Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Asztrális polip
Küldd el képeslapként!
"Ezek a mentális energiából élő ragadozók az anyagi sík lakóira vadásznak, és azonnal megtámadnak mindenkit, akinél csak a mentális képességek leghalványabb jelét érzékelik. Az asztrális polip egy jó érv arra, hogy soha meg se próbáld a pszi elsajátítását, hiszen ettől kezdve állandó zaklatásának leszel kitéve." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-19 12:14:35 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
4528-29

Karakterszám: 4528 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 29 Játékhét: 188
E forduló ára: 15 zs. Maradék zseton: 280
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2010. júl. 27. 9h:59'
A következõ fordulód táplálható: 2010. júl. 28.

E-mail!

GORGON KALANDJAI




Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Ambassadar, egy magas, szúrós tekintetû, arany rúnákkal díszített fekete köpenyt viselõ férfi. (hírneve 32677.) A te szinteden a legnevesebb Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1458.)
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 273.]

v 154 154. varázslat elmondása
Elmondasz egy kisebb erõpajzs varázslatot. (+1% védekezés.) (-6 vp.)
[3 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]

ell 1901 111 ellenfél lista beállítása
1901. lista módosítása: 111 beszúrva.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]

kf 208 bekészíted a 208. tárgyat
Felveszed az ezüstmedált.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]

kno 9 10 9. képességre 10 képességpont
Elköltesz 10 képességpontot a méreted növelésére (+5 méret).
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]

var 15 10 15. varázslatra 10 képességpont
Elköltesz 10 képességpontot jégpajzs varázslatod erejének növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen jégpajzs varázslatod ereje 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]

fel felköltözés a következõ szintre
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél! Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik. Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ, apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs. Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+10 méret, +10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik. Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek: gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni! Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot, amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 240.]

kno 62 4 62. képességre 4 képességpont
Elköltesz 4 képességpontot a lopás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a lopás szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 240.]

bb 1 4 20 3 7 9 több épület meglátogatása
[be 1:] Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 11 ap, kõbalta (#18) 6 ap, mandolin (#19) 92 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, khaldoran öv (#137) 69 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, kék gömb (#143) 115 ap, a tárgyalás gyûrûje (#144) 184 ap, nordkristály (#146) 13 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, yeti csont (#160) 25 ap, molitár háj (#165) 27 ap, a Tél ezüstlánca (#170) 92 ap, fekete nadrág (#171) 92 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, suhanó csizma (#195) 92 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88 ap, láncing (#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062) 110 ap, vaspajzs (#1063) 204 ap, sisak (#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, csontmaszk (#1092) 88 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, ezüst fejpánt (#1107) 88 ap, csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, fekete csizma (#1122) 88 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, díszes köpeny (#1138) 165 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap, íj (#1270) 23 ap, könnyû íj (#1271) 52 ap, nyílpuska (#1285) 46 ap, könnyû nyílpuska (#1286) 88 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, a harcos köpenye (#7885) 121 ap, a harcos karkötõje (#7990) 126 ap, a merénylõ köntöse (#11050) 126 ap, a szellemek barbár lándzsája (#15281) 350 ap, a gepárd köpenye (#15535) 121 ap, a gepárd tõre (#15700) 126 ap, a bérmágus zöld köntöse (#17351) 331 ap, a küzdelem köntöse (#20500) 126 ap, a gyõzelem köpenye (#20935) 121 ap, a jég görbekardja (#22916) 201 ap, a méreg kerek pajzsa (#24011) 201 ap, a méreg zöld köntöse (#24101) 182 ap, a regenerálódás pajzsa (#24460) 80 ap, a regenerálódás nagy pajzsa (#24462) 367 ap, a yeti csontmaszkja (#26292) 345 ap, a sav gyûrûje (#26875) 69 ap, az elektromosság könnyû pikkelyvértje (#27116) 237 ap, az elektromosság fejpántja (#27205) 69 ap, az elektromosság fekete csizmája (#27222) 345 ap, az elektromosság köpenye (#27235) 64 ap, az elektromosság csepp fülbevalója (#27356) 176 ap, az elektromosság csonttõre (#27401) 182 ap, a légzés pajzsa (#27610) 80 ap, a légzés halotti maszkja (#27641) 182 ap, a légzés vándorcsizmája (#27671) 182 ap, a légzés karkötõje (#27790) 69 ap, az angyalok karkötõje (#28240) 69 ap, az angyalok malachit karkötõje (#28241) 182 ap, az ellenállás nagy pajzsa (#28512) 367 ap, az ellenállás utazóköpenye (#28586) 176 ap, a sólyom sisakja (#29425) 80 ap, a sólyom öve (#29515) 64 ap.

[be 4:] Hazamész a boltból. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz 10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12. szinten 5, a 13-16. szinten 6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Egyszercsak vállon vereget valaki. Ijedten megpördülsz. Egy barna pikkelyes, nagydarab galetki oktatót pillantasz meg. Szélesen mosolyog, elõvillantva tízcentis agyarait.
- Sajnálom barátom, nem akartalak megijeszteni! Csak azt akartam kérdezni, nincs-e a birtokodban egy sárga gömb: megvásárolnám jó pénzért! (6. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)
Mérgesen morogsz valamit, aztán továbbmész. A galetki még utánad kiabál: - 100 aranyat adok érte! - hmmm...

[be 20:] Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés) paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ öt sárkány fogja megadni: egy kék, egy vörös, egy fekete, egy zöld és egy fehér. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ. Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Egy aprócska információt a kék sárkány is ad: A megoldás két számjegyének különbsége kettõnél több. Közelebb hajolva elárulja neked, hogy a fekete sárkány és a zöld sárkány között van hazudós. Valószínûleg a vörös sárkány ugyanezt mondaná. Így hangzik a vörös sárkány segítsége: A válasz 50-nél nagyobb. És még hozzáteszi, hogy hallotta, amikor a zöld sárkány azt mondta, hogy a fehér sárkány hazudik. A fekete sárkány ezt mondja: Az elsõ számjegy kisebb vagy ugyanannyi, mint a második. És még hozzáfûzi, hogy a fehér sárkány és a kék sárkány mindig egyetértenek. A zöld sárkány a következõt mondja: Az elsõ számjegy lehet 1, 4, 5 vagy 8. Még azt is megemlíti, hogy a kék sárkány és a vörös sárkány között van igazmondó. Persze a fehér sárkány mást mondana... A fehér sárkány információja: A megoldás két számjegyének összege tíznél kevesebb. És még hozzáfûzi, hogy a vörös sárkány hazudik. A remete is elárul valamit: A megfejtés osztható öttel.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét 2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)

[be 3:] Ellátogatsz az ébenfekete varázslótoronyhoz. Egy sötét csuklyás mágus fogad. Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható: tûzpajzs (#16, IQ7, 50ap) gránitbõr (#17, IQ13, 200ap) sorvasztás (#30, IQ9, 100ap) gigaököl (#40, IQ11, 90ap) agyroppantás (#43, IQ11, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ13, 150ap) alkímia (#147, IQ8, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ11, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ12, 80ap) szellemidézés (#159, IQ6, 50ap) kineport (#163, IQ9, 120ap) tombolás (#167, IQ5, 320ap) villámpajzs (#170, IQ7, 50ap) savpajzs (#171, IQ7, 50ap) gázpajzs (#172, IQ7, 50ap) Üdvözöl egy õsz hajú galetki, aki hosszú szürke köpenyt visel, és csúcsos süveget. Kezében egy igazi fából faragott bot! A bot végén vörös drágakõ, tökéletesen simára csiszolt gömbfelülettel. Az öreg így szól hozzád:
- Már messzirõl láttam sugárzó mágikus aurádat. Ígéretes tehetségnek tûnsz! Az én nevem Magikluxin. Megtanítok neked egy varázslatot, ha megteszel nekem egy apró szívességet. - örömmel bólintasz. A mágus folytatja. - A szint egy távoli végében nemrégiben felfedeztem egy yeti barlangot, ahol egy egészen ritka növényféle, a fehér zuzmó terem! Sajnos, én nem igazán vagyok képzett a harcban, ezért nem tudok más megoldást, mint felbérelni valakit, aki bejut a barlangba, és hoz nekem a zuzmóból. Nos, mi a véleményed?
- Szívesen! - egyezel bele. (3. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)

[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok, a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét a szint életét irányítják. A szint elöljárója, Vizevil Rogan egy vékony, áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és miután bemutatkoztatok, beszélgetni kezd veled:
- Feltételezem, hogy valamilyen megbízást szeretnél! - bólintasz. - Nos, pont lenne egy érdekes feladatom számodra, már ha profi nyomkeresõ vagy. Nemrégiben egy igen furcsa teremtmény jelent meg a szintünkön. Meg kéne keresni, megfigyelni, és információt gyûjteni róla! - közelebb hajolva, suttogóra fogja a hangját. - Lehetséges, hogy az Ellenség ügynöke. Iszonyatos katasztrófa lenne, ha ránktaláltak! - hátradõlve folytatja. - Semmiképp se támadd meg, csak megfigyelés a feladatod! A díjazás siker esetén 80 arany. (9. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)

[be 9:] Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok. A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Megszólít egy díszes köntöst viselõ pap.
- Gyermekem! Hallottam, ahogy átkozódtál. Bûnös dolog az ilyesmi! Ideje megtisztulnod. Ha készen állsz, jelentkezz nálam. De nehogy elszökj, mert egyházunk mindenhol megtalál! - ijedten bólintasz. (12. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 210.]

ve 19 1 vásárlás
Lesétálsz a kereskedõhöz. A boltos mosolyogva fogad.
- Barátom, Gorgon! Mint a szint egyik új lakója, neked is meg kell ismerkedned az egyedülálló kihívással. Gyere velem! - tétovázva követed a kereskedõt, nyilván most is valami rosszban sántikál. Egy hátsó kamrába vezet, ahol egy kõtömbbe valaki egy kardot szúrt. A kereskedõ rámutat a kardra:
- Mi itt csak Excaliburnak hívjuk ezt a nemes fegyvert. A helyzet az, hogy még senki nem tudta kihúzni innen! De ha valakinek mégis sikerülne, akkor megtarthatja a fegyvert! - könnybelábad a szemed, hallván milyen nemes ez a boltos, itt õrzi a legrátermettebb galetki számára ezt a mágikus relikviát, ahelyett, hogy õ maga bontaná ki valahogy. A kereskedõ folytatja. - Nyilván most azon gondolkodsz, mi ebben az üzlet nekem? Nos, egyszerû! Minden próbálkozás 200 aranyba kerül. Ha sikerrel jársz, tiéd a kard, ha nem, csak egy jelképes összeget vesztesz! Gondolkodj a dolgon, és ha elszántad magad, látogass meg! (19. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.) (Vigyázz, ez egy különlegesen nehéz feladat!) Veszel 1 mandolint 92 aranyért. [ld. enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 205.]

k 6 1 2 3 kaland elvállalása
Hazamész a boltból. (6. kaland:) Az akadémiára visszatérve, a barna pikkelyes galetki után érdeklõdsz. Elirányítanak hozzá.
[Tárgyhasználat: 1 sárga gömb]
- Nocsak, mégis eljöttél! - üdvözöl az oktató. - És elhoztad a sárga gömböt is! Nagyszerû! Nagyon örülök. Tudod - folytatja - ezekhez a csecsebecsékhez nagyon nehéz hozzájutni, de az alattunk levõ szinten lakik egy mágus, akinek van egy zsákkal, és osztogatja a galetkiknek, így a felköltözõktõl meg tudom vásárolni. Tessék, itt a 100 arany, amit ígértem! És szívesen látlak késõbb, talán tudok adni valamilyen feladatot. A nevem Zimkele Igorl.

(1. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.

(2. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.

(3. kaland:) Hosszú ideig tart az út, míg végül elérkezel a yeti barlangjához. Húh, micsoda hideg van itt! És egyre hidegebb lesz. Szükséged van minimum 5-ös szintû jégpajzsra, ha nem akarsz csonttá fagyni. Elmondasz egy jégpajzs varázslatot. (-4 vp.)
Ezután óvatosan belépsz. A járat meredeken felfelé vezet. Jó darabig gyalogolsz. A jégpajzs elmúlik, mire elérsz a barlang végéhez, de ennyi idõt talán kibírsz a hidegben. Különben is, most más dolog miatt kell aggódnod: egy üvöltõ szörnyeteg emelkedik fel elõtted! Ellenfeled egy göthös yeti (#110). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** A göthös yeti felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A göthös yeti közelebb jön, hogy támadhasson. Támadod a göthös yetit. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek. (21 ép-t sebeztél). A göthös yeti rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban dermesztõ hideget köp rád. (10 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Megtámadod a göthös yetit. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel. (19 ép-t sebeztél). A göthös yeti holtan terül el.
[A csatában összesen 40 sebzést okoztál, és 10 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+37%). Összegyûjtöd a "kincset": egy yeti csont. [ld. enc.]
No, ez a csata sem izzasztott meg, hanem inkább megdermesztett... Most pedig lássuk azt a fehér zuzmót!
[Gyógynövények próba 4-es küszöbre: sikeres]
Némi keresgélés után rábukkansz a fehér zuzmóra. Ez az! Begyûjtesz egy adagot, és visszatész a varázslóhoz. A mágus örömmel tanítja meg neked az ellenáll.megtörése varázslatot! Boldogan távozol.
(+2 hõsiesség pont.)
(+2 képességpont.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]

kno 68 7 68. képességre 7 képességpont
Elköltesz 7 képességpontot a zene szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a zene szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]

z 19 10 zenélsz 19. hangszeren 10 TVP-ért
Elõveszed a mandolint, és játszani kezdesz rajta. A barlangodban, magadban muzsikálsz, hiszen tudod, hogy tudásod még nem érte el azt a szintet, amellyel közönség elé léphetnél.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 165.]

vd vadászat
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Magabiztosan, mosolyogva indulsz utadra. A fal egy beugrójában megtalálod a sötét járatot, ami lefelé vezet, a "vadászmezõkre". Tétovázás nélkül leereszkedsz. Szellõ söpör végig a néma folyosókon, nyilván valamelyik külsõ szellõzõaknából. Rémisztõ huhogást hallasz egy oldaljáratból. Furcsa látvány tárul eléd. A plafonról hatalmas pókhálók segítségével valaki egy nagy, zöld gömbökbõl álló fészket lógatott le. A felülrõl zárt fészeknek rövid keresgélés után megtalálod a bejáratát. Persze ki tudja, miféle ocsmányság tanyázhat odabent? Elõbb-utóbb azért meg kéne nézni. (337. kaland, összköltsége 35 TVP.) Vadászösztöneid mentenek meg attól, hogy egy fentrõl gurított szikla ne zúzzon agyon. Harcra készen, megfordulsz. Ellenfeled egy tûzgyík (#40).

*** 1. KÖR *** A tûzgyík feléd rohan. A tûzgyík irányába mozogsz. A tûzgyík téged támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak a lángnyelvek. (12 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a tûzgyíkot. Harci fejszével próbálsz sebet ejteni ellenfeleden. Mellétrafáltál.
*** 2. KÖR *** Elmormolsz egy jégcsóva varázslatot. A tûzgyík sebzõdik 35 ép-t. (-4 vp.) A tûzgyík rád veti magát. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak a lángnyelvek. (13 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** Mormolsz a mágia különös nyelvén. Létrejött egy jégcsóva! A tûzgyík elkerülte a varázslatot. (-4 vp.) A tûzgyík rád támad. A tûzgyík tüzet lehel rád. (11 ép-t sebzõdtél).
*** 4. KÖR *** Magadban motyogva, létrehozol egy jégcsóvát. A tûzgyík ellenállt a varázslatnak. (-4 vp.) A tûzgyík téged támad. A tûzgyík tüzet lehel rád. (15 ép-t sebzõdtél).
[A csatában összesen 35 sebzést okoztál, és 51 sebzést kaptál.] Huh, nem bírtok egymással! Az eredmény döntetlen.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz, és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+32 életpont.)
[26 TVP-t használtál fel, maradt még 139.]

vd vadászat
A legjobb, amit tehetsz, egy élvezetes vadászat. Megkeresed az egyik járatot, ami az alsó barlangrendszerekbe vezet, és leereszkedsz. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél felé. Ahogy mész elõre, fényt pillantasz meg magad elõtt. Ahogy közeledsz, a fény erõsödik, a végén el kell takarnod a szemed egy idõre! Amikor újra körül tudsz nézni, megdöbbensz. Valahol a hegy felszínének közelében lehetsz, és a barlang, ami elõtted van, beomlott, és most nyitva áll, kívülrõl besüt a nap vörös fénye! Riaszt a kalandvágy, de ugyanakkor kíváncsi is vagy, ha csak egy rövid idõre is, szívesen kimásznál. (406. kaland, összköltsége 20 TVP.) Megpillantasz egy sziklakupacot, a tetején mintha mozgást látnál. Felmászol. És igen, nem csalt meg a szimatod! Ellenfeled egy kõzúzó (#49).

*** 1. KÖR *** A kõzúzó feléd rohan. Megrohamozod a kõzúzót. A kõzúzó rád veti magát. Meglóbálva zúz nyelvével. (1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Bénító méreg hatol beléd. Gyengülsz (-10% támadás). Támadod a kõzúzót. Tüzet lehelsz ellenfeledre. (20 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A kõzúzó rád veti magát. Villámgyorsan elõrevág nyelvével. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megroggyansz, ahogy bénító méreg kerül véredbe. Gyengülsz (-11% támadás). A kõzúzó holtan terül el.
[A csatában összesen 38 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+36%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 20 arany és egy hamis arany.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+17 életpont.)
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 118.]

vd vadászat
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Ölésre készen futsz végig a vadászok számára fenntartott folyosón, le az alsó szintekig. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Egy szûk oldaljáratot találsz, az elején alig bírod magad belepréselni, de aztán késõbb kiszélesedik. Aha, egy torzszülött rejtekhely! Ellenfeled egy kyeni vadász (#45). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** A kyeni vadász megidézi a koreni sünt. Megindulsz a kyeni vadász felé. Már ott is vagy! A kyeni vadászt próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel. (19 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A kyeni vadász rád támad. Kimeresztve, elõre suhint jobb karmával. (1 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Teljesen megbénulsz. (-99 ügyesség.) A koreni sün téged támad. Állkapcsát csattogtatva, harapásra készül fogával. (2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
*** 3. KÖR *** Támadod a kyeni vadászt. Tüzet lehelsz ellenfeledre. (20 ép-t sebeztél). A kyeni vadász kileheli lelkét. A koreni sün rád támad. Megpróbál megmarni fogával. Mellé!
*** 4. KÖR *** Támadod a koreni sünt. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek. (17 ép-t sebeztél). A koreni sün halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 74 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+54%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 102.]

p portyázás
Portyázásra indulsz a szomszédos barlangok irányában. Izgatottan lépkedsz. Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek, hozzád hasonló (vagy teljesen más) galetkiket rejtve! Hosszú idõ telik el, míg ráébredsz, hogy egyetlen olyan barlangot sem vagy képes ezen a szinten találni, amelybe bejutva, megfelelõ ellenfelet találnál. Ez azt jelenti, hogy 1.) a szintnek még nagyon kevés lakója van, ez esetben nincs más dolgod, mint mellõzni a portyázást még néhány fordulóig, 2.) a szinteden a leghatalmasabbak egyike vagy, ez esetben legbölcsebb, ha vagy egy szinttel feljebb költözöl, vagy növeled rugalmasságodat, hogy bejuthass a gyengébbek barlangjába is.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 102.]

p portyázás
Itt az ideje, hogy felkeresd a szint többi lakóját egy baráti megmérettetés céljából. A közelben van egy kolónia, amelyben sok új lakó talált szállást. Ha egy kis szerencséd van, könnyen találsz arrafelé ellenfelet. Hosszú idõ telik el, míg ráébredsz, hogy egyetlen olyan barlangot sem vagy képes ezen a szinten találni, amelybe bejutva, megfelelõ ellenfelet találnál. Ez azt jelenti, hogy 1.) a szintnek még nagyon kevés lakója van, ez esetben nincs más dolgod, mint mellõzni a portyázást még néhány fordulóig, 2.) a szinteden a leghatalmasabbak egyike vagy, ez esetben legbölcsebb, ha vagy egy szinttel feljebb költözöl, vagy növeled rugalmasságodat, hogy bejuthass a gyengébbek barlangjába is.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 97.]

sp 9 specializáció
Megszabadulsz egy gyengédtõl. Az új specializációd: Túlélõ. (A torzszülöttekkel vívott csatákban minden lehelet, ütés és varázslat 1/6-dal kevesebb sebzést okoz neked.) Ez 1 képességpontba került.
[8 TVP-t használtál fel, maradt még 89.]

sz 15062 szövetség parancs
Belépésedet kéred a 15062. szövetségbe. [5 TVP-t használtál fel, maradt még 84.]

forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. [ld. enc.] [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +23 galetki erõt és +10 hírnevet kaptál. A kör során összesen 187 sebzést okoztál, és 68 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 10 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 84 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 307 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Gorgon, egy mosolygós,jókedvû, szellemes férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: mágiafaló. Ez a 29. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 5 / 0.60
[2] IQ: 11 (13) / 4.15
[3] ügyesség: 3 (5) / 0.90
[4] egészség: 6 / 3.81
[5] mágia: 11 (12) / 1.14
[6] gyorsaság: 6 / 1.39
[9] Méret/ép: 91 / 72
Min. méret: 58
Barlangméret: 91
PONTJAID
Varázspont: 99 / 70
Képességpont: 11 / 33%
Hõsi pont: 18 (4)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 13%
Galetki erõ: 239 / 166
Hírnév : 152
Jóllakottság: 136%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 3 (0)
Galetki gyõzelmek: 0 (0)
Torzsz. csaták: 197 (4)
Torzsz. gyõzelmek: 184 (3)
Leölt torzszülött: 227 (4)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 0 (0)

A Halhatatlanok Klánjának (#10) tagja vagy.
Rangod: alázatos rendtag (5)
Speciális képességeid:
+5 TVP / kör.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Készítsd el a hatalom kék italát. 2.) Érj el 300-as hírnevet. 3.) Gyõzz le egy legalább 400-as hírnevû galetkit.

HARCI SZAKÉRTELMEK
[10] tûzlehelet: 11 (13) / 1.84 [16] tüskés bõr: 7 (9) / 0 [17] vastag bõr: 4 / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[45] csapdakészítés: 3 / 0.05 [46] csapdaészlelés: 4 / 0.10 [47] zárnyitás: 4 / 0.96
[48] mászás: 5 / 1.55 [56] varázsitalfõzés: 4 / 0 [57] gyógynövények: 5 (7) / 0.90
[58] nyomkeresés: 4 (6) / 0.80 [62] lopás: 5 / 0.05 [64] átokszórás: 4 / 0.40
[65] álcázás: 2 / 0 [66] lopakodás: 4 (6) / 0.40 [68] zene: 5 / 0.40

VÉGTAGOK
jobb karom [100] méret: 1 / 0 [101] szakért.: 4 / 3.68     harci fejsze

VARÁZSLATOK & PSZIK
[36] csábmosoly: 1 / 0 [149] dimenziókapu: 3 / 0.06 [11] elektromos kéz: 8 / 0.08
[48] ellenáll.megtörése: 1 / 0 [13] jégcsóva: 11 / 2.62 [15] jégpajzs: 5 / 0.06
[154] kisebb erõpajzs: 1 / 0.56        

MAKRÓID
1. Makró
ism 4
vd
p
ext
kf 232
h 517

HARCI PROGRAMOD
1: jégcsóva t.var. ha ellenfeled #1901. Prioritás: 155.
2: jégcsóva t.var. a harc 2. köréig, Prioritás: 155, és ha ellenfeled #1901.
4: jégcsóva t.var. a harc 1. körétõl, Prioritás: 155, és ha ellenfeled #1901.
6: elektromos kéz t.var. a harc 3. körétõl, Prioritás: 155, és ha ellenfeled #30.


ELLENFÉL LISTÁK
1901: árnymanó suhanc (#18), goblin kobra (#20), tûzgyík (#40), renegát mágustanonc (#47), 72, kis orgling sámán (#102), mikropoid (#1), 41, 111.

FELTÉTELES PARANCSAID
GY 65 0 20; VI erõ:200% ép:25%; PV 5 4 3 8; PSZ 47 48;

SPECIALIZÁCIÓD: Túlélõ. (A torzszülöttekkel vívott csatákban minden lehelet, ütés és varázslat 1/6-dal kevesebb sebzést okoz neked.)
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #9 (7. épület), #12 (9. épület), #19 (1. épület), #337 (29. forduló), #406 (29. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 a füvész köpenye (#193) * 1 a nyomkeresés fejpántja (#194) 1 a regenerálódás vassisakja (#24476)
1 díszes fejék (#135) 1 khaldoran öv (#137) * 1 suhanó csizma (#195)
* 1 Xantin bõröve (#169)

Ékszerek, kincsek
1 a regenerálódás háromszögszimbóluma (#24612) * 1 a sün kõamulettje (#25046) 567 arany (#1)
* 1 az egyensúly gyûrûje (#213) 1 bronzmedál (#207) * 1 ezüstmedál (#208)
24 hamis arany (#809)

Felszerelés
1 díszes rézkulcs (#129) 1 kötél (#128) 1 Krónika (#783)
1 mandolin (#19) 1 õskõ (#8)

Fegyverek
* 1 harci fejsze (#12) 2 kerek kõ (#11)

Varázsitalok és füvek
4 csótányláb (#25) 5 fehér gyógyital (#50) 2 gyilkos boróka (#27)
1 liánvirág (#24) 1 mátekel gomba (#21) 1 mitulen fû (#20)
1 ragálygomba (#26) 2 sötét mák (#23) 3 tejfonál (#28)
1 tûzlehelet itala (#53) 1 védelem itala (#59) 5 winropu moha (#22)

Egyéb kacatok
8 bolhedor szárny (#15) 1 elektronit (#141) 10 lemúr hártya (#161)
4 mandibula (#157) 6 molad púp (#16) 3 nohnetár gumó (#212)
19 nordkristály (#146) 1 pirgamit (#152) 1 yeti csont (#160)

A szürkével jelölt tárgyakra szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt, vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat.


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 28 arany (#1), 1 yeti csont (#160), 1 hamis arany (#809), 1 mandolin (#19).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 sárga gömb (#136).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
12  
13  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



MANDOLIN (19. TÁRGY)
Ez az egyszerû pengetõs hangszer a legelterjedtebb zeneszerszám a galetki bárdok között. Könnyen megtanulhatsz rajta játszani, és dalodat nagyszerûen kísérheted vele. A mandolin használatához a Z 19 (TVP) parancsot add ki, de ennek elõfeltétele, hogy rendelkezz a zene szakértelemmel. Ezt az akadémián sajátíthatod el, a BE 4 68 paranccsal, 5 képességpont árán.



GÖTHÖS YETI (110. LÉNY)
A göthös yeti egy nagydarab, fehér testû, majomszerû lény, amely imádja a hideget. Ezért aztán a hidegebb, felszínhez közeli jeges barlangokban él, és a felé tévedõ torzszülöttekkel és nagy ritkán galetkikkel táplálkozik. Vadászataid során ritkán fogsz vele összeakadni, hiszen a felszínhez közel merészkedni nem túl bölcs dolog.



YETI CSONT (160. TÁRGY)
Ha legyõzöl egy yetit, gyakran elõfordul, hogy yeti csontot találsz nála. Hogy ez mit bizonyít? A yetik vagy hosszasan õrizgetik korábban elpusztult rokonaik maradványait, vagy bizony kannibálok!



KYENI VADÁSZ (45. LÉNY)
Bizony, vannak a torzszülöttek között is olyanok, akik torzszülött társaikra vadásznak, ha a galetkikkel nem is mernek ujjat húzni. A kyeni vadász szürke bõrû humanoid, hosszú karmokkal. Nyakukban állandóan egy síp lóg: ha harcolnak, elõször is elõfüttyentik beidomított koreni sünüket, majd paralizáló érintésükkel megbénítják az áldozatot. Amíg a paralízis az áldozatot fogva tartja, a sün és gazdája szép lassan szétcincálják. A marcangolás gyakran 5 körön keresztül is eltart. A vadász szerencsére nem immúnis semmire elektromosságon kívül. A kyeni vadásszal való harcot fõként a piromádok és a puhányok kockáztatják meg.



ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK
Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36)
Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség: 100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9), Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet. A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent, hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát. Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják, a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA GENERÁTOR (#37)
Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül, amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe, vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél. Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1 TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot, és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha semmit sem dolgoztál volna.



ARANYDUKÁT
Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból, ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz. Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban. Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért. A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok, hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg, többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak. A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni, hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk, miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás, hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény, hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ, hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD {tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal 600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300) fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább. Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra. Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából. A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál, és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben, érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol is 10 TVP-nyit.]



VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ
A felejtés varázslathoz hasonlóan, a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20 alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább 130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon. Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a 99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni, hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek 50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció, legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval 320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.