Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Ügyességpróba
Küldd el képeslapként!
"Nos, nézzük, jól struktúráltam-e át izomzatomat egy ekkora ugráshoz?" - töprengett a galetki, majd belevágott a kaland folytatásába...
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-26 20:38:47 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
7956-20

Karakterszám: 7956 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 20 Játékhét: 156
E forduló ára: 15 zs. Maradék zseton: 100
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2011. nov. 28. 10h:07'
A következõ fordulód táplálható: 2011. nov. 29.

E-mail!

LORD JOHNATHAN KALANDJAI




Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Ambassadar, egy magas, szúrós tekintetû, arany rúnákkal díszített fekete köpenyt viselõ férfi. (hírneve 32679.) A te szinteden a legnevesebb Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1464.)
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 201.]

ee 1211 1226 1166 7 sok-sok eladás
Lesétálsz a kereskedõhöz. Amíg sorra kerülsz, végignézed a kirakott árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, üvegcse (#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 11 ap, mandolin (#19) 92 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, ragálygomba (#26) 46 ap, gyilkos boróka (#27) 46 ap, tejfonál (#28) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, kristályamulett (#130) 46 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, elektronit (#141) 23 ap, húsevõ bibe (#151) 23 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, láncing (#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, bíbor láncing (#1032) 248 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, bronz mellvért (#1047) 226 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062) 110 ap, sisak (#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077) 110 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, csontmaszk (#1092) 88 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, ezüst fejpánt (#1107) 88 ap, csizma (#1120) 11 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, öv (#1165) 6 ap, csatos öv (#1166) 27 ap, sárga öv (#1167) 80 ap, nyaklánc (#1180) 18 ap, sárgaréz nyaklánc (#1181) 44 ap, amulett (#1195) 11 ap, kõamulett (#1196) 33 ap, csontamulett (#1197) 88 ap, szimbólum (#1210) 18 ap, karikaszimbólum (#1211) 44 ap, háromszögszimbólum (#1212) 102 ap, gyûrû (#1225) 11 ap, márványgyûrû (#1226) 33 ap, malachitgyûrû (#1227) 88 ap, karkötõ (#1240) 11 ap, malachit karkötõ (#1241) 33 ap, díszes karkötõ (#1242) 88 ap, fülbevaló (#1255) 6 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 110 ap, a túlélés vas lemezpáncélja (#21251) 496 ap, a sün halotti maszkja (#24941) 182 ap, a szalamandra kerek pajzsa (#25811) 201 ap, a szalamandra vassisakja (#25826) 201 ap, az elektromosság köpenye (#27235) 64 ap, a légzés öve (#27715) 64 ap, a légzés barbár lándzsája (#27881) 201 ap, az angyalok görbekardja (#28316) 201 ap, az angyalok lándzsája (#28330) 80 ap, a sólyom köpenye (#29485) 64 ap. Eladsz 1 karikaszimbólumot 4 aranyért. Eladsz 1 márványgyûrût 3 aranyért. Hoppá! A valódi érmék közt 1 hamis arany lapul!
Eladsz 1 csatos övet 3 aranyért.
[Takarítás a barlangodban:] Eladsz 5 kést 5 aranyért. Eladsz 2 kerek követ 2 aranyért.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]

kf 213 bekészíted a 213. tárgyat
Elhagyod a boltot. Felveszed az egyensúly gyûrûjét.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]

kno 104 2 105 5 103 4 104. képességre 2 képességpont
Elköltesz 2 képességpontot farok végtagoddal való harci jártasságod növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen farok végtagoddal való harci jártasságod megnõtt 3. szintre. Elköltesz 5 képességpontot a farok végtagodhoz tartozó energiaszívás szakértelem növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen farok végtagod speciális támadási módja 6. szintre nõtt. Elköltesz 4 képességpontot farok végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen farok végtagod megnõtt, új mérete 5.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]

be 4 67 meglátogatod a 4. épületet
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Megmondod, hogy a régészet képességet szeretnéd itt megtanulni. Az informátor bólint, és eligazít, hogy hová fordulj. Bemész az akadémia egyik oktatójához, egy nagydarab, vörös rákszerû lényhez. Kinézete ellenére kiváló oktatónak bizonyul. Néhány óra leforgása alatt elsajátítod a kívánt szakértelmet. (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]

kno 67 1 67. képességre 1 képességpont
Elköltesz 1 képességpontot a régészet szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a régészet szakértelmed 2. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]

be 5 meglátogatod az 5. épületet
Felkeresed a szint arénáját. Az õsi sziklacsarnokban kevesen lézengenek. Odasétálsz az arénamesterhez. A kölcsönös üdvözlés és a belépõ, 10 arany kifizetése után elmondod az arénamesternek, hogy a soron következõ torzszülöttekkel szeretnél harcolni. Rövid idõ alatt elõkészítik számodra a porondot. Közben megtudtad, hogy az aréna legjobbja Avvocato Terrasini, ameddig õ eljutott egy voharai szellem (#121). Sípszó jelzi az összecsapás kezdetét. Ellenfeled egy óriás skorpió (#39).

*** 1. KÖR *** Az óriás skorpió feléd rohan. Megközelíted az óriás skorpiót. Az óriás skorpió téged támad. Rád vág farkával. (3 ép-t sebzõdtél). Mérget kaptál! Feléd üt ollóival. (7 ép-t sebzõdtél). Támadod az óriás skorpiót. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek. (13 ép-t sebeztél). Méreg! 6 életpontnyit sebzõdsz. Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod az óriás skorpiót. Tüzet lehelsz ellenfeledre. (11 ép-t sebeztél). Az óriás skorpió rád támad. Körbe-körbe forgatva üt farkával. (4 ép-t sebzõdtél). Kimeresztve, elõre suhint ollóival. (8 ép-t sebzõdtél). Méreg! 6 ép-t sebzõdtél. Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Az óriás skorpió téged támad. Lesújt rád farkával. (2 ép-t sebzõdtél). Megmérgezett. Odacsap neked ollóival. (5 ép-t sebzõdtél). Támadod az óriás skorpiót. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek. (14 ép-t sebeztél). Mérgezõdsz. Sebzõdsz 12 ép-t. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 38 sebzést okoztál, és 53 sebzést kaptál.] Megérint a halál szele. Rettegve menekülsz. Szégyen, de nem bírtál gyõzedelmeskedni! Most egy darabig ne próbálkozz, úgysem fog sikerülni...
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Elég rossz állapotban vagy. Lepihensz egy kicsit, várod, hogy regenerálódj. (+41 életpont.)
[34 TVP-t használtál fel, maradt még 142.]

k 2 5 kaland elvállalása
(2. kaland:) Felkeresed ismét a varázslótornyot, hogy átadhasd a sötét mákot az öreg varázsló számára.
[Tárgyhasználat: 3 sötét mák]
Mosolyogsz, amikor a mágus mohó arccal a zsebébe tömködi a kapott "kincseket". Aztán a kezedbe nyom egy csomagot, meg egy üvegcsét, benne fehér folyadékkal. - Köszönöm a segítséget! - mondja, és már rohan is, nyilván azért, hogy lefolytathassa mágikus kísérletét.
(+1 képességpont.)

(5. kaland:) Felkeresed a boltost. Fellélegzel - még mindig nem végeztek vele a adószedõk, idejében érkeztél, hogy kölcsönt adj neki!
[Tárgyhasználat: 100 arany]
Odalépsz a boltoshoz, és vállon veregeted. Elõször értetlenül néz rád, de aztán meglátja a kezedben a pénzt. - Megmentõm! - borul a nyakadba. Majd felmarkolja a pénzt, és csillogó szemmel megszámolja. - Köszönöm, hogy segítettél, ezt mindenképpen meg fogom hálálni! - Boldogan távozol, hiszen segíthettél valakin. Csak jóval késõbb tudod meg, hogy a boltos már több tucatnyi galetkitõl kért kölcsön, és a mai napig nem adta meg a tartozását senkinek. Adóbehajtók nemhogy nem fenyegetik, sõt! Õ kért védelmet a boltját kirabolni szándékozó galetkiktõl... Így aztán a gonosz boltostól a 100 aranyadat sosem szerezheted vissza. Ez bizony egy életre szóló tapasztalat! (+6 képességpont.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 132.]

be 20 26 meglátogatod a 20. épületet
Ellátogatsz a remetéhez, aki kíváncsian várja a megfejtésedet.
- A válasz 26! - közlöd a remetével, majd várod az eredményt. A remete boldogan tapsol.
- Gratulálok, a megfejtés tökéletes! (+1 képességpont.) Most pedig lássunk munkához! Több különleges kalandot is ismerek, de tudnod kell, hogy ezeket egy galetki képtelen önmagában, egyedül megoldani. Keresned kell más galetkiket, akik hozzád hasonlóan, ugyanazt a feladatot kapják tõlem, és velük együtt kell útnak indulnod! Egyszerre mindig csak egy megbízást adok, és amíg azt nem teljesíted, vagy nem mondasz le róla [DK parancs], nem kapsz újabbat.
A remete végigmér, és így szól hozzád:
- Volna egy igen érdekes feladat neked és a barátaidnak. Nemrégiben egy renegát mágustanonc tanyát vert a szint egyik távoli barlangjában, és persze magával hozta népes követõi táborát is. A ti feladatotok lenne az, hogy csöndben, rajtaütésszerûen megközelítsétek, és kifüstöljétek! Ha nem teszitek meg, egyenként fog elbánni a szint még felkészületlen galetkijeivel. Követõit a ravasz mágustanonc úgy válogatta össze, hogy sem lehelõ, sem ütõ galetkik ne legyenek képesek legyõzni õket - ha azonban a csapatot úgy állítjátok össze, hogy vegyesen mindkét féle tudású galetkiket visztek, akkor lehet esélyetek. - a remete ezután részletesen elmagyarázza, hol található a mágus barlangja, és megjegyzi, hogy egy jó nyomkövetõnek biztos nem jelent gondot a megtalálása. Végül sok szerencsét kíván. (50. kaland, összesen 40 TVP-t igényel, és maximum 4 galetki vehet részt benne.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 127.]

m 1 11 1122 1122 1212 1212 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 1,11) Õseid misztikus, szent helyére látogatsz.
(M 1,10) Mindenfelé figyelve, tovább indulsz északra. Mély, zengõ hangot hallasz, és a falból egy szellemalak lép elõ. Egyike kell, hogy legyen a Csarnok õrizõnek, az õsieknek! Tisztelettudóan várod, hogy a szokványos próbák egyike elé állítson. A kérdése a következõ:
Történt egyszer, hogy egy tehemót alomban csak nõstény tehemót született. Amikor felnõttek, mindegyik szaporodott, és csodák csodája, mindegyiknek ugyanannyi kölyke lett, mint ahányan az eredeti alomban voltak. Születésüktõl egészen addig, amíg csemetéik megnõttek, minden egyes nõstény felfalt 15 mázsa növényt, ugyaneddig az ideg minden egyes csemete megevett 12 mázsa növényt. Ezek a falánk lények tehát összesen 10527 mázsa növényt pusztítottak el. Hány tehemót volt egy alomban?
Hmmm... nehéz! Majd késõbb kitalálod. [ld. enc.]
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 2,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 117.]

m 3232 3232 5 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 1,12) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 2,11) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 1,12) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,12) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 2,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 1,12) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 2,11) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
Elhagyod a labirintust.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 117.]

az 25316 tárgy azonosítása
Kíváncsian nézel meg néhány tárgyat. A teknõs könnyû pikkelyvértje: értéke 86 arany. A következõ képességekkel rendelkezik: +12% védekezés, +2 vastag bõr, -2 gyorsaság.
[2 TVP-t használtál fel, maradt még 115.]

mak 2 2. makró definiálása/hívása

bb 1 1 3 4 7 9 több épület meglátogatása
[be 1:] Felkeresed a szint vegyesboltját. A boltban Te vagy az egyetlen vásárló. A boltos egy kicsit méreget, aztán halkan megszólal.
- Belevaló gyereknek látszol, biztos lenne kedved egy kis tréfához. A dolog egy kicsit veszélyes, ugyanis a szint elöljáróját kéne megtréfálnod, de rendesen megfizetném. Tudod a múltkor nagyon összevesztünk, és úgy érzem, hogy túlságosan megalázott a nagy nyilvánosság elõtt. Én nem akarom õt bántani, de egy kis lecke azért nem ártana neki. Ebben a zacskóban rendkívül hatásos viszketõpor van. Ezzel kéne az ágyát jól megszórni.
Elõször persze tiltakozol, de amikor a boltos 100 aranyat és komolyabb mennyiségû varázstárgyat kezd emlegetni, csak annyit mondasz, hogy meggondolod. (17. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)

[be 1:] Hazamész a boltból. Lebattyogsz a boltba.

[be 3:] Hazamész a boltból. Rettegve óvakodsz el a mágusok nagyhatalmú tornyába. Az irdatlan épület tövében álldogálsz, amíg egy szürke köpenyes figura nem kísér beljebb. Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható: energiatüske (#10, IQ8, 70ap) elektromos kéz (#11, IQ6, 50ap) jégcsóva (#13, IQ10, 80ap) vakító fény (#14, IQ7, 40ap) kisebb gyógyítás (#27, IQ9, 90ap) óriáserõ (#28, IQ7, 90ap) életszívás (#29, IQ10, 80ap) csábmosoly (#36, IQ7, 30ap) egokínzás (#37, IQ8, 40ap) dimenziókapu (#149, IQ11, 50ap) kisebb erõpajzs (#154, IQ8, 40ap) éhínség (#156, IQ11, 80ap)
Elõtotyog egy hajlott hátú, õsz szakállú mágus, és megszólít:
- Gyermekem! Nem volna kedved segíteni nekem? Szükségem lenne néhány bolhedor szárnyra! - meglepetten bólintasz. Az öreg folytatja: - Persze nem ingyen kérem ám! Minden bolhedor szárnyért három üvegcsét adok, amelyet varázsital fõzésre használhatsz.
- És hány bolhedor szárnyra lenne szükséged, ó bölcs mágus?
- Három darab biztosan elég lesz! - biccentesz, és elbúcsúzol. (1. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)

[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Megszólít az akadémia egyik szakállas mestere.
- A nevem Iletki mester. Ifjú galetki, volna-e kedved egy érdekes, ámde nem veszélytelen küldetés végrehajtásához? - kíváncsian bólinatsz. - Rendben van - mondja a mester. - Kérlek, gyere velem. Az akadémia labirintusában vezet, ide-oda fordulva a különbözõ folyosókon, végül elértek egy parányi szobához, amely tele van õsi könyvekkel, tekercsekkel. Az asztal közepén gyertya ég - ritka luxus, de a könyvek tanulmányozásához elengedhetetlen a fény. Amikor szemed hozzászokott a világossághoz, leülsz a mester által kínált helyre. A mester beszélni kezd.
- Nyilván tudod, hogy hosszú-hosszú idõvel ezelõtt nem a föld alatt éltünk, mint a torzszülöttek, hanem kint, a felszínen, a szabad levegõn. Nyilván azt is tudod, hogy fajunk vezetõi a visszatérést fontolgatják, de a nagyhatalmú Ellenség még mindig riasztó árnyként kísért mindenkit, aki felszíni expedíciót szervez. Márpedig a feladat, amit rádbízok, épp a felszínre vezetne. - a Mester egy kis szünetet tart, épp annyit, hogy megdöbbenésedbõl magadhoz térj. - No persze épphogycsak ki kéne menned a felszínre, és egy komplex varázslatot helyeznénk rád, amely elrejtene mindenféle észlelés elõl.
- És mi lenne a feladatom? - kérdezed kiszáradt torokkal. A mester megnyugodva dõl hátra.
- Látom, nincs benned híja a bátorságnak. A feladat nagyon egyszerû: egy különleges növényfajtából kellene mintát hoznod, amelyet nekrofunnak hívnak. Ez a növény döbbenetes mágikus képességekkel rendelkezik. Nemrégiben egyik felfedezõnk talált egy tövet a felszínen. A föld alatt már régóta kísérletezünk a nekrofun termesztésével, de csökevényes bimbók létrehozásán kívül nem jártunk sikerrel. Meg kell tudnunk, hogy miben tud többet egy vadon élõ, felszíni növény! Persze - folytatja sietve, arckifejezésedet látva - busásan megjutalmazunk. Egy mágikus karkötõt kapnál ajándékba. Ezzel elõvesz egy, a gyertya fényénél a szivárvány színeiben pompázó ezüst karkötõt. - Vállalod? - Felülkerekedik benned a kalandvágy, és bólintasz. - Remek! - dörzsöli össze kezét a mester. - Szólj, ha készen állsz! - a hallottakon rágódsz, míg a mester kikísér. (11. kaland, összesen 40 TVP-t igényel.)

[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok, a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét a szint életét irányítják. A szint elöljárója, Morgó Emhil egy nagydarab, tüskés bõrû, egyszemû, csápokat lóbáló galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és beszélgetni kezd veled:
- Sajnálatos dolog jutott a tudomásomra. A szinten renegát galetkik csoportja kóborol. Nem tudom, hallottál-e már a renegátokról - szótlanul nemet intesz. - Rendben van. A renegátok úgy gondolják, hogy csak akkor lesz valakibõl igazi harcos, ha más galetkikkel harcol, életre-halálra. Mivel ezzel az elvükkel társadalmunk legalapvetõbb törvényének mondanak ellent, számkivetettek, bûnözõk, rejtõzödnek. Semmi sem hiányzik jobban, minthogy tudásukat a szint fiatal galetkijein köszörüljék, fõként, mert nagyhatalmú pszionicisták és giromancerek is vannak köztük. - értetlen arckifejezésedet látva magyarázni kezd: - nem kell megértened, mit jelentenek ezek a fogalmak, elég ha annyit tudsz, hogy némelyikük olyan képességek birtokában van, amelyekkel csak a szint legnagyobb hatalmú galetkijei tudnak dacolni. A feladatod rendkívül veszélyes lenne: információt kell gyûjtened! Menj el egy gyûlésükre, és hallgasd meg, mit mondanak, majd gyere vissza. Annyit sikerült megtudnom, hogy csak azokat engedik be, akik felmutatják a Hatalom Sárga Gömbjét, elõször tehát egy ilyet kell valahonnét szerezned. - bizonytalanul biccentesz. (9. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)

[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok fogadnak. Egy idõsebb pap lép oda hozzád: - Kedves fiam! Örülök, amikor egy galetki nem valamelyik szolgáltatásunk kedvéért jön be, hanem egy kis meditációra, imára. Gondolom Te is szereted hallgatni a templomi kórus énekét. Képzeld milyen különös szerencsétlenség történt! Egyszerre három énekes megbetegedet, teljesen berekedtek, képtelenek fellépni a kórussal. Sajnos senkinek nincs ideje helyetteseket keresni, pedig így nem az igazi a kórus. Lenne kedved utánajárni a dolognak? (20. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 85.]

m 1 11 1122 1122 1212 1212 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 1,11) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd a felderítését!
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 2,11) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 2,11) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 2,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 80.]

mak 1 1. makró definiálása/hívása

z 19 20 zenélsz 19. hangszeren 20 TVP-ért
Elhagyod az Õsök Csarnokát. Elõveszed a mandolint, és játszani kezdesz rajta. A felcsendülõ melódia szomorú, a Rúvel hegybõl ideköltözött ifjú galetkik sorsáról szól. A szokásosnál lassabban adod elõ, hogy biztosan ne rontsd el. Ejnye! A zenéd annyira zavart egy torzszülöttet, hogy betört a barlangodba. Ellenfeleid egy márvány atka (#17) és egy óriáscsótány (#7).

*** 1. KÖR *** Az óriáscsótány felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A márvány atka feléd mozog. Az óriáscsótány feléd mozog. Az óriáscsótányt próbálod megsebezni. Lesújtasz jobb csápoddal. (25 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). Meglóbálva zúzol farkaddal. (15 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+3%). Az óriáscsótány kileheli lelkét. A márvány atka rád veti magát. Ocsmány csáprágójával harap. (4 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a márvány atkát. Lesújtasz jobb csápoddal. (9 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). Ostorként csattantasz farkaddal. (8 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+3%). A márvány atka holtan terül el. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 57 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõztél! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+28%). Összegyûjtöd a "kincset": 10 arany.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 60.]

ism 3 a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal

p portyázás
Tökéletes kondícióban érzed magad egy kis lazító portyához. Nincs más dolgod, mint végigsétálni a település egyik széles ösvényén, és megfelelõ barlangok után nézelõdni. Kiválasztasz egy barlangnyílást, amelybõl némi fényt látsz. A zászlók ellenére titkon reménykedsz, hogy a bentlakót benne lesz egy kis átokszórásban.
A galetki, aki itt lakik Evlynn Moss, egy szõke rövid hajú, zöld szemû igézõ szépségû nõ. A Halhatatlanok klánjának alázatos rendtag rangú tagja. A következõket látod nála: fekete nadrág, bronzmedál, a méreg kõamulettje, szivárvány karkötõ, sziklarepesz, a gyorsaság gyûrûje, az enyészet könnyû pikkelyvértje, csontmaszk, fekete csizma, kék köpeny, a túlélés csonttõre. Megpróbálod rávenni, hogy átokszórjatok. Õ azonban nemet int. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. Ez a legkönnyebben próbára tehetõ képesség! Kerestek a közelben egy meredek sziklafalat, és buzgón mászni kezdtek. Nem jelent nehézséget a feljutás, de persze megfelelõen gyorsnak is kell lenned... Te érsz fel a csúcsra elsõként, Evlynn Moss csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 60.]

p portyázás
Készenléti állapotodat ellenõrzöd, majd elindulsz. Módszeresen kutatsz más galetkik barlangjai után. Elõbb utóbb csak találsz megfelelõ ellenfelet... Nem telik sok idõbe, hogy kiválassz egy barlangnyílást. A zászlócska egyértelmû: átokszórással fogjátok magatokat mulattatni.
Odabent fogad Crull, egy hatalom aurájával körüllengett kiméletlen férfi. A Tudósok klánjának hallgató rangú tagja. Viselt tárgyai: bõrpáncél, szárnyas sisak, bronzmedál, a regenerálódás márványgyûrûje, kék köpeny, az egészség gyûrûje, suhanó csizma. Így üdvözlöd: "Olyan buta vagy, mint egy csiga." Õ rögvest kontrázik: "Nem szép ám, ha a bolha köhög." A következõvel folytatod: "Olyan fancsali a képed, mint ha vackorba haraptál volna!" Crull semmi épkézláb választ nem tud adni! Ez az, nyertél! Ellenfeled alig észrevehetõen bólint. (+25% lélekenergia.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 50.]

p portyázás
Kalandra fel! Portyára indulsz. Rövid túra után lakott barlangok közé érsz. Nem habozol sokat, választasz egy barlangot. A zászlók ellenére titkon reménykedsz, hogy a bentlakót benne lesz egy kis átokszórásban.
Odabent fogad Holofény Csilla, egy ezüstösen csillogó bõrû, mélykék szemû, csinos galetki nõ. A Mágusok klánjának tanítvány rangú tagja. Viselt tárgyai: villámöv, díszes fejék, az egyensúly gyûrûje, az ügyesség amulettje, bronz mellvért, suhanó csizma, ezüstmedál. Megpróbálod rávenni, hogy átokszórjatok. Õ határozatlanul biccent. Elsõ mondatod: "Hogy esnél mindjárt seggre!" Átkoddal fájó pontot érintettél, mert Holofény Csilla csak tátog válasz helyett. Végül mérgesen elismeri, hogy te nyertél. (+25% lélekenergia.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 40.]

ism 3 a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal

vd vadászat
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! Az egyik kevésbé ismert, de ezért vadakban gazdag terület pont az északi nordemil-liget alatt fekszik. A sûrûn növõ, fehér gombaszerû növények között neked is idõbe telik, amíg megtalálod a lejáratot, és leereszkedsz. Szellõ söpör végig a néma folyosókon, nyilván valamelyik külsõ szellõzõaknából. Rémisztõ huhogást hallasz egy oldaljáratból. Hosszú ideig mászkálsz, és már majdnem feladod, amikor végre rábukkansz a vadászzsákmányra. Ellenfeled egy jégmedúza (#22).

*** 1. KÖR *** A jégmedúza közelebb jön, hogy támadhasson. Megrohamozod a jégmedúzát. A jégmedúza téged támad. A jégmedúza csonttá fagyaszt jéghideg leheletével. (9 ép-t sebzõdtél). Támadod a jégmedúzát. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal. El sem találtad. Villámgyorsan elõrevágsz farkaddal. (11 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+3%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A jégmedúza rád támad. Kitátja száját, és beborít jeges leheletével! (8 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a jégmedúzát. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal. (19 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). Rávágsz farkaddal. Félrehajolt. A jégmedúza halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 30 sebzést okoztál, és 17 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+27%). Elteszed a zsákmányt, ami egy nordkristály.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 30.]

vd vadászat
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! A szokásos izgalom lesz rajtad úrrá, ahogy lemászol a csatornarendszer szûk és sötét folyosói közé. Egy hatalmas cseppkõbarlangba érsz, de a szép cseppkövek nagy többségét a torzszülöttek letörték, akár fegyvernek, akár csak azért, hogy a galetkiket bosszantsák. A messzeségbõl vadászok kiáltását hallod. Egyre közeledõ lábdobogás, és a következõ pillanatban már látod, hogy mit üldöztek. Ellenfeled egy orgling szolga (#23).

*** 1. KÖR *** Megrohamozod az orgling szolgát. Az orgling szolga közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod az orgling szolgát. Körbe-körbe forgatva ütsz jobb csápoddal. (21 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). Odacsapsz farkaddal. (9 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+3%). Az orgling szolga hörögve elterül. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 30 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+25%).
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 17.]

vd vadászat
A legjobb, amit tehetsz, egy élvezetes vadászat. A vadászhírek jó fogást ígérnek a szint keleti részén, így hát odamész. Bár tökéletesen látsz a sötétben, azért ezeknek a folyosóknak a mélységes sötétsége még téged is megrémiszt kicsit. Egy gránittömbökbõl épített magas házat pillantasz meg. Micsoda felesleges erõfeszítés, házat építeni a föld alatt amikor tele van kényelmes barlangokkal! Bár persze sokan a felszíni élet után érzett nosztalgia miatt csinálnak ilyesmit. (400. kaland, összköltsége 30 TVP.) Rövid kutatás után megpillantasz egy torzszülöttet. Menekülni próbál, üldözni kezded. Egyenest a fészkébe menekül a bolond! Ellenfeled egy albinó pók (#32). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Az albinó pók irányába mozogsz. Az albinó pók odajön hozzád. Az albinó pókot próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb csápoddal. Félrehajolt. Elõresuhintasz farkaddal. Fürgén elhajolt. Az albinó pók rád veti magát. Csáprágójával mar. Hátraugrasz a támadás elõl. Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Az albinó pók rád veti magát. Csáprágójával agresszívan harap. (3 ép-t sebzõdtél). Megtámadod az albinó pókot. Lecsapsz jobb csápoddal. Elkerülte. Lesújtasz farkaddal. (13 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+3%). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Az albinó pók rád támad. A csáprágójával támad. (5 ép-t sebzõdtél). Mérget kaptál! Az albinó pókot próbálod megsebezni. Ostorként csattantasz jobb csápoddal. (20 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). Villámgyorsan elõrevágsz farkaddal. (11 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+3%). Az albinó pók hörögve elterül. Mérgezõdsz. 3 életpontnyit sebzõdsz. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 44 sebzést okoztál, és 11 sebzést kaptál.] Gyõztél! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+25%).
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 1.]

forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +5 galetki erõt és +9 hírnevet kaptál. A kör során összesen 199 sebzést okoztál, és 85 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 8 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 1 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 209 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Lord Johnathan, egy vörös bõrû, hüllõfejû, három szemû, magas és erõteljes alkatú férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez a 20. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 3 (6) / 0.60
[2] IQ: 6 / 1.35
[3] ügyesség: 5 (8) / 0.50
[4] egészség: 5 / 1.84
[5] mágia: 1 / 0.50
[6] gyorsaság: 3 (6) / 0.79
[9] Méret/ép: 55 / 32
Min. méret: 48
Barlangméret: 55
PONTJAID
Varázspont: 15 / 15
Képességpont: 17 / 88%
Hõsi pont: 40 (1)
Tám.bónusz: 5%
Véd.bónusz: 6%
Galetki erõ: 159 / 122
Hírnév : 144
Jóllakottság: 88%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 16 (0)
Galetki gyõzelmek: 5 (0)
Torzsz. csaták: 116 (5)
Torzsz. gyõzelmek: 95 (4)
Leölt torzszülött: 113 (5)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 9 (0)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[10] tûzlehelet: 10 / 5.33 [15] regeneráció: 2 / 0 [17] vastag bõr: 2 / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[46] csapdaészlelés: 3 / 0.42 [47] zárnyitás: 3 / 0.10 [48] mászás: 4 / 2.27
[53] ékszerészet: 1 / 0 [58] nyomkeresés: 3 / 0.20 [62] lopás: 5 / 1.62
[64] átokszórás: 8 (10) / 4.75 [66] lopakodás: 3 / 0.20 [67] régészet: 2 / 0
[68] zene: 3 / 1.28        

VÉGTAGOK
jobb csáp [100] méret: 9 / 0 [101] szakért.: 5 / 2.17 [102] vámpirizáció: 4 / 0  
farok [103] méret: 5 / 0 [104] szakért.: 3 / 0.78 [105] energiaszívás: 6 / 0  

MAKRÓID
1. Makró
z 19 20
ism 3
p
ism 3
vd
2. Makró
bb 1 1 3 4 7 9
m 1 11 1122 1122 1212 1212


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 60; VI erõ:150% ép:20%; PV 4 3 6; PSZ 62 48 68 66 58 46; L 10;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #1 (3. épület), #9 (7. épület), #11 (4. épület), #17 (1. épület), #20 (9. épület), #50 (20. épület), #400 (20. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 a harcmûvész köpenye (#13735) 1 a teknõs könnyû pikkelyvértje (#25316) * 1 díszes fejék (#135)
1 pajzs (#1060)

Ékszerek, kincsek
* 1 a gyorsaság malachit karkötõje (#3941) 380 arany (#1) * 1 az egyensúly gyûrûje (#213)
* 1 az erõ márványgyûrûje (#1676) * 1 bronzmedál (#207) 4 drágakõ (#2)
9 hamis arany (#809) * 1 nyaklánc (#1180)

Felszerelés
1 díszes rézkulcs (#129) 1 kötél (#128) 1 mandolin (#19)

Fegyverek
1 görbekard (#1316)

Varázsitalok és füvek
7 csótányláb (#25) 3 fehér gyógyital (#50) 5 mátekel gomba (#21)
7 mitulen fû (#20) 5 üvegcse (#14) 9 winropu moha (#22)

Egyéb kacatok
1 bolhedor szárny (#15) 8 lemúr hártya (#161) 2 mandibula (#157)
2 nohnetár gumó (#212) 2 nordkristály (#146) 1 pirgamit (#152)


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 5 winropu moha (#22), 1 hamis arany (#809), 1 nordkristály (#146), 2 fehér gyógyital (#50).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 84 arany (#1), 5 kés (#5), 2 kerek kõ (#11), 1 márványgyûrû (#1226), 1 karikaszimbólum (#1211), 3 sötét mák (#23), 1 csatos öv (#1166).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



LOGIKAI FELADVÁNYOK
Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert, mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény, amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek. Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni. A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180 fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik, nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz. Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...



ALBINÓ PÓK (32. LÉNY)
Az albinó pók teljesen fehér, hosszú lábú, kis törzsû óriáspók. Harapása természetesen mérgezõ, a méreg azonban nem bénít, inkább lassan (egyesek szerint gyorsan) megöli az ellenfelet. Az albinó pók fehér, zamatos húsa ízletes csemege mind a rovarevõk, mind a micinisták számára.



KASZINÓ
A Hegy Urai ismét egy újabb szórakozási lehetõséget eszeltek ki a vadászatban megfáradt galetkik számára. Ez a kaszinó! A kaszinóban aranyért vásárolhatsz játékzsetont, amelyért a játékasztaloknál játszhatsz. Ha szerencsés vagy, akkor fantasztikus nyereményekben lehet részed: ritka varázstárgyak, pénz, drágakõ, dukátok, varázsitalok. És a legszerencsésebbek pedig ezüst, arany vagy platina tókeneket nyerhetnek, amelyeket a kaszinó központi széfjében egészen különleges holmikra váltanak be, mint például õskõ, idõkristály és egyedi tárgyak.
A kaszinóban való játék rettenetesen egyszerû! Add ki a BE 29 {mennyiség} parancsot. A második paraméter határozza meg, hogy mennyit akarsz játszani. Egy játék ára alapértelmezésben 1 TVP és 100 arany, de ezt bizonyos nyeremények (mint pl. kaszinóbérlet) csökkenthetik. Tehát pl. a BE 29 20 parancs hatására 20 TVP-ért és 2000 aranyért játszol.
A kaszinót a 20. fordulótól kezdve használhatod, és van egy vele kapcsolatos korlátozás. Egy fordulóban legfeljebb az egyharmadát költheted el annak a TVPnek, amit az elõzõ forduló végén kaptál. A Hegy Urai sem akarják, hogy éjjel nappal csak a kaszinóban lebzselj, elhanyagolva magadat és a fejlõdésedet.



BEÁLLÍTÁS UL
Mostantól lehetõség van az ún. Beállítás UL használatára. A beállítás UL-t (a továbbiakban BUL) akkor érdemes használni, ha egy körben 20-nál több parancsot akarsz kiadni. A BUL hasonló, mint egy normál UL, a következõ eltérésekkel:
- A BUL-en nem használhatsz minden parancsot, csak fõleg azokat, amelyek nem kerülnek TVP-be. A BUL-en használható parancsokat ld. ennek az enciklopédiának a végén.
- A BUL-lel táplált fordulóban nem kapsz TVP-t, nem nõ a fejlesztési kereted, nem kapsz kno-t, nem csökken a jóllakottságod, és általában, semmi olyasmi nem történik, ami a galetkid rendes életviteléhez tartozik.
- A BUL-re nem vonatkozik a korlát, hogy csak 3 nap elteltével táplálható be. A BUL-t a rendes fordulód után akár AZONNAL betápláljuk, de két rendes forduló között legfeljebb 1 BUL-t küldhetsz be.
Hogy könnyebb legyen elképzelni, olyasmi ez, mintha az eddig 20 parancs mellett az UL-eden használhatnál 20 extra parancsot a feltételes parancsok, MAKrók beállítására, az eladásokra és hasonlókra anélkül, hogy erre plusz TVP-t kapnál.
A BUL költsége mindössze 17 zseton, és a BUL-es fordulód ugyanúgy néz ki, mint egy normál forduló, fejléccel, karakterlappal, tárgylistával együtt. Ha egyszerre levélben és emailben is kéred, akkor az ára annyival több, mint amennyi a mindenkori leveles és emailes forduló árkülönbsége. Ha levélben küldesz BUL-t, kérjük, mindig a rendes UL-el együtt, összecsatolva de legalábbis sorszámozva küldd õket, mert ha külön érkeznek, teljes forduló díjat számítunk értük fel, mivel külön kell csomagolni és postázni.
A BUL küldésére a rendes UL-t használd, azzal a különbséggel, hogy a fordulószám helyén jelöld, hogy ez egy BUL. Ehhez vagy egyszerûen 999-et írj a normál fordulószám helyett, vagy írd annak a fordulónak a számát, ami után a BUL táplálását kéred, plusz egy B betût (internetes fordulónál egyszerûen csak X-eld be a BUL spec. kód mezõt). Tehát pl. ha a 120. fordulódat küldöd, és egy utána táplálandó BUL-t, akkor a normál UL-re 120-at, a BUL-re pedig 120B-t vagy 999-et írj. Ha a sorszámB jelölést használod, és a forduló nem stimmel, akkor a BUL nem kerül betáplálásra, a 999-es jelölésnél mindenképp betápláljuk. A 999-es jelölést javasoljuk azoknak is, akiknek az UL küldõ programjában a fordulószámhoz (még) nem lehet betût írni. Levélben játszók figyelmébe:
Ha biztos akarsz lenni benne, hogy a BUL-ed nem keveredik össze egy normál UL-lel, kérünk, hogy a Spec. kódok rovatba is írd be, hogy BUL!
A BUL-en használható parancsok listája:
A, AD, AUK, AZ, BA, D, DD, DK, EA, EE, ERT, EXT, GY, HE, HF, HO, HP, HT, HTT, HU, I, KF, KNO, L, LE, LEE, LIC, LP, LR, MAK, PSZ, PT, PTA, PTB, PV, SZ, SZE, SZGY, SZH, SZK, SZKI, SZL, SZN, SZNO, SZV, TT, TV, TVSZ, UZ, VAR, VE, VEE, VG, VI.
A késõbbiekben bevezetett parancsoknál mindig fel fogjuk tüntetni, hogy használhatók-e BUL-en avagy sem.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.