Vissza a Főoldalra
 
Milyen legyen a májusi páros verseny formátuma?

1) hagyományos új nemzedék
2) tiltott mágia új nemzedék
3) hagyományos káosz
4) tiltott mágia káosz

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Életszívás
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
A sötét mágia követői nem rettennek el attól, hogy saját sebeiket más élet elpusztításával regenerálják. Leah az egyetlen isten, aki képes lehetett megalkotni ezt a nagyhorderejű, növényzetsorvasztó varázslatot.
Nézz szét a galériában!
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló
Megjelentek az új Alfa paklik!

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47067)
Excelsior (1002)
A májusi verseny páros legyen vagy egyéni? (ÚN-ről és formátumról 2-3. körben szavazunk) (30)
Lapötletek (64943)
[HKK Piac] Régi lapok (1521)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9480)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kreátor műhelye lapelemzés (2. rész)



Mielőtt belevágnánk a konkrét értékelésbe, ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó papír, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretném minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    A lapelemzés struktúrájáról végezetül még annyit, hogy az egyes színeken belül mindig a ritka lapokkal fogom kezdeni, a nem gyakori és a gyakori kártyákkal folytatva. Lássuk hát!

    A hatalom szava (10): Szépen bekezdünk a mai napon is, a legjobb kártyáknak úgy tűnik sikerült a lista elejére kerülniük. Mert hogy ne legyenek kétségeink, A hatalom szava simán benne van a három legjobb lapban, amit bontani lehet a kiegészítőből - egy nullás lapcounter mindig jó eséllyel pályázhat „a kieg legjobbja” címre, a mostani alany pedig speciel szerintem jobb, mint az egy éve megjelent Nullifikálás. Az ÉP-áldozás persze néha tud fájni, pláne akkor, ha követőt lőttünk, manapság azonban már annyi lap tud gyógyítani side képességből, hogy a pakliépítés során kompenzálni tudjuk ezen hátrányát. Ezen kívül azonban csak előnyei vannak (bármikor és bármire kijátszhatjuk, akár védekezésként is), így mindenképpen csúcskategóriás spoilernek mondható, ráfért már Chara-dinra egy ilyesfajta lap!


    Alattomos orgling (7): Kissé drágának tűnik ahhoz képest, hogy milyen lapokat tud megfogni, egy Orgling málhás után azonban már jöhet 1 manáért, úgy már elég jó. És hát a képessége sem elhanyagolható, hiszen amikor már kettesével csökkentgetik a max. ÉP-t a kis Orgling kártevők, azt már igencsak megérzi az ellenfél, pláne akkor, ha még egy Ősanya is megérkezik. Az már más kérdés, hogy az orgling deck van-e olyan szinten, hogy versenypakli legyen...

    Átokosztó (8): Kicsit a Tleikan árulóhoz tudnám hasonlítani. Mindkettő egyért jön, mindkettő Bilincsbe és Börtönbe a legjobb és egyiknek sincs védelme - ellenben az mindig csinál valamit, ez azonban már a kijátszása körében elkezdhet dolgozni és a láthatatlanság is hasznos rajta. Összességében az árulót még mindig jobb lapnak érzem, mert azt nem igazán lehet körbejátszani az Átokosztóval ellentétben, de szerintem érdemes lesz próbálgatni ezt is. Már csak azért is, mert lehet vele trükközgetni a saját lapjaink visszavételével.


    Csábítás az árulásra (5): A frissen bontott és draft metát teljesen átírja ez a lap, máris nem fogunk olyan bátran odasózni 10-eket az ellenfélnek! Ez nem feltétlenül baj, még érdekesebbé teszi ezáltal a meccseket. Versenykörnyezetben már nem nagyon fogjuk látni, egyedül egy Chara-din követős kontroll side-jában tudom elképzelni.

    Ében Thargodan (7): A jelenlegi legolcsóbb lény a játékban, ami kijátszásakor feltétel nélkül leszed egy lapot. Nem top spoiler, de Thargodan deckből és Börtönből nem hagynám ki.


    Eruol (7): Sokat játszottam Thargodanokkal a tesztelésen és nagyon megszerettem őket, szerintem most már kifejezetten erős paklit lehet rájuk építeni. Eurol nem a legjobb az új darabok közül, de nagyon hamar be tudjuk olcsóbbítani (pláne akkor, ha van egy-két aktív Mhorgunk), és bárhogyan, illetve bármikor is játsszuk ki, mindig jókora lapelőnyt fog termelni - vagy az ellenfél asztalának eltakarításával, vagy a jelzőosztogatással. Kivégzésnek is ideális - különösen avatár deckben, ahol könnyen megbosszulhatja a követőlövést.

    Fattyak teremtése (6): Szerintem jobb, mint A fattyak létrehozása, mert ezt azonnaliként sokkal rugalmasabban tudjuk használni - pláne úgy, hogy az őrposztba adja a kis dögöket. Védekező és támadó lapnak egyaránt jó, kezdő játékosként Chara-din követős pakliba mindenképpen használnám.


    Fekete főnix (8): Kevés lappal kezdő deckekbe valami kegyetlen durva erőforrás, ha egy A legfőbb követőre vagy Kreátor követőire építő pakli ezzel tud kezdeni, jó eséllyel csomagolhatunk is. Mivel az anti-mágia miatt van némi beépített védelme is, ezért háromlapos kezdés mellé is bőven bevállalható még - elképzelhetetlennek tartom, hogy egy ilyen kaliberű laphúzás ne kerüljön be a metába. Már csak a legjobb decket kell megtalálni számára!

    Gömböc (5): Ez egy ilyen őrposztból harcolgatós lény, annak 10/10, de jól tudjuk, hogy a mai HKK már nem igazán erről szól... Versenypakliba éppen ezért nem nagyon raknám be, frissen bontott és draft versenyeken azonban nagyon erős lesz, hiszen ott még sokkal inkább „a régi idők játéka” dominál.


    Gregor, a mahinátor (9): A kedvenc lapom a kiegészítőből, a különféle korlátozó szabálylapok mellé egyszerűen kötelező a használata. Igazából mindent tud, amit egy Börtön, Bilics vagy Korlátozás pakliban egy lénynek tudnia kell: azonnal megold valamit (méghozzá fixen), ráadásul méreteinek köszönhetően nyerési potenciál is van benne - ellenben úgy jöhet olcsón, hogy a szirének többsége például nem tudja ellopni. Víziók? Életes lények? Feltámadó szörnyetegek? Gregor ellen mit sem ér egyik sem - az „új” Thargodan pakli legjobb lapja is egyben.

    Káoszhullám (8): Chara-din is megkapta a maga helyettesíthető költségű 4 manás lapját. Mivel pakliból kereshető lila kártya egyelőre még nincs, ezért annyira univerzális nem lesz, mint például A szirének hívása, de Chara-din követője vagy éppen Bilincs mellé - ahova a lila újból alap szín lehet - mindenképpen érdemes használni. Az esetek többségében Mhorgot fogunk vele kérni.


    Khalod (8): Viktor... vagyis Khalod jelentősen bepörgeti az amúgy sem lassúcska íjászokat, a Mesterlövész után egy alternatív nyerést is kapott a pakli. A követő aktivizálásával könnyű szerrel lőhetünk vele 10 felett is akár egy körön belül, de a többi aktivizálós lappal (Csontamulett, Ezüst szityola, Mestermágus, Hamis harsona) is durván meg tud szaladni az a sebzés. Legendás pakliba már kevésbé érzem, de nem is az az erősebb a két koncepció közül, így gyengébb ettől még nem lesz maga a lap.

    Koncentrált bűzsugár (7): Orgling pakliba természetesen jó lesz, hiszen ott sokkal jobban tudunk építeni a termelt Kártevőkre, máshova azonban lesznek ennél egyértelműen jobb opciók - mondjuk egy Koncentrált energia, csak hogy névben és kiegészítőben ne menjünk messzire.


    Lélekharang (5): Túl sok erőforrás és túl sok feltétel túl kevés előnyért - mindez egy nem igazán sokoldalú lapba csomagolva. Chara-din követője mellett még viszonylag könnyen meg tudjuk oldani, hogy legyen áldozható lényünk, ám ha már erre építünk, akkor vannak ennél sokkal hatékonyabb kártyák is erre a célra.

    Móleon (8): Egy pillanatra a 9 ponton is elgondolkodtam, hiszen hiába szorult kissé háttérbe a mérgező deck, ez a lap hihetetlen pusztításokat vihet véghez, egy-két Üzött vad és Zanpók után olyan gyönyörűen takarítja el az ellenfél kezét, hogy csak pislog majd. A Villámháború visszatérésében is segédkezhet, de úgy is lehet tekinteni a lapra, ami 1 manáért dobat egyet és ad nekünk 2+1 zanszilánkot, amivel a Thargodanok mellé is tökéletes kiegészítő lapnak bizonyult. Szóval jóval sokoldalúbb kártya, mint amilyennek első pillantásra tűnik.


    Monneor (8): Ne legyenek kétségeink, az ében íjászokkal mostantól tényleg győzelemesélyes koncepcióként kell számolni bármilyen formátumon. Nagyon erős körönkénti leszedés, ami a legzavaróbb lapokat (Ősi béklyó, Techiánaflux, Időlassító) önmagában eltávolítja, ha pedig éppen nem jó semmire, akkor - a saját paklijában - iszonyatosan erősnek mondható áramlással visz bennünket közelebb a győzelemhez.

    Nagyobb kineport (7): Mindig is szerettem azokat a lapokat, amik a paklinkon kívülről hoznak be megoldásokat, hiszen ezekkel még több szituációt oldhatunk meg optimálisan. A Nagyobb kineport is ilyen, ami Börtönbe mindenképpen kötelező lesz, hiszen úgy szűkíthetjük még tovább az ellenfél lehetőségeit (hiszen egy jó lapot nyúlunk le a deckjéből), hogy még választani is tudunk a játék állásához igazodva. Hogy máshova befér-e majd, az nagyban függ attól, hogy Chara-din mennyire lesz használható szín összességében.


    Orgling szagvarázs (8): Ez valahol félúton van a felújítás és az újrakiadás miatt, a hegymélyi ikon kivezetésével ugyanis mindenképpen kellett valamit kezdeni az orgling pakli első számú erőforrásával. Végül annyit erősödött az eredeti verzióhoz képest (azon túl, hogy nincs az említett ikonhoz köthető kijátszási feltétele), hogy minimum egy lapot és manát mindenképpen ad, illetve ki lehet játszani azonnaliként is.

    Őrjöngő földicápa (7): Hogy lesz-e végre (újból) valódi versenypakli a legendás deckből? Jó kérdés, de az biztos, hogy a saját deckjében ez a lap nagyon durva: 1 manáért és 1 lapért megfogunk egy lényt - ez egy drágított környezetben nagyon erős. Ha megfogják, visszakapjuk a dobott lapot, ha nem, akkor is, mindezek mellé pedig egy cseppet sem elhanyagolható 6/4-es test társul. Akár még Lassan járj! mellett is el lehet gondolkodni rajta, plusz egy felhasználási módja a Kurtzoknak.


    Tariklész (9): Ez az íjász még Monneornál is durvább, köszönhető az anti-mágiának. Tudjátok, mi jut eszembe erről a lapról? A Quwarg harcmágus, ami cirka öt-hat évvel ezelőtt a játék egyik legerősebb lapja volt, csak éppen azt fel kellett áldoznunk, ha használni akartuk. Egy spellesebb metában biztos, hogy elgondolkodnék rajta más paklikban is, hiszen 1-ért megoldani két varázslatot elég jó biznisz, ében íjász deckben pedig hihetetlenül erős lesz, hiszen a követővel még meg is tudjuk védeni egy leszedéstől, így még nagyobb előnyt termelhet.

    Ts'olzaan, a begyűjtő (5): Ne szépítsük: ez egy side lap az éjfatty deck számára a tokentermelő paklik ellen. Maradjunk annyiban, hogy ez egy különleges kártya, különleges játékosoknak.


    Tyz'verxon reanimátor (8): Minél többet olvasgatom ezt a lapot, annál jobban tetszik. Leginkább azért, mert amennyire egydimenziós a legtöbb éjfatty, ez annyira sokoldalú kártya. A legjobb persze a saját deckjében lesz a nagyobb eséllyel kisülő kötelék miatt, de azáltal, hogy mind a mérete, mind pedig a képessége konfigurálható, nagyon sok szituációban hasznosnak fog bizonyulni! Mivel nagyon olcsón is jöhet akár, ezért minden olyan pakliban elgondolkodnék rajta, ami használ lilát és viszonylag sok lénnyel játszik.

    Xenó ragályterjesztő (7): A semlegesítése nem rossz ugyan, xenó paklin kívül mégsem használnám sehova. A Dimenziószövés és a Fénylő horizont megjelenésével a dobatós deckek elég sokat gyengültek, és ez igaz a savköp(ül)ő idegenekre is, ezért hiába jó maga a lap, nem vagyok róla meggyőződve, hogy túl sokat fogunk vele találkozni. A gyűjtőgenerálós verzióba egyébként szinte tökéletes, ezen paklik helyzete azonban sajnos szintén nem túl fényes mostanában.


    Xenomorf életkioltó (5): Egy 2-ért jövő passzív lény, ami lehet, hogy nem csinál semmit, ennél többet nem ér az én szememben. Hiszen kizárólag akkor tud dobatni, ha az ellenfélnek van két ugyanolyan típusú lapja - akkor már inkább Kiüresedés, az ugyanennyiért jön, és fixen dobat, ráadásul véletlenszerűen.


    Xenomorf nyálka (7): Nevével ellentétben nem csak xenó pakliba jó. Én a mai napig játszok például Sugárzó ősanyaggal, hiszen egy korlátozott környezetben (főleg Börtönben) a körönkénti dobatás nagyon erős tud lenni. Ez annál minden szempontból jobb, hiszen nem kell rá manát költenünk, valamint ha az ellenfél éppen ki van ürülve, akkor az alternatív képességeit is sokkal jobban lehet használni, mint az említett tárgyét. Xenó pakliba pedig egy kis extra erősítés a lényeinknek. Démoni mágia (9): Igazából egy az egyben idemásolhatnám azt, amit A becsület helyreállításánál írtam, hiszen pontosan ugyanazok az előnyei és a hátrányai a két lapnak. Hogy a kettő közül melyik lesz a jobb, az mindig a metától függ majd, hiszen az egyes színek népszerűségének függvényében változhat majd ezen két counter ereje.


    Dr'akglur sárkányfatty (8): Sárkány és éjfatty deckben is a jobb lapok közé fog tartozni - utóbbiban azért, mert rögtön visszaadja azt a lapot, amit beleraktunk egy áramlásba, előbbiben pedig azért, mert az áramlásával nagyon durván bepörgeti a decket. Na meg persze ott van a képessége is, ami amellett, hogy vicces, nagyon hasznos, hiszen egy alapvetően horda jellegű paklinál rengeteget számít, hogy kockázatmentesen tudunk játszani, ismerve az ellenfél kezét és opcióit. Az éjfatty deck erejét régóta ismerjük már, a Lassan járj!-jal felálló sárkány pakli azonban akár még annál is jobb lehet, az az érzésem - nagyon sok erős lapot kapott a koncepció az elmúlt pár évben, és ennek gyümölcsét most élvezhetjük majd igazán!

    Konfliktus (7): Szerintem nagyon kevés választja el ezt a kis gyakori kártyát attól, hogy versenylap legyen, hiszen sok esetben egy szimpla nullás leszedés lesz - az pedig még mindig elég jó, nem véletlenül játszunk például A szépség dühével. Szerényebb készletből gazdálkodó játékosok számára remek védekező fegyver lesz, ha életes lényekkel játszunk, vagy olyan lapokkal, melyeknél a kijátszáskori képesség a fontos, akkor kifejezetten erős is lehet. Ha máshol nem, korlátozott formátumokon biztos fogjuk látni versenyen is!


    Leonor (5): A színe nem igazán illeszkedik a Lassan járj!-as kalandozó deckbe, ráadásul erőforráselőnyt is nagyon lassan termel. Márpedig egy manatermelő/laphúzó laptól ezt várnánk, Leonor azonban nem nagyon látszik megfelelni ezen követelményeknek - egyedül az első körben jó szerintem.

    Martalóc (6): Annyi asztalról működő permanens leszedés van már, hogy a Martalócnál nem nehéz erősebbet találni. Védelme egészen minimális, az izomjelzők pedig nem segítenek sokat, hiszen ilyen jellegű lapokat tipikusan korlátozó szabálylapok mellé szeretünk használni. Röviden: maguk a képességek rosszak, csak éppen nem lesz helye, legfeljebb korlátozott formátumokon.


    Mutáns lemúr (7): Elég paraszt kis lap a legendás pakliba, hiszen ha belőttük az ellenfél követőjét, akkor ezzel a kis förmedvénnyel önmagában el tud bennünket intézni. Persze ha van követőnk, akkor is jó, hiszen minden lényünk passzívan érkezik, így bármelyiküket szívesen be fogjuk aktivizálni - pláne az Orgling mágust, aki minél többször működik, annál jobb.

    Ork bölcsesség (5): Alfa vs. Alfa csatában prémium leszedés lesz. Amúgy meg egy Elemekre bontás jobb nála az esetek többségében - és hát az is egy szimpla gyakori lap, valljuk be.


    Ork felderítő (4): Az ork pakli nem nagyon bírja el a 2 varázspontért jövő lapokat - Ork kátrányköpülő szintű képesség kell ahhoz, hogy bevállalja őket az ember. Az Ork felderítő igen messze van ettől, és hiába tudja később visszaadni a manát, egész egyszerűen nem éri meg berizikózni az erőforrást egy ilyen lap kedvéért.

    Ork legendakő (6): Nem hinném, hogy az orkoknak countervédelemre van szükségük, hiszen az anti-mágiának köszönhetően az olcsó counterek amúgy sem túl jók ellenük. A kárpótlás már elgondolkodtatóbb, pláne úgy, hogy maga a legendakő is megkapja, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez megér egy lapot, hiszen a deck inkább az első-második körös lerohanásról szól, azt pedig +1 sebzés nem gyorsítja be túlságosan.


    Orkaudar (8): 1-ért varázslatot semlegesíteni ma már standard képességnek mondható, úgyhogy jobb híján az egyéb képességeik alapján tudjuk eldönteni, hogy melyik a legjobb az ilyesfajta lapok közül. Nos, az orkaudar egészen biztosan ott van az élmezőnyben, hiszen ha már egyetlen lapot tudunk vele húzni, máris jobb, mint bármelyik eddig megjelent ilyen lap. Arról nem is beszélve, hogy adott esetben ki tudjuk rakni üresben is, hogy feltöltsük a kezünket. Ilyen egy nagyon jól átgondolt lap: pont akkor a leghasznosabb, amikor a legnagyobb szükségünk van rá.

    Orkling (8): Védekezése miatt még mindig viszonylag sokan játszanak Sebzett vérfarkassal, a 2 manás lénysemlegesítések közül talán a mai napig ő a legjobb. Az Orkling személyében azonban most komoly kihívóra akadt, hiszen azt leszámítva, hogy nem tud védekezni, ez minden tekintetben sokkal jobb, mint a vérfarkas koma! Optimális esetben 2 lap előnyt termel önmagában - egy alapvetően counternek szánt laptól ez óriási potenciál. Arról nem is beszélve, hogy a counter + anti-mágia kombó nagyon erős párosítás, hiszen jelentősen megnehezíti a visszacounterlést.


    Quwarg elementátor (8): Quwarg pakliban tízpontos papír, efelől ne legyenek kétségeink, hiszen 1 varázspontért lapot fogni semlegesítés formájában, hátrány nélkül olyasvalami, amire túl sok példa nem volt még eddig (talán csak a Vegetáriánus őshangya). Ám ahogy a Káoszgoblin, úgy ez is könnyen összehozhatja a köteléket más deckekben is, hiszen a Quwarg hangyabűvölő, a Quwarg neutralizátor és a Quwarg orákulum személyében azért vannak még univerzális rovarok az elmúlt évek lapkészletében.

    Quwarg megatrodon (7): Egyszerű és őszinte lap a saját deckjébe, pont, ahogy a neve is sejteti. Hegymélyi keltető + Qwikrekson mellé elég durva második kör egy ilyet kirakni, hiszen nem elég, hogy odacsűrhetünk egy jókorát az ellenfél arcára, de még a lényeit is kezelésbe tudjuk venni utána - minden mást meg ugyebár zavarni fog a szabálylapunk. Persze ha kell, akkor jöhet a dermesztés is, hogy aztán a követőnek kiforgatva a bedobott quwargokat már oszthassuk is a további jelzőket - ki van ez találva. Máshova sajnos nem fog beférni, úgyhogy aki ilyet bont, az reménykedjen, hogy a quwargok tényleg erősek lesznek!


    Quwarg takarító (7): Újabb erős lap a quwarg deckbe - sajnos a kötelék miatt csak oda, ezért is a hetes pontszám, hiszen előbb azért még bizonyítani kell a koncepciónak. Az esély bőven meglesz erre - counter, leszedés, mi más kell még?

    Quwarg tojás (7): ...ja persze, hát egy kis erőforrás! Szerencsére az is van, a Quwarg tojás, amivel gyönyörűen hasznosítani tudjuk a többi lap által termelt Nyomorult quwargokat. Körönként két azonnali lapot húzni nagyon erős képesség, nagyon szépen bepörgeti a decket a második körben - az pedig külön öröm, hogy Bilincs és Börtön ellen sem lesz blank.


    Rogg, a varkaudar (5): Ami az ében íjászoknál sikerült, az a varkaudaroknál annyira nem - az elmúlt időszakban megjelent lapok nem igazán tudták visszahozni az etnikumot a versenyasztalokra. Sajnos ez Rogg-gal sem fog változni, az ennyire kiszámítható manabukatás ugyanis nem mondható túl nagy számnak. Akmallal ugyan elég jó kis kombót alkot, de nagyjából ennyi - arra is vannak ennél sokkal jobb kártyák.

    Sárkánytalizmán (6): Mindenképpen örömteli, hogy a kezdők olyan gyakori lapokat bonthatnak a kiegészítőből, amik reálisan szóba kerülhetnek egy bizonyos szintig. Ilyen a Sárkánytalizmán is, amit egy hordásabb koncepcióból biztos nem hagynék ki, az a +4 sebzés teljesen ingyen azért bőven tud fájni.


    Sárkányteknős poronty (5): Ha van követőnk, akkor ez 1 manáért megfog egy aktiválást kivánó hatást, ami még nem is lenne rossz. Ami nagyobb baj, hogy a sárkány pakli egy tempó deck, ergo nem fogunk betartogani 1 varázspontot egy ilyen képességre - pláne úgy, hogy azért nem túl nagyon szám a lény, amit kapunk érte.

    Sötét íjászmester (9): No, csak nem még egy aktivizálás az ében íjászoknak? Kicsit sok lesz ez a jóból, nem? Arról nem is beszélve, hogy van egy olyan érzésem, hogy sok deckben viszont fogjuk látni ezt a kártyát, hiszen amolyan Villámhorgony-szerű lapként elég jó ellenszere az olcsó countereknek, beleértve a tárgyakat is. Ha dobatni vagy leszedni is tudunk utána, akkor már nagyon szép kis előnyt termelt - nagyon kevés szituációban és nagyon kevés féle pakli ellen lesz gyenge.


    Termetes vízikígyó (7): Megmondom őszintén, egyelőre még nem látom ennek a lapnak a helyét, de lehet, hogy csak a színe mondatja ezt velem, hiszen a piros nem nagyon fért be mostanában a korlátozó szabálylapok mellé, ahova pont a legjobban illeszkedne. Ez persze könnyen változhat a jövőben, pláne úgy, hogy maga a képessége nagyon erős, és akár önmagában be tudja zárni az ellenfelet - ilyen szempontból eléggé hasonlít a Techiánafluxra és a Kasztroplanáris stigmára. Azokra pedig azt mondják, hogy jó lapok, szóval könnyen lehet, hogy a vízikígyóra is várhat majd valamiféle karrier, hiszen a lényeket és sok tárgyat is szépen megfigurázza. Pláne úgy, hogy rezisztenciája miatt nyugodtan kivárhatjuk a megfelelő célpontot.

    Tirranda üstje (7): Ha ki tudjuk rakni a játék elején, és ha be tudjuk védeni, akkor magában lehozza nekünk a játékot. Ez kicsit sok feltételnek tűnik nekem, de ez még nem jelenti azt, hogy nem érdemes rajta elgondolkodni, hiszen a körönkénti laphúzás lehetősége olyasvalami, amit mindig érdemes megpróbálni kihasználni. Igazán jól azonban egyik jelenlegi koncepcióba sem illeszkedik, így kicsit köré kell építenünk a decket, ha ki akarjuk aknázni a benne lévő potenciált - nagy kérdés, hogy megéri-e a fáradozásért.


    Tűzmanó sámán (5): A tűz paklit szerintem rögtön el is engedhetjük ezen lap kapcsán, egy Vérfókusz kategóriákkal jobb nála a legtöbb esetben. Marad a manó pakli, ahol körönként lövöldözgethetünk vele hármakat, esetleg néha leszedhetünk egy lapot is. Hát, ez nem hiszem, hogy különösebben hiánypótló lenne a koncepció számára.

    Tűzrituálé (8): Azok a varázslatot, amik egyszerre tudtak manát és lapot adni, mindig is erősnek számítottak - talán nem is véletlen, hogy nem sűrűn születik ilyen. Nos, a Tűzrituálé ha manaelőnyt nem is fog termelni, de általában ingyen fog jönni - általában akkor is érdemes lesz elengedni neki egy lapot, ha mindhárom felfordított kártya tűz altípusú, hiszen ingyen két lapot húzni elég jó biznisznek tűnik. Börtön mellett is működik, ami akár egy új verziót is szülhet, A fájdalom szépsége verzióba pedig kifejezetten undorító, hiszen még sebez is az ellenfélbe.


    Urgod ajándéka (6): Nem hinném, hogy a tűz pakli azért nem még erősebb, mert nincs elég sebző lap a tarsolyában. Az Urgod ajándéka 1-ért sebez 6-ot a játék elején, önmagában ezért biztosan nem használnám - egyedül A fájdalom szépsége verzióban tudom elképzeni, hiszen ott két manát is visszaadhat, ami sokat számít. Az már más kérdés, hogy szerintem nem az a legjobb verziója a decknek.


    Varkaudar őslich (6): A Pénznyelő sajnos már bizonyította, hogy ez a fajta counter képesség önmagában nem elég ahhoz, hogy használjunk egy lapot - pedig az 1 zanszilánkért jött és elég jó kis asztalról működő képessége volt! Ha ahhoz hasonlítjuk, az őslich-re nem vár túlságosan fényes jövő. Kragoru pakliba jöhet még szóba, ott nagy körönként oda tud lőni 8-at vagy le tud szedni két lényt - nem mondanám kifejezetten parádésnak. A vámpírok bálja (5): Szerintem ez a lap sem lesz elég jó hagyományos környezetben, hiszen a játék legelején (amikor az olcsó counterek a legjobbak) pont nem jó (lapot meg nyilván nem akarok neki dobni). De egy fokkal azért jobb, mint a Vámpírtotem, hiszen mégis csak egy lénycounter - persze ez is csak kezdőknek szól.


    Anyamotyogó (8): Nagyon kemény védekező lap, méghozzá nem csak motyogó deckbe, hiszen korlátozó szabálylapok mellett nagyon kényelmetlen megoldani. Kicsit hasonlít az Öntörvényű krabberre olyan szempontból, hogy ha első cselekvésből nem sikerül leszedni, akkor elég hamar beindul a hogolyó-effektus, hiszen amint betermeli az első kölyköt, máris nagyon nehézzé válik egy lépésből megoldani, a háló miatt pedig eljátszani sem lehet mellette. Az ellenfél deckje meg csak ég...

    Büntető motyogó (8): Egyelőre talán ez tűnik a legjobb univerzális lapnak a gyak-nemgyak részlegből, nem kizárt, hogy még ennél is több pontot fog érni. Azonnali leszedésként ugyan nem tudjuk kijátszani, ám minden más szempontból jobb, mint a még mindig gyakran használt Méonech fürkész: az infót ugyanúgy megadja, csak éppen bármit el tud dobatni, méghozzá a Semmibe, ráadásul az asztalt is lényként kezeli a fürkésszel ellentétben. Oké, tízből egyszer nem fog működni, akkor szívni fogjuk miatta a fogunkat, de ennyi kockázatot szerintem még bőven megér a lap.


    Csontsámán (7): A Rox paklit igen szépen stabilizálja, hiszen ha létrejönnek a lényeink, akkor jól állunk, ha pedig nem, akkor vele vissza tudjuk venni őket és még egy countert is kapunk. De nem csak oda lehet jó, hanem A hét törzs főnöke mellé is, ahol szintén 1 varázspontért érkezik - de oda már csak egy-két darabbal játszanék, hiszen a játék legelején nem jó semmire.

    Dérfarkas (8): Elég idegesítő kis lap, hiszen úgy oldja meg az Öntörvényű krabbert, a Techiánafluxot és a többi asztalról működő gonoszságot, hogy nem nagyon lehet mit tenni ellene a feltámadás miatt. De az őrposztban is szépen rendet tud tenni: a nagyobb lényt bealtatja, a kisebbet leüti, és ezt eljátsszuk minden körben. Elég kevés szituációban lesz gyenge kártya, így biztos, hogy nem csak vérfarkas deckben fogjuk viszontlátni.


    Gomak megsemmisítő pillantása (9): Szerintem ez a lap kegyetlenül erős. Úgy indul az egész, hogy legrosszabb esetben egy védekezéses leszedés. Ha esetleg megtudjuk, mi van az ellenfél kezében, akkor dobatás - egy keresés után végtelenül gonosz eltolni például. Vagy kiszedem a kombódat. Vagy a Jagumirt, hogy ne legyen baj. Vagy egyszerűen csak megnézem vele a kezedet, hogy kockázatmentesen nyerhessek az adott körben. Hihetetlenül sokoldalú lap, amiből a meta függvényében még top spoiler is lehet, hiszen tökéletesen kezel rengeteg olyan dolgot, amit más nem.

    Hibrid (6): Alapból nem hiszem, hogy használnám a vérfarkas pakliba, inkább side-ból, ha úgy érezzük, az ellenfél készül mindenféle gonosz semmizéssel. Gyűjtőgeneráló deckbe sajnos még mindig jobb az Illúziómester erre a célra, hiszen feltámadáskor nem tud semlegesíteni.


    Ködszitálás (9): A kiegészítő legrövidebb lapja. És egyben az egyik legjobb - sokan még nem érzik át bizonyára az erejét, de a forráscounterlés olyan unikum, ami teljesen új dimenziókat nyit meg a játékban. Belecounterelhetünk például egy csomó automatikus képességbe. Káoszgoblin 3-ért, anti-mágiával? Akkor inkább ne dobasson, köszönöm. És ez csak egy példa volt, amire eddig 1 varázspontból nem nagyon volt megoldás a játékban. Mindez egy olyan laptól, ami a legrosszabb esetben egy 1 zanszilánkos varázslatcounter, védekezéssel.

    Krabber filézőművész (8): Lényes metában óriásit szólhat ez a kártya, hiszen sok esetben még egy Szirén gésánál is jobb lesz! Egyetlen hátránya, hogy üresben kijátszva nem nagyon jó semmire, de amikor el tudunk lopni vele mondjuk egy UR-bűbájt, az olyan szinten lesz undorító, hogy arra nincsenek is szavak. Megfelelő környezetben tehát ez egy nagyon erős lap lesz - meglátjuk, mit hoz számára a jövő ilyen tekintetben.


    Krabber hálócipelő (6): Szintén egy etnikumos side lap, hiszen alapból a legtöbb pakli ellen nem tud semmit. A kiegészítő pakliba viszont már nem csak krabberek mellé lehet jó, hiszen önmagában megnehezíti a különféle tokentermelő deckek dolgát.

    Kyorg szolgasárkány (6): Ahogy a legtöbb kragorus lappal, úgy ezzel is az a baj, hogy ha nincs követőnk, akkor elképesztően sokat gyengül. Ilyen szempontból ez a lap különösen érzékeny, hiszen követő nélkül már csak a harmadik körtől működik, ami borzasztó lassú, a második körben viszont már szépen bepörgetni a decket. Úgy érzem, hogy amíg a pakli nem tud megoldást találni erre a problémára, addig nem lesz versenyerős - és nem a Kyorg szolgasárkány ez a megoldás.


    Magdaléna, a pusztító (8): Ráfért már egy erős lap a vámpírokra, Magdi anyus elég eltalált kis kártya lett - érdemes is lehet miatta kicsit lassabbra, kontrollosabbra hangolni a decket, hogy még jobban kihasználhassuk képességeit, hiszen az van ráírva nagybetűkkel, hogy LAPELŐNY. Mivel kijátszása után két lapot már fixen megold, ezért Bilincsbe és Börtönbe is beilleszthető, annak ellenére, hogy a laphúzásról ott le kell mondanunk. De ha maximalisták vagyunk, akkor játsszunk Korlátozással, ott tuti ideális környezet lesz számára!

    Nekromanta pálca (8): Ráfért egy kis erősítés a gyűjtőgenerálós deckekre, hiszen a megnövelt side (meg persze a sok semmiző lap) ezekre volt a legnagyobb hatással. Nem kizárt, hogy máshova is be fog férni (például motyogókhoz), de egyértelműen az említett koncepcióban sajtolhatjuk ki belőle a legtöbbet - egy Búvópatak, Nekromanta pálca, Lidércúr kezdés elég meleg lesz például az első körben.


    Rosszcsont (5): A Csontsámánnal ellentétben ez a lap szerintem már nem elég jó Roxba - ha ez a funkció ennyire hasznos lenne, akkor játszana a deck Alakváltó ősköddel. A legjobb szituáció, ha egy Niol, a csontsereg vezérét vagy egy A túlvilág nagykövetét tudunk vele másolni, ám a játék elején ennél sokkal több opciónk nem lesz, ez pedig igen szűk tartománynak tűnik nekem.

    Sang, a hetedik (4): Szegény vámpírok, elég gyengécskék lettek. Tokentermelő pakli ellen biztosan nem ilyen lapot vennék be - annyi remek és olcsó asztaltakarítás van már a játékban, hogy bőven van miből válogatni. Többek között a Kreátor műhelye gyakori lapjai között is...


    Szirén zombi (9): Nehezen tudnám eldönteni, hogy a Virgonc szirén vagy ez-e a jobb lap. Az biztos, hogy nagyon különleges ő is (az illusztráció pedig talán az egész kiegészítő legjobbja), hiszen új utakat nyit meg előttünk - érdemes persze sok counterrel vagy leszedéssel játszani mellette, hiszen a gyűjtőből sokkal jobb vele lopni, mint az asztalról (a kijátszáskori képesség miatt).

    Szörcsögő motyogó (7): Ez egy nagyon jó kis lap a motyogó pakliba, hiszen manába nem kerül, a lapot visszaadja (ha megcounterlik, akkor meg a követővel), így teljesen ingyen kezdhetjük meg az ellenfél paklijának égetését. Ami azért fontos, mert innentől nem kell kiraknunk csak azért, hogy még tovább égessük az ellenfél deckjét, rámehetünk a kontroll játékra, amire bőven alkalmasak most már a motyik a counterekkel, leszedésekkel és dobatásokkal!


    Tengernyeső Krebrix (7): Kissé drágának tűnhet, de a krabberek többsége elég olcsó, így viszonylag hamar kirakhatjuk majd. Az izomjelző miatt olyan sokat nem tudunk bukni rajta, egy kósza életet pedig viszonylag könnyen rá tud varázsolni a pakli, onnan pedig igen szépen rendet rak, hiszen ha érkezne esetleg valami veszélyes, egy könnyed lapdobással meg is tudjuk oldani. Avatár deckbe szerintem nem lesz elég jó, a krabberek ellenben most már lassan etnikumként is odaférhetnek a versenyasztalokra.

    Vajákos (7): Szerintem az Ezer világ őre sem volt olyan rossz lap, mint amilyennek sokan tartják, ez a kalandozó pedig egyértelműen jobb nála. A rezisztencia nagyon erős védelem, a Megsemmisítő csapáson kívül nagyon kevés versenylap kezeli, a Vajákost ráadásul elég magában kiraknunk, hiszen egyben kivégzésként is szolgál, így a csapás sem lesz jó ellene mindig - vagy az ellenfélnek a saját lapját kell majd leszednie. A kalandozók védőszentje mellé nem túl jó a színe, Bilincsbe, Börtönbe ellenben kiválóan illeszkedik majd.


    Vámpír totem (4): A Vámpír Alfa legújabb sztárja megérkezett!

    Ez volt tehát a gonosz felhozatal - a lapelemzés harmadik, utolsó részében a Fairlight, Sheran, Tharr és kódos lapok kerülnek majd terítékre!

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2016. december 2. 08:44:53
    Utolsó frissítés: 2016. december 2. 16:16:56
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.