Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Hordázás szeptember 15.
Zén Legendái: Tilretas öröksége július 25.
A pillanat képe
Goblin vérszomj és kitartás
(Kalandok Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Egy ideig még vicces volt a goblinok reménytelen törekvése, hogy kalandozót öljenek. De aztán jöttek, amikor épp nem figyeltem, jöttek, amikor épp nem értem volna rá effajta csatározásra, jöttek, miután krokaunokkal csatáztam, jöttek, amikor sebektől legyengülve a szabadban táboroztam... csoda hát, hogy elegem lett belőlük?
Nézz szét a galériában!
HKK Kiadói tervek 2023
A versenyek tisztasága
Beholderes HKK verseny szeptember 17. - Versenybeszámoló
Hétvégi verseny és Roxat céhei sorbemutató
Hordázás Zén bemutató 2. rész

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2022. szeptember 25., Székesfehérvár

A lista folytatása...
HKK Kiadói tervek 2023 (18)
Beholderes HKK verseny szeptember 17. - Versenybeszámoló (20)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28420)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7634)
A versenyek tisztasága (80)
Lapötletek (64643)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
"Minden reakció +3 VP-be kerül, és a reakciók költségét nem lehet helyettesíteni."

Ez egy mondatban van, tehát egy képesség, a nerf erre a képességre vonatkozik, ez az, ami csak a 2. körtől működik.
 
Aha, efelett átsiklottam köszönöm. Ez esetben visszatérnék az alapkérdésre, miszerint mire vonatkozik az alap mondat
 
47.2. Ha egy követőn szerepel, hogy megszüntethető, akkor ez a lehetőség a követő saját hátránya. A követő ilyen szövegű saját hátrányának aktiválása önálló cselekvés.
 
Egy tisztázást szeretnék kérni az antirakshi nerfjére:
"Mint minden más reakciódrágító követőnél, az ő képessége is csak a 2. körtől fog működni."
Ez a pontos szövege a nerfnek. Ez melyik képességére vonatkozik? Mert a többi reakciódrágító követőnek a reakciódrágításon kívül működnek a képességei az első körben.
Side-kérdés: Ha tegyük fel ez az összes képességére vonatkozik, annak részét képezi a megszüntetés is? Az hivatalosan nem hátrány szóval szerintem képességnek kéne hogy számítson.
Szóval hogy van ez?
 
Hat ugy nezem ez hiu remeny volt
 
Ez a 2 lehetőség volt, ami felmerült, 1 vp vagy 1 zsz, a tesztelői szavazás eredménye lett az 1 zsz.
 
Illetve a semmi mestere semmizése is 1 mana legyen, ne 1 zanszilánk (mint a művész céhnél), mert az egyes esetekben nem gyengítés, hanem erősítés.
 
Ezeknek a nehéz kérdéseknek az eldöntésére (is) használjuk a tesztelői szavazást már jópár éve.
 
Még nem kaptak ki tőle elegen.
 
Eddig ezt nem vetette fel más, de bármi lehetséges.

Alapvetően egy objektivebb, következetesebb rendszerre lenne szükség a nerfek megállapításához. Jelenleg egy aránylag szubjektiv rendszert használunk (ami miatt sokan panaszkodnak, azt nerfeljük).

Pusztán azt vizsgálni, hogy mivel játszanak sokan, nem jó alap, mert akkor elsősorban a szintelen és Bufa lapok kerülnek lapátra. Emellett egy Lélekcsapda szintű lappal sincs alapvetően probléma, univerzális, de nem ő nyeri meg a játékot, nem "bróken". Mégis egyike a legtöbbet játszott lapoknak. Sajnos viszont másról hivatalos statisztikánk nincs, mint hogy mivel mennyien játszottak.

Amit esetleg érdemes lenne kipróbálni, hogy a versenyen, diktáláskor megkérdezni a párt, hogy volt-e olyan lap, amiről mindketten egyértelműen úgy vélik, hogy az a lap nyerte a játékot?

Ha van ilyen lap, azt lejegyezzük, és ha elég adatunk van, megvizsgáljuk. Ha van olyan lap, ami a többihez képest kiemelkedően sok meccset nyert, akkor azzal baj van.
 
Szerintem is rosszabb kikapni az ötlapos kombó-kontrolltól mint mondjuk a Semmi mesterés pakliktól, de úgy tűnik, a többség illetve a döntéshozók ezt még máshogy látják.
 
Az angyal követő nerfje szerintem nem várhat tovább. Korlát kell az ép áldozás/gyógyulás képességre.

Csodálkozom, hogy nem ezzel van tele a fórum.
 
A 3 hónapos tesztidőszak alapvetően arra jó, hogy megnézzük, egy nerf elégséges-e, vagy kell-e a lapot még tovább gyengiteni (pl. Művészek céhe). Én úgy láttam, hogy a nerfelt követőkkel kapcsolatban ilyen gond nem merült fel.

Olyanra, hogy egy lapot nerfeltünk, és ha utána nem maradt erős versenylap, a nerfet gyorsan visszacsináltuk, nem nagyon volt még példa. Erre nem is nagyon lehetne semmiféle alap, hiszen ezzel a logikával mindent, amivel nem játszanak, erősíteni kéne.

Nem véletlen, hogy inkább "alulnerfelünk" valamit, mert azt utána még mindig lehet korrigálni további nerffel.

Az egyetlen dolog, ami felmerült, hogy a pörgősön a Kragoru ezek után már ne legyen tiltva.

Maga a mulligan egy teljesen más téma, az nem egy nerf, hanem egy új szabály. Fél éven át teszteltünk, és ezután döntött róla a tesztelőcsapat, hogy mehet élesbe, mert szerintünk a játék jobb lesz tőle. Ettől függetlenül, szerintem is érdemes lehet majd egy közvéleménykutatást tartani róla, hogy mennyire tetszik a játékosoknak, de nem 3 hónap, hanem legalább 1 év után, amikor már mindenkinek volt ideje kipróbálni, megszokni, látni az előnyeit és hátrányait.
 
En még azert drukkolok, hogy a most csutortoki tesztelesen hatha atbeszelesre kerulnek ezek a dolgok a tesztelőkkel, esetleg kedvező változás is lesz, az még nem lenne keso.
Nekem a Mulligan fáj leginkabb (meg az epikusok utolso hatranyanak eltunese), de osszessegeben is meta-szukules latszik az utobbi 3 honapban a Tier1-2 pakliknal, szerintem jelentos reszben ezek hatasara.
 
Meg lehet kérdezni, mik voltak azok a bizonyos "visszajelzések"?
 
Nekem személy szerint tetszik a muligan.
 
Muligan a tesztek alapján is teljesen inkorrekt és felesleges szerintem. Elég komoly belenyúlás a játék egyensúlyába,így sztem minimum egy szavazást megérne a dolog.
 
Egyelőre a visszajelzések alapján nem látunk okot rá, hogy a változásokat vissza kellene vonni. Hosszabb távon persze bármi lehetséges.
 
Ezekről a változásokról mi a végleges döntés?

Személy szerint nekem a mulligan miatt (is) megcsappant a versenyre járási kedvem. Jó lenne, ha az nem lenne bevezetve.

Ill. az antiraksi nerfje nyilván elég szubjektív, hogy nem tetszik, mert épp egy fókusz deck építgetésében voltam, amikor jött a nerf, de ez anno azért nem lett nerfelve, mert mindenkire vonatkozik, míg a többi követő reakciódrágítása csak az ellenfeleimre (legalábbis úgysem fogok saját lapomra reagálni az esetek 99,99%-ában). Plusz ugye ennél a követőnél az ellenfél is tudja, hogy nem fogok rá kánterelni, tehát van azért hátránya is ennek.
 
Mondjuk legalább a kezdés jogának eldöntése átkerült a narancslapok működése elé, talán az a fontosabb ebből a szempontból.
 
A kapcsolódó hozzászólások alapján (ld. lejjebb) pontosítottuk ezt, a Kódex a végleges.
 
Ha megnézem a hivatkozott kódex pontot (28-as), akkor utolsó lépés, hogy dönt a kezdésről az, akié a kezdés joga.
A cikk viszont azt írja, hogy erről korábban kell dönteni.

Hibás helyen van a kódexben vagy hibás a cikk?
 
Igen, ez már az eredeti szabályban is hibás volt, és ezt nem javitottuk, hogy a szabálylapokat nem minden egyes játszmában, a keverés után fedjük fel, hanem a játék legelején. Korrigáljuk hamarosan, köszi!
 
UP
 
A kezdes atdolgozasa (egyben Mezo es Korlatozas kivetel-kepzes ) soran anomalia lepett fel (kesobb tudom meg, hogy az ellenfel Mezozik, mint hogy mar ki kellett szednem lapokat belole).

28.2. A Semleges csatamező szabálylapok hátránya, hogy az ellenfél átnézheti a paklinkat, kivehet, és félretehet belőle lapokat. Ezt kell elsőként megcsinálni, még a meccsek elkezdése előtt, ha van ilyen.

28.3. A játékosok kockadobással meghatározzák, ki fog dönteni az első játékban arról, hogy ki kezd. A további meccsekben a döntés felváltva történik, nincs újabb kockadobás, a második meccsben a másik játékos dönt, a harmadikban megint az, aki a kockadobást nyerte.

28.4. A paklik megkeverése után a játékosok egyszerre felfedik szabálylapjukat és/vagy követőjüket, valamint az általuk esetlegesen használt céheket.
 
Igen, látom én is... nagyon erős és kreatív lap. Csak nincs szabályozva.
A baj csak, hogy fixen nerfelve lesz, ez egy lapos nyerés így, hogy nincs maximalizálva a sebzése és ez K végtelenre dolgozik, dolgozhat...

Bár fix, hogy a barna dekkeben használni fogom, ott még erősebb, az amúgy is a csontokra épül, piros benne van Sola miatt, kék meg a céh miatt... Dimenziócsere alternatívát kapott
 
Szerintem ők már a most bemutatott főnixxel is próbálgatták. Mondjuk azzal nem nehéz nyerni, ha kifér.
 
Ezt a kommentet nem értem, azt írod az első részben, hogy nem nyert 16x, majd utána írod, hogy végül nyerhett is...

A számot nem én találtam ki:

73. Miklós (előzmény: IstvanLeitner 69.)2022.05.19. 15:05  A K2-vel kipróbáltuk, emlékeim szerint 16:0-t ment a pakli vagy valami hasonló.

Azért jó lett volna, ha nem csak epikusok ellen (hard guess, de sztem ott van) tesztelitek, mert a korábban említett 7 szabálylap ellen fixen nem tudna így nyerni. És csapjuk hozzá a VH-t is az ősmágiával...

Sajnos ez egy meddő vita, sokkal egyszerűbb és őszintébb lett volna megmondani, hogy nem szeretnétek Változó környezetet látni az asztalokon (kíváncsi leszek hány db lesz a köv 3 hónapban, remélem végül nem nekem lesz igazam).
Szintén partalanná teszi azt, hogy ÉRVELNI próbálok egy koncepció mellett, hogy ne legyen azonnal kiherélve (lehetne fokozatosan is), de -elnézést én így érzem- mondvacsinált, rész válaszok érkeznek.
 
Nem, nem nyert 16x egymás után az első körben Te ugye ezt írtad.

De az, hogy 16-ból 16x nyert, és ez simán kijöhetett az 1. körben is (ugye saját körben +2 vp, ellenfél körében is +2 vp) megmutatta, hogy a K2 sajnos túl csekély nerf lenne.
 
A korábbi kommunikációk arról szóltak, hogy A fájdalom szépségéhez (is) az első körös nyerés miatt nyúltatok.

Csak egy, általad írt komment:
"Nerfre alapvetően 2 esetben van ok: ha valami túlzottan dominál egy versenyt (emiatt van a csatamező állandó célkeresztben), vagy ha 1. körös pörgéseket, győzelmeket tud generálni - a mostani nerfek pontosan ilyen eseteket kezeltek."

Bátorkodtam feltételezni, hogy logika van a tesztelés és a nerf oka között. Így jutottam erre a felvetésre ...
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.