Vissza a Főoldalra
 
Május 18-án szombaton részt vennél-e egy HKK versenyen, amit a Board Game Expo-n rendeznénk a ComicConon? (Belépő van, nevezési díj nincs, nyeremény van.)

1) Igen, megyek a rendezvényre, szívesen részt veszek a HKK versenyen is.
2) Megyek a rendezvényre, de a HKK versenyen nem indulok.
3) Nem megyek a rendezvényre.
4) Nem tudom még.
5) Nem érdekel.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Veszélyes vizeken
(Kalandok Földje)
Küldd el képeslapként!
Akár úszással, akár egy csónakból próbálkozol, a nyílt tengerre merészkedés sok veszélyt rejt magában. Ott vannak például a tenger csábító teremtményei, a szirének, kiknek angyali hangja képes pillanatok alatt a végső kábulatba juttatni testedet és lelkedet.
Nézz szét a galériában!
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló
Megjelentek az új Alfa paklik!

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47065)
Lapötletek (64943)
A májusi verseny páros legyen vagy egyéni? (ÚN-ről és formátumról 2-3. körben szavazunk) (29)
[HKK Piac] Régi lapok (1521)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9480)
[HKK Piac] Eladó lapok (141662)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kreátor műhelye lapelemzés (1. rész)



Mielőtt belevágnánk a konkrét értékelésbe, ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó papír, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretném minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    A lapelemzés struktúrájáról végezetül még annyit, hogy az egyes színeken belül mindig a ritka lapokkal fogom kezdeni, a nem gyakori és a gyakori kártyákkal folytatva. Lássuk hát!

    A nagytanács ítélete (10): Na, hát akkor rögtön be is kezdünk itt az elején, hiszen a színek sorrendje úgy adta, hogy rögtön a kiegészítő legdurvább leszedése az első lap. A tíz pontot nagyrészt pont ennek is köszönheti, hiszen Bufa lapként kerülhetett a lista legelejére, azt pedig jól tudjuk, hogy milyen sokat számít, ha egy kártya használhatóságát nem korlátozza a színe. A játék jelenlegi legjobb leszedésénél, a Megsemmisítő csapásnál talán nem erősebb, bizonyos esetekben azonban az ősmágia és a mindenen átmenő leszedés hasznosabb lesz, mint a két célpont választása és a helyettesítés. Pláne úgy, hogy ideális esetben ez is jöhet manaköltség nélkül, az egyéb előnyök (védekezés, reakciódrágítás) pedig tökéletesen megegyeznek. A jelenlegi metában - ahol azért nem ritkák a Vízitündérek és az Öntörvényű krabberek - nagyon erős lesz, az pedig egyenesen mérföldkő, hogy ilyen olcsón meg tudunk majd oldani egy B. Jagumirt, egy Kozmikus kapcsolatot vagy egy Az elme hatalmát.


    Fekete lyuk (7): Kicsit feleslegesnek érzem ezt a kártyát. Nyilván a gyűjtőgeneráló paklik elleni side lapnak készült, a Szökőkútnál azonban nem tűnik jobbnak - ez hiába semmiz többet, ott a mutogatós képesség rengeteget számít. Meg hát ősmágiás gyógyulásként néha más koncepciók ellen is ki tud bennünket segíteni, ha éppen nagyon ki kéne még cserélnünk egy-két lapot. Két olyan kártyának pedig biztosan nem tartanék fenn helyet a side-omban, ami szinte csak semmizni tud. Nemcsak azért, mert side képességből ma már rengeteg lap tud ilyet (pl. Artagor, a zsonglőr), hanem mert a gyűjtőgenerálós deckek a megnövekedett side és a sok side lap óta már nem annyira számítanak tényezőnek hagyományos formátumon.

    Főparancsnok (8): Rég kaptak már a lényes paklik univerzális követőt - ezért sem nagyon merek több pontot adni a Főparacsnokra, hiszen nehéz felmérni, mennyire szívesen cserélik majd le a kedvéért az egyéb narancs lapokat. Mert egyébként igencsak jónak tűnik: a reakciódrágítás manapság nagyon erős képesség, az pedig, hogy akár már az első körben ledolgozhatjuk a követő laphátrányát, elképesztő potenciált sejtet. A visszavétel sokszor még erősebb lesz, mint a laphúzás, arról nem is beszélve, hogy ezáltal Börtön és Bilincs ellen sem lesz használhatatlan a követőnk - sőt, ezekben a matchupokban akár még a különbséget is jelentheti győzelem és bukás között. Érdemes elgondolkodni mellette a feltámadós lényeken is, hiszen így még stabilabban kisüthetjük majd minden körben.


    Kisebb teremtőmágia (4): Tipikus tölteléklap frissen bontott és draft versenyekre, amely inkább érdekes, mint igazán hasznos. Versenypakli közelébe nem nagyon fog kerülni.

    Kreátor követői (9): Hát ha van olyan lap, amin sokat lehet agyalni, az a Kreátor követői. Már A legfőbb követő is teljesen új dimenziókat nyitott meg a játékban (az elmúlt időszakban a Sivara és a Harangmester még tovább mélyítette a lehetőséget tárházát), a Kreátor követői pedig talán még több lehetőséget vethet fel. Pedig itt csak két követőt használhatunk, nem négyet, de azzal, hogy itt van némi kezdőkezünk, sokkal több narancs lap jöhet szóba. A legtöbb esetben általában egy védekező (Antimágikus rakshallion, Harangmester stb.) és egy támadó követő fogja alkotni a felállást, de ha a követőnkben van beépített védelem (mint például az imént kitárgyalt Főparancsnok esetében), akkor rámehetünk a minél durvább pörgésre is.

    A szerencsétlenség pegazusa (6): Inkább hangulatos, mintsem igazán jó. A pegazus deck korára sajnos még várnunk kell, a timerás koncepció azonban szépen csendben erősödik, oda pedig 1 manáért a körönkénti ingyen leszedés azért annyira nem rossz. Mivel nem a tényleges kezdést nézi, ezért előre lehet vele kalkulálni, így ki-beside-olással lehet vele trükközgetni.


    Az álmok oltára (7): Az „újgenerációs” oltárok talán leggyengébbike. Ez nem feltétlenül az ő hibája, inkább a szín sajátossága, hiszen ezek az építmények leginkább pörgős deckekbe illenek, Elenios pedig talán a legnehezebben képes ilyesmire az összes isten közül. Önmagában nézve persze nagyon erős, így sokkal inkább az a kérdés, hogy lesz-e olyan deck, amely ki tudja majd használni a benne rejlő potenciált. Az Illúziószurkálás elég jó lesz mellé.

    Az időrabló eljövetele (5): Tény, hogy vannak deckek, amiket el tud csomagolni egy ilyen lap (lényegében bármilyen terülős koncepciót), de nagyon kevés szituációban lesz igazán jó. A kompenzációja pedig sovány vigasz - mint nagyjából az egész lap.


    Fürge elf (9): Vannak azok a lapok, amik nagyon csábítóak ugyan, a használati feltételük miatt azonban mégsem férnek be túl sok helyre. Tipikusan ilyen volt a tavalyi Alfa szettben megjelent Árnysűrítés, amely ár-érték arányban brutális képességgel bír, de mindig ott volt az a fránya ha - mi van, ha nem tudjuk használni? Ezt a hibát javítja ki a Fürge elf, amely ingyen cantrip leszedés, azonnaliként, és még egy lényünk is marad az asztalon. És hogy mitől annyira jó? Attól, hogy ha éppen nem jó semmire, nemes egyszerűséggel lecserélhetjük egy másik lapra, csupán le kell lőnie saját magát. Ez az, amire az Árnysűrítés nem volt képes.

    Gyöngypalota (8): Ingyen laplopás a lényes deckek számára, ez bizony igen jól hangzik. Sőt, a gyakorlat is a Gyöngypalota erejét igazolja, hiszen a 2 manás szirénekre nem mindig van keret, meg hát az is előfordulhat, hogy nem egy lényt, hanem mondjuk egy tárgyat kell megoldani, a Gyöngypalota pedig kiváló megoldás ezekre a szituációkra. A Páncélos szirénnél már előjött krabberes-szirénes vonalba illesztve pedig még erősebb lesz.


    Gyűjtögető manó (8): Lénybe épített univerzális erőforrás, ami ha kell, lapot húzatni és manát termelni is tud? Erre a legtöbb decknek bizonyára összefut a nyál a szájában. Manaköltség nélkül két lapot húzni azonnal elképesztően erősnek számít, nagyon nincs is jelenleg olyan lap a játékban, ami hasonlót tudna. Csak azért nem adok több pontot neki, mert megindulni önmagában nem tudunk vele, kell még egy lap a Semmibe, hogy igazán jó legyen, ám ha körültekintően rakjuk össze a paklinkat, akkor nagyon erős lesz. Hosszú távon pedig szerintem a kiegészítő egyik spoiler lapja lesz majd.

    Lélekrezonancia (8): Nagyon nehéz belőni, milyen karrierre számíthat ez a kártya, hiszen nagyon egyedi a képessége, nem nagyon volt még ilyen korábban. Én személy szerint egy erős lapnak tartom, Időlassítókkal kombózva például ingyenes kvázi-laplopás lesz, ami mondani sem kell, nagyon durva. De ezen felül is sok olyan asztalon maradó lap van a játékban, ami kijátszása után már nem tud semmit (Méonech fürkész, Villámhorgony, Káoszgoblin stb.), ezekkel baromi jó kombót fog alkotni. Néha cantripként is el lehet majd sütni - nem rossz például odaadni az ellenfél Vízitündérének képességét egy olyan lénynek, amit éppen kiütünk az őrposztból. Igazi sztori-kártya lesz.


    Mentális kalapács (8): A manapusztítás, mint képesség már jó ideje kikopott a játékból, nagyon durva dolgot kell tudnia egy ilyesfajta kártyának, hogy használható legyen - mint mondjuk az Elmerombolás, ami ugye tiltva is van. A Mentális kalapács most mégis jó lehet, méghozzá annak az apró képességnek köszönhetően, hogy letiltja a laphúzást. Rengeteg olyan erőforrás van a játékban, ami a kör végén adja a tápot - gondoljunk csak a HKK talán legjobb lapjára, a Kyorg tudásra -, ez pedig azt eredményezi, hogy ha már egy kör végi laptól meg tudjuk fosztani az ellenfelet, rögtön meg is éri eltolni a kalapácsot, hiszen ekkor laphátrány nélkül kerülünk jókora tempóelőnybe. Nagyon erős kontroll lap lesz: az ellenfél körében szinte counterelhetetlen, kezeli a Sötét mágiát is, ha pedig épp nem kell már, azonnal (!) lecserélhetjük egy másik kártyára.

    Mentálketrec (6): Avagy a szegény ember Techiánafluxa. Kicsit lassan indul be, illetve ha már van lény az asztalon, akkor kissé sérülékennyé válik, a megfelelő körülmények között azonban szépen bezárhatja az ellenfelet. Kezdőbb, szerény lapkészlettel rendelkező játékosoknak korrekt védekező lap lassabb tempójú deckekbe (Bilincs, Börtön, Harangmester).


    Páncélos szirén (7): Szirén vagy krabber deckbe korrekt kiegészítő lap, de nem igazán ez lesz a deckünk motorja. Előbbinél elég jól stabilizálhatja majd az asztalt az életjelzőkkel, én azonban mégis az utóbbi koncepcióban érzem a nagyobb potenciált, leginkább azért, mert a kis rákemberek sokkal több szituációt képesek kezelni - a páncélos hölgyeménnyel pedig most már a szirének sajátosságát is elcsaklizták. Abba inkább bele se gondoljunk, hogy A Tengermély Ura egy ilyen mellett milyen szinten rak majd rendet az asztalon.

    Sárkányfióka (7): A Lassan járj!-jal felálló sárkány pakli véleményem szerint a mostani szezontól komoly tényezővé válhat, és bár a Sárkányfióka nem lesz a deck csúcsragadozója, mégis jól illeszkedik a deckbe. Szépen eltakarítja az aprócska zavaró tényezőket, ha pedig meghal, az sem nagy gond, hiszen máris kikeresheti az éppen legveszélyesebb fenevadunkat. Titkos egylapos kombó: ez valójában egy 1 manás speciális keresés a sárkányoknak, hiszen saját magát is ki tudja lőni! Ugye, hogy nem rossz?


    Szilánktündér (8): Trükkös szirén újratöltve? Kicsit ez az érzésem ennek a lapnak a kapcsán, de persze ezt rossz értelemben véve, hiszen a referencia egy igen jó kártyának számít. A Szilánktündér ugyan eggyel drágább alapból, ezt leszámítva azonban egy csomó előnye van a szirénhez képest: a lopás része ugyebár megegyezik, de ez egyrészt tud akár 1 manáért is jönni, másrészt repül, harmadrészt pedig a gyűjtőből is tud visszavenni, ami jelentősen megnöveli a lap használhatóságát, hiszen üres asztalnál is jó lehet majd.

    Tudásszomj (6): Ez egy teljesen korrekt laphúzó erőforrás a kezdőbb, kiforratlanabb paklival rendelkező játékosoknak, használjátok bátran!


    Virgonc szirén (9): Ha kizárólag az ellenfél lényeire működne, közel sem kapna ennyi pontot, azt azonban sokan elfelejtik, hogy a csábítás képességet a saját lapjainkra is használhatjuk. Ez pedig jelentősen felértékeli a szirén erejét, hiszen nem leszünk az ellenfélre utalva: ha sok olyan lénnyel játszunk, aminek erős kijátszáskori képessége van (egy Virgonc szirénnel felálló deckben, például egy Bilincsben biztosan lesz egy-két ilyen), akkor alternatívaként kisüthetjük ezeket még egyszer, kvázi egy mini-Ősködként funkcionálhat. Egy szó mint száz, nagyon trükkös lap, én személy szerint imádom ezeket, és biztosan lesz majd vele néhány vicces sztori - mint például amikor megbűvöljük vele a frissen megkapott Tleikan árulót. A becsület helyreállítása (9): Leginkább a Földanya erejéhez lehet hasonlítani, ami a mai napig egy top spoiler, csak éppen a gyenge színe miatt mostanában kicsit háttérbe szorult - ez utóbbi a Kreátor műhelyével biztosan megváltozik majd. Na de nézzük inkább A becsület helyreállítását! A lapok felét fogja csupán, ellenben kétszer annyi szituációban tolhatjuk el, mint a Földanyát, hiszen ez a saját körünkben is működik. Összességében még mindig a Sheran sztárt érzem jobbnak, de biztos vagyok benne, hogy sokat fogjuk ezt is látni, már csak azért is, mert Lassan járj!-kompatibilis az idézési költsége, így mind bele (Olga-variáns), mind ellene jó lehet.


    A régmúlt szárnyasa (7): Ha lenne valami védelme, egy nagyon jó lap lehetne, de azért így sem vetném el teljesen. Pont az ilyen univerzális lapok kellenek ahhoz, hogy a fehér több deckbe is beférjen, akár még egy Bilincsbe vagy Börtönbe is, ami néhány hónapja még elképzelhetetlen volt. Egy sok counterrel játszó pakliban (A becsület helyreállítása, Az erős ereje és a Solisar aurája adják is magukat) könnyen eljuthat az őrposztig, az olcsó counterek visszavételével pedig egyszerre kerülhetünk vele tempó- és lapelőnybe - közben nem mellesleg az ellenfelet is kivégezve. Egy szó mint száz, szerintem több van ebben a lapban, mint amit első pillantásra sejtetni enged.

    Angyali kürtszó (6): Ha éppen most vettél egy angyalos Alfa paklit, ez a lap tökéletes lesz számodra, egyébként idővel nyilván le lehet majd cserélni valami jobbra. Nem is volt vele ennél komolyabb cél.


    Extázis (7): Lesz, amikor semmire sem lesz jó, és lesz olyan is, amikor eldönti a játékot - leginkább az ellenfél paklijától függ majd. Hiszen hiába mondható jónak a saját lényeink tápolgatása, azért igazán jelentős értéket csak akkor fogunk tudni kinyerni ebből a vízióból, ha az ellenfél játszik olyan lapokkal, amiket megéri bebutítani. Ezek jellemzően az asztalról működő, valamilyen permanens képességgel bíró lények, mint például az Öntörvényű krabber vagy a Gyógyító motyogó. A meta eldönti majd, mennyire lesz jó ez a kártya.

    Fegyverhordozó (7): A „szegénylegény deck” mókapakliként továbbra is kapott némi támogatást, oda lényegében egy tökéletes alternatíva az elsőkörös indulásra. A képessége pedig kikerüli a hálót, ez sokat jelenthet! Komoly versenypakliként továbbra sem kell majd számolni A legszegényebb lovaggal, de kezdők nagyon könnyen összerakhatnak egy korrektnek mondható decket, ami szerintem nem rossz dolog.


    Gnómanó (6): A lapsemlegesítések legnagyobb hátránya, hogy mindegyik kétezer forintot ér, így a kezdők általában kénytelenek lemondani róluk. Most azonban van már Gnómanó, ami leszedni ugyan nem tud, mint a Drakolder negátor, viszont tíz forintból is tökéletesen megfogja a tízezer forintos Az elme hatalmákat! :)

    Hegynek fel (8): Undorító egy lap, még azt sem tartom kizártnak, hogy a fehér szín megerősödésével igazi spoilerré válik. 1 mana és cantrip, „ez már nem lehet rossz”, szoktuk mondani, a pegazushoz hasonlóan pedig ez is a sok counterrel felálló deckekben lesz igazán gonosz, hiszen a beleszólásokkal végképp ellehetetleníthetjük az ellenfelet. A good stuff jellegű paklikból én biztosan nem hagynám ki, a mostanság népszerű tárgyakat is szépen megregulázza.


    Koncentrált energia (9): Leginkább a Purifikációhoz tudnám hasonlítani, ami nem lett egy igazán elterjedt lap, a Koncentrált energia azonban egyértelműen jobbnak tűnik - sőt, szerintem hosszú távon spoiler lesz belőle. Hogy miért? Elmondom. A védekezés ikon mindig borzasztóan erős képesség a lapokon, itt pedig feltétel nélkül működik a laphúzás - ha rögtön az ellenfél körében le tudunk szedni vele valamit, máris Kyorg tudás szintű (!) előnyt termelt. És akkor még nem is beszéltünk az alternatív képességéről, vagyis a gyógyításról, ami a követős deckek ellen óriási fegyver lesz - a 3 max. ÉP pont akkora különbséget jelent, ahol már jóval nyugodtabban törünk például egy Thormedort vagy egy Teremtő rakshalliont.

    Kőkoponya (6): A kalandozók védőszentje mellé annyira nem rossz, hiszen ha nem jön létre, akkor csak a lapot buktuk, annál a decknél pedig a tempóelőny nagyon fontos. Jelen állás szerint azonban a lap, illetve a pakli is alig jobb közepesnél, így ez most csak ennyit ér sajnos.


    Lovagi talizmán (7): Még egy „áp” A legszegényebb lovag mellé, és meg kell hagyni, kétség kívül hasznos darab, hiszen jócskán meggyorsítja a nyerést, amire szüksége is volt a paklinak. És ez is gyakori, öröm és boldogság!

    Megnyugvás (4): Arról ne is nagyon álmodozzunk, hogy ezzel két lapot leszedünk majd védekezésből. Egyet, esetleg, frissen bontotton, talán. Persze oda is lett kitalálva, úgyhogy ne is várjunk tőle többet.


    Poxi, a gyámoltalan (8): A Fegyvertár megjelenésével úgy érzem, mindenképp be fog szivárogni a metába a KF-es koncepció „újgenerációs” verziója, ahova Poxi használata is kötelező lesz. Ez a kalandozó pedig - Sivara és az egyéb keresések mellett - erősen azt sugallja, hogy Lépéselőny vagy éppen A kalandozók védőszentje mellett bizony Zarknod börtönével is érdemes lesz próbálgatni a decket, hiszen egy életes, minden körben dobató lény igen kellemetlen helyzetbe tudja hozni az ellenfelet.

    Rejtőző főnix (6): Aki mondjuk tíz éve nem látott már HKK-t, az biztosan megrökönyödne, ha meglátná ezt a lapot, de valljuk be, ma már nem igazán erről szól a játék. Mármint arról, hogy egy lénynek jó statjai vannak vagy sem, hiszen azt azért kár vitatni, hogy egy 2-ért 5/4-es, láthatatlan és feltámadó lény elég nagy terror tud lenni úgy egyébként. A köd deck sajnos nem elég erős, és nem is feltétlenül ez a lap fogja kirántani a csávából.


    Szerencsetoll (7): Önmagában nehéz megítélni ezt a lapot, hiszen a januárban debütáló BDV-s lap, A griffek úrnője fogja majd termelni, ami egy igen jófajta permanens erőforrás lesz. Ám ha úgy nézzük, magában sem vészes: egy nekronért és egy zanszilánkért visszavehetünk vele egy lapot a gyűjtőnkből, erre ilyen olcsón eddig még nem volt lehetőség a játékban. A nyugalom pillanata (8): Gemina ereje jellegű lap, amely ugyan nem adja mindkét erőforrást, csak az egyiket, ellenben nincs feltétele, többet gyógyít, több manát ad, a lapokat pedig azonnal húzatja. A good stuff jellegű paklikban szerintem meglesz a helye, ahol van elég counter ahhoz, hogy bevédjük, hiszen az általa biztosított tempó-, illetve lapelőny van elég jó ahhoz, hogy lehessen rá építeni. Egy kontrollosabb jellegű blokkoló pakliban is jól muzsikálhat majd.


    Achát fókuszkristály (8): Fókik mellé kötelező, ez nem vitás, hiszen úgy biztosítja a szinergiát, hogy nem kerül semmibe, még a lapot is visszakapjuk rá. Követőlövés és -letiltás ellen pedig nagyon erős lesz, hiszen ilyenkor már az első körben is beindíthatja a pörgést, így biztos vagyok benne, hogy a Teremtő rakshallionnal felálló deckek side-jában (vagy Semleges csatamező esetén alapból) is ott fog majd figyelni.

    Agyroppantó ganüid (5): Paraméterei alapján sokkal inkább a lényes blokkoló pakliba kéne illeszkedjen, mintsem ganüidek közé, de oda sem az igazi. Hiába húzza fel ugyanis a Bomtar, hiába erősíti az Elvetemült burkinátort és hiába lesz neki egy csomó lényünk, akit bedobhatunk, még így is lassú - bennünket pedig semmilyen módon nem visz előre.


    Autentikus kreáció (7): A tesztelésen ez egy nagyon erős lap volt, többször is gyengíteni kellett - kérdés, nem lett-e kicsit túlságosan is sok lenyesve az erejéből. Lényegében minden szituációban, minden pakli ellen jó valamire, ami miatt én cseppet sem írnám le, már csak azért sem, mert a gyűjtőből visszavetetés továbbra is nagyon erős képesség, és még mindig viszonylag kevés univerzális lap tudja. Nem azt mondom, hogy így lesz, de nem fogok meglepődni, ha esetleg úgy alakul, hogy egy év múlva már a kiegészítő egyik sztárjaként fogunk visszatekinteni rá.

    Bomtar haragja (6): Régmúlt szintű lap, amit nem nagyon használnak. Ez ugyan tud kör végén cantrip is lenni, vagy kikapcsolhat egy UR-bűbájt vagy egy krabbert is, de a leszedés azért az esetek többségében jobb, és akkor már 2 manát költöttünk rá, ami ezért a funkcióért rengeteg. A köd ikon pedig jelenleg sokan nem oszt, nem szoroz rajta sajnos.


    Csontamulett (7): Egy Mestermágus és egy BA-66-os pusztító gépezet egybegyúrva. Az ében íjászokat mindenképpen jó lesz vele megpörgetni egy kicsit, de a fókuszkristályok és a tárgyak között is sok olyan van, amelyik passzivizálásra működik. Nem feltétlenül hiánypótló, nem is kifejezetten erős, de olcsósága és sokoldalúsága miatt mégis beférhet majd 1-2 darab bizonyos paklikba.

    Elemekre bontás (6): A „spoilerhelyettesítő gyakori” részleg következő darabja. Ez lényegében egy 2 manás Megsemmisítő csapás, amire ugyan nem drágább reagálni, ám egy Harangmester vagy valamilyen korlátozó szabálylap mellett akár még szólhat is nagyot egy ilyen dupla leszedés, ha jókor lőjük el.


    Espada (7): Egy blokkoló lény, amit azonban sokkal inkább megéri a lassabb, kontrollosabb verzióba használni, mint a pörgősebb, lényes verzióba. Leginkább azért, mert ott sokkal inkább kordában tudjuk tartani az ellenfél kezét (főleg akkor, ha hálózunk), így nagyobb eséllyel jöhet maximális izommal, mint ahogy - elhúzódó meccsen - meghalni is nagyobb eséllyel fog, így az izmokért járó erőforrásban is könnyebben lubickolhatunk. Ha már az ellenfél kipakolt, hiába jön sok izommal, nem ez fog bennünket megmenteni, ám ha az erőforráselőnyre építünk, akkor ár-érték arányban egy teljesen korrekt blokkoló lény, talán a legjobb a Furmányos pegazus után.

    Ganüid lávahajító (7): A Masszaszövő és a Horizontkémlelő óta a ganüidek mindennapjaink szerves részévé váltak, és nem véletlen, hogy sokan etnikumként is próbálkoztak a deckkel, nem is kevés sikerrel. A Ganüid lávahajító személyében most újabb erős lapot kaptak a Rhatt szörnyek, amely ugyan közel sem olyan univerzális, mint a fenti két darab, ám társaival kombinálva pillanatok alatt szétlőheti az ellenfelet vagy a lényeit.


    Ganüid realizátor (8): Elég hátborzongató képe van a lapnak, de illeszkedik is hozzá, hiszen ez egy nagyon erős avatárnak tűnik. Vagy ganüidnek? Igazából mindegy is, hogy melyiket mondjuk, hiszen mindkét deckben ott lesz a legjobbak között. Ganüid deckben nettó 0-1 manáért is jöhet akár az első használat után, a gyűjtőből visszavétel pedig egyértelműen hiánycikk a deckben. Az avatár pakli pedig kapott egy újabb keresést, ami a nullalapos kezdés mellé mondani sem kell, mennyire erős képesség. Már csak azon kell elgondolkodni, hogy mely avatárokból érdemes vajon kitenni egy-egy darabot a side-ba.

    Gyémánt fókuszkristály (8): A klasszikus tárgy deck most nem nagyon kapott erősítés (nem is véletlenül, elég csak a versenyeredményeket figyelni), a fókuszkristályok azonban most már leszedni is jobban fognak tudni, mint valaha. Természetesen kötelező, haladhatunk is.


    Hübrisz (8): Nagyon trükkös lap, látatlanban bizonyára nem is könnyű megítélni az erejét, a gyakorlat azonban azt mutatja, hogy kegyetlenül meg lehet szivatni vele az ellenfelet. Manapság a legtöbb asztalon maradó lapnak van valamilyen erős kijátszáskori képessége (például semlegesít vagy élete van), a Hübrisz azonban ezeket szépen benullázza, és aztán még dobat is valamit - mindezt ingyen, ősmágiával. A legjobb akkor, ha életjelzős lényt tudunk vele becélozni, vagy ha csak egy lap van az ellenfélnél, és rögtön el is tudjuk dobatni azt, amit visszavetettünk. Arról nem is beszélve, hogy információt is ad a lap az ellenfél kezéről - 0 varázspontért ez így együtt bizony egyáltalán nem rossz biznisz!

    Kisebb forgószél (4): Ez talán még Az időrabló eljövetelénél is gyengébb, hagyományos környezetben nem nagyon játszunk ilyen lapokkal, még side-ból sem. A 2 ÉP sebzés ma már legfeljebb a tokentermelő paklik ellen elég csupán.


    Kreátor tükre (7): Mindig ugyanaz jár a fejemben, amikor meglátom ezt a lapot: oké, tök erős, amit tud, de hova lesz jó? Hiszen ne feledjük: kétlapos kombókkal ma már nyerni is lehet akár. Biztos vagyok benne, hogy a játékosok előbb-utóbb megtalálják majd a felhasználási módját (aztán majd kiderül, mennyire erős valójában), egyelőre azonban a Virgonc szirént jobbnak érzem, az ugyanis önmagában is jó valamire, ha éppen nincs mit kisütni.

    Mókás füst (7): Szerintem ez egy jó lap a korábban már említett, kontrollosabb blokkoló pakliba! Vegyük észre ugyanis, hogy nem csak a saját lényünkre játszhatjuk ki, hanem akár az ellenfélére is - egy nekronért akár 5-6-ot blokkolni és kvázi ugyanennyit gyógyulni, mindezt úgy, hogy még a lapot is visszakapjuk kör végén szerintem egyáltalán nem rossz!


    Rhatt oltára (9): Na, ez az oltár már sokkal jobban tetszik, mint a kék verzió! Ha eddig esetleg nem tettétek volna, mostantól mindenképpen komolyan kell venni a blokkoló paklit, pláne úgy, hogy ez szinte mindegyik verzióba jól illeszkedik majd. Ráadásul mindkét képessége nagyon erős: ingyen 3-at blokkolni vagy éppen visszavenni egy lapunkat (hogy aztán újból blokkolhasson) egyaránt szuper, a pakli lényes és spelles verziója is ki fogja majd tudni használni a benne rejlő potenciált.

    Smaragd fókuszkristály (7): Még egy felújított fókuszkristály, minimális erősítéssel. Ez kizárólag a nyerésben segít bennünket (oké, lőhet ki lényt is, de arra van leszedésünk), így kevésbé esszenciális, de egy-két darab azért bőven beférhet belőle a deckbe.


    Zanüid (9): A 3-ért lapot semlegesítő csapat legújabb darabja. Sőt, ő már kicsit olcsóbb is náluk - vagy éppen nem is olyan kicsit, a 3 zanszilánk ugyanis akár nulla varázspontot is jelenthet, ha megteremtjük a megfelelő körülményeket a pakliösszeállításnál. Ganüidek mellett biztosan látni fogjuk majd különféle kontrollosabb összeállításokban (Trinigan manakonzervátora mellé például igen csábítónak tűnik), de akár tárgyas deckekben is előjöhet, hiszen counterből sosem elég! „Üresben” általában nem olyan jó, mint egy Szirén gésa vagy egy Drakolder negátor, az életekkel és az izmokkal azonban bizonyos esetekben akár még többre is mehetünk majd.

    Ennyit a jó jellemű lapokról, a következő felvonásban a Chara-din, Dornodon és Leah, vagy a gonosz kártyákat veszem majd át!

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2016. november 30. 14:22:11
    Utolsó frissítés: 2016. november 30. 16:01:27
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.