Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Árnylord
Küldd el képeslapként!
Az ősi barlangcsarnokok által övezett mélységi tavak felett lebegve még mindig élnek Árnylordok, ezek a csuhás szellemlények. A galetkik - legnagyobb szerencséjükre - csak nagyon ritkán találkoznak velük.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-24 03:49:22 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
6388-17

Karakterszám: 6388 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 17 Játékhét: 35
E forduló ára: 28 zs. Maradék zseton: 149
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2003. már. 13. 9h:32'
A következõ fordulód táplálható: 2003. már. 16.

E-mail!

GYÖNGY KALANDJAI




Nyugodt pihenésedet a következõ esemény zavarta meg:
** 2. NAP ** Bezörget hozzád Guppina, egy leírhatatlanul gyönyörû, testét csak lángokkal takaró, vadóc, örökifjú nõ. Tárgyai: bíbor láncing, díszes fejék, csatos öv, bronzmedál. Már amikor belép, akkor látod arcán, hogy egy kis átokszóráshoz van kedve.
Köszönés helyett ezt mondja: "Te göthös hernyó!" Ezt kiáltod vissza: "Ázzon be a barlangod!" Így szól hozzád: "Igaz, hogy amikor a bélgázod távozik, szükségállapotot rendelnek el a szinten?" Szóhoz sem jutsz megdöbbenésedben! Micsoda átok! Guppina a gyõztes! Bánatosan nézed az ellenfeledbe áramló lélekenergiát.

Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Avvocato Terrasini, egy napszemüveges, tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 10626.) A te szinteden a legnevesebb Alonso D Vela, egy vörös hajú, zöld szemú, kreol bõrû, egyenes orrú, telt szájú, vidám arcú férfi. (hírneve 1395.)
Egy futár távoli híreket hoz:
*feb. 28.* Fortian mellé szegõdött egy kék ekinda. *már. 3.* Nyafogó Nefelejcs pszionikus párviadalban legyõzte Zuckot. *már. 4.* Csendes Don pszionikus küzdelemben diadalt aratott Félkarú Bandita felett. *már. 4.* Csendes Don pszionikus párviadalban legyõzte Roxánát. *már. 5.* Nyafogó Nefelejcs gyõzelmet aratott Amida Tong felett. *már. 6.* Köpködõ Méregzsák és Reptile pszi párbajt vívtak. Köpködõ Méregzsák került ki gyõztesen. *már. 6.* Köpködõ Méregzsák pszionikus küzdelemben diadalt aratott Xenomorf felett. *már. 6.* Köpködõ Méregzsák és Phom Chemoppo pszi párbajt vívtak. Köpködõ Méregzsák került ki gyõztesen. *már. 6.* Köpködõ Méregzsák pszionikus küzdelemben diadalt aratott Vadmacska felett. *már. 7.* Lord Khalel pszionikus küzdelemben diadalt aratott Ádáz felett.
Fejlõdsz: +1 átokszórás; [0 TVP-t használtál fel, maradt még 203.]

kno 103 1 103. képességre 1 képességpont
Elköltesz 1 képességpontot bal mancs végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen bal mancs végtagod megnõtt, új mérete 2. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 203.]

e 10 élelemszerzés
Mesés kertje van a szintnek, mágikus úton bejuttatott napfény világítja meg, így olyan zöldségek teremnek itt, mint sehol máshol. Némi kapálás után szabadon falatozhatsz spárgát, fehérgyökeret, articsókát és padlizsánt. (+41% jóllakottság.) [10 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]

be 4 56 meglátogatod a 4. épületet
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Megmondod, hogy a varázsitalfõzés képességet szeretnéd itt megtanulni. Az ajtónálló elmagyarázza, hová kell menned. Az akadémia egyik oktatótermébe irányítanak. Egy szakértõ vezetése alatt nekifogsz a tanulásnak, és némi mágikus segítséggel sikerül 3 óra leforgása alatt megszerezni a kívánt tudást. (-5 képességpont.) [20 TVP-t használtál fel, maradt még 173.]

h 14 21 14. tárgy használata
Kis tüzet gyújtasz, és fölötte melegítve, lassan összekevered egy üvegben az elõkészített anyagokat egy kis vízben oldva. Siker! Elõállítottál 1 zöld varázsitalt. Belekóstolsz. Aha, ez méregellenállás itala. [ld. enc.] Sikeresen végrehajtottad a 2-es klánküldetést! [5 TVP-t használtál fel, maradt még 168.]

k 17 kaland elvállalása
(17. kaland:) Egy kis viszketõporban nincs semmi rossz, így jelentkezel a boltosnál a zacskóért. Amikor átnyújtja, nagyjából elmeséli neked, hol találod meg az elöljáró lakosztályát.
A boltos útmutatásának megfelelõen a palota hátsó részéhez lopakodsz. Szerencsére kicsi a forgalom, senkinek nem szúrsz szemet. Hamar megtalálod azt a helyet, ahova fel kéne másznod. Ehhez mindenképpen kell egy kötél.
[Tárgyhasználat: kötél] Elõször is a kötelet kéne feldobni. Szerencsére mindig tartasz magadnál egyet. Megpróbálod úgy feldobni, hogy a végén levõ hurok pont a neked megfelelõ kiszögellésre essen.
[Ügyesség próba 7-es küszöbre: sikeres] A második próbálkozás után sikerül éppen jó helyre dobni a kötelet. Már csak fel kell kúszni rajta.
[Mászás próba 6-os küszöbre: sikeres] Ezt a sportot neked találták ki. Pár másodperc múlva már az elöljáró háloszobájának ablakában lógsz. Óvatosan belököd, szerencsére nem volt zárva. Beugrasz a szobába és felhúzod magad után a kötelet, nehogy lent belebotoljon valaki. Odamész az ágyhoz és jól megszórod a viszketõporral. Arra azért vigyázol, hogy rád ne kerüljön belõle. Amikor végeztél, kinézel az ablakon, és amikor nem látsz lent mozgást, újra kidobod a kötelet.
[Tárgyhasználat: 1 kötél] Villámgyorsan lekúszol a kötélen.
[Mászás próba 7-es küszöbre: sikeres] Lecsusszansz a kötélen. Éppen hogy csak földetérsz, amikor észreveszel két galetkit feléd jönni. Vesszen a kötél, gondolod, és eliszkolsz. Miután megállapítod, hogy senki sem követ, elmész a boltoshoz, és elmeséled neki, hogy sikerült a feladatot végrehajtanod. A fickó elmosolyodik, majd átad egy zacskót.
- Itt a jutalmad, 30 arany.
- Dehát százról volt szó!
- Bizonyára félreértettél valamit, valószínûleg túl halkan beszéltem.
Mivel ott áll mögötte két testõre is, úgy döntesz, hogy a varázstárgyakat nincs értelme emlegetni. Morogva távozol a boltból. (+2 hõsiesség pont.) (+2 képességpont.) [25 TVP-t használtál fel, maradt még 143.]

ve 19 vásárlás
Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Amíg sorra kerülsz, végignézed a kirakott árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, üvegcse (#14) 4 ap, molad púp (#16) 18 ap, mandolin (#19) 92 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, khaldoran öv (#137) 69 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, nordkristály (#146) 13 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, láncing (#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, bíbor láncing (#1032) 248 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, bronz mellvért (#1047) 226 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062) 110 ap, sisak (#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077) 110 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, csontmaszk (#1092) 88 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, ezüst fejpánt (#1107) 88 ap, csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, kék köpeny (#1137) 80 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap, öv (#1165) 6 ap, csatos öv (#1166) 27 ap, sárga öv (#1167) 80 ap, nyaklánc (#1180) 18 ap, sárgaréz nyaklánc (#1181) 44 ap, amulett (#1195) 11 ap, kõamulett (#1196) 33 ap, csontamulett (#1197) 88 ap, szimbólum (#1210) 18 ap, karikaszimbólum (#1211) 44 ap, háromszögszimbólum (#1212) 102 ap, gyûrû (#1225) 11 ap, márványgyûrû (#1226) 33 ap, malachitgyûrû (#1227) 88 ap, karkötõ (#1240) 11 ap, malachit karkötõ (#1241) 33 ap, díszes karkötõ (#1242) 88 ap, fülbevaló (#1255) 6 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 110 ap, a tûz csatos öve (#22316) 176 ap, az elektromosság malachitgyûrûje (#27327) 345 ap. Veszel 1 mandolint 92 aranyért. [5 TVP-t használtál fel, maradt még 138.]

bb 1 18 több épület meglátogatása
Visszamész a barlangodba.[be 1:] Elmész a szint középpontjában épült boltba. - Kedves Gyöngy! Nagyszerû volt az a tréfa az elöljáróval. Sejtette, hogy én voltam az értelmi szerzõ. Neked azért szerencséd volt, hogy nem kaptak el. Biztos tömlöcben ünnepelted volna a következõ néhány születésnapodat. Ne félj, bennem megbízhatsz, én biztos nem árullak el. Gondolom nem lenne ellenedre, ha egy kis munkát bíznék rád. Mindössze annyi a dolgod, hogy elmész egy kocsmába és ott találkozol Freddel. Õ fog megszólítani. (22. kaland, összesen 30 TVP-t igényel.)
[be 18:] Hazamész a boltból. Elmész a Bárdok Klánjának épületébe. [Készítsd el a méregellenállás italát!] Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted! Jutalmad egy képességpont és plusz egy rangpont. A következõ feladat, amivel meg szeretnénk bízni téged: 2.) Klánunk szegényebb tagjai számára még egy egyszerû zeneszerszám megvásárlása is gondot okoz. Akár egy egyszerû, használt mandolin odaajándékozása is sokat segítene. Majd mi eljuttatjuk a rászorulónak.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 128.]

be 20 55 meglátogatod a 20. épületet
Ellátogatsz a remetéhez, aki kíváncsian várja a megfejtésedet.
- A válasz 55! - közlöd a remetével, majd várod az eredményt. A remete boldogan tapsol.
- Gratulálok, a megfejtés tökéletes! (+1 képességpont.) Most pedig lássunk munkához! Több különleges kalandot is ismerek, de tudnod kell, hogy ezeket egy galetki képtelen önmagában, egyedül megoldani. Keresned kell más galetkiket, akik hozzád hasonlóan, ugyanazt a feladatot kapják tõlem, és velük együtt kell útnak indulnod! Egyszerre mindig csak egy megbízást adok, és amíg azt nem teljesíted, vagy nem mondasz le róla [DK parancs], nem kapsz újabbat.
A remete közelebb hajol hozzád.
- Nem árt, ha tudod, a szintek boltosai a legsunyibb, legalávalóbb, legpénzsóvárabb galetkik közül kerülnek ki! A szint vezetõi elnézik apró csalásaikat, mert szerintük így az ifjakat "az életre nevelik". Azonban a szabad kéz, amit ezek a szélhámosok kaptak, olyan lehetõségeket biztosítanak számukra, aminek már a vezetõk sem örülnének - ha ugyan tudnának róla. A mi szintünk kereskedõjének, Sóvár Ergonnak titkos õsi relikvia gyûjteménye van, amelyet galetkiktõl vásárolt össze. Ez még nem is lenne baj, azonban a törvény elõírja, hogy bármilyen, az Ellenséggel kapcsolatos leletet át kell adni a Mágusok Tanácsának! Persze Ergon bolond elkótyavetyélni gyûjteménye legértékesebb darabját, amelyhez nemrégiben jutott hozzá. Ez egy ermint kristályból készült eszköz darabja, amely nyilvánvalóan az Ellenségtõl származik, mint minden, amit ebbõl az ismeretlen és elpusztíthatatlan anyagból készítenek. Ha Ergon ezt a tárgyat sokáig õrizgeti mindenféle mágikus védelem nélkül, azzal a nyomunkra vezetheti az Ellenséget! A feladatod, hogy összegyûjts egy kis csapatot, amely bejut Ergon féltve õrzött kincseskamrájába, és megszerzi a relikviát, majd eljuttatja a Mágusok Tanácsának, a varázslótornyon keresztül. Persze mondanom sem kell, hogy a csapatban nélkülözhetetlen lesz egy régész és egy tolvaj, viszont harcosra remélhetõleg semmi szükség nem lesz. (51. kaland, összesen 25 TVP-t igényel, és maximum 3 galetki vehet részt benne.) [5 TVP-t használtál fel, maradt még 123.]

z 19 50 zenélsz 19. hangszeren 50 TVP-ért
Elõveszed a mandolint, és játszani kezdesz rajta. A felcsendülõ melódia szomorú, a Rúvel hegybõl ideköltözött ifjú galetkik sorsáról szól. A szokásosnál lassabban adod elõ, hogy biztosan ne rontsd el. A tapasztalat hozza az igazi fejlõdést: +1 zene; [50 TVP-t használtál fel, maradt még 73.]

m 2 11 1111 2222 4444 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 2,11) Elmész az Õsök Csarnokába.
(M 2,10) Rövid vizsgálódás után észak felé indulsz. Szerencsétlenségedre, torzszülöttekkel benépesített helyiségbe toppansz be. Ellenfeled egy albinó pók (#32).

*** 1. KÖR *** Az albinó pók irányába mozogsz. Az albinó pók feléd mozog. Az albinó pókot próbálod megsebezni. Benyomsz egyet jobb mancsoddal. (19 ép-t sebeztél). Odacsapsz bal mancsoddal. (6 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+1%). Megérzi illatodat (2 sebzés). Az albinó pók holtan terül el.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+26%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Viszed, ami mozdítható: 9 arany.
(M 2,9) Az északra menõ folyosót követed. A földön heverõ mocsok, a rongálások a falon mind-mind arra utalnak, hogy nem lehet messze egy-két torzszülött. Ellenfeled egy szárnyas bolhedor (#25).

*** 1. KÖR *** A szárnyas bolhedor irányába mozogsz. A szárnyas bolhedor feléd mozog. A szárnyas bolhedort próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb mancsoddal. Elhibáztad. Lesújtasz bal mancsoddal. (6 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+1%). Illatodat döbbenten szippantja be (3 sebzés). A szárnyas bolhedor téged támad. Feléd üt jobb karmával. (3 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A szárnyas bolhedort próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb mancsoddal. (22 ép-t sebeztél). Lecsapsz bal mancsoddal. (6 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+1%). Illatozol (5 sebzés). A szárnyas bolhedor holtan terül el.
[A csatában összesen 42 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+29%). Elteszed a zsákmányt, ami egy bolhedor szárny és 19 arany. [ld. enc.]
(M 2,8) Északra mész. Alapos körbevizsgálódás után sem találsz semmi fontosat itt.
(M 2,7) Északra mész. Egy üres barlangterembe érkezel.
(M 3,7) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 3,7) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 3,7) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 3,7) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 1,7) A nyugatra vezetõ, kanyargó folyosót követed. Óriási terembe érkezel. Apró, világító pöttyök kezdenek ide-oda repkedni, és egyszercsak összeállnak egy szellemalakká. Egy õs materializációja! Nyilván feladatot akar neked adni. Nem is csalatkozol. A szellem megszólal:
Ha 2 vámpírdenevér 10 hét alatt 60 kiló rovart fal fel, akkor 4 vámpírdenevér 6 hét alatt hány kiló rovart eszik meg?
No, ez így kissé bonyolult elsõre. Majd gondolkozol rajta. [ld. enc.]
(M 1,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 1,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 1,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni. [22 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]

pv 3 4 5 8 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha ez nem megy, átokszórást javasolsz. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha te mész portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél! [0 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]

ism 4 a következõ parancs ismétlése 4 alkalommal

p portyázás
Elhagyod az Õsök Csarnokát. Úgy döntesz, hogy keresve sem találhatnál jobb idõpontot egy kis portyára. Hosszú kutatásba kezdesz, lehetõleg egy olyan barlangot szeretnél találni, amelyben még nem voltál. Nem telik sok idõbe, és találsz egy alkalmas helyet. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd Guppina, egy leírhatatlanul gyönyörû, testét csak lángokkal takaró, vadóc, örökifjú nõ. A következõket látod nála: bíbor láncing, díszes fejék, csatos öv, bronzmedál. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. Ez a legkönnyebben próbára tehetõ képesség! Kerestek a közelben egy meredek sziklafalat, és buzgón mászni kezdtek. Nem jelent nehézséget a feljutás, de persze megfelelõen gyorsnak is kell lenned... Te érsz fel a csúcsra elsõként, Guppina csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]

p portyázás
Portyázásra indulsz a szomszédos barlangok irányában. Végigjárod a környék barlangjait, megfelelõ ellenfél után kutatva. A sziklafalból egy félkör alakú építmény emelkedik ki, mint bástya a várfalból. A sima kõfalon egy ajtót látsz. Tipikus kaland lehetõség. (417. kaland, összköltsége 5 TVP.) Nocsak, úgy tûnik, megvan, amit kerestél. A zászlócska egyértelmû: átokszórással fogjátok magatokat mulattatni.
A galetki, aki itt lakik Tüskés Klezmó, egy láthatatlanságba burkolózó férfi. Végignézed a felszerelését: a gyorsaság malachit karkötõje, bronzmedál, amulett, a villám vassisakja, az egyensúly gyûrûje, a jég tõre, a füvész köpenye, nagy pajzs, parittya, villámöv, suhanó csizma, díszes pikkelyvért. Így üdvözlöd: "Te aszott torzszülött!" Azonnal visszavág: "Te gerinctelen puhány!" A következõvel folytatod: "Hogy az a jó rézkupakos, meggyfaszáras tajtékkõ pipád se szelelne!" Azonnal visszavág: "Még egy csótányt se vagy képes eltaposni!" Hát, erre már igazán nem tudsz mit válaszolni.
- Rendben, elismerem - mondod - Te vagy a jobb, vesztettem! - Bánatosan nézed az ellenfeledbe áramló lélekenergiát.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 41.]

p portyázás
Az idõ tökéletesen alkalmas egy vérbeli portyázásra. A közelben van egy kolónia, amelyben sok új lakó talált szállást. Ha egy kis szerencséd van, könnyen találsz arrafelé ellenfelet. Pillanatnyi habozás után határozott léptekkel indulsz az egyik nyílás felé. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd Falco Vespertinus, egy lángtollú, izzó csõrû, madárfejû galetki férfi. A Tudósok klánjának diákjelölt rangú tagja. Tárgyai: bõrpáncél, vándorcsizma, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, öv, maszk. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. A közelben van egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok a cseppkõhöz, és azonnal mászni kezdtek. Te érsz fel a csúcsra elsõként, Falco Vespertinus csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 31.]

p portyázás
Itt az ideje, hogy felkeresd a szint többi lakóját egy baráti megmérettetés céljából. A szomszédos sziklaperem fölé vájt barlangokat látogatod meg. Fõ a változatosság! Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt sötét mák nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. Odamész az egyik "galetkitanyához". A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
A barlang lakója Vencel, egy hatalmas füleiben csont fülbevalókat hordó, bárgyú vigyorú, sunyi férfi. Végignézed a felszerelését: díszes fejék, bronzmedál, a védekezés márványgyûrûje, rövid tõr, az egyensúly gyûrûje. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. A közelben van egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok a cseppkõhöz, és azonnal mászni kezdtek. Te érsz fel a csúcsra elsõként, Vencel csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 21.]

pv 1 2 3 4 5 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is sima harcot javasolsz. Ha ez nem megy, egy-egy elleni küzdelemet ajánlasz. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha ez sem lehetséges, átokszórást javasolsz. Végül megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 21.]

forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. [ld. enc.]
Ebben a körben +4 galetki erõt és +12 hírnevet kaptál. A kör során összesen 69 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 21 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 195 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Gyöngy, egy a hang melynek tökéletessége egyre nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod: vegetáriánus. Ez a 17. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 6 / 1.50
[2] IQ: 4 / 3.15
[3] ügyesség: 4 / 0.10
[4] egészség: 4 / 0.35
[5] mágia: 3 (6) / 0.70
[6] gyorsaság: 6 / 0.81
[9] Méret/ép: 53 / 50
Min. méret: 45
Barlangméret: 53
PONTJAID
Varázspont: 42 / 42
Képességpont: 10 / 43%
Hõsi pont: 20 (2)
Tám.bónusz: 3%
Véd.bónusz: 4%
Galetki erõ: 133 / 87
Hírnév : 298
Jóllakottság: 130%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 18 (0)
Galetki gyõzelmek: 5 (0)
Torzsz. csaták: 65 (2)
Torzsz. gyõzelmek: 59 (2)
Leölt torzszülött: 70 (2)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 6 (0)

A Bárdok Klánjának (#18) tagja vagy.
Rangod: polgár (2)
Speciális képességeid:
+1 hírnév / kör, vegetáriánusnak E 10-re +2% jóllakottság, +1 KNO ha nem harcolsz (VD, P vagy BE 5/6 paranccsal). Hátrány: 0.75 szorzó harcért kapott lélekenergiára.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Érj el 10-es mágiát! 2.) Hozz egy mandolint. 3.) Hajtsd végre a 49-es Klánkalandot (KK 49)! (összesen 30 TVP-t igényel)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[17] vastag bõr: 4 / 0 [25] illat: 6 / 0    

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[48] mászás: 5 / 2.56 [56] varázsitalfõzés: 1 / 0.25 [64] átokszórás: 3 (5) / 0.35
[66] lopakodás: 3 / 0.23 [68] zene: 5 / 0.40    

VÉGTAGOK
jobb mancs [100] méret: 8 / 0 [101] szakért.: 5 / 2.59 [102] rothasztás: 8 / 0
bal mancs [103] méret: 2 / 0 [104] szakért.: 1 / 0.28 [105] energiaszívás: 2 / 0


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 60 0 20; VI erõ:200% ép:30%; PV 1 2 3 4 5; PSZ 48 68;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (3. épület), #10 (4. épület), #12 (9. épület), #16 (7. épület), #22 (1. épület), #51 (20. épület), #341 (16. forduló), #417 (17. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
1 pajzs (#1060) 1 díszes fejék (#135) * 1 a mágia vassisakja (#3326)
1 sárga öv (#1167)

Ékszerek, kincsek
221 arany (#1) * 1 bronzmedál (#207) 1 csepp fülbevaló (#1256)
1 kõamulett (#1196) 1 márványgyûrû (#1226) 1 drágakõ (#2)

Felszerelés
2 mandolin (#19) 1 díszes rézkulcs (#129)

Fegyverek
2 kés (#5) 2 kerek kõ (#11)

Varázsitalok és füvek
3 mitulen fû (#20) 6 mátekel gomba (#21) 2 liánvirág (#24)
3 csótányláb (#25) 4 üvegcse (#14) 3 sötét mák (#23)
1 fehér gyógyital (#50) 3 winropu moha (#22) 1 méregellenállás itala (#51)

Egyéb kacatok
1 bolhedor szárny (#15) 3 lemúr hártya (#161) 2 nohnetár gumó (#212)
1 nordkristály (#146)

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



MÉREGELLENÁLLÁS (51. TÁRGY)
A méregellenállás itala egy zöld színû, kellemetlen ízû kotyvalék, amely egy harc idejére nagyban megnöveli az ellenállásodat (25%-al) a végtag-mérgekkel szemben (bénító, paralizáló, sebzõ méreg, kivéve a kontakt méreg). A méregellenállás italt ugyanúgy használhatod, mint a védekezõ varázslatokat, rakd be valamelyik varázslat listádba vagy állítsd be a használatát a harci programodban.



BOLHEDOR SZÁRNY (15. TÁRGY)
A bolhedorok szárnycsökevényét érdemes összegyûjtened, mert bizonyos alkímisták nagyra értékelik: nagyhatalmú villámvarázslatokhoz használják, a varázslat erõsítésére, esetenként permanenssé tételére. Te nem valószínû, hogy valaha is ilyen idõigényes rúnamágiával fogsz molyolni, de a szárnyak eladásával megfelelõ profithoz juthatsz.



LOGIKAI FELADVÁNYOK
Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert, mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény, amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek. Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni. A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180 fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik, nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz. Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...



EXTRA FORDULÓK
Egy hosszú ideje fennálló igényt szeretnénk most kielégíteni az extra fordulók bevezetésével. Ha fordulószámod megegyezik a játékheteddel, azaz egyáltalán nincs lemaradásod, használhatod az EXT parancsot a fordulódban, félévenként legfeljebb egyszer. Az EXT-et az UL-en add ki, a 20 parancs egyikeként. Ekkor kapni fogsz 15 fordulónyi lemaradást, azaz, a kezdési dátumodat visszaírjuk 15 héttel. Fontos: a lemaradásod ezután sem lehet egyszerre több, mint 20 forduló.
Megjegyzések: ezeket, ha kezdõ játékos vagy, NEM KELL elolvasnod! Kizárólag a haladó játékosoknak szólnak.
Az, hogy a hét melyik napján "fordulsz", nem változik. A kezdési dátumodat így nem viheted régebbre, mint 2000. jan. 1. Az idõkristályoktól - az idõkristályok nem csinálnak mást, mint visszadátumoznak 1 héttel. Sajnos, a számítógép nem tartja nyilván, ki mennyi idõkristályt használt el eddig, így ezt nem tudjuk figyelembe venni az EXT parancs használatakor. De mivel csak 2000. jan. 1-ig lehet visszalépni EXTtel, akik korábban indultak, azok számára nem "vész el" az idõkristályból nyert plusz hét. A késõbb indultaknak, a legjobb taktika az, hogy ha idõkristályt találsz, tartogatod addig, amíg az EXT parancsot nem aknáztad ki maximálisan.



Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.