Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: Miért tart egy játék fejlesztése 5 évig?


Ezt az Argum City-ről szóló blogot tavaly nyáron indítottam, abból kiindulva, hogy a fejlesztésből még nagyjából fél év lehet hátra, és a heti egy bejegyzéssel, ennyi idő pont elég lesz ahhoz, hogy megismerjétek a játékot. Most pedig még március van, a játék még mindig nem indult el, és persze a leggyakoribb kérdés az, hogy mikor is indul el?

Annak idején, amikor az első játékunkat, a Túlélők Földjét csináltam, egyes egyedül, '91 novemberében kezdtem el. Az első hónap után működött a játék összes editorja, lehetett létrehozni szörnyeket, tárgyakat, a következő hónapban elkészült a szövegkezelő interfész, lehetett parancsokat beírni. A legtöbb munka, egy teljes hónap a nyomtató programozásával, a szép fordulók generálásával, a grafikus térképpel ment el. A játék 8 hónap elteltével, júniusban már el is indult. Másik sikerjátékunk, a Végzetúr is cirka egy év fejlesztés után indult útjára. Miért van tehát az, hogy most sokkal több ember dolgozik egy játékon, és mégis sokkal lassabban készül el?

A választ nyilván tudjátok már, sokkal magasabbak az elvárások. És itt nemcsak arról van szó, hogy a régi játékokkal ellentétben, ezekhez már tömérdek grafika és animácó készül, amelyek kezelése a programozók számára is jelentős többletmunkát jelent. Tervezésben, stabilitásban, tartalomban is többet kell nyújtani. És minél több idő a fejlesztés, annál többe kerül, annál kevésbé lehet megkockáztatni, hogy „ha nem lesz sikeres, sebaj, csinálunk másikat”. Az Argum City játéknak csak a tervezése egy teljes évbe került. Minden modulhoz részletes dokumentációt írtunk, és hatalmas excel táblázatokban meg lettek tervezve a képletek, a fejlődési ütem, sok-sok szinttel előre a megszerezhető robotok, tárgyak, növények, autók stb.


Persze azért nagyon szerettem volna, ha valamennyire előre lehet látni, hogy mennyi idő is a fejlesztés, ezért amikor már egy ideje folyt a munka, erre is csináltam egy táblázatot, benne az összes feladattal, és százalékokkal, mi hol tart, hogy lássuk, milyen sebességgel haladunk, mi van még hátra, mennyi idő kell még. Persze mint Asimov Alapítványában, itt is rengeteg olyan dolog volt, mint az Öszvér, amit nem lehetett előre látni. Bármilyen alaposan terveztünk is, kiderültek közben új dolgok, amiket meg kellett csinálni (pl. a célok nem szerepeltek az eredeti dokumentációban), és voltak részek, amiket újra kellett írni. Egy dokumentációt mindig egyszerűbb újraírni, mint egy programot, ezért és akartunk minél részletesebb doksit az elején, de természetesen mindent nem lehetett előre látni.


Például, most, hogy a fejlesztés végénél tartunk, a szerveren már kezd minden véglegesítésre kerülni, így felkerült a https protokoll is. És ekkor derült ki, hogy az összes, interaktívabb dolgot kezelő program, a „socket” a https miatt teljes újraírást igényel, ez most megint egy masszív, előre nem látott feladat, ami 2 hét csúszást jelent.

A fejlesztés során egyébként minden feladathoz egy „ticket”-et rendelünk, és minden egyes ticket esetén nyomon követhető, mit vár el, ki dolgozott rajta, mikor, hány százaléknál tart, mi van még hátra belőle, milyen hibák voltak még benne, le van-e már tesztelve. Nagyon sokáig volt az, hogy mindig több ticket keletkezett, mint amit lezártunk, mostanra viszont már elférnek egy képernyőn a nyitott ticketek.

Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy a játék induláskor „kész” lesz. Lesz bőven fejleszteni való akkor is, már több évre való ötletünk van, de természetesen támaszkodunk majd a tőletek érkező kívánságokra is.

Szóval a lényeg, már látszik a fény az alagút végén, úgyhogy kitartást és türelmet kérünk :) A dolgok jelenlegi állása szerint 2-3 hónapon belül elkészülünk.

Tihor Miklós

Kövess minket a Facebook-on!

Létrehozás: 2019. március 12. 14:27:49
Utolsó frissítés: 2019. március 13. 10:09:00
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.