Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
A csábítás trükkje
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Sokszor elég egy tekintet a férfiszív meghódításához, néha több csésze bájital sem elég. Talán az udvarlás és a szerelem rituáléi a legkülönlegesebb események a Túlélők Földjén.
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Termékismertető - Hatalom Kátyái - Tükördimenzió
Az eddig megjelent HKK kiegészítők listája
Hatalom Kártyái verseny - 2019. november 13., Excelsior

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6728)
Versenyhirdető (1715)
Tükördimenzió bemutató verseny - beszámoló (3)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28199)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (444)
HKK kérdés? (44913)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Kérdezz-felelek 27.



Mi történik akkor, ha az ellenfél dobatni szeretne, és van nálam egy Zu'lit kísérlete (új)?

Két eset jöhet szóba: ha véletlenszerűen kell dobnom, vagy ha általam választottat. Kezdjük az utóbbival: ha nekem kell kiválasztanom a dobott lapot (pl. anti-mágia, Edralian), akkor nem választhatom a Zu'lit kísérletét, hiszen az ellenfél azt nem dobathatja el. Véletlenszerű dobatás esetén az ellenfél kihúzhatja a Zu'lit kísérletét is, de természetesen nem dobathatja el, a dobatás ilyenkor egyszerűen "besül".

Mi történik akkor, ha a Quwarg orákulum képességének megnevezett lapból több is van az ellenfél kezében? Kijátszhatom mindkettőt? És mi tartozik bele pontosan az "ellenfél erőforrásaiba"? Ha ez a lap egy Plazmacsóva (új), akkor kijátszhatom úgy, hogy helyettesítem a költségét egy Dornodon lap eldobásával?

Kezdjük az elején! Ha több megnevezett lap van az ellenfél kezében, akkor is csak az egyiket játszhatom ki. Mivel a helyettesítésről nem rendelkezik a lap, ezért lehet helyettesíteni a választott lap költségét, de természetesen csak a saját erőforrásainkból, lapjainkból, életpontunkból stb.

Megmutathatom-e Kristálybarlangnak az Alakváltó ősködöt, hogy feláldozhassam?

Az Alakváltó ősködnek két képessége van. Az első az, hogy kézben, pakliban vagy gyűjtőben megnevezhetem az altípusát. Mivel az ősköd egy lény, ezért ekkor csak lény altípust lehet megnevezni. Ez alapján nem mutathatom meg a Kristálybarlangnak fókuszkristályként. A második képessége az, hogy lemásol egy lényt. Természetesen ekkor le tud másolni egy Kristályőrt, vagy bármilyen, nem lény altípussal (pl. vízió, fókuszkristály, csapda stb.) altípusú lényt.

Kikereshetek-e Siorynnal egy Achát gólemet (új)?

Igen. Siorynn olyan lényt is tud keresni, amelyik csak bizonyos feltétel esetén rendelkezik élet képességgel.

Villámháború mellett kereshetek bármilyen 1-ért jövő lényt az Idéző teknőssel (új), ha anti-mágia: 0 képességet választottam?

Nem. Csak olyan lapot kereshet, ahol a lap szövegében szerepel az anti-mágia képesség.

Erősíti-e saját magát a Furmányos pegazus (új)?

Igen. A forrásimmúnis lapokról leírtuk, hogy amikor egy lapnak van valamilyen saját képessége, az a saját maga szempontjából nem számít rá ható hatásnak. (Ha nem így lenne, a forrásimmunis lényeknek nem lehetne képességük, még a saját forrásimmunitásuk sem hatna rájuk.)

Ha játékban van egy Trogg és egy Pozitív létsík (új), akkor mennyit sebez egy Felfrissülés (új)?

Attól függ, hogy a Felfrissülés kijátszója hogyan szeretné. Ugyanis, amikor egy forrást használok, akkor arra a forrásra egyszerre hat Trogg állandóan működő képessége és a Pozitív létsík állandóan működő képessége. Ezek sorrendjét az dönti el, aki a forrást használja. Ha először a síkot hagyom dolgozni, akkor azt mondom, hogy a forrásom többet gyógyít, majd Trogg ezt sebzéssé alakítja. Ekkor tehát 11-et sebez. Ha fordítva dönt a Felfrissülés kijátszója, akkor először Trogg fordítja sebzővé a forrást, majd ezt csökkenti a sík. Így ekkor 8-at sebez. Az pedig teljesen mindegy, hogy Trogg és a sík kinek az oldalán van az asztalon. Ilyenkor az dönt a sorrendről, aki a forrást használja.

Kitehetek-e Apró kívánsággal egy Teknős holdnyelőt (új) vagy egy Drioszt?

Nem. A legutóbbi Kérdezz-felelekben a Bosszúszomjas pegazus esetében azt írtuk, hogy "idézési költsége a paklimban a lehető legkisebb érték, azaz 0". Ezt páran félreértették: ez természetesen csak azokra a lapokra vonatkozik, melyek idézési költsége kizárólag X-et vagy ?-et tartalmaz. Vagyis nem a teljes idézési költség lesz a "lehető legkisebb érték", hanem az X és az ?, vagyis a Teknős holdnyelő (új) és a Driosz költsége a pakliban, kézben, illetve gyűjtőben 7, illetve 6. Lásd még: HKK Kódex, 7.7.2.

Hátrány-e, ha egy lapot nem lehet feláldozni?

Ha a hátrányok közt szerepel, akkor igen, egyéb esetben nem. A 2001 után megjelent lapokon mindig külön szerepel, ha egy képesség hátrány. (Ez ráadásul nem is egyértelműen hátrányos, minden esetben, hiszen a kényszerített áldozástól is véd.) Lásd Még: HKK Kódex, 91.3.

Mikor kell vizsgálni a varázspontok mennyiségét a Viaszgólem esetében?

Kijátszásakor, vagyis azután, hogy a lap sikeresen létrejött.

Gyógyító forrás-e, ha izomjelzőt teszek egy lényre?

Igen, hiszen növeli a lény életpontját. A későbbi kérdések elkerülése végett definiáljuk a gyógyulás fogalmát. Definíció: Gyógyításnak nevezzük azokat az azonnali cselekvéseket, általános varázslatokat és egyéb, nem állandó hatásokat, amelyek növelik a lény vagy játékos aktuális életpontját.

Vehetek-e le egyszerre lapot és jelzőt is az Átokeltávolítóval (új)?

Igen, vegyesen is vehetsz le.

Gyűjtőbe kerül-e a Dungeon, ha passzívvá válik?

Nem, mert a ? megállapítása nem képesség, hanem magyarázat. Ha képesség lenne, akkor nem működne passzívan, de az ilyen és hasonló esetek elkerülésére vezettük be a HKK Kódexben a magyarázat fogalmat. Lásd Még: HKK Kódex, 91.2.

Működik-e az ősmágiám, ha kint van az asztalomon egy Sivara, vagy egy olyan éjfatty, ami áramlásból olcsóbbítani tud?

A „reagálni rá” és az „áramlás” nem csinál semmit, amikor a lap már játékban van, mégis, ezek ugyanúgy a lap képességei, a definíció pedig egyértelmű: ha van olyan lapod játékban, aminek a képessége idézési költséget módosít, az ősmágia nem működik.

Aktiválást kívánó képesség-e a Mélységi zombi (új) képessége?

Ez egyértelműen egy automatikus képesség. Mindenképpen létrejön, nem választhatod. Amit választhatsz, az csak a célpontok száma (0 vagy 2).

Húzok-e plusz egy lapot a Sziklavárra (új), ha nem passzivizáltam?

Igen. "A húzás fázisodban eggyel több lapot húzol" valójában egy külön képesség, mindig működik, függetlenül attól, hogy passzivizáltam-e. Talán szerencsésebb lett volna külön sorba tördelni.

Lény célzásának számit-e a Tornádó kijátszása? Kijátszhatom-e, ha az ellenfélnek nincs lénye?

Bár a lapon csak „célpont játékos” szerepel, ez valójában egy olyan varázslat, aminek egy lény a célpontja. Mindenképpen lény célzásának számít, ettől függetlenül kijátszhatom akkor is, ha nincs legális lény célpontja (azaz az ellenfélnek nincs lény a játékban, vagy csak forrásimmúnis lénye van), mivel ennél a lapnál a célpontválasztás nem kötelező.

Mi történik ha a Kineporttal egy olyan asztalon maradó lapot fordítok fel, amit nem tudok kijátszani? (Pl. nem tudom teljesíteni a kijátszási feltételét, vagy egy lapra rakható lap, és nincs legális célpontja.)

Ilyen esetben nem történik történik semmi, a lap a gyűjtőbe kerül.

Kijátszhatom-e az Ősellenséget, ha nincs két célpont lap játékban?

Igen. Az Ősellenség leszedő képessége egy sikeres kijátszáskori, automatikus képesség. Ennél a célpontok meglétét nem vizsgáljuk, és nem feltétele a kijátszásnak. Játékba kerül az Ősellenség, és ezután kisül a képessége, amit megpróbálunk végrehajtani. Ha csak egy célpont van, azt szedi le, ha nincs célpont, nem szed le semmit.

Mi történik akkor, ha A káosz hatalmával (új) a gyűjtőből visszarakott, véletlenszerűen választott lapok között van olyan vízió, amit már abban a körben kijátszottam?

A vízió szabály ezt a kérdést nyitva hagyja, hiszen csak a kézből, illetve gyűjtőből kijátszásra vonatkozik, hatással játékba hozásra nem. Vagyis ilyenkor - A káosz hatalma esetén - a vízió játékba kerül.

Szánalmas teknőssel (új) újrahasznosíthatom-e, amit anti-mágiával dobattam?

Igen. Az asztalon maradó lapok képességei közül elsőként az állandó, majd az automatikus képességek jönnek létre, és csak utána következnek az aktiválást kívánó képességek. Először létrejön az anti-mágia, dobatok, utána jön az újrahasznosítás. Lásd Még: HKK Kódex, 21.18.

Nikolausz szövegét kiegészítjük: „ez a képesség csak egyszer sül ki, a következő húzás fázisodban."

Csető Zsolt, Dani Zoltán, Jancsár János, Makó Balázs, Tihor Miklós

Létrehozás: 2015. december 22. 12:28:42Utolsó frissítés: 2015. december 23. 13:44:11 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.