Vissza a Főoldalra

Kérdezz-felelek 14.

  • Nem kereshetek mérgező lényt a Földanya paradicsomával (új), ha azt Térutazással (új) hozom játékba.
  • A Vákuum-csapdát (új) akkor is használhatom, ha a támadó lény egy lényemet támadja.
  • A Fertőzött szentély képessége nem érvényesül, ha őt magát szedik le. Hiszen akkor működne, mikor egy lap már valójában bekerült a gyűjtőbe, de ha magát a szentélyt szedik le, akkor a szentély már a gyűjtőben van, mire érvénybe lépne a képessége.
  • A Sorakozó leszedheti a zanszilánk lapokat is. A zanszilánk idézési költségre minden hat, ami a varázspont idézési költségre hivatkozik.
  • Átkozott gyógyításnál - mint minden más lapnál - kijátszáskor meg kell határozni a pontos hatását, célpontját. Így azt is be kell jelenteni, hogy akarok-e vele lapot leszedni, és ha igen, melyiket. Viszont a lapleszedés költségét csak a sikeres kijátszást követően kell kifizetni.
  • Eleven zancseppnél a tűz típusú zanszilánk lap egy lapnak számít. A többi zanszilánknál (pl. Elvetemült burkinátor, Sugárzó ősanyag, Zangólem, Zanpók) is az egyszerre egy bizonyos típusú és zanszilánk lapot egynek kell tekinteni.
  • A Quwarg vágóhídnak (új) 4 strukturális pontja van.
  • A Fekélyes thargodan által kijátszásakor kapott +2/+2-őt is jelzővel jelöljük, amit le lehet szedni róla a megfelelő lappal vagy hatással.
  • Változó környezetnél a verseny elején ki kell választanom a használni kívánt négy szabálylapot, és a verseny során azokat nem változtathatom meg.
  • Változó környezet mellett használhatok követőt, és ha használok, akkor is választhatok Zarknod bilincsét a Változó környezettel.
  • Ha a Változó környezetet kikapcsolják (pl. Mélytengeri teknős), majd újra működésbe lép, akkor abban az állapotban lép működésbe, ahogy kikapcsolták. Nem változtathatok rajta.
  • A játék elején a követők/szabálylapok felfordítása egyszerre töreténik. Majd ezután alkalmazzuk a követők/szabálylapok hatásait, tehát ezután választok szabálylapokat a Változó környezethez, és ezután keresek lapot az Ősi bölcsességgel.
  • A túlvilág nagykövetének képességétől nem véd az élet, mivel az a harc ütési fázisában működik, amikor az élet a szabálya szerint nem érvényesül.
  • A Felkészülés nem véd a maximális életpont csökkentéstől, mivel az nem sebződés.
  • Ha a Szilánktündérrel ellopok egy szörnybűvölt lapot, amin van izom, akkor kisül az izom, majd a lap átkerül hozzám, ám ezután egyből visszaveszi a Szörnybűvölés (új), mivel a rárakott lap erősebb, mint egy egyszeri hatás.
  • A Homályúr laphúzást megakadályozó képességét használhatom reakcióként is és nem reakcióként is.
  • Kijátszom egy antimágiás lényt, ami egy Halászatot dobat az ellenféltől. Ekkor még rárakhatom az életet a lényemre a Halhatatlanok nagymesterének képességével, hogy megmentse attól a sebzéstől, amit az eldobott Halászat okoz, mivel mindkét dolog (a sebzés és az élet rárakás) egy kapcsolódó hatás, és ezeknél én dönthetem le a sorrendet, mivel az én köröm van.
  • Nem használhatom a Végtelen formázás ködképességét (előkeres egy ködlapot 1 VP-ért) akkor, ha a gyűjtőből vízióként játszom ki.
  • A gyűjtőben és pakliban levő, az idézési költségében X-et és ?-et tartalmazó lapoknál (pl. Szörnybűvölés (új), Vérkeszeg (új)) az X és ? a minimális érték, általában 0. Ha a gyűjtőből vagy a pakliból hozom őket játékba (pl. Apró kívánság), X és ? értékét nem választhatom meg, az továbbra is a lehető legkisebb érték marad. Nem tudok tehát elszörnybűvölni egy 2 VP-s lényt, ha Apró kívánsággal veszem elő a Szörnybűvölést (új), mivel a Szörnybűvölés lapnál a minimális érték 0.
  • A Felszabadítással hiába reagálok egy lény kijátszására, ha nincs más áldozni való lényem, hiszen a reakciók visszafelé kerülnek kiértékelésre. Először létrejön a Felszabadítás. Ekkor az a lény, amire reagáltam, még nincs játékban, tehát fel sem áldozhatom a Felszabadításhoz.
  • Ha használom egy lény képességét (pl. Főnix herceg (új)), és Felszabadítással reagálok a képesség használatára, akkor először létrejön a Felszabadítás, feláldozom a lényt, és mire létrejönne a lény képessége, a lény már nincs játékban, így a képessége sem jön létre.
  • Lesz képessége Morq Fan Gornak, ha Kumulatív szimmetriával (új) másolom, és a két eredeti Morq Fan Gorból legalább az egyiknek van. Ha bármelyik Morq Fan Gor a gyűjtőben van (vagy mindkettő), a másolatnak szintén lesz képessége.
  • Demizra nem lesz drágább, ha egy tűzvarázslatot akadályozok meg vele A tűz síkja (új) mellett. Egyrészt A tűz síkja (új) csak a forrásokat drágítja, Demizra pedig lény, és a lénykijátszás nem forrás. Másrészt Demizrának a képessége automatikus hatás, és az automatikus hatásokat nem lehet drágítani.
  • A gyűjtőben levő helyszíneknek nincs megkülönböztetett státuszuk, a gyűjtőben sima lapnak számítanak, így bármely lappal ki lehet őket semmizni, vissza lehet rakni a játékba (pl. Az árnyak megtestesítőjével), vagy vissza lehet venni a kézbe. Az ilyen módon játékba hozott helyszínek kijátszáskori képességei létrejönnek.
  • Másolhatok Kumulatív szimmetriával (új) helyszínt, de csak akkor, ha két egyforma helyszínem van a gyűjtőmben. Ugyanis a játékban levő helyszín nem számít játékban levő lapnak, így másolni sem lehet őket, de a gyűjtőben a helyszín már csak sima lapnak számít. Az így másolt jelző-helyszín a gyűjtőbe keüldi az ellenfél helyszínét, és minden szempontból normál helyszínnek számít, kivéve, hogy a kijátszáskori képessége nem jön létre.
  • Mennyiért kell kijátszanom A magány őrületét, ha az ellenfélnek van játékban egy Álcázás szakértelme (új)?
    Először is, egy lap kijátszásával kapcsolatos minden lehetséges döntést még az idézési költség kifizetése és a reakciók kijátszása előtt kell meghozni. A magány őrületénél arról van szó, hogy a gyűjtőbe kerülő lapról az ellenfél dönt. Az ellenfél kiválaszthatja egy lényét, az álcázást, vagy egy másik lapját. Ha az álcázást vagy egy lényét választja, A magány őrülete +2 VP-be fog kerülni. Ha más lapot, akkor az idézési költség nem módosul. Abban az esetben, ha ötnél kevesebb VP-m van, és az ellenfélnek van az Álcázás szakértelmen (új) és lényen kívül más lapja, akkor azt kell választania, mivel az álcázásra és a lényre a varázslat nem tud hatni. Ha nincs ilyen lap, és ötnél kevesebb VP-m van, akkor az ellenfél nem fog lapot áldozni a magány őrületének.


  • Tihor Miklós, Makó Balázs, Dani Zoltán

    A cikk a Beholder Kft. oldaláról származik.
    A cikk a weben a http://www.beholder.hu/?cikk=18308 címen elérhető.
    Létrehozás: 2012. január 27. 10:50:07Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21 Küldd el a cikket másoknak