Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Szárnyas bolhedor
Küldd el képeslapként!
A bolhedorok minden valószínűség szerint az egykori, letűnt világban élő óriási repülő lények leszármazottai. Ez ma már elképzelhetetlennek tűnik, ahogy az is, hogy ezek a szörnyek elbirják egy kifejlett galetki súlyát a hátukon, így hát a hátasállatként való hasznosításuk helyett jó áron megszámított szárnyukért vadásszák őket.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-24 13:31:07 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
3299-15

Karakterszám: 3299 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 15 Játékhét: 24
E forduló ára: 28 zs. Maradék zseton: 148
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2004. aug. 26. 9h:58'
A következõ fordulód táplálható: 2004. aug. 29.

E-mail!

WOUMP KALANDJAI




Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Maximilian Ûbertáp, egy pillanatig tudod csak állni átható tekintetét. Az Õsök tudását õrzi e férfi. (hírneve 21752.) A te szinteden a legnevesebb Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1458.)
Egy futár távoli híreket hoz:
*aug. 13.* Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban legyõzte Tömörgõ Sitty-Suttyot. *aug. 13.* Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban legyõzte Amorpheus Amorpheát. *aug. 13.* Maximilian Ûbertáp pszionikus küzdelemben diadalt aratott Nosferatus felett. *aug. 13.* Maximilian Ûbertáp és Hajnali Harmat pszi párbajt vívtak. Maximilian Ûbertáp került ki gyõztesen. *aug. 13.* Maximilian Ûbertáp pszionikus küzdelemben diadalt aratott Samael felett. *aug. 16.* Midian és C'Archie megküzdöttek egymással, és Midian gyõzött. *aug. 19.* Alba Regina pszionikus párviadalban legyõzte Fenixet. *aug. 19.* Alba Regina és Félkarú Bandita pszi párbajt vívtak. Alba Regina került ki gyõztesen. *aug. 19.* Alba Regina és Galarin Thorfel pszi párbajt vívtak. Alba Regina került ki gyõztesen. *aug. 19.* A 15123 szövetség fényes gyõzelmet aratott Dt'azzrax, ében íjász felett!
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]

k 5 kaland elvállalása
(5. kaland:) Felkeresed a boltost. Fellélegzel - még mindig nem végeztek vele a adószedõk, idejében érkeztél, hogy kölcsönt adj neki!
[Tárgyhasználat: 100 arany]
Odalépsz a boltoshoz, és vállon veregeted. Elõször értetlenül néz rád, de aztán meglátja a kezedben a pénzt. - Megmentõm! - borul a nyakadba. Majd felmarkolja a pénzt, és csillogó szemmel megszámolja. - Köszönöm, hogy segítettél, ezt mindenképpen meg fogom hálálni! - Boldogan távozol, hiszen segíthettél valakin. Csak jóval késõbb tudod meg, hogy a boltos már több tucatnyi galetkitõl kért kölcsön, és a mai napig nem adta meg a tartozását senkinek. Adóbehajtók nemhogy nem fenyegetik, sõt! Õ kért védelmet a boltját kirabolni szándékozó galetkiktõl... Így aztán a gonosz boltostól a 100 aranyadat sosem szerezheted vissza. Ez bizony egy életre szóló tapasztalat! (+6 képességpont.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 265.]

kno 5 8 5. képességre 8 képességpont
Elköltesz 8 képességpontot a mágia tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a mágia tulajdonságod most már 9!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 265.]

be 1 meglátogatod az 1. épületet
Felkeresed a szint vegyesboltját. Amíg sorra kerülsz, végignézed a kirakott árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, winropu moha (#22) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, ragálygomba (#26) 46 ap, gyilkos boróka (#27) 46 ap, tejfonál (#28) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, elektronit (#141) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, molitár háj (#165) 27 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, láncing (#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, bíbor láncing (#1032) 248 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, bronz mellvért (#1047) 226 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062) 110 ap, sisak (#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077) 110 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, csontmaszk (#1092) 88 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, ezüst fejpánt (#1107) 88 ap, csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, kék köpeny (#1137) 80 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap, öv (#1165) 6 ap, csatos öv (#1166) 27 ap, sárga öv (#1167) 80 ap, nyaklánc (#1180) 18 ap, sárgaréz nyaklánc (#1181) 44 ap, amulett (#1195) 11 ap, kõamulett (#1196) 33 ap, csontamulett (#1197) 88 ap, szimbólum (#1210) 18 ap, karikaszimbólum (#1211) 44 ap, háromszögszimbólum (#1212) 102 ap, gyûrû (#1225) 11 ap, márványgyûrû (#1226) 33 ap, malachitgyûrû (#1227) 88 ap, karkötõ (#1240) 11 ap, malachit karkötõ (#1241) 33 ap, díszes karkötõ (#1242) 88 ap, fülbevaló (#1255) 6 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 110 ap, az elefánt láncinge (#16330) 207 ap, a sün görbekardja (#25166) 201 ap, a sün barbár lándzsája (#25181) 201 ap, az angyalok mellvértje (#28045) 138 ap.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 260.]

ve 20 2 vásárlás
Sajnos 20. tárgy jelenleg nincs a boltban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 260.]

tps 60 60 TVP spórolása, félrerakása
Visszamész a barlangodba. Félreteszel, megspórolsz 60 TVP-t késõbbi használatra.
[60 TVP-t használtál fel, maradt még 200.]

k 4 kaland elvállalása
(4. kaland:) Elmész a varázslótoronyba, és az öreg mágust keresed, aki a feladatokat szokta adni. Hamarosan elõkerül. Sajnos nem rendelkezel megfelelõ mennyiségûvel a szükséges tárgyból - kénytelen vagy visszafordulni.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 195.]

h 14 21 14. tárgy használata
Kis tüzet gyújtasz, és fölötte melegítve, lassan összekevered egy üvegben az elõkészített anyagokat egy kis vízben oldva. Csodás! Az italnak lassan szép zöld színe lesz. Megkóstolod. Sikeresen kifõztél 1 méregellenállás italát. [ld. enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 190.]

h 14 20 24 26 14. tárgy használata
Profi varázsital fõzõ módjára készíted össze az alapanyagokat, majd kevered össze az elõre elkészített üvegcsében. Tökéletes! Az ital lassan piros színt ölt. Rövid próba után látod, hogy ez 1 db tûzlehelet itala. [ld. enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 185.]

tpf 0 TVP felszabadítása
Elfelejtetted megadni a parancs 1. paraméterét! [0 TVP-t használtál fel, maradt még 185.]
m 10 7 1122 2444 1111 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 10,7) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd a felderítését!
(M 10,6) Északra mész tovább. A terem, ahová belépsz, nagyon magas, de nincs benne semmi érdekes.
(M 10,5) A folyosó északra tart. A sötétbõl egy halvány szellemalak bontakozik ki. Alázatosan meghajolsz elõtte, míg õ elmondja, hogy milyen próbát kell kiállnod. Egy feladatot kell megoldanod! Ha nem sikerül, fordulhatsz vissza:
Történt egyszer, hogy egy öreg paraszt elindult, hogy eladja Salamon városában a terményét. Útközben számolta a lépéseit - 81 alkalommal számolt el 100-ig, míg elért Veneza város fõterére. Mivel innen már nem vezetett tovább út, elõvette iránytûjét, 31 fokot elfordult balra, és erre ment tovább, míg végül újabb 72 százas lépés után érkezett meg Salamon városába. Este a paraszt gondolt egyet, és egyenesen ment haza, Veneza érintése nélkül. Rájött, hogy sokkal rövidebb így az út! Vajon hányszor száz lépéssel ért haza? (max. 5-öt tévedhetsz)
Sajnos nem tudsz azonnal válaszolni, ki kell gondolnod a megoldást. [ld. enc.]
(M 11,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 11,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 11,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 9,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 9,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 9,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 10,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 10,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 10,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 10,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
[11 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]

mak 1 1. makró definiálása/hívása

vd vadászat
Elhagyod a Csarnokot. Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Egy fémlétrán, egy függõleges aknában jutsz le az elkülönített szintre, ahová a galetkik vadászni járnak. Megpillantasz egy másik vadászt: épp leölt ellenfelei lélekenergiáját szívja el látványos szikrázás közepette. Odébbállsz, itt már úgy sem találsz vadat. Utad során megpillantasz egy sötéten ásító barlangnyílást. A barlang elõtt heverõ csontok alapján egyértelmû, hogy nem lakatlan! Talán késõbb érdemes lenne odabent körülnézni. (236. kaland, összköltsége 10 TVP.) Befordulva egy folyosón, ráébredsz, hogy nem vagy egyedül. Ellenfeled egy goblin kobra (#20).

*** 1. KÖR *** Összegyûjtve mágikus energiáit, a goblin kobra elvarázsol egy óriáserõt. Heves kézmozdulatok közepette a goblin kobra elmormol egy tûzpajzsot. A goblin kobra felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Támadod a goblin kobrát. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre. (16 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** Támadod a goblin kobrát. Villámokat köpsz. (18 ép-t sebeztél). A goblin kobra kileheli lelkét.
[A csatában összesen 34 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+39%).
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 164.]

ism 3 a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal

p portyázás
Úgy döntesz, hogy keresve sem találhatnál jobb idõpontot egy kis portyára. A szomszédos sziklaperem fölé vájt barlangokat látogatod meg. Fõ a változatosság! Útközben észreveszel egy liánvirágot. Fáradtságod nem kímélve, megközelíted, és sikeresen begyûjtesz 1 darabot. Nem telik sok idõbe, és találsz egy alkalmas helyet. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
A barlang lakója Werjut Lasael, egy magas, vékony testalkatú, de a látszat ellenére nem kevéssé harcias férfi. A következõket látod nála: bronzmedál, az energia karikaszimbóluma, az Örökkévalóság Rubinja, a kobra díszes fejpántja, kerek pajzs, lándzsa, a yeti köpenye, a küzdelem malachit karkötõje. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze gyógynövények szakértelemben való jártasságotokat. Növényszedõ expedícióra indultok. A feladat egyszerû: aki elõbb pillant meg egy gyógynövényt, az a nyertes! Hosszasan túráztok, míg végül eredmény születik. Ezután kénytelen vagy elismerni: Werjut Lasael messze jobban ért a füvekhez.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 164.]

p portyázás
Itt az ideje, hogy megleckéztesd a szint tunya polgárait. Módszeresen kutatsz más galetkik barlangjai után. Elõbb utóbb csak találsz megfelelõ ellenfelet... Megközelíted az egyik alkalmasnak látszó barlangot. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Odabent fogad Morf, egy félbevágott férfi. A Tudósok klánjának diák rangú tagja. Viselt tárgyai: kristályamulett, bronzmedál, az erõ díszes fejpántja, tõr, csonttõr, a Tél ezüstlánca, az egyensúly gyûrûje. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. A közelben van egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok a cseppkõhöz, és azonnal mászni kezdtek. Te érsz fel a csúcsra elsõként, Morf csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 154.]

p portyázás
Kedved szottyan egy kis kirándulásra a városban. Elhaladsz néhány elhagyatott barlang mellett - a lakók nyilván már feljebb költöztek - de a következõ soron a barlangokból már fény szûrõdik ki. Nem telik sok idõbe, és találsz egy alkalmas helyet. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Vendéglátód Doki, egy még a kezébõl is villámokat szóró nõ. A Tudósok klánjának diák rangú tagja. Tárgyai: a kobra maszkja, bronzmedál, vándorcsizma, ezüstmedál, a szellemek csatos öve, az egyensúly gyûrûje, szivárvány karkötõ, a teknõs zöld köntöse, a harcmûvész szimbóluma. Vendéglátód barlangja otthonosan van berendezve. Helyet foglaltok a bõr ülõpárnákon, és falatozni kezdtek az elõkészített és az általad hozott ételbõl. Evés közben barátságos társalgás folyik. Kiderül, hogy Doki sok dologról ugyanúgy gondolkodik, mint te! Talán még barátok is lehettek. Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak. (+5% jóllakottság) Elmédben elraktározol egy keveset a hallottakból, megtudod, mi az a hájas worpel. [ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 144.]

h 8 5 8. tárgy használata
Sajnálom, de nincs a birtokodban 8. tárgy.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 144.]

be 12 1 meglátogatod a 12. épületet
Belépsz a Mágusok Klánjának épületébe. Elmondod, hogy szeretnél csatlakozni a Klánhoz. Rövid vizsgálat után kiderül, hogy nem teszel eleget a belépéshez szükséges feltételnek (legalább 10-es mágia). Megkérnek, hogy jöjj vissza késõbb.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 139.]

be 1 meglátogatod az 1. épületet
Lebattyogsz a boltba. A boltban Te vagy az egyetlen vásárló. A boltos egy kicsit méreget, aztán halkan megszólal.
- Belevaló gyereknek látszol, biztos lenne kedved egy kis tréfához. A dolog egy kicsit veszélyes, ugyanis a szint elöljáróját kéne megtréfálnod, de rendesen megfizetném. Tudod a múltkor nagyon összevesztünk, és úgy érzem, hogy túlságosan megalázott a nagy nyilvánosság elõtt. Én nem akarom õt bántani, de egy kis lecke azért nem ártana neki. Ebben a zacskóban rendkívül hatásos viszketõpor van. Ezzel kéne az ágyát jól megszórni.
Elõször persze tiltakozol, de amikor a boltos 100 aranyat és komolyabb mennyiségû varázstárgyat kezd emlegetni, csak annyit mondasz, hogy meggondolod. (17. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.) [5 TVP-t használtál fel, maradt még 134.]

60 TVP felszabadítása
Hazamész a boltból. Felszabadítasz 60 TVP-t a korábban félrerakottból. [-60 TVP-t használtál fel, maradt még 194.]

forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. [ld. enc.]
Ebben a körben +1 galetki erõt és +13 hírnevet kaptál. A kör során összesen 34 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 4 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 194 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 364 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Woump, egy alacsony, kopasz csukját viselõ férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez a 15. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 3 / 0.80
[2] IQ: 6 / 1.20
[3] ügyesség: 4 (6) / 1.20
[4] egészség: 4 (6) / 1.50
[5] mágia: 9 / 0.65
[6] gyorsaság: 4 (6) / 1.63
[9] Méret/ép: 56 / 56
Min. méret: 45
Barlangméret: 56
PONTJAID
Varázspont: 61 / 54
Képességpont: 8 / 71%
Hõsi pont: 14 (4)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 12%
Galetki erõ: 119 / 99
Hírnév : 126
Jóllakottság: 94%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 5 (0)
Galetki gyõzelmek: 2 (0)
Torzsz. csaták: 62 (1)
Torzsz. gyõzelmek: 52 (1)
Leölt torzszülött: 59 (1)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 3 (0)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[13] elektr.lehelet: 10 (12) / 4.68 [15] regeneráció: 4 / 0    

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[48] mászás: 4 / 3.59 [56] varázsitalfõzés: 3 / 0.90 [57] gyógynövények: 3 / 1.63
[67] régészet: 3 / 0.95        

VÉGTAGOK
jobb csáp [100] méret: 3 / 0 [101] szakért.: 3 / 0.92     csonttõr

MAKRÓID
1. Makró
vd
ism 3
p


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 70 4; VI erõ:99% ép:25%; PV 3 5 8; PSZ 57 48 67;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #4 (3. épület), #7 (7. épület), #10 (4. épület), #17 (1. épület), #236 (15. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 kemény bõrpáncél (#3) * 1 vassisak (#1076) * 1 villámöv (#172)

Ékszerek, kincsek
* 1 a gepárd sárgaréz nyaklánca (#15581) 57 arany (#1) * 1 az egyensúly gyûrûje (#213)

Felszerelés
1 díszes rézkulcs (#129) 1 kötél (#128)

Fegyverek
* 1 csonttõr (#1301) 2 fogazott tõr (#6) 2 kerek kõ (#11)

Varázsitalok és füvek
2 csótányláb (#25) 4 liánvirág (#24) 1 méregellenállás itala (#51)
1 tûzlehelet itala (#53)

Egyéb kacatok
1 lemúr hártya (#161) 1 molad púp (#16) 1 nordkristály (#146)
1 pirgamit (#152)


Az elõzõ forduló óta szerzett tárgyaid: 1 tûzlehelet itala (#53), 1 méregellenállás itala (#51).

Az elõzõ forduló óta elhasznált tárgyaid: 100 arany (#1), 1 mitulen fû (#20), 2 üvegcse (#14), 1 mátekel gomba (#21), 1 ragálygomba (#26).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



MÉREGELLENÁLLÁS (51. TÁRGY)
A méregellenállás itala egy zöld színû, kellemetlen ízû kotyvalék, amely egy harc idejére nagyban megnöveli az ellenállásodat (25%-al) a végtag-mérgekkel szemben (paralizáló, sebzõ méreg, kivéve a kontakt méreg). A méregellenállás italt ugyanúgy használhatod, mint a védekezõ varázslatokat, rakd be valamelyik varázslat listádba vagy állítsd be a használatát a harci programodban.



TÛZLEHELET ITALA (53. TÁRGY)
A tûzlehelet itala egy vörös színû folyadék, és mint bizonyára kitaláltad, a tûzleheletedet növeli meg, méghozzá 15-tel, egy harc idõtartamára. Ugyanúgy használhatod, mint a védekezõ varázslatokat, rakd be valamelyik varázslat listádba vagy állítsd be a harci programodban.



LOGIKAI FELADVÁNYOK
Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert, mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény, amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek. Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni. A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180 fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik, nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz. Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...



HÁJAS WORPEL (31. LÉNY)
A hájas worpel egy kövér, lábak nélküli lény, amely a földön csúszva-mászva halad elõre. Sok torzszülött élõ szendvicsnek tekinti a piromádok, a tejivók és mágiafalók számára egyaránt ízletes csemegét, ezért aztán megtanulta megvédeni magát veleszületett mágikus képességeivel. A puha, rengõ háj miatt könnyen sebezhetõnek tûnik, de valójában kiválóan megvédi a fontos belsõ részeket a komolyabb sérülésektõl. Ami ellen viszont nem sokat tud kezdeni a hájas worpel, az egy tûz-, jég- vagy más elemi köpet, amit a képébe fújnak.



MÓDOSÍTÁSOK
A játék elmúlt fél évének és az olimpiának a tapasztalata alapján néhány komolyabb változtatás lesz a játékban. Ezeket alaposan végiggondoltuk, és a célunk az volt, hogy a változások senkit ne érintsenek hátrányosan, mindemellett a játékegyensúly még tökéletesebb legyen.
- 50%-kos korlátozás. A tárgyakból, varázslatokból és varázsitalokból eredõ összes bónuszt legfeljebb az alaptulajdonság 50%-káig veszi figyelembe a program, de CSAKIS Portyázás során történõ galetki-galetki párviadalban, és az olimpiai játékokban, és csakis az elsõ három szinten. Tehát az arénában, szörnyekkel való harc során és többszemélyes kalandokban minden marad a régiben. A 4. szinttõl azért nincs ilyen korlátozás, mert a 3 végtag már kellõképpen kiegyensúlyozza a nagyon magas leheletet is.
A korlátozás sajnos a lehelet italra és minden más varázslatra is vonatkozik, így az elsõ 3 szinten ezek fõként az aréna meghódítására vagy egy különösen nehéz szörny legyõzésére lesznek jók. Tehát pl. 16-os leheleted van, +4-et kapsz tárgyból, és megiszol egy lehelet italát. Ekkor a harcban 24-es lesz a leheleted, ha az olimpián vagy más galetki ellen harcolsz.
- Lõfegyverrel max. annyi lövést adhatsz le, ahányadik szinten élsz. Ezenkívül, a lõfegyvereknél eddig egyedül a lõfegyver szakértelmed számított a harci erõbe. Ezentúl ehelyett a várható sebzés 2/3-a fog számítani, ha van lõfegyver szakértelmed, és van beKF-elt lõfegyvered.
- A véletlenszerû varázstárgyak alapértéke valamelyest nõtt, de az alacsonyabb szintû tárgyaknál ez nem túl jelentõs, tehát a legtöbben ezt észre sem fogják venni.
- A gyógyfüvek találására az esély 15%+2%/szintrõl 15%+3%/szintre nõ (az erre vonatkozó képlet a szabálykönyvben hibásan szerepelt). Természetesen, a Tudós klánbónusz az eredeti képlethez volt igazítva, így a tudósok ezután nem 4, hanem 6 rangonként fognak +1 gyógyfüvek szakértelmet kapni.
- Egy adott tárgy megjavításához szükséges szakértelem küszöb kb. 50%-kal csökken, tehát könnyebb lesz javítani.
- Lehet végre az ISM és MAK parancsokat tetszõlegesen kombinálni.
- Az EP parancsnak meg lehet adni egy 3. szakértelmet, hogy melyik tulajdonságod, harci szakértelmed vagy végtaggal kapcsolatos képességed fejlõdjön az építéstõl.
- A pszi képesség elsajátításához a BE 8 1 parancsot kell ezentúl kiadni, túl sokan tanulták meg "véletlenül" a pszit, csak mert benéztek a pszi iskolába.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.