Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Tenger a Sötét Föld körül
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
A Sötét Föld bejárható területei véget érnek azok partjainál. Az óceánba merészkedni merő öngyilkosság, hiszen ott olyan ősi és halálos lények élnek, amelyekkel még a Thargodan hercegek sem hajlandóak szembeszállni.
Nézz szét a galériában!
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny
Tükördimenzió bemutató – 4. rész
Előrendelhető a Tükördimenzió HKK kiegészítő!

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 10. kiadás
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Ryuku szigetvilág

A lista folytatása...
Szabályváltozások - 2019. november 14. (2)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (410)
Tükördimenzió - bemutató verseny (6)
HKK kérdés? (44907)
Előrendelhető a Tükördimenzió HKK kiegészítő! (1)
[HKK Piac] Eladó lapok (141403)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Kérdezz-felelek 36.


  • Leira kérdéscsomag:

  • Leira, a hangtolvaj használatával kapcsolatban rengeteg kérdés merült fel, és ezeket a kérdéseket nagyrészt a lap szövegében szereplő „Leira képességeként létrejön” – szövegrész generálta. Ilyenkor a lap szövegének ez a részlete azt jelenti, hogy a reagált képesség vagy hatás úgy jön létre, mintha Leira képessége lenne, mintha azt én váltottam volna ki. Ezért dönthetek én az esetleges célpontokról is. De a reagált képességet az eredeti lap nem veszíti el, és Leira sem kapja azt meg, még időlegesen sem. A semlegesítése csupán módosít egy másik lap által sikeresen létrehozott hatást. A fentiek tükrében a lappal kapcsolatban felmerült konkrét kérdéseket is megválaszoljuk.

    Mi történik, ha az Alanori piac kijátszáskori képességére Leira, a hangtolvajjal reagálok?
    Ha az Alanori piac kijátszáskori képessége kap egy speciális reakciót (Királyi beszolgáltató, Leira, a hangtolvaj, Termetes vízikígyó (új) stb), akkor az így módosított cselekvést olyan mértékben kell végrehajtani, amennyi abból lehetséges. (Kódex 4.24.2.) A Királyi beszolgáltató, és hasonló hatású reakciók esetében az ellenfél húzza fel a lapokat (2-2-őt a paklikból), de azokat ugyanúgy a piac alá kell tenni. Leira és a vízikígyó esetében a teljes forrást az ellenfél hajtja végre, azaz felhúzza a 2-2 lapot, majd azok Leira, illetve a vízikígyó alá kerülnek. Ha a vízikígyó képességét a gyűjtőből használtam, akkor a lapokat a gyűjtőbe kell dobni. Leira természetesen nem játszhatja ki az így alátett lapokat, mivel ilyen képessége nincs, de ha ő kikerül a játékból, ezek a lapok ugyanúgy a gyűjtőbe kerülnek, mintha a játékból kikerülő piac alatt lettek volna.

    Mi történik, ha egy kijátszáskori képességre az ellenfelem, és én is Leira, a hangtolvaj kijátszásával reagálok?
    A képességet mindkét Leira megakadályozhatja, és emellett akár mindkettő létrehozhatja saját hatásként. Leira nem veszi el a képességet, csak annak hatása a sajátjaként jön létre, mivel pedig egy bizonyos dologra több reakció is használható, ezért egy képességre bármennyi Leira kijátszható, és mindegyik létrehozza a reagált hatást.

    Reagálhatok-e Leira, a hangtolvaj kijátszására, egy másik Leira, a hangtolvajjal?
    Nem. Leira nem rendelkezik semmilyen kijátszáskori, vagy aktiválást kívánó képességgel, így nem is használhatja azt, emiatt pedig egy másik Leirával nincs mire reagálni. De ahogyan fentebb írtuk, annak nincs akadálya, hogy az eredeti képességre több Leira kijátszásával is reagáljanak.


  • Ha reakcióként játszok ki egy olyan asztalon maradó lapot, aminek kijátszáskori aktiválást kívánó képessége van (pl. Khóri teknősfajzat), akkor ezt a képességet a reakciósorban használhatom-e, és lehet-e arra külön reagálni?
  • Egy lapnak a kijátszása, és a kijátszáskori képessége 2 önálló cselekvés, a lap kijátszására külön lehet reagálni, és amikor a lap létrejött, akkor lehet a kijátszáskori képességére (Kódex 21.7.). Reagálok a teknősfajzattal, esetleg előtte / utána is további reakciók kerülnek kijátszásra. Amikor a reakciósorban a teknősfajzathoz érek, mert sikeresen létrejött, akkor létrejön a semlegesítése, majd a teknősfajzat a játékba kerül. Ezután létrejön a reakciósorban levő többi reakció is. Ezután következnek a reakciósorban kijátszott, és sikeresen létrejött lapok kijátszáskori képességei (ha több ilyen van, a sorrendet az aktív játékos határozza meg (Kódex 22.1.1.). Ezekre lehet megint reagálni.

  • Mennyi lesz a játékosok maximális VP-je, ha a Manaapadást kikapcsolják?
  • A Manaapadás szövege egyetlen képesség, amely a Kódex 3.18. pontjában írt szabályt módosítja, és egyúttal ideiglenesen kikapcsolja a 3.19. pontban írt szabályt. Ez tehát egy folyamatosan működő hatás, ami a 3.18. szabálypontban szereplő 20-as maximumot 8-ra cseréli. A kezdeti max. ÉP-t meghatározó követőkhöz képest a Manaapadás működése kivétel, mivel nem csupán a kezdőértéket állítja be, hanem arra folyamatosan hatással van. Mikor a szabálylap megszűnik, egy folyamatos hatás szűnik meg, és mindkét fenti szabálypont érvénybe lép. A játékosok max. VP-je ennek hatására 8 helyett 20 lesz, valamint az megváltoztathatóvá válik. Megtörténhet, hogy a Manaapadást csak időlegesen kapcsolják ki (pl. Pihenővel). Ilyenkor (a Pihenő hatálya alatt) a max. VP 20-ról mindkét irányban eltolódhat. Ha a Manaapadás ismét bekapcsol, akkor a max. VP ismét 8-ra csökken vagy nő. Ha pedig ezután újra kikapcsolják a szabálylapot, akkor arra az értékre áll vissza, amennyire 20-ról indulva korábban eltolódott az adott játékosnál.

  • Létrejön-e az Izzó fókusz (alfa) képessége akkor, ha a kijátszása előtt okoztam legalább 3 ÉP sebzést az ellenfelemnek?
  • Nem. Korábban a Morgan átkánál ezt másként szabályoztuk, de az ilyen, és ehhez hasonló képességek kizárólag akkor vonatkoznak a játékba kerülésük előtti időszakra, ha a szövegezésük kifejezetten ezt tartalmazza. A szabály így összecseng a háló szabályával, valamint az Ősi béklyó és hasonló lapok működésével. (A szabályt a Kódex 99.8. pontja alatt rögzítettük és a fent hivatkozott faq-t eltöröltük.)

  • Kap-e anti-mágia: 0 képességet a Trebor kalodája, ha azt a Varkaudar fetisiszta áldozásából játszom ki?
  • Nem. Egy lap kijátszása a következő lépésekből áll: bejelentem a lap kijátszását, kijelölöm az esetleges célpontokat, meghatározom a költséget, kifizetem a költséget, ezután lehet rá reagálni. Mint látható, először kifizetem a költséget (feláldozom a fetisisztát) és utána jön a reakció, amikor a fetisiszta nincs játékban.

  • Megakadályozhatom-e az Orgling mókamesterrel a Szárnyaló tolvaj képességét, ha ellenfelem a kezébe veszi a lapomat?
  • Igen. A Kódex 4.4.5. pontja szerint kézből csak négyféleképp kerülhet ki lap. Ezek közül pedig csakis a dobás az, ami számításba jöhet ebben az esetben. Ráadásul a tolvaj szövege is dobást említ. A kapcsolódó hatások szempontjából tehát a tolvaj képessége akkor is dobásnak minősül, ha az így eldobott lap végül nem a gyűjtőbe (Semmibe) kerül, hanem máshová. Ugyanígy dobásnak minősül az is, ha a Homokgólemet eldobatják, és azt ehelyett játékba rakom. Az „ehelyett” megfogalmazás mindkét esetben arra utal, hogy a gyűjtőbe (Semmibe) kerülés helyett, valami más történik az eldobott lappal.

  • Eldobhatom-e a Szárnyaló tolvajjal az ellenféltől kézbe vett lapot (vagy eláramolhatom, elkincsezhetem-e stb.)?
  • Igen. Az így (vagy pl. Smaragdsörényű pegazussal (alfa)) kézbe vett lap, minden tekintetben egyenértékű a saját pakliból származó lapokkal, annyi különbséggel, hogy a kör végén nem maradhatnak a kezemben.

  • Drágítja-e Kragoru familiárisa a mágikus védelmű lényemre kijátszott Leira, a hangtolvajt?
  • Nem. Ilyenkor nem a lény kijátszására, hanem annak kijátszáskori vagy aktiválást kívánó képességére reagál Leira. A követő pedig kizárólag a mágikus védelmű lények kijátszására vonatkozó reakciókat és a célzást drágítja. A célzás definíciója (Kódex 21.5.0.) szerint célzás csak forrás vagy hatás lehet. Leira kijátszása nem forrás (Kódex 98.1.), és a semlegesítés sem az.

  • Létrejön-e ismét a blokkolás, ha Pura Vecz, a mester egy blokkoló varázslat hatását ismétli meg?
  • A Kódex 134.8. pontja alapján a másoló lapok a blokkolás képességet nem másolják. Pura Vecz különleges lap, hiszen nem egy asztalon maradó lapot másol, hanem egy varázslatot, de végső soron ez is egy másoló képesség, ezért a szabály itt is érvényes, a blokkolást nem másolja.

  • Pura Vecz, a mester képességeként ismét létrejön az Elhibázott varázslat. Választhatok neki más funkciót, mint az eredeti kijátszója?
  • Nem. Igaz, hogy a kísértet szövege szerint „hatását, célpontjait te határozhatod meg”, de az Elhibázott varázslat hatását egy kijátszási feltétel már előre meghatározta, és ilyenkor már nincs lehetőség arra, hogy azt megváltoztassuk (nem dobhatunk újra kockával, és a kockadobás eredményét sem lehet már utólag megváltoztatni). Annyi lehetőségem van, hogy a 3-4-es dobás eredményeként, az ott szereplő két hatás közül választhatok. Ha azonban Pura Vecz pl. egy 4 VP-ért (de nem reakcióként) kijátszott Szikráció (új) hatását hozza létre újra, akkor a reagálás kivételével szabadon választhatok 4 tetszőleges hatást a lehetőségek közül.

  • Létrehozhatom-e Solkim, az alkimista kompenzációjával A hatalom kék italának régebbi kiadású változatát is?
  • Igen. A tókenekre és általánosságban az előre kikészített lapokra van egy szabályunk (Kódex 96.2.), ami pont erre ad lehetőséget. Mivel azonban a többszöri felújításokkal a szabálypont kicsit túlhaladottá vált, ezért azt pontosítottuk.

  • Kijátszhatom-e védekezésként a Kyorg tudást (új) az ellenfél gyógyulási fázisában?
  • Igen. A védekezésből történő lapkijátszásra vonatkozó szabálypont (Kódex 81.2.) azt engedi meg, hogy azok a laptípusok is kijátszhatók legyenek az ellenfél első körének fő fázisában, védekezésből, amelyeket egyébként csak a saját köröm fő fázisában játszhatnám ki. Azonnali és reakció lapokat kijátszhatok védekezésből az ellenfél első körében bármikor, nem csak a fő fázisban.

  • Kikapcsolhatom a Ködszellem kijátszásával a régi kiadású Ősi bölcsességet?
  • Nem. Az, hogy a szabálylap mellett nem használhatsz, egy hátrány, az újabb kiadású szabálylapokon már így is szerepel. A következetesség miatt ezt a régebbi kiadású ilyen szabálylapok FAQjában (Zarknod bilincse, Sokszínűség stb) külön kiemeljük."

  • Ha valaki Sárkányfészek lappal játszik egy versenyen, akkor a paklilistára fel kell írnia, hogy melyik 5 sárkányt használja, és az első játszma megkezdése előtt meg kell mutatnia őket az ellenfelének.


  • A rezisztencia definícióját pontosítottuk: Ha egy lapon ez az ikon szerepel, az azt jelenti, hogy a lap nem lehet célpontja olyan forrásnak, ami a szövege szerint EGY konkrét lapra vagy permanensre hat, beleértve azokat a forrásokat is, amelyek a célpontnak választható lapok vagy permanensek körét valamilyen feltétellel (pl. színűk vagy idézési költségük alapján) szűkítik.


  • Jancsár János, Makó Balázs, Tihor Miklós

    Létrehozás: 2019. augusztus 9. 12:24:18Utolsó frissítés: 2019. augusztus 21. 11:41:29 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2019
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.