Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Mit rejt a köd?
Küldd el képeslapként!
"A csarnok közepén fehéren örvénylő ködöt látsz. Lassan lépkedsz felé. Érzed, hogy ez nem lehet más, mint az Ősök Központi Csarnoka! Ahogy egész közel érsz, látod, hogy a ködben figurák szellemalakjai örvénylenek. A kobudera nevű torzszülöttekre hasonlítanak, de sokkal magasabbak, és nemes a tekintetük! Hosszú karmaik vannak, és testüket szőrzet borítja. Miféle teremtmények ezek?" - részlet egy kalandból
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-18 05:28:43 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
8997-22

Karakterszám: 8997 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 22 Játékhét: 41
E forduló ára: 28 zs. Maradék zseton: 1212
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2004. szept. 21. 9h:07'
A következõ fordulód táplálható: 2004. szept. 24.

E-mail!

SZETHI A LÉLEKFALÓ KALANDJAI




Pihenésed alatt a következõ történt:
** 1. NAP ** Bezörget hozzád VEGA, egy fehér pikkelytestû, ciánkék szemû, jéghideg, sárkányarcú galetki nõ. A következõket látod nála: díszes fejék, rövid tõr, díszes pikkelyvért, bronzmedál, az angyalok utazóköpenye, az egyensúly gyûrûje, az Örökkévalóság Rubinja, suhanó csizma, khaldoran öv. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
A baráti üdvözlések után vendégül látod VEGÁT, esztek-isztok a közösen összedobott finomságokból. Így mégiscsak jobban esik az étel! Az evés befejeztével izgalmas beszélgetésbe bonyolódtok, a téma: vajon hogyan nézhet ki az Ellenség? Mit csinál most odakint? A szó aztán a közelmúlt kalandjaira terelõdik, mindketten eldicsekedtek gyõzelmeitekkel. Amikor már álmosan ásítoztok, vendéged végül feláll, és elköszön. (+10% jóllakottság) Megjegyzel valamit a VEGA által meséltekbõl, megtudod, mi az a fekete hólyag. [ld. enc.]
** 1. NAP ** VEGA kihívott téged. Ha elfogadod, adj ki egy P 7517 parancsot. Ha elutasítod, add ki a P 7517 9 parancsot. VEGA volt olyan jó, és informált a PV parancsa beállításáról is: PV 5 3 4 8 0 0. Emellett még PSZ beállítását is megtudod: PSZ 48 45 54 66 57 47.
** 1. NAP ** Elérkezett az idõ az 51. kaland végrehajtására. Találkozol társaiddal a megbeszélt helyen. Üdvözöl téged VEGA, E-Bang.
Rövid megbeszélést tartotok, megvizsgáljátok a térképvázlatot, amit a remete készített. Mindenki elmondja, szerinte mi lenne a legjobb megoldás.
[IQ-összeg próba 20-as küszöbre: sikeres]
Hosszas vita után megállapodtok benne, hogy a terv a következõ: benyomultok a boltba, és amíg lekötitek Ergon figyelmét, a tolvaj elcseni a kulcscsomóját. Behatoltok a házába, megkeresitek a relikviát, aztán usgyi! Nahát, ez tényleg nem valami bonyolult terv, nem is kellett olyan sokat gondolkodni hozzá. Nekiláttok a terv végrehajtásának. Elözönlitek a boltot, hangosan rikácsolva kérdezitek, hogy ez mennyibe kerül, az mennyibe kerül, és közben szidjátok mindennek a minõségét. Ergon ideges lesz, kiabál. Övén ott fityeg a kulccsomó!
VEGA ért ehhez a legjobban a csapatban, így most rajta a sor.
[Lopás próba 8-as küszöbre: 6 hõsiesség pont árán sikeres] VEGA megpróbálja észrevétlenül leemelni a kulcscsomót. Ergon kivörösödve vitatkozik veletek, észre sem veszi! VEGA int, hogy mehettek. Gyorsan búcsút vesztek a kereskedõtõl, megjegyzitek, hogy "majd legközelebb".
Ergon barlangja sajnos igen jól õrzött helyen van, úgyhogy ki kell valamit találni az õrök figyelmének elterelésére. Az egyik õr egy hatalmas, csupasz fejû, karmait lóbáló zöldbõrû galetki. A másik szintén kopasz, egyszemû fickó, óriási agyarakkal. Ez az! Egy kis átokszórással bármely galetkit meg lehet zavarni, különösen, ha ezekhez az õrökhöz hasonló nagydarab, csupa karom és csáp, buta galetki az illetõ.
E-Bang ért ehhez a legjobban a csapatban, így most rajta a sor.
[Átokszórás próba 7-es küszöbre: sikeres] E-Bang odasétál az õrökhöz, és megkérdezi õket, hogy igaz-e, hogy õk a szinten a legjobbak az átokszórásban. Az õrök bizalmatlanul végigmérik. E-Bang erre elereszti magát: "Hogy az a rézfánfütyülõs torzszülöttet dédelgetõ szõröstalpú édes mamátokat!" Több se kell nekik, cifra átokkal válaszolnak. E-Bang erre így szól: "Rendben, jobbak vagytok nálam, de vajon kettõtök közül ki a jobb?" Több se kell az õröknek! Egymással versengve szórják az olyan szóvirágokat, amelyektõl még egy púpos molad is elvörösödne. Hamarosan összeverekszenek! E-Bang int: elérkezett a megfelelõ pillanat.
Behatoltok a kereskedõ barlangjába.
[Csapdaészlelés-összeg próba 12-es küszöbre: sikeres]
Több szem többet lát alapon sikerül észrevennetek a hajszálvékony zsinórokat, amelyeket át meg átfonják a padlót a bejáratnál. Rágondolni is rossz, mi történt volna, ha valamelyikõtök belébotlik! Odabent körbevizsgálódtok: a boltosnak rengeteg cucca van, de nem azért jöttetek, hogy teljesen kiraboljátok, nektek csak az õsi relikvia kell. Egy fémbõl készült oldalajtót találtok, rajta erõs zárral. Kipróbáljátok a kulccsomót, amit a boltostól sikerült ellopni, és az egyik kulcs nyitja is a titkos szentély bejáratát! Ahogy beléptek a hatalmas barlangszobába, elámultok: mindenhol apró szobrocskák, edények és egyéb mûkincsek, még néhány festményt is találtok. És persze itt van egy óriási kõláda, nyilván tele a kereskedõ kincseivel! De elõször is a relikviát kell megkeresni.
Te értesz ehhez a legjobban a csapatban, így most rajtad a sor.
[Régészet próba 8-as küszöbre: 2 hõsiesség pont árán sikeres] Hozzálátsz, hogy a temérdek relikvia közt megtaláld azt, amire szükségetek van. A többiek közben a kincsesládát próbálják felfeszíteni. Nem hiába vagy szakértõje az õsi tárgyaknak, hamar megtalálod az ermintbõl készült furcsa eszközt. Intesz a többieknek, hagyják a ládát, és induljatok.
Útbaejtitek a boltot, és visszacsempészitek a kereskedõ övére a kulccsomóját. A varázslótoronyban örömmel fogadnak benneteket, mint a különös, ermint eszköz megtalálóit. Amikor a tárgy forrásáról kérdeznek benneteket, nem említitek a boltost - nem jönne jól egy szembesítés. A varázslótorony elõcsarnokában várakoztok, amikor hamarosan felbukkan a torony vezetõje, egy õsz szakállas, görnyedt hátú mágus, aki azonban most lelkes és energikus lépésekkel közeledik felétek.
- Fantasztikus! Ez az elmúlt idõszak egyik legértékesebb lelete, és azt hittem, már végleg elvesztettük! Bármit kérhettek tõlem cserébe! - a mögöttetek álló varázsló pisszeg és integet a boldogságban úszó fõmágusnak, de az nem veszi észre. Persze ti egybõl szélesen vigyorogni kezdtek, és egy galetkiként mondjátok:
- Õskövet szeretnénk! - A fõmágus kettõt pislog, de aztán bólint. Int egy szolgálónak, és az hamarosan egy arany szelencével tér vissza. A fõmágus felnyitja, és mindegyikõtöknek ad egy követ, miközben megköszöni a szolgálataitokat. Boldogan távoztok.
(+2 hõsiesség pont.)
** 1. NAP ** Ajjaj, kiraboltak! Pihenésed alatt eltûnt a barlangodból 26 arany.
** 2. NAP ** Bezörget hozzád E-Bang, egy derékig érõ barna hajú, valószínûtlenül kék szemû, hosszú fülû nõ. Felszerelése: díszes fejék, az egyensúly gyûrûje, bronzmedál, a majom malachit karkötõje, vándorcsizma. Már amikor belép, akkor látod arcán, hogy egy kis átokszóráshoz van kedve.
Így köszön: "Süssön meg a nap!" Rögtön visszavágsz: "Örök vesztes vagy, apafej." Így szól hozzád: "Kérlek, ismételd meg, mert nem értettem jól a böfögésedtõl!" Erre most mit lehet mondani? Nem jut eszedbe semmi! Lehajtott fejjel elismered, E-Bang volt a jobb. A gyõztes jutalma lélekenergia.
** 6. NAP ** Bejön a barlangodba E-Bang, egy derékig érõ barna hajú, valószínûtlenül kék szemû, hosszú fülû nõ. A következõket látod nála: díszes fejék, az egyensúly gyûrûje, bronzmedál, a majom malachit karkötõje, vándorcsizma. Már amikor belép, akkor látod arcán, hogy egy kis átokszóráshoz van kedve.
Belépés után üdvözöl: "Olyan bamba vagy, mint egy womath." Nem késel a válasszal: "Olyan kövér vagy, hogy ki se férsz az ajtón." A következõt mondja neked: "Hogy esnél hasra a saját csámpás lábadban!" Hát, erre már igazán nem tudsz mit válaszolni. Lehajtott fejjel elismered, E-Bang volt a jobb. A gyõztes jutalma lélekenergia.

Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Avvocato Terrasini, egy napszemüveges, tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 21796.) A te szinteden a legnevesebb Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1458.)
A szinteden nem állt meg az élet! Híreket hallottál:
*szept. 16.* Tricky egy új varázsitalt talált fel, melynek neve "villámlehelet itala."
Tudomást szerzel a Hegy más részeiben történt dolgokról is:
*aug. 9.* Avvocato Terrasini gyõzelmet aratott Galóca felett. *aug. 10.* Maximilian Ûbertáp pszionikus küzdelemben diadalt aratott Ki Hara Pom-pom felett. *aug. 10.* Maximilian Ûbertáp pszionikus küzdelemben diadalt aratott Fortian felett. *aug. 13.* Alba Regina pszionikus küzdelemben diadalt aratott Bean-Sidhe felett. *aug. 13.* Lord Khalelt legyõzte harcban egy õraltató manó. *aug. 19.* Alba Regina pszionikus párviadalban legyõzte Errtut. *aug. 23.* Nemesis szolgálatába állt egy morfinder telep. *aug. 27.* Alba Regina pszionikus párviadalban legyõzte Aaron Boone, a Rontót. *aug. 27.* A Fény Apostolai szövetség fényes gyõzelmet aratott Ssseitak, a káoszkígyó felett! *aug. 31.* Akadil Tel Kator és Edil Ves Ybesel Tal Ular pszi párbajt vívtak. Akadil Tel Kator került ki gyõztesen.
Karaktered megállíthatatlanul fejlõdik: +1 kereskedelem; [0 TVP-t használtál fel, maradt még 162.]

be 7 meglátogatod a 7. épületet
Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója, Morgó Emhil egy nagydarab, tüskés bõrû, egyszemû, csápokat lóbáló galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és beszélgetni kezd veled:
- Örülök, hogy látlak, SzeTHi a lélekfaló. Látom, rengeteg ráérõ idõd van, talán tudsz nekem segíteni. Pár napja összevitatkoztam a boltossal valami apróságon többek szeme láttára. Szeretném egy kicsit megleckéztetni, de nem akarok hivatalosan fellépni vele szemben, nehogy azt gondolják, hogy visszaélek a hatalmammal. Arra gondoltam, hogy megpróbálhatnál belopódzni a bolt mögötti lakásába, és mondjuk az ágyára valami ravasz kis csapdát bütykölhetnél. Nem kell, hogy komoly baja essen, az a lényeg, hogy rádöbbenjen, õt is érhetik meglepetések. Ha megteszed, természetesen komoly jutalomra számíthatsz. (16. kaland, összesen 35 TVP-t igényel.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]

mak 2 2. makró definiálása/hívása

pv 5 8 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha te mész portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]

p 7517 portyázás
Elfogadod VEGA kihívását, és felkeresed a barlangjában. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Szertartásosan üdvözöl VEGA, egy fehér pikkelytestû, ciánkék szemû, jéghideg, sárkányarcú galetki nõ. A Mágusok klánjának érdeklõdõ rangú tagja. Tárgyai: rövid tõr, díszes pikkelyvért, a teknõs halotti maszkja, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, a tudás köpenye, az Örökkévalóság Rubinja, suhanó csizma, khaldoran öv. Dícsérõ szavakkal illeted a takaros kis barlangot, majd beljebb lépsz. Leültök a földre, VEGA pedig egybõl étellel kínál. Te is elõveszed az ennivalót, amit magaddal hoztál. Mohón falatozni kezdtek. Az evés befejeztével izgalmas beszélgetésbe bonyolódtok, a téma: vajon hogyan nézhet ki az Ellenség? Mit csinál most odakint? A szó aztán a közelmúlt kalandjaira terelõdik, mindketten eldicsekedtek gyõzelmeitekkel. Megköszönöd a vendéglátást, összeszedelõdzködsz, és a baráti búcsúzkodás után távozol. (+6% jóllakottság) Ismét tanultál valamit - megtudod, mi az a jéglehelet itala. [ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]

p 7517 2 portyázás
Elküldesz egy kihívást VEGA részére. Reméled, hogy elfogadja.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]

pv 3 5 4 8 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha ez nem megy, megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, átokszórást javasolsz. Ha te mész portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]

k 16 kaland elvállalása
(16. kaland:) Ismerve a boltos arcpirító árait, Te is úgy gondolod, hogy egy kis nevelés ráférne. Elkocogsz a bolt felé, és felderíted a terepet. A bejárat környékén sokan mocorognak, ott nem igazán tudnál észrevétlenül bejutni. Elgondolkozol, mit is tegyél.
[IQ próba 8-as küszöbre: sikeres]
Hirtelen eszedbe jut a megoldás. A bolt mellett volt egy gyanús elhagyatott kis barlang. Egészen biztos vagy benne, hogy egy ilyen ravasz boltos kiépített valami hátsó bejáratot a boltjához, és az nem lehet máshol, mint abban a barlangban. Megpróbálsz feltûnés nélkül beosonni.
[Lopakodás próba 5-ös küszöbre: sikeres]
Kivárod a megfelelõ pillanatot, amikor a testõrök figyelmét eltereli egy izgalmasnak ígérkezõ utcai bunyó. Már bent is vagy a barlangban. Villámgyorsan körbenézel. Nyomokat veszel észre, amik a barlang leghátsó részébe vezetnek, a fal egy darabjához. Nyilván egy titkos ajtó van itt.
[Ügyesség próba 7-es küszöbre: sikeres]
Alaposan megnézed az alig kivehetõ ajtót, majd egy ügyes mozdulattal megnyomod. Éppen a megfelelõ helyre nyúltál, és az ajtó kitárul. Egy sötét folyosón találod magad. Egyszer csak mozgást veszel észre szembõl. Ellenfeled egy harci törpe (#36).

*** 1. KÖR *** A harci törpe feléd mozog. A nohnetár megközelíti a harci törpét. A harci törpe felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A harci törpe rád veti magát. Elõrehajolva, egy harci fejszével csap le. (8 ép-t sebzõdtél). A nohnetár a harci törpét támadja. Megtámadod a harci törpét. Kimeresztve, elõre suhintasz bal karmoddal. (18 ép-t sebeztél). Görbekarddal támadsz. (9 ép-t sebeztél). Nehezen bírja a szagodat (5 sebzés).
*** 2. KÖR *** A harci törpe téged támad. Harci fejszét forgatva támad. (11 ép-t sebzõdtél). A nohnetár a harci törpét támadja. A harci törpét próbálod megsebezni. Rávágsz bal karmoddal. (21 ép-t sebeztél). Görbekarddal próbálsz sebet ejteni ellenfeleden. (4 ép-t sebeztél). Bûzöd fojtogatja (9 sebzés). A harci törpe halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 66 sebzést okoztál, és 19 sebzést kaptál. Szolgáid ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a nohnetár: 3/0.] Gyõztél! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+28%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Szolgáidnak is jut 6%. Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy törpe pikkelyvért és egy harci fejsze. Összefut a nyál a szádban. Tempósan étkezel. (+27% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Elég rossz állapotban vagy. Lepihensz egy kicsit, várod, hogy regenerálódj. (+11 életpont.)
Érdekes szolgái vannak a boltosnak. Most támadt egy kis üresedés, de ez nem a Te gondod. Tovább kocogsz a folyosón és egy ajtót pillanatsz meg, ami persze zárva van.
[Zárnyitás próba 6-os küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres]
Szerencsédre az akadémián éppen egy ilyen záron tanultad meg a zárnyitás mûvészetének alapjait, így ez sem okoz különösebb gondot. Halkan kitárod az ajtót, és örömmel veszed észre, hogy éppen a hálószobában vagy. Elõszeded a cókmókod, és egy nekiállsz egy jó kis csapda felállításához. Amikor lefekszik a boltos jó kis meglepetés fogja érni.
[Csapdakészítés próba 6-os küszöbre: sikeres]
Amint kész vagy, összepakolsz, és visszahúzódsz a folyosóra. Az ajtót szépen visszazárod, és kíváncsian várakozol. Szerencséd van, pár perc múlva meghallod a boltos hangját.
- Na ez jó kis üzlet volt, igazán megérdemlek egy kis pihenést.
A következõ pillanatban fájdalmas üvöltést hallasz. Szóval mûködött a dolog! Gyorsan eltûnsz a környékrõl. Az elöljáró boldogan fogad, és háromszor is elmesélteti veled a történetet. Végül így szól:
- Megszolgáltál a jutalomért, remélem a boltos is megtanulja, hol a helye.
Ezzel átnyújt neked egy kis zacskóban 50 aranyat és egy suhanó csizmát. [ld. enc.]
(+1 képességpont.)
(+1 hõsiesség pont.)
[43 TVP-t használtál fel, maradt még 114.]

kf 137 193 194 bekészíted a 137. tárgyat
Felveszed a khaldoran övet. Felveszed a füvész köpenyét. Leveszed a díszes fejéket. Felveszed a nyomkeresés fejpántját.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 114.]

fel felköltözés a következõ szintre
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél! Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik. Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ, apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs. Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+11 méret, +10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik. Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek: gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni! Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot, amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 84.]

be 4 209 100 meglátogatod a 4. épületet
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Elmondod, hogy szeretnél a bal karom végtagodra roncsolás képességet növeszteni. Az informátor bólint, és eligazít, hogy hová fordulj. Az alkímista részlegbe vezetnek. Lefektetnek, és sötétség borul rád. Éles fájdalmat érzel a bal karom irányából! Aztán rövid bizsergés. Amikor újra látsz, nem észlelsz semmi különösed elõször, de lehetõséged van néhány próbára, és hamar kiderül, hogy az új képesség igencsak jól mûködik! (-5 képesség pont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]

kno 102 21 102. képességre 21 képességpont
Elköltesz 21 képességpontot a bal karom végtagodhoz tartozó roncsolás szakértelem növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen bal karom végtagod speciális támadási módja 7. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]

h 8 102 8. tárgy használata
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A gyakorlásnak köszönhetõen bal karom végtagod speciális támadási módja 8. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]

h 8 102 8. tárgy használata
Bekapod az õskövet. Máris érzed a hatást! A gyakorlásnak köszönhetõen bal karom végtagod speciális támadási módja 9. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]

bb 1 3 1 4 7 9 több épület meglátogatása
[be 1:] Lesétálsz a kereskedõhöz. Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél (#3) 40 ap, törpe pikkelyvért (#4) 50 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 20 ap, parittya (#10) 12 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 20 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 10 ap, molad púp (#16) 16 ap, kõbalta (#18) 6 ap, mandolin (#19) 80 ap, mátekel gomba (#21) 40 ap, winropu moha (#22) 40 ap, sötét mák (#23) 40 ap, liánvirág (#24) 40 ap, csótányláb (#25) 40 ap, ragálygomba (#26) 40 ap, gyilkos boróka (#27) 40 ap, tejfonál (#28) 40 ap, elonotichlan (#31) 80 ap, kötél (#128) 20 ap, rozsdás kard (#131) 12 ap, díszes fejék (#135) 20 ap, khaldoran öv (#137) 60 ap, üvegszimbólum (#138) 30 ap, elektronit (#141) 20 ap, nordkristály (#146) 12 ap, húsevõ bibe (#151) 20 ap, pirgamit (#152) 16 ap, mandibula (#157) 8 ap, yeti csont (#160) 22 ap, molitár háj (#165) 24 ap, Xantin bõröve (#169) 80 ap, fekete nadrág (#171) 80 ap, nohnetár gumó (#212) 20 ap, lelakatolt ládikó (#310) 600 ap, lemezpáncél (#1000) 100 ap, vas lemezpáncél (#1001) 172 ap, pikkelyvért (#1015) 40 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 76 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 136 ap, láncing (#1030) 80 ap, könnyû láncing (#1031) 141 ap, mellvért (#1045) 70 ap, bõr mellvért (#1046) 124 ap, bronz mellvért (#1047) 196 ap, pajzs (#1060) 20 ap, kerek pajzs (#1061) 45 ap, nagy pajzs (#1062) 96 ap, sisak (#1075) 20 ap, vassisak (#1076) 45 ap, szárnyas sisak (#1077) 96 ap, maszk (#1090) 10 ap, halotti maszk (#1091) 28 ap, csontmaszk (#1092) 76 ap, fejpánt (#1105) 10 ap, díszes fejpánt (#1106) 28 ap, ezüst fejpánt (#1107) 76 ap, csizma (#1120) 10 ap, vándorcsizma (#1121) 28 ap, fekete csizma (#1122) 76 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 24 ap, kék köpeny (#1137) 69 ap, köntös (#1150) 10 ap, zöld köntös (#1151) 28 ap, átlátszó köntös (#1152) 76 ap, díszes köntös (#1153) 153 ap, íj (#1270) 20 ap, könnyû íj (#1271) 45 ap, hosszú íj (#1272) 96 ap, nyílpuska (#1285) 40 ap, könnyû nyílpuska (#1286) 76 ap, nehéz nyílpuska (#1287) 136 ap, tõr (#1300) 10 ap, csonttõr (#1301) 28 ap, rövid tõr (#1302) 76 ap, kard (#1315) 20 ap, görbekard (#1316) 45 ap, hosszúkard (#1317) 96 ap, lándzsa (#1330) 20 ap, barbár lándzsa (#1331) 45 ap, a védekezés maszkja (#4690) 110 ap, az óriás görbekardja (#8966) 304 ap, a lich nyílpuskája (#12085) 140 ap, a lich görbekardja (#12116) 304 ap, a szalamandra kerek pajzsa (#25811) 175 ap, a szalamandra kõamulettje (#25946) 158 ap, a sav öve (#26815) 56 ap, az elektromosság vassisakja (#27176) 175 ap, az elektromosság öve (#27265) 56 ap, az elektromosság sárgaréz nyaklánca (#27281) 168 ap, az elektromosság hosszúkardja (#27417) 319 ap, az elektromosság gyalogos lándzsája (#27432) 319 ap, a légzés karkötõje (#27790) 60 ap, a légzés nyílpuskája (#27835) 90 ap, az angyalok vándorcsizmája (#28121) 158 ap, az angyalok görbekardja (#28316) 175 ap, az ellenállás nyílpuskája (#28735) 90 ap, a bûz pajzsa (#28960) 70 ap.

[be 3:] Hazamész a boltból. Ellátogatsz az ébenfekete varázslótoronyhoz. Egy sötét csuklyás mágus fogad. Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható: jégpajzs (#15, IQ8, 50ap) tûzpajzs (#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17, IQ14, 200ap) sorvasztás (#30, IQ10, 100ap) gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás (#43, IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147, IQ9, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ12, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ13, 80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap) kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás (#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170, IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap) gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) Egy mágus fintorogva sétál el melletted. Zavarja a bûzöd! A másik viszont mosolyogva lép hosszád.
- Á, micsoda mennyei bûz! - szólít meg. - gondolnád, hogy ezt még lehet tovább fokozni? - mohón érdeklõdsz, mire a varázsló mosolyogva válaszol. - Van egy mágikus kencém, amely a bûzt tudja fejleszteni. Aki ezt magára keni, annak a szaga, ha lehet, még jobban zavarja ellenfeleiét! Ha szeretnél ilyet, egy feladatot kellene végrehajtanod. - Bólintasz. - Tehát érdekel a megbízás! Remek! Nos hát, nemrégiben egy elemi rin elrabolt tõlünk egy fontos mágikus tekercset. Egy hozzád hasonló büdös, robosztus állat kellene nekem, ugyanis az elemi rint mágiára immunis mélységi gnómok kísérik, így nekem esélyem sem lenne. Tedd meg nekem ezt a szívességet, szerezd vissza a tekercset! (18. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)

[be 1:] Lebattyogsz a boltba. A boltos mosolyogva fogad.
- Barátom, SzeTHi a lélekfaló! Mint a szint egyik új lakója, neked is meg kell ismerkedned az egyedülálló kihívással. Gyere velem! - tétovázva követed a kereskedõt, nyilván most is valami rosszban sántikál. Egy hátsó kamrába vezet, ahol egy kõtömbbe valaki egy kardot szúrt. A kereskedõ rámutat a kardra:
- Mi itt csak Excaliburnak hívjuk ezt a nemes fegyvert. A helyzet az, hogy még senki nem tudta kihúzni innen! De ha valakinek mégis sikerülne, akkor megtarthatja a fegyvert! - könnybelábad a szemed, hallván milyen nemes ez a boltos, itt õrzi a legrátermettebb galetki számára ezt a mágikus relikviát, ahelyett, hogy õ maga bontaná ki valahogy. A kereskedõ folytatja. - Nyilván most azon gondolkodsz, mi ebben az üzlet nekem? Nos, egyszerû! Minden próbálkozás 200 aranyba kerül. Ha sikerrel jársz, tiéd a kard, ha nem, csak egy jelképes összeget vesztesz! Gondolkodj a dolgon, és ha elszántad magad, látogass meg! (19. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.) (Vigyázz, ez egy különlegesen nehéz feladat!)

[be 4:] Hazamész a boltból. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz 10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Egyszercsak vállon vereget valaki. Ijedten megpördülsz. Egy barna pikkelyes, nagydarab galetki oktatót pillantasz meg. Szélesen mosolyog, elõvillantva tízcentis agyarait.
- Sajnálom barátom, nem akartalak megijeszteni! Csak azt akartam kérdezni, nincs-e a birtokodban egy sárga gömb: megvásárolnám jó pénzért! (6. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)
Mérgesen morogsz valamit, aztán továbbmész. A galetki még utánad kiabál: - 100 aranyat adok érte! - hmmm...

[be 7:] Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója, Vizevil Rogan egy vékony, áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és miután bemutatkoztatok, beszélgetni kezd veled:
- Feltételezem, hogy valamilyen megbízást szeretnél! - bólogatsz. - A feladat igen egyszerû: betört a vegetáriánus kertünkbe egy csapat kóbor göthös yeti. No, persze nem a gombát zabálják, hanem a kertészeket! Ezektõl az undorító állatoktól kéne megpucolni a létesítményt. Siker esetén 80 aranyat fizetünk. Egyszerûen hangzik, nem? (8. kaland, összesen 30 TVP-t igényel.)

[be 9:] Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok. A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Érdeklõdsz a papoknál, hogy nincs-e valamilyen megbízásuk számodra. Valami komoly, képzett galetkit igénylõ feladat. Mosolyogva egymásra néznek, aztán az egyikük bólint.
- Barátom, egy nagyon nehéz, komoly küldetésünk lenne számodra! Fehér gyógyitalokat fõzünk a helytartó testõreinek, szükségünk lenne húsz üvegcsére! - egy darabig vársz, hogy ismertessék, milyen borzalmas szörnyektõl kell az üvegcsét elragadni, de a pap csak biztatóan biccent. Megalázóan egyszerû! A pap persze sietve megnyugtat:
- Jutalmul barátom vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra [a kaland teljesítésekor], és ki tudja? - talán tanulhatsz is valamit! (15. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 34.]

be 20 meglátogatod a 20. épületet
Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés) paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ öt szellem fogja megadni: egy áttetszõ, egy fehér, egy félelmetes, egy huhogó és egy õsi. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ. Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Az áttetszõ szellem így szól: Az elsõ számjegy lehet 1, 4, 5 vagy 8. Még azt is megemlíti, hogy a félelmetes szellem és a huhogó szellem között van igazmondó. Persze a fehér szellem mást mondana... Így hangzik a fehér szellem segítsége: Az elsõ számjegy kisebb vagy ugyanannyi, mint a második. És még hozzáfûzi, hogy hallotta, amikor a huhogó szellem azt mondta, hogy az õsi szellem igazat mond. A félelmetes szellem így szól: A válasz 50-nél nagyobb. A füledbe súgja még, hogy az õsi szellem hazudik. A huhogó szellem ezt mondja: A válasz egy páros szám. Még azt is megemlíti, hogy az áttetszõ szellem és a fehér szellem között van igazmondó. Valószínûleg az õsi szellem ugyanezt mondaná. Az õsi szellem a következõt mondja: A második számjegy lehet 1, 4, 6, 7 vagy 9. És még hozzáteszi, hogy a fehér szellem és a félelmetes szellem mindig egyetértenek. Végül a remete is segít: A szám nem osztható hárommal.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét 2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]

b 1 barlangod bõvítése
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete: 71.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]

vd vadászat
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. A szokásos izgalom lesz rajtad úrrá, ahogy lemászol a csatornarendszer szûk és sötét folyosói közé. Egy meredek lejtõ szélén állsz. Óvatosan, minden lépésre ügyelve leereszkedsz. Figyelsz a meredély oldalán levõ üregekre, hisz bármelyikbõl elõugorhat egy lény. Óriási cseppkövek nyúlnak a barlang padlójáról a magasba. Néhány cseppkõ tetején valamiféle építményt látsz! Az egyik cseppkõ oldalán kõbe vájt lépcsõ vezet fel hozzá, úgyhogy mászás tudomány sem szükségeltetik. Érdekes! (241. kaland, összköltsége 35 TVP.) Hosszú ideig mászkálsz, és már majdnem feladod, amikor végre rábukkansz a vadászzsákmányra. Ellenfeled egy molitár (#35).

*** 1. KÖR *** A molitár irányába mozogsz. A molitár feléd mozog. A nohnetár a molitárt rohamozza. A molitárt próbálod megsebezni. Gyorsan felé lendítesz bal karmoddal. (5 ép-t sebeztél). Roncsoltál. Görbekardot forgatva támadsz. (1 ép-t sebeztél). Nehezen bírja a szagodat (6 sebzés). A molitár rád támad. Rúg jobb lábával. (12 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Egy rúgást próbál bal lábával. Ez mellément. A nohnetár a molitárt támadja.
*** 2. KÖR *** A molitárt próbálod megsebezni. Lecsapsz bal karmoddal. (12 ép-t sebeztél). Vastag bõrét szaggatod. Görbekarddal támadsz. (2 ép-t sebeztél). Szagod látható benyomással van rá (7 sebzés). A molitár halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 37 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál. Szolgáid ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a nohnetár: 8/0.] Gyõztél! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+24%). Szolgáidnak 6% jut. Elrakod a zsákmányt, ami egy molitár háj. [ld. enc.] Ideje enni! Falni kezdesz. (+20% jóllakottság.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]

x 10 exkaváció, ásatás
Ezt a parancsot nincs sok értelme 10 TVP-nél kevesebbért kiadni. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
mak 3 3. makró definiálása/hívása

p portyázás
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
p portyázás
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
pv 3 5 1 2 4 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha ez nem megy, megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, sima harcot javasolsz. Ha ez sem lehetséges, egy-egy elleni küzdelemet ajánlasz. Végül átokszórást javasolsz.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]

forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. [ld. enc.] [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +21 galetki erõt és +17 hírnevet kaptál. A kör során összesen 103 sebzést okoztál, és 31 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 9 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 189 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


SzeTHi a lélekfaló, egy fekete tüskékkel bóritott, fehér pikkelyes testû, ménkûszagú, galetki férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: kõevõ. Ez a 22. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 4 / 0.80
[2] IQ: 5 / 1.50
[3] ügyesség: 4 (6) / 0.20
[4] egészség: 5 (6) / 3.22
[5] mágia: 2 / 0.35
[6] gyorsaság: 3 / 0.69
[9] Méret/ép: 70 / 50
Min. méret: 51
Barlangméret: 71
PONTJAID
Varázspont: 32 / 32
Képességpont: 6 / 38%
Hõsi pont: 14 (10)
Tám.bónusz: 3%
Véd.bónusz: 10%
Galetki erõ: 181 / 134
Hírnév : 380
Jóllakottság: 166%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 15 (0)
Galetki gyõzelmek: 8 (0)
Torzsz. csaták: 116 (2)
Torzsz. gyõzelmek: 112 (2)
Leölt torzszülött: 152 (2)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 2 (0)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[16] tüskés bõr: 9 / 0 [25] bûz: 10 / 0    

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[45] csapdakészítés: 2 / 1.01 [46] csapdaészlelés: 3 / 0.05 [47] zárnyitás: 3 / 1.14
[48] mászás: 5 / 0.56 [50] meggyõzõkészség: 2 / 0.70 [54] kereskedelem: 3 / 0.11
[57] gyógynövények: 3 (5) / 0.75 [58] nyomkeresés: 3 (5) / 0.25 [59] vezetõkészség: 2 / 0.10
[62] lopás: 1 / 0.10 [63] éberség: 1 / 0.48 [64] átokszórás: 3 (5) / 0.70
[66] lopakodás: 3 / 0.56 [67] régészet: 3 / 0.65 [68] zene: 3 / 0.15

VÉGTAGOK
bal karom [100] méret: 10 / 0 [101] szakért.: 5 / 2.40 [102] roncsolás: 9 / 0  
jobb karom [103] méret: 1 / 0 [104] szakért.: 4 / 1.38     görbekard


SZOLGÁID
név méret/ép morál jóllakottság szint állapot
[1] nohnetár 22/22 87% 170% 2 / 1.42 harcol
lélekenergia rész 20% jóllakottság határ 0% gyógyítás: 1

MAKRÓID
1. Makró
ism 3
vd
2. Makró
pv 5 8
p 7517
p 7517 2
pv 3 5 4 8
3. Makró
p
p
pv 3 5 1 2 4


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 80 0 20 9; VI erõ:150% ép:30%; PV 3 5 1 2 4; PSZ 48 45 47 66 54 68; HE 3;

ÁTADÁS PARANCSAID: A 7517 24 1; A 7517 25 1;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #6 (4. épület), #8 (7. épület), #15 (9. épület), #18 (3. épület), #19 (1. épület), #241 (22. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 a füvész köpenye (#193) * 1 a nyomkeresés fejpántja (#194) 1 díszes fejék (#135)
1 fejpánt (#1105) * 1 khaldoran öv (#137) 1 suhanó csizma (#195)
1 törpe pikkelyvért (#4)

Ékszerek, kincsek
1 a regenerálódás sárgaréz nyaklánca (#24581) 1 a védekezés márványgyûrûje (#4826) 615 arany (#1)
* 1 az egyensúly gyûrûje (#213) * 1 bronzmedál (#207) 10 drágakõ (#2)

Felszerelés
1 díszes rézkulcs (#129) 1 kötél (#128) 1 varázskõ (#210)

Fegyverek
5 fogazott tõr (#6) * 1 görbekard (#1316) 1 harci fejsze (#12)
8 kerek kõ (#11) 1 kés (#5) 1 tõr (#1300)

Varázsitalok és füvek
2 csótányláb (#25) 1 gázlehelet itala (#57) 1 gyilkos boróka (#27)
3 liánvirág (#24) 5 mátekel gomba (#21) 1 ragálygomba (#26)
1 sötét mák (#23) 5 üvegcse (#14) 1 védelem itala (#59)
1 winropu moha (#22)

Egyéb kacatok
2 mandibula (#157) 3 molad púp (#16) 1 molitár háj (#165)
1 nohnetár gumó (#212) 5 nordkristály (#146) 4 õsi relikvia (#17)
1 pirgamit (#152) 1 sárga gömb (#136)


Az elõzõ forduló óta szerzett tárgyaid: 50 arany (#1), 1 molitár háj (#165), 1 törpe pikkelyvért (#4), 1 harci fejsze (#12), 1 suhanó csizma (#195).

Az elõzõ forduló óta elhasznált tárgyaid: 2 õskõ (#8).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
12  
13  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



FEKETE HÓLYAG (38. LÉNY)
A fekete hólyagok levitálva közlekednek a barlangfolyosókon. Mint a nevük is mutatja, nagy, dinnye méretû hólyagok, kövér testük majd kipukkad a sok belsõ szervtõl és egyéb termelt anyagtól. Pókhálóvékony csápjaik tömege lóg a földre, így szívják fel az apró rovarokat és csúszómászókat, amelyekkel táplálkoznak. A fekete hólyag sajnos képes magát megvédeni, pusztító erejû savcsóvát tud kilõni esetleges támadójára. Ha pedig elpusztulnak, gusztustalan robbanás kíséretében semmisülnek meg, úgyhogy vigyázz magadra! A maradványokból a puhányok és a zöldvérûek lakmározhatnak.



JÉGLEHELET ITALA (54. TÁRGY)
A jéglehelet itala egy fehér színû folyadék, és mint bizonyára kitaláltad, a jégleheletedet növeli meg, méghozzá 15-tel, egy harc idõtartamára. Ugyanúgy használhatod, mint a védekezõ varázslatokat, rakd be valamelyik varázslat listádba vagy állítsd be a harci programodban.



A SUHANÓ CSIZMA (195. TÁRGY)
Bármely galetkinek szüksége lehet arra, hogy észrevétlenül jusson el valahova. E csizma igen sokat segíthet. A legfinomabb bõrbõl és némi varázstudásból készített lábbeli kettõvel növeli a lopakodás képességet +3% védekezést ad.



MOLITÁR HÁJ (165. TÁRGY)
A babonás galetkik képesek arra, hogy munkát és fáradtságot nem kímélve, megnyúzzák a molitárt. Állítólag ugyanis ha valaki megfelelõen sok molitár hájat használ fel, és azt magára keni, akkor elsajátíthat egy elemi immunitást. A felvilágosult galetkik persze ezt nevetségesnek tartják, de a molitár hájat még õk is gyûjtik, hiszen jó pénzért el lehet adni bogaras fajtársaiknak.



ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK
Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36)
Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség: 100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9), Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet. A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent, hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát. Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják, a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA GENERÁTOR (#37)
Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül, amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe, vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél. Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1 TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot, és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha semmit sem dolgoztál volna.



ARANYDUKÁT
Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból, ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz. Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban. Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért. A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok, hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg, többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak. A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni, hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk, miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás, hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény, hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ, hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD {tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal 600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300) fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább. Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra. Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából. A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál, és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben, érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol is 10 TVP-nyit.]



VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ
A felejtés varázslathoz hasonlóan, a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20 alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább 130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon. Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a 99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni, hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek 50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció, legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval 320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.