Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Pókkirálynő
Küldd el képeslapként!
Köztudott, hogy a szójereknek, a quwargoknak és a csótányoknak királynőik vannak, ők vezetik a törzset, ők felelnek a faj fenntartásáért. Bizonyíték még nincs rá, de valószínűnek tűnik, hogy a pókok is hasonló társadalomban élnek, s hamarosan talán el is jön az a pillanat, amikor az erre elrendeltetett galetki egy fészeknek kialakított barlangjárat mélyén megküzdhet egy ilyen soklábú szörnnyel.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-25 23:47:21 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
6893-52

Karakterszám: 6893 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 52 Játékhét: 288
E forduló ára: 28 zs. Maradék zseton: 92
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2006. jún. 29. 15h:08'
A következõ fordulód táplálható: 2006. jún. 30.

E-mail!

RAPTOR KALANDJAI




Pihenésed nem telt el eseménytelenül:
** 4. NAP ** Felkeresi barlangodat Granitoid, egy gránittestû, földpátpettyes, kvarceres, óriási férfi. A következõket látod nála: villámöv, a harcos köpenye, Enyészmester, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, a kalmár nyaklánca, suhanó csizma, a nyomkeresés fejpántja, Rogan karkötõje. Kifogott rajta a csapdád. Sebzõdött 24-t. Megremegnek a hegyek, ahogy kezdetét veszi az összecsapás.

*** 1. KÖR *** Granitoid feléd mozog. Megindulsz Granitoid felé. Már ott is vagy! Granitoid rád támad. Lekever egyet jobb mancsával. (25 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Fegyverével, egy Enyészmesterrel keresi a gyenge pontodat. Félrehajoltál. Nehezen bírod a szagát. (-18 ép.) Támadod Granitoidot. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal. (23 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez (-1 ép) Hasba próbálod rúgni jobb lábaddal. (7 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez (-1 ép) Vámpirizálsz (+1 ép).
*** 2. KÖR *** Megtámadod Granitoidot. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal. (29 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez (-1 ép) Mérgezed! A hasát célzod jobb lábaddal. (6 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez (-1 ép) Vámpirizálsz (+1 ép). Granitoid maradék erejét is elvesztve elterül.
[A csatában összesen 74 sebzést okoztál, és 47 sebzést kaptál.] Gyõztél! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+10%). Granitoid meghajol elõtted, majd elhagyja a barlangodat.
*** 5.8. *** Sünkutya a "Rettentõ" (#3485) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült a fókuszgömb.
** 33. NAP ** Nem átall háborgatni Sünkutya a "Rettentõ", egy süntestû, kutyafejû, tüskés bõrû, izzó szemû, acélfarkú férfi. A Katonák klánjának apród rangú tagja. A KANKURENCIA szövetségbe tartozik. Tárgyai: a sün könnyû láncinge, a sün malachit karkötõje, fekete nadrág, kék gömb, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, a tárgyalás gyûrûje, suhanó csizma, az energia zöld köntöse, Rogan karkötõje, khaldoran öv, a kalmár nyaklánca, a sólyom csontmaszkja, a tudás nyaklánca, harci nyílpuska. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda öröm, egy vendég, aki baráti beszélgetésre tért be! Meleg szívvel fogadod, hellyel kínálod, elõkerül az ennivaló. Hamarosan jóízûen falatoztok a padlóra terített takaróra rakott finomságokból. A szokásos témák - torzszülöttek, kalandok - után a családotokra terelõdik a szó, és egy pillanatnyi csönd támad. Te is eltûnõdsz, mit csinálhatnak most a szüleid. Végül Sünkutya a "Rettentõ" megköszöni a vendéglátást, és "látjuk még egymást!" felkiáltással távozik. (+10% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Sünkutya a "Rettentõ" által meséltekbõl, megtudod, mi az a warnök. [ld. enc.]
** 42. NAP ** Bezörget hozzád Sünkutya a "Rettentõ", egy süntestû, kutyafejû, tüskés bõrû, izzó szemû, acélfarkú férfi. A Katonák klánjának apród rangú tagja. A KANKURENCIA szövetségbe tartozik. Végignézed a felszerelését: a sün malachit karkötõje, a káosz istennõjének szimbóluma, fekete nadrág, kék gömb, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, a tárgyalás gyûrûje, suhanó csizma, az energia zöld köntöse, Rogan karkötõje, khaldoran öv, a sólyom csontmaszkja, a tudás nyaklánca, harci nyílpuska. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Evés közben barátságos társalgás folyik. Kiderül, hogy Sünkutya a "Rettentõ" sok dologról ugyanúgy gondolkodik, mint te! Talán még barátok is lehettek. Huh, jól elszaladt az idõ! Sünkutya a "Rettentõ" is így látja, mert feláll, és a vacsorát megköszönve, búcsúzik. (+9% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a kõtroll fatty. [ld. enc.]
** 46. NAP ** Látogatót kapsz, aki Döglött Hajnal-Dax, egy dohánylevelet rágó, viharvert külsejû, de jóképû, tar, hipnotikus tekintetû férfi. A Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes rangú tagja. A Bölcsek Köre szövetségbe tartozik. Viselt tárgyai: csatos öv, az egyensúly gyûrûje, kristályamulett, szivárvány karkötõ, a tudás nyaklánca, a gólem könnyû láncinge, zangrozi csizma, a káosz istenének sisakja, Rogan karkötõje, a kalmár nyaklánca, az energia utazóköpenye. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Örömmel fogadod a vendéget, és hogy még jókedvûbb legyen a baráti trécselés, ennivalóval kínálod. Õ is hozott magával ajándékba néhány finomságot, amit felajánl neked. Nekiláttok az ételnek. Vacsora közben barátságos vitába keveredtek kedvenc klánjaitokkal kapcsolatban; hosszasan érveltek egyik vagy másik mellett. Végül Döglött Hajnal-Dax feláll, megköszöni a finom vacsorát, és búcsút int. (+7% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Döglött Hajnal-Dax által meséltekbõl, megtudod, mi az a zöld ekinda. [ld. enc.]
** 48. NAP ** Bezörget hozzád Johnny Bravo, egy szõke, felálló hajú, izompólós, nyálgolyó, bájgúnár férfi. A Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes rangú tagja. A következõket látod nála: kristályamulett, az egyensúly gyûrûje, szivárvány karkötõ, a regenerálódás zöld köntöse, a védekezés könnyû íja, a légzés bíbor láncinge, kék gömb, a káosz vörös sisakja, a kalmár nyaklánca. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Érdekfeszítõ beszélgetésbe kezdtek a mágiáról. Vajon igaz az a rémhír, hogy egyes varázslatoknak káros mellékhatásai is vannak? Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: vendéged feláll, elbúcsúzik, és távozik. (+6% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Johnny Bravo által meséltekbõl, megtudod, mi az az ichinedar. [ld. enc.]
** 49. NAP ** Szerény szállásodban lep meg Sünkutya a "Rettentõ", egy süntestû, kutyafejû, tüskés bõrû, izzó szemû, acélfarkú férfi. A Katonák klánjának apród rangú tagja. A KANKURENCIA szövetségbe tartozik. A következõket látod nála: a sün malachit karkötõje, a káosz istennõjének szimbóluma, fekete nadrág, kék gömb, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, a tárgyalás gyûrûje, suhanó csizma, az energia zöld köntöse, Rogan karkötõje, khaldoran öv, a sólyom csontmaszkja, a tudás nyaklánca, harci nyílpuska. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Leülteted a legkényelmesebb helyre Sünkutya a "Rettentõ"-t, majd magad is lehuppansz. A tartalékaidból és vendéged ajándékából takaros kis vacsorát dobtok össze. Érdekfeszítõ beszélgetésbe kezdtek a mágiáról. Vajon igaz az a rémhír, hogy egyes varázslatoknak káros mellékhatásai is vannak? Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: vendéged feláll, elbúcsúzik, és távozik. (+9% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a csótánykirálynõ. [ld. enc.]
** 55. NAP ** Sünkutya a "Rettentõ" kihívott téged. Ha elfogadod, adj ki egy P 3485 parancsot. Ha elutasítod, add ki a P 3485 9 parancsot.
** 66. NAP ** Eljön barlangodba Johnny Bravo, egy szõke, felálló hajú, izompólós, nyálgolyó, bájgúnár férfi. A Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes rangú tagja. Viselt tárgyai: kristályamulett, az egyensúly gyûrûje, szivárvány karkötõ, a regenerálódás zöld köntöse, a légzés bíbor láncinge, kék gömb, a káosz vörös sisakja, a kalmár nyaklánca, az angyalok vándorcsizmája, a túlélés hosszú íja. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Mielõtt még baráti beszélgetésbe kezdenétek, leülteted a vendéget, és máris elõkerül az ennivaló. Jóízûen falatoztok. Misztikus, szörnyûséges dolgokról kezdtek el beszélgetni: a Thargodanok, az Ellenség... Még a Kimondhatatlan Nevûekrõl is ejtetek néhány bátortalan szót. Mintha kicsit lehûlt volna a barlang levegõje... Végül Johnny Bravo megköszöni a vendéglátást, és "látjuk még egymást!" felkiáltással távozik. (+10% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Johnny Bravo által meséltekbõl, megtudod, mi az a nedonkutya. [ld. enc.]
*** 7.10. *** Rogen a Kalandor (#6186) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 7.10. *** Nohnetár (#3803) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 7.18. *** Zsebibaba Baby (#3043) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült az élelmiszerraktár.
*** 7.29. *** Mimic (#2987) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 7.29. *** Mézga Aladár (#9269) belépését kérte a szövetségetekbe.
** 110. NAP ** Látogatót kapsz, aki Nyakigcsáp Lilli, egy hosszú, fekete hajú, méregzöld szemû, kiütéses bõrû, huncut, galetki nõ. A Mutánsok klánjának kocsány rangú tagja. Felszerelése: öv, a káosz varázslatos köntöse, csontmaszk, a küzdelem márványgyûrûje. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Mielõtt még baráti beszélgetésbe kezdenétek, leülteted a vendéget, és máris elõkerül az ennivaló. Jóízûen falatoztok. A véleménycsere ezúttal egy kicsit nehezen indul: úgy tûnik, a másik galetki most nincs túlságosan beszédes kedvében. Vagy mégsem vagy annyira rokonszenves neki? A hosszú parti végül véget ér. Nyakigcsáp Lilli megköszöni a vendéglátást, és hazaindul. (+8% jóllakottság) Ismét tanultál valamit - megtudod, mi az az elonotichlan. [ld. enc.]
Felépült a barakk.
*** 8.28. *** Zsémbecske (#2078) kilépett a szövetségbõl.
Visszatérsz szállásodra. *** 8.28. *** Hermione Granger (#4717) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 8.29. *** Miss Röfi (#2862) kilépett a szövetségbõl.
*** 9.4. *** Zsémbecske (#2078) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 9.5. *** Miss Röfi (#2862) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült a könyvtár.
*** 9.6. *** Lady Emese (#2941) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 9.12. *** Landrina a Hercegnõ (#9137) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 9.19. *** Cinca-Nyuszi (#3893) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült a gázturbina.
*** 10.8. *** Landrina a Hercegnõ (#9137) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 10.11. *** Édes Suzy (#5528) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 10.17. *** Anusz (#9047) kilépett a szövetségbõl.
*** 10.18. *** Daoc Selvreth (#8563) belépését kérte a szövetségetekbe. Jelenleg 10 legenda pontja van.
*** 10.24. *** Thor a Káosz Papja (#2804) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 10.24. *** Magmatikus Bûzfelhõszáj (#8506) kilépett a szövetségbõl.
** 181. NAP ** Meglátogat egy galetki: Lélekszívó, egy mindig lélekenergiára éhes férfi. A Mutánsok klánjának létforma rangú tagja. Viselt tárgyai: bõrpáncél, bronzmedál, szivárvány karkötõ, zöld köntös, az egyensúly gyûrûje, suhanó csizma, Xantin bõröve, az Örökkévalóság Rubinja, a sebesség sárgaréz nyaklánca, a harcos halotti maszkja. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Mielõtt még baráti beszélgetésbe kezdenétek, leülteted a vendéget, és máris elõkerül az ennivaló. Jóízûen falatoztok. Közben megvitatjátok a szintetek és a távolabbi régiók híreit. Aztán szóba kerülnek a kalandjaitok, persze versenyezve dicsekedtek sikereitekrõl. A hosszú parti végül véget ér. Lélekszívó megköszöni a vendéglátást, és hazaindul. (+9% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az az öngyilkos szilmill. [ld. enc.]
*** 10.28. *** Cy Bon Tom (#5928) kilépett a szövetségbõl.
*** 10.31. *** Regina Rascal (#3398) kilépett a szövetségbõl.
** 192. NAP ** Nem átall háborgatni Avvocato Terrasini, egy napszemüveges, tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. A Halhatatlanok klánjának felvilágosult halandó rangú tagja. Felszerelése: szivárvány karkötõ, a yeti sárgaréz nyaklánca, a gyõzelem karkötõje, az egyensúly gyûrûje, ében láncing, az angyalok csepp fülbevalója, fekete csizma, az Örökkévalóság Rubinja, ezüstmedál, a kobra ezüst nyaklánca, a mágia gyûrûje, a yeti szürke maszkja, bronz lárvaköpeny, Behemót csatos öve, a szellemek pajzsa. Elõször megpróbál meggyõzni, hogy átokszórjatok. Határozatlanul biccentesz.
Belépés után üdvözöl: "Hogy a ménkû csapna beléd!" Rögtön visszavágsz: "Olyan buta vagy, mint egy csiga." A következõt mondja neked: "Úgy hasonlítasz egy förtelemféregre, mint egyik vízcsepp a másikhoz." A fenébe, hirtelenjében nem tudsz visszavágni!
- Rendben, elismerem - mondod - Te vagy a jobb, vesztettem! - Ellenfeled lélekenergiát kap.
Felépült a szellõzõrendszer.
*** 11.8. *** Fenrokhazant Tsinborongi (#3091) kilépett a szövetségbõl.
*** 11.8. *** Rémálom (#9935) kilépett a szövetségbõl.
*** 11.8. *** Cy Bon Tom (#5928) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 11.12. *** Rémálom (#9935) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 11.12. *** Fenrokhazant Tsinborongi (#3091) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 11.21. *** Lyennara (#6492) belépését kérte a szövetségetekbe.
*** 1.2. *** Zsémbecske (#2078) kilépett a szövetségbõl.
*** 1.2. *** Falra Hányt Borsó (#6386) kilépett a szövetségbõl.
*** 1.2. *** Miss Röfi (#2862) kilépett a szövetségbõl.
*** 1.6. *** Falra Hányt Borsó (#6386) belépését kérte a szövetségetekbe. Jelenleg 10 legenda pontja van.
*** 1.6. *** Zsémbecske (#2078) belépését kérte a szövetségetekbe. Jelenleg 10 legenda pontja van.
*** 1.6. *** Miss Röfi (#2862) belépését kérte a szövetségetekbe. Jelenleg 10 legenda pontja van.
** 262. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig 5 szavazatot "gyûjtöttél".
*** 1.16. *** Magmatikus Bûzfelhõszáj (#8506) belépését kérte a szövetségetekbe.
** 269. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig 6 szavazatot "gyûjtöttél".
** 269. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig 7 szavazatot "gyûjtöttél".
** 269. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig 8 szavazatot "gyûjtöttél".
*** 2.5. *** Lady Alcoholica (#7984) belépését kérte a szövetségetekbe.
Felépült az istálló.
Felépült a lélekenergia generátor.
** 311. NAP ** Újabb szavazat érkezett, amely kirúgásodat javasolja. Eddig 17 szavazatot "gyûjtöttél".
Ezzel megvan a többségi szavazat az eltávolításodra. Mától nem vagy a szövetség tagja.
ÿ
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Avvocato Terrasini, egy napszemüveges, tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 32000.) A te szinteden a legnevesebb Maocad herceg, egy magas, kékbõrû, sugárzóan szép arcú, ezüst, hosszú, hullámos hajú férfi. (hírneve 1829.)
A szinteden nem állt meg az élet! Híreket hallottál:
*már. 12.* Fixxer gyõzelmet aratott Uton Állló felett. *ápr. 18.* Sziszegõ Szappan gyõzelmet aratott Alveris de Aurora felett. *ápr. 30.* Leph Arlone a szétszórt csatában legyõzte Lord of Darknesst. *máj. 22.* Árnyék vastag bõr tulajdonsága 21 lett, elsõként a szinten. *jún. 4.* Árnyék és barátai végrehajtották az 52. többszemélyes kalandot. *jún. 18.* Rogen a Kalandor tûzlehelet tulajdonsága 29 lett, elsõként a szinten. *júl. 15.* Avvocato Terrasini átokszórás tulajdonsága 32 lett, elsõként a szinten. *okt. 15.* Hajnalszárny gyõzelmet aratott Mérgezõ Wurm felett. *nov. 20.* Eleven Éjszaka-Rax teljesítette a 16. küldetést, amit az akadémián kapott. *már. 7.* Sequator felköltözött a következõ szintre.
Eljut hozzád néhány morzsa abból, hogy mi hír a nagyvilágban:
*feb. 14.* Alba Regina és Garloran Gray pszi párbajt vívtak. Alba Regina került ki gyõztesen. *szept. 26.* Kronx pszionikus párviadalban legyõzte Leanthilt. *dec. 20.* Mélységben Szuttyogó rangja a Bárdok Klánjában "a szeretet gyermeke" lett. *feb. 7.* Az 15025 szövetség fényes gyõzelmet aratott Ssseitak, a káoszkígyó felett! *ápr. 4.* Alba Regina pszionikus párviadalban legyõzte Nyafogó Nefelejcset. *ápr. 24.* Köpködõ Méregzsák pszionikus küzdelemben diadalt aratott Medusa felett. *máj. 5.* Köpködõ Méregzsák és Granitoid pszi párbajt vívtak. Köpködõ Méregzsák került ki gyõztesen. *jún. 5.* Fortian pszionikus küzdelemben diadalt aratott Aranea felett. *jún. 19.* Köpködõ Méregzsák pszionikus küzdelemben diadalt aratott Oblepo Glorr felett. *júl. 17.* Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban legyõzte Kroxigort.
A következõ fejlõdést tapasztalod: +1 meggyõzõkészség; [0 TVP-t használtál fel, maradt még 478.]

vd vadászat
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! Rövid sétálás után eljutsz az egyik jól õrzött járathoz, amelyen a galetkik vadászni járnak az alsó szintre, de amelyen még élõ torzszülött nem jutott ki. Egy barlangtó mellé érkezel. A tó túloldalán több járat is indul. Valamelyik nyilván elvezet a vadak fészkéhez. Befordulva egy sarkon, megzavarsz egy torzszülött rituálét. Szétspriccelnek, azonban van, amelyik harcolni akar. Ellenfeled egy molitár (#35).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a molitár felé. Már ott is vagy! A molitár feléd mozog. Támadod a molitárt. Rávágsz jobb csápoddal. (16 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Hasba próbálod rúgni jobb lábaddal. (1 ép-t sebeztél). A molitár rád veti magát. Célozni próbál jobb lábával. Mellétrafált a balfácán. A hasadra céloz bal lábával. (11 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Méreg: A molitár 4 sebzést kap.
*** 2. KÖR *** A molitár téged támad. Rúg jobb lábával. (12 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. A hasadra céloz bal lábával. (12 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megtámadod a molitárt. Körbe-körbe forgatva ütsz jobb csápoddal. (19 ép-t sebeztél). Mérget juttatsz belé. Egy rúgást próbálsz jobb lábaddal. (1 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A molitár halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 35 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+32%). Összegyûjtöd a "kincset": egy molitár háj és egy xenópete. [ld. enc.]
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítást használsz gyógyításra. 6 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) 4 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) 5 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.)
[19 TVP-t használtál fel, maradt még 459.]

vd vadászat
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Egy szûk járatban való kúszás-mászással közelíted meg a torzszülöttek szintjét. A távolból kiáltások, robbanások hangja szûrõdik el hozzád, egy borzalmas halálsikoly, aztán néma csend. Üvöltést hallasz magad mögött. Nocsak, vadászó és éhes torzszülött(ek)! Megfordulsz. Ellenfeled egy húsevõ növény (#46).

*** 1. KÖR *** A húsevõ növény közelebb jön, hogy támadhasson. A húsevõ növény felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A húsevõ növény téged támad. Odacsap neked jobb csápjával. (2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Elõrehajolva harapni próbál fogával. Mellé! A húsevõ növényt próbálod megsebezni. Elõresuhintasz jobb csápoddal. (27 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Célozni próbálsz jobb lábaddal. (13 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A húsevõ növény kileheli lelkét.
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+41%). Elteszed a zsákmányt, ami egy húsevõ bibe és 13 arany.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 446.]

vd vadászat
Vadászni támad kedved. A vadászhírek jó fogást ígérnek a szint keleti részén, így hát odamész. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél felé. Észreveszel 1 sötét mákot. Szakértõ módon leszeded. Vadászösztöneid mentenek meg attól, hogy egy fentrõl gurított szikla ne zúzzon agyon. Harcra készen, megfordulsz. Ellenfeled egy mahomohi (#43).

*** 1. KÖR *** A mahomohi feléd mozog. A mahomohi felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A mahomohi rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban dermesztõ hideget köp rád. (15 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a mahomohit. Ostorként csattantasz jobb csápoddal. (31 ép-t sebeztél). A bõrén levõ tüskék felsértenek (-4 ép) Mérget juttatsz belé. Megeresztesz egy jól irányzott rúgást jobb lábaddal. (9 ép-t sebeztél). Tüskés a bõre (-2 ép) Vámpirizálsz (+1 ép). Mérgezõdik: A mahomohi 4 sebzést kap. A mahomohi hörögve elterül.
[A csatában összesen 40 sebzést okoztál, és 21 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+31%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítással kezeled magad. Gyógyulsz 5 életpontot. (-4 vp.) 7 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) Ennek eredményeképp gyógyulsz 4 ép-t. (-4 vp.) Gyógyulsz 5 életpontot. (-4 vp.)
[28 TVP-t használtál fel, maradt még 418.]

vd vadászat
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. A szokásos vadászösvények egyikét választod, amely egyenesen a sötét alsó szintekre vezet. Ahogy leérsz, küzdõállást veszel fel, és körülnézel. Bármelyik pillanatban megtámadhat egy torzszülött. Egy óriási barlangnyílás tátong elõtted, a bejárat tele van szórva különbözõ torzsülöttek csontjaival. Vagy egy nagyragadozó tanyája, vagy egy galetkiremete lakhelye! Mindenesetre felébred benned a kíváncsiság. (482. kaland, összköltsége 35 TVP.) [Figyelem: a kaland során követõt szerezhetsz!] Már majdnem feladod, amikor nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak nézel elébe! Ellenfeled egy elektraton (#34).

*** 1. KÖR *** Az elektraton elmormol egy villámsújtás varázslatot. Sebzõdsz 17 ép-t. Megközelíted az elektratont. Támadod az elektratont. Ostorként csattantasz jobb csápoddal. (28 ép-t sebeztél). Mérgezed! Elõrerúgsz jobb lábaddal. El sem találtad. Az elektraton kileheli lelkét.
[A csatában összesen 28 sebzést okoztál, és 17 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+36%). Viszed, ami mozdítható: egy elektronit.
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítással gyógyítod magad. 5 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) Ennek eredményeképp gyógyulsz 6 ép-t. (-4 vp.) Gyógyulsz 7 életpontot. (-4 vp.)
[28 TVP-t használtál fel, maradt még 390.]

vd vadászat
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Izgatottan ereszkedsz le egy publikus folyosón a rettegve bujdokló vadak, a torzszülöttek világába. Huh, leértél a csatornaszintre. Nevéhez hûen, a levegõt betölti a csatornák dögletes bûze. Befordulva egy folyosón, ráébredsz, hogy nem vagy egyedül. Ellenfeled egy tûzgyík (#40).

*** 1. KÖR *** A tûzgyík máris elõtted terem! A tûzgyík felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A tûzgyík téged támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak a lángnyelvek. (15 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a tûzgyíkot. Elõresuhintasz jobb csápoddal. (35 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Elõrerúgsz jobb lábaddal. (13 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A tûzgyík halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 48 sebzést okoztál, és 15 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+31%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy pirgamit.
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítást használsz gyógyításra. Gyógyulsz 4 életpontot. (-4 vp.) 5 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.)
[28 TVP-t használtál fel, maradt még 362.]

x 50 exkaváció, ásatás
Egy több száz éve elhagyatott barlangot választasz az ásatás színhelyéül: régen állítólag itt éltek õseitek vezetõi. Talán találsz valami érdekeset! Megfeketedett, ismeretlen rendeltetésû, hosszúkás tárgyakra bukkansz. Elég hegyesek! (+2 õsi relikvia.)
[50 TVP-t használtál fel, maradt még 312.]

bb 1 3 4 7 9 több épület meglátogatása
[be 1:] A lakószint központi tere óriási. Ahányszor erre jársz, mindig egy rövid idõre megállsz, hogy megcsodáld a hatalmas cseppköveket, a meredek sziklafalat, amelyet számtalan lakóbarlang tarkít, és a központi épületegyüttes sziporkázó milgandokkal megvilágított fenséges látványát. A tér egyik szegletében egy kisebb csoport gyûlt össze. Kíváncsian közelebb lépsz. Egy szakállas, mosolygós szemû, középkorú galetki ül a tér egyik kõemelvényén, ölében lant. Valamilyen karizmatikus aura veszi körül, amitõl rögtön megkedveled. Huncutul vigyorogva épp egy történetet ad elõ. A lantot nem zenére, hanem inkább hangulatkeltésre használja. Egy-egy ijesztõbb résznél hirtelen megpendít egy mélyebb akkordot, a vidáman részeknél pedig mulatságos hangokat csal elõ a hangszerbõl. Érdeklõdve közelebb lépsz, de sajnos a történet pont véget ér. Arany záporozik a bárd kalapjába, majd a tömeg szétszéled. Csalódottan te is megfordulnál, de ekkor a fickó megszólít.
- Van egy történetem neked is, Raptor, csak neked!
- Honnan tudod a nevemet? - fordulsz meg ámultan. A huncut vigyor nem tûnik el az arcáról.
- Én mindenkit ismerek... és hamarosan engem is mindenki ismerni fog! Troy Archid vagyok, a császár bárdja. Azaz, voltam - elbocsátottak a szolgálatból.
- Miért, nem voltak elég jók a történeteid?
- Épp ellenkezõleg. Túl jók voltak! Túl sok volt bennük az igazság, és a császár ezt nem kedvelte. - riadtan körülnézel. Aki a császár ellen szól, annak nem jósolnak hosszú életet! De nincs senki a közelben, és Troyban van valami, ami maradásra késztet.
- Sajnálom, hogy elbocsátottak az udvarból. Valamilyen történetet említettél, kíváncsian hallgatlak!
Troy még szélesebben mosolyogva, felemeli az ujját.
- Nem addig van az! Nekem a történetmondás a megélhetésem. Hozz nekem egy drágakövet - legyen akármilyen apró is -, és meghalgathatod életed legjobb történetét! Holnap ugyanekkor itt várlak!
- Várj, talán van is nálam! - turkálni kezdesz a zsebedben, de ahogy felpillantasz, a bárdot nem látod sehol. Hová tûnhetett? A nyílt téren csak nem szívódhatott fel! Persze, a császár énekmondója biztosan ismer egy-két trükköt.
[A bárdot a következõ fordulódban a K 99 paranccsal keresheted.]
Lebattyogsz a boltba. Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél (#3) 36 ap, törpe pikkelyvért (#4) 45 ap, kés (#5) 1 ap, fogazott tõr (#6) 3 ap, bõrpáncél (#9) 18 ap, parittya (#10) 10 ap, kerek kõ (#11) 1 ap, harci fejsze (#12) 18 ap, sziklarepesz (#13) 5 ap, üvegcse (#14) 3 ap, molad púp (#16) 14 ap, kõbalta (#18) 5 ap, mandolin (#19) 72 ap, winropu moha (#22) 36 ap, sötét mák (#23) 36 ap, csótányláb (#25) 36 ap, ragálygomba (#26) 36 ap, gyilkos boróka (#27) 36 ap, tejfonál (#28) 36 ap, kötél (#128) 18 ap, rozsdás kard (#131) 10 ap, ében tündekard (#132) 36 ap, díszes fejék (#135) 18 ap, khaldoran öv (#137) 54 ap, húsevõ bibe (#151) 18 ap, pirgamit (#152) 14 ap, mandibula (#157) 7 ap, yeti csont (#160) 19 ap, Xantin bõröve (#169) 72 ap, villámöv (#172) 72 ap, pókcsatos öv (#173) 72 ap, nohnetár gumó (#212) 18 ap, lelakatolt ládikó (#310) 540 ap, lemezpáncél (#1000) 90 ap, vas lemezpáncél (#1001) 155 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 231 ap, pikkelyvért (#1015) 36 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 69 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 123 ap, láncing (#1030) 72 ap, könnyû láncing (#1031) 127 ap, bíbor láncing (#1032) 194 ap, ezüst láncing (#1033) 289 ap, mellvért (#1045) 63 ap, bõr mellvért (#1046) 112 ap, bronz mellvért (#1047) 177 ap, pajzs (#1060) 18 ap, kerek pajzs (#1061) 41 ap, nagy pajzs (#1062) 86 ap, sisak (#1075) 18 ap, vassisak (#1076) 41 ap, szárnyas sisak (#1077) 86 ap, maszk (#1090) 9 ap, halotti maszk (#1091) 25 ap, csontmaszk (#1092) 69 ap, fejpánt (#1105) 9 ap, díszes fejpánt (#1106) 25 ap, ezüst fejpánt (#1107) 69 ap, csizma (#1120) 9 ap, vándorcsizma (#1121) 25 ap, fekete csizma (#1122) 69 ap, köpeny (#1135) 5 ap, utazóköpeny (#1136) 21 ap, kék köpeny (#1137) 62 ap, köntös (#1150) 9 ap, zöld köntös (#1151) 25 ap, átlátszó köntös (#1152) 69 ap, íj (#1270) 18 ap, könnyû íj (#1271) 41 ap, hosszú íj (#1272) 86 ap, nyílpuska (#1285) 36 ap, könnyû nyílpuska (#1286) 69 ap, tõr (#1300) 9 ap, csonttõr (#1301) 25 ap, rövid tõr (#1302) 69 ap, kard (#1315) 18 ap, görbekard (#1316) 41 ap, hosszúkard (#1317) 86 ap, lándzsa (#1330) 18 ap, barbár lándzsa (#1331) 41 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 86 ap, a sas köpenye (#15985) 95 ap, a sas görbekardja (#16166) 274 ap, a tûz öve (#22315) 50 ap, a tûz lándzsája (#22480) 63 ap, a jég barbár lándzsája (#22931) 157 ap, a szalamandra lándzsája (#26080) 63 ap, a yeti öve (#26365) 50 ap, az elektromosság gyalogos lándzsája (#27432) 287 ap, a légzés zöld köntöse (#27701) 142 ap, a légzés karkötõje (#27790) 54 ap, a légzés nyílpuskája (#27835) 81 ap, az angyalok görbekardja (#28316) 157 ap, az ellenállás nyílpuskája (#28735) 81 ap.

[be 3:] Elhagyod a boltot. Elmész a varázslótoronyhoz. Fekete, magas épület, hegyes karmokkal. Egyedi tervezés! Egy csontos lény fogad. Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható: tûzpajzs (#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17, IQ14, 200ap) sorvasztás (#30, IQ10, 100ap) gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás (#43, IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147, IQ9, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ12, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ13, 80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap) kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás (#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170, IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap) gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) Üdvözöl egy õsz hajú galetki, aki hosszú szürke köpenyt visel, és csúcsos süveget. Kezében egy igazi fából faragott bot! A bot végén vörös drágakõ, tökéletesen simára csiszolt gömbfelülettel. Az öreg így szól hozzád:
- Már messzirõl láttam sugárzó mágikus aurádat. Ígéretes tehetségnek tûnsz! Az én nevem Magikluxin. Megtanítok neked egy varázslatot, ha megteszel nekem egy apró szívességet. - örömmel bólintasz. A mágus folytatja. - A szint egy távoli végében nemrégiben felfedeztem egy yeti barlangot, ahol egy egészen ritka növényféle, a fehér zuzmó terem! Sajnos, én nem igazán vagyok képzett a harcban, ezért nem tudok más megoldást, mint felbérelni valakit, aki bejut a barlangba, és hoz nekem a zuzmóból. Nos, mi a véleményed?
- Szívesen! - egyezel bele. (3. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)

[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz 10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12. szinten 5, a 13-16. szinten 6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol.

[be 7:] Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját.

[be 9:] Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok. A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Érdeklõdsz a papoknál, hogy nincs-e valamilyen megbízásuk számodra. Valami komoly, képzett galetkit igénylõ feladat. Mosolyogva egymásra néznek, aztán az egyikük bólint.
- Barátom, egy nagyon nehéz, komoly küldetésünk lenne számodra! Fehér gyógyitalokat fõzünk a helytartó testõreinek, szükségünk lenne húsz üvegcsére! - egy darabig vársz, hogy ismertessék, milyen borzalmas szörnyektõl kell az üvegcsét elragadni, de a pap csak biztatóan biccent. Megalázóan egyszerû! A pap persze sietve megnyugtat:
- Jutalmul barátom vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra [a kaland teljesítésekor], és ki tudja? - talán tanulhatsz is valamit! (15. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
[25 TVP-t használtál fel, maradt még 287.]

vd vadászat
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Az egyik kevésbé ismert, de ezért vadakban gazdag terület pont az északi nordemil-liget alatt fekszik. A sûrûn növõ, fehér gombaszerû növények között neked is idõbe telik, amíg megtalálod a lejáratot, és leereszkedsz. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél felé. Szimatodra hagyatkozva, hosszas nyomkövetés után találsz egy torzszülött fészket. Ellenfeled egy orgling kutya (#42).

*** 1. KÖR *** Az orgling kutya máris elõtted terem! Az orgling kutya felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Az orgling kutya rád támad. Lesújt rád bal karmával. (13 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Bûze zavar. (-6 ép.) Megtámadod az orgling kutyát. Rávágsz jobb csápoddal. (36 ép-t sebeztél). Mérgezed! Hasba próbálod rúgni jobb lábaddal. Félrehajolt. Az orgling kutya holtan terül el.
[A csatában összesen 45 sebzést okoztál, és 19 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+30%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Összefut a nyál a szádban. Tömni kezded magadba a finomságokat. (+15% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítással gyógyítod magad. 7 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) 7 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.) Ennek eredményeképp gyógyulsz 6 ép-t. (-4 vp.)
[34 TVP-t használtál fel, maradt még 253.]

p portyázás
Kinyújtózol, majd vidáman fütyörészve kilépsz a barlang ajtaján. Útközben más, portyára induló galetkikkel is összeakadsz. Hiába, pezseg az élet! Találtál egy alkalmas barlangot. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Körbevizsgálódsz, nehogy kellemetlen meglepetést okozzon egy csapda. Szerencsére, nincs. Magabiztosan elõrelépsz.
Békésen szuszog a sarokban a barlang lakója, Baalzamon, egy nem túl bizalomgerjesztõ, hataloméhes tekintetû férfi. A Pszionicisták klánjának tanítvány rangú tagja. Tárgyai: szivárvány karkötõ, kristályamulett, díszes fejék, az entek zöld köntöse, a bölcsesség csepp fülbevalója, láncing, khaldoran öv, a mentát vándorcsizmája, a kalmár nyaklánca, kék gömb. Az alvó galetki szeme felpattan, és felugrik. Lebuktál! Vegye hát kezdetét az epikus ütközet!

*** 1. KÖR *** Baalzamon odajön hozzád. Tóbiás, a kétfejû patkány odajön hozzád. Tóbiás, a kétfejû patkány irányába mozogsz. Baalzamon rád veti magát. Odacsap neked jobb karmával. (19 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Elõrerúg jobb lábával. (15 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Megroggyansz, ahogy bénító méreg kerül véredbe. Gyengülsz (-12% támadás). Tóbiás, a kétfejû patkány téged támad. Kitátja száját, harapni próbál fogával. (15 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Támad fogával. (18 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Nehezen bírod a szagát. (-5 ép.) Ezer sebbõl vérezve, elveszted az eszméletedet.
[A csatában összesen 31 sebzést okoztál, és 72 sebzést kaptál.] Mi tagadás, legyõztek. Lassanként magadhoz térsz. Ellenfeled tiszteleg elõtted, jelezve, hogy méltó ellenfél voltál. [-5 TVP.] Tisztelegve a méltó ellenfél elõtt, visszavonulsz.

(Feltételes gyógyítás:) kisebb gyógyítással gyógyítod magad. 6 ép-t gyógyított rajtad. (-4 vp.)
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+49 életpont.)
[24 TVP-t használtál fel, maradt még 229.]

p portyázás
Tökéletes kondícióban érzed magad egy kis lazító portyához. A barlangokat, amelyek között jársz, mohatelepek borítják, kiválóan álcázva a bejáratokat. Téged azonban nem lehet ezzel megtéveszteni. Kiválasztasz egy barlangnyílást, amelybõl némi fényt látsz. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Elõször megnézed, nincs-e csapda. Nincs csapda, vagy legalábbis nem találsz. Továbbnyomulsz.
Aludni látszik a lakó, Slejm, egy kocsonyás testû, nyálkát izzadó, állandóan bélgáz szagú férfi. A Mutánsok klánjának létforma rangú tagja. Végignézed a felszerelését: kristályamulett, vassisak, vándorcsizma, az egyensúly gyûrûje, az energia öve, utazóköpeny, a tárgyalás gyûrûje. Csendben elteszel 1 fehér gyógyitalt. Még mindig nem ébredt fel! Gyorsan távozol. Természetes, hogy az áldozat kajatartalékából is lenyúltál valamennyit. (+9% jóllakottság.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 224.]

p portyázás
Az igazi tapasztalatot más galetkikkel való találkozás jelenti, ezért portyázni indulsz. Keresgélni kezdesz a legközelebbi barlangok között, vajon ki van otthon? Nini, ez a barlang pont jónak tûnik. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Óvatos vagy, nehogy csapdába ess. A kutatásod eredménytelen. Irány befelé!
Csendben osonsz be. Itt szunyál a tulaj, Raska, egy kopasz, ocsmány, görbehátú velejéig romlott galetki férfi. A Mutánsok klánjának létforma rangú tagja. A Második Hullám szövetségbe tartozik. Viselt tárgyai: a mentát csatos öve, az egyensúly gyûrûje, bõrpáncél, csontmaszk, vándorcsizma, bronzmedál, kék gömb, az élet köpenye. Csendben elteszel 2 molitár hájat. Még mindig nem ébredt fel! Gyorsan távozol. Persze némi elemózsiát is loptál magadnak. (+10% jóllakottság.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 219.]

p portyázás
Itt az ideje, hogy felkeresd a szint többi lakóját egy baráti megmérettetés céljából. A kolónia egy olyan szegletét keresed fel, ahol nagyon sok barlang van, így könnyû lesz választani. Nem habozol sokat, választasz egy barlangot. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Elõször megnézed, nincs-e csapda. Nincs csapda, vagy legalábbis nem találsz. Megindulsz befelé.
Békésen szuszog a sarokban a barlang lakója, Darab, egy sötét börû,barna hajú,zöld szemû férfi. A Tisztogatók klánjának felderítõ rangú tagja. Végignézed a felszerelését: khaldoran öv, márványgyûrû, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, az elektromosság karikaszimbóluma, szivárvány karkötõ, köpeny, törpe pikkelyvért, maszk, a ragadozó csizmája. Csendben elteszel 1 bõrpáncélt. Még mindig nem ébredt fel! Gyorsan távozol. Mintha ez még nem lenne elég, némi kaját is sikerült csórni! (+6% jóllakottság.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 214.]

vd vadászat
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. A szokásos vadászösvények egyikét választod, amely egyenesen a sötét alsó szintekre vezet. A sötétbõl furcsa neszeket hallasz. Nem vitás, ugrásra kész torzszülöttek várnak rád. Befordulva egy folyosón, ráébredsz, hogy nem vagy egyedül. Ellenfeled egy fekete hólyag (#38).

*** 1. KÖR *** A fekete hólyag feléd rohan. A fekete hólyag felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A fekete hólyag rád támad. A fekete hólyag savat lehel rád. (12 ép-t sebzõdtél). Támadod a fekete hólyagot. Elõresuhintasz jobb csápoddal. (29 ép-t sebeztél). Megeresztesz egy jól irányzott rúgást jobb lábaddal. (8 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép).
*** 2. KÖR *** A fekete hólyag rád támad. Nagy levegõt vesz, és hatalmas savcsóvát köp feléd. (12 ép-t sebzõdtél). Támadod a fekete hólyagot. Ostorként csattantasz jobb csápoddal. (30 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Megeresztesz egy jól irányzott rúgást jobb lábaddal. (11 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A fekete hólyag kileheli lelkét. Nagy detonáció közepette darabokra robban. 14 életpontnyit sebzõdsz.
[A csatában összesen 78 sebzést okoztál, és 38 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+33%). Összegyûjtöd a "kincset": egy xenópete.
(Feltételes gyógyítás:) fehér gyógyitallal kezeled magad. 40 ép-t gyógyított rajtad.
[31 TVP-t használtál fel, maradt még 183.]

vd vadászat
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Egy kútszerû aknán át, egy odakészített kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes csatornaszintre. Bár tökéletesen látsz a sötétben, azért ezeknek a folyosóknak a mélységes sötétsége még téged is megrémiszt kicsit. Rövid kutatás után megpillantasz egy torzszülöttet. Menekülni próbál, üldözni kezded. Egyenest a fészkébe menekül a bolond! Ellenfeled egy molitár (#35).

*** 1. KÖR *** A molitár felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A molitár közelebb jön, hogy támadhasson. Támadod a molitárt. Odacsapsz jobb csápoddal. Nem találtál. Érzékeny pontot próbálsz eltalálni jobb lábaddal. (1 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A molitár rád támad. A hasadra céloz jobb lábával. Nem talált. A hasadra céloz bal lábával. El sem talált, haha.
*** 2. KÖR *** Támadod a molitárt. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal. (25 ép-t sebeztél). Rúgsz jobb lábaddal. El sem találtad. A molitár rád támad. Hasba próbál rúgni jobb lábával. Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. Érzékeny pontodat próbálja eltalálni bal lábával. Ez mellément.
*** 3. KÖR *** Megtámadod a molitárt. Rávágsz jobb csápoddal. (15 ép-t sebeztél). Mérget juttatsz belé. A hasát célzod jobb lábaddal. (1 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+1 ép). A molitár halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 42 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+32%). Elteszed a zsákmányt, ami egy molitár háj és 28 arany. [31 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]

forduló vége
Hohó, hiszen most van a születésnapod! Ismét eltelt egy újabb év azóta, hogy megérkeztél a hegy lárvaszintjére. Nagy ünnepséget csaptok a szomszédokkal együtt. Érzed, hogy a kor bölcsességgel jár. (+2 képességpont.) Öregedtél 1 évet. Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. [ld. enc.] [ld. enc.] [ld. enc.] [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +1 galetki erõt és +32 hírnevet kaptál. A kör során összesen 508 sebzést okoztál, és 266 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 152 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 362 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Raptor, egy kopasz, kékszemõ, fekete bõrû, emberszerû férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: micinista. Ez az 52. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 11 / 7.44
[2] IQ: 9 (11) / 4.15
[3] ügyesség: 6 (8) / 0.60
[4] egészség: 7 (10) / 0.48
[5] mágia: 6 (8) / 0.15
[6] gyorsaság: 7 (4) / 2.10
[9] Méret/ép: 75 (79) / 62
Min. méret: 69
Barlangméret: 75
PONTJAID
Varázspont: 66 / 2
Képességpont: 25 / 78%
Hõsi pont: 30 (3)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 31%
Galetki erõ: 246 / 172
Hírnév : 485
Jóllakottság: 200%
Életkor: 13 / 13
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 58 (2)
Galetki gyõzelmek: 14 (1)
Torzsz. csaták: 258 (8)
Torzsz. gyõzelmek: 222 (8)
Leölt torzszülött: 261 (8)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 26 (1)

A Katonák Klánjának (#15) tagja vagy.
Rangod: kisdobos (9)
Speciális képességeid:
+2 éberség, +5% támadás.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Ölj öt óriás skorpiót, kizárólag végtagjaiddal. [számláló: 1] 2.) Teljesíts sikeresen három küldetést, amelyet a palotában kaptál. [számláló: 2] 3.) Látogass el a Klánépületbe úgy, hogy nincs egyetlen aranyad sem!

HARCI SZAKÉRTELMEK
[12] savlehelet: 5 / 2.68 [16] tüskés bõr: 7 (9) / 0 [26] lõfegyver: 3 (5) / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[45] csapdakészítés: 3 / 0.55 [46] csapdaészlelés: 3 / 2.36 [47] zárnyitás: 3 / 0.75
[48] mászás: 4 / 2.15 [49] rugalmasság: 3 / 0.05 [50] meggyõzõkészség: 4 / 0.54
[54] kereskedelem: 7 / 4.60 [58] nyomkeresés: 3 / 1 [59] vezetõkészség: 3 / 0
[62] lopás: 4 / 2.80 [63] éberség: 5 (7) / 0.96 [64] átokszórás: 5 / 1.43
[66] lopakodás: 3 / 0.10 [67] régészet: 6 / 2.40 [69] tanulás: 3 / 2.31
[72] építés: 3 / 0.24        

VÉGTAGOK
jobb csáp [100] méret: 14 / 0.99 [101] szakért.: 9 / 3.16 [102] sebzõ méreg: 4 / 0  
jobb láb [103] méret: 4 / 0 [104] szakért.: 5 / 4.96 [105] vámpirizáció: 2 / 0  

VARÁZSLATOK & PSZIK
[36] csábmosoly: 1 / 0.08 [10] energiatüske: 1 / 0 [29] életszívás: 1 / 0
[15] jégpajzs: 1 / 0 [27] kisebb gyógyítás: 4 / 1.43 [28] óriáserõ: 2 / 0.16

T/V VARÁZSLATLISTÁID
1. lista (25%): 28 óriáse 10 energi 36 csábm              
2. lista (50%): 28 óriáse 10 energi 36 csábm              
3. lista (100%): 36 csábm 28 óriáse 10 energi              
4. lista (150%): 10 energi 28 óriáse 36 csábm              

HARCI PROGRAMOD
1: energiatüske t.var. ha ellenfeled #30. Prioritás: 60.


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 70 0 20 27 50; VI erõ:120% ép:25%; PV 6 5;

CSAPDA ÁLLAPOTA: TVP: 35 szint: 3 sebzés: 17-25

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (3. épület), #7 (4. épület), #9 (7. épület), #15 (9. épület), #19 (1. épület), #426 (50. forduló), #326 (51. forduló), #499 (48. forduló), #432 (48. forduló), #357 (48. forduló), #482 (52. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 a lich kerek pajzsa (#11861) * 1 a sólyom csatos öve (#29516) * 1 a sün díszes fejpántja (#24956)
1 az angyalok díszes fejpántja (#28106) 1 bõrpáncél (#9) * 3 csizma (#1120)
2 csontmaszk (#1092) * 1 díszes pikkelyvért (#1017) 1 sárga öv (#1167)
* 1 utazóköpeny (#1136) 2 vas lemezpáncél (#1001)

Ékszerek, kincsek
* 1 a szellemek csontamulettje (#15147) 1 a tárgyalás gyûrûje (#144) 676 arany (#1)
* 1 az egyensúly gyûrûje (#213) 1 csepp fülbevaló (#1256) 29 drágakõ (#2)
1 gyûrû (#1225) 1 háromszögszimbólum (#1212) 1 karikaszimbólum (#1211)
1 malachitgyûrû (#1227) 1 szimbólum (#1210) 1 szivárvány karkötõ (#139)

Felszerelés
1 díszes rézkulcs (#129) 14 kötél (#128) 1 õskõ (#8)

Fegyverek
1 barbár lándzsa (#1331) 1 harci fejsze (#12) 1 hosszúkard (#1317)
* 11 kerek kõ (#11) 1 rozsdás kard (#131) 1 sziklarepesz (#13)

Varázsitalok és füvek
6 csótányláb (#25) 3 hónakkupók (#30) 1 hõsiesség itala (#52)
7 liánvirág (#24) 4 mátekel gomba (#21) 1 mézfû (#29)
4 mitulen fû (#20) 1 óriásnövés itala (#60) 5 ragálygomba (#26)
3 sötét mák (#23) 3 tejfonál (#28) 11 üvegcse (#14)
3 védelem itala (#59) 12 winropu moha (#22)

Egyéb kacatok
6 bolhedor szárny (#15) 2 elektronit (#141) 4 húsevõ bibe (#151)
3 lemúr hártya (#161) 5 mandibula (#157) 1 molad púp (#16)
6 molitár háj (#165) 1 nohnetár gumó (#212) 9 nordkristály (#146)
4 õsi relikvia (#17) 9 pirgamit (#152) 2 xenópete (#278)
3 yeti csont (#160)


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 41 arany (#1), 1 pirgamit (#152), 2 õsi relikvia (#17), 1 sötét mák (#23), 1 húsevõ bibe (#151), 4 molitár háj (#165), 1 elektronit (#141), 2 xenópete (#278), 1 bõrpáncél (#9).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
12  
13  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



WARNÖK (73. LÉNY)
A warnök egy hosszú, fás testû, lassan mozgó teremtmény, távoli rokona az enteknek. Nem kedveli a betolakodókat, ezért szó nélkül megpróbál mindent szétlapítani, ami nem nagyobb nála (vagyis szinte mindent). Mégha mindez nem lenne elég, a warnök eléggé ellenálló mindenféle elemi támadással és méreggel szemben. Szerencsére, a warnök eléggé rövidlátó, úgyhogy valószínûleg nem fog eltalálni, de ha mégis, jaj neked! (Végtag szakértelme ugyanis 1, de mérete 10!) Ha elejtesz egyet, csak akkor számíts ehetõ részekre, ha kõevõ vagy tejivó vagy.



KÕTROLL FATTY (113. LÉNY)
A kõtrollok hatalmas testû, lapáttenyerû óriások, sokkal jobban otthon vannak a sötét és mély járatokban, mint a galetkik bármelyike. Képesek bármit felfalni, és bármit túlélni. Erejük iszonyatos, kedvenc szórakozásuk, hogy mázsás sziklákkal célba dobálnak a gyengébb torzszülöttekre. Szerencsére, amivel most összeakadtál, az mindössze halvány árnyéka az igazi kõtrolloknak, egy kõtroll fatty: a hozzá hasonlók kitaszították, elûzték, mert jóval gyengébb volt náluk.



ZÖLD EKINDA (74. LÉNY)
Az ekindák óriási, rovarszerû lények, pikkelyes galetki fejjel és hatalmas csápokkal. A zöld ekindák értelmes lények, sõt, rendelkeznek korlátozott mágikus képességekkel is. Rettenetesen gyûlölik a galetkiket, mert azt hiszik, a galetki faj nélkül övék lehetne az uralkodó társadalom. No igen, sok faj hiszi még ezt... Mindenesetre ekindára vadászni mindenképpen veszélyes, és ha mindenképpen ilyesmire adod a fejed, legjobb a zöld ekindával kezdeni. (Táplálék: puhányok, rovarevõk).



ICHINEDAR (75. LÉNY)
Ezek a nyálkás, zselés állagú, fekete testû magas lények igazi rejtélyt jelentenek. Egy teória szerint egy halott Ellenség testébõl származó néhány csepp fertõzött meg egy torzszülöttet, és így jött létre az ichinedar. Az ichinedarok fantasztikus mágikus képességekkel és mágikus ellenállással rendelkeznek, de elég egyetlen csapás egy fegyverrel vagy egy végtaggal, és holtan rogynak össze. Nem véletlen, hogy az ichinedar gyakorlatilag szimbiózisban él a nedonkutyával: a nagytestû, hegyesfogú nedon kutyák megvédik gazdájukat a fizikai támadásoktól, míg a mágikusokkal az ichinedar néz farkasszemet. [Táplálék: puhányok és mágiahasználók számára, csak aztán nehogy belõled is ichinedar váljék!]



CSÓTÁNYKIRÁLYNÕ (128. LÉNY)
Amikor elõször megláttad az óriáscsótányokat, azonnal eldöntötted, hogy ezeknél undorítóbb, visszataszítóbb, ocsmányabb rovarok nem léteznek. Persze a csatornarendszerben való kalandozásaid során hamar ráébredtél, hogy ez nem igaz, de azért a csótánykirálynõ látványára semmilyen korábbi tapasztalat nem volt képes felkészíteni. Az óriási, méregtõl csöpögõ mandubilákról a szemed rögtön a vastag kitinpáncélra ugrik, és az izmos ízelt lábakra, amelyeknek köszönhetõen a királynõ egy pillanat alatt elõtted tud teremni. Ja, és persze a csótánykirálynõ körül mindig megtalálhatók gyermekei, az óriáscsótányok.



NEDONKUTYA (76. LÉNY)
Ezek a nagytestû, de buta torzszülöttek könnyedén áldozatul esnének a ravasz vadászoknak, ha nem szövetkeztek volna a mágiahasználó ichinedarokkal. Cserébe az ichinedarok mágikus segítségéért és irányításáért, a nedonkutya megvédi gazdájukat a fizikai támadásoktól. A nedonkutya különösen ellenálló a tûzzel szemben, talán mágikus gondviselõjének állandó közelsége miatt, tüskés bõre miatt pedig a legtöbb ragadozó nem szívesen tépi szét. A nedonkutya a tejivók számára jelenthet táplálékot.



ELONOTICHLAN (31. TÁRGY)
Errõl az õsi, kérges törzsû futónövényrõl nagyon keveset tudnak, mivel különlegesen ritka. Annyi bizonyos, hogy kérgébõl egy különleges anyag nyerhetõ ki, amely többféle varázsital fõzéséhez is elengedhetetlen. [Szükséges varázsital fõzés szint: 5.]



ÖNGYILKOS SZILMILL (246. LÉNY)
Bár a szilmillekrõl mindenki azt hiszi, hogy apró, védtelen, gyáva manócskák, ez mára már nem teljesen igaz. Az utolsó szilmill háborúban a galetkik majdnem teljesen kiirtották õket, de a túlélõk egy részében forrt a düh és a bosszúvágy, és kegyetlen harcosokká edzették magukat, hogy egyszer visszavághassanak a galetkiknek.



XENÓPETE (278. TÁRGY)
Egy szürke, tojáshoz hasonló tárgy. Jól láthatóan él! Vajon milyen teremtménynek a tojása? Ahogy tovább bámulod, kellemetlen érzés lesz rajtad úrrá, mintha valami nagyon veszedelmes dolgot kaparintottál volna meg. Ha többet akarsz róla megtudni, akkor a VA 278 parancsot kell kiadnod, 8 TVP árán - ennek persze feltétele, hogy rendelkezz varázsital analizáló felszereléssel. A xenópete gyorsan romló tétel - ezért nem átadható, és nem ellopható.



BEÁLLÍTÁS UL
Mostantól lehetõség van az ún. Beállítás UL használatára. A beállítás UL-t (a továbbiakban BUL) akkor érdemes használni, ha egy körben 20-nál több parancsot akarsz kiadni. A BUL hasonló, mint egy normál UL, a következõ eltérésekkel:
- A BUL-en nem használhatsz minden parancsot, csak fõleg azokat, amelyek nem kerülnek TVP-be. A BUL-en használható parancsokat ld. ennek az enciklopédiának a végén.
- A BUL-lel táplált fordulóban nem kapsz TVP-t, nem nõ a fejlesztési kereted, nem kapsz kno-t, nem csökken a jóllakottságod, és általában, semmi olyasmi nem történik, ami a galetkid rendes életviteléhez tartozik.
- A BUL-re nem vonatkozik a korlát, hogy csak 3 nap elteltével táplálható be. A BUL-t a rendes fordulód után akár AZONNAL betápláljuk, de két rendes forduló között legfeljebb 1 BUL-t küldhetsz be.
Hogy könnyebb legyen elképzelni, olyasmi ez, mintha az eddig 20 parancs mellett az UL-eden használhatnál 20 extra parancsot a feltételes parancsok, MAKrók beállítására, az eladásokra és hasonlókra anélkül, hogy erre plusz TVP-t kapnál.
A BUL költsége mindössze 17 zseton, és a BUL-es fordulód ugyanúgy néz ki, mint egy normál forduló, fejléccel, karakterlappal, tárgylistával együtt. Ha egyszerre levélben és emailben is kéred, akkor az ára annyival több, mint amennyi a mindenkori leveles és emailes forduló árkülönbsége. Ha levélben küldesz BUL-t, kérjük, mindig a rendes UL-el együtt, összecsatolva de legalábbis sorszámozva küldd õket, mert ha külön érkeznek, teljes forduló díjat számítunk értük fel, mivel külön kell csomagolni és postázni.
A BUL küldésére a rendes UL-t használd, azzal a különbséggel, hogy a fordulószám helyén jelöld, hogy ez egy BUL. Ehhez vagy egyszerûen 999-et írj a normál fordulószám helyett, vagy írd annak a fordulónak a számát, ami után a BUL táplálását kéred, plusz egy B betût (internetes fordulónál egyszerûen csak X-eld be a BUL spec. kód mezõt). Tehát pl. ha a 120. fordulódat küldöd, és egy utána táplálandó BUL-t, akkor a normál UL-re 120-at, a BUL-re pedig 120B-t vagy 999-et írj. Ha a sorszámB jelölést használod, és a forduló nem stimmel, akkor a BUL nem kerül betáplálásra, a 999-es jelölésnél mindenképp betápláljuk. A 999-es jelölést javasoljuk azoknak is, akiknek az UL küldõ programjában a fordulószámhoz (még) nem lehet betût írni. Levélben játszók figyelmébe:
Ha biztos akarsz lenni benne, hogy a BUL-ed nem keveredik össze egy normál UL-lel, kérünk, hogy a Spec. kódok rovatba is írd be, hogy BUL!
A BUL-en használható parancsok listája:
A, AD, AUK, AZ, BA, D, DD, DK, EA, EE, ERT, EXT, GY, HE, HF, HO, HP, HT, HTT, HU, I, KF, KNO, L, LE, LEE, LIC, LP, LR, MAK, PSZ, PT, PTA, PTB, PV, SZ, SZE, SZGY, SZH, SZK, SZKI, SZL, SZN, SZNO, SZV, TT, TV, TVSZ, UZ, VAR, VE, VEE, VG, VI.
A késõbbiekben bevezetett parancsoknál mindig fel fogjuk tüntetni, hogy használhatók-e BUL-en avagy sem.



MÉG ÚJABB SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK
BARLANGFÜRDÕ (#42)
Építési költség: 3000 TVP
Egyéb költség: 2 pirgamit
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A barlang bõvítésekor keresztülvezetett patakot felduzzasztjátok, pirgamittal jól aláfûtötök, majd ízlés szerint dekoráljátok a barlangrészt. Igen, így készül a barlangfürdõ. Odahaza, a Rúvel Hegyben édesanyádnak minden nap közelharcot kellett veled vívnia, hogy megfürödj. Amióta magad laksz a saját barlangodban, sokkal inkább tudod értékelni a fürdést. Az erõs bûzt elõnyben részesítõ harcosokat iszapfürdõ, az illatukra kényes lányokat szépségsarok is várja. (+2 bûz / illat a forduló végéig). A fürdõben kellemesen ellazulhatsz, melynek hatására rugalmasságod a forduló végéig 2-vel megnõ), és közben van rá esély, hogy érdekes híreket hallasz. A BSZ parancs kiadásakor fordulónként egyszer automatikusan használod a barlangfürdõt.
HÛTÕKAMRA (#43)
Építési költség: 2500 TVP
Egyéb költség: 100 VP, 1 nordkristály
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: Élelmiszerraktár (#5), Ivó (#13), Kutatólaboratórium (#31)
Leírás: Igen! Sikerült elérnetek azt, amit a vérprofi elemi mágusok is csak ideig-óráig tudnak fenntartani: a tartós fagyot mesterséges körülmények között! Rengeteg nordkristályt felhalmozva, és bizonyos bonyolult mágikus eljárások következtében állandó hideget fejlesztenek a kristályok, amit egy csõrendszer segítségével a barlang gondosan leválasztott részének falán cirkuláltatott víz hûtésére használtok. Ennek következtében egyrészt lehetõvé válik az igen kiváló hûtött sörök fogyasztása, másrészt élelmiszerkészleteiteket is sokkal tovább tudjátok eltartani (az épület felépülte után, ha valaki PV 5 beállítással hozzád látogat, mindketten kétszerannyi jóllakottságot fogtok kapni, mint normális esetben).
JELMEZKÖLCSÖNZÕ (#44)
Építési költség: 1500 TVP
Egyéb költség: 100 arany
Min. építés: 100 TVP
Elõfeltétel: ivó (#13), tanácsterem (#19)
Leírás: Ezen a helyen nem csak különbözõ álruhákat kaphatsz, de a közeli ivóban ki is próbálhatod álcád sikerességét. Vajon fölismernek a társaid? Netán képes vagy beolvadni a környezetedbe? Ha az épület elkészül, akkor a BSZ parancs hatására mind az álcázás, mind a lopakodás szakértelmed 2-vel magasabbnak számít a forduló végéig.
OSKOLA (#45)
Építési költség: 2500 TVP
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: könyvtár (#18), barlangcsarnok (#27)
Leírás: Ezen a helyen a galetkik megbeszélhetik a portyás szakértelem-versenyek és a mindenapi élet során szerzett tapasztalatokat, így egymást okítva tanulhatják a képzettségeket. Ezentúl a tanulás parancsod 5%/TVP hatékonyságú lesz, de a TVP-vel azonos számú aranyat is el kell költened a segédeszközökre és a szemléltetõ kellékekre. Az oskola hatásfoka a szintekkel nõ, a 4. szinttõl 6%/TVP, a 6. szinttõl 7%/TVP, a 8. szinttõl 8%/TVP és így tovább.
Lássuk a gyakorlatban! A T 45 15 parancs hatására a 6. szinten 15 TVP-ért és 15 aranyért 1 KNO-val nõ a csapdakészítésed (persze ahhoz, hogy képes legyél 15 TVP-ért tanulni, továbbra is szükségeses legalább 4-es tanulás szakértelem megléte). Ha nincs elegendõ aranyad, akkor a szokásos, 3%/TVP hatékonyságú tanulás történik.



ARANYDUKÁT
Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból, ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz. Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban. Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért. A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok, hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg, többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak. A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni, hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk, miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás, hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény, hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ, hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD {tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal 600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300) fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább. Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra. Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából. A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál, és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben, érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol is 10 TVP-nyit.]



VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ
A felejtés varázslathoz hasonlóan, a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20 alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább 130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon. Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a 99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni, hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek 50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció, legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval 320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.



EXTRA FORDULÓK
Egy hosszú ideje fennálló igényt szeretnénk most kielégíteni az extra fordulók bevezetésével. Ha fordulószámod megegyezik a játékheteddel, azaz egyáltalán nincs lemaradásod, használhatod az EXT parancsot a fordulódban, félévenként legfeljebb egyszer. Az EXT-et az UL-en add ki, a 20 parancs egyikeként. Ekkor kapni fogsz 15 fordulónyi lemaradást, azaz, a kezdési dátumodat visszaírjuk 15 héttel. Fontos: a lemaradásod ezután sem lehet egyszerre több, mint 20 forduló.
Megjegyzések: ezeket, ha kezdõ játékos vagy, NEM KELL elolvasnod! Kizárólag a haladó játékosoknak szólnak.
Az, hogy a hét melyik napján "fordulsz", nem változik. A kezdési dátumodat így nem viheted régebbre, mint 2000. jan. 1. Az idõkristályoktól - az idõkristályok nem csinálnak mást, mint visszadátumoznak 1 héttel. Sajnos, a számítógép nem tartja nyilván, ki mennyi idõkristályt használt el eddig, így ezt nem tudjuk figyelembe venni az EXT parancs használatakor. De mivel csak 2000. jan. 1-ig lehet visszalépni EXTtel, akik korábban indultak, azok számára nem "vész el" az idõkristályból nyert plusz hét. A késõbb indultaknak, a legjobb taktika az, hogy ha idõkristályt találsz, tartogatod addig, amíg az EXT parancsot nem aknáztad ki maximálisan.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.