Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: Az alkalmazottakról részletesebben


Az Argum City alkalmazottainak menedzselése, és a hozzájuk tartozó harcrendszer fontos része a játéknak, ezt szeretném a mai cikkben részletesebben bemutatni.

  • Toborzás
    Az alkalmazottakat a vendégházban található toborzás menüpontban veheted fel. Egyszerre mindig 4 lehetőséget kapsz, és bizonyos időközönként frissítheted a listát. A toborzáskor az alkalmazottakról 3 fontos információt látsz, amelyek alapján dönthetsz a felvételről: milyen a hűségszintje, milyen harci szakértelme van, és milyen egyéb szakértelme. A harci szakértelem lehet gyógyítás, sebzés, vagy a többiek segítése, az egyéb szakértelem pedig hozzáadódik a te szakértelmedhez. A választást itt egyébként nem kell túlstresszelni, a szakértelmek később megváltoztathatók, a hűségszint pedig növelhető.

  • Felszerelés
    A felszereléseket a robotokhoz hasonló módon lehet kikutatni és megvásárolni. A kikutatható tárgyak szintjét a vendégház szintje határozza meg, ezért azt érdemes fejleszteni, ahogy szintet lépsz.
    A legfontosabb felszerelési tárgy természetesen a fegyver, enélkül nem is indulhat harcba az alkalmazott. A fegyverek egy része energiasebzést okoz (pl. elektromos és lézerfegyverek, lángszóró) másik részük kinetikus sebzést (géppuska, golyószóró, miniágyú). Bizonyos ellenfeleknek energiasebzés, másoknak kinetikus sebzés ellen lehet nagyobb a védelmük, te döntöd el, hogy egyes alkalmazottakat az egyikre specializálsz, a másikat a másikra, vagy mindenki ért vegyesen mindenhez.
    Persze emellett van számos más felszerelés slot is, páncél, sisak (ezek vizuálisan is megjelennek az alkalmazottakon), öv, kesztyű, csukló, csizma, egyéb. A tárgyak az alkalmazottak tulajdonságait növelik (ld. alább).
    Lehetőség van a felszerelések fejlesztésére is. Egyrészt, tudod magát a felszerelést tuningolni, ehhez spéci argumötvözeteket (metánium, platinum, karemium, titánium) kell használni. Ezeket elsősorban az aréna csatákért kapod. Másrészt, tudsz chipeket is a felszerelésekbe rakni. A chipekhez szükséges érceket a bányában szerzed, és ott is tudsz chipet gyártani belőlük (erről részletesebben majd a következő blogban írok).
    Ezzel kapcsolatban egyetlen megkötés van csak. Mivel több alkalmazottad van, ugyanabból a felszerelésből akár több darabot is vehetsz. Azért, hogy az inventory ne váljon átláthatatlanul túlburjánzóvá, ezért ugyanannak a tárgynak ugyanolyan fejlesztést és chipet kell adni. Tehát ha van 3 db golyószóród, és szeretnéd tuningolni, akkor a 3-at egyszerre tuningolod, ha chiped raksz bele, akkor ehhez 3 egyforma chip szükséges.

  • A csapat
    Egy játékosnak 3-nál több alkalmazottja is lehet, és mindegyiknek az egyéb szakértelme automatikusan kifejti a hatását, adja a bónuszt, harcolni viszont mindig egyszerre 3-at vihetsz magaddal, ehhez megadhatsz egy csapatot. A szövetségi háborúban lehet egy második és egy harmadik 3 fős csapatod is. A pihenő alkalmazottakat érdemes a szökőkútnál gyakoroltatni, ekkor ők folyamatosan kapják a tapasztalati pontot.
    A játék indulása után majd nyilván lesz igény rá, hogy csapatokat el lehessen menteni és gyorsan cserélni, de az induláskor úgy láttuk, erre még nincs szükség, ezért csak később lesz implementálva.

  • Hűség
    Az alkalmazottak hűsége fontos jellemző, ez határozza meg, mennyi tulajdonságpontot kapnak szintlépéskor. A növeléséhez hűségpontokat kell használni, ezek elsődleges forrása a kalandok végi jutalom. A hűségre színkódokat használunk, így az alkalmazott nevére pillantva rögtön látod, mennyire hűséges az illető. Ugyanezek a színkódok egyébként a kedvencek hűségénél is. A toborzásnál, ha szerencséd van, kaphatsz magasabb hűségszintű alkalmazottat is, illetve az aukciós házban lehet venni bronz, ezüst és arany toborzó tókent, aminek felhasználásakor garantáltan megjelenik egy adott hűségű alkalmazott.

  • Alkalmazottak tulajdonságai
    Az alkalmazottak minden szintlépéskor tulajdonságpontokat kapnak, amelyeket elosztásáról szabadon dönthetünk. A kapott tulajdonságpontok száma a hűségtől függ. Ha egy alkalmazott hűségszintje megnő, akkor a korábbi szintekre visszamenőleg is megkapja a tulajdonságpontokat. A tulajdonságok értékét a ráköltött pontok mellett a felszerelések is növelik.
    - E-támadás: ha az alkalmazottad bekészített fegyverének energiasebzése van, akkor ettől a tulajdonságtól függ, hogy mennyit fog sebezni.
    - E-védekezés: ha az ellenfél energiatámadást használ, akkor az a sebzés csökken az e-védekezéstől függő mértékben.
    - K-támadás: ha az alkalmazottad bekészített fegyverének kinetikus sebzése van, akkor ettől a tulajdonságtól függ, hogy mennyit fog sebezni.
    - K-védekezés: ha az ellenfél kinetikus támadást használ, akkor az a sebzés csökken az e-védekezéstől függő mértékben.
    - Kritikus: a kritikus találat esélye attól függ, mennyivel magasabb a kritikusunk, mint az ellenfélé (de akkor is lesz egy minimális esély, ha a mienk kisebb, mint az övé). A kritikus sebzés a normál sebzéshez képest +50-80% sebzést jelent.
    - Életerő: az életerő tulajdonságot növelve, alkalmazottunk életpontját tudjuk növelni. A legtöbb csatában az alkamazottak max életpontról indulnak, még akkor is, ha egy korábbi csatában elájultak. Kivételt jelentenek azok a kalandok, ahol több csata van egymás után, és a történet logikája szerint nincs közben lehetőség pihenésre, gyógyulásra.
    - Átütés: csökkenti az esélyét, hogy az ellenfél sikeresen blokkolja a támadást.
    - Blokkolás: a kritikushoz hasonlóan, van esély rá, hogy a karakterünk sikeresen blokkoljon. A blokkolás nem védi ki teljesen a sebzést, de ha az kritikus lenne, akkor nem lesz kritikus, egyéb esetben pedig csökken a sebzés 25%-kal.
    - Kábítás: esélyt kapsz rá, hogy a megsebzett ellenfél 1 körre elkábul, harcképtelen legyen. Ha egyszerre több ellenfélre támadsz, az esély csökken.
    - Káb. ellenállás: csökkenti az esélyt, hogy elkábulj.

  • Szakértelmek
    A dolgok jelenlegi állása szerint az alkalmazottadnak lehet 1 harci, és 1 egyéb szakértelme, de van rá esély, hogy a harci szakértelmek számát 2-re bővítjük. Az induló szakértelmeket a program egy terjedelmes listából választja ki véletlenszerűen. Nyilván a toborzásnál érdemes odafigyelni erre, de később lesz lehetőség arra, hogy egy alkalmazott a szakértelmét másra cserélje. A szakértelmek magasabb szinten továbbfejleszthetők, ehhez a dexling nevű erőforrás szükséges, amit az arénában lehet szerezni.
    Az egyéb szakértelmek egyszerűen bónuszt adnak egy aktív szakértelmedre. Pl. ha aktív a termelékenységed, és van termelékenység szakértelemmel bíró alkalmazottad, akkor az hozzáadódik a tiedhez. Több azonos közül csak a legmagasabb számít.
    A harci szakértelem egyszerűen plusz egy képesség, amit az az alkalmazott a harcban használhat.

  • Kedvenc hozzárendelése
    Minden egyes alkalmazottunkhoz hozzárendelhetünk egy-egy kedvencet is. Magasabb szinten a kedvenceinknek lesznek harci statjai is, ezek hozzáadódnak az adott alkalmazottéhoz. Itt fontos, hogy a kedvencünk boldog legyen, a boldogtalan kedvenc stat bónuszai ugyanis jelentősen lecsökkennek, akár 0-ra is.

  • A harc menete
    A harc körökre osztott, kiválasztod, hogy melyik alkalmazottad az 5 lehetséges képesség közül melyiket használja, majd végrehajtódik a támadás, ezután jön az ellenfél. Az 5 harci szakértelem közül 2 attól függ, milyen fegyvert használ, 1 az alkalmazott harci szakértelme, és 2 pedig mindenkinek ugyanaz (de ezt lehet, hogy változtatni fogjuk, 2 képességet kap az alkalmazott, és csak 1 default ikon lesz).
    A képességek az ilyen játékokban megszokott dolgokat csinálnak, sebeznek, gyógyítanak, kábítanak, növelik a tulajdonságainkat, csökkentik az ellenfélét stb. Van, amelyik 1 ellenfélre hat, van, amelyik többre. A célpontválasztás alapvetően véletlenszerűen történik, ennek 2 oka volt. Egyrészt, a csatát olyan pörgősre akartuk venni, amennyire csak lehetséges, hosszú távon a rengeteg extra kattintás monotonná tette volna az egészet. Másrészt, a túl tudatos választásnak megvan az a veszélye, hogy aki kezd, rögtön kilövi az ellenfél leggyengébb tagját ill. a gyógyítót. Ezt még egy másik játékosnak talán elnéznénk, de az MI-nek semmiképp sem :)
    A cél az volt, hogy egy hozzánk hasonló erősségű ellenféllel a csata 3-5 körös legyen átlagosan, hogy ne is 1 körös „dps race” legyen a csata, de ne is fulladjon az unalomba. Persze rengeteg dolog módosítja a harc paramétereit, ezért persze azért ezt nehéz ilyen pontosan belőni.
    Mivel a képességeknek nincs mana vagy egyéb költsége, ezért kaptak egy „cooldown”-t, hogy legyen hely még több taktikázásra, ne csak ugyanaz a képességet használd.
    Lesz néhány kényelmi funkció is, előző csata cselekvéseinek ismétlése, és automata harc.

  • Ennyi fért a mai blogbejegyzésbe, fogok írni majd még egy külön bejegyzést az ellenfelekről is, de ha elkészül a chipelős panel designja jövő szerdára, akkor azt szeretném először bemutatni.

    Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

    Létrehozás: 2019. március 5. 14:11:52
    Utolsó frissítés: 2019. március 6. 09:36:25
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.