Karakterszám: |
7966 |
Számlaszám: |
3684 |
Fordulószám: |
6 |
Játékhét: |
132 |
E forduló
ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
479 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2009. már. 28. 12h:56' |
A következõ
fordulód táplálható: 2009. már. 29. |
|
E-mail!
THUN KÁN A TOMBOLÓ KALANDJAI
Kellemes meglepetés ér: szüleid csomagot küldtek a távoli Rúvel hegybõl!
Megköszönöd a futárnak a csomagot, és azonnal felbontod. Elõször is a levél
akad kezedbe, amelyet anyád írt. Ahogy olvasod, könnyek futnak a szemedbe.
Olyan magányosan érzed magad, mennyivel jobb volt otthon! Édesanyád próbál
megnyugtatni, leírja, hogy mennyire büszkék rád, de valójában érzed, te
is nagyon hiányzol nekik. Azonnal nekilátsz, hogy válaszlevelet írj, bár
ki tudja, mikor és hogyan tudod majd visszajuttatni hozzájuk. Ezután megvizsgálod
a csomag tartalmát. Néhány ruha, amit induláskor nem hozhattál magaddal,
meg egy csomó finomság édesanyádtól. Ez bizony tényleg jól jött! (+15%
jóllakottság).
Nyugodt pihenésedet a következõ esemény zavarta meg:
**
1. NAP ** Meglátogat egy galetki:
Hork, egy jókedélyû, kékszemû, zöldbõrû,
barna, hosszúsörényû férfi. Szakértelempróbára invitál téged.
Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek
össze zárnyitás szakértelemben való jártasságotokat. Haha, ez jó tréfa
lesz! A kereskedõ raktárjába kell betörnötök. Ki jut el hamarabb az árukészlethez?
Tudjátok, hogy a raktárt számtalan ajtó és lakat védi. Könnyedén nyitod
ki a zárakat. Odabent mosolyogva várod Horkot, aki dühösen rázza fejét.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony
testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve
32631.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ,
szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 975.)
Egy futár távoli híreket hoz:
*nov. 18.* Pannonica szolgálatába állt egy agyaggólem.
*nov. 24.* Morq
Fan Gor gyõzelmet aratott Ren felett.
*dec. 8.* Arhippa Perttunen pszionikus
küzdelemben diadalt aratott Aranyszemû Reglinde felett.
*jan. 7.* Arhippa
Perttunen és Aranyszemû Reglinde pszi párbajt vívtak. Arhippa Perttunen
került ki gyõztesen.
*jan. 19.* Roxánát kitüntette a mágusok tanácsa sokoldalú
fejlõdéséért!
*feb. 4.* Aranyszemû Reglinde pszionikus párviadalban legyõzte
Arhippa Perttunent.
*feb. 9.* Akadil Tel Katort kitüntette a mágusok tanácsa
sokoldalú fejlõdéséért!
*feb. 17.* Aranyszemû Reglinde pszionikus küzdelemben
diadalt aratott Arhippa Perttunen felett.
*már. 2.* Rent majdnem felfalta
egy gránit alligátor.
*már. 2.* Ren csatában legyõzte Szarkaagyú Sirakát.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]
kno 2 9 1 7 25 1 |
2. képességre 9 képességpont |
Elköltesz 9 képességpontot az IQ tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, az IQ tulajdonságod most már 6! Elköltesz 7 képességpontot
az erõ tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, az
erõ tulajdonságod most már 5! Elköltesz 1 képességpontot a bûz harci képességed
növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a bûz szakértelmed 2.
szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]
h 8 3 |
8. tárgy használata |
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, az ügyesség tulajdonságod most már 6!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]
k 15 6 |
kaland elvállalása |
(15. kaland:) - Örömmel látom, hogy megpróbálkozol az Alfa Klub akadálypályájával.
Mindössze néhány feladatot kell teljesítened a jutalomért. Elõször az intelligenciádat
teszteljük, több lépcsõben. Egyre bonyolultabb feladatokat kell megoldanod.
Ha hibázol, akkor büntetést kapsz. Gyere, ülj be ebbe a székbe.
A két
lábadat egy bilinccsel odarögzítik a szék lábához. Az elõtted levõ asztalon
egy kõlapra vésett feladat van és egy homokóra. Ein Stein megfordítja az
óra, és int: kezdheted. Az elsõ feladat egy másodfokú egyenlet.
[IQ próba
6-os küszöbre: sikeres] Gyorsan felírod a képletet, behelyettesítesz,
és már kész is az eredmény. Ein Stein ránéz és bólint: - Rendben van.
Most jön a következõ: ez egy szöveges feladat.
[IQ próba 7-es küszöbre:
sikeres] Elolvasod a feladatot. A megfogalamzója igyekezett a régies szöveggel
megzavarni, de nem sikerült neki. Villámgyorsan felírod az egyszerû egyenletet
és már meg is van a megoldás. Ein Stein ránéz és bólint: - Rendben van.
Most jön a következõ: ez egy kétismeretlenes egyenletrendszer.
[IQ próba
8-as küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres]
A következõ feladat különösen nehéz lesz. Megnézed a feladatot. Nagyon hosszú
a leírás, de azért nekiesel. Úristen ez még folytatódik a következõ lapon!
Már majdnem a végére érsz, amikor egy hangot hallasz: - Lejárt az idõ!
Legközelebb vagy olvass gyorsabban, vagy gondolkozz gyorsabban. Elég az
ügyetlenkedésbõl, tûnj innen azonnal! - megszégyenülten távozol. [A következõ
fordulódban próbáld újra a kalandot!]
(6. kaland:) Eltöprengesz, hol is kellene a kutatást kezdeni a rég kihalt
faj után, amelyet zoblemugnak hívtak.
[IQ próba 5-ös küszöbre: sikeres]
Végül felkeresed a város bölcsebb galetkijeit (az elöljárót, az arénamestert
és még néhány másikat), és a zoblemugokról kérdezõsködsz. Õk elirányítanak
egy öreg galetkihez, aki elmagyarázza, hogy nagyjából hogy is néznek ki
a zoblemugok: négylábú, hosszú fejû, hosszú agyarú ragadozók, a nedonkutyákhoz
hasonlítanak. Most már nekiláthatsz a keresésnek! Lelátogatsz a csatornaszintre.
Csontok után kutatsz. Minden egyes csontnál megvizsgálod, hogy az adott
csont lehet-e zoblemug maradvány. Hosszú idõt töltesz ezzel, míg végül
egy rakás csonttal térsz vissza a lakószintre. A Mester mosolyogva fogad.
[IQ próba 6-os küszöbre: sikeres]
A Mester lelkesen vizsgálja a csontokat. - Ez az! Kiváló munkát végeztél!
Most már csak egy feladatod van: a maradványokból össze kéne rakni egy
zoblemug teljes csontvázát! - a Mester biztatásul vállon vereget, és még
megjegyzi: - ez persze el fog tartani egy darabig. Izzadva látsz hozzá
a csontok összerakásához az akadémia régészeti épületében.
[IQ próba
8-as küszöbre: sikeres]
Bizony megkínlódsz a feladattal, de végül a rendelkezésedre álló csontokból
egy majdnem teljes csontvázat sikerül felépíteni! Büszkén mutatod meg a
mesternek. Õ megdícsér, és átnyújtja jutalmadat, egy kristályamulettet!
Mosolyogva távozol.
Kifelé igyekezetedben megszólít az egyik mester:
- Fiatal galetki barátom, lenne egy érdekes megbízatásom egy olyan galetki
számára, aki elég ismert a szint fiataljai között. Ha eléred a 60-as hírnevet,
nézz be hozzám!
[ld. enc.]
(+1 hõsiesség pont.)
(+1 képességpont.)
[53 TVP-t használtál fel, maradt még 131.]
be 4 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Elõsétál egy hosszú köpenyt
viselõ, õsz hajú galetki. Az akadémia egyik mestere! Lélegzetedet visszafojtva
bámulod, majd magadhoz térve, illendõen köszöntöd. A mester biccent feléd.
- Ifjú galetki, örömmel vennénk, ha elvállalnál egy igen egyszerû feladatot.
Tanulmányozás céljára szükségünk lenne egy immaculus pulpusra, egy ritka
polipfej variánsra, amely a szint délkeleti részén él. Azon a területen
sok a mérges kipárolgású, rothadó gombatelep és bûzös levegõt kilövellõ
gejzír. Elvállalod a veszedelmes feladatot? - azonnal bólintasz.
(7. kaland,
összesen 15 TVP-t igényel.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 126.]
ee 1302 11 |
sok-sok eladás |
Elmész a szint középpontjában épült boltba. Elõször is megnézed, mi kapható,
és megtippeled, mit mennyire tudnál lealkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46
ap, kés (#5) 2 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14)
4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21)
46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24)
46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131)
13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya
(#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap,
lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél
(#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88
ap, láncing (#1030) 92 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap,
kerek pajzs (#1061) 52 ap, köntös (#1150) 11 ap, lándzsa (#1330) 23 ap,
a torony görbekardja (#18416) 350 ap, a szalamandra csepp fülbevalója (#26006)
176 ap, a légzés pajzsa (#27610) 80 ap. Eladsz 1 rövid tõrt 9 aranyért.
Eladsz 2 kerek követ 2 aranyért.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 121.]
m 3 1 44 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
Hazamész a boltból. (M 3,1) Visszatérsz az Õsök Csarnokába. Milyen csendes
itt minden!
(M 2,1) Nyugat felé sétálsz a misztikus Csarnokban. Egy üres barlangterembe
érkezel.
(M 1,1) Lépteid visszhangoznak, ahogy nyugati irányba ballagsz. Hatodik
érzéked jelzi a veszélyt, és a következõ pillanatban meglátod az oszlopok
közt mozgó árnyakat. Ellenfeled egy mikropoid (#1).
*** 1. KÖR *** A mikropoid felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A mikropoid
feléd mozog. Megtámadod a mikropoidot. Felé döfsz jobb karmoddal.
(14
ép-t sebeztél). A mikropoid halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 14 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+20%). Elegendõ
lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Viszed,
ami mozdítható: egy õskõ.
[11 TVP-t használtál fel, maradt még 110.]
Elhagyod a labirintust. Itt az ideje, hogy baráti látogatást tegyél galetkitársaid
között. Rövid túra után lakott barlangok közé érsz. Nem habozol sokat,
választasz egy barlangot. A kirakott zászlók alapján, itt egy mezei párviadalra
fog sor kerülni. Elõször megnézed, nincs-e csapda. Megnyugszol, itt nincs
semmi. Irány befelé!
A galetki, aki itt lakik
Formalin, egy betegesen sovány, lázasan izzó szemû,
szúrós szagú galetki férfi. Viselt tárgyai: díszes fejék. Megremegnek a
hegyek, ahogy kezdetét veszi az összecsapás.
*** 1. KÖR *** Megindulsz Formalin felé. Már ott is vagy! Formalin feléd
mozog. Megtámadod Formalint. Rávágsz jobb karmoddal.
(8 ép-t sebeztél).
Formalin rád támad. Formalin savat lehel rád.
(16 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Megtámadod Formalint. Felé suhintasz jobb karmoddal.
(11
ép-t sebeztél). Formalin téged támad. Kitátja száját, és fekete savat köp
rád!
(14 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** Támadod Formalint. Lesújtasz jobb karmoddal.
(9 ép-t sebeztél).
Formalin rád támad. Formalin savat lehel rád.
(11 ép-t sebzõdtél). Összerogysz.
[A csatában összesen 28 sebzést okoztál, és 41 sebzést kaptál.] Mi tagadás,
legyõztek. Lassanként magadhoz térsz. Ellenfeled tiszteleg elõtted, jelezve,
hogy méltó ellenfél voltál. [-5 TVP.] Elhagyod a csata helyszínét.
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Lepihensz, sebeidet nyalogatod, amelyek
hamarosan gyógyulni kezdenek. (+35 életpont.)
[29 TVP-t használtál fel, maradt még 81.]
k 499 429 |
kaland elvállalása |
(499. kaland:) Megkeresed a barlangnyílást, amit korábban a találtál. A
fal ugyan meredek, de nem függõleges, és jócskán van rajta kapaszkodó.
Erõdben, ügyességedben bízva mászol felfelé.
[Mászás próba 3-as küszöbre:
1 hõsiesség pont árán sikeres] Bemászol a barlangba.
Hoppá, valami van a levegõben! A másodperc törtrésze alatt reagálsz, amikor
támadás ér. Ellenfeled egy protolisk lárva (#19).
*** 1. KÖR *** A protolisk lárva irányába mozogsz. A protolisk lárva közelebb
jön, hogy támadhasson. A protolisk lárvát próbálod megsebezni. Elõre szúrsz
jobb karmoddal.
(13 ép-t sebeztél). Tüskés a bõre
(-3 ép) A protolisk
lárva téged támad. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád.
(6 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Támadod a protolisk lárvát. Felé döfsz jobb karmoddal.
(9
ép-t sebeztél). Tüskés a bõre
(-3 ép) A protolisk lárva téged támad. Kitátja
száját, és mérges gázt lehel rád.
(6 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** Támadod a protolisk lárvát. Felé ütsz jobb karmoddal.
(9
ép-t sebeztél). Tüskés a bõre
(-3 ép) A protolisk lárva téged támad. Kitátja
száját, és mérges gázt lehel rád.
(4 ép-t sebzõdtél).
*** 4. KÖR *** A protolisk lárvát próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb karmoddal.
(13 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez
(-3 ép) A protolisk lárva holtan
terül el.
[A csatában összesen 44 sebzést okoztál, és 28 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+45%).
Hmm, talán enni kéne. Tömni kezded magadba a finomságokat. (+27% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Kihasználva gyógyítói tudásodat, gyógyítasz
magadon. (+33 életpont.)
Kutakodsz egy kicsit, hátha találsz valami mozdíthatót. És igen, amit találsz
az 2 arany.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia.
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(429. kaland:) Visszamész a barlangtóhoz, nem törõdve a hideg vízzel, átgázolsz
a bástyáig, és keresel egy helyet, ahol úgy gondolod, fel tudsz mászni
a tetejére. Kapaszkodva, végtagjaidat használva mászol föl.
[Mászás próba
3-as küszöbre: sikeres] Ez keményebb feladat volt, mint gondoltad volna.
Egy utolsó erõfeszítéssel felhúzod magad a bástya tetejére.
Hatodik érzéked veszélyt jelez. Támadók! Ellenfeled egy nohnetár (#12).
*** 1. KÖR *** A nohnetár irányába mozogsz. A nohnetár feléd mozog. Megtámadod
a nohnetárt. Elõre szúrsz jobb karmoddal.
(10 ép-t sebeztél). A nohnetár
téged támad. A nohnetár mérgezõ gázt fúj rád.
(7 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A nohnetárt próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb karmoddal.
(5 ép-t sebeztél). A nohnetár rád veti magát. Mélyet lélegez, és gyilkos
gázfelhõt fúj feléd.
(5 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** Megtámadod a nohnetárt. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal.
(10 ép-t sebeztél). A nohnetár holtan terül el.
[A csatában összesen 25 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+25%). Összegyûjtöd
a "kincset": egy nohnetár gumó. Hmm, talán enni kéne. Falni kezdesz. (+15%
jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Magas egészségednek hála, nem kell
sokáig várnod, hogy pihenés közben meginduljon a gyógyulás. (+12 életpont.)
Úgy tûnik, hiába fáradtál - nem találsz kincset.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia.
[72 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Egy új parancs használatára
nyílik lehetõséged.
[ld. enc.]
Ebben a körben +6 galetki erõt és +5 hírnevet kaptál. A kör során összesen
111 sebzést okoztál, és 81 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
6 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 9 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
191 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Thun Kán a tomboló, egy nyáltól csöpögõ, vicsorgó, eltorzult
arcú, haragos és félelmetes férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint
(1. szint). Táplálkozásod: puhány. Ez a 6. fordulód.
|
[1] erõ: |
5 / 0.10 |
[2] IQ: |
6 / 1.53 |
[3] ügyesség: |
6 / 0.15 |
[4] egészség: |
4 / 0.96 |
[5] mágia: |
1 / 0.15 |
[6] gyorsaság: |
4 / 0.19 |
[9] Méret/ép: |
41 / 41 |
Min. méret: |
36 |
Barlangméret: |
41 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
9 / 81% |
Hõsi pont: |
3 (3) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
13% |
Galetki erõ: |
86 / 71 |
Hírnév : |
49 |
Jóllakottság: |
192% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
13 (1) |
Galetki gyõzelmek: |
1 (0) |
Torzsz. csaták: |
38 (3) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
35 (3) |
Leölt torzszülött: |
36 (3) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
3 (1) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[16] tüskés bõr: |
6 / 0 |
[25] bûz: |
2 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[47] zárnyitás: |
1 / 0.96 |
[48] mászás: |
1 / 0.71 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb karom |
[100] méret: |
5 / 0 |
[101] szakért.: |
4 / 3.32 |
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 75;
VI erõ:120% ép:15%;
PV 3 1;
PSZ 47 48;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #7 (4. épület), #15 (2. forduló), #20 (9. épület),
#21 (1. épület).
TÁRGYAID |
|
130 arany (#1) |
* |
1 bõrpáncél (#9) |
|
1 csótányláb (#25) |
|
1 kés (#5) |
|
1 kristályamulett (#130) |
|
2 liánvirág (#24) |
|
1 mitulen fû (#20) |
|
2 nohnetár gumó (#212) |
|
1 nordkristály (#146)
|
|
1 õskõ (#8) |
* |
1 vándorcsizma (#1121) |
|
1 winropu moha (#22) |
* |
1 zöld köntös (#1151) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 13 arany (#1), 1 nohnetár gumó
(#212), 1 kristályamulett (#130).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 rövid tõr (#1302), 2 kerek
kõ (#11).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
KRISTÁLYAMULETT (130. TÁRGY) Egy gyönyörû, fehér kristályból készült,
minden bizonnyal mágikus amulett. A lárvaszinten kívül nemigen bukkanhatsz
rá sehol, pedig állítólag valami igencsak különleges dologra lehet használni
egy magasabb szinten. Persze lehet, hogy ebbõl semmi sem igaz...
KERESKEDELEM GALETKIK KÖZÖTT A galetkik közötti bizalmatlanságnak köszönhetõen,
tárgyak többnyire a kereskedõn keresztül való adás-vétellel cserélnek gazdát.
Ezt ugyan megkerülni nem lehet, viszont ha attól félsz, hogy valaki elviszi
a boltba berakott tárgyat, mielõtt a cserepartner megvehetné, vagy esetleg
tárgyat cseréltek, és félsz, hogy üzletfeled a tárgy megkapása után nem
adja el neked, amit elõre megbeszéltetek: nos, itt van a megoldás, az átad:
A és vásárlás galetkitõl: VG parancs.
Az A (galetki) (tárgy) (mennyiség)
paranccsal eladásra kínálhatsz fel egy tárgyat az elsõ paraméterben megadott
galetkinek. Ha õ kiadja a VG (te sorszámod) (tárgy) (mennyiség) parancsot,
ahol a (tárgy) ugyanaz, mint a te A parancsodnál, létrejön az üzlet, a
bolton keresztül eladod a tárgyat. Ha az eladás pillanatakor kevesebb áll
rendelkezésedre, mint a megadott mennyiség, esetleg a vásárló kisebb számot
adott meg, vagy nincs pénze az összes tárgyra, akkor ilyen mennyiséget
fogsz eladni, és a parancs ekkor is törlõdik. Mindegy, hogy te adod ki
elõször az A parancsot, vagy a másik játékos a VG-t.
Példa. A 7777-es
karakter el akar adni a 8888-asnak 1 db nohnetár gumót (#212). Ekkor kiadja
az A 8888 212 1 parancsot, a 8888-as pedig kiadja a VG 7777 212 1 parancsot.
Ha az A (galetki) (1. tárgy) (1. mennyiség) (2. tárgy) (2. mennyiség)
parancsot adod ki, akkor az üzlet akkor jön létre, ha a (galetki) kiad
egy A (te sorszámod) (2. tárgy) (2. mennyiség) (1. tárgy) (1. mennyiség)
parancsot. Ekkor te eladsz neki (1. mennyiség)-et az (1. tárgy)-ból, õ
pedig elad neked (2. mennyiség)-et a (2. tárgy)-ból. Ha bármelyikõtöknél
bármely paraméter nem stimmel, vagy kevesebb van nála az adott tárgyból,
vagy a vásárlónak nincs elég pénze, az üzlet nem jön létre. Mindegy, hogy
a parancsokat milyen sorrendben adjátok ki.
Példa. A 7777-es karakter
el akar adni a 8888-asnak 1 db nohnetár gumót (212-es tárgy), cserébe 2
db mitulen fûért (20-as tárgy). Ekkor 7777 kiadja az A 8888 212 1 20 2
parancsot, 8888 pedig kiadja az A 7777 20 2 212 1 parancsot. Az üzlet létrejön,
de a bolton keresztül, tehát hacsak nem magas a kereskedelem szakértelmetek,
komoly arany költsége is lesz a tranzakciónak.
Nem cserélhettek így olyan
tárgyat, amelyet a boltban sem lehetne megvenni (arany, drágakõ, varázsital,
káosztárgy, õskõ stb.) Egyszerre maximum 10 db A és VG parancsod lehet
érvényben összesen. Ha meggondolod magad közben, az A (galetki) parancs
az adott galetkire vonatkozó összes A és VG, az üres A parancs pedig az
összes A és VG parancsodat törli. Ennélfogva, ha a fordulód elején azt
olvasod, hogy valaki egy üzletet ajánlott neked, nem garancia, hogy még
mindig fenntartja ajánlatát, mikor megpróbálod elfogadni. Ha a második
játékos kiadja a parancsot, és az üzlet valamilyen okból nem jön létre
(a vásárlónak nincs elég pénze, az eladónál nincs a megadott tárgy stb.)
akkor a parancsot másodjára kiadó a parancsot késõbb újból megpróbálhatja
kiadni, az 1. játékosnál a parancs nem törlõdik, és õ is értesítést kap
arról, hogy az üzlet miért nem jött létre.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A HETEDIK FORDULÓDHOZ Talán mostanra már találtál
néhány furcsa növényt, gyógyfüvet. Mit kell tenned ahhoz, hogy ezekbõl
varázsitalt készíthess? A dolog egyszerû! Elõször is el kell sajátítanod
a varázsital fõzés szakértelmet, ha még nem tetted meg: BE 4 56, és az
akadémián 20 TVP és 5 képességpont árán megkapod! Ezután vásárolj a boltban
néhány üvegcsét (ez persze némi aranyba fog kerülni, de nem sokba!): VE
14 5 (veszel 5 üvegcsét). Most már nincs más hátra, mint kísérletezni:
Pl. a H 14 23 25 paranccsal, ha van a birtokodban 23-as és 25-ös sorszámú
növény, megpróbálsz varázsitalt kotyvasztani belõlük. Sikerül vagy sem...
ki tudja? Persze nem akarja senki az alkímiát erõltetni, nyugodtan mellõzd,
ha úgy érzed, ez nem a te szakmád. Mindenesetre, ha mégis belevágsz, nem
árt kapcsolatot tartani más játékosokkal, és megtudakolni, hogy õk milyen
receptekkel vallottak kudarcot: nem sok értelme van, ha többen végigjárják
ugyanazokat a zsákutcákat. Az Õsök Csarnokában is kaphatsz idõnként információkat
a varázsitalok receptjével kapcsolatban, érdemes ezeket az információkat
is több játékosnak együtt gyûjteni.