Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: A legfontosabb szempontok


Mint minden játéktervező, én is a legtökéletesebb játékot akarom mindig megalkotni - persze ez nem feltétlenül sikerül :) Ennél a játéknál is a dokumentációban a legelső fejezet arról szólt, hogy mik a célok a játék létrehozásakor. Mi az, ami korábbi játékainkban sikeres volt, és mi az, ami nem tetszett a játékosoknak, és ezért másképp kell csinálni.
A játékaink egyik legfontosabb ismertetőjegye, hogy hosszútávú szórakozást kínálunk. A játékokat folyamatosan fejlesztjük, a játékosok javaslatait figyelembe véve, sok évre tervezünk, fontos, hogy mindig legyenek célok.
Ami nekem a legnagyobb nehézséget jelenti, hogy a játék egyszerű legyen, legalábbis az elején. Ez egy nagyon fontos szempont elvileg egy játék megalkotásánál - de nekem még sosem sikerült (valószínűleg most sem). Persze azért voltak „tesztalanyok” már a játék korai szakaszában is, legkisebb lányom gond nélkül boldogult a játékban, úgyhogy azért ez biztató volt.

További fontos szempontok voltak:
  • 1.) Lehetőség interakcióra, együttműködésre a játékosok közt, anélkül, hogy bárkit „kényszerítene” erre a játék. Egy többszemélyes játéknál mindig fontos elem, hogy tudjunk barátokra szert tenni, legyenek közös kalandok. De ugyanakkor ne legyenek olyan kihívások, amelyek elérhetetlenek pusztán azért, mert nem sikerült összehozni a megfelelő csapatot, vagy mert nem ér rá mindenki mindig ugyanabban az órában. Pl. a városok építése, a térkapus ellenfelek legyőzése, a háború más városokkal mind-mind ezeknek a szempontoknak a figyelembevételével készül.
  • 2.) Idő, idő, idő. Az idő az egyik legfontosabb faktor a játékoknál. Ha egy játékban néhány kattintás után elfogy a tennivaló, akkor hamar ráun az ember. De ha nap 5-6 órát kell vele foglalkozni ahhoz, hogy „ne maradjon le” az is gyors kiégéshez vezet. Már a játék tervezésekor odafigyeltünk rá, hogy ahol szükséges, legyenek automatizálási, gyorsítási lehetőségek, kattintáscsökkentő funkciók. A böngészős játékokra jellemző, hogy sok olyan tennivaló van, amit minden nap meg lehet (érdemes is) megcsinálni. Amiről úgy éreztük, hogy repetitív, megunható dolog, oda raktunk egy korlátot: ha ezt a dolgot X-szer megcsináltad, ha akarod, nem kell többé foglalkoznod vele, egyszerűen csak minden nap megkapod érte a jutalmat. Minden játékban, ha újdonságok kerülnek be, az óhatatlanul növeli a játékidőt. Viszont ha a régi dolgokkal közben nem kell már foglalkoznod, akkor tényleg csak az új, még érdekes eseményekkel fogsz játszani. Emellett odafigyeltünk arra, hogy ne legyen minden „kötelező”, a játékos választhasson, hogy egy célt hogy ér el, valamit hogyan szerez meg. Pl. ha a minijátékokkal játszol, azzal növeled kedvenceid boldogságát. De ha nincs időd rá, vagy kedved hozzá, ha akarsz, vehetsz a boltban játékokat a kedvenceidnek, amitől ugyanúgy megnő a boldogságuk. Vagy pl. ott vannak a játék erőforrásai, a legtöbbhöz több módon is hozzájuthatsz, pl. szakértelempontokat szinte bármelyik cselekvéssel szerezhetsz.
  • 3.) Versengés. Egy többszemélyes játékban fontos, hogy lehessen versenyezni másokkal, eredményeket elérni, előretörni a toplistákon. Viszont azt senki sem szereti, ha elvehetnek tőle dolgokat, tárgyakat, lélekenergiát, TP-t, stb. A győzelmekért lesz jutalom, de a vereségért nem fogunk senkit büntetni. Nem csak az elsők lesznek jutalmazva, hanem a sokadik helyezett is. Nemcsak játékosokkal fogsz tudni versengeni, bőven lesznek NPC ellenfelek és kihívások is, pl. az aréna egyik szobájában egyre erősebb NPC ellenfeleket kell majd legyőznöd.
  • 4.) Felfedezés. Fontos, hogy a játékban legyen bőven felfedeznivaló. Új épületek, tárgyak, kutatnivalók, kalandok, rengeteg felfedeznivaló vár a játékosokra már a játék indulásakor. A stratégia elmék számára pedig taktikák, játékmechanizmusok, stratégiák felderítése vár. Ahogy írtam korábban, irdatlanul sok idő ment el a játék tervezésével, mivel igyekeztem kidolgozni mindent előre, nagyon hosszú távra. De természetesen a játék indulása után már fejlesztjük is tovább, elsősorban a még meg nem valósult tervek, és a ti javaslataitok alapján.
  • 5.) Fejlődés, célok. Számomra a játékokban az egyik legfontosabb dolog mindig a folyamatos fejlődés élménye volt, hogy mindig legyenek célok a karakterem számára. Ezekben itt sem lesz hiány, fejlesztheted a robotodat, a kedvenceidet, az alkalmazottaidat, a birtokodat és minden mást.
    Egyedi megoldást találtunk egy érdekes dilemmára, ami játékokban fel szokott merülni. A legtöbb játék nem engedi meg a végtelen fejlődést, mindig van egy „cap”, egy maximum, aminek elérése után nincs tovább. Bár a játékban rengeteg dolog ki van dolgozva 200. szintig, több évre előre, mégis, van ahol elhelyeztünk ilyen „cap”-eket. Például, a robotok kezdeti szintplafonja 50. szint (azért ide sem lehet gyorsan elérni). Ha valaki eléri ezt a szintet, attól kezdve különlegesen tápos felszereléseket tud gyűjteni, és a gép számolja, hogy hányan érték el szintén az 50. szintet. Ha elég ember jutott el a szintplafonig, akkor az megszűnik, és mindenki mehet tovább. Ennek a mechanizmusnak köszönhetően nem lesz az, hogy valaki annyira elhúz a mezőnytől, hogy soha nem lehet utolérni, viszont amíg elég kihívó éri utol szintben, addig sem fog unatkozni, és tud valamekkora előnyt szerezni másban (felszerelésben).
    A másik, hogy a játékban egy rengeteg célból álló rendszer is van, ezeket a célokat tetszőleges sorrendben és sebességgel teljesítheted.
  • 6.) Free-to-play, pay-to-win. Ezzel a 2 kifejezéssel írható le a legtöbb modern játék üzleti modellje. Ennek eredményeképp a játékosokat a játék első pillanatától fizetési opciókkal bombázzák, a költhető összegre pedig a határ a csillagos ég. A mi üzleti modellünk ehelyett inkább a hosszútávú bizalomra akar épülni. Játssz a játékkal, ha tetszik, örömmel vesszük, ha támogatod is, ha nem akarsz fizetni, akkor is tudsz a játékban boldogulni. A valódi őskővé (akarom mondani argummá) váló kiégett argum modellje itt is megmarad, de emellett ebben a játékban számos lehetőség lesz ingyenes argum szerzésére is.

  • Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

    Létrehozás: 2018. július 31. 10:27:05
    Utolsó frissítés: 2018. augusztus 15. 09:57:09
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.