrágakövekkel. Félve lépsz közelebb. Helyet foglalsz a trónon. Apró szikrák táncolnak végig rajtad, ahogy a mágia életre kel. (kaptál 20 TVP-t.)
(M 1,7) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 3,7) A négy égtáj közül keletet választod. Hatodik érzéked jelzi a veszélyt, és a következõ pillanatban meglátod az oszlopok közt mozgó árnyakat. Ellenfeled egy sziklozug (#9). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** A sziklozug odajön hozzád. Megközelíted a sziklozugot. A sziklozug rád támad. Megpróbál benyomni neked jobb mancsával. (7 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. A sziklozugot próbálod megsebezni. Tüzet lehelsz ellenfeledre. (4 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** Megtámadod a sziklozugot. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel. (5 ép-t sebeztél). A sziklozug téged támad. Lesújt rád jobb mancsával. (9 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
*** 3. KÖR *** Támadod a sziklozugot. Tüzet lehelsz ellenfeledre. (4 ép-t sebeztél). A sziklozug halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 17 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+27%). Uzsonnaidõ! Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+16% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Húh! Lefekszel egy kicsit, és várod, hogy meginduljon a természetes regenerálódás. (+22 életpont.)
(M 4,7) Keletre mész tovább. Ahogy belépsz a következõ helyiségbe, egy alak mozdul feléd. Védekezõ pozíciót veszel fel. Ellenfeled egy kétfejû patkány (#15). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a kétfejû patkányt. A kétfejû patkány máris elõtted terem! Megtámadod a kétfejû patkányt. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal. (5 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány rád veti magát. Harapni próbál fogával. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Állkapcsát csattogtatva, harapásra készül fogával. Félrehajoltál.
*** 2. KÖR *** A kétfejû patkány téged támad. Harapni próbál fogával. (6 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Elõrehajolva harapni próbál fogával. (7 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Megtámadod a kétfejû patkányt. Lesújtasz jobb karmoddal. (9 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány hörögve elterül.
[A csatában összesen 20 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+29%). Itt az ebédidõ! Hozzálátsz az ételhez. (+17% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Húh! Lefekszel egy kicsit, és várod, hogy meginduljon a természetes regenerálódás. (+10 életpont.)
(M 5,7) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
[29 TVP-t használtál fel, maradt még 128.]

vd vadászat
Elhagyod a labirintust. Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Egy kútszerû aknán át, egy odakészített kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes csatornaszintre. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Szimatot fogva, elindulsz egy folyosón. A folyosó végén egy torzszülött fészek van! Ellenfeled egy womath (#16). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** A womath közelebb jön, hogy támadhasson. Megközelíted a womathot. A womath téged támad. Elõrerúg bal lábával. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megereszt egy jól irányzott rúgást jobb lábával. Nem talált. A womathot próbálod megsebezni. Lesújtasz jobb karmoddal. (8 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** Támadod a womathot. Felé suhintasz jobb karmoddal. Elhibáztad. A womath rád támad. Rúg bal lábával. (5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megpróbál felbuktatni jobb lábával. (5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
*** 3. KÖR *** A womath rád támad. Elõrerúg bal lábával. Félrehajoltál. A hasadra céloz jobb lábával. Elkerülted. A womathot próbálod megsebezni. Lesújtasz jobb karmoddal. (9 ép-t sebeztél).
*** 4. KÖR *** A womathot próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb karmoddal. (9 ép-t sebeztél). A womath holtan terül el.
[A csatában összesen 29 sebzést okoztál, és 13 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+28%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Egyszerû, mégis hatékony módszerekkel kezeled a sebesüléseidet. (+15 életpont.)
[29 TVP-t használtál fel, maradt még 99.]

vd vadászat
Elhatározod, hogy vadászni mész. Egy újonnan fúrt barlangjáratot választasz, azon keresztül közelíted meg a kiszemelt vadászterületet. Egy barlangtó mellé érkezel. A tó túloldalán több járat is indul. Valamelyik nyilván elvezet a vadak fészkéhez. Megpillantasz egy sziklakupacot, a tetején mintha mozgást látnál. Felmászol. És igen, nem csalt meg a szimatod! Ellenfeled egy mélységi gnóm (#10). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Összegyûjtve mágikus energiáit, a mélységi gnóm elvarázsol egy energiatüskét. Sebzõdsz 2 ép-t. Megindulsz a mélységi gnóm felé. Már ott is vagy! Megtámadod a mélységi gnómot. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal. (7 ép-t sebeztél). A mélységi gnóm holtan terül el.
[A csatában összesen 7 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Gyõztél! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+31%). Viszed, ami mozdítható: egy kés. [ld. enc.]
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 83.]

vd vadászat
Vadászni támad kedved. Egy kútszerû aknán át, egy odakészített kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes csatornaszintre. Szellõ söpör végig a néma folyosókon, nyilván valamelyik külsõ szellõzõaknából. Rémisztõ huhogást hallasz egy oldaljáratból. Lábdobogást hallasz. Valaki közeledik! Elmosolyodsz. Ellenfeled egy tûzféreg (#5). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a tûzférget. A tûzféreg feléd mozog. Támadod a tûzférget. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal. Nem találtál. A tûzféreg rád támad. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban elborít tûzleheletével. (10 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Támadod a tûzférget. Felé döfsz jobb karmoddal. (8 ép-t sebeztél). A tûzféreg rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban elborít tûzleheletével. (11 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** A tûzféreg téged támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak a lángnyelvek. (7 ép-t sebzõdtél). A tûzférget próbálod megsebezni. Kimeresztve, elõre suhintasz jobb karmoddal. (5 ép-t sebeztél). A tûzféreg halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 13 sebzést okoztál, és 28 sebzést kaptál.] Gyõztél! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+26%). Összefut a nyál a szádban. Mohón zabálni kezdesz. (+16% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz, és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+30 életpont.)
[43 TVP-t használtál fel, maradt még 40.]

vd vadászat
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Egy kútszerû aknán át, egy odakészített kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes csatornaszintre. Bár tökéletesen látsz a sötétben, azért ezeknek a folyosóknak a mélységes sötétsége még téged is megrémiszt kicsit. Egyik pillanatban még minden nyugodt, a következõ pillanatban azonban elszabadul a pokol. Ellenfeled egy vámpírdenevér (#11). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** A vámpírdenevér feléd rohan. A vámpírdenevér felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A vámpírdenevér rád támad. Beléd próbál marni fogával. (5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel. (4 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A vámpírdenevér rád veti magát. Támad fogával. (5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek. (5 ép-t sebeztél).
*** 3. KÖR *** A vámpírdenevér téged támad. Beléd próbál marni fogával. (2 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel. (4 ép-t sebeztél).
*** 4. KÖR *** A vámpírdenevér rád veti magát. Állkapcsát csattogtatva, harapásra készül fogával. (4 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért. Tüzet lehelsz ellenfeledre. (5 ép-t sebeztél). A vámpírdenevér halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 26 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+32%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+16 életpont.)
[38 TVP-t használtál fel, maradt még 2.]

vd vadászat
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 2.]
vd vadászat
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 2.]
forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +12 galetki erõt és +4 hírnevet kaptál. A kör során összesen 146 sebzést okoztál, és 116 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 6 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 2 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 174 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Khara Zhun, egy világoskék bõrû, sárga, macskaszemekkel, csont agancsokkal rendelkezõ férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez az 1. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 3 / 0.30
[2] IQ: 3 / 0.25
[3] ügyesség: 3 / 0
[4] egészség: 3 / 1.20
[5] mágia: 1 / 0.05
[6] gyorsaság: 3 / 0
[9] Méret/ép: 42 / 36
Min. méret: 24
Barlangméret: 44
PONTJAID
Varázspont: 5 / 5
Képességpont: 10 / 5%
Hõsi pont: 2 (10)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 0%
Galetki erõ: 75 / 58
Hírnév : 4
Jóllakottság: 165%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 0 (0)
Galetki gyõzelmek: 0 (0)
Torzsz. csaták: 12 (8)
Torzsz. gyõzelmek: 12 (8)
Leölt torzszülött: 12 (8)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 0 (0)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[10] tûzlehelet: 3 / 1.02 [16] tüskés bõr: 2 / 0    

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[47] zárnyitás: 3 / 0 [48] mászás: 3 / 0.40    

VÉGTAGOK
jobb karom [100] méret: 3 / 0 [101] szakért.: 3 / 1.20      


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 75; VI erõ:150% ép:20%; PV 3 1; PSZ 47 48;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #2 (7. épület), #5 (1. épület), #7 (4. épület), #20 (9. épület).

TÁRGYAID

25 arany (#1) 1 kés (#5) 1 liánvirág (#24)


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 5 arany (#1), 1 liánvirág (#24), 1 kés (#5).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



POLIPFEJ (14. LÉNY)
A polipfejek apró, valószínûleg mágiával lebegni képes élõlények, rengeteg apró csáppal. Ha megtámadnak valakit, rendszerint megpróbálják csápjaikkal megfojtani, de legalábbis a fejét támadni, hiszen egy elhúzódó csatában õk a gyengébbek és a sebezhetõbbek. A polipfejek nagyon fürgék, nehéz õket eltalálni. A puhányok általában salátát, a mágiafalók pudingos desszertet szoktak belõle készíteni.



JOHHTUKUL (4. LÉNY)
Visszataszító, szõrös féreg a johhtukul, amelynek mérgezõ harapása már nem egy szerencsétlenül járt galetki végét jelentette. A méter hosszú, nyálkásan nedvedzõ testû johhtukul farkával ellentétes vége egyetlen óriási szájban végzõdik, amely egyformán alkalmas a föld és a zsákmány átrágására. Ez a lény nemcsak büdös, de szinte teljesen immunis a mérgezõ gázokra. A johhtukul kedvelt tápláléka a kõevõknek és a puhányoknak (de õk is kedvenc táplálékai a johhtukulnak).



LIÁNVIRÁG (24. TÁRGY)
Az eldugott földalatti tavak közelében a fény nélkül is megélni képes somel lián sok helyen belepi a barlangfalat. Persze az nem igaz, hogy egyáltalán nincs szüksége fényre, a patakok, tavak közelében gyakran vannak repedések, az ezeken beáramló kevéske fénnyel táplálkoznak, és nagy ritkán kibontják sárga, puha tapintású virágukat, amely fontos komponense bizonyos varázsitaloknak. [Szükséges varázsital fõzés szint: 2.]



SZIKLOZUG (9. LÉNY)
A sziklozugok kõszerû teremtmények, négy lábuk van, és többnyire ártalmatlanok, köveket majszolnak és porrá változtatva kiválasztják magukból. Azonban, milyen galetki az, aki nem próbál leölni mindenféle torzszülöttet, még az ilyen ártalmatlant is? Nem beszélve arról, hogy kiváló csemege a kõevõk és a piromádok számára. A sziklozugokat iszonyatosan vastag bõrük miatt közelharcban nagyon nehezen tud csak egy kezdõ galetki elpusztítani, szerencsére az elemi támadásokkal szembeni ellenállása gyenge.



KÉTFEJÛ PATKÁNY (15. LÉNY)
Bámulatos, hogy az alkalmazkodás iránti vágy milyen mutációkat képes létrehozni az élõvilágban. Ennek élõ példái a mára már külön fajként megkülönböztetett kétfejû óriáspatkányok. Harcias természetük miatt gyakran rendeznek velük patkányviadalokat, amelyekre fogadásokat lehet kötni. A kétfejû patkány sosem menekül el a harcból, mert legalábbis egyik feje mindig küzdeni akar. A kétfejû patkányt legfeljebb a micinisták és a piromádok hajlandók elfogyasztani.



WOMATH (16. LÉNY)
A womathok állítólag békés kérõdzõk voltak, amelyeket nyájakban tenyésztettek az egykori felszíni lakók. Amikor az élõvilág a katasztrófa miatt a föld alá kényszerült, a womathoknak is alkalmazkodniuk kellett. Ezek az alacsony, de tömzsi négylábú növényevõk most a mélyben található gombatelepeket legelik, de közben hatalmasra nõtt, vaksi szemük állandóan a sötétséget fürkészi az esetleges ragadozók után. Veszély esetén a womath menekülni próbál, de ha ez nem segít, megvédi magát rugdalódzó patáival. A womath általában a tejivók zsákmánya.



MÉLYSÉGI GNÓM (10. LÉNY)
A mélységi gnómok szánalmas teremtmények, mindössze két lábuk és karjuk van, nincsenek agyaraik, és nagyon aprók. Fizikai támadásra gyakorlatilag képtelenek, mindössze nevetséges mágikus képességük van. Valljuk be, ez egy halálra ítélt faj, valószínûleg néhány évtizeden belül ki fog pusztulni, és ettõl még magas mágiaellenállásuk sem menti meg õket. Különösen, mert a zöldvérûek és a mágiafalók aktívan vadásznak rájuk. Egyetlen dolog szól a javukra, hogy aránylag ellenállóak az elektromossággal szemben.



KÉS (5. TÁRGY)
Az egyik legprimitívebb pattintott kõfegyver, a kés igencsak siralmas eszköz az önvédelemhez: sebzése D4, annyi, amennyit a leggyengébb fogakkal képes egy galetki okozni. Nyilvánvaló, hogy ennek használatára csak egy puhány, harcképes végtagok növesztésére nem képes humanoid kénytelen szorítkozni. Ha tréfából használni akarod, akkor a KF 5 (végtag) paranccsal veheted kézbe (ha pl. az elsõ végtagodban akarod használni, a KF 5 100 parancsot add ki).



TÛZFÉREG (5. LÉNY)
Ez az apró, tüzet lehelõ féreg fõként az alsó szinteken található meg, feljebb mindet kiirtották. Eredetileg össze akarták õket fogdosni, hogy állandó tûzgyújtó lényként szolgáljanak a barlangokban, de fogságban hamar elpusztultak a törékeny lények. Sebezhetõségük ellenére rendkívül harciasak, és még az sem zavarja õket, hogy sok galetki teljesen immúnis a leheletükre. Fõként a micinisták és a piromádok vadásznak rájuk.



VÁMPÍRDENEVÉR (11. LÉNY)
A vámpírdenevérek az alsó szintek apró vérszívói, ellenfelük életenergiáját magukba szívva táplálkoznak. Veszélyes ellenfél lehet, mert: 1.) nehéz eltalálni (fõleg, amíg a hátadra tapasztva mélyeszti beléd a fogát); 2.) a tõled elszívott vérrel regenerálja az általad okozott sebeket. Persze azért annyira nem kell félned tõle, ha megsebez, azért még nem fogsz vámpírrá változni. A vámpírdenevér táplálékot jelenthet a micinisták és a mágiafalók számára.



NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A MÁSODIK FORDULÓDHOZ
Elõször is, kezdd a fordulót a közben kapott képességpontjaid elköltésével: ha ezt a forduló elején megteszed, akkor az így megnövelt képességeid már ennek a forduló hátralevõ részében is meghálálhatják a nekik szentelt figyelmet. Mint látod, az elsõ fordulód elején teljesen meggyógyultál, érdemes tehát ebben fordulóban is legalább három VD parancsot kiadni, hogy megküzdhess torzszülöttekkel. Ha túl sok VD parancsot adsz ki, az aránytalanul sok TVP-be fog kerülni, és gyógyítgatnod kell magad, pedig ez kevesebb harcnál TVP költség nélkül, a forduló elején úgyis megtörténik. Érdekes lehet még meglátogatni a szint néhány épületét, pl. az aréna bizonyosan érdekes élmény lesz, csak add ki a BE 5 parancsot! Az Akadémiára is elnézhetsz, a BE 4 paranccsal. Mindenképp érdemes Portyázni is! Vedd észre, hogy nem feltétlenül jelent a portyázás harcot. Próbáld ki a következõ parancsot: PV 5. Ez azt jelenti, hogy ha találkozol valakivel, akinek szintén van PV 5 parancsa, akkor nem harcoltok, hanem barátságosan elbeszélgettek. Ez talán nem tûnik olyan izgalmasnak, mint a csata, de így egyrészt könnyebb barátokat szerezni, másrészt nemcsak jóllaksz (ami egy vadászatnál nem biztos, hogy sikerül), hanem jelentõsen megnõ a hírneved is. A PV után add ki a P-t. Persze lehet, hogy így is harcolni fogsz, mert akivel találkozol, annak nincs beállítva a PV 5, de oda se neki! Elõbb-utóbb találni fogsz barátságos galetkit.
Végezetül, de nem utolsósorban: folytasd az Õsök Csarnokának felderítését, legalább 1-2 mezõvel! Fogalkozz ezzel minden fordulóban egy kicsit, ha nem akarsz a lárvaszinten a kelleténél több idõt tölteni. A Csarnok felderítését lehetõség szerint mindig a forduló elején csináld, hogy biztosan legyen rá TVP-d.
Ha egy másik játékossal találkozol, fordulód végén megkapod nevét és címét (ha nem titkos). Ekkor írhatsz neki levelet vagy emailt - és érdemes is, hiszen minél több játékossal tartod a kapcsolatot, cserélitek az információt, annál jobban boldogulsz a játékban! Lehetõség van arra is, hogy az üzenetet rajtunk keresztül küldd (ld. szabálykönyv, 45. o.) Ha ily módon te kapsz levelet egy másik játékostól, akkor a fordulód fejlécében megjelenik az "üzeneted érkezett" szöveg, és az üzenetet mellékeljük. (Ritkán elõfordulhat, hogy nem jön üzenet, ekkor kérdezz rá a dologra az UL hátulján.) Ha emailben játszol, az üzenet elküldését külön kell kérned (ld. a forduló végét).
BEFIZETÉS BANKI ÁTUTALÁSSAL
A nyomtatott szabálykönyvben nem szerepel, ezért itt szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy az ÕV-s számládra lehet banki átutalással is fizetni. Számlaszámunk: 11707024-20397441 (Beholder Kft.) A közleményekben mindenképpen szerepeljen az ÕV-s számlaszámod, neved és címed. FONTOS: A legkisebb összeg, amit banki átutalással fogadni tudunk, 2000 azaz kétezer Forint.


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.