Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
A galetki barlangja
Küldd el képeslapként!
Az Ősök Városának lakói - a galetkik - szép, önállóan kialakított barlangokban laknak. Innen járnak portyázni, vadászni, és természetesen kalandozni is.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-26 16:25:50 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
7367-4

Karakterszám: 7367 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 4 Játékhét: 12
E forduló ára: 15 zs. Maradék zseton: 27
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2009. ápr. 24. 9h:33'
A következõ fordulód táplálható: 2009. ápr. 25.

Számládon a zsetonok száma 80 alá esett!
E-mail!

KIR MORTON KALANDJAI




Szendergésedbõl valami zaj ébreszt fel. Ahogy kilépsz a barlangból, látod, hogy galetkik csapata tornászik egy oktató vezetésével. Kedved támad csatlakozni, beállsz a többiek közé. A gyakorlatok keményen megizzasztanak, azonban amikor vége az egésznek, kellemesen felfrissültnek érzed magad. A többiekkel együtt mész le a szinten átfolyó barlangi patakhoz, amely a falon belépve, apró vízesést alkot, így ide jár mindenki tisztálkodni, aki nem kényes bûzének fejlesztésére. [Egészséged fejlõdött 10%-nyit.]
Pihenésed alatt a következõ történt:
** 1. NAP ** Ajjaj, kiraboltak! Pihenésed alatt eltûnt a barlangodból 1 arany.

Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Ren, egy fehér bõrû, izzó, vörös szemû, sötét homályba burkolózó férfi. (hírneve 32636.) A te szinteden a legnevesebb Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 975.)
Eljut hozzád néhány morzsa abból, hogy mi hír a nagyvilágban:
*ápr. 21.* Fikusz Kukisz csatában legyõzte Rent. *ápr. 21.* Fikusz Kukisz és Morq Fan Gor megküzdöttek egymással, és Fikusz Kukisz gyõzött. *ápr. 21.* Ren csatában legyõzte Fikusz Kukiszt. *ápr. 21.* Ambassadar gyõzelmet aratott Ren felett. *ápr. 22.* Ren gyõzelmet aratott Ambassadar felett. *ápr. 22.* Fikusz Kukisz és Morq Fan Gor megküzdöttek egymással, és Fikusz Kukisz gyõzött. *ápr. 22.* Fikusz Kukisz gyõzelmet aratott Szarkaagyú Siraka felett. *ápr. 22.* Fikusz Kukisz csatában legyõzte Ambassadart. *ápr. 22.* Fikusz Kukiszt kis híján megölte egy lomha nukratoid. *ápr. 22.* Arhippa Perttunen pszionikus küzdelemben diadalt aratott Aranyszemû Reglinde felett.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 244.]

be 4 47 meglátogatod a 4. épületet
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy teknõspáncélos, tüskés madárlény üdvözöl, és megkérdezi, hogy milyen szolgáltatást szeretnél igénybe venni. Megmondod, hogy a zárnyitás képességet szeretnéd itt megtanulni. A portás türelmesen végighallgat, és megmutatja, hol tudnak segíteni. Bemész az akadémia egyik oktatójához, egy nagydarab, vörös rákszerû lényhez. Kinézete ellenére kiváló oktatónak bizonyul. Néhány óra leforgása alatt elsajátítod a kívánt szakértelmet. (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 224.]

kno 47 3 17 2 47. képességre 3 képességpont
Elköltesz 3 képességpontot a zárnyitás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a zárnyitás szakértelmed 3. szintre nõtt. Elköltesz 2 képességpontot a vastag bõr harci képességed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a vastag bõr szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 224.]

ee 1315 1317 5 sok-sok eladás
Lesétálsz a kereskedõhöz. Amíg sorra kerülsz, végignézed a kirakott árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, molad púp (#16) 18 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88 ap, láncing (#1030) 92 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, köntös (#1150) 11 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, a torony görbekardja (#18416) 350 ap, a szalamandra csepp fülbevalója (#26006) 176 ap, a légzés pajzsa (#27610) 80 ap. Eladsz 1 kardot 3 aranyért. Eladsz 1 hosszúkardot 12 aranyért. Hoppá! A valódi érmék közt 1 hamis arany lapul! [ld. enc.]
Eladsz 1 kést 1 aranyért. Hoppá! A valódi érmék közt 1 hamis arany lapul!
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 219.]

gy 80 0 0 50 felt. gyógyítás 80%-ra
Elhagyod a boltot. Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 80 százaléka alá zuhan. Elsõsorban a 50. varázslatot/tárgyat fogod használni. Végsõ esetben persze marad a hagyományos gyógyítás.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 219.]

k 5 10 222 422 200 kaland elvállalása
(5. kaland:) Ellátogatsz a gombatermesztõ barlangjához. Nocsak! Az ajtónál két tagbaszakadt galetki áll õrt. Hmmm, valahogy be kéne jutni! Odalépsz hozzájuk, és azt mondod:
[IQ próba 6-os küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres]
- Jó hírt hoztam a gazdátoknak! A városi kereskedõ nagy mennyiségû gombát szeretne tõle vásárolni. Engedjetek utamra! - az ajtónállók egy darabig méregetnek, feltesznek egy-két kérdést, amelyekre ravaszul válaszolsz, de aztán beengednek. Gombákkal teleültetett termeken mész keresztül, ahol torzszülött rabszolgák dolgoznak. A központi barlangteremben rátalálsz a gombatermesztõre, épp a pénzét számolgatja. Három csápmester áll körülötte! Mindegy, azért bátran elõrelépsz, és azt mondod, hogy az adósságot behajtani jöttél, amivel a szint boltosának tartozik. A galetki döbbenten rád bámul, aztán biccent a csápmestereknek. Ellenfeleid 3 csápmester (#65). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Az 1. csápmester feléd mozog. A 2. csápmester odajön hozzád. Megrohamozod az 1. csápmestert. A 3. csápmester máris elõtted terem! Az 1. csápmester téged támad. Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával. Mellétrafált a balfácán. A 2. csápmester rád veti magát. Ostorként csattant jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Megtámadod az 1. csápmestert. Odaütsz jobb mancsoddal. (11 ép-t sebeztél). Az 1. csápmester halálos sebet kapva a földre zuhan. A 3. csápmester rád támad. Meglóbálva zúz jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a 2. csápmestert. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal. Hátraugrott a támadás elõl. A 2. csápmester rád támad. Tekergetve suhint jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). A 3. csápmester rád támad. Villámgyorsan elõrevág jobb csápjával. Ez mellément. Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** A 2. csápmestert próbálod megsebezni. Benyomsz neki jobb mancsoddal. Hátraugrott a támadás elõl. A 3. csápmester téged támad. Tekergetve suhint jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). A 2. csápmester rád veti magát. Tekergetve suhint jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+2 ép)
*** 4. KÖR *** A 2. csápmestert próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb mancsoddal. (11 ép-t sebeztél). A 2. csápmester kileheli lelkét. A 3. csápmester rád támad. Tekergetve suhint jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 22 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Egyikõtök sem tudott gyõzedelmeskedni!

(10. kaland:) Felkeresed a helyet, ahol Adamov szerint tanulságos kalandokban lesz részed. Adomov társa, Nagycsápos Kamilla fogad:
- Üdvözöllek téged, ifjú reménység! Ahhoz, hogy kiérdemeld az egyesület ajándékát, mindössze két egyszerû feladatot kell teljesítened, amelyek az ügyességedet teszik próbára. Ha most kudarcot vallasz, visszajöhetsz bármikor késõbb, amikor úgy érzed, teljesíteni tudod a feladatot. Az elsõ próba: menj végig azon a kifeszített kötélen. Ne félj, nem lesz semmi bajod, ha leesel.
[Ügyesség próba 6-os küszöbre: sikeres]
Felszaladsz a póznán levõ lépcsõkön, majd óvatosan rálépsz a kötélre. Elkezdesz végig araszolni rajta. Bár egyre inkább kileng a kötél, azért sikerül rajta maradnod. A végén két hatalamas lépéssel fejezed be az átkelést, így gyorsabb.
- Bravó! Látom alaposan leizzadtál. A második feladat elõtt gyere, idd meg ezt a frissítõt. - ezzel egy pohár italt nyújt feléd. Elfogadod az italt, majd óvatosan beleszaglászol.
- Kedves Kamilla, másodszor azért nem fog összejönni. Ha kiöntöm, a növényeket ugye nem pusztítja ki?
- Inkább ne öntsd ki, jó lesz a következõ lárvának - mondja nevetve, majd int, hogy kövesd. Egy épület ajtajához vezet. - A következõ feladat kicsit veszélyesebb, bár ez is roppant egyszerû. Annyi a dolgod, hogy menj be az épületbe, és a hátsó ajtón élve gyere ki.
Kinyitod az ajtót, és mindenre felkészülve lépsz be a félhomályos terembe. Az ajtó után kb. 2 lépésig kõpadló van, de utána csak egy hatalmas gödör. Felette egy 2 ujjnyi széles deszka. Ezen kell átkelned.
[Ügyesség próba 7-es küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] Ez igazán könnyû feladat egy zöldvérûnek. Egyetlen megingás nélkül érsz át a túlsó oldalra.
Itt egy ajtót találsz, kinyitod és belépsz a szobába. Itt is majdnem teljes a sötétség. Egy hangot hallasz:
- Balra tõled találsz egymásra rakva 6 tálcát, mindegyiken 5 pohár. Ezt emeld fel a fejed felé, és gyere át a terem másik végébe. Vigyázz, ha leesik akár egy pohár is, könnyen megsebesülhetsz.
[Ügyesség próba 8-as küszöbre: sikertelen] Felemelned is alig sikerül a tálcákat. A poharaknak nagyon keskeny az alja, ellenben jó magasak. Iszonyatosan imbolyognak. A lehetõ leglassabban próbálsz menni, de így sincs szerencséd. (Vagy inkább nem vagy elég ügyes.) Két sor tálca is lepottyan, a poharak a földetéréskor hatalmasat robbannak. Ijedtedben elejted a többi tálcát is. Újabb robbanásokat hallasz magad mellett. [17 életpontot sebzõdsz.] Alaposan megpörköltek ezek a trükkös kis poharak, de nem szenvedtél komoly sérülést. Odamész az ajtóhoz.
Kinyitod az ajtót. Egy szépen kivilágított terembe érkezel. A közepén egy gyönyörû galetki hölgy vár rád. Rád mosolyog, és int: gyere közelebb, mutatni szeretnék valamit. Elindulsz a hölgy felé. Amikor már csak egy lépésnyire vagy tõle, a hölgy arca elmosódik, majd teljesen eltûnik az egész. Egy illúzió volt! A helyén egy hordót látsz, amiben egy kanóc ég. A következõ pillanatban hatalmas lángnyelvek csapnak ki a hordóból. [15 életpontot sebzõdsz.] A lángok alaposan megpörkölnek, de nem voltak végzetesek. Ruházatod kicsit még füstöl, amikor kinyitod az újabb ajtót. Ez már a szabadba vezet. Kamilla vár rád: - Gratulálok, ügyes voltál. Adamov azt üzeni, nem kell elmenned hozzá, én fogom átadni a jutalmadat. Íme az egyesület ajándéka: egy speciális varázsfõzet, és egy kis kezdõtõke: 50 arany. - bizalmatlanul bámulsz a folyadékra, de Kamilla megnyugtat: - ezt nyugodtan megihatod! - Óvatosan bekortyolod az édeskés italt. (+1 ügyesség). Ez bizony jól esett! Kamilla vendégül lát egy kis zöldvérû lakomára (+20% jóllakottság), majd búcsúzik tõled:
- Sok sikert a való életben! (+2 képességpont.) (+1 hõsiesség pont.)
(Feltételes gyógyítás:) fehér gyógyitallal kezeled magad. 32 ép-t gyógyított rajtad.

(222. kaland:) Visszatérsz az omladékhoz. Ahogy lebámulsz, szemed jobban hozzászokik a sötéthez, és látod, hogy nem lehetetlen lemászni. Bízva ügyességedben, mászol lefelé.
[Mászás próba 3-as küszöbre: sikeres] Leértél a barlang aljára.
Nocsak, úgy tûnik ellenfélre akadtál! Ellenfeled egy zöld nyálka (#8).

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a zöld nyálkát. A zöld nyálka odajön hozzád. Támadod a zöld nyálkát. Beversz egyet jobb mancsoddal. (12 ép-t sebeztél). A zöld nyálka halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 12 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+28%).
Alaposan átkutatsz mindent, de semmit nem találsz, amit érdemes lenne magaddal vinni.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia. Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.

(422. kaland:) Ismét felkutatod a cseppkövekre épített házikót, és körbejárod, hol lehetne a legkönnyebben feljutni. Mászni kezdesz fölfelé.
[Mászás próba 3-as küszöbre: sikeres] Felérkezel, és belépsz a házikóba. A kék fény kialszik!
Az árnyékok megmozdulnak. Ellenfeleid 2 nohnetár (#12). [ld. enc.]
Nincs esélyed a gyõzelemre. Futsz, ahogy a lábad bírja. A küldetéssel kudarcot vallottál (próbálkozhatsz vele késõbb újra).

(200. kaland:) Visszamész a barlangtóhoz, nem törõdve a hideg vízzel, átgázolsz a bástyáig, és keresel egy helyet, ahol úgy gondolod, fel tudsz mászni a tetejére. Erõdben, ügyességedben bízva mászol felfelé.
[Mászás próba 3-as küszöbre: sikeres] Ez keményebb feladat volt, mint gondoltad volna. Egy utolsó erõfeszítéssel felhúzod magad a bástya tetejére.
Egyszercsak minden figyelmeztetés nélkül támadás ér. Ellenfeled egy púpos molad (#26). [ld. enc.]
Nem látsz esélyt arra, hogy ezt a csatát megnyerd, ezért inkább nem is bocsátkozol harcba. A küldetéssel kudarcot vallottál (próbálkozhatsz vele késõbb újra).
[98 TVP-t használtál fel, maradt még 121.]

m 5 6 2334 4222 2111 1111 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 5,6) Izgatottan keresed fel a fajod zarándokhelyét, az Õsök Csarnokát.
(M 6,6) Kelet felé mész a labirintusban. Egy üres barlangterembe érkezel.
(M 6,7) Kissé ellazítva, tovább indulsz délre. Amikor belépsz a barlangterembe, ráébredsz, hogy torzszülöttek szentségtelenítették meg az Õsök Csarnokát. A te dolgod, hogy rendet tegyél. Ellenfeled egy márvány atka (#17). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** A márvány atka odajön hozzád. Megrohamozod a márvány atkát. A márvány atka rád támad. Ocsmány csáprágójával harap. Nem talált. Megtámadod a márvány atkát. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal. (3 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A márvány atka rád támad. Megpróbál megmarni. (2 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a márvány atkát. Benyomsz egyet jobb mancsoddal. (3 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+2 ép)
*** 3. KÖR *** A márvány atka téged támad. Megpróbálja beléd mélyeszteni csáprágóját. (4 ép-t sebzõdtél). A márvány atkát próbálod megsebezni. Odaütsz jobb mancsoddal. Hátraugrott a támadás elõl. Regenerálsz (+2 ép)
*** 4. KÖR *** A márvány atkát próbálod megsebezni. Lesújtasz jobb mancsoddal. (8 ép-t sebeztél). A márvány atka halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 14 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+25%). Piknik idõ! A legfinomabb falatokkal kezdesz. (+15% jóllakottság.)
(M 6,8) A térképen még egyszer ellenõrizve, déli irányba indulsz. A földön heverõ mocsok, a rongálások a falon mind-mind arra utalnak, hogy nem lehet messze egy-két torzszülött. Ellenfeled egy tûzféreg (#5).

*** 1. KÖR *** A tûzféreg irányába mozogsz. A tûzféreg közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod a tûzférget. Odakensz neki jobb mancsoddal. (12 ép-t sebeztél). A tûzféreg halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 12 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+25%).
(M 5,8) Nyugatra mész tovább. Egyszercsak eléd ugrik egy torzonborz, farkasfejû, hosszú karmú galetki. Rád vicsorog: - Csak nem próbát szeretnél tenni? - Biccentesz. Két dögnehéz követ kell felemelned, és egyszerre kinyomnod a fejed fölé.
[Erõ próba 7-es küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] A galetki elismerõen nyugtázza hatalmas erõdet, és biccent, mehetsz tovább.
(M 4,8) Nyugat felé mész. Egy gigantikus, fémbõl öntött trónt látsz, benne féldrágakövek csillognak. Tudod, hogy a drágaköveket nem szabad ellopni, aki azonban beleül a trónba, egy alkalommal elnyerheti az Õsök kegyét. Helyet foglalsz a trónon. Apró szikrák táncolnak végig rajtad, ahogy a mágia életre kel. (+1 képességpont.)
(M 5,8) Körültekintõen mozogsz elõre. A próbatételt vezetõ galetki most is itt van. Üdvözöl téged.
(M 6,8) Keleti irányba folyatod utadat. Itt már legyõzted a torzszülötteket.
(M 7,8) Irány kelet! Hatodik érzéked jelzi a veszélyt, és a következõ pillanatban meglátod az oszlopok közt mozgó árnyakat. Ellenfeled egy hártyás lemúr (#2).

*** 1. KÖR *** A hártyás lemúr feléd rohan. Megközelíted a hártyás lemúrt. A hártyás lemúr téged támad. Beléd próbál marni fogával. Hátraugrasz a támadás elõl. Támadod a hártyás lemúrt. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal. (9 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A hártyás lemúrt próbálod megsebezni. Lesújtasz jobb mancsoddal. (11 ép-t sebeztél). A hártyás lemúr hörögve elterül.
[A csatában összesen 20 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+20%). Viszed, ami mozdítható: egy lemúr hártya. Összefut a nyál a szádban. Falni kezdesz. (+12% jóllakottság.)
(M 8,8) A folyosó keletre visz. A teremben egy emelvényen egy vasból öntött, óriási trónt látsz. A legendákból tudod, hogy aki beleül, az egy alkalommal részesülhet az õsök kegyébõl. Beleülsz a trónba. Kissé kényelmetlen. Bizsergés fut végig a testeden. (+1 képességpont.)
(M 8,7) Tovább északra! Nyomasztó csend telepedik rád. A terem közepén, a padlóra rajzolva egy pentagrammát látsz, az ötszög minden csúcsában egy-egy gyertya. A kör közepén leguggolsz, úgy gyújtod meg a gyertyákat. Rövid várakozás után megérzed az õsök mágiáját. (sebzõdsz 4 ép-t.)
(M 8,6) Mindenre felkészülve, északra mész. Egy megtermett galetki lép eléd. Óriási csápjai vannak, és bikafeje. Üdvözöl, és közli, hogy egy egyszerû próbát kell kiállnod. Egy apró, szõrös kék lény repül elõ. Micsoda mágikus erõt érzel belõle! A lény biztatására szõni kezded a mágia fonalát.
[Mágia próba 7-es küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] - Egy igazi mágus! - nyilatkozik elismerõen a galetki.
(M 8,5) A következõ terem északra van, így arra mész. Egy gombákkal sûrûn benõtt barlangfolyosót fedeztél fel. Észreveszel 2 liánvirágot. Szakértõ módon leszeded. [ld. enc.]
(M 8,4) A folyosó északra tart. A barlangszobában találsz egy nagy vasalt ládát. Úrrá lesz rajtad a kíváncsiság. A hatalmas lakatot a zárnyitó készlettel próbálod kinyitni.
[Zárnyitás próba 3-as küszöbre: sikeres] Ez az! Nézzük, mi a zsákmány: 7 arany és a gladiátor kardja.
(M 8,3) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 8,3) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 8,3) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
[58 TVP-t használtál fel, maradt még 63.]

vd vadászat
Visszasietsz az Õsök Csarnokának bejáratához. Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. A déli kõbányák egyik elfeledett járatán keresztül ereszkedsz le a torzszülöttek nyomorúságos csatornaszintjére. Egy barlangtó mellé érkezel. A tó túloldalán több járat is indul. Valamelyik nyilván elvezet a vadak fészkéhez. Megpillantasz egy sziklakupacot, a tetején mintha mozgást látnál. Felmászol. És igen, nem csalt meg a szimatod! Ellenfeled egy zöld nyálka (#8).

*** 1. KÖR *** A zöld nyálka feléd mozog. Megközelíted a zöld nyálkát. A zöld nyálka rád támad. A zöld nyálka savat lehel rád. (4 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a zöld nyálkát. Lecsapsz jobb mancsoddal. (16 ép-t sebeztél). A zöld nyálka holtan terül el. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 16 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+28%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Elteszed a zsákmányt, ami egy õskõ. [ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 53.]

vd vadászat
Vadászni támad kedved. A szokásos vadászösvények egyikét választod, amely egyenesen a sötét alsó szintekre vezet. Megérkeztél az alsó szintekre! Lábadnál a csatorna szennyvize csordogál. Hosszú ideig mászkálsz, és már majdnem feladod, amikor végre rábukkansz a vadászzsákmányra. Ellenfeled egy mélységi gnóm (#10).

*** 1. KÖR *** A mélységi gnóm ellõ egy energiatüske varázslatot. 3 életpontnyit sebzõdsz. Megindulsz a mélységi gnóm felé. Már ott is vagy! A mélységi gnómot próbálod megsebezni. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal. Félrehajolt. Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** A mélységi gnóm ellõ egy energiatüske varázslatot. 3 életpontnyit sebzõdsz. Megtámadod a mélységi gnómot. Lesújtasz jobb mancsoddal. (12 ép-t sebeztél). A mélységi gnóm kileheli lelkét. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 12 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+29%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy kés. Hmm, talán enni kéne. Tempósan étkezel. (+17% jóllakottság.)
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 40.]

vd vadászat
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. A változatosság kedvéért most egy nyugati területet próbálsz, közel a hegy nagy barlangtavához. Dohos, párás folyosón ereszkedsz alá. Egy hatalmas cseppkõbarlangba érsz, de a szép cseppkövek nagy többségét a torzszülöttek letörték, akár fegyvernek, akár csak azért, hogy a galetkiket bosszantsák. Hosszú ideig mászkálsz, és már majdnem feladod, amikor végre rábukkansz a vadászzsákmányra. Ellenfeled egy hártyás lemúr (#2).

*** 1. KÖR *** A hártyás lemúr irányába mozogsz. A hártyás lemúr közelebb jön, hogy támadhasson. Támadod a hártyás lemúrt. Benyomsz egyet jobb mancsoddal. (11 ép-t sebeztél). A hártyás lemúr téged támad. Harapásra nyitja száját, támad fogával. (1 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a hártyás lemúrt. Benyomsz neki jobb mancsoddal. (13 ép-t sebeztél). A hártyás lemúr kileheli lelkét. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 1 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+20%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy lemúr hártya. Uzsonnaidõ! Falni kezdesz. (+12% jóllakottság.)
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 24.]

vd vadászat
Elhatározod, hogy vadászni mész. A délkeleti tornyokban kiépített lépcsõsorok egyikét választod, hogy megközelítsd a torzszülöttek lakóhelyét. Ahogy leérsz, küzdõállást veszel fel, és körülnézel. Bármelyik pillanatban megtámadhat egy torzszülött. Észreveszel 1 mátekel gombát. Szakértõ módon leszeded. Velõtrázó ordítást hallasz. Odafordulsz. Ellenfeled egy mikropoid (#1).

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a mikropoidot. A mikropoid közelebb jön, hogy támadhasson. Támadod a mikropoidot. Benyomsz egyet jobb mancsoddal. (9 ép-t sebeztél). A mikropoid téged támad. Harapásra nyitja száját, támad fogával. (4 ép-t sebzõdtél). Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-7% támadás). Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod a mikropoidot. Beversz egyet jobb mancsoddal. (13 ép-t sebeztél). A mikropoid halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 22 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+23%). Összefut a nyál a szádban. A legfinomabb falatokkal kezdesz. (+14% jóllakottság.)
[19 TVP-t használtál fel, maradt még 5.]

p portyázás
Tökéletes kondícióban érzed magad egy kis lazító portyához. Különösebb cél nélkül kóvályogsz a barlangok között, kihívást keresve. Mintha csak virágot szednél, úgy gyûjtesz útközben 1 liánvirágot. Nini, ez a barlang pont jónak tûnik. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A galetki, aki itt lakik Nyárivihar, egy csöpp kis nõ. Vendéglátód barlangja otthonosan van berendezve. Helyet foglaltok a bõr ülõpárnákon, és falatozni kezdtek az elõkészített és az általad hozott ételbõl. Beszélgetni kezdtek, és hamarosan kiderül, hogy rengeteg érdekes témátok van. Mindkettõtöket nagyon izgatnak a varázstárgyak, különösen a káoszmágia alkotásai. Vajon hogyan is mûködnek ezek a relikviák? Persze csak találgatni tudtok... Hú, milyen késõ van már! Megköszönöd a vendéglátást, és hazaindulsz. (+7% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a kötél. [ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 5.]

p portyázás
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 5.]
forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +5 galetki erõt és +3 hírnevet kaptál. A kör során összesen 154 sebzést okoztál, és 63 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 6 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 5 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 183 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Kir Morton, egy hosszú hajú, zöld harci színekkel kifestett, izmos, meggyõzõ külsejû férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: zöldvérû. Ez a 4. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 4 / 0.35
[2] IQ: 3 / 0.55
[3] ügyesség: 5 / 0.80
[4] egészség: 4 / 0.94
[5] mágia: 1 / 0.15
[6] gyorsaság: 3 / 0.12
[9] Méret/ép: 42 / 37
Min. méret: 31
Barlangméret: 42
PONTJAID
Varázspont: 5 / 5
Képességpont: 12 / 97%
Hõsi pont: 1 (2)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 0%
Galetki erõ: 85 / 62
Hírnév : 13
Jóllakottság: 200%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 3 (0)
Galetki gyõzelmek: 0 (0)
Torzsz. csaták: 32 (9)
Torzsz. gyõzelmek: 25 (8)
Leölt torzszülött: 27 (10)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 2 (0)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[15] regeneráció: 4 / 0 [17] vastag bõr: 3 / 0    

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[47] zárnyitás: 3 / 0.10 [48] mászás: 3 / 0.54 [57] gyógynövények: 1 / 0.50

VÉGTAGOK
jobb mancs [100] méret: 5 / 0 [101] szakért.: 4 / 1.64      

MAKRÓID
1. Makró
ism 3
vd


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 80 0 0 50; VI erõ:100% ép:30%; PV 5 3 1; PSZ 48 57;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (7. épület), #5 (1. épület), #253 (0. forduló), #422 (3. forduló), #200 (3. forduló).

TÁRGYAID

1 a gladiátor kardja (#6265) 75 arany (#1) 1 csótányláb (#25)
2 hamis arany (#809) 1 kés (#5) 3 lemúr hártya (#161)
3 liánvirág (#24) 2 mátekel gomba (#21) 1 õskõ (#8)
3 winropu moha (#22)


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 71 arany (#1), 3 liánvirág (#24), 1 a gladiátor kardja (#6265), 2 hamis arany (#809), 1 õskõ (#8), 1 mátekel gomba (#21), 2 lemúr hártya (#161).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 fehér gyógyital (#50), 1 kard (#1315), 1 hosszúkard (#1317).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



HAMIS ARANY (809. TÁRGY)
A hamis aranyérme tökéletes másolata a Császár képmásával készített valódi aranypénznek. Egyezik a súlyuk és a méretük is, ezért nagyon nehéz megkülönböztetni õket egymástól. Az ötvözet csak nagyon kevés aranyat tartalmaz, ezért valaki nyilván súlyos milliókat keresett a hamisítványok elterjesztésén. Még mielõtt te is más galetkik átverésén kezdenél agyalni, elárulom, hogy a hamis arannyal való üzletelést egy vadonatúj Császári rendelet, sokéves börtönbüntetés terhe mellett, szigorúan megtiltja!
Ha a törvényes utat akarod járni, és a hamis aranyról jelentést akarsz tenni a helytartónál, add ki a H 809 parancsot 5 TVP-ért.



CSÁPMESTER (65. LÉNY)
A csápmesterek félintelligens torzszülöttek, gyakran szolgálnak módosabb galetkiket, és így megmenekülnek tõle, hogy vadásszanak rájuk. Persze ilyenkor sincsenek biztonságban, hiszen gazdájuk a legapróbb vétségért is leölheti és felfalhatja õket. A puha, fekete testû csápmesterek dinnyeszerû fejébõl két bamba, zöld szem látszik, szájuk nincs, csak egy csápjuk, amelyen keresztül az ételt szívják fel. A csápmester zöldvérûek és puhányok számára fogyasztható.



NOHNETÁR (12. LÉNY)
A nohnetár rücskös bõrû, alaktalan csúszómászó, leginkább egy sok apró lábon járó tengeri uborkára emlékeztet. Fogai, karmai és egyéb ragadozószervei nincsenek, mégis veszedelmes lény. Képes mérgezõ gázt kibocsátani, és az így elpusztított lényeket szívja fel lassan, nagyon lassan a bõrén át. Ha van hozzá gusztusa, kiváló táplálékot jelenthet egy rovarevõ vagy egy puhány számára.



PÚPOS MOLAD (26. LÉNY)
A púpos moladok humanoidok, de két karmos karjuk görnyedt járásuk miatt állandóan a földet söpri. Alattomos, gonosz teremtmény, amelyet semmi más nem érdekel, csak a saját léte, nem sajnál magán kívül senkit és semmit. Élete persze nyomorúságos, hiszen még a többi torzszülött is megveti. A legendák szerint az egész életében gyûlölködõ molad halála után sem talál megnyugvást, szelleme visszatér, hogy kísértsen. Talán említeni sem kell, a púpos molad ehetetlen.



MÁRVÁNY ATKA (17. LÉNY)
A márvány atka két tenyérnyi átmérõjû, kaméleonszerû képességekkel rendelkezõ ízeltlábú. Nevét onnan kapta, hogy tökéletesen képes volt alkalmazkodni még egy Klánfõnök palotaudvarának márvány mintázatú padlózatához is. Ha a márvány atka ráébred, hogy leleplezték, és nem tud elmenekülni, harcba kezd, de apró csáprágóival nem sok esélye van a harcra edzett galetkikkel szemben, legfeljebb különösen vastag kitinpáncéljának védelmében reménykedhet. Ennek ellenére, nincs sok esélye, mert a rovarevõk és a zöldvérûek külön vadásznak is rá.



LIÁNVIRÁG (24. TÁRGY)
Az eldugott földalatti tavak közelében a fény nélkül is megélni képes somel lián sok helyen belepi a barlangfalat. Persze az nem igaz, hogy egyáltalán nincs szüksége fényre, a patakok, tavak közelében gyakran vannak repedések, az ezeken beáramló kevéske fénnyel táplálkoznak, és nagy ritkán kibontják sárga, puha tapintású virágukat, amely fontos komponense bizonyos varázsitaloknak. [Szükséges varázsital fõzés szint: 2.]



ÕSKÕ (8. TÁRGY)
Az õskövek a város lakói által leginkább keresett varázstárgyak, hiszen az egyenes utat jelentik a hatalomhoz. Eredetüket homály fedi, de annyi bizonyos, hogy szoros összefüggésben van a torzszülöttekkel. Igazvérû galetki még nem volt képes õskövet elõállítani, és nem sikerült még foglyul ejtett torzszülöttekbõl sem kiszedni a titkot. Ha megszerzel egy õskövet, lenyelheted a H 8 (képességed) paranccsal, ekkor a 2. paraméterben megadott bármely tulajdonságod ill. képességed megnõ eggyel, tekintet nélkül arra, hogy mekkora volt. (de az addigi fejlesztés persze megmarad, tehát ha az erõd 5/4 volt, akkor az õskõ használata után 6/4 lesz.) Az õskõ használatára csak egyetlen megkötés van: nem növelheted azt (vagy azokat) a tulajdonságodat, amelynek az alapértéke a legmagasabb (de a második legmagasabbat növelheted). Az õskövet minél hamarabb fogyaszd el, ugyanis megfigyelések szerint akinek van a birtokában õskõ, az nem talál újabbat. Az õskõ eladását a Hegy törvényei tiltják.
További információ: Ha már tapasztaltabb galetki leszel, és tudsz varázsolni, az õskõvel a varázslatod szintjét is növelheted. Ekkor a (képesség) paraméterhez ezerrel többet írj, mint a varázslat sorszáma. Pl. ha a 154-es varázslatodat akarod fejleszteni, H 8 1154-et kell írnod. Ha már varázslataid is lesznek, akkor a legmagasabb (tehát õskõvel nem fejleszthetõ) képességek közé a varázslataid szintje is be fog számítani.



KÖTÉL (128. TÁRGY)
Egy leleményes és az alakját változtatni képes galetkinek igen ritkán van szüksége kötélre. Mégis, azért néha elõfordul. Bizonyos kalandok megoldásánál elengedhetetlen, hogy legyen nálad húsz-harminc méter ebbõl a szilárd, erõs kötélbõl.



NÉHÁNY TIPP, ÖTLET AZ ÖTÖDIK FORDULÓDHOZ
Hmmm... Lehetséges, hogy találtál már néhány tárgyat, amit feleslegesnek tartasz, meg akarsz tõle szabadulni? Természetesen ott van a D és a DD parancs, amelyekkel egyszerûen eldobálhatod a szemeteket, de talán még jobban ellátogatni a boltba, és ott eladni! A boltba a BE 1 paranccsal mehetsz el, és addig ott is maradsz, amíg VE (vesz), EA (elad) vagy ERT (értékeltet) parancsokat adsz ki. Az, hogy milyen áron tudsz eladni valamit, ill. megvenni, nagyban függ a kereskedelem szakértelmedtõl: ha a szakértelem csak 1-es szinten van meg, még az is sokkal jobb, mintha egyáltalán meg sincs! Ha úgy érzed, hogy sok aranyat vesztesz a tárgyaid eladásakor, érdemes a kereskedelmet elsajátítanod: a BE 4 54 paranccsal 5 képességpont és 20 TVP árán az akadémián. Ez különösen akkor jó, ha kedveled a baráti beszélgetéseket (PV 5), ugyanis ezek során ha birtoklod a kereskedelem szakértelmet, az jelentõsen fejlõdik - barátaiddal megbeszéled, hogyan lehet a legjobban alkudozni a boltban.
Mielõtt persze eladod a tárgyaidat, nem árt õket az AZ paranccsal azonosítani, megvizsgálni: lehet, hogy jók valamire! Pl. a páncélok, sisakok, pajzsok csökkentik az esélyt, hogy az ellenfeleid eltaláljanak harcban. A páncélokat és hasonlókat a KF (tárgy sorszáma) paranccsal öltheted magadra. Ha fegyvert találsz, azt érdemes eladnod: a galetkik végtagjaikkal sokkal hatékonyabban harcolnak, mint nyomorúságos fegyverekkel. Persze késõbb lehet, hogy találni fogsz valamilyen nagyhatalmú varázsfegyvert, amit érdemes forgatni. A fegyvereket a KF (tárgy sorszáma) 100 paranccsal veheted kézbe.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.