Vissza a Főoldalra
 
Milyen legyen a májusi páros verseny formátuma?

1) hagyományos új nemzedék
2) tiltott mágia új nemzedék
3) hagyományos káosz
4) tiltott mágia káosz

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Mérgező karmok
(Ősök Városa)
Küldd el képeslapként!
Jéglehelet, tüskés bőr, regeneráció, stb... A galetkik mutálódási formáinak száma végtelennek mondható. Az egykor még alakváltóként jegyzett faj tagjai közt egyre nagyobb számban találhatunk olyanokat, akik méregtől csöpögő karmokkal születnek. De ér-e mindez bármit is az Ellenség elleni harcban?
Nézz szét a galériában!
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló
Megjelentek az új Alfa paklik!

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
A májusi verseny páros legyen vagy egyéni? (ÚN-ről és formátumról 2-3. körben szavazunk) (30)
HKK kérdés? (47065)
Lapötletek (64943)
[HKK Piac] Régi lapok (1521)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9480)
[HKK Piac] Eladó lapok (141662)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | ...
Nézet:
"Ez már kicsit a ló túloldala. Miért fizetne be akkor bárki is? Kell csomagokat adni, de nem spoilerekket osztogatni mindenkinek ingyen, csak lehetőséget kell nyújtani a csomagvásárlásra/nyerésre befizetés nélkül."

Én abból indultam ki, hogy a kezdőket segíteni ezzel. Ugye elvben nem lesz reset a lapokra/statokra (bár utóbbira lehet), én mondjuk nem örülnék neki, de üsse kavics. Szóval ezzel a jutalmazással a magas szintű régi játékosok gyakorlatilag lófaszt nem érnek (pl. én se, mert a verseny rúnákon, a jégrúnán, a counter rúnákon kívül szinte minden maxon volt.), mert mire szintet lépnek (amiért járna 5 random lap, amiből 1-3 ritkát kap, ami jó eséllyel lehet neki egyébként is) az nem kevés idő. Hogy miért fizetne bárki is elő? A régi játékos azért, hogy tartsa a szintet, az új a gyorsabb fejlődéséért. Azért hoztam a Heartstone-t példának, ahol küldetésekért meg hasonlókért, szintért is, járt a reward, ami egy 5 lapot tartalmazó kispakli volt. És volt hogy 1 tök gyenge ritka esett belőle, volt hogy jobb, volt hogy 1 jó, 1 kurva durva, meg egy átlagos és még hozzá két egész korrekt nemgyak. Mondjuk lenne nemtom hány százalék esély arra, hogy 3 ritkát bonts és itt is lenne X százalék, hogy ez egy spoiler (chloe, erős, gyenge, kísérlet, újjászületés könyve - ez még über ritkább lenne mivel gyémántos stb.), de mivel minden lap játszana (ezüstöt kivéve, az egybként is ingyenes kvázi) így a zénesek is ott nyomulnának.
Ami miatt ez az elgondolás necces, de erre írtam, hogy az ezekkel való kereskedelmet korlátoznám (vagy prémium tagság, vagy csak mulluszknak lehetne adni, mondjuk normálisabb áron, vagy az általad is említett tokenné varázsolni - ilyen is van a HS-ben, hogy a nem használt többlet lapokból vmi erőforrást lehet csinálni, amiből normál lapot lehet "gyúrni".), hogy ha szabadon beáramolnának a piacra, akkor azt tönkrevágnák, szóval ezeket nem nagyon lehetne cserélni, kereskedni velük csak a zárójelben írt módon mondjuk. Azért ilyen módon, hogy normális verseny paklikat összeépíts még mindig lassabb, mintha veszel paklikat, vagy a piacon vásárolsz lapot. Szóval ez inkább azt szolgálná, hogy a kezdők is igen hamar ráérezzenek a dologra. MOndom magasabb szinten szökőévente félszer jutsz oda, hogy kapj rewardod ilyenkre a magas szint miatt.
Persze lehet ló túloldala viszont egy tesztet ahogy Ohyner is említette megérne mint minden új dolog, amit szeretnénk hogy legyen. És az jó ötlet, hogy X játékos 0-ról kezdve tesztelhetné, hogy fizetés nélkül mire juthat egy kezdő játékos.
 
Ez az istenes dolog nekem is eszembe jutott már, csak heti leosztásban. Minden héten más isten hete lenne, a játék hangulatában ezt tükrözhetné is, plusz tényleg lehetne egy olyan naptár, ami rögzít néhány eseményt, ami a játékhoz kötődik (megjegyzem az elkövetkező kieg érkezésének napját is bele lehetne tenni). (csak hogy megint a tokenekhez térjek vissza , a tokent az adott isten hetén ingyen lehetne lappá változtatni, ígérem többet nem hozom fel, ha egyszer is nagyon leszóljátok)

A programozók egyébként most biztos nagyon fogják a fejüket a sok ötlet miatt, de ők kívánták, hogy osszunk véleményt, aztán majd ami tetszik azt kiválogatják.

Nagyon nehéz így bármit is komolyan leírni, hogy nem tudjuk mit vállalnak be, meddig mehetünk el ötletelésben, ezek a dolgok már elég húzós változások és implementációk, amik nem biztos, hogy reális elvárások, de bizonyára értő kezek között van a játék!
 
Bocs a dupla posztért, de eszembe jutott egy régi ötletem. Jó lenne, ha lenne a jétkba beépítve egy naptár, ami kicsit a játékhoz lenne igazítva. A hónapok nevei az istenekhez kötődnének, plusz lenne egy eretnek hónap, és egy all in hónap (december), ami lehetne az isteni harmónia hónapja. Minden hónapban lenne valami kedvezmény(pl Fairlight havában lehetne egy nagyobb kredit akció; Leah havában a vesztes meccsekért is járna valamiféle másodlagos fizetőeszköz stb.), és kapcsolódhatnának hozzá speciális játékok is, akár a behó honlapján, akár a facebookon, vagy a blogon. Ezek lehetnének speciális hkk-s "ünnepek". A kártya szerepjáték hangulatát kissé visszahozná, illetve segítene összekovácsolni a játékosokat, illetve mindig lenne valami esemény, ami bevonzaná az érdeklődőket, hisz itt pörög az élet. Sőt, (tudom ez vad ötlet lesz, de a blogosok bemutatták már, hogy működnek az egyedi formátumok) lehetne iylenkor minden hónapban egy spec verseny, erre a versenyre mindenki kapna egy időleges spec szabálylapot, ami az adott isten lényegét képviselné. Lehetnének rajta pozitív vagy negatív hatások is. Ez mindig éberen tartaná a kreativitást és megbolygatná az esetleges álló metát.

Szükség lenne egy jó kis sorsolóprogramra is, ahol véletlenszerű ellenféllel rak össze a játék. Ebből jó lenne ranked és sima is. Ez segíthetne a rúnákkal való visszaélés kiküszöbölését is. Így csak az éjszakai időszakokat kellene figyelni jobban.
 
Én még mindig azt mondom, hogy a paklikeverő programmal nem volt minden rendben. Nevetséges volt, hogy sokszor az első három körre behúztam két erőst is.

A csomagoknál is lehetett látni, hogy szereti az azonos ritkákat egy időben kiosztani. (De ezt tapasztaltam azóta más online játékoknál is. Papíron is vezettem, így nem csak én képzeltem.)

De amikor ajándékról beszélünk, ingyenes tartalomról, akkor nem illik nyavajogni. Mondjuk ide jó lenne az előző hozzászólásomból az, hogy az iylen jutalmaknál, mondjuk három random lapból választasz egyet. Random, de van választásod.
 
De hogy arról is essen szó, hogy mit tartalmazhatna a prémium előfizetés:
- olcsóbb paklik vagy minden megvásárolt pakli mellé valamilyen extra ajándéklap
- adómentes ah használat
- részvétel egy havi sorsoláson, amin valamiféle jutalmat lehet szerezni (a mértéke és mennyisége az előfizetőktől függhetne)
- ingyenes nevezés versenyekre vagy csökkentett árú nevezés
- automatikus bétajog az új kiegészítő előtt
- extra napi reward
- új hátterek a páston, beállítható vizuális tuning

Az biztos, hogy a támogatás belövése lesz a legnehezebb. A gyártótokeneknek nagyon ritkának kell lennie, különben kiöli a kereskedelmet. Én ezáért javasoltam heti rewardnak, így havi egy konkrét lapot tudna az ember legyártani, amit nem lehetne elcserélni.

A rúnáknál az utolsó szint adhatna random ritkát (esetleg három random ritkából választhatna egyet a játékos?). Az istenekhez , laptípusokhoz kapcsolódóaknál olyat, ami illik a rúnához. Kisebb szinten adhatna ezüst, vagy bronz lapot is. Ezekből mondjuk lehetne 2-3 darab is. A fennmaradt szinteknél egy kevés kreditet. A nehezebb és rizikósabb rúnáknál persze lehetne skálázni a rewardokat. (Mondjuk egy teljes ritka soros rúnáért)

A spoilerek esetleges megjelenése rewardként szerintem nem baj, ha ezek csak véletlenszerűen jelenhetnek meg. Van már annyi lap a játékban, hogy egy véletlenszerű lap nem lesz mindig spoiler, még akkor sem, ha véletlenszerű ritka, sőt... Biztos lesznek szerencsések, akiknek bejön valami jó, de ez nem hiszem, hogy mindennapos lesz. Ettől még lesz motiváció arra, hogy költsön az ember. Mennyi lenne jelenleg vajon egy random ritka esetében (ami már egy komoylabb reward lehetne), hogy erős legyen? Mennyi bontás kellene, hogy 3 erős meglegyen? De persze ezt is le kell majd tesztelni, ha beleteszik. El tudom képzelni, hogy a teszt foylamán megkérnek 20 embert, hoyg nulláról kezdje el, és egy hét alatt vagy x lejátszott meccs alatt meddig lehet elérni ingyenes játékkal. Ennél a kérdésnál akkor tudunk szerintem érdemben továbblépni, ha a Beho kiad valami nyilatkozatot, hogy ők milyen irányt látnak jónak, merre gondolkodjunk tovább. Miben gondolkodnak. Például sok lenne egy teljes nagy csomag kártya minden 30. napért amelyiken legalább 10 meccset végigjátszottál? (ebben az esetben nem kellene egyhuzamban lennie) Felborítaná-e a játékot? Vagy minden 20. végigjátszott versenyért, amiből nem léptél ki? Én a komoylabb rewardokat iylenekért tudom elképzelni, mert ezkért meg kell dolgozni, nem mindennaposak, és mivel aktívnak kell hozzá lenni, ezért a tobbi játékos játékát is szolgálja.

A gyémántos lapokat meg be kellene dobni egy ezüst csomagba. Én a játék eleje óta ellene vagyok ennek a gyémántos rendszernek. Ha onnan minden lap elérhető lett volna, több lett volnaa játékban a koncepció. Egy iylen mehanizmus nem illik szerintem egy online TCG-hez, mert korlátoz és nem a változatosságot segíti. De ezzel lehet nem mindenki ért egyet.
 
Mire gondolsz?
 
Sokan panaszkodtak a random miatt...
 
Ez már kicsit a ló túloldala. Miért fizetne be akkor bárki is? Kell csomagokat adni, de nem spoilerekket osztogatni mindenkinek ingyen, csak lehetőséget kell nyújtani a csomagvásárlásra/nyerésre befizetés nélkül.

Akkor tessék itt egy ötlet a rúnákhoz:

Kijátszott sheran/raia etc lap rúna. Legyen minden szintlépésnél az adott szín rúnájához egy token, amit a játékos megkap és 5 token összerakva adjon egy random ritka lapot az adott színből. Persze ilyen tokent lehessen venni is mástól, cserélni, nyerni, valamint rewardként kapni, az a lényeg, hogy érezze az ember, hogy most nem hiába tolt le 15 kört. Önmagában a szintlépés és az xp farmolása, valamit az a kevéske gyémánt nem volt motiváló.
Ugyan így a használhatatlan ritka lapokat be lehetne zúzatni tokenné, persze itt kell valami konverziós korrekció, mert veszek 5db 10 kredites ritkát és véletlenül egy zu'litot dob a gép, amikor összerakom akkor fogadjuk el a vakszerencsét? Szóval ide ki kell találni valami határt, vagy legyen egy semleges rúna ami kell az összerakáshoz, amit viszont pénztért lehet venni vagy valamihez kötve van. Na mindegy, ezek csak alapötletek, amiből lehet szemezgetni, lehet módosítani vagy elmagyarázni, hogy miért hülyeség, de hirtelen ez jutott eszembe. Ez nekem azért tetszik, mert így akkor is van mit csinálni, ha épp nem játszol, tudod gyűjtögetni a kis tokeneket és még egy kis "szerencsejáték" is van benne, ami a pulzust emeli, mint amikor csomagot bontasz.

A kreditrendszerhez annyit tudok hozzátenni, hogy szerintem maga a kredit szó rossz, hívjuk bármi másnak. (Ez nem az egyetemi kreditrendszerből fakadó frusztráció )

A kezdők tápolása az egyik legnagyobb kihívás, főleg a visszaélések miatt és azért, hogy ennek ellenére történjen befizetés is. A token részben erre is segítség lenne, mert ahogy a rúnákat teljesítik, szépen gyűlnek a tokenek és lehet gyártani a lapot.

Talán egy járható út lenne, ha a befizetés mellé megkapod a kreditet, plusz kapsz egy olyan tokent, ami a gyártáshoz kell (nem tudom ez mennyire érthető) máshonnan csak versenyen nyerni, vagy nagyon durva rúnák teljesítésével lehetne szerezni, így akinek már van 15 raia tokenje de kell egy gyártó token, szívesebben befizet, mert az plusz 3 ritka lap.
 
Ami még eszember jutott. Szerintem nagy hiba lenne, ha a paklik számát a prémium előfizetéshez kötnétek, ahogy régen is volt. Ez is csak a játék beállását segíti, és nem a változatos játékot.
 
Amit javasolsz a kezdők támogatására, azt én ks felvetettem. Lopnám a heartstone mintáját, főleg a kezdőknél lenne jelentősége. Mjnden szintlépésre illetve mérföldkövek eléréséért (5-10-20dik stb szint,100 győzelem, rúna max.) járna egy 5 lapos csomag amiben 1-3 ritka lenne akár spoiler is, persze azért valószínűséget optimalizálva a teljes lapkészletből. Pl. 2 ritka esetén 2 gyakori 1 ngy,1 rika esetén 3 ngy és 1 gy. De ebben lennénnek zénesek is. Ez kellő motiváció szerintem. Ezzel együtt a multiaccokat durván szűrni és lehet nem lenne hülyeség hogy az így kapott lapok más keretet kapnának és nem lehetne őket eladni. Vagy csak akkor ha az illető prémium játékos, azaz előfizető.
 
Én is több alkalommal játszottam kezdőkkel. Szívesen magyaráztam nekik, türelmes voltam. Sőt, direkt nem pörgettem ki a paklimat. Én úgy láttam, hogy a többség segítette a kezdőket.

Szerintem a kezdő játékosok bevonását és megatrtását a kezdeti dinamikus fejlődéssel lehet a legjobban megfogni. Ha valaki érzi, hogy fejlődik, és gyarapodik akkor időt és később talán, ha engedik a lehetőségei pénzt fog beleölni.

Lehet butának hangzik, de ha például a kezdőpakli mellé járna egy -két plusz csomag, vagy csak pár egyéb kártya, amivel lehet variálni a pakit, már úgy érzné a kezdő, hogy tudok kombinálni, tudok paklit építgetni, van hova mozdulnom. Persze ezek az ingyenes lapokcsomagok lehetnének korlátozva, hogy ne lehessen őket cserélni vagy eladni, így nem lehetne visszaélni velük. Szerintem érezni lehetne a motiváció megemelkedését ebben az esetben. Hisz nem azt érzi az idetévedt játékos, hogy van 30 lapom (remélem ez majd 45-re módosul) és akkor ezzel játszok, mert nincs más lapom. Csúnyán hangzik, de be kell etetni a játkosot a gyűjtögetésre, rá kell szoktatni, hogy nézd ez jó, mert tudsz építkezni, tudsz gyűjteni, amivelegyre jobb leszel. HA nem látja, ha nem érzi, akkor nem költ rá. ÉS persze nem vagyok naív, tudom, hogy nem mindenki fog költeni, vannak, akik soha nem költenek majd rá. De ha ezek az emebrek is fejlődnek valamennyire, akkor a fizető játékosoknak is lesz kivel játszani, így biztosnágban érzik a befektetésüket, talán többet költenek.

Aki ért az gazdaságtudományhoz majd kijavít, ha rossz a gondolatmenetem, de én így látom. Mondjuk tény, kis hazánknak nem oylan nagy a piaca. De ezt a Behó tudja, és felvállalta a kihívást, mikor eldöntötte, hogy belevág.
 
Először legyen egyáltalán hova belépni játszani.
 
Én nagyon szivesen játszottam kezdőkkel,tanítottam őket pár játékban.Ezután is hozzám nyugodtan beléphetnek akár teljesen kezdők is......
 
Elfeletkeznek sokan a kezdő játékosokról
!vegyük figyelembe Rocknil esetét, mennyien voltak fent online.hát szerintem ezt a vonalat erőerősen fontolóra kellene venn. A stabilitást az hozhatná el, ha mégtöbb versenyképes lapok jönnek, mind ingyenes alapon, és fizetös alapon is egyaránt!
 
Az jó! Remélem jó kis tesztcsapatfejlesztőcsapat jön össze.
 
Olyat lehet majd találni aki aktív most is papír alapon és aktív volt annó online is.
 
Látom egyre jobban felpörögnek az események. Ennek örülök, és remélem a fejlesztők bátorításnak veszik.

A blog remélem fennmarad, és sikerül egy jó kapcsolatot kiépíteni a készítőkkel. Egy színvonalas, érdekes, és napi szinten frissülő blog jót tenne a játéknak is. Ha a készítők megnézik, akkor láthatják, a lehetőségeikhez képest jó munkát végeztek a srácok. Egy szoros együttműködéssel ezt még jobbá lehetne tenni. Remélem összejön.

A tesztcsapat, vagy fejlesztőcsapatnál az a nagy kérdés, hogy azok, akik benne vannaklesznek játszanak-e majd játszottak-e a játékkal. Egyértelmű szerintem is, hogy olyan játékosok kellenek a fejlesztéshez, akik belelátnak a játékba, akik részesei. Már csak azért is, mert nem feltétlen lesz ugyanaz a két játék. Egy-egy lap, más-más hatással lehet itt online, mint amilyen papíralapúba volt. A két brigád között meg ott lesz Miklós (Ha jól tudom, ő a tulaja a cégnek?). Persze ha lesz olyan játékos, aki mindkettőt komolyan űzi, akkor legyen benne mindkettőben.
 
Lehetőleg ne nekem kelljen megírni az új szabályrendszert...

Egyébként részben ugyanarról beszélünk. Egy ilyen helyzetet nyilván piszok nehéz eldönteni, ugyanakkor muszáj megítélni, mert "A" esetben szankcionálni kell. Ha éppen emiatt mindig "B"-nek ítéljük, akkor nincs értelme a szabálynak, nemde?

Legyen valaki tehát, aki ezeket megítéli, mert hát ez a dolga pl, vagy ezt a szabályt töröljük el, mert kontraproduktív a szabályzati rendszer egészét nézve. Ha viszont valaki ezt megkapja feladatnak, akkor megint ott tartunk, hogy baromira érdekel, ki csinálja, miért csinálja, mennyire ért hozzá...

Long story short
 
Ezeknek a dolgoknak természetesnek kéne lenni valóban!

De viszont az is igaz hogy volt olyan hogy haverom volt az illető ,beszélgettünk közben(nem tudott volna beleszolni a játékomba mert nem volt manája...) (de nem lépett ki )én tettem egy lényemre 138 ezer izmot.És beütött a lény .Ebben mi a csalás?(nem adta meg természetesen a program).
Szóval én ovatos lennék a bannolással.......
 
Én személy szerint a legfőbb gondnak a túl kevés játékost éreztem a Hkk online leállása előtt. Beszéltük is Wolffal , hogy mennyire unalmas mindig ugyanazokkal a playerekkel játszani...
Tehát elsőként egy komoly játékosállomány elérése a cél. Mivel a Behó nem jótékonysági szervezet, mint minden kapitalista cégnek, az elsődleges prioritása a PROFIT.Na , de ám ezt úgy kéne elérni, hogy meglegyen a megfelelő balance a fizető és nem fizető játékosok között. Ez kicsit 22-es csapdája, hiszen ha túl sok a nem fizető játékos, nincs profit, ha meg túl kevés , akkor nincs elegendő player, akikkel a fizetők tudnának játszani..
Tehát megoldásként egy jó marketinget, toborzást tudnék elképzelni.Valamint a meglévő , volt játékosok visszacsábítását , illetve játékban tartását.
Először is asztaliról kéne embereket hozni szerintem, hiszen ők ismerik az alapokat. Pl. versenyeken ingyen online kreditet , lapokat osztogatni. Hosszú távú cél lehetne az asztali-online kapcsolás is egyértelműen.
Igazán akkor lehetne óriási játékosállományra és ezzel együtt profitra szert tenni , ha a külföldiek ráharapnának, bár úgy emlékszem az ezirányú törekvés a Kongregte-tel megbukott.
 
http://hkkonline.wordpress.com/2014/11/10/mit-is-tudunk-eddig/
 
Nem tudom, ekkora távlatból ki emlékezik rá, de sztem nem sokan, úgyhogy ismételni fogom magamat.

Lehet a játékot fejleszteni, kell is, de nem ez a legnagyobb baj, nem ez a legnagyobb gond. A legnagyobb gond (imho) az a tulaj-user viszony. Az új tulajok ezt biza megöröklik, akárkinek fia-borja.

Szóval nulladik lépés, hogy az összes fejlesztő és belsős teszter mi alapján látja el azt a posztot, amit. Ezt én szeretném tudni. Vagy mondjak csak annyit, hogy Moák bukása? A tulaj nyilván bemutatkozhat úgy is, hogy a pénz beszél, ez elég érthető lenne. Felhozhatnám példának Physt és haxxort, azért az jó lenne, ha legalább feleannyira értene minden fejlesztő a gamehez, mint ők (írom ezt azért, mert eddig ez sztem nem állt fent).

Szabályrendszer: Csókolom, a HKK úgy működik, hogy megnézem, mi van ráírva a lapra, és végrehajtom. Az oldal miért nem? Pont egy olyan réteg játszana ezzel a játékkal, akinek le lehet írni szabályokat, mert hajlandó elolvasni, és képes megérteni. Ha tehát nincs interaktív multiacc törlés nélkül, akkor ne legyen. Ha nincs szándékosan statisztika-torzító játék, akkor nincs rúnafarmolás. Olyan szabály márpedig ne legyen, ami nincs betartatva, semmi értelme.

Jelentett játékhibákat akár sima moderátori gárdával mihamarabb ellenőrizni, ha javítani nem is sikerül azonnal, de közzétenni, amennyiben jogos. Túl sok versenyt csesztek el a buggerek, hogy emellett szó nélkül elmenjek, vagy elmenjünk.

Jó lenne definiálni, hogy miben különbözik az online szabályrendszer a papírtól. Ha találok egy BUGot és AK-val támasztom alá, ne legyen az a válasz, hogy ez az online, itt egyes fogalmak mást jelentenek, igaz nincs leírva, hogy mit, szevasz.

A többit sztem a többiek igen jól összefoglalták, én csak azt a vonulatot szerettem volna kihangsúlyozni.

Wolf
 
Nekem a piaccal kapcsolatban lenne egy-két javaslatom, ha majd elindult a játék. (árszabás, stb...)

Előttem a többiek már minden mást elmondtak, felesleges lenne megismételni.
(esetleg annyit, hogy más behos játék is, pl. a Végzetúr is alkalmazza a "minden napi belépéskor járó jutalom" motivációs rendszert.)


Amíg nincs tesztelés, addig mi annyit tehetünk, hogy konstruktívan szólunk hozzá a témához, és biztatunk titeket, készítőket, és mögöttetek állunk.
 
Akkor hadd védjem meg kicsit a reakció lapokat, mert már korábban írtátok, hogy milyen idegesítő, hogy az nyer akinek több counter feljön (a videóm alapján), meg ellehetetleníti a másik játékát stb. Ez a pakli erről szól, de aki szeret egy kicsit is gondolkodni és taktikázni, annak lehet élvezet a kontroll mindkét oldalán ülni. Maga a videó is egy picit megtévesztő abból a szempontból, hogy amikor a paklit bemutattam, nyilván egy győztes meccsel tettem, emellett volt egy kontrollos deck, ami versenyt nyert és szintén videón van, DE számtalan esetben maradtak alul kontroll deckek több versenyen is, mert voltak kreatív ellenfelek, akik direkt készülni tudtak ellene. Azt is hozzá kell tenni és ezzel senkit nem kívánok megbántani, hogy sokszor saját magukat verték meg az emberek azzal, hogy nem készültek megfelelően 1-1 pakli ellen, pedig kiválóan lehet sideolni ellene (nekem is sikerült már 1-0-ról fordítani kontroll ellen megfelelő lapok cserélgetésével), sőt egy anti-kontroll lapösszeállítás is érkezett a játékba valamelyik kiegészítővel, blogon pedig több győztes kontrollverő pakli is bemutatásra került, különböző játékosok tollából.

Ha már itt tartunk, a **** tárgyakt miért nem utálja senki?

Túlságosan átszabni a játékot nem kell, mert ki van találva, 20 éve remekül működik és élvezetes, jó sorrendben kell a lapokat a játékba hozni és nem kell felvenni az asztali ritmust, de szerintem senkinek nem lenne egy szava se, ha mindent visszakapnánk úgy, ahogy volt, csak átdolgozott kreditrendszerrel.

Ohyner nagyon sok jó ötlettel állt elő, ha fejlesztő lennék azonnal bevenném a brainstormingokba.

Ami fontos, hogy semmi drasztikusat ne csináljatok meg vakon, úgy, hogy az nincs letesztelve. Hirdessetek béta-tesztet, legyen egy 1-2 hónapos teszt időszak és nézzétek meg, hogy működik. A kezdőket nagyon tápolni kell, minden szarért (már bocs, de tényleg) rewardokat kell adni, nem kell nagy dolgot, csak a sok játék kellő eredményt hozzon. A rúnákat is jó dolognak tartom, csak így felesleges, hogy nem jár érte semmi plusz. Szóval nem a lapokat kell átszabni, szerintem a design is jó, csak plusz feature kell, a feleslegeseket pedig ki kell venni.

Nagyon konkrétumokat nem tudok írni, mert nem tudom, hogy eddig mit csinált az új fejlesztőbrigád, vagy mibe nyúlt bele, de a lényeg, hogy elő kell állni vele és tesztelni kell.

Nektek még annyival nagyobb szerencsétek is van, hogy a beholder oldala kiváló és ingyenes reklámfelületet ad.

Na most így ennyit tudtam írni, bocsi ha kicsit zavaros, össze-vissza jutott eszembe minden.

A blogot pedig szívesen folytatnám, ha a játék újra életre kel.

Üdv, Physicist
 
Szerintem is kell az eltérés, illetve vannak régebbi lapok (2000 utániak, vagy ŐV alappaklisak), amiket szintén lehetne aktualizálni pl. Gyík lesújt vagy Célpontválasztás, amik a jelen környezetben (online-ról beszélve csak) már nem elég jók, de mókásak lehetnének egyébként. Szóval nem minden esetben rossz az, ha az online verzió erősebb mint az offline. Tengeri sanyi pl. jó hogy erősítve lett egy fasza kis gyors reagálású lény lett belőle, sanyi pakliba pl nagyon mókás volt egy kör alatt kettőt lepakolni...
És vannak még olyan régebbi lapok, amik simán jöhetnének picit optimalizálva a jelen környezethez.
Viszont mivel ez online és teljes más fejlődési utat jár be, mint az asztali tesó én nem hagyatkoznék mindenben Miklósék tesztelésére. Elég csak azt megnézni hány laphoz mennyi FAQ van odapöttyintve a tesztelések ellenére is, és mivel a két platform és lapkészlet a hasonlóságok ellenére más, ezért pont, hogy idővel az asztalitól függetlenül egy online tesztelő csapatnak ki kéne alakulnia az új lapok (és itt gondolok az asztalin nem létező teljesen új lapok behozatalára is) implementálása miatt.
Egyébként tényleg az egyik legnagyobb probléma az a finanszírozás, a másik a külső-belső ráncfelvarrás. Mert ha előbbivel kapcsolatban még gyorsan döntés is születik és megvalósul egy baráti finanszírozási forma, a kinézeten akkor is durván javítani kell.
 
Azzal a résszel nem értek egyet, hogy felfelé ne módosítsanak lapot. Ha a papír alapúban egy lap túl gyenge lett, vagy nem váltotta be a hozzá fűzött tesztelői szándékot, mert egy picit gyengébb lett, akkor miért is ne módosítsák?
Bár a meta valószínű beáll majd az asztalihoz hasonlóra, de szerintem nem baj, ha kissé eltér tőle.
 
Az asztali HKK-ból nem lehet csak úgy lapokat átvenni.
Közel 20 éves metával rendelkezik, ami azt jelenti, hogy Miklós és Balázs a tesztelőkkel közösen két évtizede igyekszik kiegyensúlyozni a játékot. Voltak már a csúcson kontrollok, kombók és manapság már hordák is.
A lapkereső jelenleg azt állítja, hogy közel 7000 lapos pufferből dolgozhat az online (az új kiegészítővel már a 7000 is meglesz), de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen lapot bárhogy át lehet venni.
Kezdjük ott, hogy a játék alapjául szolgáló 8. kiadás önmagában nem alkotott metát, és nem lett előtesztelve, hogy hogyan működne a többi laptól elszigetelve.
A megoldás valahol ott kezdődött volna, hogy a 8. kiadás mellé implementálni kellett volna az akkori meta top deckjeinek lapjait, hisz az úgy már egy stabil metát alkotott volna, ahol nem billen nagyot semerre a mérleg nyelve.
Rendben, ez nem történt meg, egyszerűbb volt így. Viszont akadtak később lapok, melyek motorikus differenciába ütköztek az online integrálás során. Lettek lapok, melyek kiegyensúlyozottan kerültek megvalósításra, és lettek olyanok, melyek még a papír testvérüknél is sokkal erősebbek lettek. (Bűvös hajnal, Tengeri sárkány) Amennyiben van tervben valamilyen egyensúly megvalósítása a jövőben, akkor feljebb semmiképp se vigyük egy kártya képességét a papírhoz képest, hiszen a tesztelők is évekig balanszolják az újítás mértékét, ez nem az onlineosok feladata, legyenek bármennyire lelkesek az online játékosok a lapimplementálás terén, vagy gondolja magát kártyásnak a programozó.
A jövő metájával kapcsolatban alkalmazni lehetne a papír jelenlegi szavaztatását, mely online kötelező felugró ablakként működhetne, majd a közösség igénye alapján elindítani a fejlesztés irányait. Pl. tekintve, hogy senki nem sírna, ha kevesebb reakció lenne, ezért a közeljövőben nem, vagy csak specifikus darabokat kéne bevezetni. Aztán ha elburjánzanak a kombók és hordák, majd rájön a nép, hogy kontroll nélkül nincs kontroll a játékban, akkor ki lehet adni az addig visszatartott lapokat.
A pénzzel kapcsolatban:
Két ember létezik: aki költ játékra, és aki nem. Én az utóbbihoz tartozok, még akkor is, ha online 1-2000 Ft-ot rászántam a kereskedelmi beinduláshoz türelmetlenségem miatt. Kb. 5-6 évig játszottam a LoL-al, amibe egy forintot nem költöttem. Mégis dollármilliókat osztanak a világbajnokságukon. Röviden annyi a titkuk, hogy egy népszerű játékstílust igényesen loptak el (DOTA). Viszont sikerült bevonzania a fizető, és nem fizető játékosokat egyaránt. Mindössze annyit csinált, hogy a pénzfizetéssel nem lehet behozhatatlan előnyt kovácsolni, sőt főleg csak esztétikai módosításokat lehet venni, és viszik mint a cukrot.
Most ezzel nem arra gondoltam, hogy legyen kiskutyás kártyaháttér, mert ebben az ügyben elég lenne Mr.Pittel leülni tárgyalni, hogy mennyit hajlandó fizetni érte, viszont meg kell majd találni az egyensúlyt, hogy a nem fizetős játékosok megtalálják az élvezetet, jelenjenek meg tömegként az oldalon, és jelentsenek motivációt nagyobb embertömegek csatlakozásához, de legyen értelme fizetni a játékért, ne ablakon kidobott pénz legyen, és ne érezzék a csóró gamerek inkorrektnek a dolgot.
Amit még fontosnak tartok:
Most, hogy újra egy kézbe került az asztali és online HKK, el kellene indítani a termékkapcsolást. Legkésőbb a jövő őszi nagykieggel, addigra reméljük már egy stabil élvezhető játékot fog megismerni az onlinera látogató. Sőt, akár a jelenlegi kiegészítő is lehet kapcsolt, oly módon, hogy a kapott kódot felhasználhatóvá teszitek online kódós lapért/sima kiegészítőért.
A másik fontos dolog, hogy legyen egy kvalifikált HKK-online bajnokság is, aminek helyszíne lehet akár a Behó tali, akár a web, a nyeremények pedig motiválók, hogy befektetésre méltónak találja az is a játékot, aki szeret TCG-ből profitálni.
 
GL azt gondolom jól rátapintott az egyik legfontosabb elemre. Remélem sikerül egy jó megoldással előállni. Mert biztos, hogy a korábbi model nem működött. Be kell vonzani a játékosokat.

MosoMefvel hidd el, szükség van a fejlesztésre. Ha kiadják ugyan úgy, komolyabb változtatások nélkül, akkor megbukik. És, ha most megbukik akkor vége, az onlinenak. Te nagyon optimista vagy. Én még legalább 1 évet mondok, mire átalakítva, átgondolva, letesztelve ki tud jönni a játék. Nincs értelme, hogy egy hasonlóan életképtelen modellel adjanak ki egy ilyen jó játékot. Nagyon komolyan, több helyen is bele kell nyúlni, amit nem lehet elkapkodni. A lapkészlet átgondolása, a hibák a legkevesebb.
Őszintén remélem, hogy komolyan veszi a Beho az itt leírt ötleteket, mert sokan nagyon jól látják a dolgokat. Nekik és nekünk is az az érdekünk, hogy a cég és a játékos is jól járjon.

Én csak azt kérném a Behótól, hogy rendszeres információkkal, alapos cikkekkel tudassa velünk, hogy hol járnak, merre indulnak. Kérje ki a véleményünk. Készítsen szavazásokat, még ha csak informatív jelleggel is. Nyissa meg időként nyílt tesztre is a játék egy-egy részét.

Ti is tudjátok, több szem többet lát, tehát használjátok ki, hogy segíteni akarunk. Én a magam részéről az első béta óta küldömk a játékkal kapcsolatban az észrevételeim, és a bugjelentéseket.

Ha már bugog. Jó lenne, ha gyorsabb lenne majd a kiadó és a játékosok kommunikációja, és gy-egy hibás lapot szinte azonnal lehetne tiltani, ha hibásan működik addig, még nem javítjátok.
 
Nagyon szep es jo, hogy vannak otletek meg elgondolasok, de ha ezeknek csak a felet valositanak meg ahhoz is jo par honapra lenne meg szukseg!!!

Mikor tudunk mar vegre ujra jatszani???
 
A bérletes rendszert hagyjuk egyelőre, majd a játék készítői/üzemeltetői kitalálják, hogy milyen megoldásokkal
próbálják idővel jövedelmezővé tenni a játékot és a gyakorlatban kiderül, hogy melyik válik be.


"Én azt javaslom, hogy ha elindul a játék újra, legyen egy olyan lehetőség ami azoknak lehet megfelelő,
akik nem a virtuális kártyagyűjtésben, cserélgetésben lelik örömüket, hanem csak a játékban."


Ez itt a lényeg, amit bérlettől függetlenül érdemes kiemelni és támogatom én is maximálisan.

Ilyen volt a frissen bontott freeroll verseny is, ahol kaptál lapokat a verseny idejére, összeállítottad a paklid,

játszottál vele, azonban a verseny után nem maradtak meg a lapok. (Csak az, amit esetlegesen nyertél a versenyen.)

A választható kezdőpaklik erre alkalmatlanok voltak, csak kipróbálni lehetett velük a játékot, de ezen túl
nem sok mindenre voltak jók. Ha kezdők játszottak egymással, a fókuszpakli eltett minden mást, ha leült egy
nagyobb lapkészlettel rendelkező játékos ellen, az számtalan módon el tudta verni a fókuszt is.

Abban kell érdekeltté tenni a játékosokat, hogy költsenek is a játékra, vegyenek kártyákat, de mindezek előtt

biztosítani kell számukra a lehetőséget, hogy JÁTSZANI tudjanak, minél többen, minél nagyobb kedvvel.
Az jó, ha több ezer ember tud játszani és csak pár száz költ rá, mert az azt jelenti, hogy a játék él és van
jövője. Amikor már be kell regelni 6-8 multiaccot ahhoz, hogy egyáltalán elinduljon a frissen bontott freeroll,
mert a nap semmilyen szakában nincs 16 ember egyidőben fent, aki akár ingyen is játszani akarna...
akkor a játék már halott és az sem költ rá, aki egyébként megtehetné, mert nem érdemes pénzt rakni bele.

Szóval ne úgy induljon újra a játék, hogy "fektess be pár tízezret és talán idővel lesz majd egy használható paklid",

hanem úgy, hogy az ember játszhasson, hívhasson ismerősöket is, akik szintén játszanának és akinek megtetszik és
tartósan játszani akar, annak legyen motivációja költeni is rá.


Az asztali változat inkább a folyamatos gyűjtést, csereberét támogatja a játék helyett.
A Beholdertől nem vehetsz lapokat egyesével, sem paklikat egyben, csak "véletlenszerű"
(a ritkasági fokot leszámítva) laphalmazokat egy-egy aktuális kiegészítőből.

Ha veszel három csomaggal a Mágusok alkonyából, el tudsz vele kezdeni játszani? Persze, a frissen bontott versenyen.
Máshol kb annyi esélyed lesz, mint egy utcai autóval a Forma 1-en.
Még a legújabb kiegészítőből is csak random lapjaid lesznek, nem azok, amelyek a kitalált paklidba kellenének-illenének,
a többi kiegészítőből, alapcsomagból pedig még nincs semmid.
Vagy jó alaposan bevásárolsz azokból is, hogy legyen irdatlan mennyiségű saját lapod, amiből már össze tudsz rakni

többféle értelmes paklit, vagy más utakat keresel a beszerzésre.
A régebbi játékosokkal csereberélsz régebbi lapokat (ebben az esetben az új kiegészítőből kell még többet venni,
annak érdekében, hogy legalább abból meglegyenek a saját lapjaid ÉS még legyen megfelelő mennyiségű cserelapod is)
vagy veszel inkább egyesével lapokat játékosoktól/Dungeon-ből stb esetleg kész paklikat is.

Egy új játékosnak, aki csak játszani akar és nem gyűjteni/csereberélni, az nem túl vonzó lehetőség, hogy vegyen nagy összegekért rengeteg lapot, aminek a játéka szempontjából a nagy része felesleges lesz, mert nem fogja őket használni.
Valószínűleg inkább el sem kezdi a játékot, de ha mégis, akkor szerényebb befektetéssel vesz magának egy játszható
kész paklit, esetleg azt fejleszti majd tovább plusz lapok egyedi vásárlásával.

A gyűjtés és a csere egészen mást jelent egy valódi, kézzelfogható, papír alapú játéknál, ahol "valamit valamiért"

cserélsz el, a megszerzett lapjaidat kedved szerint rendezgetheted mappákba, nézegetheted őket, megmutathatod másnak a gyűjteményedet, tokokat, kockákat vehetsz hozzá stb. Sokféle módon kötődsz hozzá és szeretheted.
Lehet, hogy már rég abbahagytad a játékot, de a gyűjteményed még mindig megmarad, esetleg évek múlva kerül elő a
szekrény aljából és felette nosztalgiázva kapsz újra kedvet a játékhoz vagy meglátja nálad valaki és megkérdezi,
mi ez a sok kártya a cipősdobozban? Az élőjáték hátránya persze, hogy maga a játék sokkal macerásabb.
Eljárni versenyekre, kártyapartikat szervezni a haverokkal, cserelehetőségeket keresni stb.
Rengeteg időráfordítás, relatíve kevés játéklehetőséggel.
Az online-nak itt lenne a hatalmas előnye, nagyon sok ember munka közben is gép + net előtt ül, ha épp van egy kis
szabadideje, facebookozás helyett/mellett lezavarhat pár partit vagy este hazaér, még lenne pár órája játszani, akár egy
kisebb versenyt is. Ugyanakkor a gyűjtés.. minek szedjen össze olyan lapokat, amiket nem használ? Kinek fogja megmutatni
a gyűjteményt? És mit is ér ez valójában? Azok, akik költöttek az online-ra, megtapasztalhatták, hogy milyen is az,
amikor egyik napról a másikra szó nélkül megszűnik a szerver.
A virtuális "gyűjtemény" nem kézzelfogható, saját tulajdonú valami, amire lehet, hogy még a gyerekeid is rácsodálkoznak
10 év múlva, csak néhány számsor eltárolva egy tőled független, távoli szerveren, ahova te csak felcsatlakozol játszani. Fel fogsz menni 10 év múlva nézegetni a gyűjteményedet? Lehet addigra már szerver sem lesz vagy ha igen, törölték az accodat, mert túl rég nem léptél be, de ha esetleg meg is őrzik, a gépen fogod mutogatni a képeket, hogy ez a "tiéd"? Lássuk be, hogy ilyen szempontból az online változat SOHA nem fog felérni az IGAZI játékkal, csak egy virtuális másolat
az egész, nulla valódi értékkel. Amíg benne vagy a napi-heti szinten a játékban, addig van értelme, azon túl semmi.
Ezt be kell látni és ahelyett, hogy az online-t a papír alapú játék másolataként próbáljuk eladni és a hagyományos trendeket erőltetni, fel kell ismerni, hogy ez más... Még ugyanazzal a lapkészlettel, ugyanazokkal a szabályokkal is.
A gyűjtemény itt nem ér semmit, a 0-24 játéklehetőség az egész országból bárkivel annál többet.
Össze lehet többféle módon kapcsolni az online és az élő változatot, de akkor is mást jelentenek majd.
Ha valóban beindulna az online és felfutna, abból a paklik drasztikus evolúciója bontakozhatna ki, a gyors játékmenet
és a számtalan lejátszott játék/verseny miatt újféle koncepciókkal és igényekkel a lapok-szabályok irányába.
Most kitalálsz egy új paklit, összerakod, havi 1-2 versenyre elviszed, csiszolgatod.. fél év eltelik, mire lesz
belőle egy "kiforott" változat. Online ez a folyamat sokkal gyorsabban működhetne, több tesztelési lehetőség, több
éles próba és nem csak 10 ember találna ki paklikat, amiket utána 100 másik lemásol, majd kisebb átalakításokkal
játszatja őket egy évig a nagyjából beálló "metában", hanem folyamatosan változó trendekkel, újféle versenyekkel, ötletekkel önálló életre kelhetne a játék.
Ezt mindenképpen figyelembe kell venni az újraindításakor, mert a korábbi, egyszer már behalt változat gyakorlatilag csak erőltetetten másolni akarta a papír alapú változatot, mind az árazásában, mind a lapok beszerezhetőségében..
de ez nem működött. Az online egy különálló játékforma, saját előnyökkel és hátrányokkal, nem csak az élő játék klónja, ide alapvetően más megközelítés szükséges.
 
  ... | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.