Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Orgling szolga
Küldd el képeslapként!
"Az orglingok csak szolgának jók!" - idézet a Szint Uralkodójának szájából
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-20 13:04:56 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
7517-22

Karakterszám: 7517 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 22 Játékhét: 41
E forduló ára: 28 zs. Maradék zseton: 1184
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2004. szept. 21. 9h:07'
A következõ fordulód táplálható: 2004. szept. 24.

E-mail!

VEGA KALANDJAI




Pihenésed alatt a következõ történt:
** 1. NAP ** Ajjaj, kiraboltak! Pihenésed alatt eltûnt a barlangodból 1 drágakõ.
** 6. NAP ** Meglátogat egy galetki: E-Bang, egy derékig érõ barna hajú, valószínûtlenül kék szemû, hosszú fülû nõ. Végignézed a felszerelését: díszes fejék, az egyensúly gyûrûje, bronzmedál, a majom malachit karkötõje, vándorcsizma. Már amikor belép, akkor látod arcán, hogy egy kis átokszóráshoz van kedve.
Köszönés helyett ezt mondja: "Te gerinctelen kétfejû patkány!" Így válaszolsz: "Te sárgafülû borjú!" A következõ átkot vágja a fejedhez: "Olyan csúf vagy, hogy még az ördög is faképnél hagyna!" Szóhoz sem jutsz megdöbbenésedben! Micsoda átok! Lehajtott fejjel elismered, E-Bang volt a jobb. A gyõztes jutalma lélekenergia.
** 6. NAP ** Bejön a barlangodba SzeTHi a lélekfaló, egy fekete tüskékkel bóritott, fehér pikkelyes testû, ménkûszagú, galetki férfi. Viselt tárgyai: díszes fejék, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, görbekard. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Leülteted a legkényelmesebb helyre SzeTHi a lélekfalót, majd magad is lehuppansz. A tartalékaidból és vendéged ajándékából takaros kis vacsorát dobtok össze. Miután alaposan belaktatok, beszélgetni kezdtek a mindkettõtöket érdeklõ témákról: a varázslatokról, a klánokról... Aztán persze az ellenkezõ nemû galetkikre terelõdik a szó. Vidáman pletykálkodtok egy kicsit. Vendéged végül hazaindul, de közli, hogy nagyon jól érezte magát. (+9% jóllakottság) Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a nyomkeresés fejpántja. [ld. enc.]
** 6. NAP ** SzeTHi a lélekfaló kihívott téged. Ha elfogadod, adj ki egy P 8997 parancsot. Ha elutasítod, add ki a P 8997 9 parancsot. SzeTHi a lélekfaló volt olyan jó, és informált a PV parancsa beállításáról is: PV 5 8 0 0 0 0. Emellett még PSZ beállítását is megtudod: PSZ 48 45 47 66 54 68.

Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Avvocato Terrasini, egy napszemüveges, tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 21796.) A te szinteden a legnevesebb Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1458.)
A következõ híreket kaptad a szintedrõl:
*szept. 16.* Tricky egy új varázsitalt talált fel, melynek neve "villámlehelet itala."
Egy futár távoli híreket hoz:
*aug. 23.* Signy Mallory csatában legyõzte Neftalit. *aug. 23.* Baltazár és Alfred megküzdöttek egymással, és Baltazár gyõzött. *aug. 23.* Akadil Tel Kator pszionikus párviadalban legyõzte Edil Ves Ybesel Tal Ulart. *aug. 25.* Dark Valek a Renegát Elf pszionikus küzdelemben diadalt aratott Errtu felett. *aug. 27.* Alba Reginát majdnem felfalta egy lelketlen parancsnok. *aug. 27.* Lord Khalel pszionikus küzdelemben diadalt aratott Ádáz felett. *aug. 30.* Alba Reginát legyõzte harcban egy lelketlen katona. *szept. 3.* Avvocato Terrasini csatában legyõzte Marconit. *szept. 6.* Fortian gyõzelmet aratott Emperor Sir Zaltain felett. *szept. 6.* Köpködõ Méregzsák és Sirály pszi párbajt vívtak. Köpködõ Méregzsák került ki gyõztesen.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 182.]

be 3 29 meglátogatod a 3. épületet
Elmész a varázslótoronyhoz. Fekete, magas épület, hegyes karmokkal. Egyedi tervezés! Egy csontos lény fogad. Közlöd, hogy a 29. varázslatot szeretnéd megtanulni. Leszurkolsz 80 aranyat, és hosszas oktatás veszi kezdetét. Végül megkapod a varázskönyvet is, amelyben a szükséges rúnák vannak leírva. Huh, ez kemény volt, de mostanól használhatod az életszívás varázslatot!
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]

hp 4 29 15 30 100 harci program
A következõ sor került a harci programodba: életszívás t.var. ha ellenfeled #30. Prioritás: 100.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]

var 149 1 149. varázslatra 1 képességpont
Elköltesz 1 képességpontot dimenziókapu varázslatod erejének növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen dimenziókapu varázslatod ereje 2. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]

var 13 3 13. varázslatra 3 képességpont
Elköltesz 3 képességpontot jégcsóva varázslatod erejének növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen jégcsóva varázslatod ereje 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]

var 29 8 29. varázslatra 8 képességpont
Elköltesz 8 képességpontot életszívás varázslatod erejének növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen életszívás varázslatod ereje 4. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]

k 19 kaland elvállalása
(19. kaland:) Meglátogatod az elhagyatott járatot, azonban szomorúan tapasztalod, hogy egy gyors folyású földalatti patak zárja el a további utat. Megpróbálsz átúszni. Elragad egy örvény, fuldoklani kezdesz! A patak túl gyors folyású! Többször alámerülsz, de végül sikerül kikászálódni. [14 életpontot sebzõdsz.]
Phú, ez nem megoldás! Hát itt bizony csak valami trükkel juthatsz tovább, a patak túl veszélyesnek néz ki. A plafonra nézel, hátha látsz cseppköveket, amelyekbe kapaszkodva átmászhatsz. Van valami, de nehéz lesz!
[Mászás próba 10-es küszöbre: sikeres] Már középen jársz, de innét semmilyen további kapaszkodót nem látsz - kénytelen vagy visszafordulni.
Gondolkodni próbálsz, mi lehet a megoldás. A patak ahhoz is túl széles, hogy egy kötelet átdobva, átmásszál. Az egyetlen lehetõség az átjutásra, ha a dimenziókapu varázslatot alkalmazod (a távolság miatt legalább 3. szinten). Veszélyes, de meg kell próbálnod! Ellõsz egy dimenziókapu varázslatot. (-10 vp.)
Legnagyobb meglepetésedre nem történik semmi. Pedig te tökéletesen hajtottad végre a varázslatot! Gondolkodni kezdesz, mit tehetnél még.
[Mágia próba 10-es küszöbre: sikeres]
Alaposan megvizsgálod a környék manahálóját, és meglepve észleled, hogy valami leárnyékol mindenféle térmágiát. Nem is érted, hogy korábban miért nem vetted ezt észre. Ahogy töprengesz, egy újabb ötlet jut eszedbe: talán ha egy alkalmas varázslattal befagyasztanád a patakot, akkor száraz lábbal, gond nélkül kelhetnél át rajta. Ez az, jégcsóva! (De min. 4-es szinten.) Heves kézmozdulatok közepette elvarázsolsz egy jégcsóvát. (-4 vp.)
Szinte a levegõ is jéggé fagy, amikor a hatalmas jégcsóvád teljesen befagyasztja a patakot. A jég a várnál sokkal csúszósabbnak bizonyul, de kisebb-nagyobb zúzódásokkal sikerül átérned. [5 életpontot sebzõdsz.]
Folytatod az utad a folyosón, és nemsokára egy kisebb terembe érsz. A lakója nem nézi jó szemmel a betolakodókat, de te soha nem ijedtél meg egy nyavalyás torzszülöttõl. Ellenfeled egy fehér amõba (#30).

*** 1. KÖR *** Elõhívsz egy életszívás varázslatot. A fehér amõba sebzõdik 9 ép-t. Ennek eredményeképp gyógyulsz 9 ép-t. (-5 vp.) A fehér amõba halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 9 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál. Szolgáid ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a vámpírdenevér: 0/0.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+8%). Szolgáidnak is jut 2%. Viszed, ami mozdítható: 18 arany. A gyomrod korog egyet. Gyorsan enni kezdesz. (+7% jóllakottság.)
Hát ez egy könnyû kis ujjgyakorlat volt. Ám ahogy jobban körülnézed, meghûl benned a vér: itt az áruló mágus, és láthatóan roppant mérges kis kedvencének elpusztítása miatt. Ellenfeled egy renegát mágustanonc (#47).

*** 1. KÖR *** Összegyûjtve mágikus energiáit, a renegát mágustanonc elvarázsol egy tûzfalat. A vámpírdenevér a renegát mágustanoncot rohamozza. A vámpírdenevér 18 ép-t sebzõdik a tûzfaltól. A renegát mágustanonc felé mozogsz, hogy megtámadhasd. 18 ép-t sebzõdtél a tûzfaltól. A vámpírdenevér a renegát mágustanoncot támadja. Támadod a renegát mágustanoncot. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá. (13 ép-t sebeztél). Megérzi illatodat (7 sebzés).
*** 2. KÖR *** A renegát mágustanonc rúnákat rajzol a levegõbe, mire létrejön egy agyroppantás. (-12 minden tulajdonságodra) A vámpírdenevér a renegát mágustanoncot támadja. Megtámadod a renegát mágustanoncot. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá. (18 ép-t sebeztél). Illatod zavarja (9 sebzés). A renegát mágustanonc hörögve elterül.
[A csatában összesen 47 sebzést okoztál, és 18 sebzést kaptál. Szolgáid ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a vámpírdenevér: 10/18.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+27%). Szolgáidnak is jut 6%. Elteszed a zsákmányt, ami 12 arany. A vámpírdenevér táplálkozik. (+25% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz, és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+17 életpont.)
Na, ez már húzósabb volt. A visszaút már nem okoz problémát, és nemsokára már a kezedben van az áhított ezüst medál. [ld. enc.]
(+2 hõsiesség pont.)
(+3 képességpont.)
[58 TVP-t használtál fel, maradt még 94.]

fel felköltözés a következõ szintre
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél! Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik. Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ, apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs. Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+10 méret, +10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik. Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek: gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni! Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot, amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]

mak 2 2. makró definiálása/hívása

pv 5 3 4 8 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha ez nem megy, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, átokszórást javasolsz. Ha te mész portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]

p 8997 portyázás
Elfogadod SzeTHi a lélekfaló kihívását, és felkeresed a barlangjában. Egy fekete gránitból épült vár magasodik elõtted. Szarvas, fenyegetõ tornyai a magas barlangtetõt súrolják. A bejárat, egy rácsos kapu, tárva-nyitva áll! Mint egy ragadozó nyitott szája - gondolod keserûen. (302. kaland, összköltsége 15 TVP.) Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt liánvirág nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A barlang lakója SzeTHi a lélekfaló, egy fekete tüskékkel bóritott, fehér pikkelyes testû, ménkûszagú, galetki férfi. Viselt tárgyai: bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, görbekard, a nyomkeresés fejpántja, a füvész köpenye, khaldoran öv. Vendéglátód barlangja otthonosan van berendezve. Helyet foglaltok a bõr ülõpárnákon, és falatozni kezdtek az elõkészített és az általad hozott ételbõl. Hosszasan társalogtok mindenféle érdekes témáról: a torzszülöttekkel való állandó küzdelemrõl, más galetkik elleni technikákról, a faj jövõjérõl, távoli, misztikus világokról. Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak. (+7% jóllakottság)
A következõ fejlõdést tapasztalod: +1 kereskedelem; [0 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]

p 8997 2 portyázás
Elküldesz egy kihívást SzeTHi a lélekfaló részére. Reméled, hogy elfogadja.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]

bb 1 3 1 4 7 9 több épület meglátogatása
[be 1:] Lebattyogsz a boltba. Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél (#3) 40 ap, törpe pikkelyvért (#4) 50 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 20 ap, parittya (#10) 12 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 20 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 10 ap, molad púp (#16) 16 ap, kõbalta (#18) 6 ap, mandolin (#19) 80 ap, mátekel gomba (#21) 40 ap, winropu moha (#22) 40 ap, sötét mák (#23) 40 ap, liánvirág (#24) 40 ap, csótányláb (#25) 40 ap, ragálygomba (#26) 40 ap, gyilkos boróka (#27) 40 ap, tejfonál (#28) 40 ap, elonotichlan (#31) 80 ap, kötél (#128) 20 ap, rozsdás kard (#131) 12 ap, díszes fejék (#135) 20 ap, khaldoran öv (#137) 60 ap, üvegszimbólum (#138) 30 ap, elektronit (#141) 20 ap, nordkristály (#146) 12 ap, húsevõ bibe (#151) 20 ap, pirgamit (#152) 16 ap, mandibula (#157) 8 ap, yeti csont (#160) 22 ap, molitár háj (#165) 24 ap, Xantin bõröve (#169) 80 ap, fekete nadrág (#171) 80 ap, nohnetár gumó (#212) 20 ap, lelakatolt ládikó (#310) 600 ap, lemezpáncél (#1000) 100 ap, vas lemezpáncél (#1001) 172 ap, pikkelyvért (#1015) 40 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 76 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 136 ap, láncing (#1030) 80 ap, könnyû láncing (#1031) 141 ap, mellvért (#1045) 70 ap, bõr mellvért (#1046) 124 ap, bronz mellvért (#1047) 196 ap, pajzs (#1060) 20 ap, kerek pajzs (#1061) 45 ap, nagy pajzs (#1062) 96 ap, sisak (#1075) 20 ap, vassisak (#1076) 45 ap, szárnyas sisak (#1077) 96 ap, maszk (#1090) 10 ap, halotti maszk (#1091) 28 ap, csontmaszk (#1092) 76 ap, fejpánt (#1105) 10 ap, díszes fejpánt (#1106) 28 ap, ezüst fejpánt (#1107) 76 ap, csizma (#1120) 10 ap, vándorcsizma (#1121) 28 ap, fekete csizma (#1122) 76 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 24 ap, kék köpeny (#1137) 69 ap, köntös (#1150) 10 ap, zöld köntös (#1151) 28 ap, átlátszó köntös (#1152) 76 ap, díszes köntös (#1153) 153 ap, íj (#1270) 20 ap, könnyû íj (#1271) 45 ap, hosszú íj (#1272) 96 ap, nyílpuska (#1285) 40 ap, könnyû nyílpuska (#1286) 76 ap, nehéz nyílpuska (#1287) 136 ap, tõr (#1300) 10 ap, csonttõr (#1301) 28 ap, rövid tõr (#1302) 76 ap, kard (#1315) 20 ap, görbekard (#1316) 45 ap, hosszúkard (#1317) 96 ap, lándzsa (#1330) 20 ap, barbár lándzsa (#1331) 45 ap, a védekezés maszkja (#4690) 110 ap, az óriás görbekardja (#8966) 304 ap, a lich nyílpuskája (#12085) 140 ap, a lich görbekardja (#12116) 304 ap, a szalamandra kerek pajzsa (#25811) 175 ap, a szalamandra kõamulettje (#25946) 158 ap, a sav öve (#26815) 56 ap, az elektromosság vassisakja (#27176) 175 ap, az elektromosság öve (#27265) 56 ap, az elektromosság sárgaréz nyaklánca (#27281) 168 ap, az elektromosság hosszúkardja (#27417) 319 ap, az elektromosság gyalogos lándzsája (#27432) 319 ap, a légzés karkötõje (#27790) 60 ap, a légzés nyílpuskája (#27835) 90 ap, az angyalok vándorcsizmája (#28121) 158 ap, az angyalok görbekardja (#28316) 175 ap, az ellenállás nyílpuskája (#28735) 90 ap, a bûz pajzsa (#28960) 70 ap.

[be 3:] Visszamész a barlangodba. A város egyik legfélelmetesebb épületét, a varázslótornyot látogatod meg. Itt szinte tapintható a mágia! Félve lépsz be az ajtón. Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható: tûzpajzs (#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17, IQ14, 200ap) sorvasztás (#30, IQ10, 100ap) gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás (#43, IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147, IQ9, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ12, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ13, 80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap) kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás (#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170, IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap) gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) Egy mágus fintorogva sétál el melletted. Zavarja a bûzöd! A másik viszont mosolyogva lép hosszád.
- Á, micsoda mennyei bûz! - szólít meg. - gondolnád, hogy ezt még lehet tovább fokozni? - mohón érdeklõdsz, mire a varázsló mosolyogva válaszol. - Van egy mágikus kencém, amely a bûzt tudja fejleszteni. Aki ezt magára keni, annak a szaga, ha lehet, még jobban zavarja ellenfeleiét! Ha szeretnél ilyet, egy feladatot kellene végrehajtanod. - Bólintasz. - Tehát érdekel a megbízás! Remek! Nos hát, nemrégiben egy elemi rin elrabolt tõlünk egy fontos mágikus tekercset. Egy hozzád hasonló büdös, robosztus állat kellene nekem, ugyanis az elemi rint mágiára immunis mélységi gnómok kísérik, így nekem esélyem sem lenne. Tedd meg nekem ezt a szívességet, szerezd vissza a tekercset! (18. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)

[be 1:] Lebattyogsz a boltba. A boltos mosolyogva fogad.
- Barátom, VEGA! Mint a szint egyik új lakója, neked is meg kell ismerkedned az egyedülálló kihívással. Gyere velem! - tétovázva követed a kereskedõt, nyilván most is valami rosszban sántikál. Egy hátsó kamrába vezet, ahol egy kõtömbbe valaki egy kardot szúrt. A kereskedõ rámutat a kardra:
- Mi itt csak Excaliburnak hívjuk ezt a nemes fegyvert. A helyzet az, hogy még senki nem tudta kihúzni innen! De ha valakinek mégis sikerülne, akkor megtarthatja a fegyvert! - könnybelábad a szemed, hallván milyen nemes ez a boltos, itt õrzi a legrátermettebb galetki számára ezt a mágikus relikviát, ahelyett, hogy õ maga bontaná ki valahogy. A kereskedõ folytatja. - Nyilván most azon gondolkodsz, mi ebben az üzlet nekem? Nos, egyszerû! Minden próbálkozás 200 aranyba kerül. Ha sikerrel jársz, tiéd a kard, ha nem, csak egy jelképes összeget vesztesz! Gondolkodj a dolgon, és ha elszántad magad, látogass meg! (19. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.) (Vigyázz, ez egy különlegesen nehéz feladat!)

[be 4:] Elhagyod a boltot. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz 10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Egyszercsak vállon vereget valaki. Ijedten megpördülsz. Egy barna pikkelyes, nagydarab galetki oktatót pillantasz meg. Szélesen mosolyog, elõvillantva tízcentis agyarait.
- Sajnálom barátom, nem akartalak megijeszteni! Csak azt akartam kérdezni, nincs-e a birtokodban egy sárga gömb: megvásárolnám jó pénzért! (6. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)
Mérgesen morogsz valamit, aztán továbbmész. A galetki még utánad kiabál: - 100 aranyat adok érte! - hmmm...

[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok, a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét a szint életét irányítják. A szint elöljárója, Vizevil Rogan egy vékony, áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki kezét tördelve fogad:
- Micsoda botrány! A szintemen hamarosan eluralkodik a káosz, ha nem tudok valamit gyorsan tenni! Tudnál esetleg segíteni? - kérdõn nézel az elöljáróra, mire õ folytatja: - Bizonyára tudod, hogy a szintünkön rendet a Takarítók tartanak, míg a szintek közötti áruforgalmat a Szállítók biztosítják. A Takarítók összegyûjtik és elássák a szemetet, a Szállítók pedig - ezek az iszonyatosan erõs, nagyhátú galetkik - hatalmas súlyokat cipelnek. E között a két csoport között állandó volt a vetélkedés, mindegyikük azt próbálja bizonyítani, hogy az õ feladata a fontosabb! Most aztán annyira elmérgesedett a helyzet, hogy egyik fél sem dolgozik, hanem "háborúra" készülnek. Mielõtt a császári gárdát lehívnánk, hogy csináljon rendet, meg kéne próbálkozni valami békés megoldással. Rám nem hallgatnak, de te esetleg megpróbálhatnád! (10. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)

[be 9:] Ellátogatsz a templomba, ez egy nagy, gyertyákkal kivilágított barlang, tele furcsa szobrokkal. Csuhába öltözött galetkik fogadnak. Érdeklõdsz a papoknál, hogy nincs-e valamilyen megbízásuk számodra. Valami komoly, képzett galetkit igénylõ feladat. Mosolyogva egymásra néznek, aztán az egyikük bólint.
- Barátom, egy nagyon nehéz, komoly küldetésünk lenne számodra! Fehér gyógyitalokat fõzünk a helytartó testõreinek, szükségünk lenne húsz üvegcsére! - egy darabig vársz, hogy ismertessék, milyen borzalmas szörnyektõl kell az üvegcsét elragadni, de a pap csak biztatóan biccent. Megalázóan egyszerû! A pap persze sietve megnyugtat:
- Jutalmul barátom vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra [a kaland teljesítésekor], és ki tudja? - talán tanulhatsz is valamit! (15. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 34.]

be 20 meglátogatod a 20. épületet
Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés) paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ öt tündér fogja megadni: egy szõke, egy bölcs, egy fekete, egy ezüsthajú és egy cingár. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ. Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Az információk alapján ugyan több lehetséges válasz is van, de én elárulom neked, hogy ezek közül sorban az elsõ a megoldás! Így hangzik a szõke tündér segítsége: Az elsõ számjegy lehet 2, 3, 6 vagy 7. Elárulja még azt is, hogy a fekete tündér és az ezüsthajú tündér állításai mindig ellentétesek. A bölcs tündér a következõt mondja: A megoldás két számjegyének különbsége háromnál kevesebb. És még hozzáfûzi, hogy az ezüsthajú tündér és a cingár tündér mindig egyetértenek. Így hangzik a fekete tündér segítsége: A szám osztható hárommal. Még flegmán hozzáteszi, hogy a cingár tündér és a szõke tündér között van igazmondó. Persze az ezüsthajú tündér mást mondana... Az ezüsthajú tündér információja: A második számjegy lehet 1, 4, 6, 7 vagy 9. És még hozzáteszi, hogy hallotta, amikor a szõke tündér azt mondta, hogy a bölcs tündér igazat mond. Így hangzik a cingár tündér segítsége: A második számjegy kisebb, mint az elsõ. És még hozzáteszi, hogy a bölcs tündér hazudik. Végül a remete is segít: A válasz 50-nél nagyobb.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét 2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]

b 1 barlangod bõvítése
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete: 64.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]

var 29 13 29. varázslatra 13 képességpont
Elköltesz 13 képességpontot életszívás varázslatod erejének növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen életszívás varázslatod ereje 7. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]

h 8 1029 8. tárgy használata
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A gyakorlásnak köszönhetõen életszívás varázslatod ereje 8. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]

h 8 1029 8. tárgy használata
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A gyakorlásnak köszönhetõen életszívás varázslatod ereje 9. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]

k 18 6 20 kaland elvállalása
(18. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.

(6. kaland:) Az akadémiára visszatérve, a barna pikkelyes galetki után érdeklõdsz. Elirányítanak hozzá.
[Tárgyhasználat: 1 sárga gömb]
- Nocsak, mégis eljöttél! - üdvözöl az oktató. - És elhoztad a sárga gömböt is! Nagyszerû! Nagyon örülök. Tudod - folytatja - ezekhez a csecsebecsékhez nagyon nehéz hozzájutni, de az alattunk levõ szinten lakik egy mágus, akinek van egy zsákkal, és osztogatja a galetkiknek, így a felköltözõktõl meg tudom vásárolni. Tessék, itt a 100 arany, amit ígértem! És szívesen látlak késõbb, talán tudok adni valamilyen feladatot. A nevem Zimkele Igorl.

(20. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 14.]

mak 3 3. makró definiálása/hívása

p portyázás
Tökéletes kondícióban érzed magad egy kis lazító portyához. A kolónia egy olyan szegletét keresed fel, ahol nagyon sok barlang van, így könnyû lesz választani. Odamész az egyik "galetkitanyához". A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Szertartásosan üdvözöl Anakh-su-namun, egy gyönyörû, fiatal, a Fáraót megcsaló nõ. A Halhatatlanok klánjának alázatos rendtag rangú tagja. Végignézed a felszerelését: az óriás vassisakja, Enyészmester, az egyensúly gyûrûje, szivárvány karkötõ, rövid tõr, a gepárd kerek pajzsa, a mentát sárgaréz nyaklánca, suhanó csizma, a jég bõr mellvértje, ezüst lárvaköpeny, Thór márványgyûrûje, a Tél aranylánca. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. A közelben van egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok a cseppkõhöz, és azonnal mászni kezdtek. Lihegve érsz fel a tetõre, Anakh-su-namun már ott várakozik. Õ nyert!
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]

p portyázás
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
pv 5 3 4 1 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha ez nem megy, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, átokszórást javasolsz. Ha ez sem lehetséges, sima harcot javasolsz.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]

forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. [ld. enc.] [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +23 galetki erõt és +20 hírnevet kaptál. A kör során összesen 56 sebzést okoztál, és 37 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 4 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 184 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


VEGA, egy fehér pikkelytestû, ciánkék szemû, jéghideg, sárkányarcú galetki nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez a 22. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 3 / 0.65
[2] IQ: 10 (12) / 3.15
[3] ügyesség: 3 (5) / 0.65
[4] egészség: 5 (6) / 2.15
[5] mágia: 10 / 1.35
[6] gyorsaság: 5 (4) / 0.77
[9] Méret/ép: 63 (65) / 54
Min. méret: 52
Barlangméret: 64
PONTJAID
Varázspont: 82 / 63
Képességpont: 5 / 77%
Hõsi pont: 9 (10)
Tám.bónusz: 5%
Véd.bónusz: 25%
Galetki erõ: 177 / 149
Hírnév : 313
Jóllakottság: 175%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 5 (0)
Galetki gyõzelmek: 3 (0)
Torzsz. csaták: 122 (2)
Torzsz. gyõzelmek: 113 (2)
Leölt torzszülött: 131 (2)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 0 (0)

A Mágusok Klánjának (#12) tagja vagy.
Rangod: érdeklõdõ (3)
Speciális képességeid:
+3 max. varázspont, +1 minden varázslat szintedre.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Egy varázslat elmondása után maradjon pontosan 1 varázspontod. 2.) Használj 10 alkalommal energiatüskét! 3.) Hajtsd végre a 13-as Klánkalandot (KK 13)! (összesen 20 TVP-t igényel)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[11] jéglehelet: 10 / 5.45 [17] vastag bõr: 3 (5) / 0 [25] illat: 8 / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[45] csapdakészítés: 3 / 0.45 [46] csapdaészlelés: 3 / 0.15 [47] zárnyitás: 3 / 0.91
[48] mászás: 4 / 1.60 [50] meggyõzõkészség: 2 / 1.45 [54] kereskedelem: 3 / 0.08
[56] varázsitalfõzés: 3 / 0.10 [57] gyógynövények: 2 / 1.04 [58] nyomkeresés: 3 / 0.15
[59] vezetõkészség: 2 / 0.10 [62] lopás: 1 / 0.15 [63] éberség: 1 / 0.18
[64] átokszórás: 3 (5) / 0.99 [66] lopakodás: 3 (5) / 0.50 [68] zene: 2 / 0.05

VÉGTAGOK
bal karom [100] méret: 1 / 0 [101] szakért.: 3 / 0.60     rövid tõr

VARÁZSLATOK & PSZIK
[149] dimenziókapu: 2 (3) / 0.06 [29] életszívás: 9 (10) / 0.08 [13] jégcsóva: 3 (4) / 0.06
[15] jégpajzs: 1 (2) / 0        


SZOLGÁID
név méret/ép morál jóllakottság szint állapot
[1] vámpírdenevér 19/7 87% 195% 2 / 0.92 harcol
lélekenergia rész 20% jóllakottság határ 0% gyógyítás: 1

MAKRÓID
1. Makró
ism 3
vd
2. Makró
pv 5 3 4 8
p 8997
p 8997 2
3. Makró
p
p
pv 5 3 4 1

HARCI PROGRAMOD
1: védelem itala v.var. ha ellenfeled #139. Prioritás: 100.
2: jéglehelet itala v.var. ha ellenfeled #139. Prioritás: 100.
3: életszívás t.var. ha ellenfeled #30. Prioritás: 100.


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 60 0 20 9 50; VI erõ:120% ép:30%; PV 5 3 4 1; PSZ 48 45 54 66 57 47; HE 3;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #10 (7. épület), #15 (9. épület), #18 (3. épület), #19 (1. épület), #302 (22. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 a teknõs halotti maszkja (#25391) 1 a Tél ezüstlánca (#170) * 1 a tudás köpenye (#2035)
1 az angyalok utazóköpenye (#28136) 1 díszes fejék (#135) * 1 díszes pikkelyvért (#1017)
* 1 khaldoran öv (#137) 1 maszk (#1090) 1 pajzs (#1060)
* 1 suhanó csizma (#195) 1 törpe pikkelyvért (#4)

Ékszerek, kincsek
442 arany (#1) * 1 az egyensúly gyûrûje (#213) * 1 az Örökkévalóság Rubinja (#373)
* 1 bronzmedál (#207) 19 drágakõ (#2) 1 ezüstmedál (#208)
1 szimbólum (#1210)

Felszerelés
1 díszes rézkulcs (#129) 1 kötél (#128) 1 varázskõ (#210)

Fegyverek
3 fogazott tõr (#6) 1 görbekard (#1316) 1 gyalogos lándzsa (#1332)
1 harci fejsze (#12) 12 kerek kõ (#11) 1 kés (#5)
2 parittya (#10) * 1 rövid tõr (#1302)

Varázsitalok és füvek
1 csótányláb (#25) 1 liánvirág (#24) 4 mátekel gomba (#21)
1 mitulen fû (#20) 2 ragálygomba (#26) 6 tejfonál (#28)
5 üvegcse (#14) 7 winropu moha (#22)

Egyéb kacatok
1 bolhedor szárny (#15) 2 lemúr hártya (#161) 4 mandibula (#157)
5 molad púp (#16) 1 molitár háj (#165) 5 nordkristály (#146)
2 pirgamit (#152)


Az elõzõ forduló óta szerzett tárgyaid: 50 arany (#1), 1 ezüstmedál (#208), 1 liánvirág (#24).

Az elõzõ forduló óta elhasznált tárgyaid: 2 õskõ (#8), 1 sárga gömb (#136).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
12  
13  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



A NYOMKERESÕ FEJPÁNTJA (194. TÁRGY)
Amint a fejedre kapod a fejpántot, rögtön kiélesedik a látásod, az addig alig megkülönböztethetõ nyomok világosan elhatárolódnak egymástól. Az eddig reménytelenül keresett torzszülöttek sötétben elrejett búvóhelyei könnyen fellelhetõvé válnak, akár az Õsfa a nagyrét közepén. A pánt viselésekor kettõvel magasabb a nyomkeresés szakértelmed, és kapsz +3% védekezési bónuszt is.



EZÜSTMEDÁL (208. TÁRGY)
Errõl az apró, mégis gyönyörû ékszer senki sem gondolná, hogy milyen jelentõs mágikus potenciállal bír. Viselõjének sokkal tisztábbak a gondolatai és a mágikus képességét is megnöveli (+2 intelligencia, +1 mágia). Egy ilyen tárgyat mindig érdemes viselnie egy varázslónak!



ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK
Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36)
Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség: 100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9), Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet. A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent, hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát. Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják, a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA GENERÁTOR (#37)
Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül, amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe, vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél. Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1 TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot, és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha semmit sem dolgoztál volna.



ARANYDUKÁT
Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból, ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz. Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban. Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért. A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok, hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg, többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak. A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni, hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk, miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás, hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény, hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ, hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD {tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal 600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300) fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább. Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra. Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából. A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál, és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben, érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol is 10 TVP-nyit.]



VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ
A felejtés varázslathoz hasonlóan, a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20 alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább 130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon. Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a 99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni, hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek 50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció, legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval 320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.