Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Gemina erdeje november 27.
HKK - Zén Legendái: Jégvilág szeptember 25.
A pillanat képe
Lélekenergia
(Ősök Városa)
Küldd el képeslapként!
Miután egy galetki sikeresen legyűrt egyet a Rúvel Hegy mélyét lakó ocsmány torzszülöttek közül, kinyerheti annak felszabaduló lélekenergiáit. Az így nyert dolog a fejlődés alapvető velejárója.
Nézz szét a galériában!
Gemina erdeje bemutatóverseny
Gemina Erdeje a lapkeresőben + Kódos lapok
Playmat előrendelés - 2. kör
Gemina erdeje lapelőzetes (4. rész)
Előrendelhető a Gemina Erdeje HKK kiegészítő!

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Világégés
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje

A lista folytatása...
[HKK Piac] Lapokat keresek (27467)
[HKK Piac] UR lapok (10183)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9152)
[HKK Piac] Eladó lapok (139928)
Kombók a HKK-ban (5759)
Új HKK kiegészítő: Gemina erdeje (486)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Alanori Olimpia lapelemzés (2. rész)



Mielőtt belevágnánk a konkrét értékelésbe, ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    A lapelemzést a gonosz jellemű lapokkal folytatjuk, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    A hatalmasok ereje (9): Nem vitás, nagy fejtörést fog okozni a Lassan járj! számára, hogy melyik színeket használja az Alanori Olimpia megjelenését követően, ám az Előny a Semmiből és A hatalmasok ereje most eléggé bebetonozta a lila helyét a deckben. 4 mana persze igen komoly kockázatot jelent, nem nagyon szeretjük, ha egy ilyen drága lapunk nem jön létre, ez a kyorg erődemonstráció (érdekesség: eredetileg ez volt a lap neve) azonban szerencsére be van oltva counterek ellen - leginkább a Sárkánymágiától, A különlegesség megcsúfolásától és a B. Jagumirtól kell csak félnie. Az általa biztosított 2 lap előny (pláne ha minőségi is egyben) egyedülálló a counterfelhozatalban, a Lassan járj!-ba esszenciális 2 manás áramlás pedig tökéletessé teszi ebbe a pakliba.


    Az ellenfél kicselezése (7): Bezárul a kör (?) a Kasztroplanáris stigmát és a Techiánafluxot követően. Nagyon nehezen belőhető lap, leginkább azért, mert rendkívül metafüggő, hogy éppen mennyire jó a képessége: ha sok a varázslat, akkor kevésbé, ha viszont az asztalra korlátozódik a játék, akkor akár teljesen meg is béníthatja az ellenfelet. Éppen ezért könnyen lehet, hogy csak side lap lesz, leginkább Börtön és Bilincs ellen - már csak azért is, mert dobatás ellen is be lehet tenni.

    Bűzös, a guberáló (9): Az Őshangya kamikázé méltó párja. Hasonló dolgot tudnak, önmagukban megfognak egy max. 1-es lapot védekezésből, csak éppen máshogy termelik a lapelőnyt. Az őshangya áldozós képessége valamivel jobb, az orgling ellenben egy lépésben csinál mindent, hosszú távon is van hatása, ráadásul a kapott Orgling kártevők miatt könnyen lehet, hogy a következő körben a beleinvesztált manát is visszakapjuk. Arról nem is beszélve, hogy ennek a counterelési tartományát is könnyebb feltornászni. Úgy gondolom, hasonló erősségű a két lap - ami tekintve, hogy a kamikázé egy spoiler, elégedettségre adhat okot. Az orgling-kontroll pedig lassan tényleg valósággá válik...


    Ch'oladan vírusmutáció (6): Nagy talány ez az újgenerációs éjfatty pakli, hiszen amíg a deck "régi" változata a nagy és drága dögökre épített, itt inkább a terülés kerül előtérbe. Az áráért cserébe nem rossz a vírusmutáció semlegesítése, az pedig érdekes minikombókra ad lehetőséget, hogy áldozásra is adja a biogenezist.

    Éjfatty biogenezis (7): A két éjfattyat leginkább egyben érdemes nézni. Ez a lap valójában színtiszta manatermelés, semmi más, annak viszont elég stabil, hiszen a counter és a leszedés sem jó ellene, így 1 manát mindenképpen ad a kijátszása körében, de akár egy 3 VP-s éjfattyat is ki tudunk már tenni az első körben. Ha pedig nagyon elszaporodik, akkor lesz mit áldoznunk az anyagkonvertálónak - ha valaki szereti a teljesen új, egyedi deckeket, annak érdemes lesz agyalnia ezen az új éjfatty vonalon!


    Előny a Semmiből (10): Egy lap, ami egyszerre ad mana- és lapelőnyt. Úgy érzem, sokan nem érzik ennek a kártyának a jelentőségét, pedig elég csak végignézni a HKK eddigi legkészletén, és megvizsgálni, hogy hány olyan lap jelent meg eddig, ami hasonló tud. Hát nem sok... Ha valami, hát ez univerzális színné teheti a lilát, a 2 nekron még pont az a határ, amit a legtöbb pakli be tud vállalni egy ekkora spoilerért cserébe. Lassan járj!-ba (meg persze az ellen) is prémium.

    Fosztogató fatty (4): Néhány éve a Hegymélyi keltetős lila pakliban talán elgondolkodtam volna ezen a lapon, bár akkor sem lett volna túl nagy szám. Ami még nagyobb baj, hogy azóta eltelt jópár év, ráadásul a deck is kikopott a metából, úgyhogy ennek nem nagyon lesz helye...


    Íjásztanonc (6): Ében íjász deckbe nem nagyon fog beférni. Ettől függetlenül bátran ajánlom szerényebb lapkészlettel rendelkező játékosoknak, hogy használják, elég sok gonoszságot el lehet vele csípni viszonylag olcsón - sosem árt készülni néhány counterrel.

    Karimon, az idő karma (8): A kézből mutogatós körmegszakítás igen durva képesség, ráadásul nem csak kézből kijátszást néz, így még könnyebben összejöhet az a 3 lap. Ugyanakkor nem csak pörgős paklik ellen jó! Ha például sok reakcióval játszunk, és elbukunk egy countercsatát (akár szándékosan!), akkor megmutathatjuk, majd az ellenféltől 2-3 manáért dobathatunk két lapot és kapunk egy böhöm nagy hálós avatárt. Konklúzióként azt tudom mondani, mint Ozohratnál: jóval több van ebben a lapban, mint ami elsőre látszik, ha megfelelően állítjuk össze a decket, meglepően sok helyre beférhet majd!


    Molekularobbanás (7): Leginkább Lassan járj!-ba tudom elképzelni, oda mindenképpen játszanék pár darabot. Ott sem ez lesz a top leszedés, de azért nagyot tud szólni, amikor "félig" counterelhetetlenül leszedünk valamit és kapunk egy Kismasszát meg egy Főnix fiókát vagy Animált csontvázat.

    Nelevyn, az özvegycsináló (7): Legendás pakliba nem rossz lap: az első körben ugyan nem termel manát, ám a háromlapos kezdés ellenére így sem árt, ha minél több olyan lapunk van, ami extra tempót tud adni, hiszen azért szépen tudja fogyasztani a deck a varázspontokat, főleg a sok keresés miatt. Hasonló okok miatt a Hegymélyi keltető kalandozós változatában is egészen jól használható, mindenhova máshova azonban drága lesz.


    Netzai húsgólem (7): Most, per pillanat ez egy egészen jó lap, hiszen sok olyan lény van a metában, amit 1 manáért meg tud akadályozni. Ám hogy ez hosszú távon is így marad, arra már semmi garancia nincs. Azért érdemes lesz észben tartani, a meta bármikor indokolttá teheti, ráadásul az asztalról is van még képessége - a Gólem szilánkok termelése és a manabukatás eléggé zavaró tud lenni az első körökben.

    Orgling bába (6): Gyógyító motyogó light? Valami olyasmi. Sajnos semmi nem indokolja, hogy előbb használjuk bárhova, mint az említett fekete lényt - az orgling deck persze már egy másik kérdés, de oda sem fog a legjobb lapok közé tartozni, hiszen magában kirakva eléggé lassúcska. Ha jó lesz az orgling deck és ha kellően sok lap lesz a metában, amit fogni tud, akkor látni fogjuk - a baj az, hogy kettőnél több "ha" egy mondatban az ideálisnál.


    Orgling hős (5): Igen, jól látjátok, egy 2 manás lény, ami nem csinál semmit. Oké, hosszú távon persze meg kell oldani valamivel, csak az a baj, hogy a 2 VP akkora tempóhátrány számunkra, hogy az ellenfélnek nem fog túl nagy erőfeszítést okozni, hogy "mellékesen" ezt is leszedje.

    Ripityom bácsi (8): Egy újabb igencsak elgondolkodtató lap, amivel sok irányba el lehet indulni. A "normál" dobatáson túl amivel igen jó lehet, az az anti-mágia, hiszen nem elég, hogy mi választhatunk, de általa még el is kerülhetjük az olyan gonoszságkokat, mint a Térszaggatás vagy a Dimenziószövés. Ahova még mindenképpen érdemes lesz kipróbálni, az az Edralian. Oké, az első körben bele kell tennünk egy manát, onnantól azonban óriásit nő a követőnk ereje, már csak be kell védeni - ráadásul a háló is segít abban, hogy az ellenfél ne tudja gyorsan kiüríteni a kezét.


    Sikolydémon (7): Ez szerintem tipikus példája a "majdnem" jó lapnak. 1 manáért semlegesíteni alapvetően jónak számít, a kérdés itt mindig az, hogy mennyire széles a lapkészlet, ami ellen jó, illetve hogy "üresben" kirakva mennyire hasznos a kártya. Nos, utóbbira nagyjából az a válasz, hogy semennyire (oké, 10+ manánál magában kivégzi az ellenfelet, de ez elég valószínűtlen), így marad az első szempont. A lapon szereplő kitétel az összes használt kártya nagyjából felére lehet igaz jóindulattal, ami - A becsület helyreállításából és a Démoni mágiából kiindulva - alighanem kevés lesz az üdvösséghez.

    Solkim, az alkimista (8): Szerintem sokan meglepődnek ezen a pontszámon, de a háló + élet + dobatás kombó szerintem nagyon jól illeszkedik egymáshoz, egy lassabb-kontrollosabb összeállítás szépen tudja kamatoztatni. A leszedések közül csak A nagytanács ítélete, a Gomak és az életkioltó lapok viszik optimálisan, counterelni meg ugye igen körülményes, mert utána foglalkozni kell a kék itallal is. A Hegymélyi keltetős kalandozó paklitól kezdve egy Életenergiás kontrollig sok helyen el tudom képzelni, egyfajta Masszaszövő-utódként.


    Tönhe, a füstgólem (6): Lássuk, hol jöhet olcsón ez a lap! Gólem deck: oda nyilván egész jó, kérdés, hogy ez a kontrollos vonal mennyire működhet, hiszen eddig inkább az ötkövetős vagy a Lassan járj!-as verziót játszották, melyek közül egyikbe sem jó. Kragoru: ide nagyon drága a 3 VP. Avatár: itt akár ingyen is jöhet, csak az a baj, hogy a 0 lapos kezdésre olyan lényeket szeretnénk húzni, amiket ki is teszünk a körünkben, mert hiába tudunk vele counterelni, ez valójában egy kör hátrányt jelent nekünk. Összességében nem nagyon érzem, hogy bárhova is tökéletesen illeszkedne.

    Virulens Yathmog (8): Viszonylag lassan oldogatja meg az asztalt, ugyanakkor végtelen értéket lehet kinyerni belőle és az ellenfél körébe is bele tud szólni. Tipikus kiegészítő lap: egy olyan deck sincs, ahova az első 3-5 lap között tenném be, univerzális képességei és a zanszilánk költség miatt azonban jóféle "töltelék" lehet a legkülönfélébb deckekbe, különösen korlátozó szabálylapok mellé.

    Albínó varkaudar (10): Ha az elmúlt pár évet nézzük, akkor a mostani HKK-t nem mondanám különösebben gyorsnak, de az azért igaz, hogy a használt lapok átlagköltsége meglehetősen alacsony. Éppen ezért nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy lássuk, mekkora pusztítást tud véghez vinni egy Albínó varkaudar: 2 manáért eldobatni 2 vagy 3 általunk választott lapot - mindezt anti-mágia: 0-val - elképesztően erős második kört sejtet. Sőt, ez a lap önmagában visszahozhatja a meta-térképre a Lépéselőnyt és A hét törzs főnökét, melyek mellett már az első körben is kijöhet, de a kontrollosra hangolt Sötét manifesztációnak is egy fontos kelléke lesz. Ami igazán parádés, hogy ha nem tetszik az, amit az ellenfél kezében látunk, akkor dönthetünk a leszedés mellett is, így nagyon kevés esetben lesz csak rossz ez a lap.


    Bundhal (7): Ha csak a dobatást nézzük, akkor gyengébb, mint egy Masszaszövő. A "trükk" persze az, hogy van egy másik képessége, a visszakevertetés, ami egyébként sok esetben még jobb is, mint egy sima leszedés. A baj az, hogy ezért az árért már válogathatunk sokoldalúbb, illetve valamiféle védelemmel rendelkező lapokból is, arról nem is beszélve, hogy teljességgel kiszámíthatatlan, hogy mikor fog éppen besülni a képessége. Összességében kicsit körülményes lapnak érzem - akkor lehet belőle kihozni valamit, ha a zanszilánokt tudjuk biztosítani neki, hiszen ekkor már az első körtől működhet.

    Dugorn, a yaurri mítosz (8): Kragoru és sárkány pakliba nagyon erős, ez nem kérdés. A mostani Szemétdombos, Villámhorgonyos, Unaloműzős metában viszont más deckekben is villanthat, mert bár a 2 mana nem kevés egy counternek, ezen felül van egy nagyon jó kijátszáskori, illetve állandó képessége is - sokszor elég körülményes lesz eltakarítani az útból.


    Gormathion, a pokol lángja (8): Minden olyan deckbe ideális lap, ahol a szokásosnál is többet számít egy-egy elmaradó előkészítő vagy húzás fázis (Lassan járj!, Zarknod börtönében, Korlátozás). A 4 mana persze nem olcsó mulatság, de ez amúgy is egy olyan lap, ami a középjátékhoz közeledve, kiélezett helyzetben szólhat nagyot. A reakciódrágítás nagyon kellett rá, így azért bátrabban fogjuk megnyomni még akkor is, ha előtte nem tudtunk kijátszani mondjuk egy Sötét mágiát. Egy nagy kör alatt pedig még egy hetest is odacsavar, így nem elég, hogy az ellenfelet hátráltatja, de még a győzelemhez is gyorsan közelebb visz bennünket.

    Katerina (7): Trükkös kis lap, Az alvilág urás deckből biztosan nem hagynám ki! Első körben aktiválja a követőt, utána meg kvázi minden körben kapunk egy "ingyen" Dobótőrt - sokkal többet nem is kívánhatnánk.


    Kétélű penge (9): A Lovaggá ütés mellett a másik ok, ami miatt lehet bizakodni A legszegényebb lovag felemelkedésében. Nem csak oda lesz jó persze, hanem bármilyen kicsit is lényesebb deckbe, amibe jól illeszkednek a counterek, hiszen teljesen ingyen bármilyen lapot fogni nyilvánvalóan borzasztóan erős képességnek számít. Hátránya sok esetben elenyésző, ami pedig tovább növeli a használhatóságát, hogy akár az ellenfél lényére is rakhatjuk - aztán legfeljebb beáldozzuk zanszilánknak, ha nagyon zavar az a +1 sebzés.

    Nyamvadék (8): Erre a lapra is igaz az, ami sok másikra ebből a kiegészítőből: meglehetősen metafüggő a képessége. Jelenleg nagyon jó a védekezések, A nagytanács ítélete, a Szemétdombok és Villámhorgonyok ellen, márpedig ezek aligha fognak kikopni, így őket mindenképpen elcsíphetjük majd vele. A nagy kérdés inkább az, hogy a játék későbbi szakaszában mennyire lesz hasznos, hiszen hiába hangzik jól egy ennyire olcsó permanens counter, ha nincs mire kisütni a képességét.


    Olimpiai láng (4): Tipikus frissen bontott lap, hagyományos környezetben esélye sem lesz pakliba kerülni.

    Sérült gépharcos (5): Az orkos-Sötét manifesztációs vonal éppen most kezd kimászni az "agyatlan horda" skatulyából. Éppen ezért nem jósolok túl nagy jövőt a Sérült gépharcosnak, egyszerűen nem illeszkedik az új vonalba, ráadásul eléggé kiszámíthatatlan - 6 sebzés nem az a mennyiség, ami miatt bevállalnék ennyi rizikót.


    Szárnyaszegett (8): A 2 manás, drágíthatatlan passzív lénybe épített leszedés önmagában még elég kevés, hiszen ezt még egy Krabber csigaroppantó is tudja. A Szárnyaszegetten szerencsére sokat dob az életkioltó ikon, amivel megoldja a már sokat emlegetett lapokat. De ami talán ennél is fontosabb, hogy hosszú távon úgy generál extra lapelőnyt a belőle kipottyanó Szerencsetollal, hogy azt akár a Zarknodos paklikban, vagy akár azok ellen is lehet kamatoztatni. Side lapnak is tökéletes.

    Trebor kalodája (7): Annyi countere van már a tárgy paklinak, hogy ez a lap bizonyára keveseket fog meghatni. A költsége és a védekezés ikon miatt persze máshova is beférhetne, de jobban szeretünk olyan counterekkel játszani, amik véglegesen megoldják az adott lapot. Éppen ezért ez is inkább azok számára lesz hasznos, akik szerényebb lapkészletből gazdálkodhatnak - a gyengétől azért igen messze van szerencsére, pláne akkor, ha valami olyan lapra sütjük el, ami az asztalról már nem nagyon tud semmit. Vagy egy Tleikan árulóra.


    Varkaudar csatasámán (8): Kulcsszerepe lehet ennek a lapnak a Sötét manifesztáció megerősödésében. A sokszor emlegetett kontrollos irány lehet a nyerő a jövőben, ami viszont nem tud annyira kipörögni, hogy a követő laphúzásával tényleges lapelőnyt termeljünk az első egy-két körben, a manáról nem is beszélve. Ezt a problémát oldja meg kiválóan a Varkaudar csatasámán, amire a kompenzáció és a kárpótlás miatt nem nagyon lesz optimális megoldás.

    Varkaudar merénylő (9): A lap régi változata hatalmas spoiler volt, ám érdekes módon azóta sem volt olyan körmegszakítás a játékban, ami komoly karriert futott volna be. Most a felújított változat (na meg a Talbot szava) változtathat ezen, hiszen az 1 VP-s költség és a választható anti-mágia olyan értékek, amik a legtöbb deckben nagyon jól fognak mutatni. A rugalmassága miatt lesz igazán erős, hiszen ha tudunk vele dobatni, akkor nem került lapunkba, ugyanakkor a spellekről sem kell lemondanunk mellette.


    Vérgólem (7): Jól hangzik, hogy ez egy elpusztíthatatlan lény (persze egyáltalán nem az, csak két lény vagy két leszedés kell hozzá). A gond itt is az, hogy valójában nem csinál semmit azon kívül, hogy üt. Gólem pakliba azért használnám, oda elég jó a nehezen levakarható drágítás.

    Yaurri pokoltalizmán (8): Ezek a talizmánok elég szépen be tudják pörgetni a paklit. Persze ügyelni kell arra, hogy úgy rakjuk össze, hogy az ellenfél körében is minél több sebzésünk legyen, máskülönben elég lassan termeli a lapelőnyt. Tűz lapokból már most is van szép számmal, úgyhogy nem lesz nehéz összerakni a decket.


    Yetibőr hálózsák (4): Inkább vicces, mint hasznos lap, ezen kívül is lesz elég nullás tárgyunk a szegénylegény deckbe, én nem tenném bele. Árnyvillám (9): Nem mondhatjuk, hogy bőséges a választék az instant lopásokból, így az, hogy az Árnyvillám képében megjelent egy olyan lap, ami akár ingyen, véglegesen el tud lopni egy életes lényt, önmagában igen durván hangzik. Nyilván a krabber-tündér páros ellen lesz a legjobb, hiszen ezeknek elég jó asztalról működő képessége van, de szinte bármilyen 2-3 ÉP-s lényt nagyon jó üzlet lesz kilőni vele, ami egyébként előnyhöz juttatná az ellenfelet. Vagy akár egy Szemétdombot.


    Az egyediség letörése (9): Hát az eddigek alapján Leah nem sokat fog gyengülni ezzel a kiegészítővel... Még akkor sem, ha Az egyediség letörlése inkább nyerstáp, mint új dimenziókat megnyitó lap. Annak viszont elég jó, hiszen a használt kártyák elég nagy százalékát megakadályozza vagy megfogja, ez a kettős funkcionalitás pedig rendkívül univerzálissá teszi, hiszen topdeckelni is teljesen jó.

    Borzalmasan motyogó (8): A Kyb'er és a Borzalmasan motyogó jellegű lapok elhozhatják a gyűjtőgeneráló paklik új generációját: a Zarknod bilincsés kontroll-gyűjtőgent. A tesztelésen legalábbis ez a változat volt a legstabilabb, ha az új lapok által alkotott metát nézzük. Motyogók közé lesz azonban különösen durva ez a lap, hiszen egyszerre gyorsítja és stabilizálja a decket, ráadásul a követő mellett hirtelen egy pofátlanul drága, nehezen fogható támadó counterré válik. A motyogók mostanra eléggé univerzálisak lettek, így a pakliégetős szinergia miatt nem kizárt, hogy máshol is használni fogják.


    Csontfaragó (7): -1 manás counter Rox mellé. Elég jó ez? Valószínűleg igen, mert segít adni egy kis tempót követőlövés esetén is - nem ez lesz a pakli új spoilere, de valamit azért lecserélhetünk rá.

    Dércsapás (6): Érdekes játékelem ez a pakli tetejére rakás. Nyilván nem szeretnénk, hogy az ellenfél egy erős lapból behúzzon még egyet, ám ez az információ még akár sokat is érhet, de lehet trükközni pakliégetéssel is. Összességében nem ez a lap fogja életre hívni a hidegsebző paklit, ahhoz túlságosan is egyszerű.


    Ggort (8): Ha a direkt sebző paklik érdemben bekerülnek a metába, ez egy kötelező side lap lesz. A Magányos tornyot is megingatja.

    Gt'doratki anyagkonvertáló (8): Három manás éjfatty, ami counterel kétszer. Ez akár a Tl'urlang tojás is lehetne, itt van azonban az ő továbbfejlesztett változata, az anyagkonvertáló, amely akár leszedni vagy manát termelni is tud. Ő az az éjfatty az új szettből, akit akár más paklikba is ki fogunk próbálni, hiszen a +1-es reagálás mellett elég jók ezek a képességek. De persze a társai mellett fogja megmutatni igazán, mennyire erős, hiszen ha tudunk neki más fattyakat áldozni (például biogenezist), akkor máris nagyot ugrik az ereje.


    Jéggriff (6): Az a baj ezzel a lappal, hogy külön-külön egyik képessége sem ér 1 manát és 1 zanszilánkot. Márpedig ha nagyon sürgősen le kell dermeszteni valamit, akkor nem biztos, hogy fogunk várni arra, hogy jöjjön egy lény, amit elcsíphetünk. Ha pedig azért nem counterelünk, mert egyébként épp nincs mit dermeszteni, akkor meg felmerül a kérdés, hogy miért ezzel a counterrel játszunk. Az egészen jó kompenzáció ellenére nehéz kinyerni belőle az igazi értéket.

    Krabber nyisszantás (5): Jelenleg nem nagyon létezik krabber pakli. És mivel az Alanori Olimpiában ez az egyetlen krabber, ezért ezután sem fog valószínűleg. De ha lenne is, akkor sem számítana a deck ékességének, hiszen az ég világon semmi különlegeset nem tud.


    Legyen hó (8): A keresés lángja, hideg változatban. Egyelőre igen szűkös az igazán jó kereshető lapok repertoárja, de egy közelgő Zén kiegészítő változtathat ezen. Addig is tartsuk észben ezt a kártyát, hiszen az említett tűz lapról már jól tudjuk, hogy nagyon jó.

    Motyogó vérfarkas (9): Nem tetszik, hogy a Durrantóra az ellenfél is húz lapot? Akkor játssz Motyogó vérfarkassal! 1 manáért lapvisszavétel, méghozzá lény formájában, ami még Lassan járj! mellett is működik, na ez tényleg igazán fincsi, csak az említett ork tudott korábban hasonlót. Gyűjtőgeneráló pakliban nagyon undorító dolgokat lehetett vele művelni Nekromanta pálcával, így végül rákerült, hogy csak kézből kijátszáskor működik, de így is nagyon erős lesz a mostani vérfarkasos verzióba - meg persze bármilyen deckbe, ami játszik feketével, és úgy érzi, hasznára válik ez a funkció.


    Nekropolisz (8): Meg kell hagyni, a Rox decknek nem lesznek managondjai az új lapokkal. A Nekropolisz szorgosan termeli a kis countereket, vagy ha már van belőlük elég, akkor izomjelzőkkel tehetünk szert extra erőforrásra. Nem egy bonyolult lap, de a saját deckjébe nagyon jó lesz - és csendben megjegyezném, hogy a mostanában megjelent tokentermelésekkel a Toborzót sem nagy butaság elővenni...

    Pokolfarkas (5): Ha arra gerjedsz, hogy egy 10 forintos kártyával leüthetsz egy 3 ezreset, akkor ez a te lapod. Sok másra nem jó, de most már legalább a kezdők is készülhetnek a B. Jagumir ellen.


    Xedar küldötte (6): Lovas pakliba tisztességes asztaltakarítás lenne... ha létezne olyan, de mivel nem nagyon, ezért inkább csak egy speciális asztaltakarítás lesz. Kragoruban még szóba jöhet, de nagy kérdés, hogy ott mennyire van szükség ilyen funkcióra - pláne úgy, hogy a mi lényeinket is bántja.

    Yaurri jégtalizmán (7): A lapban természetesen pontosan annyi potenciál van, még a pokoltalizmánban. Csak azért kapott eggyel alacsonyabb pontszámot, mert egyelőre túlságosan kicsit a merítés a hideg lapokból ahhoz, hogy jó hideg decket lehessen csinálni. De ami késik, nem múlik - reméljük.

    Ennyit a kiegészítő gonosz lapjairól. A lapelemzés utolsó felvonásában a semleges lapok következnek majd.


    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2017. június 28. 10:50:01Utolsó frissítés: 2017. június 28. 11:55:46 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

    © Beholder Kft., 2003 - 2017
    1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.